Gå til innhold

JESS vil bli "lett på tråden"


Anbefalte innlegg

Takker for bukker for besøket, nyaco og eve.

Strategien nå er å spise LITT mindre tidlig på dagen, da er jeg ikke så veldig sulten- og så har jeg litt ekstra å fylle på med om kveldene. Og så skal jeg prøve å ha noenlunde magre middager, slik at jeg kan spise nok til at jeg føler meg mett. Det er mye planlegging når jeg samtidig skal passe på at husets yngstekvinde får sin dose med fett/energi. Dette innebærer litt dobbel matlaging for tiden.

Jeg har ikke så mye å gå på i forhold til trim. Nå har jeg 1-2 treningsfrie dager pr. uke, og det tror jeg er sundt for meg.

Jeg skal nok ikke miste motet, må bare forske litt på dette,- så gir det seg nok. Har hatt slike suuuuug-perioder før, så jeg vet at ting forandrer seg hele tiden.

Og nyaco- du er jammen helt utrolig...Jeg hadde nok ikke klart å jobbe så mye. Kos deg med litt mer fritid!:-)

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 912
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men jammen fortjener du ros for ikke å dypdukke i skuffer og skap.

Synes du taklet det flott jeg - når du inntok sunne matvarer for å avdempe suget.

Og å holde på med dobbel matlaging er en utfordring i seg selv. Men heller det enn å måtte spise for lite på grunn av for høyt fettinnhold.

 

Mitt lille knep er å woke masse grønnsaker som jeg spiser til vanlig tid dersom jeg skal ut på kvelden. Er ikke like virkningsfult dersom jeg spiser de rå. Må være et varmt måltid liksom. Og samme knepet bruker jeg dersom jeg må begrense inntak av hovedrett på grunn av litt for høyt kaloriinnhold - fyller woken med grønnsaker.

 

Lykke til iallefall - du finner helt sikkert ut av det

 

Klem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Pandora.

Jeg har også erfaring med at varme/lett-kokte grønnsaker er bedre enn råe (unntatt salat, da)

Hvis jeg spiser for mye råe gulrøtter, kålrabi, kål, epler får jeg lett ett ekstra sug. Sikkert pga syreinnhold?

I dag har jeg spist fullkornspasta+sterk dolmiosaus med sopp, minimais, paprika, vann-kastanjer og sukkererter. Veldig godt, og lite kcal. Og så fikk de andre kjøttdeig i sin.

Og så har vi hatt dessert :-) (ikke vanlig i mitt hus)

Jordbær m/matfløte til folket, og med litt vaniljekesam til sjøla.

Nå ligger jeg langflat på "lading" før jeg skal på trening:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ihvertfall helt grusomt å gå sulten, da er det ingenting som er kjekt. Når sulten gnager, og det eneste man har lyst til er å bare kaste inn på mat! Og aller helst noe søtt.....ihvertfall er jeg sånn!

 

Og det du sa om bær med vaniljekesam på, det er utrolig godt! Også lite kalorier det er i bær! Det smaker ekstra godt med noen få valnøtter på, nam ;)

 

Ønsker deg lykke til videre, og håper virkelig det går bedre for deg de neste dagene!

 

Ha en fin kveld, så ser jeg nok innom tråden din igjen i morgen!

 

Lykketilklem fra niara :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har klart å få kontroll over den værste mathungeren for denne gang. Jeg er muligens litt ømfintlig for sukker, bare litt søtt eller for mye karbohydrater trigger søt/mat-hungeren veldig. Jeg spiste EI skje med is sist helg, det var nok til at lysten på mer ble aldeles uutholdelig. Så JESS trives best UTEN litt....

I går sparte jeg hele fruktrasjon + melk til kvelden. Fylte på med et par gulrøtter + 2 tomater til lunsj/formiddag. Så da hadde jeg banan +kiwi+ lettyoghurt i tillegg til en et par knekkebrød med ost-og da gikk det bra:-)

Og så var jeg på spinn3 i går, veldig hardt og veldig artig!(SÅ fornøyd med at jeg klarte det)

Og det regulerer også matlysten-selv om jeg må spise litt rett etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har fått kontroll over det fæle suget ditt nå! Du er flink:)

Spinn3?? Wow! Sporty you! Det må vere ufattelig slitsomt! Men så bra trening!! Eg gleder meg til eg skal på spinning på onsdag! Nybegynner da, har ikke spinna før:) Noen tips til å klare å gjennomføre timen?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinningtips: TA DET ROLIG på de første timene, ellers er det lett å miste motet. Og skaff deg sykkelbukse (polstring i rumpa). Spinning er både kondis og TEKNIKK, gi det 3-4 ganger før du bestemmer deg for om du likte det eller ikke.

