Gå til innhold

Noen som vil være med?


Gjest trimstrams
 Share

Anbefalte innlegg

45 min trening.  J kjørte meg dit og slapp meg av for han skulle fikse noe annet. Avtalen var 1 time, men plutselig fikk jeg melding om at han venta utafor... jajaja, så ble det sånn da.  (han gadd ikke dra hjem i mellomtida, så han satt på et bakeri i nærheten med kaffelatte - smartingen. 🤣 )

Foten litt bedre heldigvis, sånn 80% tenker jeg. bedrer seg etter over en måned....  skal bli deilig å kunne gå turer igjen! 

Pass på så du ikke stresser for mye med all hundetreninga da....  blir nesten bekymret K66....   😔

Langfri. Har drevet og vasket endel i gamle leilighet. mandag og onsdag gjorde jeg en god innsats. Alt er jo nymalt på vegger og tak, men er jo masse pussestøv. Inni kjøkkenskap og garderobe. Badet har jeg ikke begynt på en gang.  Skifta ut håndtakene på kjøkkenskapene. Det ble veldig bra.  J skal ta med seg en kamerat/kollega dit i morra formiddag for de skal se på - fikse anlegg kjøkkenkrana.. eller røra under.  må ha skål under når jeg vasker opp, hehehe.  Nye gummiringer eller noe sånt. Jeg og J drar vel dit til søndag for å henge opp nye persienner osv.  Det skal jo ikke så mye til 🧐   Koser meg hjemme, jeg... har jo kaffetrakter, og så tar jeg med en haug frukt og småting.  Blir bedre når snøen forsvinner og jeg kan begynne å vaske veggene ute, og vi får malt det vi ikke tok i fjor. Ingen vits å ha igjen maling og beis heller.     Mens et været får vi ikke gjort noe med nei...... jeg vil ha vår og sol!!!!!!!!!!!   

Middag i dag blir enten salat eller omelett med linseboller. (var bare middagsstæsj igjen til J og matpakke.)  (hjemmelaget tomatsaus, hjemmelaget potetmos og kokte erter.)   Omelett frister vel mest.    

Mulig Sverige tur til lørdag - må støtte svenskene, hehehehehe  Og så skal vi på kvelden gå ut i byen å spise sammen med vennene mine.  (ho jeg drar på storbyferie sammen med + samboer.)  Blir noe kinamat eller noe sånt. Dem ba pent om å slippe sushi, er det mulig........ 😂  

Så du ser hverdagsaktiviteten er på topp hvertfall...   

Vi står på K66 - ikke tvil om det.  Vektplatå, men det løsner vel. Har blitt litt mye kjøtt (okse, svin) i det siste, så vi skal satse mer på vegetar og fisk i ukedagene hvertfall, og ev kylling i helga.  J er positiv.  

Fin torsdag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kort innpå bare..  snart kommer venninna mi på kaffe og smågodt.  😊   

Svenskehandel unnagjort i formiddag. Rekker mye når man står opp 07.30, hehehe... (mannen gikk på jobb 14.30)   Systembolaget, mat og godis. (jeg bomma totalt og slapp han løs i godtebutikken 😂  Du kan tro han handlet vilt, hehehe....   Jeg skulle bare sjekke noe annet, og så skulle han finne litt...   LITT?? ja, du skjønner K66. Sa strengt at dette burde vare til over påske...  sukkerøya hans ble kulerunde av skrekk, hehehe..  

Satser på en trening i morra.  Mulig jeg tar sjansen med foten og går til byen og vennemiddag på kvelden. Får kjenne etter i morra. Vi kan jo ta bussen hjem hvis det blir for ille. De tar toget hjem.  Til søndag blir det fiksing på hytta.  Han må lese i helga også...   😑  

fin fredag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe kjekt med de beina dine epler 😭

Slippe gubben løs i godtebutikken er jo dømt til å mislykkes 😂😂😂😂 Hvordan går det med studiene hans?

Mye artig mat du lager om dagen 👍

Ikke så glad i matlaging jeg da, men har nå laget litt mat i det siste. Begynt å føre alt også så nå får vi se. 

