Gå til innhold

JESS vil bli "lett på tråden"


Anbefalte innlegg

gratulerer med storveis resultat. jenta si det! men jeg håper som de andre her at du slipper å gå sulten. det skal ikke være sånn, forstår du. du får prøve deg litt frem mht hva som passer kroppen din. fortsatt god påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 912
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå er jeg tilbake etter 6 døgn på felleshytte, høyt til fjells. Vi har hatt nydelig vær, men veldig kaldt. Tempen har vist -10 til -25gr ute, litt varmere inne i hytta etter noen timers fyring. Har hatt trivelig selskap, bare kjenninger. Sosialt sett har påsken vært HELT TOPP :-)

Vi har vært på ski noen timer hver dag, det har blitt mest gåing og lite raster pga kulden.

Jeg har vært utsatt for mye "tortur" i form av fråtsende medboere. Det har vært temmelig heftig å bo på felleshytte med folk rundt meg som har GOMLET potetgull, vafler, sjokolade, peanøtter, lefser, kjeks, nøtter, desserter og jeg vet ikke hva. Jeg har ikke turt å smake et eneste gram, da hadde jeg nok gått helt berserk. Verre har det vært med alkohol. Det har blitt litt hver eneste dag, og litt mer noen dager. Det er litt sært og sitte der og nippe til lunkent vann når de andre koser seg med alskens flaskefor, så her har jeg latt det stå til.

Og så har trukket fra litt på matrasjonen hver dag for å unngå at dette skulle komme i tillegg. Utrolig mye kcal i alkohol altså :-(

Alkohol øker også matlysten min, så jeg har vært mye sulten i påsken. Har ikke hatt allverdens tilgang til grønnsaker heller. Så nå skal det virkelig bli godt å få noen hverdager igjen.

Jeg var på vekta i dag, hadde faktisk gått ned 0,5 kg! Ble veldig overrasket, hadde håpet at jeg ikke hadde gått opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Velkommen tilbake fra fjellet! Så flink som du har vært; du har skikkelig tak på dette og ønsker deg resultater, - og du får det:D Alkoholen forbrandt du sikkert på skiturene!

 

Selv har jeg nok ikke gått så seirende ut av påskemenyen, men det skal jeg ikke gjenta her. Er enig med deg i at det blir godt å ta fatt på hverdagslivet igjen, men vi skal jo vite at det kommer alltid en ny påske og desslike.......... Det skal vi hamle opp med i framtida også:)

 

Da tar vi vel bare fatt da?!!

hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang i påsken Jess - det skal du være stolt av!!!

 

Jeg tror nok ikke jeg kan melde det samme på onsdagen, men mitt mål var vel bare å holde vekten, så jeg krysser fingrene for det :)

 

Så da er vi klare for pinsemål eller? Om jeg er rundt 76 på onsdag, så blir mitt mål 72 kg! Dette skal vi klare eller?

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige innlegg Vilde og Resolutt. Det er godt å "se" dere igjen, har vært litt ensom med mitt prosjekt der oppe på fjellet.

Ingen tvil om at jeg er med videre, har enda mange kilo igjen til jeg er ferdig- så dere blir ikke kvitt meg så lett.

Apropos flere påsker, høytider og sånt... Neste påske håper jeg at jeg f.eks kan drikke alkohol UTEN å måtte redusere på maten. Eller at jeg kan spise EN stripe kviklunch. Akkurat det siste tviler jeg på, jeg liker faktisk ikke EN stripe av sånt no- det blir så lite at jeg nesten ikke kjenner smaken.

Og Vilde: mitt pinsemål blir - 3,5kg (1/2 kg i uken). Da skal jeg være 86,2 kg. OIII, det var rart å skrive det. Prøver en gang til : 86,2...:-)

I dag var jeg plutselig noen og åtti (89,7 kg), og det var fantastisk å skrive 8 først. Jeg prøver å fable om at det kan stå 7 først en vakker dag. Kanskje en vakker sommerdag, med sol og shorts og sandaler og strand.....-sukk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg vært på min første Yoga-time. Det var litt begrenset tilbud på treningssenteret, så jeg heiv meg inn på en sånn time. Litt uvant, nesten litt "okkult" - med stearinlys og greier. Jeg kjente jeg brukte noen muskler, andre muskler ble litt strekt og tøyd, så det er sikkert en bra ting. Får se om det blir flere slike timer på meg.

 

I morgen er det tilbake på jobb. Det blir godt å komme i gang igjen, bortsett fra at jeg hater å stå opp tidlig.

