Gå til innhold

JESS vil bli "lett på tråden"


Anbefalte innlegg

Koselig å høre fra deg, Kire.

Vi skal nok holde kontakten, jeg trenger dere alle i overskuelig framtid- så det skal ikke stå på meg:-)

Så bra å lese det du skrev om å være flink, Kire! Dette har jeg tenkt på mange ganger. Det irriterer meg litt at jeg selv er så snar til å si at de som har fått gode resultater har vært flinke, og så kanskje bare sende en trøst til de som har vært kjempeflinke uten å gå ned. Jeg husker at jeg kjente på dette noen ganger mens jeg gikk på kurs. Jeg gikk jo fint ned i mange uker og fikk masse skryt. Så kom det uker med dårlig nedgang og da fikk jeg mer ett spørrende blikk "ja-ha"??? Jeg vet jeg snudde dette tilbake noen ganger og spurte hva jeg skulle gjort annerledes- uten å få noen svar. For det finnes ikke enkle svar. De gangene jeg hadde tulla dette bort med f.eks alkohol eller andre greier var det jo veldig enkelt, for da visste jeg iallefall hva det skyldtes-og hadde ikke behov for noen svar, råd eller kommentarer.

 

Nå har jeg vært på HV-møte nr. 2, som føles som HV-møte nr. 1. Jeg har fortalt hvordan jeg har det og hva jeg strever med. Vi var ikke så mange i gruppa, og jeg fikk masse støtte og gode innspill fra de andre. Det føltes helt annerledes i dag enn sist

 

Planen nå er at jeg skal trappe opp 100-200 MAT-kcal i løpet av 2 uker, da skal jeg inn til veiing og en liten samtale. Denne gangen skal jeg holde meg til planen selv om jeg evt. måtte gå opp i vekt. Ei i gruppa fortalte at hun måtte øke til ca 2000kcal før kroppen begynte å svelge unna, og da gikk hun faktisk ned. Jeg vet ikke helt hvordan det blir for meg, men nå har jeg lagt hele mitt liv i kursholderens hender:D :)

 

Har du forandre kostholdet, eller har du bare fordelt maten annerledes?

Jeg filosoferer litt på om jeg kanskje spiser for lite fett. Jeg steker aldri i fett og tilsetter aldri fett i maten jeg spiser. Av kjøtt spiser jeg nesten bare kylling, velger kun lett-yophurt og ekstra lett melk, Jeg spiser ikke smør, nøtter, saus m/fett, velger alltid veldig lett pålegg, fet fisk maks 1g/uka. Jeg har spist ganske lett kost gjennom hele 2008, men dette har bare blitt værre og værre ettersom jeg har blitt mer sulten i løpet av vinteren. Ved å velge magert har jeg fått mer mat til disposisjon, men jeg tror ikke dette er bra. Dette skal jeg snakke med kursleder om neste gang.

 

Jeg har spist fibertabeletter en gang før da jeg slanket meg, jeg husker at dette hjalp på metthetsfølelsen. Jeg spiser veldig mye fiber i maten nå, så jeg tror ikke dette er helsemessig nødvendig- men det kan være verdt å prøve hvis jeg ikke snart blir mindre sulten.

 

Kjempefint hvis du kan hjelpe meg med innredningen, jeg skulle forresten hatt en stilig skulptur midt på stuegulvet. Kanskje jeg kunne bestille den hos deg? Den må gjerne være litt stor og utformet slik at vi som ser på den kan undre oss litt;)

 

Takk for klemmen, her kommer en til deg også

 

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 912
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg MÅ bare skrive av meg litt her inne, jeg håper nesten at ingen ser det- det er mest for meg selv!!!

Jeg trodde jeg hadde fått tilbake mot, humør og trua på dette. Og nå kjenner jeg at jeg bare vil grine. Jeg er dødssulten i dag, har spist 480kcal allerede og klokka er såvidt halv 10. Dette skremmer vettet av meg, jeg vet at det går rett vest når jeg har trøkka ned så mye mat allerede. Jeg blir også så utrolig sliten og lei av å være pokka nødt til å aktivisere meg selv eller trene HELE tiden for å klare å fortrenge at jeg er sulten eller sugen. Jeg prøver å intenst å tenke at jeg det ikke er sult, men kanskje bare en følelse, uvane, tanke, kroppslig reaksjon osv, men det hjelper ikke!!!!

