Gå til innhold

JESS vil bli "lett på tråden"


Anbefalte innlegg

Pandora, det er godt for kroppen å ta det litt rolig når vi er småsyke. Husk at livsstilen skal vare resten av livet, og det skal DU også-så vær snill meg deg selv. Kos deg i helga, høres deilig ut med en hotellweekend.

 

Jeg skal ringe deg xxl, når du må komme og hjelpe meg med bæringa. Det er nå enda litt fram i tid, så du rekker å trene opp bicepsene:-)

 

Det beste med min nye livsstil er at jeg har trena bort litt av min stive og vonde nakke. Har nesten ikke hatt vondt i nakke & hode den siste måneden. Og det er intet mindre enn fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 912
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pandora' date=' det er godt for kroppen å ta det litt rolig når vi er småsyke. Husk at livsstilen skal vare resten av livet, og det skal DU også-så vær snill meg deg selv. Kos deg i helga, høres deilig ut med en hotellweekend.

 

Jeg skal ringe deg xxl, når du må komme og hjelpe meg med bæringa. Det er nå enda litt fram i tid, så du rekker å trene opp bicepsene:-)

 

Det beste med min nye livsstil er at jeg har trena bort litt av min stive og vonde nakke. Har nesten ikke hatt vondt i nakke & hode den siste måneden. Og det er intet mindre enn fantastisk.[/quote']

Jeg tar på meg shoppingskoa (MBT), og mitt svarte belte i shopping kommer nok sikkert godt med!! Men vi må legge inn pauser!!! Det kan være hardt å shoppe, iallefall en helt ny garderobe!!

 

Ha en fin natt og helg som kommer!!

'

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, i går fikk jeg endelig fullt poengtre! Starter nå med friskt mot på trim-tre nr 2.

I dag er det lørdag, og 5.dag uten å gå på GR-kurs. Merket en liten tendens et par dager til at jeg holdt på å la være å skrive opp hva jeg spiste, men henta meg inn. Jeg er IKKE kommet dit at jeg er 100% i stand til å beregne hva jeg skal spise. Jeg har lett for å lage for liten porsjon, og da er det fort gjort å falle for fristelser senere på dagen. Dette gjelder spesielt middag og mellommål.

SÅ, skal jeg klare å opprettholde målet må jeg nok bruke disse sidene flittig og notere hver smule. Tror egentlig ikke kursholderen min hadde noen tro på at jeg skulle klare å fortsette på egenhånd, og det blir på et vis en ekstra motivasjon. Jeg skal tilbake og vise at det gikk bra!

 

I dag er det nydelig lørdag. Huset trengte imidlertid en heftig rydde&vaskesjau, så verden på utsiden får klare seg selv noen timer. Skal på trening i ettermiddag. Det tar kortest tid å trene på senteret (enn å si noe så tullete...), og jeg har det litt travelt i helga.

GOD LØRDAGSKVELD!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge før du har fyllt neste epletre!!

 

Ja de påstår at det ikke er noen som klarer seg på egenhånd... tenk om du blir den første!!??!! STÅ PÅ!! Vet du klarer det!!

 

Klem fra xXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med fullt poengtre :) Du får stå på, så er snart tre nr 2 fullt også skal du se!

 

Jeg har skrevet svar til deg inne på tråden min :) Setter stor pris på at du er innom og skriver der så ofte! Det er en kjempemotivasjon for meg!

 

Du er jo så godt i gang, så du får nok ikke falle for fristelsen og ikke skrive nei :) Selv etter 7 mnd så MÅ jeg skrive... Jeg klarer overhodet ikke å beregne posjoner og spiser for lite om jeg ikke veier... Irriterende men sant desverre...

 

Men vi får stå på Jess! Nå er det påske om 14 dager, og sommeren kommer før vi vet ordet av det. Den første sommeren i resten av vårt liv *he he* Og da skal vi kunne rusle rundt i shorts og sommerkjoler og føle oss vel!

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyfsan

står det til liv?