 

Natta:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å være tilbake på jobb!

Det er vinterferie i Nord denne uka, så vi har lite barn her. Uka blir rolig for store og små, det er uvanlig og veldig deilig.

Noen bursdager skal feires, så en kake og noen boller svirrer forbi.

Jeg kjenner at lysten på kaker er helt borte, det er liksom ikke aktuelt. Værre er det med hvetebakst. Nystekte boller er noe av det beste jeg vet. Så jeg har klokelig holdt meg unna kjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Og gratulerer så masse med nedgang nå i påsken. Det er kjempebra med tanke på alle fristelsene du har blitt utsatt for. Og jeg er sikker på at du har forbrent mange alkoholkcalorier med all den trimmen du har fått på skiene dine :)

 

Jeg håper du får en flott og sunn uke

 

P.S. jeg har svart deg på tråden min angående det å føle seg slank :)

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pandora

Litt deilig med kvardager også - iallefall lettere å holde fokus da synes jeg.

Selvom det har gått rimelig greit denne påsken, så blir det alltid noget ekstra. Har også prioritert vin framfor gotteri og kaker - og en og annen konjak har det også blitt. Men nå er det over på vannvogna - og sunne måltider.

 

Satser friskt framover - og håper å kunne logge litt flere minuskilo pr. mai.

Vi får stå på jess - og en dag kommer 7-tallet først:)

 

Klem fra Pandora - som også har store problem med å styre unna fersk gjærbakst. Må forbi et konditori hver dag - og bare duften..........

 

Men her ser du jentene som klarer å styre sine lyster:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært innom himmelriket, ja jeg er der faktisk enda!

I dag fikk jeg en gave som overgår det meste jeg har opplevd til nå. Min mann har, i samarbeid med noen venninners menn,-. kjøpt en reise til meg (oss). Han har ordna meg fri på jobb i 3 dager, "bak min rygg". Og dette er ikke akkurat storbyferie...

Det er da slik at jeg og 3 venninner skal reise til Svalbard! Nå i helga som kommer, OÆÆÆÆÆÆ!Vi skal på tur med hundeslede, på scootertur, gruvebesøk, hyttetur og til ei isgrotte. Alt dette på 4 dager.

 

Jeg er i sjokk, av glede, skrekk og forventning. Aner virkelig ikke hva dette inebærer.

Vi jentene har snakket om Svalbard i lengre tid, og nå har gutta fulgt reklamen på TV og bare bestilt turen.

Og det sykeste av alt: Nå sitter jeg her og lurer på om det kan bli for tungt for hundene å dra et kvinnfolk på ca 90 kilo. Jeg vet jo ikke hvor mange hunder det er eller om alle skal dra med samme flokken. Tro hvis jeg må veies?

Og tro om de har store nok scooterdresser??? Og hva som finnes av mat ?

 

Kanskje jeg fryser fast i isen og dukker opp igjen som et monster fra fortiden om 2000 år??

Da er jeg spent på om noen av dere fortsatt finnes her inne i Vektklubben altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

du store... så flott:) skikkelige karer dere har da. det er jo typisk oss damene og snakke om alt vi skulle gjort, kjenner igjen den ja. men Svalbard!!!jeg hadde ikke hatt gode nok klær en gang! tror de hundene klarer fint å trekke ei dame på 90 kilo, bare tenk på alle mennene som veier mer enn det.

 

dette blir nok en uforglemmelig tur uansett, og du kommer nok tilbake her lenge før det er gått 2000 år:D

 

god, god tur:D

 

klme jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Kjekke karer dere har da!

 

Hmmm, jeg er sikkert her om 2000 år; det er nok den tiden dette prosjektet vil ta.

Så bare slapp av, jess, jeg regner med å finne rapporten etter turen din!

 

Og akkurat nå er det godt og kaldt på Svalbard, så du må huske på ullundertøyet. DET er det viktigste. Alt det andre går fint! Og de har sikkert mat der oppe også

Si meg, er det noen av dere venninnene som har STOR DAG?

 

klem fra resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har hatt ei superduper, solrik, avslappende og herlig påskeuke! Fristelsene stod i kø dei, og unne oss litt av de måtte vi jo;)

 

God veke til deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med tur!!! Det høres deilig ut!!! Svalbard skal jo være litt av en opplevelse!!

 

Men du... hunder som skal dra en kvinne på 90 kg....? Du veier jo bare 80 og noe nå :) hi hi hi.... Jeg og drømmer om det 70 tallet en gang!!

