Gå til innhold

JESS vil bli "lett på tråden"


Anbefalte innlegg

Nå har jeg fattet mot og starter min egen tråd. Har snylta rundt på andres tråder en god stund.

Jeg er 42 år/ 172cm, og har "slanka" på meg rundt 25 kilo de siste 15 årene. Litt opp, litt ned, opp, mye ned og enda mere opp. Har vel sort belte i jo,jo-slanking.

Jeg startet på GR-kurs 7.januar. Da viste vekta 100,7kg!!! Fikk nesten panikk... Det har fått nedover, 11.02 var jeg kommet ned i 96 kg.

Jeg har funnet mye motivasjon og glede her inne i forumet, og håper at det er mange fler som har lyst til å bli "lett på tråden".

Jeg er veldig innstilt på at dette tar tid, skal kanskje bruke hele 2008.

Første mål er å komme under 90 kilo. Da skal jeg belønne meg selv med noe. Vet ikke helt enda hva det skal være. Mat/ut og spise er uaktuelt, er heller ikke så lysten på å handle klær,- de blir forhåpentligvis snart for store uansett. Må kanskje handle noe undertøy, kjenner at puppene har krympa litt allerede. Kanskje ikke den stiligste belønningen, mulig det dukker opp noe annet i løpet av 6 kg.

 

Her er mine resultat:

07.01:100,7 (99,2) Kcal-behov 2483

14.01: 99,1 -1,6

21.01: 98,4 -0,7

28.01: 97,8 -0,6

04.02: 97 -0,8

11.02: 96 -1,0

19.02: 95,6 -0,4

25.02: 94,6 -1,0

03.03: 94,1 -0,5 kg. Går nå over til veiing på min egen private vekt=92,6kg

10.03: 92,2 kg -0,4 kg

17.03: 90,4 kg -1,8 kg !?!

24.03: 89,7 kg - 0,7 kg

07.04: 88,7 kg - 1kg (2 UKER siden siste veiing)

14.04: 87,5 kg - 1,2 kg (Fra fedme til overvekt)

21.04: 87,8 kg + 0,3kg

28.04: 87,2 kg -0,6 kg

05.05: 85,6 kg- 1,6 kg

12.05: 85,6 kg =statusQ

19.05: 84,5 kg - 1,1 kg

26.05: 83,4 kg - 1,1 kg

02.06: 83,1 kg - 0,3 kg

09.06: 82,1 kg - 1kg

16.06: 81,8 kg - 0,3kg

23.06: 82,1 kg +0,3kg hmm...

30.06: 81,0 kg - 1,1kg

07.07: 81,1 kg +0,1 kg

24.07: 79,7 kg - 1,4 kg i ferien! Jeg tror nesten ikke det er sant

04.08: 78,7 kg - 1 kg

11.08: 78,8 kg + 0,1

18.08: 77,8 kg - 1 kg

25.08: 76,9 kg - 0,9 kg

01.09: 77,4 kg +0,5 kg

08.09: 77,4 kg statusQ. Jeg sitter fast...

15.09: 77,2 kg - 0,2 kg. Ikke akkurat superbra...

22.09: 75,9 kg - 1,3. Endelig nedover igjen

29.09: 76,7 kg +0,8 æsj...

06.10: 75,1kg -1,6 Fantastisk start på oktober

13.10: 75,2kg + 0,1kg...

20.10: 75,3 kg + 0,1kg

27.10: 75,1 kg - 0,2 kg

03.11: 75,0kg - 0,1 kg

10.11: 74,6kg - 0,4 kg

17.11: 74,0kg - 0,6 kg

24.11: 73,8kg - 0,2 kg

01.12: 73,5kg - 0,3 kg

08.12:Ferie, ingen veiing:-)

15.12: 72,7 (-0,8 - 2 uker)

22.12: 71,9( -0,8) Hurra

29.12: 72,9 (+1kg) liker ikke disse nissegavene!

