Gå til innhold

JESS vil bli "lett på tråden"


Anbefalte innlegg

Er innom her så snarest, livet går i 100 for tiden. Kom tilbake fra Oslo i går kveld, har hatt et flott opphold. Bra kurs, og så har vi festa og og kosa oss bare værre i helga.

Så gjett om jeg var spent på vekta i dag på 1. dag i kurs 2...

Og så hadde jeg jammen gått ned 0,6 kg- så nå har jeg passert 12 kg. totalt.

 

Første møte var egentlig ganske så uinteressant, handlet kun om opplegget/bok 1,- og det vet jeg nok om. Litt artig å få vist kursleder at jeg hadde klart å gå ned uten kurs da. Hadde faktisk gått ned presis like mye på disse 8 mellomukene som på kurs 1 og det er jeg utrolig fornøyd med.

 

Nei jenter, nå er det natta:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 912
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så er jeg i gang med kurs 2. Veldig rart, det betyr egentlig ingenting...

Kurslederen sa i går at gruppa er den viktigste faktoren for å lykkes, og det er nok helt sant. For meg er DERE her inne min gruppe, og dere betyr mye mer for meg enn GR-gruppa. Jeg var egentlig bare opptatt av at jeg skulle rapportere her inne. Det vil kanskje forandre seg litt etterhvert som jeg blir kjent med deltakerne der.

Jeg tror pr. i dag at dette blir mitt siste ned-i-vekt-kurs. Jeg skal fortsette selv til jeg er ferdig, og da skal jeg på Hold Vekten.

Jeg merker litt forskjell fra første kurs. Jeg er blitt litt mindre opptatt av å telle og veie alt. Men det er fordi jeg vet kcal-innholdet og vekta på en god del matvarer Jeg fører fremdeles et sirlig regnskap over det jeg inntar. Sist helg skrev jeg for første gang ikke opp noen ting. Jeg hadde likevel ganske god oversikt.

 

Nå har jeg kun en arbeidsdag igjen denne uka. Det føles veldig bra, for den siste tiden har vært ekstremt travel.

Matmessig går det fint. Kroppen maser ikke så grusomt for tiden. Jeg har endelig funnet noen som selger confecta-suppene- de er veldig gode å kose seg med i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med ditt kurs 2! Og kjempebra at søtsuget ikke er der så mye lenger:) Ønsker deg alt det beste for de kommende fridagene dine, kos deg mye! Eg har kun fri i morgen eg, men det er greit:) God helg, snakkes neste uke, eg er tilbake på mandag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en fantastisk dag i dag. Frokost på terassen, deretter har jeg gått en tur på 2,5 time. Jeg har gjennomsøkt klesskapet etter noen sommerklær. I fjor sommer fant jeg ingenting som passet, gjemte meg i noen svære skjørt og bluser. Og nå hoppet jeg rett inn i flere kortbukser som er nesten ubrukte:-) Jeg vokste ut av de før jeg hadde tatt de i bruk. Det føles skikkelig bra og jeg klarer faktisk helt fint å overse alle de kiloene som er igjen. Jeg skal holde sterkt fast på denne følelsen når SUUUGET setter inn igjen.

I ettermiddag har jeg sovet 1,5 time i solen, helt snodig- for jeg pleier aldri å sove på dagtid. Men så utrolig godt det var:-)

Ser i speilet at solen har satt et lite fargespor i kinnene, og det skader jo ikke akkurat.

Matmessig klarer jeg meg veldig bra i godværet. Det er lettere å holde seg til menyen når solen skinner. Det er nesten litt rart at det skal være så stor forskjell.

Jeg skulle egentlig hatt fri i mårra, men nå har vi fått sykdom så jeg drar allikevel. Forsåvidt greit nok, jeg hadde uansett ingen planer for morgendagen her hjemme.

Nå skal jeg snoke litt i kjøleskapet. Jeg har ganske mange kcal igjen i dag, og det passer godt for en utpreget kveldsspiser:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piggen

Hei jess! I det hele tatt så er sommeren en ekstra motivator når du skal ned i vekt. :-) Når sol og varme kommer og du har lyst å kaste klærene så kommer alt for dagen... :-) Men når sommeren allerede er der så er det forseint å begynne. Ihvertall for å få resultatat med en gang. Da er det bra vi alle allerede er godt i gang! Er det ikke herlig å kunne gå med "gamle" klær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg Piggen. Det er lenge siden jeg har vært innom deg, skal stikke innom og se hvordan det går med deg.

