Gå til innhold

Here we go again!!


Gjest Salia

Anbefalte innlegg

  • Svar 243
  • Created
  • Siste svar

Jøss og jøss! Jeg har gått ned! Det hadde jeg ikke trodd. Ikke det at jeg gikk mye ned, men -200 gram er likevel mindre enn det var forrige onsdag. Ettersom jeg etter alle solemerker å dømme får mensen i morgen, tar jeg ikke det så tungt egentlig. Kommer sterkere tilbake i neste uke!! :)

 

Målene mine derimot er langt mer oppmuntrende lesning.

jeg har mistet 2 cm rundt magen! Og det uten en eneste situp!! Jeg tror jeg trygt kan si at det er takket være at jeg ikke spiser brød og poteter, og svært lite ris og pasta jeg altså!!

 

Nå er det bare et par timer igjen til jeg skal reise til Morgedal og begravelse. Har litt å styre med, så får komme igang tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonton

Så flott med nedgang i kilo og centimeter, det har du fortjent!!

 

Men..........har ikke du venta innmari lenge på den mensen snart, Salia..............? *mistenksomt øyenbryn hevet* Det kan da ikke være en aldri så liten bolle i ovnen vel.................?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hælleduud Ikke det'a!! *ler*

Nei det ser ut som den kom i dag heldigvis.

Vi vil gjerne ha barn, men det passer utrolig dårlig når jeg enda her 1 år igjen på skolen altså. Dessuten skal vi jo gifte oss til sommeren, og jeg har ikke veldig lyst til å stå gravid brud hehe.

 

Jeg har akkurat kommet hjem fra begravelsen til onkel. Det var en tøff affære. Så tjåka full kirke har jeg sjeldent sett. Den tar 240 mennesker, og det sto folk i midtgangen, i trappa opp til galleriet, og til og med utenfor.

Det ble noen kakestykker der ja. men jeg hadde bestemt meg for at jeg ikke ville telle kalorier i dag, og heller ta det igjen resten av uka.

 

I morgen er det skole igjen, og jeg må opp og hoppe tidlig. Nå er jeg så sliten at jeg bare skal hoppe i køya og svime av tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare ønske deg en fin fredag og helg!! Godt en sånn dag er over... hadde nok også prioritert ett kakestykke i begravelse.... Alltid så trist, men det er jo en trøst når så mange møter opp..

 

Skjønner godt at du var glad da mensen dukket opp! Greit å få unna planlagt bryllup først!!!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for helgehilsen!! :)

 

Joda. Jeg må si jeg ble takknemlig for mens for en gangs skyld ja hehe.

 

I dag er jeg tilbake til gamle vaner igjen. Gikk til bussen i morges og gikk til bussen fra skolen. Egentlig pleier jeg å ta trikken siden jeg ikke får tid til å gå. Er litt kjipt å bli stående på bussholdeplassen i 30 min bare fordi man på død og liv ikke skal ta trikk... Men i dag fikk jeg gått, og gikk hjem fra bussen også. Det er jo nesten bare oppover, så det ble noen trimpoeng så langt i dag også gitt :D

 

Nå har jeg fått gårsdagen litt på avstand, og kan tenke igjennom hele greia litt bedre. Det var jo trist så klart, men også veldig fint. Mange flotte taler og greier og ting...

 

Håper mannen i mitt liv har noen gode forslag til middag i dag... Jeg er litt sånn utpumpa enda, og dessuten er han så flink til å lage mat. Det at han er glad i å kokkelere gjør det jo enda vanskeligere for meg å slippe til da! Godt han bare lager sunne måltider med masse grønt og rent kjøtt eller kylling eller seafood :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke rapportert noen ting på et par dager. Jeg driver fremdeles og fordøyer begravelsen på torsdag. Har fått det hele litt på avstand nå, så jeg kan se på det med litt andre øyne, og det er jo godt. Blir liksom ikke bare vondt og vanskelig, men litt godt og fredfylt også...