04.01: 74,5 (+1,6kg)FYYYYSJ

12.01: 72,9 (-1,6) Endelig litt ned igjen:-)

19.01: 72,5 (-0,4)

26.01: 72,4 (-0,1)

02.02: 72,4 (statusQ) Beregnet Kcal-behov 2135/inntak 1400

09.02: 72,9 (+0,5) Tilbake på 1600kcal

16.02: 73,1 (+0,3) 1700

23.02: 72,9 (-0,2) :D :D 1700

 

HITTIL: - 26,2 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 912
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

gratulerer med egen tråd:) og bra nedgang i år. ja du kan godt planlegge å bruke hele 2008 på å bli slank, for det er jo ikke så lenge, det.

 

selv har jeg holdt på i et halvt år og synes det har gått utrolig fort. sånn er det jo plutselig er det jul igjen.. he he, kanskje ikke så fort da...

 

jeg har også hatt sånne belønninger som jeg skulle få når jeg nådde visse vekter, men har egentlig ikke vært så flink med det. skulle f.eks kjøpe ny trenebukse når jeg hadde gått ned 10 kilo, men ventet tre kilo til og fant frem en gammel fra lageret på loftet... neste nå er trenesko, men har ikke rotet meg inn til byen for å gå på "løplabbet" enda.

 

mange bruker velvære som belønning eks, hudbehandling. ja, ja du finner vel ut av det:) kanskje lettere å se hva du trenger når du har gått ned mere

 

sunn og god uke til deg:)

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare tilstå det, jeg er hekta på veiing... Veier meg mårra, kveld, og det skjer også jeg veier meg i mellom det også,- hvis jeg har vært i dusjen...

Vet jo at det er unødvendig, kanskje uheldig og sikkert sykelig også! Det ble faktisk værre etter at jeg kjøpte meg digital vekt for en måned siden. Så "spennende" med disse desimalene. Som om det har noen betydning om jeg veier 96,2 eller 96,1 kg???

 

Det er nå en ting i dette som jeg lurer litt på. Jeg veier 2 - 2,5kg mer om kvelden enn om mårran. Greitt nok at jeg tisser på mårran, men hvor blir resten av? Skulle tro det var damp-dråper i taket på soverommet etter at 2 kg væske var gått ut i luften i løpet av natten.

 

Flere som har slike rare, underlige tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare tilstå det' date=' jeg er hekta på veiing... Veier meg mårra, kveld, og det skjer også jeg veier meg i mellom det også,- hvis jeg har vært i dusjen...

Vet jo at det er unødvendig, kanskje uheldig og sikkert sykelig også! Det ble faktisk værre etter at jeg kjøpte meg digital vekt for en måned siden. Så "spennende" med disse desimalene. Som om det har noen betydning om jeg veier 96,2 eller 96,1 kg???

 

Det er nå en ting i dette som jeg lurer litt på. Jeg veier 2 - 2,5kg mer om kvelden enn om mårran. Greitt nok at jeg tisser på mårran, men hvor blir resten av? Skulle tro det var damp-dråper i taket på soverommet etter at 2 kg væske var gått ut i luften i løpet av natten.

 

Flere som har slike rare, underlige tanker?[/quote']

 

Hei Jess!

 

Akkurat det der har jeg tenkt på også... Det er mange kg som forsvinner i løpet av natta og jeg nekter å tro at jeg tisser 2 kg;)

Hmm.... Gratulerer med ny tråd forresten.. Jeg ligger også på 96 kg, det er mye motivasjon og hente rundt på trådene som ligger her.. Du får ta deg en tur inn på min (Ny frisk) :D

 

Lykke til videre! Klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. på jess, som vil bli lett på tråden! Det skal bli artig å følge deg her, du har rett innstilling slik jeg kjenner deg. Og så får vi passe på hverandre slik at vi ikke lar "utskeielsene bli en vane:) Stoppskilt må til!

