Gå til innhold

Tirsdagslink 6.12 For Ned 20-30kg Ned


Gjest CamCam
 Share

Anbefalte innlegg

Hei hei!

 

God morgen! I dag er jeg igjen på kurs, og de samme smør-fylte skivene kommer til å sesrveres til lunsj! -Men jeg har funnet en løsning! Jeg har med meg to skiver uten smør, så flytter jeg bare det delikate og sunne pålegget over på mine egne gode/grove skiver! -Mye enklere enn å forsøke å skrape av smøret som jeg gjorde i går!

 

Vi snakkes,

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo utrolig lurt, Camcam!! Så flink du er....

 

Jeg er skuffet, nedfor, lei meg, sint, frustrert, oppgitt og alt annet i den gata.

Etter en uke på jobb i utlandet og mye i lufta, tok jeg min veiedag i dag. Opp 0,8 kg!!!!!!!!!!!!!! hvordan er det mulig?!? Joda, ikke vanskelig i det hele tatt. Oppskriften er som følger; Ta denne frøkna her, sett henne i litt uvante (ikke de vanlige, i allefall) omgivelser, og hold henne der noen dager. Man klarer seg ikke uten mat, og denne frøkna vil da med letthet velge en del av det som hun IKKE bør spise. Og større mengder. Og drikke lite vann. Og spise lite grønnsaker - om noe. Fiks ferdig; noen hundre gram (eller kg) ekstra! Hvorfor er det sånn!!! jeg kan jo ikke leve på bare grønt og vann hele livet, heller! Tåler ikke å komme i nærheten av mat som er unyttig, de legger seg garantert der de ikke skal.

 

Men i allefall, nå er jeg hjemme igjen, Billy har ventet på meg, i likeså mitt leketøy (elipsemaskinen) og Maria (Winsor Pilates.) For ikke å snakke om de middagene jeg skal bort på denne uken............. hvordan i all verden skal jeg få gått ned 4,5-5 kg før jul????? Jeg har kun kommet til 2,7, fantasktisk flott! Det er 2,3, henholdsvis 1,8 jeg trenger å gå ned de følgende 2 uker! eller 1,2 og 0,9 pr uke! Blæh, ikke kjempelett akkurat, om jeg skal si at det er mulig overhodet for meg som tar museskritt!

 

Denne "drakten" jeg har på meg, kan jeg ikke fordra akkurat nå, altså! (Sorry at jeg ikke er til inspirasjon og glede akkurat nå, men nå er livet mitt dritt!! og det er fint å få det ut et sted...........)

 

Havregrøten venter, håper dere har det mye bedre enn meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Velkommen til kathinka! koselig med nye!

 

Leste innleggene deres om sjokoladeavhengighet igår, og jeg kan kjenne meg igjen! Jeg føler meg ikke avhengig av sukkertøy, men må nok innse at problemet gjelder for meg også. Fordi for noen uker siden, så bestemte jeg meg for å kutte ut sukker av kosten( da sukkertøy, tilsatt sukker, brus- også light). Jeg holdt i nesten 2 uker, så var jeg igang igjen:o Og ikke nok med at man spiser sukkertøy, men potetgull/salte ting er like velkomment...

 

Når man har blitt veldig overvektig må man bare innse at man har ett problem med den normale "stoppen" for både godteri og mat!! Der andre kan se godteri skåla/potetgull bollen og forsyne seg med måtehold, vet jeg med egenerfaring at jeg tømmer den veldig fort; gjerne mens en bok blir lest eller en film blir sett:( Men godteri kan man bestemme seg for å kutte ut og la helt være å spise, men det kan man ikke med mat- og det er like mange som sliter med å spise for mye; gjerne om kvelden. Dette er også ett problem for meg!

Jeg jobber hardt for å forandre dette og setter stort sett opp en matplan for dagen som jeg skal følge; som inneholder kcal jeg trenger. På denne måten håper jeg å unngå det verste suget på kvelden; og skulle det komme får jeg prøve å finne på noe annet. Ta en dusj, gå en tur e.l For det er ikke det at jeg er sulten, men bare "fyser"... spiser en gulrot istedet.

 

Trinny;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten veid meg i dag, og har desverre ikke gått ned ett gram:( Men jeg har vært syk og spist alt for lite, så får håpe på bedring neste uke.

 

Så på alle disse ukene så har jeg kun gått ned 1,9kg og det er ikke mye å rope hurra for.. :mad: Det er faktisk på 8 uker! Jeg føler jeg burde ha gått ned 7-8kg nå! Hmm.. jeg må virkelig skjerpe meg her!

 

x-ray: du kommer nok inn i en rutine som fungerer for deg etterhvert når du er ute å reiser:) Men husk at mange samler mye vann i kroppen når de er ute å flyr!

 

Trinny;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen!

 

Skjønner godt at det er tøft når man er ute på tur xray! -Det gjelder bare å komme raskt inn i de gode rutinene igjen nå som du er hjemme, så skal du se at de 0,8 går raskt ned igjen!

 

Trinny; Jeg tror vi generelt må være flinkere til å sette grenser for oss selv! For meg er det naivt å tro at jeg skal klare å spise litt sjokolade, så da kutter jeg det helt ut. Jeg setter faktisk få grenser for meg selv i matveien, men jeg kjenner godt igjen den "fysen" følelsen på kveldene. (Og forsåvidt i enhver situasjon hvor jeg vanligvis ville spist noe snack, på t-banen, på tur, i sofaen, foran PC'en osv.) Trikset er igen å ha sunnere alternativer tilgjengelig, og å forsyne seg av disse FØR man blir for sulten!

 

Må gå, endelig lunsj!!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e veldig ny her,ca 14 dager, har gått ned 2 kilo...har planner om mye mye mer..men merker aat eg ikke kommer til å klare dette alene..huff merker det alt, det e veldig lett og fristende litt å gå tilbake til gamle vaner..huff..jaja.. så derfor er jeg her no, for eg trenger alvorlig hjelp til dette..håper at eg klarer dette, et steg om gangen...et kilo om gangen...har heller ikke vært så flink i det siste...gørrr....

 

så stå på no!!! - dette sier jeg til meg selv helle tiden...

 

:P snart i mål.....hehehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...