 

her var det mye om ny garderobe, sherpa'er og sein vår. :) i dag er det strålende sol og vårstemning der jeg bor. har vært ute og gått en tur. nå som jeg er vel hjemme igjen ser jeg jo med et skrått blikk alt støv, alle hybelkaniner og alt det rare bikkjer trekker med seg på gulv og alle steder. hvor kommer alle kaninene fra? det er jo ikke lenger enn fredag jeg tok et skikkelig tak her, da vi skulle ha gjester. nei, dette begriper jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig besøk. Synd jeg ikke var "hjemme" da dere var innom, neste gang setter jeg over kaffen... (slapp av , ingen kaker å oppdrive i denne heimen)

Hyfsan, xxl, nyaco og vilde: dere er herved invitert på stekte epler m/kanel og søtstoff, servert med litt vaniljekesam. Og en lang, trivelig pratestund rundt kjøkkenbordet...Og det er plass til andre som vil komme.

 

Jeg lurte litt på hva som skule skje når trim-treet var fullt. Er så barnslig at jeg kanskje trodde det skulle blinke opp ett eller annet, raketter el.. Jeg ble bare å sittende og se når det liksom ikke skjedde noe som helst... :-) Komisk

 

I går erfarte jeg at trening + lite matinntak er en dårlig kombinasjon. En time spinning + 1 t bodypump langt utpå dagen, med kun frokost i magen gav meg SKIKKELIG skjelven! Så stjerner og prikker, såvidt jeg kunne klarte å gå hjem. Jeg kom meg til hektene igjen etter litt mat og 1/2t på sofaen. Grei lærepenge.

 

Koselig at du er tilbake, Hyfsan. Prøv å sette opp litt gjennomtrekk,så kanskje kaninene rømmer ut:-)

Og Vilde, er det ikke rart at vi spiser for LITE? Og så synes jeg tiden går veldig fort, med tanke på sommer og shorts og det dær. Har mange kg igjen. Får tenke at alle monner drar.

Ja xxl, jeg SKAL bli den første. Men så skal jeg på nytt kurs igjen i slutten av april-det ligger nok i underbevisstheten.

Nyaco-klart vi må besøke hverandre. Vi skal gå denne veien i lag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kjempehyggelig invitasjon! Høres godt ut gjorde det! Det skulle jo vert en slags "kul" premie/overraskelse for fullt poengtre da! Men er det fullt ennå, eller ka som skjer når det er fullt? Blir det tomt igjen, så du får begynne på nytt/fortsette?

 

Sove godt! Og lykke til i ny veke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

... håper kjøkkenbordet ditt rommer flere, for det hørtes så koselig ut at jeg stikker nok innom jeg også:)

 

Takk for at du tok tak i meg, jess, jeg trengte en ordentlig alvorsprat. Du og hyfsan fikk meg ut på en stavgangstur, i snøvær. Første tur ut på 5 uker!! Og så gikk snøværet over til strålende solskinn - tror det var til ære for meg:D Foten greide seg bra, men har kvilt den etterpå.

 

Vektnedgang uten kurs?? Jeg har i dag konstatert at jeg veier nøyaktig det samme som jeg gjorde da jeg sluttet GRkurset den 13.desember. Med nytt kurs den 5.mars kan jeg vel si at jeg greide å HOLDE vekta, i nesten 3 måneder der jul og 5 uker med gipset fot var inkludert. Jeg hadde nok et HÅP om å gå ned litt, men var innstilt på at å holde vekta også måtte godtas. Så alt i alt: Fornøyd!

 

Slik går nå mine dager, jess! Tror det skal lysne litt nå!

hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyfsan

er det ikke det dere sier nordpå, resolutt? :) kjenner meg igjen i dette, ingen tvil om det.

 

i dag gikk jeg forbi kurslokalet til gr, ren tilfeldighet. det bare vrimlet med damer inne i lokalene, såpass kunne jeg se der jeg hufset meg forbi. kursleder sto i døra for å hanke inn nyankomne. da skjønte jeg jo at det sikkert er oppstart med nye kurs i dag. må ærlig innrømme, til tross for at jeg ikke helt har klart alt til punkt på prikke på egenhånd, at jeg var lettet over at jeg ikke skal på kurs nå. føler meg ganske ferdig med å sitte rundt det bordet. men det var meg, da. har forståelse for at andre tenker anderledes.