 

Tror ikke at du skal bekymre deg for hundene, klærne eller maten. Alt det der har de. Men ta i mot gode tips når det gjelder planlegging. Selv hadde jeg både med meg knekkebrød og gulrøtter da vi var på juelbordshelg. Når alt blir servert til deg på et fat, så er det enklere å la være å spise opp alt dersom man har noe i magen først!

 

God tur!! Dette fortjener du!!

 

Klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle ønske det var meg som skulle til svalbard. fantastisk eksotisk! lucky you!

 

om jeg hører på nyhetene om opptil flere bikkjer på svalbard som knelte av utmattelse, så vet jeg årsaken :) nei, dette skal nok gå bra.

 

jeg er ikke her om 2000 år. så et tv-program om ulike former for eksperimentering med mat og helse. en mann levde på 2/3 av normalt kaloriinntak for hans teori er at om man lever på lite mat så lever man lenger. han var i slutten av 40-årene, men så betraktelig yngre ut. han regnet med å bli 120 år. så jeg da, som spiser 2/3 MER enn normalt, jeg blir kanskje 60? ja, det er mye sannhet i det.

 

om du ligger i isen da, jess, så kan vi jo finne på noe gøy og ha egen nettside i åndeverdenen :)

 

ha en fantastisk tur og kos deg masse!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle hilsner fra dere.

Nå har jeg vært og trimma av meg de værste "nervene". Jeg er skikkelig spent på hva turen skal by på. Og hvor kaldt det egentlig kommer til å bli.

Har snakket med mine 3 venninner i dag, ingen visste noe om dette, -og alle er helt i 100. Og veldig overrasket. Hadde det vært Paris, eller København...

Det blir helt sikkert veldig bra. Og jeg er i full gang med å vri hodet i forhold til mat. Gulrøtter i -25gr er neppe noen suksess. Knekkebrød er nok tingen, kan tilogmed spise havreknekkebrød uten pålegg,- i nøden.

Og så skal vi bo på hotell, og damene skal vel i baren på kveldstid.

Ja,ja, det er vel tvilsomt det blir den helt store vektnedgangen, men det får nå heller være. Jeg har trent HVER DAG siden jeg kom fra påskeferien, så det kan jo hjelpe litt da. Og så skal jeg vel gå i alle oppoverbakkene sånn at ikke hundene dauer.

Og så var det så artig å høre fra deg, blomsterjenta,- at jeg bare er noen og åtti...Det er jo faktisk helt sant.

 

Og så mye som jeg er inne på siden her, Hyfsan,- så er nok sannsynligheten stor for at jeg skal ha med pc'n over i mitt neste liv, så det ordner seg.

 

I kveld har jeg lagd meg ostesmørbrød. I toastjern, med litt pesto, skinke og lett jarlsberg. Jeg var helt skjelven etter en dobbelttime på treningssenteret, og dette smakte himmelsk. Det var så godt at jeg nesten fikk dårlig samvittighet, det skal liksom ikke være mulig å kose seg under avmagringen... Enda den gikk fint inn i kcal-regnskapet, og at jeg hadde trimma 5 trimpoeng i dag.

Denne lidelseshistorien passer vel godt i forlengelse av påskebudskapet, forskjellen er at jeg står opp hver dag og ikke 3 hver dag som visse andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!!

 

Nå må jeg innrømme at jeg ikke hadde tenkt så forferdelig mye på de minusgradene da... frossne gulrøtter er gjerne ikke sånn kjempe godt..... men det er jo frossne ananer, frosne bær, juice og yoghurt... hi hi hi..... men husk å skrelle bananen først! Jeg pleier å ha plastfolie rundt bananen før jeg fryser den. Ungene elsker det! Foreldrene og :)

 

Ostesmørbrød med pesto hørtes godt ut! Kjekt å kunne kose seg litt med god samvittighet da :)

 

Ha en fortsatt fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pandora

Tenker du er i hundre ja - oppleve Svalbard da gitt:cool:

 

Mange bekymringer ser jeg - men det kommer helt sikkert til å gå bra. Det er vel ikke bare sylfider og avmagra menn som besøker denne øya vil jeg tro. Dessuten er det bare godt med litt ekstra "polstring" når en skal ut i kulden. Og de hundene er sterke altså - bare så på hva de drar på av oppakning på disse ekspedisjonene.

Kjenner ingen som har vært på Svalbard jeg - og jeg drømmer vel ikke akkurat om å dra dit heller. Men Island derimot - der kunne jeg tenkt meg å reise. Nå vil jeg helst ha med mannen da - så kanskje jeg skal overraske han med en tur.Ingen dum ide egentlig - vet at han også kunne tenkt en litt anderledes opplevelse.

