Gå til innhold

Superteam 08


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Hehe, godt det ikke bare er jeg som sprekker :D Det viktigste er jo tross alt at man klarer å hente seg inn igjen ganske fort. Og det har gått bra her. :) Men nå har jeg klart å bli veldig forkjølet og kjenner på kroppen at feber eller et eller annet er på vei..kjedelige greier. Så jeg drikker masse vann, grønn te, blåbærsmoothie og spiser masse appelsiner og krysser fingrene for at jeg ikke blir syk. Har ingen forelesninger denne uken, så utrolig kjedelig at jeg ikke får trent nå som jeg har masse tid til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 593
  • Created
  • Siste svar

Vekten viste i dag - 200 gram. Jeg trodde jeg hadde gått opp pga sprekk på mandag og nesten ikke trening fordi jeg er forkjølet, så jeg får vel si meg fornøyd med det. :D

 

Hvordan går det med dere da, jenter?

 

Ha en god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten viste i dag - 200 gram. Jeg trodde jeg hadde gått opp pga sprekk på mandag og nesten ikke trening fordi jeg er forkjølet' date=' så jeg får vel si meg fornøyd med det. :D

 

Hvordan går det med dere da, jenter?

 

Ha en god helg!![/quote']

 

 

Hei :)

 

Takk for koselig hilsen inne på tråden min, setter pris på det:)

 

Så fint at du gikk ned da, det viser nå at du er flink de andre dagene, kjempe bra.

 

Ha ei flott helg og en fortsatt flott fredag.

 

klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, da har vi gått ned 300 gram tilsammen dennne uken, Marielle... :) hehe, får håpe det blir et bedre resultat neste uke. :)

Kan tenke meg at det er uvant at det faktisk er greit at du går opp nå, Anneli, etter å ha slanket deg i mange måneder.

 

Hvordan har helgen vært?

 

Her har det gått veldig bra, jeg har jobbet både i går og i dag, så det ble det masse forbrente kalorier. Brukte ikke pulsklokken på jobb denne gang, men jeg var rimelig svett og utslitt begge dager. Ellers har det blitt ganske sunne middager i helgen, grillet kylling med potetbåter i ovnen og salat på fredag, sunn utgave av taco i går og laksefilet med pasta og brokkoli idag. Til lørdagskos ble det to kokosboller, druer og farris, så det er jeg veldig fornøyd med. :) Jeg teller ikke kalorier om dagen og det føles veldig befriende, og heldigvis klarer jeg å holde meg omtrent til det jeg skal ha tror jeg. Neste helg blir verre, da får vi overnattingsgjester fra torsdag til mandag, ut å spise, fest på lørdagen osv... Får satse på å trene masse til uka, så jeg har litt å gå på til helgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har helgen vært så som så. Hadde bursdagsselskap her på fredag med tilhørende kaker, godteri og vin. MEN.. Jeg klarte å drøye vinglasset mitt hele kvelden og det var det ingen som merket. Lørdag og søndag var OK og det ble faktisk litt trim også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Her går det i ett om dagen. Har praksis på et sykehus hvor det blir en del gåing, dessuten sykler jeg til og fra praksisstedet (totalt 1/2 time i bakker), og så blir det tur med hunden hver ettermiddag. MEN har lyst på all mulig fy-mat konstant, det er som om det lukter div. kaker og bakst over alt ...farlig, farlig! :) Jeg blir ikke mett til noe måltid, og det er som om tomrommet i magen roper "Vafler! Boller! Muffins!" osv. Holder jeg på å bli gal?? :) Kanskje mitt lille frø er en ordentlig søtmoms? Da slekter hun/han i så fall på sin mor. :) Ok, nå må jeg virkelig ta meg sammen her, ellers bærer det ut på snoking i skapet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det hørtes slitsomt ut, Anneli...får håpe frøet får lyst på andre ting snart. En venninne av meg som var gravid, hadde ekstremt lyst på fiskeboller i hvit saus hele tiden. Så det var jo en ganske grei ting å ha lyst på. :)

 

Så bra at du klarte å drøye vinglasset hele kvelden, Marielle. :) Det vet jeg sannelig ikke om jeg hadde klart.

