Gå til innhold

JESS vil bli "lett på tråden"


Anbefalte innlegg

Da har jeg registrert meg på tråden din, takk for det:-)

 

Du er ikke den eneste som brekker tenner, jeg må snart søke trygdekontoret om støtte:-) To rotfyllinger og en krone. Venter på operasjon av kne, akkurat som om jeg føler at jeg har kommet i reparasjonsalderen....:-)

 

Glemte og spørre, smakte isen godt? (er den den norske isbilen, Norge Rundt lyden...). Kjekt med noen alternativer, så kan jeg stå klar om to uker når den kommer....

 

Høres ut som om du har det godt med deg selv, det er de viktigste. Har nok fått god kontroll over vekta når du takler vektoppgang, jeg hadde nok tiltet litt av det i øyeblikket. Hvor mange kcal er det du egentlig pleier å spise pr. dag?

 

Nå er det avgårde til butikken og hamste mer frukt, er fortsatt galsulten, så jeg må ha noe å ty til:-)

 

Ha en trivelig kveld, Jenny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 912
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sånn er det å bli voksen, Jenny:p

Jeg måtte inn og sjekke før jeg skrev dette, for jeg synes å huske at vi var noenlunde like unge, vakre og lange:D Jeg sparte bilringer ca 2 år lengre enn deg før jeg tok affære.

Vi blir tannlaus og det blir litt knirk i kroppen når man blir voksen, det som er så fint er jo at den er føles mye yngre med mer trim og mindre omkrets. Jeg er sprekere nå enn da jeg var 30.

 

Javisst var NorgeRundt på tur i nordnorge også. Jammen kjører han langt den is-karen:D

Jeg kjøpte 2 typer: sjokolade og fersken. Jeg har bare smakt sjokoladeisen og den var veldig god! 63kcal er den absolutt verd.

 

Du kan tro jeg har tiltet mang en gang pga vekta. Heldigvis kom jeg et godt stykke ned før den begynte å bremse opp. Jeg hadde enkelte tilbakesteg tidligere også, men de skyldtes i hovedsak at jeg dansa på bordet noen helger.

Jeg levd på 1600kcal i ca 1 år. De første 2 mnd inntok jeg 1900, men gikk ned til 1600 da jeg var ferdig med kurs1. Jeg har eksperimentert litt de siste 2-3 månedene etter at bråbremsa opp. Jeg økte til 1700 i 2 uker, gikk da ned 200gram. Deretter hadde jeg 3 uker med 1600kcal og 17 trimpoeng som heller ikke gav noe særlig nedgang. Så nå prøver jeg ei uke med 1400 for å se hva som skjer. Jeg vet ikke hvor lurt det er å prøve så mye, men jeg er såpass nært mål at jeg tar sjansen. Jeg vet at jeg klarer å gjøre om på dette igjen i og med at jeg har øvd så lenge.

 

I kveld har jeg spist linser for første gang i mitt liv. Jeg improvisert ei suppe av linser, hvitløk, tomat, chili, gulrot, sukkererter, blomkål, karry, løk, basilikum, brukte stavmikseren før jeg hev oppi litt friske grønnsaker. Jeg liker å tygge på noe, selv med mitt mangelfulle gebiss. Og så kjøpte jeg gresskar-kjerner i dag. Jeg tenkte de til brødbakst men de var faktisk gode å knaske. Så de blir nok brukt som snacks også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det helg igjen. Tiden forsvinner mellom fingrene mine, hvis det forsetter slik er det ikke lenge til jeg går av med pensjon. Da kan jeg titte innom dere mens jeg drikker mårrakaffen, før jeg rusler ut og henter avisa og ser på været.

Fra spøk til revolver, hvis jeg er her inne om 20 år må noen være snill å kontakte support og få meg stengt ned!!! :P

 

Jeg er kommet til dag 5 i "prosjekt 1400kcal". Vekta står fremdeles helt musestille (etter økningen de første dagene), men jeg skal gi dette en sjanse frem til mandag. Hvis jeg overhode skal kunne vurdere hva som virker og ikke virker må jeg nå minst prøve i ei uke.

