Gå til innhold

JESS vil bli "lett på tråden"


Anbefalte innlegg

Da var noen dagers fornuft byttet ut med elendighet igjen:(

 

Vi er noen venner som har startet en kvartett, og i morgen skal vi opptre på et sykehjem. Mora til ett av medlemmene fyller 85 år, og vi skal overraske henne og resten av beboerne med en konsert. Det ble veldig godt mottatt av personalet på sykehjemmet, så dette blir moro.

I dag har vi øvd nesten hele dagen, noe som resulterte i at jeg fikk i meg altfor lite mat. Så nå har jeg spist og spist. Magen er helt full men jeg klarer fremdeles ikke å roe ned kroppen- den er helt hysterisk. Den har fått mange grove pizza-snurrer,2 lett-yoghurt, lettis, banan, mange klementiner, brus, 1 tomat, kaffe, vann, option-sjokoladedrikk, og noen "diett-kjeks" jeg kjøpte i syden.

Jeg tror jeg har fått en koblingsfeil i jula, for så tett mellom "riene" har det ikke vært før.

Jeg har ikke trent i går og i dag pga øvinga, og det blir sannsynligvis ikke noe trening i morgen heller. Trening skal være 1.prior fra mandag av, jeg vet jo at det hjelper mot appetitt-reguleringen min!

 

Hvis jeg skal trekke frem noe positivt ved dette, så må det være at jeg ikke er lei meg. Humøret er rimelig ok selv om jeg sitter her og spiser. Jeg tenker bare at jeg må gjøre meg ferdig med dette i dag og planlegge litt bedre i morgen slik at jeg ikke får reprise da.

 

Jeg ønsker alle en fin helg

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 912
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så flink du er jess! Altså at du jobber med tanken at du skal gjøre spisinga unna i dag :). Det betyr ikke så mye i det store regnskapet, vettu. Tipper at StrengeJess er tilbake allerede i morra. Hører at hun lusker mellom linjene med planlegging for morgendagen :P.

 

Jeg føler også mer for å slippe opp nå. Om det har med jula å gjøre eller om det er fordi jeg er i ferd med å nærme meg målet vet jeg ikke. Vi må nok holde litt stramt i tøylene framover også... men en liten slakk og luntetrav må vi kunne tillate å leve med innimellom.

 

Ha en strålende konsert! Godt tiltak, og så høres det trivelig ut også! -skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jess på en søndag. håper du har hatt en dag du er fornøyd med :) man kan være fornøyd med så mange slags dager ikke sant, man kan faktisk være fornøyd selvom man ikke lever helt etter skjemaet. jeg har som mål for 2009 ikke å ha dårlig samvittighet for sådanne utenforskjemaet-dager!! jeg tror nemli at jeg legger på meg av dårlig samvittighet og taper meg av optimisme og godt humør :P

jeg leser litt i 'boken' innimellom, det er mye i den som setter refleksjoner igang (i meg), men det er så mange ting man ikke kan endre på, ting i ens barndom feks. jeg prøver ikke å grunne for mye på det, for sådan ble det bare....som mamma selv, skjønner jeg at man der og da gjør så godt man kan og de valgene man tar der og da er de som man mener er best for ens barn. at det seinere viser seg ikke å ha vært så lurt kan man jo ikke endre på. jeg har ingen problemer med å legge ting bak meg, jeg vil bare videre - bli sunn og frisk i MIN kropp, ha noen langsiktige mål og ikke deppe over hverdagen....jøss det var visst mye lettere å skrive enn å holde :P

hvordan er været på dine kanter?? dere har vel mye snø eller? er du flink til å komme ut? det er ikke jeg for her er såååå glatt. og brodder..jooa men ikke noe moro å trimme med brodder lissom.........................(dårlig unnskyldning, jeg veit!)

