Gå til innhold

JESS vil bli "lett på tråden"


Anbefalte innlegg

Nå er det lørdagskveld, og jeg må innom og se hvordan det står til her inne. Har registrert inn mat og dagens trim. Veldig fornøyd med at jeg har klart 16 trimpoeng hittil denne uka. Spesielt med tanke på at jeg har vært "stuegris"- all trim har skjedd på senteret.

Jeg er klar som et egg for den store eventyrferden. Jeg har fått (og sendt) utallige sms til mine 3 venninner i dag, alle er like spente. Det er egentlig helt ufattelig at vi skal dit, vi har nok vært litt store i munnen når vi har prata om Svalbard. Lett å være tøff når det er helt urealistisk,-og nå er det plutselig et faktum. Vi skal storkose oss, spise, drikke og sove godt, bare hygge i 3 dager til ende.

 

Nå skal jeg kikke innom mat-/kjøleskapet, for sulten gnager og jeg har et par hundre kcal igjen av dagsrasjonen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 912
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest resolutt

.. til Svarbard, jess!! Jeg vet jeg er litt sent ute, men kanskje du er på nett der også!

Kos deg overmåte, ikke tenk slanking, og alkoholen kan det vel være det samme med;

alltid lurt å være edru når en skal ut på de stor vidder!!!

Klem fra resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du til svalbard?! Så kult!! Det har jeg også lyst til!! Klær på klær på klær så ingen ser kroppen min!! Snakk om å lure seg selv hehehe. Må kose deg masse og ikke tenke kcal. Er liksom ikke noe en gjør mange ganger i livet, å reise til svalbard altså!

 

Har det på samme måte som deg. Føler jeg må kutte alt som heter sosialomgang for å unngå unødige kcal uten masse spørsmål og rare blikk, samt dårlig samvittighet hvis jeg sprekker. Men det er vel noe jeg lærer å takle etterhvert :( jeg har faktisk ikke drukket i hele år jeg.

 

God tur til deg ihvertfall. Kos deg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

takk for hilsen på tråden min:)

 

tenker litt på dette med å være sosial uten å spise. i begynnelsen syntes jeg dette var et stort problem, men når det kom til stykket var det ganske enkelt å si nei takk til det aller mest usunne. eller bare spise litt... nå er det blitt litt mer sånn, når jeg er på besøk, at jeg spiser noe godt hvis jeg har lyst på, men jeg begrenser meg velidg. har faktisk oppdaget at mange andre ikke spiser så mye heller og noen andre sier også nei takk.

 

hos familie og venner som vet at jeg slanker meg er det enklere å si nei takk og mange serverer også sunne ting som frukt og grønt. det er ikke alltid det er så lett når man ikke orker å fortelle at man slanker seg. f.eks overnattet vi hos min svoger og de i forbindelse med begravelsen, på kvelden serverte de ost og kjeks og portvin, jeg spiste litt mer enn jeg burde, for jeg var jo sulten, men mindre enn jeg ville gjort før...

 

har jo tenkt å bruke lang tid på å gå ned alle disse kiloene og man kan ikke isolere seg. kaker og alt sånt er en del av livet og det kommer alltid til å være det, så vi må bare lære oss å forholde oss til det. når det er sagt så skjønner jeg jo at det er litt vanskelig når alt av sosiale tilstelninger inneholder deilig, usunn mat, og alt skal skje akkurat når man går på kurs. men vi skal ikke ned 5 kilo, og dermed kan vi ikke leve "etter boken" i hele prosessen, for dette tar mer enn 8 uker:)

 

dette er kanskje lett for meg å si, jeg er ikke spesielt glad i alkohol, jeg går nesten aldri på byen og er ikke ute på besøk som inneholder usunn mat hver uke heller... jeg skjønner jo at andre har andre utfordringer enn meg..

 

ønsker deg en flott tur til svalbard. og ikke bekymre deg for maten, det meste er ganske sunt. du trenger ikke å drikke noe særlig for å ha det gøy med gode venner. snop og snacks trenger du i hvertfall ikke. men du bestemmer, vet du:)

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig hilsener. Jeg drar nå avgårde, tar faktisk med meg pc'n- mest for at det fungrer som en brems når jeg vet jeg "må" registrere maten inn her. Rekker neppe å skirve så mye her.

Og jubalong, det er helt som du sier,- man må ta kontroll. Sist fredag fikk vi servert hjemmelagede piroger av butterdeig hos vennene våre. Jeg takket faktisk nei, spiste kun salat- som også var veldig god- med fetaost, oliven og andre heftige saker. Det var en del andre folk der, og det er mulig de syntes jeg var sær, men det får så være.