Det er på en måte like greit hvis jeg får negativt resultat, da vet jeg iallefall at det er bedre å endre inntaket andre veien.

Jeg er litt rådvill for tiden. SKulle ønske jeg hadde visst det riktige svaret på hva jeg skal gjøre. Nå er det bare halvannen uke til neste HV-møte og da håper jeg at jeg får noen gode og konkrete råd.

 

Jeg skal snart avgårde på trening. Har planer om å få trent hver dag i helga siden det ble litt mindre enn normalt de 4 første dagene.

 

God helg

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk trimma inn 650 kcal- det gjorde skikkelig godt i kroppen. Det var nesten som jeg hadde litt ekstra å gi i dag, det er sikkert fordi jeg har hatt 2 hviledager denne uka:-)

Nå er det tid for slaraffenliv foran tv'n resten av kvelden. Herlig:D

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go er du! Masse nydelige tp i dag på deg, ser jeg. Jeg har vært litt slapp etter noen glass i går kveld, så på meg ble det visst bare litt småsykling. Kos deg foran kassa - det er nå riktig trivelig å synke ned i soffan påen fredagskveld. Pleier å være et og annet på skjermen da.

 

God fredag! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! Bare innom en liten tur. Alt står bra til? Eg er sjeldent innom for tiden, er midt i praksis, prosjekt og arbeidskrav og ny ekstra-jobb, så ser lite til dere her inne for tiden... Men håper du har det supert, Jess!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre i fra deg, Nyaco. Jeg ser innom tråden din innimellom og har fått med meg at du har det travelt.

Vekta står stille for tiden, men jeg har det ganske så bra. Ha ei riktig god helg.

 

Jeg har trimma litt mindre denne uka enn de siste ukene. Passerte 8 trimpoeng i dag og håper på noen i morgen også. 10 poeng er absolutt minimum pr uke.

 

Nå har jeg pakke ei flaske vin under armen og skal over til naboene. Jeg har tyna maten litt i dag for å få plass til denne, og det går med et nødskrik hvis jeg ikke finner noe tull å putte i munnen i løpet av kvelden.

Det blir godt med en liten utskeielse:D

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

hei hei.

 

Skjønner at frustrasjonen over gram og kg opp og ned ikke gir seg selv når man nesten er i mål...

Men jammen er du flink og tålmodig.

 

Spent på hvor mange kcal jeg skal balansere dietten min på når jeg er vel i mål... Hvis jeg kommer i mål da?

 

Fint å lese på tråden din og andres for en dose inspirasjon.

 

R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei RenateH, takk for besøk:-)

Jeg har stor tro på at forbrenningen må kunne gå seg til igjen slik at jeg ender på det GR beregner, dvs 2135 for meg(m/10 trimpoeng). Pr tiden ser det ut til at den ligger på ganske nøyaktig 1600. Jeg har levd ca slik i 13 måneder og kroppen har kanskje tilpasset seg?

 

Klart du kommer i mål! Dette er en tålmodighetsprøve, men vi får holde ut så best vi kan;)

 

I dag var jeg 72,9 kg igjen, dvs en halv kg opp fra forrige uke. Dette er samme vekt som for 2 mnd siden.

Jeg hadde nok bare en god veiing forrige mandag, for vekta har vært helt stabil på ca 73kg i det siste. Hvis jeg skal se noe positivt i dette så må det være at vekta ikke endret seg en millimeter selv om jeg tylla i meg masse vin på lørdag:p

 

Oppsummeringen fra prosjekt 1400 må vel sies å være lite vellykket. Jeg spiser heller 1600 eller mer hvis jeg uansett ikke går ned i vekt. Jeg fikk litt mindre trim enn jeg hadde "budsjettert", men det utgjør ikke mer enn ca 300kcal. Ja, ja, nå er det iallefall prøvd. Dette gir meg assosiasjoner til mine tenåringsdøtre. De skal ikke høre på mora si, de må på død og liv gjøre sine egne erfaringer:D

 

Nå skal jeg bruke ei ukes tid på å trappe opp til 1600 igjen. Om ca ei uke skal jeg på møte i hold vekten og skal da seriøst starte forsiktig opptrapping.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...pokker til greie at det ikke skal gå an å få has på de siste par kiloa, jess. Men du har et godt poeng med det at det er kjekt at du kunne ta deg en klunk uten at du måtte betale i dyre dommer etterpå.

