Gå til innhold

Til alle lår-gnissere....


Gjest tonton

Anbefalte innlegg

Nå er det snart sommer igjen, og uansett hvor flink jeg er og hvor mange kilo jeg går ned kan du banne på at å gå med skjørt blir en svett og lår-gnissende opplevelse. Det er bare sånn beina mine er skapt. Helt siden jeg var tenåring har jeg hatt problemer med såre lår. Men idag fant jeg noe jeg har lurt på om fantes. En slags underbukser som går litt ned på låret, forbi det kritiske punktet. Litt som sykkelbukser, bare laget av tynt undertøystoff. Genialt. Merket er gode gamle Triumph, og de er konstruert akkurat for det problemet. Nå blir det lange, blafrende skjørt på meg til sommeren! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soljenta86

genialt! For meg har problemet alltid vært der, helt uavhengig av vekten ja. Det er noe med min ekstremt sarte hud, enorme svetteproduksjon og dårlig genetisk konstruerte lår ja.. Hihi.. Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har i mange år klippet av tynnstrømpebukse, og brukt til "sykkelshorts" under skjørt, for å unngå gnissing og sår på lårene - min kjære samboer ler like mye hver gang han titter under skjørtet :)

Hørtes jo kjempesnopt ut at slike ting er kommet i butikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Et annet enkelt tips for lår-gnissing er babypudder.

Holder huden mellom låra tørr og fin lenge. Kanskje ikke hele dagen, men boksen er så liten at det ikke er noe problem å ha den i veska og "pudre" seg en ekstra gang i løpet av dagen dersom en skal gå mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jo mange gode råd, og dette er nok noe de fleste kjenner seg igjen i :-)

 

Forrige gang jeg brukte bunaden gikk jeg med shorts under, men det gikk greit! Det var jo så varmt, så det hjalp godt! Bruker også å ha en shorts under når jeg bruker vanlige skjørt, det er ekkelt når lårene klistrer seg fast til hverandre!

 

 

-niara!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest friele

Var innom en Cubus forretning idag for å se etter om jeg fant en slik Triumph " langtruse", men fant ikke noe. Hva heter den modellen?

Friele

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest bellamilia

Hei! sloggi har disse shortsene. maxi shorts heter de. kjempedeilig å ha på men er ikke så "lekre" ;)

har ikke fått tak i de på cubus men har funnet de på bogerud tekstil blant annet, om du skulle ha det i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleIda
Jeg har i mange år klippet av tynnstrømpebukse' date=' og brukt til "sykkelshorts" under skjørt, for å unngå gnissing og sår på lårene - min kjære samboer ler like mye hver gang han titter under skjørtet ;)

Hørtes jo kjempesnopt ut at slike ting er kommet i butikker ;)[/quote']

 

Det har jeg også gjort i mange år! Min samboer syns også det er litt snålt, men hva skal man gjøre i desperate tider?! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Gjest Bedreform

Jeg har i alle år slitt forferdelig med dette. Har prøvd det meste, men har endt opp på sommertid med shorts/bukser, fordi skjørt rett og slett er for vondt.

Etter at jeg fikk barn hadde jeg plutselig babyolje i huset, og i nok et desperat øyeblikk prøvde jeg å smøre det på innsiden av lårene. Det fungerer FANTASTISK!!!

Holder lenge, og i verste fall kan man ta med seg litt i en liten flaske og "fylle på" ved behov. Etter dette har jeg aldri hatt gnagsår mellom lårene.

Anbefales på det STERKESTE:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

har også d samme problemet, og har som regel brukt tights eller strømpebukse. Men da jeg var i syden i sommer ble dette litt varmt, og jeg smørte babyolje på istedet. Er enig med forrige innlegg. Funker helt fantastiskt ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Gjest SunnTilSommeren

Hurra, denne tråden var kjekk å finne. Jeg har alltid brukt såkaldte gode gammeldagse mamelukker under. Det var kjekt å lese alle disse rådene, det er bare noen ganger LITT for varmt for disse underbuksene, så neste gang jeg skal ut i skjørt, så er det med babyolje mellom lårene. Hehe. :D

 

Jeg trudde ærlig talt at jeg var helt alene om dette. Jeg har tynne ben og lår, men har alltid hatt disse klumpene på sidene. Selv når jeg var 20kg lettere enn nå. Så nå føler jeg meg bedre, takk til dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Gjest Fashionista

åh.. Flere som har samme problem. jeg er jo så heldig at jeg har kun venner som ikke har dette problemet, så de forstår ikke hva jeg mener når jeg får så sykt vondt på lårene hvis jeg går lenge med skjørt/kjole uten noe under.

Så nå skal jeg bare spare på alle tynnstrømpebuksene og tre de på neste gang :)

 

Kjempe bra med en slik tråd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man leter på ebay etter "bloomers" eller "long panties" eller "long leg girdle " finner man mer.

Men jeg synes mye av det er ubehagelig på. En truse og en kassert strømpebukse er billigere og etter mitt syn bedre på.

 

Dog - når jeg når nedre del av målet mitt skal lårene gjennomføre en separasjon/skilsmisse. :mad: (Vet det går - har vært der før.) :mad: :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
Gjest makrell
Har forresten lest at fettsuging på dette området av lårene' date=' sjeldent blir pent. Men det blir vel kanskje mindre problematisk likevel? ;)[/quote']

 

Du må nok, i tillegg til fettsuging, fjerne hud også for at det skal bli vellykket...

Men selvfølgelig, det spørs jo hvor mye det er å ta av... Og hvor gammel man er, om huden er veldig elastisk og trekker seg sammen eller ikke etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
stiften til compeed for å forebygge gnagesår syntes jeg er benial til dette.

Jeg skriver under på denne!! Supereffektivt!! Bare å gnigge i vei på innsiden av lårene. Og så deilig å slippe strømpebukse eller noe annet under kjolen! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stineline

En ting er gnissinga overst ved lårene. Jeg kvier meg for å gå i skjørt og shorts fordi jeg har disse "fettlagrene" på innsiden av knærne. Det er virkelig ikke pent.

 

Er det noen som har noen tips til øvelser man kan gjøre for å minske de mer enn litt. Jeg har prøvd forskjellige kremer/massasje etc, men det eneste som skjer er at huden blir mykere (men det er jo fint :( )

Det er så mange pene pen ute å går, og det vil jeg ha også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
En ting er gnissinga overst ved lårene. Jeg kvier meg for å gå i skjørt og shorts fordi jeg har disse "fettlagrene" på innsiden av knærne. Det er virkelig ikke pent.

 

Er det noen som har noen tips til øvelser man kan gjøre for å minske de mer enn litt. Jeg har prøvd forskjellige kremer/massasje etc' date=' men det eneste som skjer er at huden blir mykere (men det er jo fint :) )

Det er så mange pene pen ute å går, og det vil jeg ha også![/quote']

 

 

Kjenner til de ja. De har heldigvis blitt mindre hos meg nå (minus 16 kg fordelt på 164 cm). Mener det er gåing i forholdsvis bratte baker som har gjort susen for min del. Tok bilder da jeg startet og gledet meg til å se forskjellen (???) når nye bilder skal taes ved minus 20 kg!

 

Lykke til :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...