 

Jeg snikveide meg idag, og vekten viste 82 kg.. tror det er på tide å bytte batteri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk opp på vekta i dag, ble jeg sur. Jeg hadde gått opp en halv kilo. Og så jeg som har prøvd å være flink hele uka. :) ja ja. jeg hadde faktisk trodd jeg skulle gå ned eller stå i ro, siden jeg har gått en del opp de andre ukene den siste måneden.

Samtidig så vil jeg helst unngå å slanke meg nå som jeg er gravid. Så jeg prøver å spise omtrent det kroppen trenger, altså blir det sikkert rundt 1800-2000 kcal om dagen i snitt. Men dette er jo ikke nok til å gå OPP.

Så da får jeg heller slappe av og tenke at det er pga babyen. ..? :) Aner ikke hva som er hva, jeg...

 

Hvordan går det med dere da?

Riktig god helg, forresten!

 

Jeg skal til ei venninne som ikke vet at jeg er gravid i kveld. Spent på hva som blir servert. Det er alltid en utfordring. Hun drikker ikke alkohol, så tror ikke det blir noe av det, men det er jo div andre ting jeg ikke kan spise, som spekemat, fetaost (nam!), røket/gravet/rå fisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! :)

 

Det er nok ikke "din skyld" at du har gått opp siden du ikke har spist så mye, Anneli, men det er nok sikkert normalt pga babyen.

Jeg har fått skiftet batteri på vekten og i dag viste den - 300 gram. Hadde håpet på å ihvertfall gå ned 0,5 kg, fordi jeg har trent mye, drukket MASSE vann og spist veldig sunt denne uken..droppet til og med godteri forrige helg. Men det går ihvertfall rette vei i det minste..

Her er det en utfordrende helg med besøk, i morgen skal vi ha fest og på søndag skal vi ut å spise.. Så jeg får prøve å være litt flink, men også kose meg. :)

 

Ha en god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk opp på vekta i dag' date=' ble jeg sur. Jeg hadde gått opp en halv kilo. Og så jeg som har prøvd å være flink hele uka. :) ja ja. jeg hadde faktisk trodd jeg skulle gå ned eller stå i ro, siden jeg har gått en del opp de andre ukene den siste måneden.

Samtidig så vil jeg helst unngå å slanke meg nå som jeg er gravid. Så jeg prøver å spise omtrent det kroppen trenger, altså blir det sikkert rundt 1800-2000 kcal om dagen i snitt. Men dette er jo ikke nok til å gå OPP.

Så da får jeg heller slappe av og tenke at det er pga babyen. ..? :) Aner ikke hva som er hva, jeg...

 

Hvordan går det med dere da?

Riktig god helg, forresten!

 

Jeg skal til ei venninne som ikke vet at jeg er gravid i kveld. Spent på hva som blir servert. Det er alltid en utfordring. Hun drikker ikke alkohol, så tror ikke det blir noe av det, men det er jo div andre ting jeg ikke kan spise, som spekemat, fetaost (nam!), røket/gravet/rå fisk :)[/quote']

 

Det er garantert babyen som gjør at du går opp :) Når det gjelder røket fisk kan du spise det hvis det er helt fersk. Du kan også spise sushi (rå fisk) dersom det er ordentlig laget.

Hilsen Vagga som akkurat har fått en liten gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må IKKE slanke deg når du er gravid. Da kan du risikere at babyen ikke får nok næring. Spis det kroppen trenger og du skal ikke gå ned i vekt, det er helt naturlig å gå opp, også i store sprang som du har opplevd denne gangen :) Fortsett å spise sunt og beveg deg, det er det beste du kan gjøre for babyen din:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå opp 1/2 kilo på en uke når man er gravid er ikke unormalt.

