Gå til innhold

Noen som vil være med?


Gjest trimstrams
 Share

Anbefalte innlegg

Ja dette forumet sliter de med gidt. Prøvde å komme inn i går men det ble helt håpløst.

Sliter litt kjenner jeg. Klarer ikke helt å holde meg på den rette sti.  Vel scoren er fin og klarer sånn noenlunde men vanskeligere å få til denne uken. Men men, bare ikke helt frislepp så går det nok bra.

Var på spinning og pilates igår. Var kjekt det. Tok ikke allverden i men ble nå svett. En times tur i skogen med Nemi ble det og :D

Idag ikke så mye som skjer. Sjekker litt flypriser og strikker litt. Formen oppadgående. Skal ut med Nemi en tur snar. Får satse på en god tur i skogen. Er litt snø her enn så lenge.

Egentlig for fint vær til å sitte inne, men deilig også :rolleyes: god gammeldags lørdag. 

Prøvde å skure trapp ifellesgang men de blir bare ikke fin. Skiver trapper som har trekt til seg mye rart oppigjennom.

Ikke kjøpt meg leilighet enda, sett mye fint men ikke helt i mål enda.

Har forresten fått dato for ny operasjon B) 13 februar. Innleggelsen gjorde at det ble skikkelig fortgang i det hele :D Gruer meg litt men skal nå bli godt å få det gjort også.

Nei, får strikke litt og så ut på tur.

Ha en storveis helg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra det ikke bare er meg som sliter med å komme inn her da...  Skal så absolutt tenke på deg 13.februar. Den dagen drar vi til Sri Lanka, så mye tid å tenke på flybuss og fly, hehehe... 

 

spiller du worldfeud? Har helt dilla for tiden, starta på nattevakt her om dagen, hehehe...   sånn kryssord spill man spiller mot andre tilfeldige eller venner. Spiller med rundt 10 stk samtidig, mange er jo trege til å legge inn nytt ord.....   

 

Flink du er til å trene... ble bare med den spinntimen mandag denne uka, men skal øke neste uke. Kostholdet er ok, med et lite minus til tider. 

 

Flypriser????? :P

 

Nei, sikkert ikke lett å finne leilighet...  Glad jeg slipper det....   

Står på videre, så kommer vi nok i mål med noen gram ned i 2018 også K66....  vi gir oss ikke.  :wub: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til London med niesen. Konfirmasjonspresang. Gleder meg, elsker London så det blir gøy.

Tung helg dette altså :ph34r: Har gått forholdsvis greit, har klart å holde meg i skinnet. Kun planlagt kos igår, men holder hardt. Men det går nok over så bare å bite tenna sammen.

Var på tur i Kanadaskogen isted. En times tur med nye opp og ned. Fin tur for Nemi. 

Agility trening senere idag. Har egentlig ikke lyst :wacko: Vel har lyst til å trene er bare så toskete tidspunkt. 45 min kjøre hver vei + at hallen er iskald. Vel vel, skal jo opereres snart så da blir det helt stopp på agility noen uker så vi får ta den treningen vi kan selv på toskete tidspunkt og kald hall :P

Nei, nå spise. Kjøre om en time. Sitter en vovs å ser på meg med store øyne. Skal jeg ikke få mat?????? Stakkars. Lenge til hun får middag.

Ha en storveis søndag.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha, enda en konfirmasjonstur..  ikke så langt som de 2 forrige da... Japan og Canada... hehehe

Stakkarr, er Nemi på slankekur? ikke mat når ho er sulten?  HUFF.. L Iker ikke det, K66... :o

Nå er han snart ferdig med middagsoppvask, hehehe... kalvestek, surkål og ovnsbakte poteter og peppersaus.  Man må jo dele på arbeidsoppgavene. 

Håper dere ikke frøs i den kalde hallen... 