De fleste jeg kjenner sier at de første timene var vonde, og det handler nok om at man vil henge på de andre/instruktøren- i større grad enn å kjenne etter hva som er godt for en selv. Sitt ned når du føler for det-uavhengig av hva instruktøren sier.

Og- det blir kjempeartig etterhvert!!!

Og så kan du tenke på at du forbrenner 400-550 kcal på spinn1(45min) og 500-700 på spinn 2(1t)-det er jo en kjempemotivasjon i seg selv.

LYKKE TIL

Hilsen JESS-som er spinningfrelst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres flott ut!! Eg skal passe på å ikke presse for hardt med en gang, for eg vil like det, og fortsette med det! Det at vi kan forbrenne opp til 550 kcal på 45 min på spinning, er jo helt supert! Gleder meg sånn til å begynne! ;) Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt roligere trim på meg - men jeg trimmer iallefall.

Og med raske rytmer på øret kan jeg også ta helt av på min gode gamle trimsykkel:rolleyes:

Har dratt fram rokkeringen min også. Men teknikken er ikke helt god gitt:D

Trøster meg med at det er trim å bøye seg for å ta opp ringen fra gulvet også - og at teknikken kommer etterhvert.

 

Lurer faktisk på om jeg skal skaffe meg sykkelbukse til vår planlagte "norgestur" i sommer. Kommer ikke til å sykle lange strekka da - men vet av erfaring at noen timer på sykkelsetet kan gi en "sår" følelse bak:D

 

Men nå er det helg - og den skal vi nyte du!!

 

Helgeklem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en sykkelshort, Pandora -du vil neppe angre. Du kan ha den under buksa, og det er kjempestor forskjell!

I dag har jeg sykla 2 mil, i STERK motvind. Forbrant faktisk over 1000kcal på turen, og det er mye mer enn jeg vanligvis gjør på en sånn tur. Men så sykla jeg med så høy puls at jeg hadde blodsmak i munnen og syre i lårene.

Så nå er jeg ferdig med dagens trim.

I dag har jeg hatt det så travelt på jobb at jeg ikke har kjent at jeg ble sulten. Så jeg har bare fått i meg vel 500kcal hittil idag, inkl middag. Tror jeg må hive innpå litt utover kvelden for å unngå rent underskudd. Det er neppe noe problem heller-for JESS er alltid sulten på kvelden. Men det er jo litt rart at det skal være så stor forskjell på sultfølelsen fra dag til dag!

Nå er det helg, sola bryter nå igjennom skydekket og livet er herlig! Jeg skal kun på en konsert i helga, ellers ingen planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jammen ingenting. Nå har jeg spist så mye som jeg orker, og er kommet til 1200kcal. Jeg gir meg nå, for magen og sjela er full av mat og helt fornøyd. For noen dager siden føltes det som om jeg hadde bendelorm som sugde kraften ut av meg. Og nå er det ikke plass til mer...

Noe så tullete!

Kanskje den bare lader opp til neste sultangrep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har jeg det også, og spesielt etter travle dager på jobb. Men tenk igjennom hvor mange slike dager er det ikke i arbeidslivet..jeg har ihvertfall mange dager på jobb hvor jeg ikke rekker å spise mat før ett halv to og da skulle jeg ha spist kl 11. Og når jeg da først spiser blir det stående ute mens jeg passer på barna....er dette riktig? Ikke rart mange sliter med overvekt hvis det er sånn.....for en har lett for å kose seg ekstra med maten når en kommer hjem når en endelig kan sette seg ned å nyte maten i fred og ro og så er det jo lett å få i seg for lite kcal i løpet av dagen. Tips til alle arbeidsgivere der ute...dere er tjent med å passe på at de ansatte får spise maten i fred og ro....tenk bare på hvor mange missforståelser og konflikter vi kan slippe hvis folk har et jevnere blodsukker......

 

Slik da fikk jeg letta hjertet litt....ler....

 

God helg, jess....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen startet med at vi oppdaget at vi ikke hadde varmt vann...

Så formiddagen gikk med til å kontakte rørlegger, -som fant ut at det var en elektrisk feil...- så fikk vi tak i elektriker,- og midt på dagen fikk vi den heldigvis i gang igjen. Så det ble ikke noe trim i dag, det frista ikke så veldig med kalddusj:-) I mårra kommer en ny dag !

Vi rakk en rask tur til byen etter alt dette, eldstejenta fikk seg 2 nye jakker og frk. junior fikk seg ny sykkel. Det ble varmgang i bankkortet og stor fryd hos jentene.

