Gå til innhold

Here we go again!!


Gjest Salia

Anbefalte innlegg

Studensamskipnaden mange steder har egne treninger som er mye billigere og flere treningssentre har studentmedlemskap som ikke er så dyre. Det kan være verdt å sjekke og mye penger å spare. Bare et tips hvis kurslederen din sier treningssenter:)

Joda. Det er sant det altså. Jeg får se hvor mye det koster. Studentsamskipnaden i Oslo har bare et visst antall treningsmuligheter fordelt på både høyskole og universitet så vidt jeg forsto. Så og så mange studenter pr sted de har avtale med, så det gjalt å være kjapp skjønte jeg.

 

Jeg finner vel litt på unskyldninger for å ikke trene på senter også egentlig hvis jeg skal være brutalt ærlig med meg selv. Jeg har en greie med å ikke like å stå i en hall sammen med en masse veltrente folk og føle meg dum... jaja. Vi får se :)

 

Nå er det Bella som trenger oppmerksomhet. Tid for tur! Også DET strålende været i dag! Stikk motsatt av drittværet i går. Det er deilig det!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 243
  • Created
  • Siste svar

Jeg har og alltid følt meg dum på sånne steder helt til jeg begynte på elixia på Carl Berner. det er rette stedet for oss som sliter med vekta. der er det folk i alle mulige fasonger og varianter og ingen er stailet til fingerspissen. rett og slett normale folk som går der og jeg trives. På eilixia på Carl Berner har de og studentmedlemsskap.

 

LYKKE TIL!! Du går jo tur med Bella også går det jo an å kjøpe en ball og noen strikker så har du glimrende utgangspunkt for styrketrening på stuegulvet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og alltid følt meg dum på sånne steder helt til jeg begynte på elixia på Carl Berner. det er rette stedet for oss som sliter med vekta. der er det folk i alle mulige fasonger og varianter og ingen er stailet til fingerspissen. rett og slett normale folk som går der og jeg trives. På eilixia på Carl Berner har de og studentmedlemsskap.

 

LYKKE TIL!! Du går jo tur med Bella også går det jo an å kjøpe en ball og noen strikker så har du glimrende utgangspunkt for styrketrening på stuegulvet:)

Hehe. Der fikk jeg den!

Du har jo så rett så rett, Vagga!

Jeg trente en periode på Elixia på Kalbakken som er det nærmeste senteret for meg, og når jeg var der på dagtid var det ikke mange flexe-muskler å se altså. Det er helt riktig det. Det var langt mellom opptatte apparater og det var folk som deg og meg der. Mye rumpe, mage og lår samlet på ett sted.

Problemet lå nok mer hos meg selv tror jeg. Jeg overbeviste meg selv om at det var fælt, og hadde store ubalanser i kroppen i en periode.

 

I april 2005 var jeg utsatt for en stygg sykkelulykke hvor jeg røk de 3 senene som holder kragebeinet og skulderbeinet sammen, og det viste seg etter 3/4 år med krangling med helsevesenet at jeg også hadde brukket kragebeinet. Det fant de faktisk ikke ut før jeg lå på operasjonsbordet på Martina Hansens hospital i desember samme år. Spenstig nok sluttet jeg å røyke samme måned rett før operasjonen, og inaktiviteten etterpå sammen med nedsatt forbrenning etter røykeslutt + at jeg hadde fullt av kunstige hormoner i kroppen etter p-sprøytebruk i flere år, gjorde at kiloene bare fløy på.

I oktober 2006 begynte jeg på Elixia på Kalbakken. I januar 2007 veide jeg 3 kilo mer enn jeg gjorde da jeg begynte å trene, og nådde dermed min max-vekt.

