Gå til innhold

Superteam 08


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Hei jenter! Har helgen vært bra? Her ble det tapas, vin, is og godteri på fredag, men håper at det ikke ødelegger alt for mye. Var tilbake i riktig spor allerede på lørdag.

 

Spiser dere fort? Leste her om dagen at hvor fort man spiser har mye å si for vekten. Hvis jeg tenker på de jeg kjenner som spiser sakte, så er de ganske tynne alle sammen. Nå var det visst også forskning som viste at hvis man tygger maten veldig godt, så opphever det til og med høy glykemisk indeks. Så nå prøver jeg å spise sakte. Legger ned bestikket mellom hver bit. Før hadde jeg en tendens til lage i stand neste bit, mens jeg fremdeles tygget på den første. Det er jo egentlig dumt, for da smaker jeg jo ikke ordentlig på maten. Denne uka skal jeg ha fokus på å spise sakte, tygge maten godt, spise når jeg er sulten og stoppe når jeg er mett. Ingen mat skal være forbudt. Jeg skal spise det jeg har lyst på. Jeg skal ha kontroll over maten, den skal ikke ha kontroll over meg!

 

Ha en strålende mandag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 593
  • Created
  • Siste svar

Hallo! :D

Her har også helgen vært bra! I går var jeg og samboeren på tur til ett av byfjellene her i Bergen i fantastisk vær! Utrolig deilig å se sola igjen, ganske lenge siden sist.. Så da ble det litt mer enn 1000 kalorier forbrent. :) Men selv om jeg har trent mye i helgen, så har jeg spist ganske mye og..det har blitt mellom 1800-2000 kalorier både lørdag og søndag. Får håpe det ikke gjør noe ettersom jeg har vært mye i aktivitet. Men jeg har kost meg med god mat, vin og godteri jeg og. :)

Bra du var tilbake i riktig spor allerede på lørdag, Marielle!! Klarer man det, så gjør det ikke noe med en kosedag innimellom. ;)

 

Jepp, jeg spiser nok ganske fort.. sant det du sier, jeg har også mange venner som er tynne og de spiser veldig sakte. Så kanskje er det noe der?! Høres ut som du har en bra plan denne uken, Marielle. Gleder meg til å høre hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Heisann dere!

 

Husker dere meg??;) Har ikke vært innom her på leeeenge, litt pga av ferie (herlig!!) men mest pga jobb (ikke fullt så herlig..). Men nå er jeg i allefall her, så da måtte jeg nesten bare innom her og si hei til dere.

 

Anneli: Så hyggelig at du er gravid!! Gratulerer så masse!! Ser formen ikke har vært på topp, men håper den kommer seg igjen.

 

Spinny: Heeey!! Still going strong ser jeg??:D Morsomt!!

 

Marielle: Jeg vet ikke om jeg har "møtt" deg tidligere, men jeg pleide å henge her inne med Spinny og Anneli tidligere:) Hyggelig å si hei til deg også!

 

Håper dere får en fin dag!! Vi høres etterhvert! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI Pittelille! Klart vi husker deg! Har lurt på om du ikke kom tilbake snart. ;) Flott at du er tilbake! :D Kan godt skjønne at det kan bli litt mye å gjøre i perioder, så vektklubben er nedprioritert. Helt i orden! Hvordan står det til med deg for tiden?

 

Takk for gratulasjonen. :) Jeg er i skyene og gleder meg til jeg kan fortelle den store nyheten til familie og venner. (lurer på hvordan de reagerer!) Er snart åtte uker på vei nå, og tenkte å vente til uke 10. Håper alt går bra. Formen er ikke så aller verst, er litt kvalm av og til, men forkjølelsen er nesten borte, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ koselig at du er tilbake! Jeg skjønner veldig godt at du ikke har hatt tid til å være her når det både har vært ferie og mye jobbing. Men bra du er her igjen. :D

 

Hvordan var det å ha besøk av kjekkas?? Håper du koste deg ;)

 

Hehe, jeg er her fortsatt vet du..gir meg ikke! Som du sikkert så øverst, så har jeg dessverre gått opp et par kilo i løpet av jula og ukene etter. Men nå er jeg heldigivis kjempemotivert igjen! Hvordan går det med deg og slankingen da? Klart å holde vekta siden sist?

 

Koselig å ha deg tilbake her igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får overnattingsbesøk hele helgen igjen, og denne gangen tenkte jeg å virkelig prøve å ikke spise altfor usunt. Derfor tenkte jeg å lage tapas hjemme den ene kvelden. Da kan jeg lage maten ganske sunn, og definitivt magrere enn tapasen på restauranter.