Vel - alle mine ferieuker er booket for i år:rolleyes:

 

Nyt du din langhelg der opp i kalde nord - pass deg for isbjørn - og kos deg i baren. Dette er en "onc-in-a lifetime"-opplevelse som bør nytes uten altfor mange restriksjoner spør du meg:D

 

Klem fra Pandora - som ønsker deg en uforglemmelig tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Så fantastisk morro da. Nå ble jeg skikkelig missunnelig her, hehe. Neida, det er deg vel unt :)

 

Og jeg må si meg enig med de andre her, for noen flotte karer dere har. Tror du det er mulig å arve de visst dere skulle fryse fast i isen i 2000 år? Hahaha jeg er nok fornøyd med min egen jkeg, selv om det ikke blir så mange turene rundt om i verden :)

 

Jeg vil iallfall ønske deg god tur, håper den blir kjempeflott :)

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk mitt hjerte, men brist ikke...

Jeg har nettopp "klaget min nød" til min mann,- fordi vi vi er bedt bort til venner i kveld. På middag og vin... Og jeg har allerede spist middag,- og har begrenset rasjon igjen. Jeg kan jo ikke akkurat ta med meg gulrøtter heller.

 

Jeg liker jo veldig godt å møte venner og naboer, men det handler i stor grad om mat og alkohol, noe som er lite forenlig med avmagringsprosessen.

Og så rekker jeg bare en dags normal-tilstand før jeg skal bo på hotell i 4 dager.

Jeg er et UTAKKNEMLIG BEIST som bekymrer meg for disse kcal når jeg har verdens beste mann, gode venner og i tillegg en spennende tur i vente.

Og så skal jeg besøke søstera mi helga etter, tviler på at hun serverer havregrøt m/kli til frokost, lunch og kvelds. Og, og, og... Det er hele tiden noen fristelser der framme.

Hvis jeg skal være like nazi som jeg har vært til nå risikerer jeg å bli asosial, og det er ikke akkurat min stil. Jeg må nok anstrenge meg litt for å øke tålmodigheten min og kanskje sette ned kravene til meg selv. Jeg tror jeg skal melde meg inn i Anonyme Matoholikere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har jo oss. :D

 

jeg får predike; selv om jeg ikke er så flink til å følge min egen prediken. Klart du skal være sosial. De fleste i dag serverer ett og annet sunt. Forsyn deg maksimalt av det og fornuftige porsjoner av det andre. om du skal ned i vekt, kan du ikke både spise og drikke. det er min erfaring. jeg ville kuttet ut alkoholen til fordel for maten, men det er meg.

 

ps. leste forresten et sted om en ny spiseforstyrrelse: kvinner som byttet ut kalorier tiltenkt mat med alkohol. :( da tenkte jeg på trådene her inne, har vært mye av det til tider uten at jeg mistenker noen for å ha den nye spiseforstyrrelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok den spiseforstyrrelsen du snakker om, hyfsan. Nå drikker jeg veldig sjelden alkohol, har vel drukket alkohol 3 ganger i 2008- det må vel være i nærheten av avholds. Drikker jo mer til vanlig da, men er mer opptatt av mat enn av alkohol, så jeg har ikke "råd" til å bruke opp kcal til drikke. Hvis jeg først drikker tar jeg bort tilsvarende kcal fra maten.

I går heiv jeg meg rundt og dro på treningssenteret og "løp" på tredemølla til jeg nådde 400kcal på pulsklokka. Så proppa jeg meg full av gulrøtter før jeg dro bort. Og så hoppet jeg over det jeg anslo som de største kcal-bombene. Drakk vin, men ikke så veldig mye- så jeg tror jeg berget meg noenlunde.

Stresser litt med dette, men det går jo an få det til på et vis.

I dag skal jeg ha meg ei lang treningsøkt på treningssenteret. Jeg er litt for lite flink til å gå ut i naturen. Skylder på at det er så mye snø enda, så når det smelter har jeg INGEN unnskyldning for å la være.

 

Jeg har det faktisk enklest i helgene, antakelig fordi jeg sover lenge slik at lunch & frokost omtrent blir samme måltid. Kan da småspise "restene" utover dagen.

 

Ønsker dere alle ei riktig god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe skal det være uansett.

 

når snøen blir borte, kan du begynne å gå sørover - så skal jeg møte deg et sted i nedre trøndelag. høres det ut som et godt motiv for å komme ut i frisk luft?? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...