 

klem og god uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemi er ikke på slankeren, men hun er en amerikansk cocker og de er konstant på jakt etter mat. Bare sånn det er. Hvis hun får spise så mye som hun vil så triller hun i løpet av kort tid er jeg redd for. Mulig jeg tar feil men ikke tenkt å teste det he he. Hun får nå ett for med mer fett enn før og hun har fått litt mer så må sehvordan det går. Mulig må tilbake til den andre varianten. De er veldig bra begge to men den ene har 40 kcal mindre per 100gr. Ikke mye det men det er ca 10% av det hun totalt skal ha i seg så er redd for at hun har lagt på seg. Men har hun det går jeg tilbake til den andre varianten. Den har okse, kalkun og laks. den hun får nå har lam, elg og reinsdyr. Skulle gjerne gitt henne så mye som hun helst vil ha men det er dessverre ikke bra for henne. Tykke hunder er ikke bra, de sliter på mange plan og siden Nemi driver med agility så kan hun ikke være overvektig. Da kan det bli masse skader.

Vi hadde kjøttboller i fløtesaus med mandelpoteter og hjemmelaget rødkål. Dette er en av Morten sine beste retter. Veldig veldig godt. Vi har egenkvernet kjøttdeig av reinsdyr så kjøttbollene var nam nam.

Ja den hallen er bikkjekald. Men vi oppholdt oss ikke der når vi ikke trente. Var i ett lokale ved siden av som var oppvarmet. Tok Nemi sitt bur inn der.

nei denne konfe turen er kortere men vel så gøy. Hun har aldri vært der og har lyst å se byen så hvorfor ikke. Trenger ikke reise langt vekk for å få gode opplevelser.

Sa jeg at jeg har fått operasjonsdato??

Knakandes kjekk uke til dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner, men synes nå synd på Nemi alikevel....  

Ikke så begeistret for viltkjøtt som du vet, men resten av middagen høres god ut. 

Jepp, du sa datoen, 13.februar. Den dagen vi drar til Sri Lanka ;) 

Nei, helt sant, man bør ikke reise langt.. liker meg i London jeg og.. Mulig det blir en snart tur alene på våren i år også, se Bat musikalen en gang til.. de kommer jo tilbake i april frem til juli. (har vært i Canada nå)  Tvilsomt om J får vært med, men skal tenke. 

Nei nå er det sengetid... J la seg for et par timer siden... de sterkere medisinene tar knekken på`n... 

god natt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, det burde jeg ha husket.

 

Hvor lenge skal dere være borte?

Har du en musical du vil anbefale for en ung jente? du har jo sett div :D

snart veiedag, blir spennende hva det ender på.

Nei, må føre inn dagens. Normalt legger jeg inn på forhånd men idag ble det ikke sånn så får se om jeg er innafor :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 dager. Eller 15 blir det vel med tidsforskjeller. Drar på en tirsdag og kommer hjem onsdag 28.februar.  Gleder oss enormt! Opplevelsene, nytt land, god mat, sol, bad, oss to, ikke jobb, varme gjestfrie mennesker, ta ting og turer på sparket.  :wub:   Oss to i et nøtteskall.  

 

For en 15 åring... tenker først på Harry Potter, har hørt musikalen er bra. Kan Les miserables falle i smak? Phantom of the opera er kanskje litt for "opera"   (J synes den var bedre enn Les Mis, men vi er litt uenig der, jeg ELSKER jo LM.   Skal sjekke litt nærmere i kveld. Hvis Abba går, er den å anbefale.  har jeg hørt. (venninnen min så den i London for noen år siden)  Jeg og J så Thriller, men den er litt kjedelig for ho antagelig.  

 

Vet ikke om veiedag blir spennende.... i går fikk jeg tullballet, så ingen vits å sjekke da. Det vil si at jeg får det tullballet på ferie :wacko:   Får planlegge noen dagsturer de dagene hvis det går..  Satser uansett på stillstand til etter Sri Lanka (inkl) - så får jeg ta et kraftig tak fra 1.mars og frem til brudekjole.  Har blitt elendig med trening i januar pga dårlig form, men sånn er det. Nå er vinterværet over, småregn og slaps i dag. Skal bli mer varmegrader, så noe dritt og gå på dårlig måka fortauer og i skogen også.. Har meldt meg på spinn intervall i morra, så får se.. i går måtte jeg avbestille mandagsspinninga, magen slo skikkelig krøll.. i dag og. Synes det bare blir verre med åra, jeg..  