 

SuperKristine- jeg har faktisk surra rundt noen dumme tanker mht klær. Tenkt om de ikke har store nok kjeledresser? Det finnes nok større mennesker enn meg, så dette er nok bare tullete tanker....

Jeg har nettopp vært ute og gått en lang tur med mannen min, i frisk luft! Måtte benytte vår-været til en siste trimtur før jeg drar.

Og resolutt, jeg skal nok kose meg med litt vin, men den helt store festen blir det neppe. Vi skal jo ikke fryse fast i isen heller,- og komme fram under innspillingen av Istid 3.

 

Ha det bra alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at du tok turen innom tråden min.....:-) blir veldig glad når jeg fåt meldinger, så da regner jeg med at du også setter pris på det. Har lest litt på tråden din og du har vært kjempeflink!

Og nå er du på svalbard, høres spennende ut. Kunne tenkt meg en tur til island jeg....kanskje det skal bli belønningen når målet er nådd:-)

 

Nå er en ny uke igang...og det er godt. Har vært litt tungt i helga med mange fristelser, men klarte å stå over de fleste(ble noen sjokoladebiter) og stolt av det.

Har akkurat kommet hjem fra trening(vannaerobic), og det var i dag 2 uker siden sist pga påsken...så det var utrolig godt å komme igang.

 

Ha en flott og sunn uke, og kos deg masse på svalbard:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Håper du snart er vel tilbake på "fastlandet"! Jeg fikk faktisk sjokk da jeg i det fjerne hørte radioen si at et helikopter hadde styrtet på Svalbard. "Å åå, jeg som kjenner en dame med venninner som er der NÅ!" Fór til radioen og fikk opp lyden og hørte da at dette var i Barentsburg. Husket at du nevnte en del aktiviteter dere skulle delta på, men helikopter og Barentsburg var vissnok ikke med der. Oi, ble lettet da, vet du! Sikkert sjokkerende for dere som var der oppe å høre om dette, og være så nær det!

 

Ser at mine spådommer om kulde på Svarbard har holdt stikk. Rart gitt, hvor fikk jeg nå en slik idé fra??

 

Skal bli veldig spennende å høre fra turen din:)

 

hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg tilbake. Har hatt en fantastisk tur! Vi har kjørt med hundeslede, sett i gruva, besøkt museet, isgrotte inne i breen, kjørt snøscooter,-og jeg vet ikke hva. Vi hadde STRÅLENDE sol hver dag og ca 20-25 minusgrader. Det var helt til å leve med. Jeg har prøvd å tenke på maten så langt det har vært mulig, men det har tildels vært utenfor min kontroll, mye var innbakt i turene. Har hoppet over alle kaker, kjeks og desserter. Derimot har jeg ikke hoppet over vinen. Gode venninner må liksom ha vin på en sånn tur. Dette har vært en opplevelse uten like.

Og tenk, jenter- jeg behøvde ikke den største vinterdressen. Jeg passet helt fint i L, og de hadde opp til xxxL.

Det var helikopterulykke der den dagen vi kom, der 3 stk hadde omkommet. Ulykken var i Barentsburg/6mil unna, så vi merka ikke så mye av det bortsett fra at de flagga på halv stang.

 

Jeg kom hjem på onsdags kveld, torsdag ble min svigermor plutselig veldig syk- jeg og mannen reiste derfor sørover til henne/familien i helga. Nå går det heldigvis veldig bra og jeg er nettopp kommet hjem. Jeg har derfor vært helt på avveie med mat og drikke en hel uke,- og har heller ikke hatt tid og anledning til å stikke innom siden her før nå.

Jeg har ikke vært på vekta enda, og frykter det værste. Uansett, motivasjonen er fremdeles helt på plass. Det er egentlig ikke værre enn at prosjektet mitt er utsatt i en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

ja, du har hatt det travelt. så kjekt å høre at du hadde en fln tur til svalbard, så får det heller våge seg med den vinen:) det tar bare litt lenger tid før du er i mål og det var det vel verdt, tenker jeg. vi skal jo bruke litt tid på dette, men i mål skal vi om inkje so brått... godt å høre at din svigermor er bra igjen.

 

håper du tar deg inn igjen nå og får en strålende og sunn uke:)

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pandora

Det må ha vært en utrolig fasinerende tur - en tur du kan leve på lenge. Ikke alle som får oppleve det der.