Motivasjonen gikk og gjemte seg og kom ikke frem igjen før nå. Jeg hadde mistet 4 kilo siden januar 2006. Det er ikke mye å skryte av. Spesielt siden jeg følte at jeg ikke overdrev noenting med maten. Problemet var vel snarer tvert i mot: Jeg spiste for lite. Dessuten samler kroppen min masse masse vann i varme perioder. Jeg spurte legen min om jeg kunne få et mildt vanndrivende for å hjelpe på problemet. Det var jo vondt å gå. Han bare lente seg arrogant tilbake i stolen og så på meg med et ovenfra-og-nedad-blikk og sa "nei for det trenger du ikke." Han ville ikke engang høre hva jeg hadde å si. Dessuten sa han bare at det var et misforhold mellom hvor mye kalorier jeg fikk i meg og hvor mye jeg forbrente. Med andre ord fortalte han meg pakket inn i et syltynt lag med bomull at jeg fikk slutte å stappe i meg mat og begynne å trene så går det nok bra skal du se... Jeg regnet ut ved hjelp av GR-sidene hvor mye kalorier jeg fikk i meg om dagen, og kom frem til ca 800. Skulle jeg spise mindre enn det, ville jeg jo sulte meg! Han ble byttet ut rimelig fort etter det.

 

Nå har Bella og jeg vært ute og gått tur. Bella er ikke veldig begeistret for å gå langs veien. Hun vil mye heller løpe fritt i skogen og spise elgbæsj nemlig! Men i dag var det ikke bønn: Damen fikk bare vær så god bli med mor på traske-langs-veien-tur! 35 minutter i strålende solskinn! Deilig var det!! :)

Dermed ble det 3.5 trimpoeng så langt denn uka. Hipp hurra! Innen utgangen av denne uka skal jeg ha minst et eple på treet mitt altså!!

 

Jaja. Ble litt av en roman dette her... Får prøve å fatte meg litt mer i korthet senere. Det er bare det at fingrene mine lever et helt eget liv når jeg begynner å skrive :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke hatt det lett nei... Hmmm...

 

første gang jeg skulle på elixia snudde jeg halvveis og gikk hjem igjen. kom inn døren grinende og fortvilet for jeg kunne ikke gå opp dit og vise meg fram! Jeg kunne ikke risikere at andre pratet og pekte. Jeg er ikke veldgi stor og de fleste ville antagelig ikke reagere på det, men det var den selvfølelsen da som er så veldig i veien! Jeg bestemte meg for at dersom selvtilliten skulle økes var jeg pent nøtt til å komme meg av gårde.

Uken etter gikk jeg på min første trening der oppe og nå trener jeg 4-5 ganger i uka. Har bestemt meg for å drite i hva andre syns om meg så får vi se om jeg klarer det samme i tøyen parken til sommeren :)

 

Lykke til, jeg tror du klarer det:) Heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke hatt det lett nei... Hmmm...

 

første gang jeg skulle på elixia snudde jeg halvveis og gikk hjem igjen. kom inn døren grinende og fortvilet for jeg kunne ikke gå opp dit og vise meg fram! Jeg kunne ikke risikere at andre pratet og pekte. Jeg er ikke veldgi stor og de fleste ville antagelig ikke reagere på det' date=' men det var den selvfølelsen da som er så veldig i veien! Jeg bestemte meg for at dersom selvtilliten skulle økes var jeg pent nøtt til å komme meg av gårde.

Uken etter gikk jeg på min første trening der oppe og nå trener jeg 4-5 ganger i uka. Har bestemt meg for å drite i hva andre syns om meg så får vi se om jeg klarer det samme i tøyen parken til sommeren :)

 

Lykke til, jeg tror du klarer det:) Heier på deg![/quote']

Tusen takk!! Det betyr så mye å få tilbakemelding fra dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Vekta går i riktig retning. Det er ikke noe i veien med den siden av saken.

 

Men dagen i dag startet skikkelig ille.

 

Først sitter datteren min og forteller meg... endelig... etter nesten et halvt skoleår med å gå sammen med 4 andre jenter til skolen at hun ikke vil det lenger for de snakker ikke med henne. De bare går fra henne og vil ikke la henne være med. Hun vil heller stå opp tidligere og gå tidligere på skolen og være på SFO om morgenen enn å gå sammen med de jentene. I følge henne har det pågått lenge også. Og hun har ikke sagt noe til meg. Jeg har stressa henne om morgenen for å komme seg avgårde så de andre ikke går fra henne.