Jeg har også vært ute og øvelseskjørt med den eldste, jeg har nesten ikke nerver til sånt- men det gikk bra. Og så er det hyggelig å gjøre ting i lag med ungdommene.

Matmessig har dagen vært ok. Jeg har spist frokost, havregrøt til lunsj, risgrøt på ettermiddagen og vegetar nachos til kvelds + et glass LITE øl. Og 3 frukter. Og er enda bare kommet til 1250kcal :-)

Lavkaloriølet smakte faktisk veldig bra. Jeg er ikke noen ølhund, men et glass iskald pils smaker bra en gang i blandt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står det til liv? jeg har krøpet meg ut av hulen min, ser det er vår ute :)

 

hei du liaan. ser du har problemer med å få avviklet spisepause. du spør om det skal være sånn, og nei - det skal det ikke. dere må ta dette opp på et personalmøte på jobben med det første. virker som du jobber i en barnehage, og dere har kanskje betalt lunch? det må uansett lages et system sånn at dere spiser på skift. hos meg har vi en ganske fri arbeidssituasjon, folk legger opp mye av dagen sin selv. og lunch er ofte salderingspost. da tenker jeg det må være opp til hver enkelt å ta hensyn til sin egen kropp og sette av tid til å spise. jeg som arbeidsgiver er tydelig på at folk skal ha lunch.

 

og ellers da....? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig kjedelig å våkne uten varmtvann. Blir alltid sånt styr når en må starte dagen med å organisere ting en aldeles ikke hadde tenkt å gjøre. Men det gikk jo bra ser jeg - godt det var håndtverker som kunne stille. For de er ikke så lette å få tak i i disse dager:p

 

Tøft av deg å stille som kjørelærer. Jeg måtte melde pass der da våre unger skulle ta lappen. Jeg skremte både de og meg selv mer enn godt var - så den jobben måtte jeg overlate til mannen:D

 

Håper resten av helga gikk bra også. Jeg har hatt det så fint - glad vi hadde anledning til å dra. Nå gleder vi oss til de kommer over til oss senere i sommer.

 

Hilsen fra en så fornøyd Pandora - som håper alle har fått maksimalt ut av helga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først liaan: Jeg jobber i samme bransje (på arbeidsgiversiden) og her spiser ansatte lunch sammen med barna ca kl. 11. Og så har alle betalt pause i tur og orden i forhold til sin vakt.

 

Hyfsan, flott at du titter frem igjen! Du hører likssom til her inne. Hvordan går det med deg?

 

Og så er det så flott at du har hatt en fin helg, Pandora! Slike helger gir overskudd og er viktig å få med seg.

 

Og så var det meg da...

Jeg var på vekta i dag, og for første gang viste den +. Det måtte vel komme, jeg hadde gått OPP 0,3kg

Jeg strevde veldig med sult for ca en uke siden, og hadde en dag der jeg spiste 1900kcal. Ellers har jeg stoppet ved 1400-1600. Jeg har 14 trimpoeng denne uka. Det er litt mindre enn vanlig, mista lørdagstrimmen pga kaldvann i kranen.

Og så har jeg drukket lite vann denne uka. Jeg bøtter innpå vann når jeg trener, utover dette møter jeg veggen etter 1 glass.

Det er jo ikke den helt store vektøkningen, men OPP er OPP. Så planen for denne uka er å fortsette som før + å drikke mer vann.

Kommer forhåpentligvis sterkt tilbake:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver også å spise lunsj sammen med barna, men ikke alltid like enkelt med små barn som trenger mye hjelp. Gir du dine ansatte pause selv om det er møtevirksomhet?

Vi får nemelig ikke pause når vi har møter, vi har også betalt lunsj.

 

Det er som du skriver jess, 0,3 er ikke mye opp...det tar du denne uken pluss litt til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liaan: Alle ansatte har rett til pause hver dag, selv om vi har møter, turer og hva det måtte være. Den hender vi må forkyve ting, men da i forståelse med personalet.

Snakk med din leder om dette, så finner dere sikkert ut av det:-)

 

I dag skal jeg ha meg en dobbeltime på treningssenteret, må vel ta i litt ekstra for å komme i gang igjen. Og det skal bli deilig. Det ble litt roligere i helga enn jeg liker-så nå må jeg få ut overskuddet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men ikke i form av økt vekt, det klarer jeg fint sjølv!

 

nei, jeg trenger overskudd sånn at jeg kan plystre muntert idet jeg tråkker inn døra her hjemme. noen ganger synes jeg at jobben min er i vel overkant mye.

 

kan jeg spørre deg om du jobber i det offentlige som leder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hyfsan. Jeg er leder i en barnehage og medeier i As som eier den. Regnes vel som en halvoffentlig virksomhet. Og jeg er ganske opptatt av kosthold i jobbsammenheng også. Har 100 barn og 20 voksne som skal ha energi og overskudd til å ha det fint i hverdagen og kunne leve lenge i landet.