 

Ellers har helgen vært ganske begivenhetsløs. Vi har gått tur med Bella og kost oss alene siden vesla var hos mormor og morfar på teater med overnatting. Vi hentet damen i dag, og fikk nammenam middag med på kjøpet.

 

Mamma hadde laget hjemmelagde karbonadekaker med sjysaus og erter og gulrøtter og poteter. Jeg spiste som vanlig ikke poteter, og klarte å holde meg til en posjon middag. Det var jo selvsagt dessert, men mamma hadde vært så smart at hun posjonerte ut banansplitt til alle. En liten dæsj krem, litt banan og en kule is til hver. Dermed ble det ikke sånn som det pleier hvor isboksen står på bordet, og alle spiser til de omtrent svimer av.

Jeg er strålende fornøyd med middagsinntaket! :)

Det var jo konfekt til kaffen, og jeg klarte ikke la være å spise både 2 og 3 biter, men alt i alt er jeg ganske fornøyd.

 

Er superspent på vekta på onsdag i og med at mensen kom og jeg har hatt store mengder overskuddsvæske i kroppen som vanlig. I dag har jeg ikke brukt de vanndrivende pillene mine, og det kjennes ikke så verst ut faktisk...

jeg er så glad i de pillene altså. Ingen bi-virkninger, og ikke avhengighetsskapende. Bare bruker dem når jeg trenger det.

 

Hele neste uke har jeg fri fra skolen, og skal lese til 2 eksamener. Da får jeg ihvertfall tid til å gå mange lange turer med Bella'n min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gurimalla så dum jeg er altså!!

Selvsagt måtte jeg gå på vekta i dag morges og forsvant rett i kjelleren! Ser ikke ut til at jeg har gått ned en tøddel siden jeg startet på kurs.

Jeg er jo ikke noe flink til å føre dagbok, men jeg prøver å føre alle trimpoengene mine, og til nå har jeg fått 2 epler på treet mitt. Det hjelper visst lite ser det ut til. Jeg vet jo at vekta ikke "teller" før til onsdag, og prøver så godt jeg kan å høre på mine egne forklaringer om at det helt sikkert er væske i kroppen og avføring i tarmsystemet som gjør det. Jeg har ikke vært noe flink til å drikke nok i det siste, og da vet jeg jo at jeg blir treg i magen.

 

Jeg skal komme meg ut på tur med Bella og gå i minst 45 min i dag! Det er tåke og sludd i lufta. Himmelen ligger liksom ned på hustakene, og da blir jeg så trøtt og smådeppa. Jeg er så værsyk at det er helt tullete.

 

Jaja. Får håpe ting går litt bedre utover dagen ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gurimalla så dum jeg er altså!!

Selvsagt måtte jeg gå på vekta i dag morges og forsvant rett i kjelleren! Ser ikke ut til at jeg har gått ned en tøddel siden jeg startet på kurs.

Jeg er jo ikke noe flink til å føre dagbok' date=' men jeg prøver å føre alle trimpoengene mine, og til nå har jeg fått 2 epler på treet mitt. Det hjelper visst lite ser det ut til. Jeg vet jo at vekta ikke "teller" før til onsdag, og prøver så godt jeg kan å høre på mine egne forklaringer om at det helt sikkert er væske i kroppen og avføring i tarmsystemet som gjør det. Jeg har ikke vært noe flink til å drikke nok i det siste, og da vet jeg jo at jeg blir treg i magen.

 

Jeg skal komme meg ut på tur med Bella og gå i minst 45 min i dag! Det er tåke og sludd i lufta. Himmelen ligger liksom ned på hustakene, og da blir jeg så trøtt og smådeppa. Jeg er så værsyk at det er helt tullete.

 

Jaja. Får håpe ting går litt bedre utover dagen ihvertfall.[/quote']

 

Hvis du blir flinkere til å føre dagbok kan det hende du oppdager at du spiser for lite og at det kanskje er årsaken til at du ikke har gått ned noe særlig? Jeg vet at dersom jeg ikke fører dagbok ender det med at jeg tror jeg spiser nok også har jeg kanskje tre-fire hundre kcal for lite.