Hørte jo også om en helikopterulykke på Svalbard - og måtte inn for å sjekke hva som hadde skjedd. Jeg "kjente" jo noen som skulle dra dit den dagen - og fikk en sånn guffen følelse i magen før jeg fikk sjekka ut hva som hadde skjedd....

 

Ble en brå start på kvardagen også ser jeg - godt det gikk bra med svigermor! Blir automatisk en sånn "livetpåvent" følelse når en opplever plutselig sykom - og det er ikke i de situasjoner en skal være flink slanker. Vi må bare holde på pittelitt lenger;)

Viktigste er fortsatt motivasjon og pågangsmot - og der skal vi hjelpe må vite:D

 

Klem fra Pandora

 

PS

Viste de hadde store nok:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nesten ikke til å tro. Jeg har gått ned 1 kg på de 2 ukene som er gått siden sist jeg var på vekta. Har nå passert 10 kg:-)

Tror ikke dette skal feires på noe annen måte enn at jeg skal smile bredt! Har nok fått kvoten min -mht feiring-for noen uker.

På Svalbard var det veldig greit med frokost på hotellet. Det fant jeg det meste av hva en slankende kvinde kan behøve. Værre var det på turene. Turselskapet serverte kakao og cookies, turmat i pose tilsatt varmt vann- fett og næringsrikt. Jeg hadde med meg knekkebrød og magerost i sekken. Osten frøs til is, så den fikk jeg ikke ut av tuben:-)

Den dagen vi var ute med hund gikk jeg masse. Meldte meg til å stå bak, og da måtte jeg hoppe av i alle oppoverbakker. Nesten littt komisk, men alle hundene snudde seg og så på oss når det ble tungt i bakkene, "skal dere ikke gå av, eller?"Så jeg fikk faktisk svetta litt den dagen, inni all ull og polstring.

På matfronten var det ganske utfordrende. Damene skulle ha full oppdekning, dvs 3-5 retters middag. Jeg kunne nesten ikke sitte der med en salat, det ble for vanskelig. Jeg spiste "så lite som mulig", hoppa over alt som så fett og kraftig ut- så dette var nok de dyreste måltidene jeg har spist.

Og så ble det 2 kvelder med MYE vin og 2 kvelder med moderat vin-inntak.

Det som var mest fasinerende var nok turen inn i isgrotta. Vi var inni isbreen, i stummende mørke med hodelykter som blinka i iskrystaller og istapper i alle fasonger. De som evt. er interessert i svalbard kan lese her: http://www.svalbard.net/

Det ble litt brå overgang når jeg kom hjem. Svigermor fikk en hjerneblødning, det viste seg heldigvis at den ikke var så alvorlig. Svigerfar (og vi også) ble veldig redd, så vi reiste sørover med en gang.

 

Nå er jeg hjemme igjen, og kjenner at jeg er veldig sliten av denne "ferien". Har sovet veldig lite siste uka, så nå skal det bli godt med hverdager igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg titta innom min egen tråd for å se hvordan jeg,-meg selv- har hatt det i vinter.

Jeg hadde en periode der jeg var VELDIG sulten. Dette har roet seg litt, og det gjør saken mye enklere. Har hatt sterkt matsug i det siste, sannsynligvis har det sammenheng med mitt uvørne inntak av alkohol. Nå er det slutt på det for noen uker.

Jeg spiser fremdeles havregrøt m/masse kli 1-2 ganger pr. dag. Dette metter veldig bra og holder lenge. Anbefales for de sultne...

Jeg har fått greie matvaner, men blir fort litt stressa når mannen lager middag. Han tar litt lettere på det med (mye) olje i panna, smør i sausen etc. Og så blir jeg også stressa av å spise borte. Jeg må nok jobbe litt med dette. Stoler ikke helt på at jeg klarer å beregne porsjoner og å "se" innholdet i maten.

Motivasjonen er like bra, om ikke bedre nå enn 7.januar. Det har nok sammenheng med at jeg kjenner resultatene på kroppen.

Jeg har strevd litt med å finne ut av maten, og hvordan jeg skulle få denne kroppen mett med det jeg har til disposisjon.

Jeg er nok ei god gammeldags matkjerring som liker å diske opp til familien. Det rare er jo at ingen i heimen har etterspurt vafler, boller etc. Mon tro hvem det egentlig var som ville ha dette?

