Gå til innhold

Onsdagslink 6.12 For Ned 20-30kg


Gjest CamCam
 Share

Anbefalte innlegg

I kveld er det veiedag for meg, og en liten smugkikk på vekta i dag morgens lover godt! Håper på mer enn 1 kg, denne uka, og det skal bli deilig etter 3-ukers stillestand! Kommer tilbake etter veiing ca kl 8 i kveld!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og har veiedag i dag!

 

Jeg har gått opp to kilo... På en måte regnet jeg med det, siden jeg har spist denne uka - og appetitten har vært god. Også er det kanskje ikke så lurt at dagen før veiedag brukes til kafé med venninner man ikke har sett på flere måneder...

Ting er vanvittig hektisk her, så jeg rekker ikke trimpoeng. Men neste uke... Neste uke venter jeg mensen, så jeg er forberedt på oppgang da også - men jeg håper å kunne være stolt av en bedre slankerytme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er flere som har gått opp da:( Nå har jeg gått opp og ned, og opp igjen:mad: og er ikke veldig fornøyd med det! Jeg er over det som var startvekt i oktober og selvforskyldt en god del selvfølgelig! Så det jeg gjør nå er å sette ny STARTDATO til i dag! Da starter jeg på min høyeste vekt hittil og skal bare gå nedover herifra:)

 

En ny start med blanke ark for min del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trinny og enitS!

 

Ser at dere sliter begge to! -Håper dere klarer å ta dere sammen, men jeg tror dere burde sette dere klare målsetninger for hva dere skal gjøre i de neste ukene. -Og da snakker jeg ikke om antall kilo dere skal ned, men hva og hvordan dere skal spise, og eventuelt når og hvor mye dere skal trene. Og deretter er det "bare" å gjennomføre planen! (Mye lettere enn å ta det på sparket iallefall!)

 

Husk også på at hvis dere lever sunt en uke, og veldig usunt den neste, så hamstrer kroppen fett i den usunne uka, fordi den forbereder seg på kommende kriser. Jeg vet selv hvor vanskelig det er å holde kontroll, (etter tre uker på stedet hvil), men det gjør ingen av oss noe godt om vi tillater sprekker stadig vekk. En sprekk gjør ingenting, men hvis vi ikke klarer å ta oss inn etter det vanskelige måltidet, eller den vanskelig dagen, så er det ett problem.

 

Jeg ønsker dere lykke til, og håper dere vurderer å sette opp noen målsetninger for å endre livsstilen! -Jeg har en liste på opprinnelig 5 punkter, og den ble til på 6 punkter i går da jeg offisielt ble allergisk for sjokolade! Disse punktene er skrevet opp, og jeg sjekker dem innimellom for å holde meg på sporet..

 

Vær snille med dere selv, og lykke til med en ny start!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei CamCam:) Alltid gode råd å få fra deg:) Setter stor pris på det! Jeg for min del startet med blanke ark i dag og har tatt ditt råd å satt opp matplan for 3 dager fremover. På den måten er det ingen rom for impuls spising, heller ingen unnskyldninger for å skeie ut. Jeg skal ha matplan klar 3 dager frem hele tiden er planen. Trimmen planlegges og skal gjennomføres i takt med matplan.

 

I kveld for jeg igjen ta frem målsettningene mine, revurdere de og skrive de på nytt!! Bør vel ha de lett tilgjengelig for dager jeg ikke er motivert igjen. Jeg kan kalles sukkeravhenig og er herved allergisk for sukker!

 

En kontrakt med meg selv skrives i kveld! Flere gode råd; så kom gjerne med de!

 

Trinny;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt redd for å ikke få noen svar, eller bli kastet ut av linken :P Leste igjennom forrige inlegg, og syntes jeg var litt streng!

 

Gleder meg til å se resultater for deg trinny! -Og jeg er faktisk sikker på at de kommer nå!

 

I kveld får vi se om jeg har klart å ta meg sammen etter mine tre tøffe uker også! Selv med all verdens planer kreves det mye viljestyrke når det først går litt galt!

 

Snakkes litt senere!

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er kjempekjekt at du er streng, og ikke bare jatter med:) For jeg trenger ingen til å være enig eller synes synd på meg, men heller noen som utfordrer meg og gir gode råd:)

 

Blir spennende å høre hvordan det har gått for deg i kveld.

 

Trinny;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trinny og enitS!

 

Ser at dere sliter begge to! -Håper dere klarer å ta dere sammen' date=' men jeg tror dere burde sette dere klare målsetninger for hva dere skal gjøre i de neste ukene. -Og da snakker jeg ikke om antall kilo dere skal ned, men hva og hvordan dere skal spise, og eventuelt når og hvor mye dere skal trene. Og deretter er det "bare" å gjennomføre planen! (Mye lettere enn å ta det på sparket iallefall!)

 

[...']

 

Jeg ønsker dere lykke til, og håper dere vurderer å sette opp noen målsetninger for å endre livsstilen! -Jeg har en liste på opprinnelig 5 punkter, og den ble til på 6 punkter i går da jeg offisielt ble allergisk for sjokolade! Disse punktene er skrevet opp, og jeg sjekker dem innimellom for å holde meg på sporet..CamCam

 

 

 

Hei CamCam!