 

To epler på treet er jo bra da! :) Det er tross alt 2800kcal forbrent;)

Stå på videre og husk at det går opp og ned iløpet av en uke så konsentrer deg om onsdagsvekten. Jeg går på vekten mandagen og torsdagen (neida klarer ikke holde meg til en gang i uka jeg heller. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntringene Vagga :)

 

Jeg er ikke noe flink til å føre dagbok altså. Jeg vet jo det. Det er bare det at jeg synes det blir så til de grader pitlete å skulle føre opp alt jeg får i meg om dagen når jeg spiser stort sett det samme hver dag. Der er jo noen variasjoner som gjør at jeg må føre nesten alt på nytt hver dag.

 

Jeg fører ofte opp veldig pliktoppfyllende hver dag frem til middag... Middagen er sjelden en Grete Roede middag (selv om den er sunn med masse grønt osv), og da blir det pitlete å skulle lete opp ingredienser og lage oppskrift og hurra-meg-rundt.

 

Jeg må vel bare bli flinkere til å lage middager som står i boka da tenker jeg.. Da kan jeg jo føre opp porsjonene der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntringene Vagga :)

 

Jeg er ikke noe flink til å føre dagbok altså. Jeg vet jo det. Det er bare det at jeg synes det blir så til de grader pitlete å skulle føre opp alt jeg får i meg om dagen når jeg spiser stort sett det samme hver dag. Der er jo noen variasjoner som gjør at jeg må føre nesten alt på nytt hver dag.

 

Jeg fører ofte opp veldig pliktoppfyllende hver dag frem til middag... Middagen er sjelden en Grete Roede middag (selv om den er sunn med masse grønt osv)' date=' og da blir det pitlete å skulle lete opp ingredienser og lage oppskrift og hurra-meg-rundt.

 

Jeg må vel bare bli flinkere til å lage middager som står i boka da tenker jeg.. Da kan jeg jo føre opp porsjonene der...[/quote']

 

Det er utrolig mange gode middager i boka:) Har du kokebøkene "for godt til å være sunt?" og "sunt-ikke sant"? hvis ikke burde du skaffe deg dem. der er det fantastisk god mat!! Både til middag og lunsj. Du får de på nettbutikken til grete roede. Vi bruker de hver uke. Setter opp meny for en uke i slengen og handler alt vi trenger en gang pr uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig mange gode middager i boka:) Har du kokebøkene "for godt til å være sunt?" og "sunt-ikke sant"? hvis ikke burde du skaffe deg dem. der er det fantastisk god mat!! Både til middag og lunsj. Du får de på nettbutikken til grete roede. Vi bruker de hver uke. Setter opp meny for en uke i slengen og handler alt vi trenger en gang pr uke:)

Det var jo et godt tips! :)

Jeg får prøve det en gang... Kanskje jeg kan overtale min fru mamma til å gi meg en bursdagspresang?? hehe

Vi har så innmari dårlig råd for tiden at jeg vil ikke bruke penger utenom det som er helt nødvendig for familien nå. Det tar på å være fulltids student og ikke jobbe ved siden av altså!

Nå har Bella og jeg vært ute og gått tur i 45 minutter. Hun blir tregere og tregere ettersom hun skjønner at hun skal hjem hehehe. Vil være mer ute i skogen. Jeg må nesten dra henne de siste meterne hjem til huset :)

 

Svømming i morgen! Da ender jeg på rett i overkant av 7 poeng denne uka, og forhåpentligvis et nytt eple på treet mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo et godt tips! :)

Jeg får prøve det en gang... Kanskje jeg kan overtale min fru mamma til å gi meg en bursdagspresang?? hehe

Vi har så innmari dårlig råd for tiden at jeg vil ikke bruke penger utenom det som er helt nødvendig for familien nå. Det tar på å være fulltids student og ikke jobbe ved siden av altså!