 

god rest-søndag

kire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 glade amatører har nå gjort sin første opptreden med kvartetten. Veldig nifst, vi er jo så uvante med å opptre. Heldigvis gikk det ganske bra, og så hadde vi et veldig hyggelig og takknemlig publikum da. Litt av en utladning, for vi var veldig nervøse:-)

Det gjør meg godt langt inni ryggmargen når jeg får være med å gjøre slike ting. Tårevåte klemmer etterpå er lønn i massevis.

Heldige meg som enda er så ung at det er mange år til jeg skal på på sykehjem. Det er ikke mye de får oppleve altså...

 

Jeg fikk trimma litt i dag. Rakk en liten 300kcal joggetur. Ikke så mye å skryte av kanskje, men jeg klarte å karre meg over 7 trimpoeng denne uka også.

Jeg aner ikke hvor mye jeg spiste i går, det gjorde iallefall enormt utslag på vekta. I morges var jeg 3 KILO! mer enn jeg var 22/12 (1,5kg opp siste 6dg):) Og jeg spiste ikke sååå mye i går altså. Heldigvis har jeg ikke veiedag før i morgen, håper at noe renner ut i natt.

Matmessig har den siste uka vært ok, bortsett fra i går. 6 av 7 dager har jeg vært innenfor kcal-budsjettet, så jeg synes kanskje at straffen var i hardeste laget.

Jeg gidder ikke bruke energi på dette, jeg må bare sørge for at 7 av 7 dager er innenfor- så forsvinner vel kiloene igjen. Jeg vet jo fra før at jeg er veeeldig følsom for ekstra inntak/ utskeielser.

 

Kire, jeg hadde boken med meg da jeg var i syden i desember- og der ble den lest ut. Jeg har ikke hatt en spesielt vanskelig barndom, og kjenner meg ikke helt igjen ang. mamma/rollefigurer. Så jeg prøver bare å tenke at jeg bruker det jeg finner nyttig, og boka har en del gode strategier for mestring- her plukker jeg litt som jeg tilpasser til JESS sine behov:D

Det finnes mange sannheter og mange løsninger, heldigvis.

Været, ja- hva skal jeg si? Vi har hatt en heftig storm som kastet fulle søppelkasser langt ned på plenen. Noen hus som lå mer utsatte til ble skadet, men vi berget heldigvis. Snøen smelta i jula, men nå har vårherre fyllt etter med hvitt pudder. Mannen min har renset og ordnet skiene, så nå er det ingen unnskyldning lenger. I går var det SPRENGkaldt, i dag er det mildere og det skal visst bli enda varmere. Jeg bor ved kysten og vi har mye vær og ofte mange årstider i løpet av en og samme dag. Jeg har gode uteklær, regntøy, sko, brodder og det som må til,- for jeg skal ikke ha det å skylde på. Jeg trener/trimmer 3-5dg i uka, 1-2 av disse er som regel ute i friluft.

Jeg trives ikke så godt når det er veldig kaldt, jeg foretrekkes faktisk heller litt nedbør:-)

 

Ja, Skrulle- nazi-JESS er på plass- stå rett!!!

I dag har jeg holdt koken hele dagen. Tvinga også inn en bitteliten joggetur, selv om jeg egentlig ikke hadde tid. Det ble "bare" 300kcal forbrent, men alle monner drar. I dag har jeg spist litt lite, rart at sulten er så fraværende etter slike spisedager...

 

Jeg skjønner hvorfor jeg foretrekker "nei" foran "litt". Jeg får fryktelig lyst på alt mulig rart etter utskeielser. Har det mye bedre når jeg holder meg på den smale sti. Nå er det bare 8 dager til hold vekten begynner, og nå har jeg nesten 5kg som skal bort. Vet nesten ikke hvordan dette skal gå?

Men det er vel ingen lettvinte løsninger, det er bare å komme seg i gang.