 

hvor bor du hen, jess? jeg håper du bor langs kysten eller kanskje i finnmark. har veldig lyst til å bli sendt på kur i disse områdene, forstår du. :) for meg duger ikke bare kjøkkenbordet, du må innlosjere meg på madrass tror jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, jeg gikk ned 0,5 kg denne uka.

 

Har plass til alle, en gang vi hadde fest i garasjen fant jeg faktisk 25 stoler i denne heimen. Kanskje vi skal møtes der ute, Hyfsan. Så kan jeg re opp til deg på hemsen. Og så henter jeg deg fram når KETOSEN er ferdig. Det høres nesten ut som en prosess i forbindelse med osteproduksjon :-)

 

Nyaco, jeg ble litt fristet til IKKE å fortelle hva som skjer når trim-treet er fullt. Kanskje det kan bli en ekstra inspirasjon til å fylle det opp? :-)

Jeg skal stikke innom tråden din senere for å se hvordan det går med deg.

 

Resolutt: jeg er skikkelig stolt av deg! Så superflott at du mannet deg opp, det var sikkert deilig-iallefall etterpå. Du viser at du er selveste RESOLUTT, når du vil noe så får du det til.

Sikkert lurt å hive seg igang med ny kurs-runde når det stopper litt opp. Nå er du sikkert supermotivert til å fortsette. Jeg skal følge med deg her fra "sidelinja", når du er ferdig skal jeg begynne igjen.

 

Det er jo litt deilig å være passelig anonym her inne, men jeg kan jo si såpass at jeg bor slik til at storhavet skvulper rundt meg, har vakre fjell i mine omgivelser her nord. Jeg elsker å være ved havet når det stormer, da kjenner jeg at jeg virkelig lever.

 

Jeg var på vekta i morges, og nå i ettermiddag- bare for å finne ut hva min vekt er i forhold til kursleders vekt. Fra nå av legger jeg inn min mårravekt, i bare nettoen. Det er jo litt artigere lesning, selv om vektreduksjonen selfølgelig blir den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

... Du har greid det igjen - Flott nedgang! Det er deg vel undt; du står virkelig på for å nå dine mål:D Og som sagt: SOMMER KOMMER!

 

Med ønske om ei trivelig og vellykket uke!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pandora

hos deg jess - gratulerer med det:D

 

Og så helt fult tre da - jammen ser du ut til å ha funnet din stil.

Sliter litt med å få til styrketrening jeg. Men skal forsøke ny DVD og ball i dag. Blir vel ikke så mye styrke - men smidighet er heller ikke av veien:)

Ellers blir det raske trimturer i ulendt terreng - og litt sykkel.

 

Lurt å bruke sin egen vekt. Det er jo den vi må stole på til slutt .

 

Ha en flott uke da der ute mot storhavet:)

 

Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyfsan

storhavet..... ja nå ble jeg imponert. *vil også ha hav*

 

det er deilig med litt ekstra ruskevær, har bodd mange år i en værhard landsdel, og synes det er deilig å gå tur da. så jeg skjønner hva du mener, tror jeg.

 

gratulerer med vektnedgang, jess. det er bra jobba. jeg blir ikke fornærma om du sammenligner den kjemiske prosessen i kroppen min med en ost. neida, ikke i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eve,Hyfsan, Pandora, Resolutt og Nyaco. Takk for hyggelige meldinger her inne, det er jo nesten så det blir et slags vennskap mellom oss :-)

Denne uka har jeg det fryktelig travelt. Jeg spiller i et amatør-orkester, vi skal reise på en jubileums-turne til helga. Så denne uka er det øvelse hver dag. Og så blir det 3 døgn på hotell, med fest og moro. Veldig artig, men neppe så veldig slankevennlig. Dette blir min første utskjeielse i år, så det får stå sin prøve. Skal prøve å begrense maten, og kanskje spasere litt ekstra. Men rødvin må jeg ha, og alle kosemerkene for januar og februar går sikkert med.Så denne uka forventer jeg ikke vektreduksjon!