Mht klær så er det jo også veldig billig å finne "gratis" klær i skapet, blir vel værre når vi er ferdigslanka og skal fylle opp garderoben.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Jeg synes jeg ser deg fråtse i "gamle" ubrukte klær! Det er så fint å høre om alle

de gode opplevelsene som følger med det å bli slankere. Så kos deg videre, selv om du må jobbe imorgen. Ny helg like om hjørnet, vet du:D

hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg gått amokk i butikken og kjøpt masse bær. Først fant jeg en 2,5kg's boysenbærpose/singel i frysedisken. Kr 55,-./kg- slett ingen upris. Og så hadde de ferske jordbær til 20,-/kurs- måtte ha 3 sånne. Og så gikk det inflasjon i det hele, så jeg putta like godt på med en pk ferske blåbær og en pk ferske bringebær. Så i dag har vi fråtsa i dessert. Veldig godt, og så avleda det fokusen fra kakene jeg holder på å bake til ei venninne som har konfirmant. Et par ss vaniljekesam på toppen, og lykken er fullkommen!

 

Neste helg skal jeg i konfirmasjon, og jeg har allerede bestemt meg for å kose meg med maten og la kakene få stå. Jeg er jo den typen som ikke synes det er særlig godt med bittebittelitt. Jeg vil minst ha 2 store kakestykker hvis det skal være noen vits (gjerne en halv kake), og det passer dårlig i planen min. Så i år får kakene stå, og så får jeg bruke litt tid og energi på å lære meg å like LITT kake. Men ikke enda, jeg orker ikke å tirre søtsuget.

 

Nå er det helg igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det hørtes godt ut med mange forskjellige bær..mmm..tror jeg må kjøpe litt bær i morgen og ha meg litt lørdagskos.

Takk for innlegg på tråden min forresten:-)

 

Det med konfirmasjon og kaker er ikke lett. Jeg har det også slik at det er bedre å ligge helt unna. Akkurat kaker er jeg ikke så glad i, men dermed pizza elsker jeg. Så når vi har personalmøte på jobb lager jeg med meg middag for vi bestiller alltid pizza og jeg klarer ikke å stoppe etter 2-3 stk.

Skal selv i konfirmasjon i slutten av mai, så da kommer jeg også til å kutte ut kaker. Men jeg er så heldig at det serveres fersk suppe og det er vel ikke så ille å spise...?

 

Ha en fortreffelig fredagskveld og helg. Har vist meldt veldig fint vær i helga og i morgen er det vårmønstring her....mange korps som kommer så da må vi til byn å få litt mai stemning:-)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med pizza, Liaan? Jeg kan heller ikke spise pizza, for da spiser jeg ALT FOR MYE. Det er utrolig godt!

Jeg kan jo ikke nekte resten av familien å spise pizza, så nødløsninge har vært at jeg av og til lager pitapizza til meg selv når de andre er pizza-sugne. Da lager jeg kun det jeg skal spise, slik at jeg ikke faller for fristelsen til å ta 2-3 til.

Og så har jeg innført salat som tilbehør til pizza.

 

Og så elsker jeg fersk suppe! Og lapskaus, sodd ol. Det er heldigvis "ja-mat"

 

Det går veldig bra for tiden. Jeg spiser MYE på kvelden og litt mindre på formiddagen-da klarer jeg jeg å holde meg til rasjonen. Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg skal ha dette suget på kveldene. Jeg har prøvd de fleste råd: spist jevnt, spiser alltid frokost, spist mer tidlig på dagen, drikker vann ++++ Og ingenting hjelper, bortsett fra å spise mer på ettermiddag/kveld. Og det ser ikke ut til at vekta bryr seg om NÅR på døgnet jeg spiser- så da er det vel greitt?

 

I helga har jeg mollkost meg med finvær, hagestell og grilling. Jeg droppa treninga til fordel for hagearbeid- blir kanskje ikke allverdens trimpoeng- men skåra ett poeng eller 2 hos mannen som var veldig fornøyd med å ha selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen ganger laget meg den grete roede pizzaen med kylling og taco krydder, den er go og så kan jeg spise litt mer enn annen pizza.

 

Været har vært nydelig her også i dag, vi har vært ute i hagen i hele dag vi også, men ikke jobbet noe. Satte meg i bilen og skulle på trening i dag jeg da, men da ringte svigerinna mi og de var på vei for å besøke oss, så da snudde jeg og dro hjem. Så det ble ingen trimpoeng her heller i dag, men fikk tid med familien og det er vel like viktig det av og til.