Nå har Bella og jeg vært ute og gått tur i 45 minutter. Hun blir tregere og tregere ettersom hun skjønner at hun skal hjem hehehe. Vil være mer ute i skogen. Jeg må nesten dra henne de siste meterne hjem til huset :)

 

Svømming i morgen! Da ender jeg på rett i overkant av 7 poeng denne uka' date=' og forhåpentligvis et nytt eple på treet mitt :)[/quote']

 

Sjekk prisen tror de kanskje kan være på tilbud nå... Klart det tar på å være fulltidsstudent! syns du prioriterer riktig jeg:)

Så bra med lang tur da! Deilig for både deg og Bella det tenker jeg :) Kos deg med svømming imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble dårlig med svømming i dag gitt. Bella og jeg kom oss så seint ut på tur. Det griseværet i dag, så det fristet liksom ikke å gå ut heller. Men vi fikk da sneket oss til en 45 min tur mellom regnbygene.

 

Jeg tenkte litt på hvordan vi gikk i dag. Den turen vi har gått nå de siste 2-3 dagene er for det meste oppover på vei til og tilsvarende nedover på vei hjem. I tillegg har vi gått 10 min tissetur da i dag morges. Derfor sier jeg at jeg har gått 1 time i dag...

Det tar ca 25 minutter å komme seg til vannet vi går til. Det er mye oppover og det er mye snø som ligger igjen som gjør det vanskelig å gå. Det er skiløyper innover der om vinteren, så det ligger godt med snø igjen i skyggen. Det er jo ikke bare oppover, men jeg skrev opp at jeg har gått bakker i 20 minutter jeg da.. Også 25 minutter vanlig gange 4 km/t... Håper et er sånn cirka nøyaktig. Det er ihvertfall mer flatterende enn bare vanlig gange ser jeg.. Littegranne mer kalorier blir borte på å sette "gå bakker"...

 

Nåja. Jeg er litt skuffet over at jeg ikke fikk rota meg til å dra og svømme i dag, men det får nå så være tror jeg.

 

Torsdag er det hundekurs igjen. Jeg er ikke veldig motivert, men jeg vet jo at jeg må igjennom det hvis jeg skal gå noe videre med lydighet senere. Bella er uregistret (dvs at hun ikke er registrert i NKK), så hvis vi går videre med noe lydighetstrening, er det bare for vår egen del. Hun kan ikke få noen titler siden hun ikke er "inne i varmen"... Jeg synes det er litt dumt jeg da, men ikke stort jeg kan gjøre med det.

 

Jeg kan igrunnen også styre meg for instruktøren og hennes mer uheldige valg av kommentarer om Bella.

"Siden du har Rottweiler bør du ikke leke dra-leker med henne. Da kan hun bli aggressiv." Akkurat den typen holdninger som vi som eier Rottiser er dritt lei av å møte over alt. Jeg trodde virkelig at en som jobber som instruktør burde vite å passe truten sin litt mer enn som så altså.

Bella er over hodet ikke aggressiv! Hun lar seg ikke pille på nesa, men hun er ikke aggressiv. Hun er usannsynlig kosete og den mest rolige hunden du kan tenke deg hjemme hos oss, og det er det som teller for oss. Jeg tror jeg fint kunne klø hull i henne hvis jeg gikk inn for det!

Jaja.... Jeg får bare ta til meg det jeg vil ta til meg, og lukke øra for resten.

De vil på død og liv at vi skal leke masse på kurs for å bli såpass poppis som leder for hundene at de velger å komme til oss og gjøre som vi sier istedetfor å finne på bøll. Det er vel og bra helt til du har 40 kilo ren entusiasme å hanskes med. Bella tar av når vi leker med ting som hun kan jakte på eller dra i. Hun skal leke mer og mer og blir mer og mer oppspilt. Jeg har flere ganger forsøkt å si at jeg ikke ønsker å leke sånn med henne og heller roser og koser henne, men det ser ikke ut til å falle i god jord... Da har jeg ærlig talt litt problemer med å lukke øra. Det er MIN hund. JEG kjenner henne best, og ferdig med det!

 

Jaja... Det ble litt rasing fra min side i dag.

I morgen er det veiing igjen, og jeg tror ikke jeg har gått noe ned, men det skal bli spennende å se på målene mine!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrumpet bittelitt inn, men ikke gått ned så mye som et gram. Litt skuffet egentlig, men det får nå være. Jeg mistenker gravølet på torsdag for å være synderen... Jeg har jo vært såååå flink resten av uka!