Skulle jeg ha oppfattet at det var noe galt? Hun har jo nærmest løpt etter de andre fordi jeg har stressa henne. Også ender hun opp med å gå alene likevel. Stakkar lille jenta mi!!

Jeg vet jo ikke hvorfor. Om det er fordi de andre jentene ikke vil gå sammen med henne eller om det er fordi hun er for treg så de ender opp med å gå fra henne.

Det skal jo ikke så mye til før gruppementaliteten til jenter setter igang. Det kan være nok at en eller to synes hun går for sakte, og får med seg resten.

Jeg ble selv mobbet omtrent til døde da jeg var liten, så selv sånne ting som dette her som kan høres uskyldig nok ut for andre gjør meg helt satt ut.

 

Midt oppi alt dette ringte broren min og fortalte at onkelen vår, som har ligget syk med kreft i lengre tid, døde i natt. Dermed blir det begravelse der oppe i slutten av neste uke tenker jeg.

Det er vondt å vite at han er borte, men han hadde så mye smerter og var så dopa ned at det var egentlig godt for ham å slippe også. Det virket som morfinen bare maktet å ta toppen av isfjellet for ham. Han hadde visst fryktelig vondt.

Men sånn er det med mennesker. Hadde han vært et dyr hadde han fått slippe for lenge siden. Men siden han er et menneske skal han seigpines så lenge det er mulig. Jeg mener nå engang at når en person ikke kan bli frisk. Når man bare venter på å få lov til å dø, bør man kunne få lov til å slippe å lide så lenge også.

Å proppe ham full av morfin bare for å lindre toppen av smertene og vente på at kroppen hans ikke klarer mer er umenneskelig. Det er ikke legegjerningens bevaring av liv, det er tortur.

 

Nåja. De gikk vel ikke inn for å pine ham, men det er ikke lett å se det positive i behandlingen terminale pasienter med enorme smerter får.

 

Jeg får bare prøve å karre meg på skolen i dag. Jeg har mest lyst til å sitte hjemme og føle meg håpløs, men det gagner jo ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner dagen din ikke begynte så godt.... Enig med deg at det er godt å slippe etter lang tids pining....

 

Stakkars dattera di... Håper du får vite hva som ligger bak den historien. Har dattera di andre venninder på skolen?? Prøv å spleis henne med noen andre.. synes det var ett fin tiltak å gå tidligere og være på SFO sammen med andre..

Håper dette går seg til!

 

Håper ellers dagen din har fin!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner dagen din ikke begynte så godt.... Enig med deg at det er godt å slippe etter lang tids pining....

 

Stakkars dattera di... Håper du får vite hva som ligger bak den historien. Har dattera di andre venninder på skolen?? Prøv å spleis henne med noen andre.. synes det var ett fin tiltak å gå tidligere og være på SFO sammen med andre..

Håper dette går seg til!

 

Håper ellers dagen din har fin!

 

Klem fra XXL

Jeg spurte henne hvordan hun har det på skolen, og hun sier hun trives der og har venner å leke med, så det er jeg ikke så redd for.

Har spurt henne om det pakket inn i forskjellige fraser og vendinger før også siden jeg har den bakgrunnen jeg har. Jeg er livredd for at hun skal gjennomgå det samme som meg. Men heldigvis har skolesystemet gjennomgått en utvikling siden jeg gikk på barneskolen for 25 år siden. Det forekom ikke mobbing på den skolen nemlig. Jeg bare satt med speiderkniven min og lurte på om det ville gjøre vondt og om mamma og pappa ville savne meg da jeg var 9 år....

 

Jeg har bestemt meg for å skrive eller snakke til skolen og be dem ta opp skoleveien igjen. Det er like viktig på vei til og fra skolen som på skolen synes jeg.

 

Jeg skal nok få karret meg til skolen selv i dag også. Vesla skal komme hjem alene i dag og sette Bella ut i båndet sitt så hun får tisse. Så kommer jeg en times tid senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også mobbet på skolen, i ni år omtrent.... Skolen gjorde ingenting med og jeg er livredd for at lillegutt skal oppleve det samme når det er hans tur. Skjønner en del av hvordan du har og blir så glad når jeg forstår at du står opp for dattera di! Det gjorde ikke mine foreldre for meg, de sa at det går nok over.