 

Middag i dag blir fiskepudding og rekestuing i terteskjell. Er ikke begeistra for de skjella, men han liker de. Prøvde meg og foreslo tortillaskålene, men da protesterte han og stoppa v Rema i går.. kom blid og fornøyd ut med terteskjell... jajaja, går an å prøve seg, Epler...   :huh:

 

Nei, får gjøre noe...   har langfri og koser meg gløgg i hjæl....   hihihi. jOBBEHELG. vi jobber jo mye i 14 dager og så en uke fri.  Ikke hoster jeg noe særlig heller lengre! jippi! Det satt godt i denne gangen. Han er også bedre. Har fått tilbake energien mer. 

 

Ha en knall tirsdag K66!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt over en uke til veiedag så da er vel tullballet over. Jeg satser på at min holder. Veldig fornøyd retten og sletten :D Fører jo alt om dagen så skal ha kontroll. Ikke helt på grammet men ser ut til å virke noenlunde.

Blir ikke yoga i dag :wacko: Glemte helt at Nemi skulle på behandling. Får se om jeg finner noe på nett så får jeg prøve hjemme selv.

2 uker blir nok deilig tenker jeg. Nå er datoen for London satt. 14-20 mai. Så får snart begynne å planlegge litt B) Ja Harry Potter må jeg sjekke ut gidt. Skal være filmstudio der også som seff må sjekkes ut. Bare kom med tips.

I morgen er det Haukeland. Får da vite div ifm operasjon. Håper det ikke er for lenge jeg ikke kan gjøre noe. 10 dager etter operasjon har jeg meldt meg på agility kurs i Sverige. Kjempekjedelig hvis jeg ikke får brukt den plassen :o men helsen først.

Nei, får gjøre noe fornuftig.

Ha en stoveis dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags operasjon skal du egentlig ha? Skjønner at det hermed astmaen og gjøre.   10 dager er ikke det litt knapt etter op?  får du utbytte av kurs da?  

Skal sjekke mer om London senere. Buckingham palace?  Kensington? (men ho er vel for ung til å huske Diana...    Madam Tussoud?  Noe spøkelsesgreier et sted, men kanskje mer for gutter.  Tower Bridge og det tårnet i nærheten, London Tower. London Eye hjulet.   Båttur på Themsen. 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 min gåtur i ettermiddag. Begge to. :wub:    

J lagde middag på kvelden, husmoren måtte få litt fri synes han, siden jeg jobber i helga.  

Bakt kyllingfilet med camembert, ovnsbakt halv søtpotet med løk og hvitløk over og sprøstekte grønnsaker. Pyntet med ovnsstekte cherrytomater. Virkelig vært kreativ i dag! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender pm angående operasjon neste uke. 

Bra det blir tur på dere. Klapp på skuldra B)

På rally lydighetskurs med Nemi denne helgen. Mye roligere enn agility. Ikke så gøy men veldig enkelt å trene hjemme og tror nok det kan bli vel så gøy når vi får det litt mer i blodet.

Veldig så avansert han er på matfronten ;)

Sverigetur var sikkert knall.

Sliter litt med maten om dagen. Eller vel holder meg i skinnet men det holder hardt. Får håpe det går over.

Nei, se ferdig midsummer murder.

Ha en fin fin søndag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt på trynet etter 2 nattevakter når jeg våkna, så ikke nubbesjsans til noe gåtur i dag, hehehe... 

Nå lager han biff shop suey til oss.  Hihihihi, ja han var avansert i går..  han jobba som servitør i polen og litt her for mange år siden, så han ble inspirert for diverse, og så googla han.  Kjekt for meg.  

