Gå til innhold

Here we go again!!


Gjest Salia

Anbefalte innlegg

Jeg fikk skranglet, jeg. Fikk med meg gubben ut på tur og trasket og gikk i ca 30-40 minutter. Det var godt, det. Ble litt poeng på meg i dag da. Det er litt ok når det ikke ble noenting i det hele tatt i går...

 

Jeg prøver å være flink. Spiser bare sukkerfritt hvis jeg blir fysen, og prøver så godt jeg kan å huske å drikke nok. Ikke lett det der... Jeg sliter så innmari med å få i meg nok drikke. Jeg har litt dårlig samvittighet for å drikke saft og cola zero istedetfor vann, men jeg vet så inderlig godt at hvis jeg skulle holdt meg til vann, ville jeg ikke fått i meg halvparten så mye som jeg gjør, og det i seg selv er jo ikke nok...

 

Jaja. Mandag i morgen. Får se om jeg er alene hjemme da, eller om gubben blir hjemme i morgen. Han er skikkelig dårlig og har gått og lagt seg. Dundrende hodepine stakkar.

Vesla kommer hjem i morgen kveld og skal være hjemme til torsdag. Da skal hun i bursdag til farmor, og blir nok borte til fredag. Jeg håper hun blir hjemme noen dager. Det er godt å ha henne her, men samtidig blir det ikke så mye tid til å lese, også jeg som skal ha eksamen 26 mars....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 243
  • Created
  • Siste svar

Da ble det både pilates og god tur på meg i dag gitt. Ikke verst!

Gubben er ikke frisk enda, men han er da på jobb. En kollega av han har snakket om akupunktur for nakken hans. Det er nok et poeng det. Verdt å prøve ihvertfall.

 

Det har faktisk blitt hele 2.1 poeng på meg i dag. Og det bare på gåturer og litt pilates. Jeg er imponert over meg selv hahaha.

 

Jeg er redd påsken bli veldig lat, men tross alt så har vi jo Bella i hus, og hennes behov for mosjon blir jo ikke mindre av at vi er late, så ut kommer vi nok :)

 

Nå skal jeg ringe til Strømmen Husflid og bestille Romerike Festdrakt til oss begge. Det skal bli bryllupsantrekket vårt! Håper jeg da....

Det er en skikkelig flott drakt, og jeg krysser både fingre og tær for at vi skal få laget den i tide til bryllupet.

Jeg har litt dårlig samvittighet ettersom jeg jo har en flott hardanger-drakt fra før, men den passer ikke lenger. Dessuten må livet byttes på den også har jeg jo ikke tilknytning til Hardanger. Det var bare en fin bunad som tante og mamma fikk da de tok artium. Tante ga meg sin ettersom hun ikke kunne ha Hardangerdrakt som vertinne på hotell i vest-Telemark. Jeg er veldig glad i den, men siden gubben vil ha en Romerike-drakt, og den også er veldig flott og vi bor her vi bor, så valgte jeg å la min gamle henge i skapet i påvente av at vesla skal bli stor nok, også kjøpe den samme drakten som gubben vil ha :)

 

Det blir nok skikkelig stas tror jeg. Familien til gubben er jo briter hele gjengen, så hvis alle de norske gjestene som har bunad bruker den, kommer det nok til å være noen kameraer som går varme den dagen tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det både pilates og god tur på meg i dag gitt. Ikke verst!

Gubben er ikke frisk enda' date=' men han er da på jobb. En kollega av han har snakket om akupunktur for nakken hans. Det er nok et poeng det. Verdt å prøve ihvertfall.

 

Det har faktisk blitt hele 2.1 poeng på meg i dag. Og det bare på gåturer og litt pilates. Jeg er imponert over meg selv hahaha.

 

Jeg er redd påsken bli veldig lat, men tross alt så har vi jo Bella i hus, og hennes behov for mosjon blir jo ikke mindre av at vi er late, så ut kommer vi nok :)

 

Nå skal jeg ringe til Strømmen Husflid og bestille Romerike Festdrakt til oss begge. Det skal bli bryllupsantrekket vårt! Håper jeg da....