Kroppen og jeg er ikke venner om dagen, men er nå bare sånn det er.

I dag skal prikkevicksen og jeg på kurs. går så smått på frem. Artig type rett og slett. Men hun blir vel godt over året før jeg har noenlunde kontroll he he.

Nei, må gjøre noe.

Glad uke

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂 ja, ikke sant...   litt sjarmerende at en på snart 57 gomler smågodt og seigmenn og Dumle så det tyter ut av øra og...  Men han sliter litt med å se vektøkning i forhold til godteri...    litt blind der kan man si...  😵    Bare han får på seg penbuksa til 17.mai så er vi fornøyde. Vi skal til Oslo nemlig. Fruas ønske. Jobba jo i fjor, men i år har jeg fri. Jeg drar inn en dag før, onsdag (rett etter nattevakt, så det kan jo bli festlig. Bare å gå og gå og gå så jeg ikke sovner, hehehe) - og så kommer han etter jobb på torsdag og vi drar hjem lørdag, 18.5.  Jeg tester ut den nye kofferten som egentlig er bursdagsgave til høsten, hehehe... Skal jo ha med bunaden. 

Jodda, han holder ut enda. Tror flere av dem har gitt opp. Han leser noen timer i helga. Med litt ekstra "puff" fra meg. har blitt vanskeligere pensum, og de går fort igjennom stoffet, så dem/han må lese selv.  Tror læreren ga fort opp å gi dem lekser hjemme, så nå gjør de oppgaver den siste timen på skolen i stedet. 

Var på trening i går.  Foten ikke bra, men bedre.  Gikk forresten til byen om lørdag, men bare til byen. Samboeren hennes kjørte, og de ble med oss hjem etterpå vi hadde spist.  eh, ikke helt i god form søndag på en måte........   eller mandag...  blanding av hvitvin, cider og bailys.. hehehe. ikke 20 år lengre heller...  Men jeg og venninnen min fikk tømt nesten siste rest av ciderboksgene fra i sommer da... på tide... 😞

 jobbeperiode starter igjen til helga - har vært godt med langfri - som alltid.  Har fått gjort mye på hytta også. Endel vasking, rørlegger var der i går (J og kamerat ØDELA vasken/røra mer, så det endte med at jeg måtte skifte hele rørgreiene istedenfor bare pakning under. Når de 2 fjolsa var ferdig lakk den nemlig verre enn noensinne...   seriøst. Er en grunn for at det lønner seg med fagfolk! J vurderer ydmykt å betale den regninga for meg 😔 )

Når han kommer fra jobb i dag skal vi dra rett til hytta med begge bilene og så på søplefyllinga med en del sekker fra oppussinga pluss diverse. Har det ute på verandaen, og det blåser og blir ødelagt. (gamle kjøkkenfliser oppi søplesekker funker dårlig....)    

hehehe - artig mat, det er kanskje det.... tenkte du at jeg har dilla på nanbrød???  😊    krydder og forskjellige smaker gir bra variasjon.  Jo sunnere middag han spiser, jo mer godterier kan han spise, mener han...  på en måte sant, men..........    spurte han hvor mange kalorier en voksen mann burde spise... vet du hva han svarte? 5000...   eh, litt i overkant, vel... 🤣   Og han ble litt bekymra da jeg sa at en stor sjokoladeplate på 200 gram er ca 1100 kcal...    men om han lærer? antagelig ikke. 

Må henge opp klesvask..  ha en fin fin torsdag, dere og 4 beinte. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk 70 min tur i dag. Gikk ok med beinet, så virker som det er håp. Litt merket jeg, men ok.  Skulle gå til ei strand, men havna på et hyttefelt istedet...  seriøst, har jo gått den turen før.........   får ta til høyre neste gang.  😂  

Fri i dag, jobb i morra natt igjen. Hadde et døgn med migrene, men er 95% i orden nå. (aner ikke åssen søvnen blir i natt etter å ha sovet ca 24 timer, men...) Sånn blir det noen ganger.    

lapskaus.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 min styrketrening i dag.  yeah.  Må se å komme inn i litt bedre rutine på det feltet 😞  4 ganger ble jo litt for mye , men burde greie 2-3 stk.  Roligere der og, mange "nyttårsforsetttrenere" har vel gitt seg. Går an å være der på ettermiddagen uten å skumpe borti folk lissom.  