Greit å skåre litt poeng hos de også av og til.

 

Jeg har stått stille ang vekt de siste ukene og føler at jeg er litt ute å kjører fortiden, så i dag har jeg meldt meg på GR kurs og begynner til onsdag. Har alltid sagt at møter jeg noe som helst motstand skal jeg på kurs, så nå bærer det dit.

 

I kveld har vi kost oss med aspic, det er en lett og god mat som alle her hjemme liker...til og med småtrolla våre.

 

Ha en fortsatt fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Pizza er virkelig helt utrolig godt! Enig i det, ja. Vi hadde min hjemmelagede pizza til middag i dag...mmmmm. Vi er bare to i huset, så da bestemmer jeg på forhånd hvilken del av pizzaen som er min, og da går det faktisk bra. Blir flere kcal enn det som står på planen, men jevner det ut ved å spise mindre tidligere på dagen. Jeg spiser nok også mer om kvelden slik som deg, Jess, og går ned sakte men sikkert likevel, så det funker visst det også! Jeg er redd for å bli så sulten på kvelden, jeg. Har ikke lyst til å bli frista til å stappe innpå tull.

 

Det er godt at det går bra med deg om dagen. Hagearbeid er god trim det, og så fint å ha blid mann i hus, da gitt. Var ute noen timer i hagen i finværet sjøl (I shorts og skummamelklegger, men herlig var det). Skjønte ikke før lenge etterpå at såre baklår og skjelven høyrehånd var hagearbeidsbivirkninger :(. Ha en fortsatt fantastisk helg!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piggen

Jeg kan berolige dere med at det med kakesuget går over! Hilsen en som nå har gått ned over 30 kg!:-) For meg er nå om å gjøre å ta et så lite stykke som mulig. Og det er helt greit! Egentlig irriterer det meg at jeg i det hele tatt tar litt kake. Jeg ville heller ha spart kaloriene til noe annet. Men noen ganger er det bare ikke til å unngå. Når noen har gjort seg umake for å ta med kake på jobb f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sprutregner det-sidelengs. Jeg hadde planlagt en lang skogstur, men ombestemte meg da jeg innså at det ikke holder med regnjakke og sko. Så da ble det treningssenteret i stedet. Målet var 1000kcal, men jeg ble så lei at jeg avsluttet etter 800. Jeg har trimma litt mindre enn vanlig denne uka, så jeg burde egentlig ha holdt ut. Endte opp med 10 trimpoeng og det er lite i mitt regnskap.

 

Nå skal jeg hoppe i dusjen, og så skal jeg vaske underetasjen etterpå. Burde sikkert ha vaska først, men jeg er så svett/kald.

Og så tror jeg at det blir en tur på kino i kveld, hvis noen i huset vil være med.

Neste helg skal jeg i 70 årsdag til min onkel. Det passa fint at det ble i pinsen, for da reiser jeg, mannen og den yngste datteren hjem til min hjemplass - til ho mamma. Lenge siden jeg har vært der nå så det blir kjempetrivelig.

Og jeg merker at jeg har kommet et skritt lengre i min livsstilsendring, for jeg tenker ikke lenger på det med mat, kaker og sånt. Jeg håper og tror jeg finner noe ok å spise der, og så vet jeg at jeg helt fint kan stå over disse evindelige kakene. Hvem i huleste var det som fant opp slike ting?

 

Ha en nydelig søndag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

... det er utrolig mye kakespising i pensjonistkretser. Enig i at det er forferdelig, - men akk, så godt! Jeg har nesten aldri kaker her heime; ingen ting til ettermiddagskaffen heller, og når en først blir vant til det, er det godt. Da er det jo den kaffekoppen som gjelder og søtsuget tirres ikke! Og så kan en jo glede seg til kveldsmaten når kaloriene ikke er oppbrukt på kakespising!

 

JESS, så koselig det blir å besøke ho mamma - og tenk så trivelig hun synes det er å få sånt storbesøk. Lurer på hva hun kommer til å si når hun får se hvor slank du er blitt??

Mødre liker sånt, i hvert fall gjorde min det. Hun kunne forresten være ganske krass

når jeg hadde lagt på meg; DET likte hun ikke!