 

Det var vanskelig på onsdag/torsdag. Onsdag gikk jeg i bassenget på hotellet og svømte rundt der i 15 min bare for å ha fått litt trim den dagen også. Prøvde så godt jeg kunne å spise sunt fra kveldsbordet på hotellet, men med så innnnnmari mye god mat er det søren ikke lett altså!

Torsdag var det enormt med kaker til gravølet. Det satte meg i en litt kinkig situasjon egentlig.

Onkelen min drev stedets hotell som er en hjørnesteinsbedrift, og jeg har jo gått inn og ut der i alle år. Mange av de som jobber der har jo også vært der så lenge jeg kan huske. Når så mange av disse menneskene baker kaker til begravelsen på sin fritid og gjør seg så flid de kan, nytter det liksom ikke for meg å si "nei takk. Jeg slanker meg"...... Dermed ble det noen kakestykker og brus på meg den dagen. Jeg har prøvd å trimme av meg noe av det ved å gå lange turer med Bella, og er igrunnen ikke så aller verst fornøyd med 7,3 poeng denne uka på 6 dager (torsdagen ble jo ikke noen trim-dag akkurat) uten å ha bevisst "trimmet".

 

Jeg har jo en sånn pilates-video jeg kan bruke. Det er bare et spørsmål om å komme igang og faktisk GJØRE det.... Det er det jeg er så dårlig på :)

 

I morgen er det hundekurs igjen, og jeg er ikke veldig motivert. Men når man har betalt for det, så må man jo bare bite tenna sammen og si at Bella har nytte av det. Om ikke annet får hun vært sammen med andre hunder og øvd seg på å være flink jente med andre hunder rundt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært flink to dager på rad! Jeg har tatt mål av meg til å trene pilates hver dag denne uka også se på målene mine på onsdag. Hvis det er sant som det sies på den videoen jeg har så skal 20 minutter om dagen gjøre underverker.... Blir spennende å se om det er noen underverker å spore på onsdag hehehe.

 

Jeg er jo sååå flink med maten nå for tiden! Er jo helt sprøtt dette her! Jeg som elsker søtsaker er så flink til å klare å holde meg nesten helt unna det. Jeg har ikke engang spist lavkalori-pærer på boks som jeg har stående i kjøleskapet. De er så gode! De smaker liksom litt mer skikkelig pære enn de vanlige som ligger i sukkerlake. Vi får se om det ikke blir en dessert i dag kanskje. Vesla skal til faren sin i helgen, så det hadde vært hyggelig å kose seg litt i dag istedet.

 

Jeg kjenner jeg er litt øm i magen og bittelitt på innsiden av lårene etter pilates-trening. Det er igrunnen godt å kjenne på. Det betyr at jeg må gjøre noe av det riktig og belaste de delene av kroppen som instruktøren på videoen sier at skal trenes.

 

Alt i alt en god dag i dag. Bare jeg får lest det jeg vil lese også, så blir det en utmerket dag faktisk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært flink to dager på rad! Jeg har tatt mål av meg til å trene pilates hver dag denne uka også se på målene mine på onsdag. Hvis det er sant som det sies på den videoen jeg har så skal 20 minutter om dagen gjøre underverker.... Blir spennende å se om det er noen underverker å spore på onsdag hehehe.

 

Jeg er jo sååå flink med maten nå for tiden! Er jo helt sprøtt dette her! Jeg som elsker søtsaker er så flink til å klare å holde meg nesten helt unna det. Jeg har ikke engang spist lavkalori-pærer på boks som jeg har stående i kjøleskapet. De er så gode! De smaker liksom litt mer skikkelig pære enn de vanlige som ligger i sukkerlake. Vi får se om det ikke blir en dessert i dag kanskje. Vesla skal til faren sin i helgen' date=' så det hadde vært hyggelig å kose seg litt i dag istedet.