Vekta er stabilt på det samme.   Vektplatåer er vi kjent med 🙄  

Nei,, får stappe ned noen påskeliljer i ei krukke til balkongen, deretter dusj før jobb.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

86,4 🙄 

Registrerer mat denne uka eller har gjort det hittill  3 dager så får vi se... Det har fått meg til å holde meg unna sjokoladeskåla på bordet i hvertfall 😂  

Sommerferien er under planlegging. Har bestilt flybiletter til Gdansk 13.7-24.7.   Vi har bare 1,5 uke i sammen i år.......   uke 29 pluss 4 dager i uke 30 pga min langfri uke.  Sånn er det...  siden han begynner i ny jobb 1.juni har han 3 uker fellesferie, regner med at de ukene blir de samme hvert år. Det som bekymrer oss er at det ikke er like mye rom der antagelig for å jobbe inn avspasering så de vinterferiene våre henger i en tynn tråd...   Men vi får ta sorgene når de kommer.  vi får passe på når jeg ikke har røde dager i turnusen ved jul og påske kanskje...  kan ta meg fri vanlige dager, men taper for mye ved å ta fri helligdagene,  selvom folk vil kaste seg over de vaktene som gribber. (med unntak av julaften/nyttårsaften/17.mai de er seige. ).  

Vi skal ha 3 netter Gdansk, 1 i Sopot, og så ha leiebil 1 uke.  Ned til søstre hans pluss ta dagsturer og også dra andre steder på overnatting. Under planlegging. Jeg vil 2 dager til Warsawa men da tar vi buss/tog - han vi ikke kjøre inn der.  Forståelig.  Poznan m overnatting etter fruas ønsker. Jeg NEKTER å sove på den sofaen hennes 7 netter nemlig - som å sove på en planke...  Max 3...  hehehe...    Vi drar hjem på bryllupsdagen våres... veldig romantisk med andre ord...  vi får feire dagene før i stedet...   kommer hjem på en onsdag - jeg jobbe helgen.  

Var på Fresh mandag 30 min før nattevakt.  gikk en tur tirsdag og onsdag. Har tenkt trening i dag. Skal farge mine grå kl 10 i dag.  

Håper du har det bra - eller at kroppen fungerer litt bedre..... 

epleklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja planlegging må til. Høres ut som det blir en kjekk ferie. 

Og epler, du har fint råd til å ta deg fri røddager hvis det medfører at dere kan få reist mer sammen som er lidenskapen deres. 

Det blir en prioritering. Og du sitter ikke akkurat dårlig i det. Så da ville nå jeg ha prioritert samværet på tur enn det røddagene gir i lønn. Du har en fleksibilitet mange andre ikke har så bruk den på det som er viktig for dere. 

Jeg eksisterer bare om dagen så derfor ingen aktivitet. Helsen ikke bra og har fått forespeilet operasjon i oktober så det blir nok en ganske så traurig sommer. 

Flott J har fått seg ny jobb da!!

Ha en strålende uke i finaværet

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂  liker ikke å tape penger så til de grader, men forstår hvor du vil hen 🤣  Sjefen er ikke superfornøyd når vi tar ekstra fri i helligdagsturnusen, men får se an hvor mange dager. Jula er uaktuell uansett.  Hvertfall lengre saker.   Åssen jeg jobber i 2020 har jeg ikke sjekka enda. 

Jepp, han er fornøyd med å ha fått ny jobb.  Han og flere andre sliter på skolen, er mye tekniske greier de overhode ikke kan noe om i det hele tatt. Og lærærn har fremskyndet prøveeksamen fra 20.5 til 4.5 (lørdag!) Vet ikke om det er så lurt..........   men kanskje han vil se hvor elendige dem virkelig er 😑 FØR selve eksamen 6.juni var det vel.  AOF er. vel ikke akkurat kjent for å gå nøye gjennom pensum, heller fare fort igjennom..    Jeg har hoppa helt av den lesinga mi...  er langt utafor komfortsonen med stoff det der nå.  Men han prøver hvertfall.. hahaha, han var stolt i formiddag da vi skulle kjøre et sted...  han smurte garasjedøra som går tregt, og sa; nå utførte jeg første linje vedlikehold.   noe har han da fått inn i knotten!  