Jeg drømmer om å kunne slappe av i en stol, tenne et lys, strikke, se på tv- UTEN å være sulten eller å fantasere om mat hvert eneste sekund. :mad: :)

Mens det jeg har lyst til er å ligge på sofaen hele helga og proppe i meg boller med krem, potetgull, pizza- helt til magen nesten sprekker.

 

Jeg hater å ha det sånn, jeg føler meg trist og mislykket. Var det liksom sååå kult å begynne på hold vekten??? Tanken på at jeg skal ha det sånn resten av livet gjør at jeg av og til lurer på om det er like greit at jeg bare fortsatte å være 100kg. Hærregud, hva er det jeg sier- gå og vask munnen sin!!! (%#&"%&¤!

 

Oh, herlige freddan:(

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motet og trua kommer tilbake den jess - bare naturlig med litt skepsis i begynnelsen.

Det er jo en helt ny situasjon du skal inn i - kontrollen du har hatt med et opplegg som du vet fungerer skal endres - og gudene må vite om de har rett de som påstår at dette kommer til å gå bra.

Men du kan jo ikke være evig slanker heller - vel, en kan jo det da - bare at det vil en aldeles ikke:)

 

Du kommer ikke til å rase opp 20 kilo i vekt - garantert. Ikke når du er så strukturert og følger et opplegg som vi vet virker i nedgangsfasen iallefall. Alltid skummelt å endre på ting som funker! Det har noe med følelsen av å miste kontrollen tror jeg. Vi vet hva vi har - men vi vet ikke hva vi får.

 

Og du vil aldeles ikke ligge på sofaen å spise konfekt resten av livet - nei, det vil du ikke!!!!!

Men jeg forstår den følelsen om å kunne være slank uten å tenke på mat og trim hele tiden.

Kanskje vi må lære oss å se på oss selv som slanke - og leve som slanke. Spise god mat - kose oss innimellom - trimme litt for vår egen velbefinnende - og ellers ta livets små pluss og minus-sider som de kommer.

Sånn som vi gjorde da vi slutta å røyke. Da stilte vi også plutselig i en annen kategori. Vi var ikke lenger av de som sludret i røykerommet - som fikk abstinenser når det kun var en sigarett igjen i pakka og vi ikke kom oss på butikken - som ikke hadde noe å holde fingrene i når situasjonen ble litt pinlig osv.

Vi var ikke-røykere. Og nå er vi ikke-slankere ( ja ikke jeg helt enda da - men jeg kommer etter..) - hurra for oss:cool:

 

Et lite dagens på veien mot helg:

" Det perfekte er uintressant, for det kan vi ikke gjøre noe med!"

 

Nyt helga jess - det fortjener vi:)

 

Stor lykketilklem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gode tanker er sendt med ilpost til deg Jess. Humøret vårt svinger sikkert litt mer enn normalt i denne prossessen. Det har vært og er en stor omstilling for kroppen vår dette og mye å fordøye for både kropp og sjel. Jeg tror at slik svarte dager kommer innimellom, men forhåpentligvis kommer de stadig sjeldnere og sjeldnere. Du får ta Skrulletrikset hvis ikke humøret bedrer seg utover dagen, krype opp i sengen og ta en tidlig kveld.

 

TUSEN takk for gode ord på min tråd og jeg ser veldig takknemlig for at du holder av en leilighet til meg. Jeg begynner å bli klar, dvs. jeg begynner å innse at jeg nok ikke kommer til å gå ned ytterligere men må nok kjempe litt for å holde vekten. Men heldigvis så har vi dette forumet til å blåse litt fra oss, det hjelper så godt.