 

Jeg har visst ikke så mye glupt å si til deg. Høres lurt ut å trappe opp matmengden igjen. Ikke noe vits å spinke og spare så veldig på de kaloriene hvis det likevel ikke virker. Men det kan tenkes at kroppen din driver og områr seg om dagen. Det er jo mange kilo på dette drøye året du har holdt på.

 

Ønsker deg en riktig fin dag! - skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh i bøtter og spann at ikke den derre vekten din kan oppføre seg!

 

Leste inne hos Skrulle at du har lyst til å gi deg nå, selv om du ikke har oppnådd målet ditt! Hæ - ikke oppnådd målet ditt?????? Du har nådd målet ditt om normal bmi, du går inn i de klesstørrelsene du ønsker, du er i bedre form enn du sikkert drømte om da du startet, og slik kunne jeg ha fortsatt. Vi endrer mål underveis både ene og andre veien det handler ikke om å komme i mål eller ei, men å finne den rette balansen for akkurat deg. Og du min kjære Jess har kommet i mål så det dundrer. Du har vært og er stadig super flink!!!! Sånn der står det svart på hvitt uansett hva den vekten din vil vise. Du har nådd målet, og evt. flere minus kilo blir for bonus å regne. Klemmer i bøtter og spann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrulle, jeg måtte bare innom den testen for å overbevise meg selv om at det ikke bare var å spise mindre. Og lørdagen ble knaber da jeg bakte ei vinflaske inni budsjettet også. Så det blir nok bedre å snu regnestykket andre veien.Jeg tror helt klart at kroppen styrer med noe, den liker sikkert ikke at jeg har avlivet over 25% av den:)

Jeg begynner kanskje å bli vant med min nye vekt for jeg har nesten glemt bort hvor mye det faktisk er både du og jeg har klart å få til:D

 

2neA, du har helt klart rett i at jeg har oppnådd veldig mye!!! Med målet mener jeg det spesielle tallet jeg har fått på hjernen. Da jeg startet håpet jeg på 20-25kg, og nå har jeg passert 26kg. Jeg har blitt veldig opphengt i å ville HELT i mål denne gangen, det stemmer sikkert litt med min personlighet som hittil har hatt en tendens til å ville alt eller ingenting. Jeg har derfor behøvd lang tid på å ta innover meg at en mellomting også kan gå fint. Nå påstår jeg ikke helt at 72-73kg er en mellomting mellom 70 og 100kg, det bikker jo heldigvis i riktig retning.

Jeg prøver også å forklare meg selv at jeg alltids kan gå ned 2-3kg en annen gang, et annet år eller no sånt-og jeg merker at JESS er i ferd med å ta det innover seg.

Du har lært meg mye i forhold til det jeg jobber med nå. Jeg har tenkt veldig mye på ting du har sagt og skrevet i forhold til å være fornøyd kontra gå ned litt til. Takk for dine innspill:-)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for sist:-)

 

Det var synd 1400 kcal prosjektet ditt ikke fungerte som du håpet, men hjelpe meg, du har jo gått ned så mye allerede.

 

Ser at vi har samme høyde og alder, tenker at du må være SLANK nå?? Mitt mål er 74 kilo, og det har du passert.... Så på vektnedgangen din, skal si du at du har vært iherdig. Du har gått ned jevnt og trutt hele tiden, er jo så imponerende.:-).

 

Kanskje kroppen har funnet sin idealvekt nå?

 

Tenk, nå har du snart avsluttet første kamp, nå er det "bare" del 2, å holde vekten. Uansett, MISUNNER deg der du har kommet, stå på videre!!!

 

Hilsen fra Jenny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he...avlivning av 25% av kroppen. Det er godt det er daukjøttet som har tatt kvelden da :).