 

Jeg kjenner jeg er litt øm i magen og bittelitt på innsiden av lårene etter pilates-trening. Det er igrunnen godt å kjenne på. Det betyr at jeg må gjøre noe av det riktig og belaste de delene av kroppen som instruktøren på videoen sier at skal trenes.

 

Alt i alt en god dag i dag. Bare jeg får lest det jeg vil lese også, så blir det en utmerket dag faktisk! :)[/quote']

 

hyll hyll!! tar av meg hatten jeg. du er superflink! Jeg er overbevist om at det gir resultater :)

Klem Vagga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hyll hyll!! tar av meg hatten jeg. du er superflink! Jeg er overbevist om at det gir resultater :)

Klem Vagga

Jeg bøyer meg i støvet og kjenner forventningene tynge!

hehe neida. Jeg bare håper at jeg klarer å holde meg til et mål for en gangs skyld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt varte det ja... Jeg er virkelig ikke flink nok til å være disiplinert... Jeg fikser liksom ingenting skikkelig jeg da. Bare sånn halvveis og littegranne, aldri ordentlig.

 

Jeg skulle trene pilates hver dag, men i dag klarte jeg bare ikke engang å ligge på gulvet og løfte beina. Det gjør så vondt i baksiden av hoftene at jeg fikser det ikke. Det var vondt i går også, men i dag var det direkte smertefullt. Jeg kjente det når jeg lå på ryggen i senga, så ikke snakk om at jeg klarer å ligge på en tynn matte på gulvet. Ikke tale om.

Jeg burde jo kjøpt en sånn yoga-matte som det ble reklamert for her, men ikke tale om at jeg hadde råd til den mens den var nedsatt engang. Skal virkelig mine mål om å trene pilates hver dag gå til H*** fordi jeg ikke klarer å ligge på gulvet? :) Jeg hater å ha så dårlig råd!

I morgen må vi kjøpe ny kattesand til Tiril og ny mat til Bella, så da forsvinner det nærmere 800 kroner bare der, så har vi regninger til godt over pipa + hundekurset å betale... Og jeg hører ingenting fra sommerjobb-stedet mitt før etter påske. Hipp hurra :)

 

Jeg fikk nå ihvertfall gått den vanlige turen med Bella da. Det gir jo 1.3 poeng ihvertfall......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt varte det ja... Jeg er virkelig ikke flink nok til å være disiplinert... Jeg fikser liksom ingenting skikkelig jeg da. Bare sånn halvveis og littegranne' date=' aldri ordentlig.

 

Jeg skulle trene pilates hver dag, men i dag klarte jeg bare ikke engang å ligge på gulvet og løfte beina. Det gjør så vondt i baksiden av hoftene at jeg fikser det ikke. Det var vondt i går også, men i dag var det direkte smertefullt. Jeg kjente det når jeg lå på ryggen i senga, så ikke snakk om at jeg klarer å ligge på en tynn matte på gulvet. Ikke tale om.

Jeg burde jo kjøpt en sånn yoga-matte som det ble reklamert for her, men ikke tale om at jeg hadde råd til den mens den var nedsatt engang. Skal virkelig mine mål om å trene pilates hver dag gå til H*** fordi jeg ikke klarer å ligge på gulvet? :) Jeg hater å ha så dårlig råd!

I morgen må vi kjøpe ny kattesand til Tiril og ny mat til Bella, så da forsvinner det nærmere 800 kroner bare der, så har vi regninger til godt over pipa + hundekurset å betale... Og jeg hører ingenting fra sommerjobb-stedet mitt før etter påske. Hipp hurra :)

 

 

Jeg fikk nå ihvertfall gått den vanlige turen med Bella da. Det gir jo 1.3 poeng ihvertfall......[/quote']

 

Det høres ut som du har litt for høye ambisjoner? trene pilates hver dag er heftige saker. Pass på ryggen og hoftene dine! jeg vet alt om det. Det er grusomt når det er så vondt. Kanskje du burde få en fysioterapeut til å legge opp et program som er effektivt men skånsomt for ryggen? Vet at elixia har fysioterapeuter som er gode. :)

 