 

Ha en strålende ny uke

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette går veien Jess, vi tar bare en liten ekstra sving. Jeg har det som deg om dagen, eller jeg er vel hakket verre. Jeg klarer ikke å stoppe denne små smakingen. Må smake litt hver dag, nå er det STOPP i morgen. Denne helgen har jeg spist snop og eller chips hver dag. Det er ikke lurt, det verste er at selv om vekten min går opp så klarer jeg ikke å gi meg. Jeg bøtter ikke innpå, men noen biter hver dag. Trimpoeng hele 3, 5 denne uken. Nei fysja meg neste uke må bare bli bedre. Starter med trim i morgen, skal prøve en ny time i morgen ettermiddag og gulerøttene skal få bli med på jobb. Vet ikke om det er litt vil ha mer som du er innepå eller om det er sorgreaksjon på at nå kommer hverdagenen snart eller verst av alt jeg føler at jeg er i mål og KAN unne meg litt mer. Jeg vet jo at man uansett ikke kan unne seg noe hver enda dag uansett. Sånn - der godt å få det ut av seg. Litt til, gruer meg til å gå på vekten i morgen tidlig det er ikke min offisielle veiedag men det blir den første veiedagen på over 16 dager der jeg skal veie meg tidlig om morgenen. Så da får jeg sannheten blinkende i mot meg hvor mye jeg har gått opp siden 19. desember. Ja ja nesten så jeg håper på ett høyt tall for jammen meg skal "gammelflesket" (elsker det uttrykket ditt) få svi i det kommende uken. Sånn nå er jeg ferdig for nå. Sier som barna i de fornøyelige reklamene: jeg er ikke sint, bare veldig skuffa (over meg selv altså). Klemmer på en søndagskveld. Ps. Flott at konserten gikk fint, er det vokal eller instrumentalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm...ja, hva ER det med oss om dagen da? Her rapporterer den ene etter den andre om oppgang sånn på tampen av jula. Ja, synes at du har fått ufortjent oppgang nå, jess. Men får tro at mye er vann (jaddajadda - mitt stadige mantra!). Jeg planlegger som deg nå, at 7/7 dager må være strikse. Riktig, ofte og nok mat, samt vettugt med trim. Ikke for mye i mitt tilfelle - det slår aldri spesielt bra ut på vekta. Og det må jeg holde på i alle fall de nærmeste ukene. Så kommer det venner fra Norge og de vil på PØBB og det vil jeg også, for jeg er nesten aldri ute og herjer her. Så kalkulerer med utskeielser i slutten av januar. Må ha litt å gå på til da :).

 

Ellers ser det ut til at dere hadde en riktig flott opplevelse i dag. Ja, den slags belønning kan omsettes i kronasje, og varmer veldig godt.

 

Flink du var som pressa inn litt løping selv om tida var knapp. Flink er du! Nå er det bare å stå på videre. La gammelflesket svi! Så følger nok den litt løse saueflokken på...

 

- skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

74,5kg...vet ikke helt hva jeg skal si. Det var jo ikke noen stor overraskelse da jeg veier meg daglig...

Jeg trodde kanskje at litt ekstra inntak i jula ville få fart på forbrenningen. Og det stemte jo helt, bare med motsatt fortegn.

Hvis jeg oversetter vektøkningen til matematikk skal dette tilsvare 18.200 ekstra kcal!!! Fordelt på 2 kvelder med alkohol og en storspiserdag??? De andre dagene holdt jeg meg innenfor. Selv til meg å være kan nok ikke dette være mulig.

Jeg har nok ikke vært snill i fjor som fikk en sånn julegave hos nissen;)

 

Neste uke skal jeg rapportere om vektnedgang, noe annet er helt uaktuelt! I dag startet jeg med havregrøt m/kruskakli, jeg skal fylle kroppen med masse vann + hyppige måltider med mye sunt og godt. Og så skal jeg på corepuls i kveld. Det må vel bli bra!:)

 

Jeg er nå tilbake til vekta jeg hadde i midten av november. Det er jo litt rart at det skal være så mye styr å få av noen få kg. Jeg har jo ofte sett litt rart på "disse damene" som har pratet om sine 2-3kg de har for mye. Jeg har aldri forstått hva de har ment. Jeg har vel tenkt at man må ha minst 10kg for mye for å kunne ha rett til å "klage".