 

Jeg tenker stadig på hvordan det var for ett år siden. Jeg har vel ikke blitt så ekstremt mye lykkeligere på dette året, men kanskje litt? Jeg er i alle fall helt klart mer komfortabel nå. Nei, du får bare ta til deg Jenny sine ord. Og så får du tenke tilbake på idolene du hadde da du begynte og det var så uendelig langt fram. Man venner seg til den nye kroppen, det er helt sikkert. Og innimellom glemmer vi vel rett og slett den formidable innsatsen vi har gjort. Nei, her skal det klappes på både den ene og andre skuldra!

 

Ha en riktig god kveld! :) Skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag til helga og det er jo ei trøst.

Humøret tuller litt med meg igjen. Jeg tror jeg er i ferd med å gi meg med ned-i-vekt og jeg kjenner jeg er litt lei meg fordi jeg ikke klarte å komme helt i mål. Vektnåla rikker seg ikke og jeg vet ikke om jeg lyst til å være med på denne utholdenhetstesten lengre. Jeg er veldig redd det kan ødelegge motivasjonen, kjenner innimellom at jeg holder på å få dumme tanker i hodet a'la "hva er vitsen" osv. Og da er det kanskje bedre å gi seg mens leken er god?

Jeg vet det er sykt å kjenne at det er et nederlag at det ble ned 26,5kg istedet for ca 29,5kg...

Jeg må gjøre noe for å hente fram motivasjonen igjen. Jeg skal snakke litt med kursleder om dette, håper hun har litt tid til bare meg.

 

En del av prosjektet mitt vil være å bruke LITT mindre tid her inne. Men jeg kommer til å titte innom jevnt og trutt for å se hvordan det går med dere alle sammen;)

 

Stå på jenter

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skjønner hva du mener med at det kjennes litt som nederlag å ikke komme helt i mål. Kjennes nesten litt skummelt å skrive dette, altså. For jeg mener jo ikke at det er et nederlag! Jeg synes du har gjort en formidabel innsats og har all grunn til å være stolt av deg sjøl. Mer det at det er noe med følelsen av å ikke komme dit en hadde tenkt. Når det er sagt, så bør vel alle mål vi setter oss være oppe for revidering underveis. Tror du det handler om at det er fordi det er du som bestemmer når målet skal være og at det ikke er noen frist på det? Eller overfører jeg nå bare egne tanker?

 

Jeg oppfatter meg sjøl som et utprega skippertaksmenneske, selv om jeg jobber med saken om ikke å være det. Noen oppgaver her i livet er rett og slett for langvarige til at skippertak fungerer....slik som vektnedgang eller skrive en doktoravhandling. Jeg har vært heldig med vektnedgangen fordi det har gått fint nå i det siste og jeg har sluppet disse revurderingene som du sliter med nå. Når det gjelder doktoravhandlingen min så vet jeg at den kommer aldri til å bli helt ferdig hvis jeg kan flikke på den helt til jeg synes at den er god nok (og det kommer aldri til å skje - det ligger i sakens natur). Jeg vet at ett av to kommer til å skje. Enten blir jeg så lei at jeg til slutt bare leverer eller så setter jeg en dato og da må den rett og slett bare være ferdig. Håper det blir det siste. Det vil sikkert fortsatt være ting jeg ville hatt lyst til å gjøre annerledes/mer/bedre, men da er det gjort og jeg er i havn - og det beste er at da er den antakelig bra nok i massevis og jeg kan slå meg til ro og være inderlig fornøyd med meg sjøl.

 

Nå kan jo du lure på hvorfor jeg skriver om dette, men jeg hadde bare lyst til å finne en annen måte å si at dette med å bli helt ferdig handler om hvor ferdig en må være før en bestemmer er det er bra. Men det er en jobb du må gjøre og det er bare du som kan vite når du er i mål. Kanskje er du det nå?

 

Jeg hadde en alvorsprat med meg sjøl i morges og tenkte at nå skal jeg bare se på tirsdag at vekta ikke er gått opp og så skal jeg kontakte kurslederen min og så er det HV. Jeg er ferdig nå. Jeg trodde jeg måtte se 70 blank, men jeg må ikke det.

