Gå til innhold

3 mnd => 10 kg


Gjest now85

Anbefalte innlegg

Jeg hadde det veldig gøy i går' date=' men det var ikke fullt så gøy å gå på vekta i dag morges... Jeg ødela mye for veiedagen min i går, ja. Men jeg får bare stå på videre! Har i hvert fall gått ned 0,8 på en uke. Det er jo veldig bra! Selv om badevekta sa -1,6 i går morges... Nå er det bare å jobbe seg gjennom påsken, så skal nok dette gå bra.

 

Vekt 10. mars: 86,6

Vekt 17. mars: 85,8

 

Midjemålet har jeg ikke lyst til å skrive inn her, det tallet er altfor høyt![/quote']

 

 

 

Synest du har vært flink jeg. Du har jo nedgang. Og 800 g er bra det på ei uke.

Når det gjelder midjemål og andre mål, så var ikke det akkuart noe lystig lag for meg heller............. Men jeg håper tallene skal bli mindre....

 

Lykke til i påsken!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 153
  • Created
  • Siste svar
Gjest Astrid24

Jeg synes dere er kjempeflinke jeg!!!!

Husk at hvert gram ned er gram vekk :)

 

Jeg går meg en ny uke imøte med influensa. Eier IKKE matlyst, og måtte til legen også. :)

Meeen, han sa det skulle gå fort over, så vi får håpe på det!

 

Jeg hadde mål og vekt i dag:

Vekt 88,3 kg

Hals 33 cm

Overarm 33 cm

Bryst 100 cm

Liv 83 cm

Rumpe 110 cm

Lår 67 cm

 

Jeg er vel mest "missfornøyd" med rumpe, lår og legg, og går lange turer hver dag (når jeg ikke ligger utslått på sofaen med feber)

Jeg har en liten hund som må trimmes, akkurat nå er hun kontordame på jobben til kjæresten min :) Det liker hun.

 

Men men, mål til 30. juni, se 70 tallet, første delmål nå er -5 kg -> 86,4 kg. Håper å klare det i løpet av mars. Da er det 6 kg igjen på 3 mnd. Det bør kanskje gå??

Selvom jeg, som nevnt før, kunne tenkt meg å legge meg 91,4 kg tung og våkne 70 kg lett :)

 

Uansett, stå på jenter, påska er snart over og vi nærmer oss syden fortere enn vi tror selv!!!!!!!!

 

KLEMMER Astrid (er 27 år forresten, ingen barn, bare mann og hund)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Astrid hadde skrevet 2 ord om seg selv og tenkte det kunne være hyggelig å vite bittelitt om hverandre. Jeg er 32 år, gift, hund, en sønn på snart 3 år. Har "alltid" vært overvektig. Gikk ned 11 kilo på kurs for ikke lenge siden, men 9 av dem kom fort tilbake igjen... Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid24

Ja, kjekt å vite litt om hverandre.

Jeg har alltid vært overvektig, noe min mor alltid kommenterer (ufattelig trist å høre det hver gang man er hjemme).

Har slanket meg mange ganger, og vært fornøyd med resultatet, men kiloene kommer raskt på igjen. Denne gangen akter jeg å klare det, og har ett realistisk mål for når jeg vil ha nådd målet mitt.

Jeg håper på 70kg til jul.

 

Jeg er utdannet innen marinbiologi og foredling, og tatt ett år på PPU, jobber nå som lærer.

 

ALT for glad i mat, og jeg tenker nok ofte med meg selv, at det tar jeg i morgen. Og i morgen er ofte 10kg tyngre :)

Men som sagt, nå er det slutt, og jeg er i god tro og samarbeid med dere :)

 

Jeg er glad i å være i bevegelse, og bare å gå ned noen kg så merker jeg hvor mye lettere livet er!

Jeg rir, dykker og har hund, så er ute i all slags vær. Nå skal jeg få opp løpekondisen min etter påske :)

 

Er på bedringens vei etter å ha vært syk, så i morgen blir det tur.

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Begynner alltid " imorgen", og så er det pluss 10 kg før man får snudd seg.... Og jeg har problemer med å holde vekta etter at målet er nådd. Denne gangen skal jeg gå hold-vekten-kurs.....