Er det noen som har noen tips/oppskrifter til hva jeg kan lage? Jeg tenkte jeg skulle lage scampi i sweet chilisaus, kjøttboller i salsa, spyd med kyllingfilet og grønnsaker,marinerte oliven, fetaost, asparges med spekeskinke rundt og en stor salat, baguetter, aiolo (ikke så sunt, men det hører med.. ;) ) Noen andre forslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Besøk av kjekkas var veldig, veldig hyggelig. Han var her i nesten 3 uker før vi dro hjem til Norge sammen. Jeg måtte jo jobbe mens han var her så det begrensa seg litt hva vi fikk tid til å gjøre. Men vi fikk uansett koset oss masse med små utflukter når det ble tid, i tillegg til god mat og drikke selvfølgelig. Heldigvis ser det ut som om kroppen min har begynt å venne seg til maten her nede, men for kjekkas ble det opp 4 kg på 3 uker:D Hehe, han er overhodet ikke på slanker'n (og trenger det heller ikke..han er en av de som kan spise det han vil. Irriterende?? Åja:) ) men han fikk seg et lite sjokk da han kom hjem.

 

Etterpå dro jeg hjem til Norge i 3 uker og nå er det 3 uker siden jeg kom tilbake hit igjen. Hjelpe meg som tiden går.. Vekten er nok sånn høvelig stabil vil jeg tro, verken opp eller ned. Trening har desverre kommet i annen rekke, men har kjøpt meg sykkel som jeg bruker til og fra jobb i allefall. Ikke mye trimmen og skryte av (ca 25 minutter hver vei og helt flatt...) men i 30-40 grader får jeg i allefall svetta litt! Skal komme meg tilbake til spinning og dansing når bare tiden strekker til igjen.

 

 

Apropos tapas... Det går vel ikke helt under det samme, men det kan være godt med honningmelon og spekeskinke. En frisk liten rett:) Og/eller tortillas med philadelphia (light selvfølgelig;)), spekeskinke og melon, salat og paprika, skjært opp i små snack-biter. Vet ikke helt om det er noe du liker, men jeg synes det kan være veldig godt innimellom varm/tung mat.

 

Anneli: Har du vært på ultralyd eller er det senere? Så spennende!!!

 

Vi høres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Koselig å hilse på deg, Pittelille. Jeg "kjenner" Anneli og Spinny litt fra før, men har fulgt med på Spinny sin tråd ganske lenge, så jeg har fått med meg litt om deg også. Veldig koselig at du er tilbake.

 

I dag har jeg hatt en venninne på besøk. Det ble kombinert lunsj/middag på café. Bestilte noe som het gigaburger, men fulgte min plan om å spise sakte og klarte bare å spise litt over halvparten. Til kvelds ble det rugbrød med smøreost og en appelsin, te og vann. I tillegg har jeg vært på en times gåtur.

 

Når det gjelder tapas, Spinny, så laget jeg jo det på fredag, men det er rart hvor fort man glemmer. Laget i alle fall en kjempegod lun salat med løk, paprika, fullkorns couscous og stekt chorizo. Laget også en hvitløksdressing av en blanding av matyoghurt og mild og lett naturell yoghurt. Da spiste jeg faktisk mindre av aiolien. I tillegg hadde jeg dadler med spekeskinke. Det er bare å surre en skive med spekeskinke rundt en daddel og steke det i ovnen i noen minutter. Tror også at jeg hadde noen båtpoteter. I tillegg hadde vi blåskjell, for det elsker vi! :-)

 

Jeg er så misunnelig på deg som er gravid, Anneli. Tror at vi snart får sette i gang produksjonen her i gården også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Så utroooolig varmt det var å sykle til jobb i dag!! Ikke noe problem å svette litt på hjemveien, men på vei til jobb er det litt værre.. Menmen, begynner å få normal kroppstemperatur igjen nå;)

 

Er bare innom og hilser på før arbeidsdagen begynner for alvor! Håper dere alle får en fin og sunn dag!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bra tapas-tips, jenter! Hvordan lager du den hvitløksdressingen, Marielle?

Jeg har aldri lagd tapas før, så det blir spennende. Jeg elsker jo å lage mat, så gleder meg til å prøve det ut. Kan jo skrive opp hva jeg lagde etter helgen, så kan dere eventuelt få noen tips. :D Også for at jeg skal huske selv hva jeg lagde til en annen gang.

 

Så bra at kjekkas-besøket var vellykket, Pittelille. :) Kan tenke meg at det var hyggelig med en tur hjem også. Så flink du er som orker å trene når det er såå varmt! Jeg blir alltid kjempelat når det gjelder trening om sommeren..og det bare med norsk sommer! Så jeg er veldig imponert over deg ;)

 

Har dere forresten smakt de økologiske spelt-knekkebrødene fra Alternativ mat?? Man får kjøpt de i vanlige butikker og de er bare såå utrolige gode!! Finnes i to smaker, en type med frø og en annen type med ost. Sitter og spiser ett i skrivende stund.