86,1.   titter innom 85 innimellom, men kroppen niholder på 86 tallet.

Styrketreninga går skikkelig i stå!!!   bånn i bøtta.  eier ikke motivasjon.  En gang i forrige uke.   MEN jeg går 30-50 min tur hver dag da...   og fyller sirkelen min på klokka hver dag i april hittill.  (forbrenne 400 kalorier og 30 trimminutter, 12 oppreist timer )   Har vært  veldig sjelden jeg har greid det hver dag i en hel måned, MEN prøver nå....    men er bare 9.april, I know...   Dessuten er månedens utfordring å gå 108 km, jeg har greid 57 km hittill 😎  Det er vel en ekstra motivasjon når det gjelder å gå...   (alle skritt teller)  

 

Huff, den kroppen din K66......................   HVA KAN MAN SI... 

middagen i dag; ovnsbakt torsk og rotmos. (selleri og søtpotet)

Lager i stand middag til  i morra nå (J skole + senvakt - borte fra 08.30-23.45 stakkarr) 

;  linseboller i tomatsaus og potetmos med selleri.  Mulig det blir brekkbønner i tillegg også.   (han spør etter mos hele tiden....).  Linsebollene fra fryseren.

Torsdag blir det laks igjen. Vi er o gang med sunt kosthold på hverdagen hvertfall...  Den pizzaen og ostekaka i helga var bare et unntak.  

Ha en fin uka 2 og 4 beinte.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

86,4 - stabilt med andre ord.  🙄 

Vet du jo trøbler med kroppen K66....  Min er som vanlig helt på trynet.  eller, TRYNET er greit nok, verre med fingerledd, knær, ankler, rygg..... kort oppsummert. 😫

Men lar ikke det meg stoppe, er aktiv, selvom kroppen skriker av smerte om kvelden til tider. Mørbanka.  Har ikke vært på trening på vel, 3 uker? - men har gått tur hver dag. 

Bodprosjekt endelig ferdig i går, ryddet inn i dag.  Kjempefornøyd. Fikk kastet masse og ryddet mer hensiktsmessig. Jeg er flinkere å kaste enn han, men "jobber" med den saken og. (fikk sneket meg til å lure unna endel)  Siste finishen var filleryer på det nymalte gulvet - nå SER vi nemlig gulvet!  hehehe.. så koselig åtte. 

Jeg skal starte på matbod i morra når han har gått på jobb. Male på hyllene vi satte opp i fjor, pluss resten av rommet. Der inne er det myyyyyye småting som må ryddes ut.. gruer meg allerede, Har tenkt å overraske han.  Har jo langfri nå frem til helga. 

I morra skal jeg også møte megleren i min leilighet, skrive under papirer og starte prosessen. Blir spennende fremover. Hvertfall taksta.. Håper på 1,6. Helst litt mer. (siste som ble solgt i fjor fikk det, men den var fin inni og...  )    kryss fingre.  og at det blir skikkelig budrunde 😎  

Kostholdet ok, litt verre på sjokolade/kakefronten.  Men vekta er som sagt stabil. Forbrenner endel på gåturene mine, så veier vel opp. (mellom 30-80 min. Som regel 50 min runden min.)  

Fin søndag videre K66 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg på Fresh i går! etter 1 måneds pause 😑  Det gjorde vondt...  20 min styrketrening, Yepp..   litt gå på tredemølle og ro i tillegg.  Tydelig at jeg har mista litt muskler, for måtte gå ned på noe. Men hadde regna med det og.  Etter maleprosjektet mitt alene mandag. og tirsdag var armene slitne, så ikke helt optimalt uansett. Matboden+++  denne gangen. (vi rydda inn onsdag)   tak, vegger, hyller...  tok 1,5 time bare å rydde ut alt, så bra mye der, hehehe.  Men nå er frua fornøyd 🤩 

I dag gikk jeg til byen. Hudpleie time! og en kaffekopp. Nattevakter =jobbehelg.  Det var kjølig å gå, plutselig er det blitt kaldt igjen, 3-4 grader når jeg gikk vel. huff. 