Oppsummert har første kvartal gått bra. Jeg har gått kurs og hatt denne siden som kontroll. Må nok belage meg på rapportering og veiing av mat i laaang tid fremover. Og så skal jeg etterhvert spise litt mer variert pålegg. Har ikke smakt noe annet pålegg i år enn frukt, lett jarlsberg, magerost, skinke, makrell og litt røkt laks og noen få kokte egg.

Jeg ser også at jeg har strevd med å drikke mye vann, og sånn er det enda. Fyller innpå med veldig tynn te uten sukker/søtning + noen glass vann pr. dag. De dagene jeg trener drikker jeg mye, på en spinn2 drikker jeg 1,6L

Jeg jobber med dette også, nå er jeg iallefall obs og prøver å ta meg på tak.

 

Nei, nå er det natta

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pandora

Og nedgang på tur er dobbel nedgang synes jeg. Hvor mange ganger har vi ikke måttet ta av de samme kiloene etter endt ferietur - det har iallefall jeg:)

 

Det er nok lurt å ta en sånn liten oppsummering i blandt - bare for å minne seg selv på hvorfor!

Og det er en stund siden jeg slutta med bakedager. Fant jo ut at det meste havnet i meg. Når jeg nå først hadde bakt så. Og jeg har fremdeles problem med å gå forbi nylaget gjærbakst. Det er noe av det beste jeg vet - og der er ei bolle bare en dråpe i havet.

Går bedre når jeg er hos andre da - kan jo ikke akkurat kaste meg over baksten heller. Må jo være litt til de andre også:)

 

Men vi får fortsette med de små endringer - ta i bruk de hjelpemidlene vi må - og en dag er vi i mål. Det er iallefall dette jeg prediker for meg selv når jeg synes det går litt puslete nedover:D

 

Ståpåklem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Jeg har vært innom deg i ny og ne og tenkte det var på tide å legge igjen noen ord. Synes at du har en riktig så fin tråd. Lett ser det ut som om du blir også!

 

Forresten godt å høre at Svalbardturen ble så bra, fint reisebrev. Og utrolig bra at du har gått ned selv om du ikke har hatt full kontroll over det som skulle spises. Men så hadde du visst kontroll likevel, gjorde fornuftige matvalg og endte på riktige sida... Det er utrolig bra. Litt (eller gjerne masse) vin hører med.

 

Kjenner igjen følelsen av ikke å helt stole på når andre lager mat. Ikke så rart kanskje, vi teller og måler dagen lang og vil så gjerne at det skal gå den rette veien. Men enig med deg at dette er noe som må jobbes med, og så far vi trene på å slippe tøylene av og til. Jeg spiser ganske ofte ute, og velger helt annen mat nå enn før. Er jeg på italiensk restaurant blir det heller pasta med skalldyr i tomatsaus enn pizza. Selv om jeg ikke får målt, så tenker jeg at jeg begrenser skadeomfanget :). Pizza får jeg spise hjemme der jeg har kontroll, foreløpig.

 

Vel, babler i vei. Beklager at jeg breier meg på tråden din! Ønsker deg en fortsatt fantastisk dag.

 

Klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få gratulere deg med vektnedgang, det må være utrolig inspirerende. Kjempeflink har du vært!

 

Er det sånn at du og sliter litt med å finne på variasjon når det gjelder pålegg? Jeg synes noen ganger det kan være litt vanskelig å finne på noe nytt! Jeg er og veldig sånn som følger oppskrifter slavisk, helt til jeg blir litt tryggere på de forskjellige smakene. Det er jo, ihvertfall for min del, så mye nytt å sette seg inn i!

 

Har du gått på kurs lenge eller?

 

 

Finner ikke på noe mer å skrive akkurat nå - så du må ha det bra så snakkes vi!

 

-niara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jess :D

 

Gratulerer med 10 kg ned :) tenk at du er 20 margarinpakker lettere... det er MYE fett som er borte :)

 

Jeg har veiedag i morgen... Er spent på resultatet... Har 17,5 trimpoeng, så jeg mener at jeg fortjener 600g ned, men stoler ikke på kroppen der nei...¨

 

Du må ha en god kveld!

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Velkommen tilbake fra Svalbard + fra ekstratur til svigermor som ble syk. Godt at det gikk bra.

 

Du ligger jo an til å bli en superslanker!! Tenk 10 kg på 3 måneder - jeg er virkelig imponert over deg! Det aner meg at du er en svært målbevisst dame:D

Skulle gjerne fått det til på samme viset, men ligger nok et stykke unna det - ennå!