Ofte samler kroppen væske, også må man jo tenke på at babyen veier jo littegranne den også.

Når du føder veier faktisk livoren din 1.5 kilo alene. I tillegg er det gjerne 3.5-4 kilo baby inni der også!

 

Når man er gravid er det viktigste å huske på å spise sunt og godt, og huske at man spiser for to, så selv om man ikke av den grunn skal velte seg i fristelser, bør man ikke gå sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle

Vekta i går viste 70, 1 kilo. Satser på å se 69-tallet neste uke, som så mange ganger før. Ganske deprimerende egentlig. Holdt på med akkurat det samme for to år siden. Kanskje jeg bare skulle innfunnet meg med at jeg veier rundt 70 kilo? :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
Å gå opp 1/2 kilo på en uke når man er gravid er ikke unormalt.

Ofte samler kroppen væske' date=' også må man jo tenke på at babyen veier jo littegranne den også.

Når du føder veier faktisk livoren din 1.5 kilo alene. I tillegg er det gjerne 3.5-4 kilo baby inni der også!

 

Når man er gravid er det viktigste å huske på å spise sunt og godt, og huske at man spiser for to, så selv om man ikke av den grunn skal velte seg i fristelser, bør man ikke gå sulten.[/quote']

Takk for kommentarer og tips! :) Jeg visste ikke at det er normalt å gå opp 0,5 kg i uka i blant når man er gravid. Da er det jo ikke så rart likevel. Nei da, jeg skal ikke finne på å slanke meg, jeg vet at det er viktig å passe på så både jeg og babyen får nok næring. Så målet er ikke å gå ned, men heller være flink så jeg ikke går opp for mye i løpet av svangerskapet. Dvs 13-15 kg må jeg jo regne med (mest mot slutten). Foreløpig er jeg bare 10 uker på vei så jeg trodde kanskje ikke jeg skulle forvente de store vektsprangene allerede nå.

 

For dere andre jentene på tråden så blir det sikkert kjedelig med så mye gravidprat hele tiden. :)

 

Så kjedelig, Marielle, det er alltid kjipt når kroppen ikke gir lønn for strevet. Men hvis du fortsetter så har du sikkert gått ned neste uke. Av og til står vekta i ro eller går litt opp av en eller annen grunn... betyr ikke at du faktisk har lagt på deg ... Krysser fingrene for at du får motivasjonen tilbake og merker resultatene snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
Det er garantert babyen som gjør at du går opp :) Når det gjelder røket fisk kan du spise det hvis det er helt fersk. Du kan også spise sushi (rå fisk) dersom det er ordentlig laget.

Hilsen Vagga som akkurat har fått en liten gutt.

Gratulerer med gutten din! Så koselig! :)

 

Ja, jeg visste egentlig at røkt fisk er OK, men jeg tør ikke spise det hos andre når jeg ikke vet hvor fersk den er. Noe av det samme med sushi, men på restaurant skal det vel være ganske trygt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kommentarer og tips! :) Jeg visste ikke at det er normalt å gå opp 0' date='5 kg i uka i blant når man er gravid. Da er det jo ikke så rart likevel. Nei da, jeg skal ikke finne på å slanke meg, jeg vet at det er viktig å passe på så både jeg og babyen får nok næring. Så målet er ikke å gå ned, men heller være flink så jeg ikke går opp for mye i løpet av svangerskapet. Dvs 13-15 kg må jeg jo regne med (mest mot slutten). Foreløpig er jeg bare 10 uker på vei så jeg trodde kanskje ikke jeg skulle forvente de store vektsprangene allerede nå.

 

[/quote']

 

Sniker meg inn for å si at jeg gikk opp 4 kg de første 3 månedene, men endte på bare 10kg pluss allikevel. Alle disse kiloene var borte vekk tre uker etter fødsel for jeg hadde masse vann i kroppen. Dessverre la jeg på meg etter det:( Mange søvnløse netter og derved sug etter søtt.