 

2neA, jeg spiller fiolin. Periodevis i et amatørorkester, nå i en kvartett. Vi har bare øvd en liten stund og gjør dette av ren og skjær glede. Det blir nok ikke noen plateutgivelse og autografskriving:D

Jeg har også vært med i kor i perioder. Jeg elsker å holde på med dette men tiden strekker ikke alltid til.

 

Takk for oppmuntrende ord, herlige damer. Sammen er vi sterke og klare for nye utfordringer, okei?

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Godt nytt år og takk for det gamle!

 

Dette kan umulig være en reell oppgang for deg, det er nok bare kroppen din som samler vann av en eller annen grunn, tror du ikke det? Det høres jo helt horribelt ut at du skulle ha spist og drukket 18200 ekstra kcalorier på tre utskeiielser. Nei, dette tror jeg ikke stemmer. Jeg tror det bare er vekten som spiller deg ett puss for at du skal starte det nye året bra igjen.

 

Ønsker deg masse lykke til videre, og jeg er sikker på at vekten viser deg ett annet tall om en uke

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår, Smallgirl- trivelig at du stakk innom:-)

Jeg tror vel ikke heller at jeg har lagt på meg så mye fett, men tallet står nå der. Satser på en kjernenedsmeltning i løpet av uka:D

 

Jeg skal stikke innom tråden din og se hvordan det går med deg. Jeg er veldig spent på den hold-vekten greia. Jeg takler jo dårlig å få dårlige tall på vekta nå så jeg må nok lage meg en strategi i forhold til hva som er gode tall i framtiden. Jeg er iallefall veldig imponert over deg. Jeg vet jo at dette vil gå litt i bølger og jeg vil sende en stor takk til deg fordi du så villig deler både gode og onde dager med oss andre.

 

Nå er middagen behørlig registrert her inne, er så langt kommet til 1200 kcal i dag. Det er greit, for da kan jeg spise både yoghurt, frukt og kvelds etter treninga. Jeg har jo alltid vært en kveldsspiser, vet ikke helt hvordan jeg skal kunne gjøre noe med det. Eller kanskje det ikke er så farlig?

 

I dag fryser jeg skikkelig! Det er sikkert bare på grunn av at jeg er ute av normal døgnrytme etter juleferien? Jeg føler meg ikke syk eller noe, bare iskald.

Jeg blir vel varm når jeg kommer på trening tenker jeg.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er så farlig med kveldsspising. Jeg har også spart kalorier til kvelden. Ofte spiser ikke vi middag før 7-8 om kvelden og da har jeg som regel spist litt mindre enn halve dagsrasjonen min til da. Jeg spiser gjerne litt kornblanding eller grøt i 10-tida også jeg... Jeg blir litt redd hvis jeg ikke kan ha noe på kvelden - redd for at jeg skal bli så sulten eller fysen at jeg mister kontrollen. Tror dette med at kveldsspising er mest en myte. Muligens oppstått fordi vi har en tendens til å putte i gapet litt for mye og/eller feil når vi ser på TV - helt uten at vi la merke til det. Med hodet skrudd på riktig plass tror jeg kveldsspising er helt ok. Men det varierer sikkert fra person til person.

 

Dette med frysing har jeg ikke så mye greie på. Jeg fryser nesten bestandig og føler meg generelt mer frøsen hvis jeg har sovet lite, spesielt hvis jeg må stå opp tidligere enn kroppen min liker. Så kanskje en endring i døgnrytmen kan ha noe å si. Trening vil nå uansett gjøre susen!