 

Jeg synes den historien om hun fra møtet som måtte gå opp i 2000 kalorier før kroppen "slapp taket" var utrolig interessant. Flott at du tør å tro på veilederen din og gi henne kontrollen en stund. Det er jo en grunn til at de er veiledere, de har jo jobbet med dette både i egen kropp og for å hjelpe andre. Tror nok at lysten din til å ligge på sofaen og proppe i deg er et resultat av at du er LEI av å gå på ned i vekt meny både hodet og kropp vil ha mer. Jeg merker i hvertfall at når jeg spiser litt mer så blir jeg mer fornøyd og glad. (Selv om jeg ogås tenker på mat ofte og lenge :))

 

Skal ta en skål for deg i Praha, vi reiser med flyet grytidlig i morgen. Har nettopp kommet hjem fra 2 dg kurs på hotell. Ble litt fuktig i går kan man trygt si, men du og du så gøy. Sjelden jeg slipper meg løs i alkoholensverden. Drakk ikke all verden, men tåler jo ikke så mye heller da. Øknomisk og greit.

 

Håper "tåken" har lettet og at du føler deg bedre, hvis ikke husk "du skal få en dag i morra som rein og ubrukt står med blanke ark og fargestifter tel..."

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deilig å møte folk som skjønner at kunst skal undre :) - men må tilstå at jeg lager litt begge deler, for de fleste vil ha noe 'de skjønner' og det er jo deilig å selge litt også....skal nok levere en skulptur og den har allerede fått en tittel: 1001 ømme muskler :o

 

jo jess, jeg har gått over til å spise mindre mat i volume faktisk, for jeg spiser 'vanlig' mat (nesten da) fram for å velge mye men magert spiser jeg nå litt mindre men vanlig mat. jeg velger også bort så og si all synlig fett UNTATT fisk og daglig olivenolje !! jeg har tatt olivenolje - mellom 1/2 til 1 spiseskje daglig - de siste 3 årene, etter råd fra Fedon. og som han lovet, det har hjulpet noe på min matallergi og mye på mine fingerledd. jeg har kjempemye tro på at vi MÅ ha noe godt fett HVER DAG, vi må smøre hjernen vår, den tar simpelthen skade av ikke å få fett. men godt fett altså....

 

det der med å være sulten, snakket akkurat med mannen om det før jeg gikk på nettet...sto tidlig opp idag, spiste havregrøt og halv skive rugbrød m litt egg, så kjørte vi til sverige (bil-reparasjon) og der måtte vi vente i 4,5 timer i en liten by...spiste ett grovt rundstykke u/smør med 2 osteskiver ..... kjedet oss, gikk og spiste igjen...masse salat, 1/2 kyllingbryst, 2 små poteter ..... på vei hjem kom jeg på jeg hadde niste med meg ... 2 spelt skiver med litt ost mellom ... men da vi kom hjem igjen var jeg nesten agressiv på grunn av lavt blodsukker!! og jeg skjønte lissom ikke hvorfor, for jeg hadde jo spist!! men jeg hadde spist hvete, ikke tatt fiber, jeg hadde ikke drukket en brøkdel av det vannet jeg pleier, jeg hadde sittet stille i bil total 6 timer...og da er det veldig lett å bare gnafse i seg det første og beste man kommer over...men som oftest vet man jo ikke grunnen til hvorfor kroppen er ett stort hull uten bunn :)

håper ditt tettet seg i løpet av dagen, jess

 

vi holder kontakten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes disse andre kloke damene har sagt så mye lurt til deg nå, jess, at jeg nøyer meg med å si at jeg håper at du tar til deg det de har skrevet. Og så håper jeg selvfølgelig at du har hatt det bedre utover dagen enn det det så ut til i dag morges.

 

Jeg ser blant annet at du er midt i flyttinga, så nå skal jeg jammen ta meg en tur opp i leiligheten og se åssen du har det! Setter du på kaffen?

 

klem skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg flyttet:D

Jeg kommer innom her også i en overgangsfase, det er ikke så lett å skifte bo-miljø heller:p

Fant du kaffen, Skrulle? Koselig at du hadde vært innom!

 

Kire, tusen takk for masse info. Jeg tenker stadig oftere på at jeg bør gjøre noe med mitt kosthold. Det inneholder masse vitaminer, mineraler, fiber og sannsynligvis også nok proteiner,-men veldig lite fett. Jeg tar omega3 daglig, men er usikker på om det er nok.