Lykke til med tråden din, - og prosjektet!

hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et godt råd: legg bort vekta. få noen hjemme hos deg til å gjemme den, og ta den frem bare en gang i uka. det å veie seg for ofte kommer det lite eller intet godt ut av. jeg har klart å oppdra både resolutt og genialt i så henseende, så nå tar jeg fatt på deg :D lykke til. jeg er helt klart for å bli lett på tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker for hilsning og gode råd. Jeg skal STÅLSETTE meg meg veiinga, bortsett fra at jeg sikker må veie meg rett før jeg skal på GR. Har behov for å være psykisk forberedt på det som venter, selv om jeg hittil kun har gått ned. Nå har jeg bare 2 kvelder igjen på det første kurset, har enda ikke bestemt meg for om jeg fortsetter direkte eller om jeg tar en pause og evt hopper på neste kurs. Jeg er foreløpig "sterk i troen" så jeg tror ikke at jeg virkelig havner på "kjøret" igjen helt med det samme. Upps, mente selvfølgelig ALDRI!

 

Ha en fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Og gratulerer med egen tråd :)

 

Jeg synes trådtittelen fenga så bra, at jeg måtte jo bare innom for å lese her :D

 

Gratulerer med flått nedgang så langt. Bare stå på videre så ser du nok snart 8-tallet først på vekten :D

 

Håper du får en flott og sunn helg

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei på jobb spurte om jeg hadde slanka meg!!! Hun påstod hun kunne se at jeg hadde krympa litt. Det er fremdeles i underkant av 5 kg, og på et så stort menneske gjør det ikke alverdens utslag.

Men det var kjempehyggelig, og motiverende.

 

I dag hadde vi karneval i barnehagen. Det ble fortært 250 pølser m/brød + "katta-i-sekken-godis". Og jeg spiste O av dette. Derimot lagde jeg meg havregrøt til lunch. Litt sært, men det er værre for meg å spise litt enn ingenting av disse godsakene. Det trigger smak & lyst, derfor NEI. Og jeg er fornøyd med det. Håper jeg klarer å beholde denne innstillinga LEENGE.

Har just meldt meg på en spinningtime i kveld. Skulle egentlig sulle litt i heimen, men så skulle resten av familien på diverse,- og da kan jeg like godt stikke ned på treningssenteret. Liker meg godt der.

Ha en fin helg allesammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med lørdag. Sove lenge og ha en sein frokost. Jeg måtte et ærend til byen, så jeg rakk ikke styrketreningstimen som jeg hadde bestilt. Og nå er jeg lite lysten på å spasere ut også, tror dette blir en innedag. Har trent 4 dager denne uka, så gjør sikkert ingenting.

Jeg trener hardt på denne vanndrikkinga. Forstår faktisk ikke at noen klarer å drikke 3-4L på en dag. Jeg merker at jeg klarer litt mer for hver dag, så kanskje jeg klarer 2L om ei stund.

Bortsett fra det, så er motivasjonen fremdeles tilstede. Jeg har mange her inne som jeg har lyst til å henge meg på, og kanskje en vakker dag "nå igjen" mht vektreduksjon. Nå kjenner jeg at linninga sitter litt løsere og bare det er en kjempemotivasjon. Slik jeg ser det i dag er det helt idiotisk at jeg lot SÅ mange kilo snike seg på før jeg tok affære. Ikke rart optikeren sa jeg måtte ha nye briller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke så mye aktivitet her inne i helgene. selv er jeg stort sett innom og registrerer mat, og da sjekker jeg jo om det er noen som skriver på trådene.

 

synes du var flink i går som sto over hot-dog og godteri, og jeg er helt enig at det er vanskelig å spise litt av sånt. dessuten er det ikke mye man kan spise før rasjonen er oversteget, heller.

 

er det ikke kjekt når folk ser at du har slanket deg, selv om det "bare" er 5 kilo til nå, så er det nok mulig å se. opplever selv at det går litt i rykk og napp med hvor mye det synes. jeg gikk opp 1.5 kilo i julen og det så jeg godt selv...