Skal prøve å bli litt flinkere med den styrketreninga..........  var jo godt i gang..  Men jeg går mye da. 

epleklem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

🙄 her var forumet ja...   

nei, vi gir aldri opp K66.. aldri.   hahahahahaha, optimister, det er vi hvertfall 😂  

Kunne ikke dy meg, tok en sniktitt på vekta i dag allikevel...  87,7 - var ikke over 88 hvertfall...   Men fikser på signaturen med nye mål om en uke eller så... håper startvekta er bittelitt bedre.   

Registrerer du mat nå?   er ikke sikker på om jeg skal gjøre det, bruker uansett den andre appen min (my finnes Pal - som hører til Health mate appen min og den elektroniske vekta. ).   hm....    blir ho bare ca uansett når det gjelder middag uansett...   

Har laget ny porsjon linseboller i dag. Og en stor porsjon med rotmosstappe. (da har vi det i sikkert 3 dager. J er så glad i det... ).  selleri, potet, kålrot og søtpotet havna oppi der i dag.   Har tenkt å lage en salatbolle også. En eller annen saus til linsebollene, må varme de i saus, ellers blir de så tørre. kyllingsausene fra toro eller Knorr funker bra.     Ellers satser vi på laks og torsk denne uka. Back to sunn mat, hehehe...    

 

Kaker og sjokolade?   Prøvde med bråstopp, men det gikk ikke bra i går. Følte jeg fikk mer og mer vondt i hue utover dagen, så tok meg 4 ruter sjokolade, og da gikk huepinen bort...   ikke bra å bråslutte, i know...  er bedre i dag uansett, så avvenning er i gang.  

 

Trim?

Ble ikke noe i går. Var så ufattelig sliten. Ettervirkninger fra NYC og Oslo i helga tenker jeg..  Sov 15 timer!!!   går bra noen dager etter jetlag, men så kollapser kroppen deluxe...   Mye rot på den nye jobben til J, så han er sliten også...   Vi har planlagt å dra rett på trening begge to etter jobben hans kl 15.15.   Starte pent begge to.  Og så spise middag etterpå.  

 

onsdag og torsdag nattevakt igjen. Lørdag Oslotur med venninne.   12-15.oktober blir det årets venninnetur til Split i Kroatia. Nytt land 🤩  Første gang vi satser på strandby, men spørs åssen været er i oktober, kan nok være ok varmt, men overskya/regn.  Er visst fin by. 

Ellers små og store planer utover høsten.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg på min første PT time på SATS og hos fysio. Kan si at det var ganske så slitsomt etter en dårlig natt. Men gjennomført så fornøyd.

Kneet er jo som det er og må prøve å få orden på det til jeg skal til Lærdal på utredning om de skal inn og operere. Men veldig klar i hvert fall.

Denne uken så er det å få i gang treningen og være noenlunde fornuftig med maten og så bånn gass fra neste uke med maten også. Har en avtale med PT at vi skal se på kosten om 4 uker og går det rette veien så skal jeg gjøre som jeg gjør og hvis ikke så skal jeg følge hans opplegg he he.

Håper så inderlig at 2020 blir bra. Så lei av at hele året er gått bort i sykdom og skade. Stakkars vofsene mine får jo ikke den treningen de skulle hatt. Men men. Får gjøre det beste ut av det.

Heldigvis overkommelige programmer fra både PT og fysio. 2x i uken skal begge programmene gjennomføres og det må jo gå. PT kun overkropp og kjerne og fyio ben.

Har sykkel på service også. Må sykle litt hver dag for å transportere væske ut av kneet, får håpe det funker.

Lite reising på oss da det ikke er noen stevner om dagen, og denne hundesykdommen som er ute og går. Personlig er jeg ikke stresset, gjør som vi alltids har gjort men ikke hilse på andre hunder. 