Jeg spiser ganske mye yoghurt og har en mistanke om at den skaper et søt/mat-sug. Jeg lurer også på om stort inntak av frukt og grønnsaker gjør det samme? Jeg har en mistanke om at jeg har det bedre på dager med mer proteiner (egg, kjøtt,fisk) enn på dager med mye korn, frukt og grønnsaker. Det blir ofte til at jeg spiser havre eller kornblanding m/melk eller yoghurt, påleggsrasjonen blir erstattet med frukt- og da kan det kanskje bli for mye- selv om jeg holder meg innenfor kcal-budsjettet. Hmm. tror jeg skal prøve meg litt fram.

 

Jeg likte veldig godt tittelen 1001 ømme muskler, jeg ser den faktisk for meg på det indre øye. Gleder meg veldig til den blir ferdig:D

 

2neA, jeg tok faktisk en Skrulle i går og la meg tidlig. Jeg var sliten, lei, grinete og fikk også en liten skade i leggen i går- da var det likegreit å ta kvelden. Tusen takk for at du sendte en ny dag til meg- jeg kjenner at den er kommet fram! Livet ser lysere ut i dag!!!

 

Godt å se deg igjen, Pandora. Jeg er så glad for at det går bra med deg, hyggelig å lese i tråden din for tiden;)

Jeg jobber intenst med å ta innover meg at jeg ikke lenger skal slanke meg. Hvis jeg hadde kommet helt i mål hadde dette kanskje vært lettere, nå ble jeg på ett vis nødt på grunn av at kroppen nektet å samarbeide lenger. Det var den, og ikke jeg- som tok valget. Jeg tror det er derfor jeg har hanglet litt mentalt, jeg liker ikke å tape!

Nå fokuserer jeg på alt jeg har vunnet, og skal legge dette "nederlaget" bak meg. (jeg vet det høres tullete ut å si sånt;D)

 

Jeg likte dagens veldig godt! Jeg har av og til noen forestillinger om at andre ser så utrolig mye bedre ut. For noen dager siden var jeg på treningssenteret. I garderoben der tok jeg meg i å tenke at det slettes ikke er alle kropper som er perfekt. Og at det er et herlig. Og at min uperfekte og helt greie kropp passer fint inn i dette mangfoldet.

 

God helg

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nå innom her, klarer nok ikke å la tråden dø ut sånn med en gang. Jeg har faktisk lurt på om jeg skal kopiere den og lime den inn på pc'n. Jeg har jo fått så mye støtte, gode råd og tips som jeg nesten skulle arkivert?

 

Vekta mi øker og det er ikke noe gøy. Jeg har gått opp ca 0,5kg denne uka også. Det er jo egentlig ikke mulig, men likevel en realitet. Jeg har økt med ca 100kcal pr. dag, og så mistet jeg 600kcal i trimpoeng pga den foten. Altså totalt 1300kcal i 'økning' denne uka. Beregningene tilsier at jeg skal forbruke 2150 pr dag, det er jo da rart at jeg skal gå opp når jeg inntar 1700.

Jeg følger planen videre, nå skal jeg inn til kurslederen om halvannen uke og da har jeg et tidsperspektiv på dette. Det må vel snu en dag???

 

I helga har jeg slappet skikkelig av og det har jo vært godt. Jeg har sjelden tid eller lyst til bare å drive dank i helga, så det var jo kanskje greit at jeg ikke KUNNE trene eller gå på tur?

Jeg har lest bok, strikket litt, lest aviser og ligget på sofaen. Så nå er jeg klar til en ny uke;)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jess, hva annet kan jeg si enn jeg vet akkurat hvordan du har det!! undring og luring...hvordan er det mulig?? hvorfor og så videre...en ting er i hvert ett tilfelle helt sikkert!! vi reagerer (kroppene våre) helt utrolig forskjellig på slankekurer og på trimm, noe annet er det ikke å si. mitt eneste håp er at alt jevner seg ut over noen år men jeg er ikke 100% sikker altså. noen fyker ubesværet ned og vi andre gjør det bare IKKE :)

 

for egendel veide jeg 99,8 kg 21.1.2009 og i dag veier jeg 90,7, det vil si jeg har brukt over ett år på 9,1 kg OG JEG HAR SLANKET MEG HELE TIDEN (untatt bittelitt sommer- og juleferie). siste uken har jeg ikke gått ned ett gram, jeg har ikke mindre enn 25,4 trimm poeng...MEN ifølge min nye super-vekt har jeg gått ned 1/2 kg fett (og økt vann i kroppen tilsvarende-derfor viser det jo ikke nedgang i vekt lissom) og det er jo fettet jeg vil bli kvitt så det er jo greit. men gjett om jeg d r ø m m e r om å komme under 90.....................................engang........