 

Godt å se at du har stramma inn igjen. Jeg tipper at du får ganske andre tall om ei uke, jess. Dette klarer du fint! :cool:

 

- skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også lest at kveldsspising ikke er så 'farlig' som å gå sulten i seng og våkne veldig sulten, det er bedre for systemet (forbrenningen sikkert) å ha noe å jobbe med om natten enn ingenting. og jeg har faktisk tro på det! :( bare spis du jess....og vedrørende å fryse, jeg fryser med en gang jeg får for få kalorier, slår aldri feil!! og med en gang jeg ligger på rett inntak får kroppen normal temperatur igjen. men også nok søvn er jeg enig i må til, men nok er jo så individuellt...kanskje du er utladet etter din konsert, glemte å kommentere den her om dagen, det var ett nydelig tiltak ja! :) kan godt skjønne det ble satt pris på. det ér deilig å være kreativ :)

 

men fra det ene til noe helt annet...det der nye opplegget jeg skal begynne på innebærer gruppetimer i feks spinning og det gruer jeg meg til!! har aldri gjort gruppe-trening før, alltid styrke aleine og stavgang aleine, liker egentlig veldig godt å trene aleine. lurer veldig på hvordan det skal bli...hmmm hva hvis jeg ikke kan 'følge' med ?? hva gjør man da??

lurer litt-kire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kire, jeg tror din teori om frysing stemmer. For jeg har merket dette flere ganger. Og når får disse fryse-riene er det nesten uavhengig av klær & innetemp.

Og- jeg er enda litt "høy" etter konserten, halleluja!

Takk Skrulle og Kire: Jeg blir glad for all støtte angående kveldsspising, jeg VIL gjerne spise om kveldene og VIL derfor høre at det sikkert ikke gjør noe- samme hva som er 'riktig'...:(

 

Kire, slik var det for meg også da jeg skulle begynne med disse gruppe-timene. Jeg grudde meg som en hund, ja kanskje som en pisket hund!

Jeg vil gi det 1 råd og det MÅ du følge:D :

KJØR DITT EGET LØP! På spinningtimen setter du deg rolig ned på setet hvis du blir sliten, kjør din egen fart, ta pauser, smil og vær glad. Du trenger 3-4timer før du blir komfortabel med sykkel, treningsform osv. Hvis du kjører for hardt er det fort å miste motet. En sykkelbukse/shorts med polstring anbefales for å unngå sår stjert.

Det samme gjelder på andre gruppetimer, ta pauser, bruk LETTE vekter osv. De fleste instruktørene på mitt senter pleier å si dette til de nye, men det er desverre ikke alle som er like oppmerksomme. Instruktørene pusher gruppa, men det gjelder ikke for de som er nye!!!! Og alle har vært der- husk det.

 

Lykke til!

 

Og HippHurra, i dag var jeg 0,9 kilo lettere enn jeg var i går

 

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde nettop skrevet en lang epistel til deg og ... vips ...så var epistlen bare borte (fikk min datters brukte laptop nå i jul-hun påstår den er veldig bra når man behandler den med en kjærlig hånd-det har tydeligvis ikke jeg for jeg syns den er dum!!)

nå men altså, mange takk for det du sa om sådanne sykkel-bukser, jeg har jo ikke peiling så gode råd mottas med mange takk. dro sporenstrengs ned til G-sport som hadde STOR salgs-avis ute idag, der sto det at det var prosenter på treningstøy så jeg trodde det betød at de hadde noe treningstøy !! huff, jeg er visst ikke alltid like grei å ha som kunde i butikker :( joda, de hadde en halv stang med noen knøtt-knøtt små dame-størrelser og noen store herre-størrelser OG INGEN SYKKELBUKSER, det vil si de hadde egentlig mange, men det var noen bitte små, super korte sommer sykkelbukser, ikke egnet til min store rumpe kan du tro. Forklaringen på manglende treningstøy var at nå skulle alle ha skitøy!!!jeg spurte om ikke de visste at folk også drev med inne trening om vinteren, visste de ikke at all statestikk viser at folk starter på treningssentre nå over nyttår?? skulle de gjøre det i superundertøy og slalomdresser?? hmmm hun syns visst ikke engang jeg var morsom :)

 

så ingen bukser idag, men så på treningsentret at de hadde noe tøy der og så får se der etterhvert.