 

Selvom det du forteller kan høres uskyldig ut for andre så er det ikke uskyldig for dattera di og det er det som er viktig. Det som jo faktisk er positivt er at hun har venner på skolen som hun kan leke sammen med:) Du vet at hun ikke er alene hele dagen og det gjør vel noe godt?

 

Ta det opp med skolen. mannen min er lærer og forteller hvor utrolig mye lengre de har kommet innenfor problematikken mobbing enn de var da vi var små :)

 

Stå på, dette ordner seg tror jeg. Det er jo fint at hun vil på skolen bare ikke gå sammen med de jentene:)

 

Også ble så trist av å lese om onkelen din... Det er som du sier at for han var det nok best å få slippe selvom det ikke oppleves som det beste for dem rundt. Sviger mor sa da svigerfar døde at for henne var det det verste som kunne skje mens for han var det det beste. Han døde også av kreft.

 

Lykke til med alt du står i om dagen. Jeg tenker på deg :)

Klem fra Vagga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også mobbet på skolen' date=' i ni år omtrent.... Skolen gjorde ingenting med og jeg er livredd for at lillegutt skal oppleve det samme når det er hans tur. Skjønner en del av hvordan du har og blir så glad når jeg forstår at du står opp for dattera di! Det gjorde ikke mine foreldre for meg, de sa at det går nok over.

 

Selvom det du forteller kan høres uskyldig ut for andre så er det ikke uskyldig for dattera di og det er det som er viktig. Det som jo faktisk er positivt er at hun har venner på skolen som hun kan leke sammen med:) Du vet at hun ikke er alene hele dagen og det gjør vel noe godt?

 

Ta det opp med skolen. mannen min er lærer og forteller hvor utrolig mye lengre de har kommet innenfor problematikken mobbing enn de var da vi var små :)

 

Stå på, dette ordner seg tror jeg. Det er jo fint at hun vil på skolen bare ikke gå sammen med de jentene:)

 

Også ble så trist av å lese om onkelen din... Det er som du sier at for han var det nok best å få slippe selvom det ikke oppleves som det beste for dem rundt. Sviger mor sa da svigerfar døde at for henne var det det verste som kunne skje mens for han var det det beste. Han døde også av kreft.

 

Lykke til med alt du står i om dagen. Jeg tenker på deg :)

Klem fra Vagga[/quote']

Tusen tusen takk, Vagga! Det betyr så mye for meg å høre!!

 

Jeg har fri i morgen og skal ta det opp med læreren hennes da. Hun sier at hun vil stå opp og gå tidlig på skolen så hun kan spise frokost på SFO hveeeeer dag! Hehe. Hun glemmer visst det trange trynet som møter meg når jeg går opp for å vekke henne om morgenen. Lille snuppa hihi.

 

Joda. Jeg vet jo at de har kommet veldig mye lenger med det sosiale på skolen og det med å forhindre mobbing, men det knyter seg likevel inni meg ved tanken på at den lille jenta mi ikke har det bra.

Det er lett for meg å overse at hun har det fint på skolen. Det er bare dette med skoleveien som er litt trøblete.

Vi har blitt enige om at hun får gå til skolen når hun selv vil så lenge hun kommer tidsnok og ikke føler at hun blir holdt utenfor.

Det er så godt å vite at hun har gode venner på skolen ihvertfall.

 

Og jeg tror nok at tanten min føler det samme som din svigermor akkurat nå: At det var det verste som kunne hende henne, men det beste for ham. Han var så i tåka av smerter og dop at han ikke kjente igjen datteren sin en gang.

 

Jeg trodde jeg hadde den kjempesprekken i dag jeg da. Med 3 biter twist og diger salat på skolen og pølser til middag, men takket være at jeg ikke spiste opp melkerasjonen min (er litt sånn intolerant), så klarte jeg meg fint likevel. Har faktisk 70 kalorier tilgode! Utrolig!