Nei, får gjøre noe fornuftig. 

I dag blir det litt trening på vofsene tenker jeg.

Ha en strålende onsdag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PT er nok lurt, men kan forestille meg at det er slitsomt etter et langt opphold.. 😞  Savner faktisk min PT, men ho flytta jo i februar eller noe sånt. Vi har litt kontakt på insta da.  De 2 andre fjompene som er trenere der synes jeg gjør "så mye rart" så frister ikke lissom.  Men jeg skrev jo ned alt av programmer Cathrine lærte meg, så kan jo bare starte på egenhånd så langt jeg får det til. Likte aldri helt de manualene, hantlene og sånn, så havner jo nå tilbake på apparatene 🧐  

Sykling bra for vann i kneet, hm...  ikke hørt før, men sikkert riktig da..  Får jo bevegelse, det er vel det som er poenget.  Men ikke vann hos meg, heller totalt (nesten) fraværende brusk og betennelse pga gnisninger i kneskåla.   

Spennende å høre om du greier kostholdet selv, eller må bite i det sure eple og høre på treneren din, hehehe...   Skriv gjerne hva du spiser her og, så kanskje jeg får noen ideer.   

Til frokost blir det for øyeblikket 2-3 knekkebrød, tar en pause på 1 skive rugbrød.  ellers endel frukt, cottage cheese og gomorgen yoghurt. Normal sunn middag med mye grønnsaker.  

Har vært å fikset på hårfarge og litt klipp i dag. Inviterte meg selv på kaffe i mitt gamle nabolag, hos ho som passa katten og min tidligere kollega da. Veldig fristende å gå en tur bort veien der jeg bodde, men besinna meg, hehehe. Er blindvei, så kan lissom ikke gå/kjøre rundt heller.  Vanskelig å gi slipp se...  

Nei, får gjøre noe fornuftig. Hente noe i kjellerboden. Middagen blir den samme som i går, han ville ha linseboller i dag også. (han var skeptisk når det var kyllingsaus igjen og jeg ymta frempå om laks, hehehe...   kan du skjønne det... 😂 ). 

Fin fin onsdag.  (her blåser og regner det for øyeblikket = innevær.  )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hyggelig Oslo tur med venninne i dag. 🙂  

Fremdeles støl etter torsdagens styrketrening, hehehe...  Tok på bein og mage da, armene var også støle g tunge...     må trene oftere med andre ord, bør tåle mer. Mulig vi tar en tur på trening i morra.  

Er du i rute med treningsprogrammene K66?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag.   Mulig jeg får tatt meg en tur på trening nå snart. Bare måååå omme meg i gang med X 3 i uka, greide det forrige uke. Han vurderer også etter jobb, men jeg tar en tur på formiddagen. I tilfelle han trekker seg, og da blir det hvertfall ikke noe av med meg heller. MANDAG ONSDAG FREDAG er hovedplanen.  

Kostholdet gikk til hælv... i helga. Maten var bra nok, men godteri og potetgull på kveldene... 🙄😏   Men jeg var likevel på 87,5 i. dag    tidlig, så ikke så helgæli resultet.  

Ny uke osv... bla bla bla.    I dag skal jeg ha ovnsbakt torsk.  Tror det blir hvit saus med gulrøtter og brekkbønner blanda i, drysser over litt reker. kokte poteter.  Er plan A hvertfall.   

Hva skal du spise i dag K66?  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg på SATS, fornøyd med det. Men ser at for å få tatt program til fysio og pt så trenger jeg mer enn en time dessverre. Hadde håpet at det skulle gå men må vel regne med 1,5 time. Men får bare finne en rutine på det. Mandag er det fysio, tirsdag er det pt (da tar jeg med bein også) og så må jeg få til en dag til i tillegg til søndagen. Tror søndagen må bli fast. For om vi reiser på landet torsdag etter jobb så er vi alltid forholdsvis tidlig hjemme på søndagen. Vel får se hvordan jeg klarer å si hverdagen sammen. Vofsene skal jo også ha sitt.

mat i dag ja, hmmm usikker på hvordan det blir. Jeg er stort sett på farten til en eller annen gang utpå kvelden. Skal til fysio 1440, når ferdig der så skal jeg trene Nemi og Vicki så må kjøre 40 min, så skal de til kloklipp kl 18:30 som er 40 min tilbake, når ferdig med kloklipp så skal jeg på felleskjøpet og handle mat til dem, det ligger vel 15 min kjøring unna anicura hvor vi skal få klipt klørne. Og så må jeg ikke glemme å kjøpe ny støvsuger, puh blir svett av å bare tenke på resten av dagen 😂. Så hvordan middagen blir aner jeg ikke he he.