Ønsker deg lykke til md svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la på meg 13.7 gjennom hele svangerskapet og de fleste kom de første 6 mnd. Når babyen er født forsvinner ca 9kg med en gang. husk livmoren veier rundt 1kg ved fullgått svangerskap, du har alt fra 0.8 til 2liter fostervann i tillegg til at babyen veier mellom 3 og 4 kg og at kroppen din samler en del vann :) Ikke fortvil om du går opp litt i vekt. du får jobbe med å begrense det ikke unngå det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle

Tusen takk for kryssede fingre, Anneli. Det hjalp veldig. I dag har jeg meldt meg inn på Elixia og i morgen skal jeg på pilates. Har erfart at det gjør underverker for midjen, fasongen og holdningen. Håper at jeg kommer meg på trening noen ganger i uka nå. Det er kun tre minutter å gå fra der jeg bor til treningssenteret, så jeg kan ikke klage over at det er tungt å komme seg dit.

 

Hvordan gikk det i helgen med alle festlighetene, Spinny? :) God uke, jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Hallo jenter! :)

 

Her har helgen vært veldig bra, og det har gått sånn passelig med maten.. På festen på lørdag ble det ganske mye alkohol, men spiste ikke noe snacks og droppet nattmaten. Ellers har det blitt litt usunne ting, men absolutt ikke så veldig ille. Jeg har hatt en kjempemorsom helg og samtidig klart å beherske meg litt i forhold til mat, så får vel si meg fornøyd med det. :) Lenge siden jeg har vært på byen, så det var veldig gøy! Jeg var dancing queen på dansegulvet i to hele timer, så det var nok ganske mange kalorier som ble brent vekk der :)

 

Så bra du har meldt deg inn på treningssenter, Marielle! Jeg skal på bodypump for første gang i morgen, så da regner jeg med at jeg er rimelig støl dagen etter.. men det blir nok bra å trene litt styrke igjen. :)

 

Håper dere har hatt en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle

Så bra at du klarte å holde deg unna snacksen, Spinny. Det klarer aldri jeg. Jeg lider av noe jeg kaller: "hand to mouth" syndromet. Hvis det står noe godt på bordet, så går hånden min konstant frem og tilbake. Jobber med det!

 

Skulle sett deg på dansegulvet, Spinny. Sikkert en del kalorier som gikk fyken der. Er det fint vær i Bergen for tiden eller? Her i Oslo er det strålende sol. Det er veldig deilig. :)

 

Ha en nydelig dag, girls!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var i helga da, flottat du hadde det morro :)

 

Håper ellers det går bra med deg, og at du hadde det kjekt på trening i dag.

 

Jeg skal snart dra på trening jeg også, skal ha en times kropsstyrke og aerobikk lett svett etterpå.

 

Ha ei flott uke:)

 

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Sol i Oslo hørtes deilig ut. :D Her i Bergen har det faktisk vært veldig fint vær både i dag og i går, men det er ganske kaldt og det er snø faktisk. Men sol, blå himmel og litt snø er da tross alt mye bedre enn tåke og regn som det vanligvis er her. :)

 

Hvordan gikk pilates-treningen idag, Marielle? Tenkte jeg kanskje skulle prøve det jeg og. Treningssenteret mitt har det på timeplanen, så det er jo egentlig bare å dra på det. Husker du fikk utrolige resultater på det i fjor, var det ikke vanvittig mye midjen din krympet på kort tid?

Jeg rakk ikke bodypumpen idag, men fikk forbrent 785 kalorier på annen trening idag.

 

Hvordan gikk det med deg i helgen da, Anneli? Gikk det bra hos venninnen din mht mat du kunne spise?

 

Og Pittelille, du er vel opptatt med jobbing kanskje? Håper du har det bra!

 

Nå er det tid for knekkebrød, te og Frustrerte Fruer. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...