 

Har ikke blitt mye trim på meg i dag, da. Jeg har liksom vært helt uttømt. Alt som skjedde i dag morges har tømt meg for krefter, så jeg har ikke orket noen ting. Jeg får labbe en runde med Bella senere i kveld så jeg ihvertfall kommer opp på 1 poeng i dag.

Jeg vil så gjerne fylle epletreet mitt jeg også! Det er så mange flinke damer her inne med det ene fulle treet etter det andre !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at hun trives på skolen da:) Det hadde gjort alt så mye vanskeligere om hun ikke hadde trivdes.

 

:) Jeg sprakk jeg da :) Bigtime, men men for sent å angre nå. Satse på bedre tider imorgen.

 

Tenk at det viktigste du kan gjøre for deg selv og familien din nå er å holde på de gode vanene med sunt kosthold og trim. Det gir deg overskudd til å takle det som står på:) det er lettere sagt enn gjort men selv det minste initiativ i den retningen hjelper.

 

klem Vagga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme dumme dagboka altså!!

Jeg skulle liksom starte kurs på onsdag 27/2. Jeg fikk boka på lørdag, så jeg bestemte meg for at siden jeg skulle begynne å rapportere sånn midt i uka, så ville jeg sette mandagen til startdato og begynne da.

Men neiiiiiiida! Fikk ikke lov til å sette mandagen som startdato, nei. Onsdag skulle det være ja! Jeg er sta som et esel, og satte startdatoen til mandagen før, og bare lot være å rapportere noenting før mandag 25. Dermed har jeg trimpoeng fra mandagen registrert selv om det ikke synes på oversikten min.

Dermed har jeg: Taatataaaaaaaa: Mitt første gulleple siden jeg startet kurs!! :) Det lønner seg visst å svømme en dag i uka og labbe rundt og taue på bikkja hehe.

Jeg har hatt fri i dag og har prøvd så godt jeg har kunnet å lese til eksamen i slutten av mars. Dermed tok jeg med Bella i skogen og har trampet rundt der i 40 min og trent med pølsebiter. DET er populære saker det!! Hun var så oppmerksom og flink og lydig at det var en fryd!

Og en plage for hun gikk i hæla på meg rimelig mye og skulle snike til seg en godbit til. Det KUNNE jo hende at mamma bestemte seg for å gi henne godbit og hun ikke var der! Skrekk og grus!!!

Men stort sett løp hun rundt i skogen og hadde det festlig mens jeg peste rundt på snødekte stier med blåholke som eneste avbrudd. Utrolig nok hold jeg meg i riktig posisjon hele veien. Jeg var temmelig sikker på at jeg ville ende opp på baken minst en gang i løpet av turen, men neida. Mor har balanse som en full måke, så dette går så det uler! HAHAHA

 

Jeg fikk en melding av kursleder i dag med anbefaling om å prøve kesamlapper som snacks i løpet av helgen. Det så så innnnnmari godt ut at jeg skal helt klart kjøpe ingredienser til det på handletur i dag!!! Nammenam!!

Jeg får se... Kanskje Bella-Bølla og jeg går tur ned til butikken og møter pappa'n der. Da må Bella stå utenfor og vente mens vi er inne og handler. Det er hun så kjempeflink til! Hun setter seg bare rett ned og der sitter hun til vi kommer ut igjen. Flinke lille jenta vår!!

Denne helgen er vesla hos pappa'n sin, så kanskje vi kan ha en skikkelig voksen-helg hihihihi *rødme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonton

Gratulerer med gulleple og kjempebra innsats, Salia! Nå har jeg lest tråden din, og jeg synes du er kjempeflink! Høres moro ut å ha en liten Bølle-Bella som turvenn. Selv har jeg alltid vært så allergisk mot alle mulige dyr, så legen har fraråda meg å friste skjebnen....