 

jess, stå på - hold ut - og ha en riktig god dag med fulladde batterier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg i "full gang" med opptrappinga av maten. Dvs jeg har økt fra 1600 til 1700, og så ble det minst 100 ekstra noen dager pga et hotellopphold. Jeg har ikke fått trent pga legg-skaden, det gjør også at jeg ikke tør øke matinntaket for fort. Hvis ikke vekta har økt til i morgen så skal jeg legge på 100kcal til. Det er litt nifst dette her og jeg kjenner at det er godt jeg skal til kursleder en dag i neste uka. Da blir det ikke så lenge med prøving før jeg får snakket med fagfolket om dette.

 

Stå på videre her inne i 20-30, jeg gleder meg til dere alle flytter over til HV. Jeg skal være der ei god stund så ingen trenger å stresse!!!;)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jammen fant jeg tråden min igjen etter at den har stått urørt i 2 år! Trodde faktisk den var slettet og erkjent død og maktesløs ;)

 

Jeg måtte bare inn her og se hvordan jeg hadde det da jeg strevde som værst med disse kiloene mine. Greit å få en påminnelse på at det koster å gå ned mange kilo, og at jeg aldri skal tilbake dit.

Jeg trengte denne bevisstgjøringen nå, for jeg har vært en tur i syndenes dal og fetet meg opp 5kg. Jeg klarte å snu hodet igjen til jul og 1,5kg er nå borte igjen. Jeg sitter da igjen med et vinterdekk på ca 3,5kg.

Og tenker at det er sprøtt at jeg gidder å gjøre livet så tungvint for meg selv at jeg må slanke de samme kiloene atter en gang.

Jeg har levd høvelig bra i "hold-vekten-modus". Kan stort sett spise det jeg har lyst på hvis hodet passer på mengder og sender kroppen på regelmessig trim.

Så hva var det da som gikk galt? Jo, HODET tok ferie!!! Jeg ble akutt lei av å passe på hele tiden og ga litt F. Og da er det skremmende å se hvor fort kiloene kommer på igjen. Heldigvis ble KROPPEN akutt lei av å legge på seg, og fikk avlyst ferien i syndens dal. Og nå føles det bra at styrmannen er tilbake!!!

Jeg skal holde fast på følelsen av overspising, slapphet, dårlig samvittighet og laber selvfølelse fordi alt skjærer seg. Nå skal JESS atter en gang bli "lett på (vektklubb)- tråden".

3,5kg ned er peace of cake for ei som har knerta 26kg en gang før, ikke sant!!! :D

 

Ønsker alle her inne flotte resultat, kos dere med kilo som kryper nedover!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Så hærlig å få se ei som har greid det!! og da tenker jeg ikke på det å ha gått ned 26 lange store tunge kilo, jeg tenker på å holdt dem borte!!

Det går an!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 years later...

Åiiii, så gøy å finne igjen min gamle tråd etter alle disse årene. Faktisk hele 10 år siden jeg starten den ☺

Måtte lese litt for å se hvordan ting var og hvordan jeg hadde det. Det ser ut som om jeg var svært motivert og det er nok det som er løsningen hvis man skal lykkes. Det er godt å se at jeg faktisk klarte å gå ned 26 kg på ett år. Denne gangen skal jeg ned ca 17 kg+ og det skulle da fint la seg gjøre å få ryddet opp i egen kropp ila året.

Jeg skal ikke bruke energi på å erge meg over at ting har gått galt de siste 5 årene, nå gjelder det bare å ordne opp igjen og se fremover ☺

JESS 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...