 

ha en fin fin lørdagskveld

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk så innmari lyst på noe godt, så i dag har jeg laget dessert som vi skal spise i ettermiddag. Riktignok en snill en da, men jeg tror den blir bra.Brukte Heistads lavkalori-gele m/halv mengde vann. Avkjølte den og tilsatte 100g lettyoghurt m/vanilje + 100 vaniljekesam. Piskes til fromasj, og spises med noen bær fra fryseren. Gir ca 106kcal pr 100 gram- noe går på melkerasjon.

Har kjøpt piano vaniljesaus også,- til de andre i familien...

 

I mårra er det ny veiedag.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøket, Nyaco- hyggelig at du stakk innom:-) Jeg skal følge med hvordan det går med deg i mårra.

 

Nå har jeg vært på spinning. Avsluttet det hele med en lang tur i badstuen,-veldig deilig. Drakk nesten 2L vann på trening/badstu, føler meg oppfyllt som en ballong. Puh, det er slitsomt med alt dette vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. du bør nok kunne si deg fornøyd med 5,1 kg på 6 uker. Det er et flott resultat!

For min del ble det 200 g, - ikke verst det heller når jeg bare sitter stille:)

Men her er det ikke farten som teller, men tålmodigheten! Du har rett i at den er viktig og må oppøves. Men en trøst kan jeg gi deg: De fleste av oss blir mer tålmodig med alderen!

 

Vi står på videre!

hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Resolutt! Og det stemmer helt presis at vi ikke gir oss enda. Jeg har planer om å være en "plageånd" er inne hele 2008, kanskje etter det også for alt jeg vet.

Nå har jeg bare en kveld igjen på GR-kurset. Har bestemt meg for å ta pause fra kurs et par mnd. Skal fortsette på kurs som starter i slutten av april. Kjenner at det er greit å vite at jeg har denne "kontrollen" der framme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg i gang med ny uke. Ble ikke noe trening i går pga hodepine. Den sitter litt i enda, så jeg får se hva det blir til i kveld.

Jeg jobber litt med mental forberedelse på livet uten kurs. Jeg tror jeg må lage meg noen mål- kanskje jeg skal legge de ut her?

Jeg vet jo at det bare er å fortsette som før, men er samtidig livredd for å miste fokuset- for da vet jeg at jeg kan ese ut disse 5 kiloene på null kåmma nix. Og det skal ikke skje!

Hmmm....at dette skal så komplisert når det egentlig er så enkelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jess!!

 

Eg såg det du har skreve om vann her. Sliter du ennå med å få i deg 2 liter kver dag? Eg sleit som bare det første måneden, men nå går det unna! Bare etter 1 veke med mye vann. Eg har ei 0,7 imsdal-flaske som eg fyller på med en gang den er tom. Før strevde eg med å få i meg 1 liter kver dag. Men nå får eg gjerne i meg 2 liter før klokka er 3:) Det er jo bare å fylle på 3 ganger, så har du 2,1 liter! I går drakk eg 3 liter, men det er ikke så ofte. Eg er kjempefornøyd med 2 l per dag, og eg tror det hjelper veldig på vekta! Eg gikk ned 1,4 denne uka, etter ei veke med 2,1 liter vann kver dag.

 

Lykke til videre!

 

Nyaco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lurer på om du skal sette deg mål samt rapportere her på tråden nå i fortsettelsen.

Jeg anbefaler deg på det sterkeste å gjøre begge deler. Ettersom jeg er i samme situasjon, vet jeg at uten å rapportere på denne tråden ville jeg HELT SIKKERT tatt lettere både på mat og vekt. For meg fungerer dere andre her på trådene nesten mer forpliktende enn slankegruppa på GR-kurs. Det er alltid noen tilstede her og tilbakemelding kommer nærmest momentant. Det er så flott, og det er akkurat det jeg trenger.

 

Så jess, du VIL jo virkelig dette, og du bidrar også veldig fint her inne. Håper derfor at du får noe tilbake også og at du blir litt motivert når du er her. Tenk, det er jo litt flaut å måtte rapportere oppgang i vekt hver uke for alle disse flotte og flinke damene!!