 

Min helg har gått bra mht til spising; mindre med trim, men holdt på med dette malerarbeidet i 4 timer i dag, og da regner jeg 1 time bilvask og fikk bra betalt for det i trimpoeng. Kunne sikkert regnet inn mer, men jeg skal ikke lure meg selv heller.

Nå har jeg avslutta arbeidet for dagen og skal ta meg en deilig dusj, vaske hår og bruke mange gode kremer til smøring etterpå!

 

Fin-fin uke ønskes dere!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, resolutt- jeg gleder meg masse til å komme heim. Det er noe eget med heimen, og så setter jeg stadig mer pris på ho mamma. Jeg er så heldig å ha ei mor som er psykisk sprek selv om kroppen skranter litt. Hun er en gledesspreder i nærmiljøet. Jeg håper at jeg skal bli en sånn mormor en gang i tiden!

Og så får jeg møte mange andre fra familien, i og med at det er stordag.

Jeg har ikke fortalt henne at jeg slanker meg, så det blir artig å se hva hun sier.

Hun er egentlig ei god, gammeldags matkjerring som liker å stelle rundt oss. Og det skal hun få lov til. Hun er heldigvis best på husmannskost:-)

 

Jeg blir så inspirert av malingen din. Jeg har snakket litt med mannen min om dette, og jeg tror nok at vi skal hive på litt maling her og der før sommeren er over. Vi skulle ha malt baderomstaket, men så er det disse jentene mine da - som dusjer flere ganger pr. dag - begge to. Vi får ta det ei helg de er borte, slik at malingen får en sjanse til å tørke.

 

Jeg er jo av nazi-typen som ikke smaker godsaker, mest fordi jeg vet at det gir mer-smak, og at jeg har mer behov for maten. I kveld har jeg imidlertid "skjeia ut". Jeg har kosa meg med 100g lettis med et par ss kaffe over= 105kcal + en banan i skiver. Dette gikk fint inn i dagsrasjonen, og det var UTROLIG godt.

Og så stekte jeg vafler til resten av familien + at de fikk vanlig is. Jeg driver jo litt oppfeting av yngstefrøkna, og det ser ut til å fungere. Hun har gått opp 0,5kg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt ei fin helg, Jess?? Ser ut som du har kost deg iallfall:) Kurs2 går strålende eller?? :(

 

Du er en kveld-spiser du og ja?? Det er så vanskelig å spise lite og "lett" om kveldene, når man endelig er heime, og skal slappe av og kose seg etter en lang dag. Enten foran tven, eller rundt bordet med mannen. Blir vanligvis i sofaen foran tv-skjermen for min del, for han er alltid mye senere heime enn meg. I kveld er det Ungkaren og Slankekrigen! Digger å se Slankekrigen! Blir skikkelig motivert kver mandagskveld;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du stakk innom, nyaco. Kurs 2 går strålende. Denne uka har jeg gått ned 1,6 kg:-)

Veldig artig, fordi jeg har holdt på med 87-tallet i 3 uker. Hadde et par helger med veldig mye alkohol, og det er nok årsaken til at det har gått tregt. Men hva gjør vel det når det jafser innpå i neste omgang?:-)

 

Jeg ser det går veldig bra med deg også nyaco, og det er veldig bra. Du har fått godt betalt for trimminga :-)

Jeg skal stikke innom tråden din en tur senere i dag.

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg ikke på kurset i dag. Jeg måtte plutselig på en dugnad min datter hadde glemt å gi meg beskjed om. Sånn er det med denne ungdommen, hodet er "stengt pga ombygging"

Dagens vekt er derfor ikke dobbeltsjekka med GR-vekta, men det er nå min egen vekt jeg har forholdt meg til de siste par månedene.

 

Dermed ble det ingen trim i dag heller. Jeg blir nærmest litt desperat, er ikke vant til at det går så mange dager i mellom. Så nå sitter jeg faktisk om NYTER suget etter trening,- likssom for å motivere meg ekstra til å trene i mårra. Jeg skal på et møte kl. 19 i mårra, så det blir hektisk - men det skal gå!