 

Vet ikke sikkert om jeg rekker innom her noe mer før etter helga, så dere får ha det riktig bra så lenge. Ta vare på dere selv og hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pandora

og koser oss. Det har noe med trivselen å gjøre.

 

Kos du deg på jubileumsturne - dette har du fortjent ( litt brems på matinntaket er lurt altså!).

 

Vet kke hva det er med rødvin - men den er liksom et must i enkelte sammenhenger:)

 

Kosa deg iallefall

 

Klem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg tilbake fra den store reisen. Vi har hatt det helt fantastisk, har spilt masse og det gikk veldig bra.

Jeg har nå registrert inn det jeg har spist og drukket og det ser ikke så aller verst ut. Det ble veldig mange kosemerker da, eller rødvin som det egentlig heter. Kan selvfølgelig ikke si riktig hvor mye da, for det sømmer seg vel ikke for en dame i min alder :-) - men moro var det. Rett og slett hælan i taket! :-)

Det ble faktisk slik at jeg prioriterte disse "kosemerkene" da, så matmessig har det vært nesten tørke. Sikkert ikke helt sundt, men det var nå bare ei helg. Jeg hadde flaks, for det var treningsstudio i nærheten og jeg fant faktisk plass til 3 økter på disse 3 dagene. Og så har det vært mye dansing og mye gåing. Aner ikke hvordan dette vil slå ut på vekta, men det spiller faktisk ingen rolle- for det var i såfall verdt hvert hg. Og nå er jeg tilbake i GR-modus, både mentalt og fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vekta i dag. Hadde faktisk gått ned 0,4kg!!!?? Det må vel kalles et mirakel. Har nå gått ned 7 kg, og har plutselig fått litt flere klær som passer:-)

 

Det er hardt å komme i orden igjen etter denne heftige helga. Kroppen SUUUGER etter saltmat og søtmat og penger og gull... Jeg bøtter innpå med vann i håp om at det skal skylle ut alle uhumskhetene. Så det har har sin pris...-jeg får bare gjøre opp for meg :-)

Nå ser jeg veldig fram til påske. 5 arbeidsdager igjen, inkl.denne. Har nådd påskemålet allerede- og er veldig fornøyd med det. Blir veldig deilig med ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Det må jeg si etter en slik helg, har du grunn til å være stolt, men du har nok klart å veie opp mye med all trimmen du har fått.

 

Lykke til videre med ønske om en flott og sunn uke.

 

P.S. Jeg gleder meg som ett barn til fredagen, for da er det påskeferie her også :)

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å ha nådd påskemålet!!

 

(PS. Eg og gleder meg til påskeferien, men eg har 7 dager igjen på jobb før den tid.. + at eg skal jobbe lørdagen noen timer også, altså påskeafta. Dere er heldige som bare har 5 dager igjen før dere tar ferie, så deilig for dere!:))

 

Lykke til videre, Jess!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er jo alle tiders. i tillegg har du moret deg. jeg ser du skriver du hadde "mattørke" for å drikke vin. da kan det jo være du har fått i deg lite kcal? og når du ikke spiser tåler du kanskje ikke så mye vin heller?? jaja, åkke som så endte det bra. beundrer deg for å klare å stå i sug og sug og sug. det er jo der jeg har min svake side de luxe. men som resolutt sier, det er der hemmeligheten ligger. det å ta seg inn i igjen. når starter du internettkurs? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Heia Jess! Flott at du greide deg så bra! Husker at det var aldri farlig med vekta etter en dansekveld! Men det er leeeeeeeeeenge siden for min del! Misunner litt disse afrikanske damene som danser ivei, uansett alder og vekt! Det skal være sånn! Mangler noe der i vår kultur!

 

Lykke til denne uka også! Du er jenta i farta, og kan nok ta siste slankerunde til høsten!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...