 

Mål og rapportering altså!!:D

klem fra resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd, begge to. Til deg, Nyaco kan jeg si at jeg er begynt å drasse rundt på ei drikkeflaske, det går litt lettere når jeg har den stående der. Merker også at vann som er litt lunkent er litt lettere å få ned,- ikke fullt så stort sjokk for magen. På trening(spinning) drikker jeg ofte 2 flasker hvis jeg kjører skikkelig hardt. Ellers er det værre. MEN, jeg jobber med saken. Tror kanskje jeg skal begynne med ei litt større flaske, noen dl her og der gjør vel susen.

 

Og Resolutt, jeg ble overbevist! Jeg skal lage en plan for dette prosjektet. Det er litt vanskelig dette med hva jeg kan forvente. Setter jeg for høye mål kan jeg lett bli skuffet, men på en annen side er jeg litt utålmodig, må vel innrømme det. Jeg skal komme tilbake med ett eller annet når jeg har litt bedre tid.

 

Ha en fortsatt fin tirsdag. Jeg skal bevilge meg litt slaraffenliv på sofaen før jeg skal på et møte i kveld. Hodet er bedre, men ikke 100% enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vriompeis

Ikke morsomt med vonde hoder - det ødelegger sånn for treningslysten! Får satse på du snart er i fin form igjen. Og gratulerer med glimrende vekttap så langt! Har du bestemt deg for å fortsette videre på egenhånd eller skal du ta et kurs til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... gleder meg til å se planen din, ja, for du deler den vel med oss! Ta ikke i for hardt, men akkurat så hardt at du føler at det er dette du VIL oppnå, og noe du har en MULIGHET til å greie.

 

Og ja, romtemperert vann anbefales når en skal drikke så mye. Kaldt vann skvulper liksom rundt i magen en stund før det blander seg. Ellers ser jeg at du er flink til å variere maten med forskjellige oppskrifter. Det skal jeg prøve å herme!

 

Ha en god onsdag!

rsolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med besøk av dere! Hodet er på plass igjen! Treningslysten likeså.Bare så fortærende at alle timene jeg hadde lyst til å gå på var fulltegnet i dag. Hadde ikke somla meg til å bestille i tide. Ble litt sur, det er så innmari sørpete ute-så tur fristet ikke.

Jeg skal fortsette på egenhånd en liten stund, og så starte på neste GR-kurs i slutten av april. Førstkommende kurs passet så veldig dårlig inn i forhold til andre planer, og det føles litt meningsløst å delta på under 50% av møtene. Samtidig føler jeg at jeg trenger kurs, er veldig rett for å miste motivasjonen. Den er fremdeles på topp, men jeg VET at dette kan snu over natten.

Hvis jeg vet at jeg skal på kurs igjen vil det være en god "kontroll" for meg. Og så trenger jeg DERE da...:-)

 

Nei, Resolutt- jeg er nok ikke flink med oppskrifter. Har samme forhold til de som til bruksanvisninger- de tas kun frem når alt annet er prøvd. Og som en ide ( ser på bildet at delene skal bli et skap, ser på bildet at disse ingrediensene skal bli mat)

Men jeg liker å jo godt eksperimentere med mat. Vi tar det vi har og blander i hop, og mye blir veldig godt. Og så fikk jeg en ny teflonpanne i julegave, så nå kan jeg steke og frese det aller meste uten bruk av smør og oljer.

Og så kan mye stekes/kokes i ildfast-form.

 

Jeg har en lei tendens til å spise stadig mindre. (Helt ubegripelig på en måte, så feit som jeg har klart å bli??? Men jeg vet jo grunnen da.....)

Hvis jeg ikke veier opp maten, tar jeg ofte i underkant av det som er min rasjon. Så jeg bør nok telle og veie en god stund enda. Skal ha meny 3 og tendensen er at jeg havner i underkant av meny 2 hvis jeg ikke gjør noe aktivt.

 

Og så er jeg helt enig i at planen min må bli realistisk- det er ikke viljen det står på altså. Tror nok at 0,5kg i uken kan være et utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...