Det er en skikkelig flott drakt, og jeg krysser både fingre og tær for at vi skal få laget den i tide til bryllupet.

Jeg har litt dårlig samvittighet ettersom jeg jo har en flott hardanger-drakt fra før, men den passer ikke lenger. Dessuten må livet byttes på den også har jeg jo ikke tilknytning til Hardanger. Det var bare en fin bunad som tante og mamma fikk da de tok artium. Tante ga meg sin ettersom hun ikke kunne ha Hardangerdrakt som vertinne på hotell i vest-Telemark. Jeg er veldig glad i den, men siden gubben vil ha en Romerike-drakt, og den også er veldig flott og vi bor her vi bor, så valgte jeg å la min gamle henge i skapet i påvente av at vesla skal bli stor nok, også kjøpe den samme drakten som gubben vil ha :)

 

Det blir nok skikkelig stas tror jeg. Familien til gubben er jo briter hele gjengen, så hvis alle de norske gjestene som har bunad bruker den, kommer det nok til å være noen kameraer som går varme den dagen tenker jeg :)[/quote']

 

Påsken blir ikke latere enn du gjør den til :) festdrakt blir bra da! Supert bryllupsantrekk. bunader er pent. Jeg kom i min til Dåpen til lillegutt 2.5mnd etter fødselen og du verden jeg var stolt! Hadde følt meg litt utenfor hvis det ikke hadde gått.. Skjønner godt at du vil ha samme drakta som mannen. det betyr litt med tilknytning. bor dere i romerike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi bor i Nittedal.

Det er litt ekstra spesielt synes jeg at mannen min vil ha en slik drakt. Han er engelskmann og dermed betyr det litt ekstra når han vil ha en drakt fra området vi bor i :)

 

Jeg fikk ordnet det med Strømmen Husflid, så rett før 17 mai skal vi inn og ta mål av oss. Dermed har jeg noe å jobbe mot: Mest mulig ned innen den tid!!

her er det bare å være nidkjær med mat og dagbok altså!!

Er utrolig spent på hvor mye jeg klarer å gå ned/skrumpe inn innen den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi bor i Nittedal.

Det er litt ekstra spesielt synes jeg at mannen min vil ha en slik drakt. Han er engelskmann og dermed betyr det litt ekstra når han vil ha en drakt fra området vi bor i :)

 

Jeg fikk ordnet det med Strømmen Husflid' date=' så rett før 17 mai skal vi inn og ta mål av oss. Dermed har jeg noe å jobbe mot: Mest mulig ned innen den tid!!

her er det bare å være nidkjær med mat og dagbok altså!!

Er utrolig spent på hvor mye jeg klarer å gå ned/skrumpe inn innen den tid.[/quote']

 

Kjør på! Nå har du jo et kjempemål!!

Jeg følger med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gode og oppmuntrende meldinger jeg har fått fra deg!! Tiden har ikke helt strukket til, men nå endelig kommer jeg inn her til deg. Jeg synes du er flink!! Står på og gir deg ikke. Det er bra. Skjønner du legger inn alt du har nå med tanke på å få festdrakt!

 

Lykke til med eksamenslesinga! Tvi, tvi!!

 

Påskeklem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gode og oppmuntrende meldinger jeg har fått fra deg!! Tiden har ikke helt strukket til' date=' men nå endelig kommer jeg inn her til deg. Jeg synes du er flink!! Står på og gir deg ikke. Det er bra. Skjønner du legger inn alt du har nå med tanke på å få festdrakt!

 

Lykke til med eksamenslesinga! Tvi, tvi!!

 

Påskeklem fra XXL[/quote']

Tusen takk! :)

 

Det betyr uendelig mye for meg både motivasjonsmessig og ellers å ha folk som tror på meg midt oppi alt sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo dum og da! Jeg var sikker på at jeg var inne i et såååå godt spor med å trimme og spise riktige mengder og greier, også klarte jeg ikke la være å gå på vekta i dag: Opp 200 gram fra forrige uke!!! Hvordan i all verden har jeg klart det da????