 

Ha en fin dag jenter, jeg får vel komme meg avgårde på forelesning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjempegodt med tapas da! :-) Det blir sikkert nydelig. Hvitløksdressingen inneholder matyoghurt, mild og lett naturell yoghurt, 1 fedd hvitløk (eller mer), sitronsaft, salt og pepper. Bare å smake seg frem. Har ikke smakt de knekkebrødene, Spinny, men hvis du anbefaler dem, så skal jeg prøve! Deilig med noe nytt!

 

I dag har jeg tilbrakt dagen ute i skogen. Det var bare såå nydelig. Kjempefint vær og noen trimpoeng ble det også. :-) Misunner likevel deg som har det varmt, Pittelille. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppskrift, Marielle! Gleder meg til tapas.. :)

 

Det hørtes utrolig deilig ut med en dag ute i skogen. Jeg hadde ingen forelesninger i går, så pga værmelding som meldte sol så hadde jeg tenkt å droppe lesingen og ta meg en tur i skogen og nyte været. Men så ble det overskyet likevel.. :D Dette vestlandsværet blir man aldri klok på... :D

 

Nå er jeg kjempespent på veiedag på fredag siden jeg ikke har veid meg på snart to uker. Håper på ca 1 kg ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og spist sjokolade. Svigerfar kom på besøk i går, og hadde med seg et enormt lass med sjokolade til oss. Hyggelig :D Det var vanskelig å holde fingrene unna i kveld. Huff... tror jeg spiste 4-5 biter. Det er jo ikke SÅ ille da, men jeg kunne godt holdt meg unna. (Men det var godt... he he;)) Ok, nå føles det godt å ha "bekjent syndene" til dere... Det er vanskelig å stå imot sånne søtsug / matsug generelt når en er gravid. Det var vanskelig før også, men enda verre nå som jeg er gravid!

 

Marielle, planlegger dere å starte familie? :)

 

Åh, nå fikk jeg veldig lyst på tapas også! Kanskje jeg også lager det i helgen :D Håper du får det koselig med besøk og tapas, Spinny!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Marielle' date=' planlegger dere å starte familie? :D

 

QUOTE']

 

Ja, vi planlegger vel egentlig det. Jeg går fremdeles på p-piller, men regner med å slutte i løpet av året. Begynner jo å dra på åra. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utroooolig varmt det var å sykle til jobb i dag!! Ikke noe problem å svette litt på hjemveien' date=' men på vei til jobb er det litt værre.. Menmen, begynner å få normal kroppstemperatur igjen nå:D

 

QUOTE']

 

Eg "snoka" litt rundt på trådane her (høyrer eigentleg heime under giftegal(?) ), og ser at du har det varmt på veg til jobb! Kan eg spørje kor i verden er du stasjonert? Det høyres uansett deiligt ut :D

 

Helsing forfrosen vestlending!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' vi planlegger vel egentlig det. Jeg går fremdeles på p-piller, men regner med å slutte i løpet av året. Begynner jo å dra på åra. :D[/quote']Så koselig! :D

 

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra spinning! :) Og nå skal jeg ut med hunden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og etter 2 uker viste vekten - 1 kg. :D Helt etter boka med andre ord. :D

Helgegjestene våre kommer med et morgenfly og er her allerede om et par timer, så nå er det bare å skjerpe seg og prøve å spise så sunt som mulig, selv med gjester på besøk.

 

Ha en fin helg jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nedgang, Spinny! :D Her er det opp 300 gram, men er likevel fornøyd med 1,4 ned på to uker. Vekten svinger jo. Hadde et lavere tall tidligere i uka. Nå har jeg kost meg med smoothie til frokost og snart skal jeg ut i sola! :D Ha en topp helg, flotte jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det opp 200 g til 63,4. Ikke misfornøyd med det.

Gratulerer med den bra nedgangen, Spinny. Og Marielle, 1,4 kg ned på to uker er knallbra! Hva dere enn gjør, ser det ut til at dere gjør det riktige. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! :D

 

Da har gjestene reist hjem igjen, og jeg synes jeg klarte meg ganske bra når det gjelder mat. Tapasen ble kjempegod, men jeg orket faktisk ikke så mye, så det var jo egentlig greit. Gjestene + samboer drakk øl til maten begge dagene, men det er ikke jeg så glad i og jeg gadd ikke åpne en flaske vin bare til meg. Så dermed ble det ikke noen kalorier på alkohol heller. :D Litt godteri ble det, men litt er jo lov når det er helg. I dag hadde jeg egentlig tenkt meg på trening, men jeg har plutselig fått kjempevondt i ryggen, klarer ikke rette ut ryggen helt en gang, så da er det nok ikke så lurt med trening idag ihvertfall. Får håpe det snart forsvinner, så jeg får trent igjen!!