Men hadde smoothie til frokost og det blir det vel også til lunsj tenker jeg, lagd klar så kan ta det når jeg blir sulten, ellers blir det litt salat fra kommunen og så tar jeg smoothien litt utpå dagen, hmmmm kanskje lurt. Da blir det ikke svipptur innom bensinstasjon +++

Maten i helgen var ikke så hakkande gale men kunne def hvert bedre.

Ha en strålende dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En PT time er vel 50 min hos deg også? - ja. så ikke overraska over at du bruker lengre tid enn en time..  kjekt å puste litt innimellom programmene også sikkert. Synes trening bør være prio nr 1, så du får skikk på knærne og kropp hvertfall.   Må du dra på hytta så ofte da?  skjønner dere trenger å koble av, men...  

støvsuger, huff.......  men må gjøres, hehehe 😫   (minnet meg på at jeg bør komme meg i dusjen, pluss putte treningstøy  i vaskemaskinen...  ) 

jepp, 50 min styrketrening. Så litt på de gamle programmene mine fra pt.. sånne øvelser med handler jeg egentlig hater...    Epler begynner å komme i rute 🙂 

M lager vel litt mat til deg du kan varme opp?  han må jo ha middag hver dag regner jeg med.  Eller du kan sende han avgårde for å kjøpe støvsuger?  

svipptur innom bensinstasjonen høres ikke bra ut...   😕  matpakker!!  

Nei, må gjøre noe, og så begynne på middagen. 2 nattevakter nå, så langfri. Eller ikke helt, har blitt 2-3 ekstravakter...   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag.  Drar på trening mens J skifter dekk på sin bil.  Har ikke vært på Fresh siden onsdag, men vi gikk turen på 50 min i går. Har et par andre ting jeg må gjøre først også. Etterpå i dag skal vi gå til byen for å spise ute, så da blir det ca 2x 40 min eller så, spørs hvem vei vi tar.   

I rute K66?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det trening lørdag?

Er ganske så bra i rute med treningen. Men sliter litt med å få til 3 økter fra fysio og 3 økter fra PT til å gå i hop. Men denne uken tror jeg at det skal gå. Kne øvelsen skal jeg få til men litt usikker på om det blir en mindre på overkroppen, får se.

Maten ikke helt på plass men går rette veien.

Vofsene er litt dårlig i magen om dagen. Aner ikke hvorfor det tar sånn tid denne gangen. Nemi har tidligere (bortsett fra den dramtatiske i fjor) stort sett hatt en dårlig sekvens med magen og så har det gått seg til. Nå har det vart siden fredag kveld. Så har krøpet til korset og kjøpt sånn magefor. Ikke så begeistret for det men får prøve. Vicki er ikke så gale selv om hun ikke er helt der hun skal være men stakkars Nemisen sliter. Men nå skal hun få være i ro resten av uken og med spesialfor så tror jeg det skal gå seg til. 

Nydelig vær om dagen. Føler det endelig går litt på fram med kneet. Lang vei igjen men har troen at 2020 skal bli bra 🙂

Mulig reiser på trening med Vicki idag. Får se, går var jeg på farten fra 08-23 og det kjenner jeg idag. Men får se, selv om magen ikke er helt på plass hos henne så trenger hun å få brukt seg litt. Får tenke litt.

Nei, er litt vel sent ute. Får komme meg på jobb.

 

Glad dag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må tenke... ja, det ble en god treningsøkt lørdag.  mandag, onsdag og lørdag ble det forrige uke.