Jeg har ikke overskredet kalorigrensa mi en eneste dag hele denne uka! Jeg har trimmet mer enn jeg noen gang har gjort! Og alikevel får jeg den midt i trynet!!?!

Nå er det jo ikke "offisielt" før i morgen, og jeg skal ikke sende inn rapport før over påske siden kurslederen min er på ferie, men likevel. Jeg er rå-skuffet!!

 

Så lite skal det til før jeg føler for å gi opp hele greia og tror jeg kommer til å være sånn jeg er nå: Småblubbete og ekkel resten av livet.... Skikkelig skuffa og deppa nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dermed er det offisielt: Opp 200 gram fra forrige uke. Det er IKKE moro!

Jeg vet jo at tallene på vekta har mindre å si, men likevel synes jeg det er deprimerende å se at jeg har gått opp istedetfor ned.

Men på den mer oppmuntrende siden har jeg skrumpet inn gnakse betydelig denne uka da. Magen har blitt 2 cm smalere, brystet også 2 cm smalere, og halsen -0.5 cm. Så alt i alt burde jeg ikke være lei for at jeg har økt i vekt når jeg har skrumpet så mye med minimal innsats.

Det er sånt som dette som får meg til å ville investere i treningskort på Elixia igjen, men det må jeg bare slå fra meg like så godt med en gang. Ikke snakk om at jeg har råd til det nå! Økonomien er så trang for tiden at det er ikke rom for NOEN slingringer i valsen i det hele tatt. Også jeg som ønsker meg både ministepper og treningsmatte nå før mars og tilbudet på matte utgår. Mulig jeg kan koste på meg det altså.... Får diskutere med gubben.

Vi holder pusten hver gang det er rentemøte i Norges Bank :)

 

Jeg sliter så veldig med å få i meg nok mat jeg. Jeg har til og med begynt å ha smør på brødet til frokost for å klare å komme litt opp i kcal. Jeg klarer max 1580 kcal om dagen, og jeg skal ligge på litt i overkant av 1600... Jeg klarer bare rett og slett ikke å spise så mye. Ikke til daglig ihvertfall... Noen ganger har det jo selvsagt hendt at jeg har gått litt over, men det er ikke ofte.

Problemet ligger nok litt i det at gubben kommer så seint hjem, så vi har aldri middag her i huset før mellom kl 18 og 19. Dermed blir jeg mett og det blir for seint å ha kveldsmat. Jeg må bare prøve å få i meg mer i løpet av dagen tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. Da var onsdagen her da. Dagen da alt skal frem i lyset... Så å si....

 

Vekt i dag: 84' date='6 Wee! Ned 300 gram. Svømming er en god ting!

Hals 36 cm

Overarm 29,5

Bryst 98,5

Mage 89

Ende 109,5

Lår 62,5[/quote']

Hmmm... Dette er snodig...

Målene mine i dag er:

Vekt = det samme: 84.6

Hals 35 = -1 cm

Overarm 29 = -0.5

Bryst 96,5 = -2 cm

Mage 85 = -4 cm!!!!!

Ende 106 = 2.5 cm

Lår 61 = -1.5 cm

 

Så alt i alt har jeg jo skrumpet inn betydelig over disse 2-3 ukene da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo knallflink! Alle de cm som er borte!!! Husk alle ser kroppen din, det står ikke kg-merke i panna di/vår...heldigvis!! Musklene tar mere plass i kroppen enn fett, så dette lover godt!!

 

enda en gang; GRATULERER!!

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Dette er snodig...

Målene mine i dag er:

Vekt = det samme: 84.6

Hals 35 = -1 cm

Overarm 29 = -0.5

Bryst 96' date='5 = -2 cm

Mage 85 = -4 cm!!!!!

Ende 106 = 2.5 cm

Lår 61 = -1.5 cm

 

Så alt i alt har jeg jo skrumpet inn betydelig over disse 2-3 ukene da.....[/quote']

 

Det er jo helt rått. Nå er det min tur til å vifte med pons pons og danse!!! Du har all mulig grunn til å være stolt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til dere begge!!