 

Litt mindre forumtid er sikkert lurt. Kommer til å savne å se deg deg jevnt og trutt da! Jeg jobber jo med den saken sjøl, selv om jeg nok ikke er superflink til å gjennomføre det enda. Men jeg skal ha ny tråd på HV - må liksom ha eget bosted!

 

Jeg håper du finner motivasjonen din, for når du setter 26 oppnådde kilo på den ene sida og 3 uoppnådde på den andre, så går de 26 rett i bakken! Hva er vitsen? - Ta deg en kikk i speilet, ta fram den store buksa di (Vet du har den inni skapet), ta deg en joggetur (husker det var ei som fnyste av jogging for ett år sia...)...DET er vitsen. Jeg vet at du vet det, men jeg skjønner også at det er lett å miste gangsynet bittelitt. Du som har vært en av mine viktigste inspiratorer i prosessen!

 

Nei, nå får jeg sette i gang med skriveoppgaven min igjen! Ha en riktig god kveld, jess!

 

- supermotivasjonsklem fra skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrulle, jeg har nok litt dårlig trimma tårekanaler- for nå pipla det noen tårer. Jeg ble visst veldig rørt av ditt innlegg

Kanskje jeg skal se om de har timer for opptrening av slappe tårekanaler på treningssenteret?:)

 

Jeg tror vi to er veldig like på mange måter, jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Jeg har "vært utsatt for" diverse personlighetstester&kartlegginger av lederstil osv i forbindelse med jobben og min "profil" viser nettopp det du sier. Det er så lett å tenke at dette er negativt, men jeg har fått mye oppbacking på at dette kan være en kjemperessurs! Det er jammen ikke mange andre som kan jobbe så bra under press. Og så kan vi være greie med oss selv og gjøre rutineoppgaver/kjedelige ting når vi er opplagte og har overskudd. Jeg må ha litt lister og planer og sånt, og da klarer jeg tilogmed å føre regnskap og rapporter;)

Jeg tenker mye sånn i forhold til ned i vekt også. Jeg skulle ta et "skippertak" i 2008 og da jobbet jeg veldig målretta med dette. Jeg blir sjelden fornøyd hvis jeg ikke når mine mål og det er nok det som plager meg litt.

 

I dag gjorde jeg et fremstøt som handler om å finne mitt evt. nye mål. Jeg ringte til legen jeg var innom rett før jul. De tok masse blodprøver og jeg skulle få et brev hvis noe var galt. Det kom aldri noe brev, men jeg kjente at det hadde vært greit å høre hvordan det stod til allikevel. Og tenk, kolesterolet var gått ned fra 7 til 4,9:D Det "dårlige" kolesterolet var langt under faregrensen, blodsukkeret var perfekt. Dette gav meg enda en liten bekreftelse på at 72,5-73kg kanskje er en passelig vekt for meg

 

Jeg kjenner at jeg er blitt glad i dere her inne, enda jeg ikke aner hvem dere er...Og...kanskje JESS er en smågal mann i 60 åra, på 130kg- som bare fantaserer om vektnedgang- og som har så lyst til å ta del i damenes verden???

 

Nok bubbel, ha en fin helg

 

Jesper Sivertsen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåreproduksjon er god trim for sjelen det, jess, så tårene bør bare få komme når det passer dem. Ut fra slik jeg kjenner deg her inne fra så kan jeg godt tenke meg at du er en ressurs i alle de miljøer du velger å være i. Men - hahahah - som du sier...kanskje du egentlig er en ensom gubbe som nyter damenes slankeliv på nettet... :). Jaja - du fikk nå meg til å flire godt! Men at man blir litt glad i virtuelle venner er jammen helt sikkert!

 

Så sunn du er! Er det ikke herrli! Jeg har tenkt meg å bestille legetime når jeg drar hjem i april. Jeg er ikke sikker på om jeg faktisk har hatt fullsjekk hos denne fastlegen min noen gang, men likevel kan det være fint å se om tallene mine er fine. Men jeg husker at jeg mumla at jeg veide 96 kilo en gang jeg var der og bedyra at jeg planla vektnedgang. Var nok rundt 100 kilo, men det ville jeg jo ikke si! HAHA, hvem ler nå? Jepp, det er skrulla! Ikke det at legen min lo, altså. Han er en kjakandes kjekk lege som alltid tar meg på alvor.