Får håpe Nemi får dreisen på lydighet, hehehe.  Maten er snart ferdig lukter jeg...   :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemisen er bare superflink. Det som er fordelen er at det kan trenes inne. Trenger ikke stor plass. Vi får se hva det blir til. Artig var det ihvertfall.

Føler jeg sliter sånn med maten. Men får gode score og holder meg men tenker for mye på det. Vel vel, går vel over til slutt. ser 3 tallet så skal ikke klage. 

I morgen må det bli yoga. Forrige uke ble det ingenting rett og slett. Helg forkastelig men ble bare sånn. Ble jo endel turer med Nemi så har jo skrittene mine. Du får status i morgen.

tilbake i full jobb i morgen. Eller vel 80% da. Men nå skjer det mye. Var på forberedende på Haukeland på torsdag. Tirsdag skal jeg på yrkesmedisinske ifm en spesiell allergi pga astma som må avklares. 6 feb skal jeg på ct. 

Nei må prøve å finne noen middagsretter til uken. Masse godt på GR men kanskje finne noe på matprat også. Får se.

Kjekt J disker opp.

Kose dere.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sushi :wub:    Plan A var vårruller, men.... Planer er til for å forandres. hihihi.   I morra blir det indisk tikka masala. Har marinert kylling i yoghurt og krydder i dag. (stå over natta best.)  Må "varme opp" til Sri Lanka, hehehe...   

Huff, orker ikke tanken på registrere vært smitt og smule, men skjønner det kan være lurt innimellom <_<  Får se åssen jeg ligger an etter SL.  J "grugleder" seg allerede - buffet mat er fristende...  Spesielt dessertene og kakene, hehehe... jeg kan holde meg mer på matta der, men... smake litt, men ikke alt hver dag.  En dag tar jeg det, en annen dag det, osv. Vi får holde oss i bevegelse, gå tur på ettermiddagen eks, når vi ikke er på dagstur. Håper det er greit nærmiljø der. I Mexico gikk vi jo mye turer, må få til det der og.  

Å svømme er ikke så bra trim akkurat...  (med en haug folk oppi bassenget) 

Tror du ikke jeg skal jobbe 4 netter til da.... ekstra i dag og i morra, og når jeg jobba helg, blir det 7 i alt... kommer til å være totalt utslitt når fredagsmorgen kommer...   MEN har fått nå jobbet inn alle asp dagene jeg trenger Har jo en plan med alle feriedagene mine...  skal unne meg 4 uker i sommer eks.... og så blir det en helg fri til høsten.  

Klem! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så mange netter på rad høres ikke noe kjekt ut. Men vil du ikke bruke av ferien så har du vel ikke noe valg ;)

Du får bruke hode på tur. Spørs om det er verdt det når en kommer hjem hvis en går opp for mye. Da blir veien så mye lengre og det er jo ikke noe kjekt.

Her går det sakte men sikkert. Hadde håpet på bedre nedgang men men. Men på den andre siden så har jeg gått ned endel de siste 3 ukene. Ser ikke sånn ut på signatur men det er jo fordi jeg gikk ned pga sykehusopphold men noe av det kom jo fort på igjen. Men uansett ned er ned. Må bare holde fokus. Ikke vært helt lett for å si det sånn.

Var på yrkesmedisinske igår for å ta en provokasjonstest og det var alt annet enn gøy. Det blomstrer så ble full i kløe, tett nese, utslett og pusten ble verre og verre. Skulle være der i 2 timer men endte opp med å være der hele dagen. Kan trygt si at det ikke endte bra med maten, Men nå vet jeg ihvertfall at det er visse medisiner jeg må holde meg unna. 

Men ny uke med nye muligheter. 