 

Takk for tilbakemelding og skjennepreken - man trenger sånt, for dette er vanskelig. Problemet mitt nå er at alt er så hektisk med eksamen og jobb, at jeg har ikke tid til å trene. Jeg vet mange har sagt det før meg, men jeg har virkelig ikke tid - jeg rekker jo ikke over alt jeg skal gjøre med eksamen og jobb en gang! Men neste uke skal ting ha roet seg ned, og ting skal forandres. Jeg skal skrive ned en liste og henge den opp foran nesa (korktavle rett foran nesa når jeg sitter ved dataen). Jeg har i hodet mitt ting jeg vil og burde gjøre, men jeg burde nok lage en plan. Man vil jo helst gå ned i vekt uten å gjøre noen anstrengelser for det... :-)

Jeg har i hvert fall blitt flinkere på utskeielsesfronten - nå har jeg bedre unnskyldinger! Før kjøpte jeg godteri kun fordi jeg hadde lyst på det. Nå må jeg på kafé med venninner jeg ikke har sett siden sommeren for å kjøpe et kakestykke eller andre anledninger. Jeg har også hittil i uka fått en bedre døgnrytme, slik at jeg rekker flere måltider per dag, og dermed får i meg så mange kalorier jeg skal på en sunn måte...

Det er småting og små steg, men jeg tror det er måten å gjøre det på. Jeg klarer ikke en bråomveltning med store faktorer og alt på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kathinka1979

ser fler sliter her,og det er så godt å se at ikke det bare er meg....

Men problemet mitt er at jeg spiser ikke i det hele tatt.

orker ikke tanken på mat.blir fort sur og sinna oxo, og har det ikke bra med dagens form...

så jeg må bare ta meg skjøl i nakken og sparke meg bak....

skal gjennom tre feiringer til helga.eldste gutten min blir to år på søndag og skal feires tre ganger.(kjipt med splittet familie.)

så det regner jeg med går helt til dundas...

men skal hamstre frukt og prøve og holde meg til kun et lite kakestykke pr gang..

Endelig kommet sukkerfri julebrus,så det er jo iallfall en positiv ting...

har funnet et stykke her inne at det var en som skulle komme inn på den tråden og skrive en mld hver gang sukkerhungeret kom.tenkte jeg skulle prøve det.skal ha mensen ti uka og da SLITER jeg noe veldig...så kan bli noen meldinger her....Er det greit?

 

ellers må alle stå på og gjøre så godt mann kan.ingenting ant og gjøre.og kommer det en sprekk så husk at det aldri er for seint og begynne på nytt...

 

koz fra kathinka1979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først:

 

Dagens vekt: 98,1 kg

Dagens midje: 98 cm

Nedgang fra forrige uke: 1,6 kg

Cm inn i midje: 1,5 cm

Totalt ned i kg: 18,1!

Totalt ned i midje: 21,5 cm

 

Det var godt å få ett litt større tall igjen, og både instruktøren og de andre deltakerene ble veldig imponert over sjokolade-allergien min. -En av de andre skulle til og med hjem for å skrive en avtale med seg selv i dag!

 

Joa, jeg er helt enig med deg enitS! Det tar laaang tid å forberede seg mentalt på det som faktisk sakl til for å gjennomføre dette! -Så det er bare å komme i gang :P -Helt seriøst; jeg startet på ett kurs i fjor i januar, men da var jeg ikke mentalt klar for å fullføre løpet. Etter vår og sommer (og alle kiloene på plass igjen) var jeg mere klar, men jeg gråt og var deprimert da jeg satte igang etter sommeren i år. I tillegg har jeg vært ganske langt nede nå mens foruimet var borte, og jeg fløt på en sjokolade-rus i tre uker, og sto (merkelig nok?) bom stille i vekten! (Jeg er faktisk veldig stolt av at jeg ikke gikk opp!)

 

-Nettopp derfor krever hele prosessen en veldig grundig gjennomtenkning før man kaster seg ut i det, med kun ett visst antall kilo som mål. Når man formulerer setninger skriftelig MÅ man tenke, og det hele blir veldig mye mer konkret. -Vi hadde forresten vikar på GR-kurset for en tid tilbake, og hun påpekte at vi aldri må bli fortvilet hvis vi ikke får trent! -Treningsdelen er jo en bonus, men den store forskjellen (med mindre du tener noe helt vanvittig) ligger i hva du putter i munnen. Jeg skjønner veldig godt at eksamensperioden ikke er den beste å legge om livsstilen totalt! Da jeg leste til eksamner satt jeg i ro i uker i strekk og spiste mer junk og snop enn mat, men det har jo også fått følger (De kom ikke akkurat der og da, men..)

 

Det viktigste er å klare å finne motivasjonen og anledningen til å sette opp ett denne berømte planen, og så å gjennomføre den!

 

Krysser fingrene for eksamenen din enitS, og for trinny's blanke ark!

 

CamCam

 

PS: Det hjelper meg godt å skrive her også! -Må tenke litt ekstra på hva jeg driver med da også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare legg inn vekt, alder, trimpoeng (hvor mye du trener, og hva slags trening det blir). I tillegg må jeg vite om du har en aktiv eller stillesittende jobb og om du har en aktiv eller stillesittende fritid!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HEIDISVRY

Linken jeg hørte til har liksom bare forsvunnet...

Jeg startet 10. okt i år og skal være i mål med -28,7 kg til 14. okt 06.

 

Start vekt:98 kg

Start mål:115 cm

1. mål (24. des): -9 kg

Dagens vekt: 90,8kg

Dagens midje: 104,5 cm

Nedgang fra forrige uke: 1,3 kg

Cm inn i midje siste mnd: 5,5 cm

Totalt ned i kg: 8,2 kg

Totalt ned i midje: 10,5 cm

 

Trenger motivering!! Håper jeg også kan være en motivasjon for dere.

Min veie dag er på mandager, hjemme, jeg går ikke på kurs denne gangen for jeg vet av erfaring at det passer best for meg å styre opplegget selv.

 

"Snakkes" på mandag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...