 

Og du, de siste dagene har vekta pekt oppover, men jeg vet at jeg har gjort ting fornuftig denne uka så det kan da umulig være særlig vektoppgang, tenker jeg. Med mindre forrige helg innhenter meg på mystisk vis, da. Kjenner på fingrene at de er litt hovne. Er ikke det fremgang, så vet ikke jeg! 800 g opp fra tirsdag og skrulla er kul :cool:.

 

Ha en riktig herlig lørdag! Her er det frost og strålende vær. Skal ut og sykle med helten min!

 

klem skrulla ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOR EN HERLIG DAG !!!

I dag har vi sol fra skyfri himmel, minus 7 og gnistrende nysnø. Jeg og mannen min er nettopp kommet hjem fra en utrooooolig fin skitur. Vi gikk over et fjell i fantastiske omgivelser. Alt buskas var kledt i glitrende is-krystaller, majestetiske tinder omringet oss...magisk.

Pulsklokka mi registrerte 1500kcal:D Dvs 1480 da jeg kom hjem, så jeg tok en "Vilde" og hoppa inn de siste 20 på badet før jeg gikk i dusjen.

Det er lenge siden jeg har vært i dette området. Jeg hadde nesten glemt hvor fint det var. Nå sitter bildene fastbrent på netthinna-jeg håper de aldri forsvinner. Og tenk- mannen min syntes jeg gikk litt fort, han ble litt for svett... sa han:D

 

Nå skal vi snart spise middag, deretter tar vi oss en tur på kino i kveld. Dette er første søndag på evigheter at været har fristet til noe annet en en fot-tur langs veier- og gjett at det var herlig.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytterakker'n - du er go! Høres ut som en alldeles fantastisk tur. Jeg har bare sitti på rumpa i dag. Nå sitter jeg og jobber litt etter å ha satt i gang pizzadeigen - kanskje jeg skal la meg inspirere til en liten joggetur før pizzatid?

 

God kino! Hva skal dere se?

 

- skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Skrulle. Jeg er litt misunnelig på det pizza-ritualet ditt. I går lå du langt framme i min bevisshet da jeg spurte familien om det ikke var på tide med en hjemmelagt pizza. Det kom et unisont HÆÆ fra nesten alle i huset, vil DU ha pizza? Jeg har omtrent ikke smakt pizza på ett år. Og pizza ble det;)

Jeg lagde en halvgrov deig, og så fikk alle fylle sin egen pizza med det de ville ha (litt strategisk for at det ikke skulle bli så mye oppstyr om min mat) Min ble fylt med diverse lette varer: pizza-saus/pose, sopp, paprika, mais, chili, hvitløk, lett jarlsberg. Et grovt overslag tilsa at min pizza ble ca 600kcal, men det ble til gjengjeld mye mat. Det ble pizza igjen til sein-sein-kveldsmat på en lørdagskveld. Det var utrolig godt:D

 

Vi skal se filmen om Benjamin Button. Jeg er litt spent på om det er en film for meg, men det er så sjelden at jeg og Mannen går på kino- så nå slår vi til;)

 

Jeg ønsker deg en fin uke

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å se at du hadde en så god pizzaopplevelse i går! Det er veldig greit å ha full kontroll på hva som er på. Kan spise med god samvittighet da. Min pizza er 700 kcal og jeg har masse løk og tomat, litt pepperoni og bittelitt lettost samt chilisaus/ketchup/tomatpure. Namm - gleder meg her jeg sitter med gulrota mi. Og ja, jeg kom meg ut en liten tur. Det eneste positive med akkurat turen i dag var vel det - at jeg kom meg ut, altså :)

 

Få høre hva du syntes om filmen, da! Den ser ut til å være litt tøysete for det skrullete huet mitt, men så vidt jeg kan skjønne er kritikkene gode, så kanskje den er riktig så bra likevel?

 

God uke til deg også!