Den vanlige turen med Bella er kjempebra! Kanskje du heller skal tenke at du går den turen også trener du pilates tre ganger i uka? Viktig at du passer på kroppen:)

 

Klem vagga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du har litt for høye ambisjoner? trene pilates hver dag er heftige saker. Pass på ryggen og hoftene dine! jeg vet alt om det. Det er grusomt når det er så vondt. Kanskje du burde få en fysioterapeut til å legge opp et program som er effektivt men skånsomt for ryggen? Vet at elixia har fysioterapeuter som er gode. :)

 

Den vanlige turen med Bella er kjempebra! Kanskje du heller skal tenke at du går den turen også trener du pilates tre ganger i uka? Viktig at du passer på kroppen:)

 

Klem vagga

Tusen takk for tankene, Vagga!

Jeg trener bare 20 minutter med pilates om dagen serru. Det er derfor jeg tar mål av meg å klare det hver dag. Og smertene i hoftene kommer av at underlaget er for hardt, ikke overtrening av noen muskler. Jeg kjenner at det gjør vondt der det er tynt mellom bein og hud (ikke at det er så mange steder på kroppen min som har det problemet hehe).

Jeg trenger bare en skikkelig matte å ligge på som tar i mot littegranne. Den jeg har er alt for tynn og gir ikke noen form for demping.

 

Og turen min vil jeg ha hver dag. Det er bra for både Bella og meg det. Det er jo 1.3 poeng bare der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tankene' date=' Vagga!

Jeg trener bare 20 minutter med pilates om dagen serru. Det er derfor jeg tar mål av meg å klare det hver dag. Og smertene i hoftene kommer av at underlaget er for hardt, ikke overtrening av noen muskler. Jeg kjenner at det gjør vondt der det er tynt mellom bein og hud (ikke at det er så mange steder på kroppen min som har det problemet hehe).

Jeg trenger bare en skikkelig matte å ligge på som tar i mot littegranne. Den jeg har er alt for tynn og gir ikke noen form for demping.

 

Og turen min vil jeg ha hver dag. Det er bra for både Bella og meg det. Det er jo 1.3 poeng bare der.[/quote']

 

20 min er ikke så lenge men det kan være lenge nok i starten. Bra det er matten som gir vondtene dine og ikke overtrening:)

God påske til deg!

 

klem Vagga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooohh!! Jeg glemte jo helt å skryte av at jeg har fått et eple til på treet mitt da!!

For første gang siden jeg meldte meg inn her for 100 år siden har jeg fått 3 epler!! *stolt!!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med tre epler!!! Supert!

Du er flink:)

Takk takk!! :)

 

Jeg kvitterte med å ha en fullstendig lat dag i dag da... Med innkjøp og spising av sjokolade atpåtil!

 

Jaja. Godt det ikke er så ofte. Jeg er stort sett veldig flink og kjøper nesten aldri sjokolade lenger.

 

Vi fikk nå vært en tur i Frognerparken med Bella i dag da. Der traff vi en Rottis jente som er en uke yngre enn Bella, men mye større! Hun var nok litt i overkant på vekten den damen, men hun var en del høyere og noe bredere over nakken enn Bella. Dermed fikk vi bekreftet at Bella nok er litt liten jente egentlig. Jeg tror nok at sykdommen hennes da hun var helt liten nok har noe med det å gjøre. Hun hadde jo diare den første måneden etter at hun kom, og rådet jeg fikk fra en vetrinær holdt jo nesten på å ta livet av henne.... Ris og fiskeboller i bittesmå posjoner mange ganger om dagen... Hun var jo så utsultet stakkar liten at det var en gru. Det kuliminerte med en skikkelig infeksjon utpåsommeren med hui og hast til dyrlege og intravenøst drypp i litt over 2 timer, også antibiotika og spesialfor i lange tider....

Men nå er hun i farta for alvor. 38 kilo rottis jente og strålende fornøyd med livet :) Og mamma's lille godjente vøtt :)

 

I morgen MÅ vi komme oss ut og gå tur alså. Må få beveget litt på meg og skranglet litt med knoklene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...