 

Det slår meg at mange av oss her inne har hatt problemer med mobbing, i større og mindre grad. Jeg ser ikke på meg selv som direkte mobbe-offer, men jeg var påfallende ofte "syk" og hjemme fra skolen i barneskoleårene og hadde ingen ordentlige venner før videregående. Det var liksom bare sånn. Jeg var litt stor og klumpete, brukte briller og var flinkest i klassen. Deprimerende uoriginalt egentlig. Men jeg hadde ikke sånne tanker som deg, Salia. Det høres ut som du har hatt det tøft. mange trøsteklemmer sendes herved. Jeg tenker med gru på muligheten av at mine egne barn kanskje kan bli mobbet en dag (1 og 3 år), men jeg regner vel med at det er noen år til den problemstillingen er aktuell. Jeg tror det viktigste er å pøse på med kjærlighet og respekt i hjemmet og bygge opp selvtilliten hos de små. Vet ikke hva ellers man kan gjøre.

 

Kjempehyggelig å ha deg her inne - du klarer helt sikkert målene dine! Lykke til og god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gulleple og kjempebra innsats' date=' Salia! Nå har jeg lest tråden din, og jeg synes du er kjempeflink! Høres moro ut å ha en liten Bølle-Bella som turvenn. Selv har jeg alltid vært så allergisk mot alle mulige dyr, så legen har fraråda meg å friste skjebnen....

 

Det slår meg at mange av oss her inne har hatt problemer med mobbing, i større og mindre grad. Jeg ser ikke på meg selv som direkte mobbe-offer, men jeg var påfallende ofte "syk" og hjemme fra skolen i barneskoleårene og hadde ingen ordentlige venner før videregående. Det var liksom bare sånn. Jeg var litt stor og klumpete, brukte briller og var flinkest i klassen. Deprimerende uoriginalt egentlig. Men jeg hadde ikke sånne tanker som deg, Salia. Det høres ut som du har hatt det tøft. mange trøsteklemmer sendes herved. Jeg tenker med gru på muligheten av at mine egne barn kanskje kan bli mobbet en dag (1 og 3 år), men jeg regner vel med at det er noen år til den problemstillingen er aktuell. Jeg tror det viktigste er å pøse på med kjærlighet og respekt i hjemmet og bygge opp selvtilliten hos de små. Vet ikke hva ellers man kan gjøre.

 

Kjempehyggelig å ha deg her inne - du klarer helt sikkert målene dine! Lykke til og god helg!![/quote']

Hei og tusen takk!!

 

Joda. Jeg var nok ganske ille ute da jeg var liten. Det hele begynte vel strengt tatt allerede i barnehagen. Vi var 2 jenter som flyttet til området samtidig og den andre jenta var ikke snill mot meg. Det ble glatt ignorert av personalet som bare mente at vi to nykommerne skulle holde sammen og ferdig med det. Det var antagelig det enkleste for dem tenker jeg.

Så jeg begynte påskolen med den instillingen at unger var slemme, og ble dermed en nærmest selvutnevt hakkekylling. Det holdt seg til jeg byttet skole i 7.klasse.

Nå for tiden er man jo veldig opptatte av det sosiale miljøet både i barnehagen og på skolen, så jeg er sikker på at dine barn kommer til å ha det helt flott :)

 

Det finnes hunder som ikke røyter vet du? Puddel og schnauser ihvertfall... De må jo til gjengjeld klippes og friseres jevnlig da.

Naboen min hadde briard i alle år. De er store og veldig hårete og røyter 2 ganger i året som de fleste andre hunder. Hun klarte det selv med astma. Hun sa at det eneste som gjorde at hun kunne ha de hundene var at hun børstet dem nøye utendørs hver eneste dag og støvsugde og sto på... Jeg vet ikke om jeg ville orke det altså. Jeg hadde en polarhund før (samojed), og hun røytet ca 2 store bæreposer med pels 2 ganger i året.... Synes det var slitsomt nok jeg....

 

Nå har vi vært i skogen og gått tur. Bella fikk løpe og leke og hadde det helt topp. Hun ligger helt strøken nede på stua hehe.

Det er en våt fornøyelse å gå i skogen nå for tiden. Det har kommet litt snø i natt, så det var ganske slapsete og glatt rundt omkring.