 

- skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei skrulle, så fint at du ble inspirert til å ta deg en tur ut. Jeg tenker ofte på deg og den syklinga og er nå i tenkeboksen i forhold til å melde meg på et sykkelritt til sommeren??? Oææææ, men det pirrer litt...:)

Den filmen var bedre enn jeg trodde, men så hadde jeg ikke allverdens forventninger. Historien er jo skrudd, men skuespillerne er herlige og kjærlighetshistorien er ekte nok den. Og så ble jeg fasinert over at de klarer å sminke Brad Pitt så godt!

 

Her går det litt i bølger. Vekta er standhaftig og rikker seg ikke nedover. Jeg spiser nå 1600kcal igjen på andre uka og har gått opp ytterligere 0,3kg:(

Det er utrolig irriterende å se at vekta er den samme som for 2 måneder siden.

Jeg prøver å bruke så lite energi som mulig på denne irritasjonen, men den ligger under der som et lite gnag.

Innimellom tenker jeg at jeg kanskje burde ha byttet diett/kur, har lest litt om ketosekurer, lavkarbo osv i det siste uten at jeg har planer om å gjøre noe seriøst med det. Jeg funderer også litt på hva som skal til for å gå ned i videre. Det kan jo ikke være slik at kroppen kan mobilisere 100% mot "hungersnød" for de som virkelig lever med hungersnød ser ikke ut som meg!

80-90% av tiden er jeg fornøyd med livet inkl mat&vekt og så sloss jeg med TROLLET de resterende 10-20%.

 

Jeg har jo lest litt om vektterskler og at vekta kan henge seg ekstra opp på vektplatå man har hatt tidligere. Jeg har vært ca 71-73kg i minst 10 år sammenhengende i mine yngre dager. Nå vet jeg ikke hvor lang hukommelse "kroppen" har, så dette er kanskje bare et forsøk på å finne svar.

 

Jeg har iallefall bestemt meg for at jeg gir meg her, iallefall for en stund. Jeg vet at jeg kommer til å lengte etter de siste 2-3kg ned- men det kan evt. komme senere. Jeg ser ikke helt meningen i å pine mer på dette hvis jeg uansett ikke lykkes, da er det bedre å trappe opp matinntaket. Det føles litt som et nederlag men jeg kjenner at jeg heldigvis er i ferd med å klare å snu denne tanken i hodet mitt;)

Det er bedre å ta denne beslutningen enn å fortsette vaklingen.

 

Jeg er fremdeles veldig sulten/sugen innimellom- så det skal bli godt å få litt mer å sette tennene i. Jeg er jo veldig redd for å øke porsjonene, magesekken er stor nok som den er. Så jeg skal heller spise litt mer kcal-rik mat, jeg håper det gir bedre metthetsfølelse.

 

Jeg må innrømme at jeg gruer meg. Hittil har jeg gått opp i vekt av den minste lille overskridelse så jeg frykter det værste. Samtidig må jeg jo tro på at det skal være mulig å komme seg ut av ned-i-vekt menyen, andre klarer det jo!

Jeg vet bare at det blir kjempehardt å svelge unna evt. vektøkning under opptrappingen. Hvis jeg går opp i vekt av å gå ned i kcal og det samme skjer hvis jeg øker da blir jeg nok motløs.

Nei, nå skal jeg ikke surke mer. Det kan jo godt tenkes at dette går kjempefint og at alle bekymringer var bortkastet!!!

 

"Husk at når livet byr deg en sitron,- be alltid om sukker" (eller suketter:D)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Likte sitatet ditt - faktisk aldri hørt det før. Skal legge meg det på minnet. Faktisk er det fort gjort å gå i skapet og hente *mer* sitron når livet byr på. Men det skal det nå altså være slutt på!

 

Det er så mange ting i innlegget ditt jeg gjerne skulle har kommentert litt på, men så må jeg huske på at vi snakkes jo sikkert igjen, så jeg får holde skravla sånn rimelig i sjakk. Takk for filminfo. Vi får se om vi tar oss en tur etter hvert.