Men i morgen, i morgen - ja, da er det atter en dag!

Vi høres!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med ei skikkelig Skrulle på besøk, fant du kaffen jeg satte fram?

Det er godt å se at vi kan forandre vaner. I dag skulle jeg på et møte, visste ikke om det var servering der og tok for sikkerhets skyld med meg matpakke. Og spiste den selv om det var ei flott kantine der. Kjøpte meg en lettyoghurt til dessert, mest fordi jeg følte meg gjerrig der jeg satt med nista mi.

 

Niara, jeg begynte på kurs 7.januar- var ferdig i slutten av februar. Etter det har jeg holdt på med dere som støtteapparat. Jeg har meldt meg på nytt kurs i slutten av april, mest for å ha det hengende over meg.

Jeg liker det aller meste, men spiser stort sett bare det jeg har 100% kontroll på. Tok ei SS syltetøy i havregrøten en dag, og plaga meg selv med at jeg ikke hadde veid den!!???!!! Kan ikke huske at jeg hadde de bekymringene når jeg lempa inn 5-6 varme hveteboller i GAMLE DAGER.

 

For Pandora, det er sånn med meg også- jeg ELSKER hvetebakst. Tør ikke ha det i fryseren, ser for meg at jeg står opp om natta og tiner boller...

 

Og Vilde, jeg skal heie på deg. Håper du sliter av deg de 0,6! Jeg skal stikke innom på besøk og se hvordan det har gått. Jeg så ei dame som løpte ute på gata i dag, tenkte litt på at det faktisk kunne være deg. Ikke det at jeg tror det, mener du bor et helt annet sted. Men dere venner her inne er med meg i hverdagen og jeg tenker på dere ganske ofte.

 

I dag tok jeg fram sykkelen, har sykla 2 mil i ettermiddag. Det er såvidt det er bart nok på veiene, men det var en utrolig deilig følelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Velkommen tilbake fra Svalbard. Det høres ut som dere har hatt en flott og spennende tur.

 

Og ikke minst var det godt å høre at det gikk bra med din svigermor :)

 

Gratulerer så masse med 10 kilo ned. Du er kjempeflink og har nok mer kontroll enn du tror på turene dine;)

 

Håper du får en flott og sunn uke

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Jess!! Du er kjempeflink som har gått ned 10 kg! Du har virkelig stått på, og fått premie:)

 

Håper du hadde en nydelig tur på Svalbard!

 

Og du, tusen takk for oppmuntrende ord på tråden min.. det hjalp!:) Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Jess! Det var nok ikke meg du så vil jeg tro :) Her hvor jeg bor så er det ikke mange gater *he he* Det er smale veier - men om du ser en som sliter seg frem på smale veier, med en stor hund løpende mer eller mindre foran... Ja da kan det være meg :)

 

Jeg ønsker deg lykke til med veiingen i dag!

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det noen på jobb som kommenterte at buksene mine var blitt så store, -"si meg slanker du deg eller?"

Jeg fikk meg ikke til å si at jeg hadde gått ned 10 kg, for det er jo egentlig ganske mye. Så jeg sa noe slikt som at ja,jo- jeg prøver å krympe litt på fasongen og har lagt litt om på livsstilen...

 

Men det sier vel en god del om hvordan jeg så (ser) ut, når det knapt nok vises at jeg har krympa 10kg.

Ja,ja,- jeg kjenner det iallefall veldig godt og jeg føler meg bra. Belter er tatt fram igjen, og symaskinen har også vært brukt på noen bukser for å få de til å henge oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så merker vi det iallefall selv når vi har tapt 10 kilo. Og det er deilig når klær - og sko! passer. Jeg har iallefall gått opp i skostørrelse - og jeg tror ikke det er på grunn av at foten vokser i lengden. Er det ikke ørene som vokser så lenge vi lever - og ikke føttene:D

 

Ellers har jeg vært flink jente og veid og målt de siste dagene. Jeg ble litt for opphengt i dette veie/måle opplegget. Ble nesten sånn at når jeg spiste uten å veie - ja da kunne jeg like gjerne legge hele prosjektet på is. Har heldigvis kommet på bedre tanker - blir heller for lite enn for mye når jeg tar det på "gefülen". Og intet er ødelagt iallefall.

 

Men nå er det helg. Har ikke noen planer for denne helga - litt deilig det også da.

Skal kose meg og rydde litt i hagen om været tillater det.

 

Koselig helg til deg fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...