 

ellers gleder jeg meg visst ganske mye til å komme igang, selv gruppetreningen! dere vet jo å motivere og forklare at det ikke er så skummelt som jeg gjør det til, og hun jeg hadde samtale med idag, hun som skal lede det 'prosjektet' jeg har meldt meg på...sa jo akkurat det samme, at alle føler det sådan men etter noen ganger er men sååå dreven :) og at JEG bestemmer SELV hvor mye jeg vil stå på.

 

jeg vil skrive litt på min tråd om mine erfaringer med det nye opplegget.

 

jess, takk for motivasjon og støtte :) og lykke til med videre nedgang i full fart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er visst effektiv den der POFFEklubben din Jess! Nesten en kilo fra i går og jeg hadde jammen meg 1,5!:( Fortsetter det sånn er det ikke lenge før klubben må oppløses!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ofte på at det var skrekkelig dumt at jeg ble vant til å spise så store porsjoner. Tenk hvis jeg hadde hatt en vanlig, eller aller helst en liten magesekk, det hadde jammen vært mye enklere. Jeg trener og trener for at den skal blir mindre, men det hjelper veldig lite. Den blir rett og slett ikke fornøyd med små måltid:(

 

Jeg prøver til stadighet nye triks. Jeg fyller den med vann før jeg spiser mat, jeg spiser ofte, spiser sakte, jeg spiser med en bitteliten skje, jeg prater mye mens jeg spiser- for å få måltidet til å vare lengre... Jeg snakker også med magen min, forklarer den at "nå er du mett, skjønner du lille venn"- men den vil ikke høre.

Så veldig ofte føler jeg meg lite mett etter måltidene. Middag er som regel et kraftigere måltid og da føles det ok.

 

Jeg lurer jo litt på om dette sitter i hodet eller i magesekken? Magen behøver vel ikke føles FULL for at JESS skal bli fornøyd?

Jeg driver en slags øvelse på å lage meg en ny følelse. Tenker at 'mett' er det samme som å ikke være sulten. Kanskje jeg ikke helt vet hva jeg skal kjenne når jeg er mett. Kanskje jeg forveksler dette med overmett/ "sprengt"-følelse?

 

Hmmmm.....

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så FLOTT at du POFFER i vei! Nesten en kilo ned da gitt - hva var det jeg sa....trallalala! Nei virkelig, jess. Du skal se at dette slipper rimelig greit og trolig innenfor noen uker.

 

Jeg har det akkurat på samme måten med metthet, jess. Jeg må spise gampesvære porsjoner for at magen sier at den er mett. Problemet er da at magen er proppmett og det sprenger helt opp i kravebeinet (tuller ikke - kjennes slik ut!). Jeg hadde håpet at det skulle gå over, men er ikke så sikker. Og kanskje forveksler jeg også mett med overmett. Inni hodet mitt tror jeg at det har vært slik at jeg er ikke mett før det ikke går an å stappe nedi mer. Og det er både trist og dumt. Og noe jeg må vekk fra.

 

Jeg jobber med samme tankestrategi om at mett er det samme som at jeg ikke er sulten. Prøver å kjenne hvor godt det er i magen når jeg ikke lenger er sulten etter disse knipne porsjonene jeg forer den uthungrede magen min med. Det kjennes faktisk veldig fint ut. Jeg jobber også med å kjenne på at det ikke er farlig å være sulten. Å være sulten er helt fint, det, så lenge jeg har noe å spise når det er nødvending.

 

Nå har jeg spist litt deilig mat og jeg kjenner veldig godt at jeg har lyst på mer. Kunne sikkert spist tre ganger så mye. Magen sier at det går helt fint nå med den ene porsjonen. Nå jeg sitter her og skriver til deg nå, så forteller den at det er plass til mer, men også at den har det veldig godt nå, og i grunnen ikke liker at det er så trangt om plassen der inne :( ...men understreker at om en liten stund tar den gjerne en kveldsnibble.