 

Det blir jo litt moro å fortsette da når jeg får sånne oppmuntringer :)

 

Og jeg er jo kjempeglad for at jeg har skrumpet inn såpass mye som jeg har. Nå vet jeg at det ikke blir noe særlig pilates-trening i påsken, men det blir turer med dyret og gubben ihvertfall.

 

Jeg skal også prøve å snike inn noen situps, og kanskje noen armhevinger også. Det kommer an på om skulderen min tåler det. Er litt skeptisk til alt som har med å legge mye vekt på skulderen min å gjøre. Men får prøve og se hva som skjer :)

 

Over påske blir det ihvertfall lettere å drive regelmessig trening. Også jeg som ikke liker å si at jeg "trener"... Det høres så seriøst ut, og jeg har jo aldri fiksa å gjøre noe som kan minne om trening regelmessig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen det ER påske!!

Og dermed ALT for lite trim på denne damen gitt. Dessuten har jeg ikke vært noe flink til å drikke nok, og jeg må innrømme at noe snop har det blitt også. Ikke overdrevne mengder, men litt.

 

Jeg fikk faktisk joggget (!!!) litt i går kveld, og håper å få til litt i kveld også, og i dag skal jeg gå til butikken og hjem igjen, så da får jeg beveget litt på meg da også... Ellers har det blitt fint lite trim på meg i ferien gitt. Gubben er alt for lite streng med meg tror jeg. Hvis jeg rynker litt på nesen over å gå ut på tur i snøføyka, ja så går han alene han da.... Tar med seg bikkja og durer avgårde og jeg sitter igjen hjemme og føler meg lat og feit og ikke noe snill i det hele tatt.... :)

Jeg må bare komme ut av "trancen" og komme igjang igjen jeg altså!! Når gubben og vesla er tilbake på jobb/skole kommer jeg igang med pilates igjen, og har til hensikt å klare å trene 20 min pilates om dagen. Jeg MÅ bare få gjort noe for å stramme opp mage og rumpe og jeg har bare ikke råd til treningssenter!

 

Jeg har veldig lyst til å kjøpe meg en sånn mini-stepper for å trene litt kondis hjemme, men jeg er livredd for at den bare blir stående der uten å bli brukt. Det ville være så innmari bortkasta. Dessuten mener jeg bestemt at jeg jo har alle mulige forutsetninger for å klare å trene litt kondis jeg som har hund og alt!

 

Jaja.... Ulempen med ferie er at man rekker å tenke så alt for mye... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen det ER påske!!

Og dermed ALT for lite trim på denne damen gitt. Dessuten har jeg ikke vært noe flink til å drikke nok' date=' og jeg må innrømme at noe snop har det blitt også. Ikke overdrevne mengder, men litt.

 

Jeg fikk faktisk joggget (!!!) litt i går kveld, og håper å få til litt i kveld også, og i dag skal jeg gå til butikken og hjem igjen, så da får jeg beveget litt på meg da også... Ellers har det blitt fint lite trim på meg i ferien gitt. Gubben er alt for lite streng med meg tror jeg. Hvis jeg rynker litt på nesen over å gå ut på tur i snøføyka, ja så går han alene han da.... Tar med seg bikkja og durer avgårde og jeg sitter igjen hjemme og føler meg lat og feit og ikke noe snill i det hele tatt.... :)

Jeg må bare komme ut av "trancen" og komme igjang igjen jeg altså!! Når gubben og vesla er tilbake på jobb/skole kommer jeg igang med pilates igjen, og har til hensikt å klare å trene 20 min pilates om dagen. Jeg MÅ bare få gjort noe for å stramme opp mage og rumpe og jeg har bare ikke råd til treningssenter!

 

Jeg har veldig lyst til å kjøpe meg en sånn mini-stepper for å trene litt kondis hjemme, men jeg er livredd for at den bare blir stående der uten å bli brukt. Det ville være så innmari bortkasta. Dessuten mener jeg bestemt at jeg jo har alle mulige forutsetninger for å klare å trene litt kondis jeg som har hund og alt!