 

Gratulerer med kjempbra nedgang på to uker, Marielle!! Kanskje det egentlig er smart å bare veie seg annenhver uke siden vekten ofte svinger mye? Og det er jo resultatet over tid som teller :)

Bra med bare 200 gram opp, Anneli!

 

Her er forresten tapas-menyen som jeg lagde:

-hjemmelagde kjøttboller i salsa

-scampi

-svinekjøtt i sweet chilisaus

- lomper med kremost, ruccola og spekeskinke

-dadler med magert bacon

-asparges med bacon

-hjemmelaget aioli og hvitløksdressing (takk for god oppskrift, Marielle!)

-kyllingspyd

-honningmelon m/spekeskinke

- stekt sopp

-oliven

-salat

-baguetter

 

Kjempegodt, men altfor mye mat til 4 personer. Gode rester idag. :)

 

Håper dere har hatt en fin helg, jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, nå ble jeg sulten Spinny!! Fint at helgen ble vellykket og at du holdt deg unna alkoholen. Jeg tror det er mer enn kaloriene som ødelegger der. :D

 

I dag har vi hatt foreldrene mine på besøk. Det ble litt av mammas gulrotkake, men spiste bare litt indisk linsestuing til middag, så jeg tror det gikk opp i opp. Har flyttet tilbake til Oslo etter noen år i Stavanger og det er kjempekoselig å få besøk av forskjellige folk som ikke skal ligge over. Det ble litt mange helgebesøk før. Hehe:)

 

Ha en kjempetopp uke, jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid så koselig å stikke innom her og lese det dere skriver. :)

 

Her kommer litt mer gravidprat fra meg: På fredag bestemte vi oss for å bestille en privat ultralyd for å se om alt var som det skulle i magen min. I dag var vi der, og alt er bra med den lille. Hjertet banker! Gjett om jeg ble rørt da jeg så den lille "greia" med bankende hjerte. :) 8 uker på vei nå! (jeg er så glad nå!)

 

Appetitten er ikke så bra for tiden. Ikke lyst på nesten noe, i alle fall ikke sjokolade. Sjokolade er kanskje den (spiselige) tingen jeg elsker mest i verden og nå orker jeg ikke tanken..ha ha! Men det fins nok av andre usunne ting jeg ikke har klart å holde meg unna. Uff, jeg eier ikke kontroll. :D Får håpe dette blir litt bedre etter hvert.

 

Den tapasmenyen så jammen deilig ut, Spinny! Så bra at dere har hatt en fin helg. Ha en flott uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så koselig å høre at alt står bra til med den lille, Anneli!! :) Skal du snart fortelle det til familie og venner nå eller? Blir sikkert kjempegøy å komme med en så god nyhet. :) Nesten misunnelig på deg som ikke orker tanken på sjokolade... jeg er så småsulten i dag, og har lyst på det meste. Spiste litt av en isboks med dream-is, men kastet boksen i søpla nå, så jeg ikke skal ta helt av.

 

Hehe, skjønner veldig godt hva du mener med overnattingsbesøk, Marielle.. :D Særlig nå som det bare er noen måneder igjen av oppholdet vårt her i Bergen, så skal alle som ikke har vært her de forrige tre årene komme nå for å rekke det før vi flytter hjem igjen.. Neste besøk er om halvannen uke.. fra torsdag til mandag kveld.. men det er jo koselig og. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går sprakk jeg og spiste altfor mye!! :D Skjønner ikke helt hva som gikk av meg, men det var nok en blanding av at jeg kjedet meg og at jeg har litt ferie-følelse pga vinterferien. Utrolig irriterende at jeg var så svak, men som straff tvang jeg meg opp tidlig idag for å dra på spinning kl 8. Så da ble det ihvertfall 900 kalorier borte der. Nå må jeg virkelig skjerpe meg før veiingen på fredag.

 

Håper dere er flinkere enn meg! Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sprekk er lov, Spinny. :D Jeg kan jo bekjenne mine synder og fortelle hva jeg spiste på fredag kveld. Fikk skikkelig matkick. Ventet på samboeren min på flyplassen og satte til livs en halv pose godt og blandat, en halv pose sure skrikerunger, en jordbærsmoothie og to boller. Er ikke det en sprekk, så vet ikke jeg. Det var vel mest av kjedsomhet.. Bare tull, men noen ganger dytter jeg innpå. Må jobbe litt med det.

 

Så bra at alt er bra med babyen, Anneli! Superkoselig altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...