 

Ha en riktig god kveld, jess! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kunne ha skrevet det du skrev, jess, om å øve seg på å drøye små måltider, jeg har spist med pinner, spist med barnebestikk, spist med bittesmå skjeer, på små tallerkner og på gourme tallerkner ... og ett eller annet sted i prosessen har jeg vel gitt litt opp og nå lager jeg porsjonene store ved hjelp av masse masse grønnsaker, hakket tomat eller salater, for jeg har kommet til at JEG LIKER Å SE MYE MAT PÅ MIN TALLERKEN og da blir jeg mett...ergo for meg er det nok mest øynene som ser og ikke magen som føler... vi skal jo spise en masse grønnsaker og drikke en masse vann, vil ikke vår magesekk da alltid forbli stor?? jeg vet ikke??

men nå må jeg i seng...natta jess, snakkes i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Og takk for fine ord :)

 

det er nok litt annerledes å skal holde vekten enn å gå ned. Og jeg vet ikke om det hadde gått like bra visst jeg ikke hadde meldt meg på kurs.

 

Når det gjelder metthetsfølelsen, så sliter jeg også med det, slik som mange av dere andre. På en måte kan det være slik som Kire sier det, at jeg liker å se mye mat på min tallerken, men jeg tror egentlig ikke det. Klart jeg får jo en helt annen metthetsfølelse etter middagen enn etter andre måltid, men nå fyller jeg jo vitterlig opp magen mer da. Nei, for min del tror jeg nok det kommer av mange års overspising, magen min er rett og slett vant til å få for mye mat. Så jeg gir meg som oftest når jeg har spist det jeg skal ( det har vært litt unntakstillstand i jula bl.a).

 

Men det stemte iallfall at det ikke var så mye fett du fikk på kroppen din i jula :(

 

Lykke til videre fremover mot neste veiing

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom stormåsen på besøk igjen:(

Jeg sliter fremdeles litt etter jula. 2 dager går veldig bra, så kommer sulten. I går slukte stormåsen mange skiver dansk rugbrød med lettost til kvelds. Det er jo ikke det værste jeg kan sluke, men jeg kunne jo like gjerne slukt sponplater, snø eller noe annet med lite smak- for dette handler ikke om å sette seg ned og kose seg med maten. Neida, ei skive går omtrent ned i 2 tygg. Hva er det for slags styggedom???

Og i dag er alt bare velstand igjen fordi jeg fikk stilt sulten i går. Jeg skulle gjerne fått montert en antabus som kunne slått inn med kvalme, hodepine, brekninger og åndenød når jeg passerte hhv 220/400kcal i ett måltid. Et annet alternativ kunne kanskje være strøm-behandling a'la det de bruker mot hunder som jager sau. Jeg kunne hatt en halsbånd som gav meg støt ved for stort inntak, evt at det rett og slett snurpet sammen spiserøret. Kanskje noen kunne finne opp en kjevelås som bare åpnet seg for nødvendig matinntak...?

Det må jo finnes en løsning på denne galskapen???

 

Jeg satser på at helga blir bra. Jeg synes helgene er enklest, sikkert fordi jeg da sover forbi ordinær frokosttid og har mer til fordeling resten av dagen.

 

Oi, så plutselig at jeg har passert 1årsjubileet med 2 dager. Ett år, hvor er tiden blitt av?

 

God helg:-)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at stormåsen fikk sitt og dro igjen for denne gang. Jeg er imponert over jobben du har gjort med å lære å tolerere at slike dager kommer innimellom og at det bare er å fortsette dagen etterpå.

 

Kaloriantabus - ja, det hadde vært noe, du. Strømhalsbånd er noe drastisk, kanskje. Jeg vet ikke om du kjenner Futurama (tegnefilmer laget av de samme som lager Simpsons). I alle fall: der fikk heltinnen et slikt halsbånd for å kontrollere sinnet sitt. Endte med at hun ble støt-junkie...

 

Gratulerer med ettårogtodagersdagen! Tenk så mye gruelig bra du har fått til dette året! Ønsker deg ei riktig god helg! ...med passe med mat :)

 

- skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrulle, jeg kunne nok lett blir støtjunkie. Heldigvis flyr stormåsen forbi de fleste dager, det handler sikkert litt om hvor stor mattilgang han har andre plasser:D Jeg liker iallefall ikke at han har landingsplass her hos meg, jeg skal prøve å gjøre det stadig værre for han!