 

Den vekta di er virkelig gjenstridig. Har ikke noen lure tips og du har vel i grunnen vært innom både ulike teorier og strategier for å få fortgang også. Uansett virker det veldig unødvendig å skulle spinke og spare på kaloriene hvis du kan spise deg opp og ha det litt romsligere i matfatet. Ja, bortsett fra i et samfunnsøkologisk perspektiv, selvfølgelig. Egentlig burde vi vel spist lite og trimma bare akkurat nok til å være sunne slik at vi ikke trengte å gro så mye kylling, fisk, tomat etc. Det er godt å se at du er i ferd med å jobbe deg gjennom nederlagsfølelsen over å ikke få de siste par kiloene. Det er nemlig ikke noe nederlag! Tenk igjen på alt det du har fått til :o. Så mye du har slitt de siste månedene er det sunn fornuft å la kroppen få stabilisere seg. Kanskje får dul yst til å gi de siste kiloene bank seinere, kanskje ikke.

 

Jeg skjønner redselen din for å legge på deg på HV - jeg kjenner på den følelsen jeg også. Men nå er det bestemt: Jeg skal ha første HV-veiing 3. mars. Et raskt overblikk over kalenderen de neste månedene tilsa at det ville være lurere først i måneden enn sist. ellers hadde jeg gjerne starta til uka. Jeg er KLAR! Det betyr også at jeg ikke gidder å stresse så mye med å gå ned i vekt selv om jeg gjerne vil bli kvitt denne ukas oppgang før jeg starter.

 

Ser at du planlegger å flytte til HV-leiligheten din til helga (også havutsikt da! - er det flere igjen med utsikt, tror du?). Jeg flytter også muligens til helga, og senest helga etter. Vi burde ha en skikkelig innflytningsfest!

 

Ha en riktig god kveld, jess! :)

 

...forresten, spennende at du har begynt å flørte med sykkelløptanken. Det har faktisk jeg også. Vi er trolig i Norge når Farrisrunden går og da blir det kanskje... men vi får se. Tanken må modnes for jeg kjenner at jeg er litt redd for at det blir for stritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja som jeg sa til skrulle, hvis ikke dere holder kontakten med oss her på 20-30, så kommer jeg til å melde meg på hold-vekten-kurs med min nåværende vekt på 91 kg !! :) for jeg vil jo ikke miste kontakten og støtten :o

 

det er sikkert ikke lett å komme til en bestemmelse om hva som er rett og ikke helt rett vekt for en ... jeg har aldri 'vært der' så jeg kan egentlig ikke kommentere det, jess. tror i sist-enden at det kun er du som kan avgjøre hva som er riktig for deg. ikke din kurs-leder engang. men, jeg har lyst å si som hun ernæringsdamen jeg går hos, "ikke si 'åhh så flink du har vært som har gått så og så mye ned i vekt siste uken' for ALLE er flinke, uansett om de har gått ned eller ikke, for alle prøver og alle gjør så godt man kan, uansett om vekten går ned, opp eller står stille" .... og sådan er det jo, vi gjør jo alle så godt vi kan, trimmer som besatt og spiser riktig.

 

jeg har bare lyst å fortelle deg hva som jeg har gjort anderledes i de 2-3 siste ukene, de ukene hvor jeg endelig har begynnt å gå ned igjen, en halvkilo i uka i snitt på 3 uker.

jeg har først og fremst sluttet å telle kalorier, veier ca 20% av maten, spiser akkurat 5 balanserte måltider om dagen, SPISER INGENTING mellom de måltidene-ikke så mye som slikker på fingrene eller en tomatskive!!

OG så har jeg tatt fiber før de 4 første måltidene hver dag og det tror jeg er med til at jeg ikke har følt sult eller fysen én eneste gang på 3 uker! er akkurat passe mett hele tiden, untatt om morgenen, våkner sulten, men det er litt deilig, for da skal jeg jo ha frokost :)

 

dette passer for meg, tydeligvis, men vet jo at det ikke er så veldig anderledes enn det du har gjort før, men jeg vil bare nevne det jess, for det er altså så utrolig deilig !! å gi slipp på veie/kalori hysteriet mitt. kjente bedring i kroppen etter en dag lissom.

 

jeg er veldig opptatt av design så jeg kommer og sjekker ut nye boligen din og sjekker om du har alt på stell :)

 

masse kire-klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...