Helg er deilig. Denne helgen er datteren min hos pappa, så sambo og jeg har litt tid til bare hverandre. Det gjør underverker :)

Tiril katt elsker at det har begynt å bli varmere i været. Hun får lov til å være ute, men vil ikke. Bortskjemte dyret vil helelr sitte i vinduskarmen og se på livet. Da kan hun legge seg på toppen av stolryggene våre ved PC'n nemlig. Der troner hun og ser ned på Beistet Bella.

Hun er ikke overbegeistret for nevnte Beist, men har nå etterhvert begynt å innse at det kan være riktig så morsomt å leke med henne.... Til et visst punkt ihvertfall hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag er en laaaaat dag! jeg må bare ta meg sammen og gå ut med hund og mann senere i dag. Var ute med Bella 10 min på morgenen som vi pleier. Utpå formiddagen får vi trampe oss en tur i skauen tenker jeg.

Gleder meg litt til å se hvor mange trimpoeng jeg ender opp på denne uka faktisk. Det har vært lite skole og sånt, og dermed mer stillesitting. Man må jo lese også desverre hehe.

 

Er litt oppmuntrende å se hvor mange poeng man kan samle uten å trene bevisst. Altså uten å være på et treningsstudio eller annen form for "organisert" trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonton

God søndag til deg! Ja, det er kjempefint å "snik-trimme", noen ganger kan man få overraskende bra mosjon selv om man ikke blir svett engang! Bare å gå en times tur for eksempel, er jo to trimpoeng for minimal anstrengelse!

 

Jeg har et nytt sniktrim-prosjekt, veldig enkelt og greit. Jeg kaller det Heisen Funker Ikke. Da behøver jeg ikke engang å lure på om jeg skal være flink og ta trappa eller bevilge meg en heis-tur. Neida, heisen står den!

 

Ha en deilig uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper inderlig mensen kommer i morgen senest altså!

Har alle disse innmarie før-mens symptomene som vektøkning, fysen på godteri, kviser i lange baner osv osv.

Også jeg som skal i begravelse på torsdag! Det kommer til å komme en hel haug med folk jeg ikke har sett på årevis + en masse folk jeg ikke kjenner. Da hadde det vært greit å ikke se ut som en pizza altså!!

Snart på tide å komme seg ut med Bella også. Hun trenger tur, og jeg må samle trimpoeng hehe. God kombinasjon som alltid :)

Får satse på at hun får løpt litt rundt i dag da. Er vel kanskje ikke så mange folk ute og går på denne tiden av døgnet får'n håpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig for svar på Hjelp-tråden min:) Setter eg veldig pris på! Ser du har rottweileren Bella, kjempekoselig å gå tur med hund, gir også en liten ekstra dytt angående tur kver dag. Eg har en norsk elghund på 3 år, som heter Vanja. Samboeren min bruker ho mest til jakt og kos, mens eg går ofte kveldsturene med ho. Ser du prøver å ikke spise brød i ukedagene, kossen går det? Eg og har lyst å kutte ned på brød, og andre karbohydrat-rike ting, som potet og pasta, men eg er veldig glad i potetene mine! Så om eg klarer å kutte ned på brød og heller spise knekkebrød og kavring, slik som eg har gjort en del nå, skal eg vere fornøyd med det for øyeblikket!

 

Lykke til videre, Salia! Eg kommer sikkert innom og leser litt av og til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for kommentar, nyaco! Alltid koselig at noen tar seg tid til å stikke innom skravle-tråden min :)

 

For meg funker det veldig bra å ikke spise brød i ukedagene. Jeg spiser mye knekkebrød, eller så spiser jeg egg; omeletter, hardkokt med kaviar, speilegg osv. Her om dagen dumpet jeg over et speltbrød på Rema1000. Det var faktsik kjempegodt, og ikke fikk jeg magetrøbbel av det heller sånn som jeg gjør med vanlig brød. Så jeg lurer litt på om ikke jeg skal legge turen om den butikken litt oftere.

Jeg klarer meg fint uten poteter til middag selv om jeg alltid har vært kjempeglad i det. Jeg spiser det jo av og til, men så sjeldent jeg kan.