 

Jaja.... Ulempen med ferie er at man rekker å tenke så alt for mye... :)[/quote']

 

Skjønner godt at du ikke vil ut i snøføyka jeg. Kan du ikke bli enig med gubben om at du SKAL ut? Be han dra deg med seg så får du heller bli sur.:) Det gjør mannen min med meg og jeg blir sint og grinete men det er så deilig det er når du kommer inn igjen og kan dusje av meg kulden!

Jeg syns nå det er lov å være litt latere i ferien jeg da, men litt bevegelse blir det vel? er jo supert at du jogger da! da har du vel blitt i merkbart bedre form?

sjokolade og godt har det blitt her og. Jeg strammet meg opp på onsdag når jeg oppdaget at vekta hadde gått drastisk opp.

spis regelmessige og gode måltider så er det lettere å stå imot de store mengdene som det ofte blir i påsken!

 

Har du skritt-teller? hvis ikke så skaff deg en. ønsk deg til bursdagen eller noe. den er supermotiverende. sett deg et mål for antall skritt du skal klare iløpet av en dag og ikke gi deg før du har klart det:)

fortsatt god påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du ikke vil ut i snøføyka jeg. Kan du ikke bli enig med gubben om at du SKAL ut? Be han dra deg med seg så får du heller bli sur.:) Det gjør mannen min med meg og jeg blir sint og grinete men det er så deilig det er når du kommer inn igjen og kan dusje av meg kulden!

Jeg syns nå det er lov å være litt latere i ferien jeg da' date=' men litt bevegelse blir det vel? er jo supert at du jogger da! da har du vel blitt i merkbart bedre form?

sjokolade og godt har det blitt her og. Jeg strammet meg opp på onsdag når jeg oppdaget at vekta hadde gått drastisk opp.

spis regelmessige og gode måltider så er det lettere å stå imot de store mengdene som det ofte blir i påsken!

 

Har du skritt-teller? hvis ikke så skaff deg en. ønsk deg til bursdagen eller noe. den er supermotiverende. sett deg et mål for antall skritt du skal klare iløpet av en dag og ikke gi deg før du har klart det:)

fortsatt god påske![/quote']

*Fnis!* Jeg har jogga EN gang hahahhaha!! Og det var ikke mange meterne før jeg pustet som en blåsebelg og bikkja så rart på meg. "Var det alt, mamma??" liksom :)

 

Nå har vi gått til butikken og hjem igjen. Det var en hyggelig tur det altså :)

I morgen er det skogen igjen så Bella får løpt fra seg litt. Hun blir merkbart mer frustrert når hun ikke får leke og løpe som hun trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntring på tråden min!! Men hvem var det egentlig som ville ha hund?? Du eller mannen din?? Om det var deg; kom deg ut!!! vdet begge; du skal også ut på tur!! Husk det finnes ikke dårlige klær!! det er faktisk helt sant! Bare man kler på seg etter forholda og ikke fryser så er det faktisk godt med frisk luft selv om det blåser kraftig. Så ei som gikk barbent i sommersko i dag....minus 4 grader og kald vind.... Men det er jo sol!! Stakkars jente...

 

Kos deg idag! Uten masse mat...

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntring på tråden min!! Men hvem var det egentlig som ville ha hund?? Du eller mannen din?? Om det var deg; kom deg ut!!! vdet begge; du skal også ut på tur!! Husk det finnes ikke dårlige klær!! det er faktisk helt sant! Bare man kler på seg etter forholda og ikke fryser så er det faktisk godt med frisk luft selv om det blåser kraftig. Så ei som gikk barbent i sommersko i dag....minus 4 grader og kald vind.... Men det er jo sol!! Stakkars jente...

 

Kos deg idag! Uten masse mat...

 

Klem

Hehe joda. Hund var en felles avgjørelse med påtrykk fra meg :)

Men jeg har aldri rynket på nesen over å gå ut med henne altså. Det vil jeg bare ha sagt... Det har bare vært ganske tungt å gjøre noen ting i ferien. Jeg har 2 eksamener rett over påske, og rett før eksamen klapper jeg sammen som et korthus og tror at hele verden er ute etter å ta meg hehe.