Uke 4

Kostholdscore: 9

Snitt antall skritt per dag: 18 614

Snitt kcal per dag: 1670

Antall trimpoeng: 9,2

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra nedgang K66!! Stolt av deg :D 

Morsomt at du er aktiv her inne, hehehe.. Og med registrering.  Kanskje.... men må tenke................   Er jo tilbake 1.mars, så....   brutal start på hverdagen? 

Har overlevd 5 netter, 2 igjen.  Sov en ekstra time i dag, J dro hjem til katten.  veldig bra å være ajour med ferieavvikling. Du jobbet jo mange timer inn i fjor du også....  

Rester etter indisk mat i dag, senere. (et par brødskiver når jeg våkner, orker ikke middag så tidlig da.  maten ble veldig god -tok litt Mindre krydder oppi enn oppskrift, det var litt lurt, hehehe.  

Bra du fikk testa deg skikkelig selvom det var ubehagelig! 

Ikke mye futt i meg, men skal prøve å trimme litt til helga...  Nå er det bare slaps ute, snør/regner og det skal fryse på i natt. Festlig...  

Klem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk epler. Veldig fornøyd. 1,8 siste 3 ukene faktisk. Ser som sagt ikke sånn ut på signaturen men den var jo litt misvisende da jeg veide meg når jeg kom ut fra sykehuset og da hadde jeg knapt nok spist på en uke.

skjønner veldig godt at du sov 1 time ekstra. Jeg hadde sikkert sovet mange timer flere he he.

Ja jeg jobbet en del inn i fjor. For min helse er det ikke ideelt men må man så må man he he. I år jobber jeg 80% så da tror jeg mye løser seg selv. Men vil nok prøve å opparbeide meg noe da jeg muligens skal ha en valp på slutten av året. Da må jeg ha ekstra fri.

Litt mindre krydder enn anbefalt er ofte lurt.

Ha en fin fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm... må bare finne ut hvordan jeg forandrer signaturen her... :wacko: 

88,8 kg. skjerping pågår. :D   opp 500g i januar altså.  

Nå begynner jeg og bli sliten... kroppslig sliten lissom.. tar på sitte mye også nemlig...  man er jo på vakt hele tiden - telefon, ringeklokke, samtaler osv.   En vakt igjen, så har jeg kommet meg igjennom nesten 70 timer..   

Må prøve hardt å stå opp i 12 tida. i morra, ellers så sliter jeg veldig neste natt...........   J er sliten også denne uka, så det kommer til å bli en rolig helg 

VALP?   Skal du beholde den, eller?   Skal Nemi ha et kull?  Ho blir vel kanskje roligere da. 

Ha en fin fridag i morra!    :wub:   

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, fikk bare så lyst å hilse på. Har vært flittig gjest i forumet for mange år siden og bare sporadisk etter dette. Nå er det ny runde med ned 17 kg i år. 

Ser at dere er flink med trimmefronten, epler og K66. Jeg skal få dette mer på plass nå som dagslyset kommer sigende tilbake og det blir litt mildere ute. Foreløpig har jeg hovedfokus på motivasjon og matinntak

Klem fra JESS 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse velkommen til deg Jess og Tone G. :D

Ja, trim utendørs er lettere når den blå gradestokken og sørpeføre er borte :huh:   

Epler sliten?? tullball....   

Er meldt bikkjekaldt på natt i hele helga,  (minus 12) så da tenker jeg pusekatten må belage seg på å være inne...   kan ikke være godt for en snart 15 år gammel katt å være ute da..  

Får se om vi mennesker har lyst å gå tur...  Bør jo ikke gå til byen, men 30-50 min i området..  men lover ingenting.  Kroppen er i ferd med å kollapse for oss begge, så...  

(han snorker godt under teppet på sofaen allerede)

Sushi i dag og indrefilet i morra.   Tenkte å lage shampingonstuing (fløte) til han. (jeg takler ikke sopp......................) , bakt potet og salat eller kanskje brekkbønner til meg.  Vi føler for en aldri så liten brokkolipause, hehehehehe...    

Ha en knall helg alle sammen!!   

Epleklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...