Ofte lager jeg blomkålmos istedetfor potetmos når vi har kjøttkaker eller middagspøler e.l til midag. Det funker kjempegodt, og er så mildt at vesla også liker det. Kålrotstappe gikk ikke fullt så bra hehe.

 

Nå har Bella og jeg vært ute og trampet i 45 minutter. Det var kjempedeilig! Frisk og god luft og en lydig og veldig flink Bella. Kan ikke bli stort bedre enn det altså! :)

 

Tror nok vekten blir mensen-deprimerende denne uka, men håper inderlig jeg kommer sterkere tilbake neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for kommentar' date=' nyaco! Alltid koselig at noen tar seg tid til å stikke innom skravle-tråden min :)

 

For meg funker det veldig bra å ikke spise brød i ukedagene. Jeg spiser mye knekkebrød, eller så spiser jeg egg; omeletter, hardkokt med kaviar, speilegg osv. Her om dagen dumpet jeg over et speltbrød på Rema1000. Det var faktsik kjempegodt, og ikke fikk jeg magetrøbbel av det heller sånn som jeg gjør med vanlig brød. Så jeg lurer litt på om ikke jeg skal legge turen om den butikken litt oftere.

Jeg klarer meg fint uten poteter til middag selv om jeg alltid har vært kjempeglad i det. Jeg spiser det jo av og til, men så sjeldent jeg kan.

Ofte lager jeg blomkålmos istedetfor potetmos når vi har kjøttkaker eller middagspøler e.l til midag. Det funker kjempegodt, og er så mildt at vesla også liker det. Kålrotstappe gikk ikke fullt så bra hehe.

 

Nå har Bella og jeg vært ute og trampet i 45 minutter. Det var kjempedeilig! Frisk og god luft og en lydig og veldig flink Bella. Kan ikke bli stort bedre enn det altså! :)

 

Tror nok vekten blir mensen-deprimerende denne uka, men håper inderlig jeg kommer sterkere tilbake neste uke :)[/quote']

 

Ikke la deg stoppe om vekten skulle vise litt oppgang. Speltbrødet hørtes godt ut.. Kanskje jeg burde prøve det. Blomkålmos var et godt tips:) hvordan lager du den? Har liksom aldri fått det helt til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomkålmos er like enkelt som potetstappe:

 

Jeg deler opp blomkålen i buketter, koker dem skikkelig så det går an å mose dem, så blander jeg dem med litt smør (ca 1 ss) og litt melk (etter behov). Kan gjerne bruke litt av kokekraften istedetfor/i tillegg til melken hvis du vil. Den inneholder jo en del vitaminer og sånt som blir kokt ut av blomkålen...

Alt moses sammen, og viola: blomkålmos!

 

Den er lettere enn potetmosen, og like god! Synes jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har vært lat altså! Ikke fnugg av trim engang!

Stakkars lille Bella'n min! Hun fikk ganske nøyaktig 3 minutter tur i dag morges for tiden løp fullstendig fra meg.

Så var det inn til Lillestrøm med bilen og levere den til EU-kontroll + et par småting som skulle bli reparert på garantien. Jeg hadde jo håpet å få den med meg hjem til sånn rundt lunch, men neida. Jeg var hjemme klokka 16:20 jeg. Da hadde det stakkars dyret vært hjemme alene siden 7:55 i dag morges!

Rett ut på tur med en desperat tissetrengt hund!

Dagen i dag har blitt tilbrakt hos en venninne av meg som er ufør pga diverse diagnoser som inkluderer sterk diabetes, leddgikt, astma, skjevheter i ryggen osv osv. Hun er ikke veldig mobil, men langt sprekere enn jeg opplevde henne for bare noen måneder siden før hun flyttet i ny leilighet. Hun klarte fint å gå til butikken i dag faktisk... Tidligere måtte hun kjøre til butikken som var 3 minutter å gå....

Nåja. Resultatet for meg er at jeg ikke har fått bevege meg noe særlig i dag, og det er jo ikke bare hurra når jeg har veiedag i morgen... Jeg som ville ha minst 7 trimpoeng i uka... Jaja. Får prøve igjen i neste uke.

Vektrapport i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...