Denne uka mandag pluss at jeg straks skal kjøre nå.  J er også like flink 😇   Han skal etter jobben i dag.  Planlegging er viktig....  

Så bra at kneet er bittelitt bedre...  og at du får gjort styrkeøvelsene så ofte du får det til. overkroppen får jo bare vike hvis tiden er knapp, enig der. 

J er fornøyd med å fått kake 3 dager på rad... men nå er resten av eplekaka trygt plassert i fryseren...  

Ikke kjekt når de små er dårlige i magen...   

har begynt å planlegge Tanzania & Zanzibar turen med reiseselskapet. Han har fått klarsignal fra jobben, så.....    blir antagelig 24.01-14.02.   Han må ta fri uten betaling, og jeg jobbe inn avspasering. er nesten ferdig med den boten allerede, hehehe, en vakt igjen så er den ferien bankers. Har bomma litt før, og begynt på prosjektet litt for sent, men nå har jeg lært.  Nei, vi ikke bruke feriedager til det. 🤨   Må ha noe utover høsten også 🥺   (neste jul ser det veldig lovende ut med langfri i jula nemlig!!!!!!!  holde av et par fridager rett før, så ...   yes. )      

Hahahahahaha - ferie ja...   Han foreslo at vi skal ta Københavnbåten i november. finne på noe. Han hadde litt sans for Kielbåten i grunn....  er jo 2 døgnscruice.   mens jeg knota med vinterferien, så skulle han bestille lugar. buffet og sånn... så bare med et halvt øye, vi hadde jo sett på det i sammen. fredag til søndag var plan A.   (han hadde fått klarsignal fra jobb om å ta seg fri fredag, jobber bare 6 timer) )    -   og så skrev han ut billettene, og jeg studerte nærmere ... hvorfor hadde vi 2 forskjellige båter?   Pearl og Crown... jepp - hjemtur søndag, dvs vi måtte da ha en overnatting i køben  lørdag...   Jeg var jo forsåvidt fornøyd med det...  men da kommer jo vi til Oslo 09.45 mandag.. og han rekker ikke jobb...  hahahaha, vi lo godt i flere timer...    hjemreise og ankomst er to forskjellige ting...   Takk og lov at det var på langfriuka mi da...    men da får vi tid til å se mer på julemarkedene og sånn ......     er så glad det var han som tabba seg ut!    du oppfatta vel hotelltabba på Sopot i sommer...... eller rettere sagt, jeg greide å bestille nabohotellet vi egentlig ønsket.....    men han var sikker på at det var Sheraton som var det gamle hotellet som bestandig er avbildet... men neida... det heter Grand...  og enda så var vi stadig inne og sjekka bilder og sånn.  Han burde jo vite det...  og dette fant vi ikke ut før vi var på rommet vårt og titta ut av vinduet....   Så det var så absolutt morsomt at han tabba seg ut med dette minicruiset nå...  

Nei, hadde bestemt meg for å dra på trening kl 12, og nå er den 1 min over.  (tok på meg treningstøy når jeg stod opp i dag. skal på nattevakt, så sov til 10.30). 

middag i dag blir stekt torsk og chilliscampi, og rotmos.   salat til kanskje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening gjennomført 😎  Det harde programmet mitt jeg laget meg om lørdag.  Nå tok jeg det på 50 min, om lørdag ble det nesten 1 time.  Men nå hadde jeg ikke så "lange" pauser i mellom.  Tror du ikke jeg glemte nøkkelkortet mitt når jeg stod utafor treninga i stad... ble irritert over meg selv, dro i butikken, og så hjem. Men det ble trening sammen med mannen etter middag alikevel altså.   Han hadde egentlig planer om å slenge seg på sofaen, men det fikk jeg forhindret, hehehe...  

Og "hans program" er 45-50 min, så... da ble det til at jeg skyndet meg. Litt dumt egentlig. han sier jo han bare kan vente.   

Deilig å være på jobb når stølhet kommer sigende 🤣  ikke lett å komme seg opp av stolen da nei... men kjenner det blir lettere nå som jeg kommer mer inn i treningsrutinene  igjen 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...