Det er en kortvarig lidelse heldigvis, og normalt klarer jeg å slite meg ut døra for å gå tur med Bella, men når gubben er hjemme og han er så alt for ettergivende, blir det litt for lett å si nei gitt...

Men har strammet han opp nå altså! Han har fått beskjed om å dra meg ut etter håret om jeg setter meg på bakbeina, så i dag har jeg gått to turer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe joda. Hund var en felles avgjørelse med påtrykk fra meg :)

Men jeg har aldri rynket på nesen over å gå ut med henne altså. Det vil jeg bare ha sagt... Det har bare vært ganske tungt å gjøre noen ting i ferien. Jeg har 2 eksamener rett over påske' date=' og rett før eksamen klapper jeg sammen som et korthus og tror at hele verden er ute etter å ta meg hehe.

Det er en kortvarig lidelse heldigvis, og normalt klarer jeg å slite meg ut døra for å gå tur med Bella, men når gubben er hjemme og han er så alt for ettergivende, blir det litt for lett å si nei gitt...

Men har strammet han opp nå altså! Han har fått beskjed om å dra meg ut etter håret om jeg setter meg på bakbeina, så i dag har jeg gått to turer :)[/quote']

He, he!! tenkte meg det ja!! Godt du kom deg ut!! Snart er eksamen der og vips så er det over...! Da blir det tid til flere turer!!! Lykke til med lesinga, og eksamen når den tid kommer!! Kjempebra med 2 turer i dag!!

 

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe joda. Hund var en felles avgjørelse med påtrykk fra meg :)

Men jeg har aldri rynket på nesen over å gå ut med henne altså. Det vil jeg bare ha sagt... Det har bare vært ganske tungt å gjøre noen ting i ferien. Jeg har 2 eksamener rett over påske' date=' og rett før eksamen klapper jeg sammen som et korthus og tror at hele verden er ute etter å ta meg hehe.

Det er en kortvarig lidelse heldigvis, og normalt klarer jeg å slite meg ut døra for å gå tur med Bella, men når gubben er hjemme og han er så alt for ettergivende, blir det litt for lett å si nei gitt...

Men har strammet han opp nå altså! Han har fått beskjed om å dra meg ut etter håret om jeg setter meg på bakbeina, så i dag har jeg gått to turer :)[/quote']

 

Det hjelper å bli dradd ut etter håret;) Kanskje verden og du ikke klapper sammen før eksamen om du "trener" litt (selvom du ikke liker det ordet;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det blitt tur på deg i dag?? eg har sanket noen poeng i sola. hvis du ikke har kommet deg ut enda er det jammen på tide! :)

Yes Ma'am!!

Jeg har vært ute med gubbe og bikkje i dag. 40 min med god fart. Det er ikke hakkandes gærent det. Nå er gubben tilbake på jobb på tirsdag, og jentungen tilbake på SFO samme dagen, så da kan jeg begynne å trene normalt igjen.

Jeg har til hensikt å prøve å begynne å jogge littegranne, men må være forsiktig så lenge det er snø.

Jeg var inne på Martina Hansen og opererte høyre ankel i fjor høst, og den har brukt lang tid på å stabilisere seg. Den er ikke 100% enda, og jeg tviler på at den noen gang vil bli det heller. Derfor er jeg litt engstelig når det er snø og litt klumpete føre. Jeg er livredd for å tråkke over igjen. Dermed går jeg med vinterstøvler enda så lenge det er snø. Joggeskoene kommer ikke på før alt er borte! Og det er jo ikke det samme å jogge i vinterstøvler da... Dessuten tør jeg ikke jogge der hvor det er snø og is, så det blir litt så som så med den jogginga enda, men jeg prøver der jeg kan å løpe littegranne ihvertfall.

 

Fra tirsdag er det pilates igjen i tillegg til turgåingen så da blir jeg nok slank og lekker tenker jeg! hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg måtte inn og sjekke litt på tråden din.