Fordelen med å ikke trene er at jeg blir mindre sulten på kvelden. Etter ei skikkelig treningsøkt MÅ jeg ha mat. Nei nå er det nok syting om dette, det finnes værre ting enn å gå glipp av en kurskveld og ei treningsøkt. Ute er det vår, vekta peker nedover, det er kun 4 dager til langhelg- og plantene i krukkene ute lever enda:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jess :(

 

Gratulerer med flott nedgang! Det er virkelig et motivasjonskick når ting løsner litt eller hva? Jeg skal på vekten i morgen jeg, og er spent som en unge på julaften :D

 

Det er nok flere enn deg som er kveldsspiser her inne ja... Men jeg har faktisk klart å venne meg av med det denne gangen. Om jeg får i meg nok på dagtid selvfølgelig! Det blir ikke mye trim her heller om dagen... Jeg sliter med denne ankelen, og er sliten etter mye stress de siste ukene. Men det er rart med det... Det er når jeg ikke trener at jeg går ned...

 

Vel - her er det strålende sol, og jeg tror faktisk jeg er blitt litt solbrent i dag... Det er deilig å kjenne en forsmak på sommeren!

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også sånn, Vilde. Uker med lite trening gir best resultat. Jeg har tenkt litt på om jeg skal øke matmengden litt når jeg trener mye, eller om det bare er en forsinkelse i systemet? Ikke det at det spiller så stor rolle, for det jevner seg ut til slutt...

Det ble altså ikke noen trening på meg i dag heller. Jeg skal snart avgårde til legevakta med datteren min, -som har fått så veldig vondt i magen. Paps'n er borte, så jeg må være her sammen med henne selv om hun er stor.

Håper det ikke er noe alvorlig.

 

Ellers går det bra i regnet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere skriver litt om trening og vektnedgang. Jeg har stått stille de siste 3 ukene, føles som om jeg er på vei opp i vekt igjen..mister litt motivasjonen av det. Men kansje det er som dere skriver at vektnedgangen ikke er så merkbar når en trener mere, for det har faktisk jeg gjort. Men får vel lønn for strevet til slutt. Har ikke vært så flink til å få i meg alle måltidene de siste dagene heller, så det skal nok bli godt med ett kurs nå. Både gleder og gruer meg til i morgen, er veldig spent på vekta på kurset viser i forhold til min. Min har nemelig vært litt ujevn, har måttet veie meg mange ganger og da har det ofte skilt 3-4 kg.

 

Du får ha en fortsatt god ettermiddag/kveld, og håper alt går bra med dattera di!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra med jenta mi, hun har fått medisiner for en mageinfeksjon:-)

 

Liaan: Jeg holdt på i 3 uker med 87-tallet! Og i den fjerde uka hoppet vekta rett ned til 85 og noe... Så du må bare ikke gi deg.

Min kropp svinger veldig fort i vekt. Hvis jeg spiser noe salt spretter vekta rett opp med et kg eller 2, hvis jeg trener meg støl skjer det samme. Og hvis jeg spiser sukker eller drikker alkohol får jeg et voldsomt sug.

Kjempeviktig at du putter i deg alle måltidene. Hvis du ikke har tid til å spise et skikkelig måltid, så lur i deg ei skive, en frukt el. " i farta". Husk å ha matpakke og frukt med deg overalt. Jeg spiser av og til litt i bilen på tur til et eller annet. Jeg vektlegger måltider i ro og fred, men enkelte dager rår jeg ikke over situasjonen.

Bare stå på, så får du resultater etterhvert:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jess!

 

Får da virkelig håpe de medisinene hjelper for dattera di, det er grusomt når ungene ikke er i form!

 

Jeg har og lurt på det med vekten og trim som jeg så dere skrev om her. Jeg skulle jo gjøre så "vel" å gå noen skikkelige lange turer, gikk mellom 1 og 1,5 time flere ganger i uken. Men har ikke gått så mye ned synes jeg selv. Nå har jeg begynt å gå en tur som tar 40 min, så tar jeg 15-20 min på magetrimmeren etter det. Så da blir det jo spennende å gå på vekta til mandag igjen, så jeg får bare vente og se!!

 

Ha en fin kveld- niara!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er rart det der. Jeg tror likevel det er veldig bra med trimminga. Du bygger muskler som igjen medfører høyere hverdagsforbrenning. Og så er det deilig å komme i form. Og så kan det hende at det tar litt tid før den slår inn?

Kjempeflott at du har disse turene dine, og magetrim er veldig bra for magen,- og for ryggen.

Jeg har sporadisk hatt litt ryggvondt, men den har altså forlatt meg etter at jeg begynte å trene litt styrke.

Jeg krysser fingrene for deg niara, skal følge med hvordan det går. Vi skal nok komme i mål etterhvert

:-) JESS :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...