 

va kan jeg gjøre for å lokke fram disse vakre plystrelydene? Skulle likt å å få deg ovenpå igjen- i vektklubb-sammenheng. Kanskje jeg kan glede deg med å komponere en plystre-slått spesielt for Hyfsan?

 

I kveld har jeg fått trent ei brukbar økt. Det ble litt sein middag i dag, det er hardt å ta ut "alt" på trening når jeg nylig har spist.

Matmessig har jeg holdt meg til planen i dag. Jeg er alltid mer sulten på mandager, det har nok sammenheng med at jeg sover forbi vanlig frokost i helgene.

Nei, jenter- nå er det tid for å hoppe i loppekassen. Skal tidlig opp i mårra.

Sov søtt, og drøm om grønnsaker...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror lider av en tvangnevrose!

I dag gikk jeg forbi en sånn smultringe-vogn på gata. Det luktet himmelsk, jeg elsker smultringer. Og så kjøpte jeg 10 stk., for jeg elsker smultringer.

Og planen var ikke engang at jeg skulle spise de... Så der satt jeg der INNI bilen, med rykende varme smultringer som OOOOOSTE godlukt mot meg. Jeg ble så sulten at jeg nesten DØDE av denne lukta.

Jeg tok de heim og gav de til familien, som ikke elsker slike- men som forsåvidt synes de smaker greit.

Og nå sitter jeg og lurer på hvorfor jeg driver med slik selvpining, eller kall det gjerne selvskading. Jeg er enda ikke kommet meg helt, det ligger et par igjen i posen på kjøkkenet. Tror nesten jeg må kaste de i søpla snart...

 

Ellers er det sånn at jeg har hodepine i dag, så det blir ingen trening. Jeg fikk vondt i nakken etter treninga på mandag, og nå har det satt seg i hodet. Håper og tror at det blir kortvarig.

Jeg skal til hovedstaden på kurs fredag, blir borte til søndags kveld. Vi er flere venner/kjente som skal på samme kurset og benytter sjansen til å slå ut håret i storbyen i helga.

Jeg får prøve samme strategi som sist: passe maten og så får rødvinen være til glede og besvær...og ingen forventning til mandagsvekta.

Jeg får prøve å overtale de til å spasere litt lenger enn kun mellom kjøpesenterne og utestedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må forbi et bakeri hver dag når jeg henter post. Den henter jeg sånn cirka 11.00 - og lunsj er 12.00:p

Så da kan du jo tenke deg hva de go'luktene gjør med meg - sulten som jeg er på den tida:D

 

Er like stolt hver gang jeg kommer meg forbi uten bakeripose!!

 

Kos deg alt du kan i hovedstaden med venner/kollegaer. Nyt maten og vinene og været og samværet. Så tar vi heller ei uke ekstra før vi er i mål:)

 

Klem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og takk for hilsen på tråden min!

 

Det å klare å stå imot, når man har så lyst på noe søtt at man holder på å sprekke...ja, det er neimen ikke lett! Jeg synes du var kjempeflink, du skal være stolt av deg selv som klarte det!

 

Håper du får ei flott helg i hovedstaden, kos deg så godt du kan!

 

Vi høres over helgen da!

 

-niara ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, hodepinen er borte og jeg er klar for å reise på kurs. Har pakka ned joggesko og treningsbukse, kanskje jeg rekker å gjestetrene på et treningssenter i Oslo?

Og så har vi lørdag og søndag til sosialt samvær, slaraffenliv og bare kos.

Vekta (jada, jeg vet jeg ikke skal veie meg så ofte) har heldigvis tippa nedover igjen, så jeg håper det bare var et "uhell" at den viste OPP sist mandag. Jeg forventer ikke noe godt resultat denne uka i og med at jeg skal bort, men jeg ligger iallefall normalt an FØR jeg drar avgårde. Så får det heller stå sin prøve, og jeg drar avgårde med stor glede og visshet om at jeg skal kose meg og at det vil gå bra allikevel.

De første gangene jeg skulle ut på farten eller på fest var jeg veldig bekymret for hvordan det skulle gå og hvordan jeg skulle løse det. Nå tenker jeg ikke på det lenger og det er bra for meg. Jeg pakker ned knekkebrød, magerost, epler og gulrøtter- så har jeg sikringskost i sekken. Og så har jeg hørt rykter om at det finnes sunn og god mat på restaurantene også i Oslo:-)

 

Kos dere her inne i Vektklubben og i livet forøvrig. Vi sees etter helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...