 

Hva slags eksamen skal du ha? Hva studerer du?

 

Jeg vet av erfaring at rundt eksamenstider blir man litt gjerrig med hva man bruker tiden sin til. Det er liksom om å gjøre å klare å lese mest mulig på kortest mulig tid. Men du trenger også litt avbrekk med litt frisk luft, slik at hjernen får tid til å absorbere alt den skal huske til eksamen. Da er det godt at du har hund slik at du må ut en tur. (Denne våren blir min andre vår uten noen eksamen, og det er deilig.)

 

Et lite tips til trenings-"vegringen din". Ikke tenk på at du hele tiden skal trene, men gjør det du helst vil. Vil du gjerne svømme, så gjør du det som trim, eller vil du heller trene pilates så gjør det, men ikke gjør det bare av plikt. Du må ikke trene på ørten forskjellige måter, husk at du får bra med trimpoeng ved å gå også. Når du går, bestemmer du jo selv tempo og hvor mye trim det blir ut av det. Jeg prøver å gå så fort jeg kan, slik at jeg kjenner at jeg virkelig tar i. Du må gå så fort at du blir andpusten og svett. Og så kan du legge inn noen jogge-økter underveis hvis du føler for det, da blir det flere poeng.

 

Lykke til med eksamen og lykke til med vektnedgangen. Jeg sender deg mange varme tanker.

 

Mvh

EliseV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg måtte inn og sjekke litt på tråden din.

 

Hva slags eksamen skal du ha? Hva studerer du?

 

Jeg vet av erfaring at rundt eksamenstider blir man litt gjerrig med hva man bruker tiden sin til. Det er liksom om å gjøre å klare å lese mest mulig på kortest mulig tid. Men du trenger også litt avbrekk med litt frisk luft' date=' slik at hjernen får tid til å absorbere alt den skal huske til eksamen. Da er det godt at du har hund slik at du må ut en tur. (Denne våren blir min andre vår uten noen eksamen, og det er deilig.)

 

Et lite tips til trenings-"vegringen din". Ikke tenk på at du hele tiden skal trene, men gjør det du helst vil. Vil du gjerne svømme, så gjør du det som trim, eller vil du heller trene pilates så gjør det, men ikke gjør det bare av plikt. Du må ikke trene på ørten forskjellige måter, husk at du får bra med trimpoeng ved å gå også. Når du går, bestemmer du jo selv tempo og hvor mye trim det blir ut av det. Jeg prøver å gå så fort jeg kan, slik at jeg kjenner at jeg virkelig tar i. Du må gå så fort at du blir andpusten og svett. Og så kan du legge inn noen jogge-økter underveis hvis du føler for det, da blir det flere poeng.

 

Lykke til med eksamen og lykke til med vektnedgangen. Jeg sender deg mange varme tanker.

 

Mvh

EliseV[/quote']

Hei og tusen takk for oppmuntringer! :) Det trenger jeg i dag gitt.

 

Jeg studerer velferdsfag ved høyskolen i oslo. Vi skal kunne NAV-systemet ut og inn, har sosialmedisin (som jeg har eksamen i i morgen forøvrig), brukerveiledning, sosiologi osv. Vi skal bli sosialarbeidere med kompetanse utover sosionom. Litt vanskelig å forklare egentlig :) Utdannelsen er helt ny, og kom i gang da NAV-reformen ble innført. Jeg mener det ble gjort litt i feil rekkefølge: Man burde utdannet folk FØRST, og så kunne man innføre reformen når man hadde noen folk i systemet som kunne den og visste hva de gikk til. Nåja... De første bachelor-studentene ble uteksaminert fra 3 klasse velferd det året jeg begynte, så det er helt nytt.

 

Jeg går turer hver dag, jeg. Går så jeg blir svett oppover og nedover bakker. Tramper og går hehe. Jeg svømmer og trener pilates fordi jeg må og fordi jeg vil. Jeg føler at pilatesen kan tilføre meg mye jeg trenger ihht rygg og mage, og svømming er godt for hele kroppen, og det er deilig å føle at man trener og er vektløs samtidig av og til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...