Tusen takk for hilsen eve, koselig at du stakk innom:-)

 

Nå er det søndag og oppsummert må jeg vil at uken har vært bra. Bortsett fra den store danskrugbrødspisedagen så har det gått veldig bra med maten. Jeg har knepet litt på kcal de andre dagene for å kompensere, har vel spist 1550 i snitt de andre dagene. Jeg skal tilbake til 1700 igjen fra i morgen for å holde forbrenningen noenlunde inntakt. Jeg har trent 13,6 trimpoeng denne uka og det er jeg veldig fornøyd med. Og så skal jeg på en time i kveld m/ pilates&yoga, en herlig måte å slutte helga på.

Vekta har gått litt ned den siste uke, men det er enda et stykke igjen før julekiloene er borte. Kanskje jeg klarer det i løpet av neste uke? Jeg har møter 3 kvelder neste uke og da blir det værre å få trimma noe særlig. Jeg får prøve å lure inn litt. Heldigvis er året nytt og nesten ubrukt så jeg skal ikke sette helse og liv på spill for å kverke de siste kiloene:-)

 

I går var jeg på shopping. Jeg kjøpte meg ny goretex-jakke, 2 treningsbukser, ei skjorte, ei ski/vinterbukse, ei dongeribukse og en vindstopper-fleece. Total pris: 2500,- Jeg er storfornøyd, goretex'n var nedsatt fra 3200 til 850,- utrolig billig. Resten var også på billig-billig-salg, så dette var gøy:D

Og så svever jeg nesten i himmelen. Jakka var i str 40 og vinterbuksa i str S. De var selvfølgelig store i størrelsen, men uansett- jeg har ingen!!!minner av å kjøpe så små klær. Min str er for tiden ca 42 både oppe og nede, og jeg tror nok at dette vil bli min størrelse i framtiden også. 2-3kg ned vil neppe endre på dette, det er heller ikke noe mål

Jeg fikk penger fra mine svigerforeldre til jul, mannen min var helt bestemt på at jeg skulle kjøpe meg klær. Han har vel sett at det fremdeles er slunkent med passelige klær i min garderobe.

Jeg har hatt litt vondt i motivasjonen i det siste, denne shoppigen satte hodet mitt i et nytt gear. Nå føler jeg meg plutselig "kampklar" igjen.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StrengeJESS er tilbake - det er helt sikkert! Kampklar som aldri før :). Jeg har også kjent litt på motivasjonen den første uka etter jul, men nå ser det ut til at pågangsmotet er tilbake. Kanskje det er god gammeldags januarblues vi går og kjenner på.

 

Herlig shopping! Så mye for 2500 kroner! Det er moro med små størrelser. Jeg kjøpte en gjenge med sykkelklær på salg for ei lita stund sia og medium jakke og vinterbukse sitter helt strøkent uten en liten stramming et eneste sted. Jeg er nok også generelt størrelse 42 og jeg tror jeg må ned en god del flere kilo enn det jeg har planlagt for å komme ned en størrelse. Men innimellom kan det vel hende at det sklir på noe i mindre størrelser. Jeg har en veldig pen og slank venninne som bruker 42. Det var en herlig opplevelse da hun fortalte det med største selvfølgelighet for noen år siden. Med mindre man er spedbygd så er nok 42 helt fint for sånne på vår høyde, ser du.

 

Du har virkelig vært flink med trimminga denne uka. Og så pilates&yoga i kveld...det høres deilig ut. Er kjempefin trening, men kjennes liksom ikke så trimaktig ut likevel :). Blir bare ren og ny med litt skjelvne muskler...

 

Nei, nå går skravla igjen. Burde kanskje hatt nyttårsforsett om å beherske meg på trådene her inne. Ha en riktig flott søndag, jess! Og krysser fingrene for at mer av vannet går til i morra!

 

- skrulle :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...