 

Er enig med deg, man merker det så godt på kroppen at man blir lettere. Nå er jeg 11 kg lettere enn i høst, og det merkes! Var ute og spilte fotball med gutta mine i helgen, og det var så lett :):)

 

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 36 til sommeren, er gift og har 3 barn i alderen 15, 12 og 5. Jeg gikk på Grete Roede-kurs etter begge de to eldste var født for å komme igang, og gikk ned alle kiloene jeg la på meg. Jeg har lagt på meg 30 kilo i hvert svangerskap!!!! Og hvordan dette skjedde aner jeg ikke. For jeg spydde som en gris alle tre svangerskapene, døgnet rundt i 6 mnd med siste mann, men alikevell så var det 30 kilo opp.

 

Jeg er stabil i vekta mi. Varierer lite, bortsett fra disse svangerskapene, og noen forsøk med p-piller. Tror det er "hormonforstyrrelser" jeg som er årsaken til mine kilo..... For ikke spiser jeg noe særlig usunt, mye eller masse godterier.

 

Etter sistemann, sitter det fast vel 15 kilo, og de har sittet fast lenge. Har i disse årene vært plaga med akutt isjias ved to anledninger og masse plager med bekkenløsning, rygg og nakke ellers. Så jeg har vært veldig stillesittende, noe jeg ikke vanligvis er. Så disse 15 kiloen sitter bomfast.

 

Men nå på nyåret ga jeg "beng" i alle leger/fysioteraputer som har sagt jeg måtte sitte stille, ikke jobbe, bare vente på operasjon......

Nå trener jeg og det fungerer. Mye mindre smerter, mere overskudd og sover bedre. Dette er selvfølgelig førsteprioritet for meg, men vil gjerne at denne treninga også skal gjøre noe med vekta og kroppsfasongen min.......

 

Har vært 1 time og trent vekter nå, og jeg kjenner det gjør godt. Ikke vondt når jeg holder på og ikke vondt etterpå.

 

Ja, det vart kanskje ikke bare litt om meg...................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så motivert og ikke minst fasinert over hvor flinke de er der. Skulle gjerne hatt noen uker der, sammen med en av de trenerene. Helst han kjekkasen............thi-hi

 

Det var en som gikk ned nesten 15 kg på førte uka!!! Hadde nok ett helt annet utgangspunkt enn det vi har, men lell...........

 

Skal følge med der tenker jeg, snappe opp litt motivasjoin om ikke annet....

 

Stå på videre!!

 

PS

Kjøpte meg ny bukse i dag!! Dongeri på cubus i str 42. Sitter veldig som ett skudd, men 44 var for stort, og jeg skal ikke ha noen bukse å vokse inn i, så jeg tok den minste......... Litt god følelse ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid24

Ja, ta den minste! De vier seg litt ut også!

Og man merker det fort etter litt tirm og vektnedgang at ting sitter løsere.

Jeg har noen bukser i skapet, og to sommerkjoler hjemme i Oslo jeg skal inn i :)

Det blir syden kjoler i år!!!

 

I morgen er jeg frisk som en fisk, og da skal jeg trene, få i meg 1600 kcal og jobbe på igjen mot 70-tallet!!!! =)

 

Jeg spiser vel ikke for mye godterier selv, men står det framme, kaster jeg meg over det ja. Spist eplebåter og ananas i kveld da :)

 

Sove godt, ny dag, nye muligheter står for dør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare først si at dere er så flinke alle samen! Det går rette veien:-)

 

Ser at dere alle har skrevet et par ord om dere selv, så her er litt om meg.

Jeg er vel kanskje den yngste her jeg. 23 år, har mann å hund. Kiloene mine raste på da jeg å typen flytta ilag for rundt 6 år siden. På mitt tyngste var jeg 104kg (huff.....)

Men det er lenge siden, å jeg tenker med skrekk å gru på hvordan jeg hadde sett ut i dag viss jeg ikke hadde bestemt meg for at nok var nok.

 

Vekten er fortsatt 85.3, men jeg er ikke helt ferdg med mensen, so det kan være litt vann. Er svært flink med tanke på at det er påske, har ikke smakt på snop på vel 2 uker.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid24

Nok litt i ett forhold ja. Det er vel ikke å komme unna?

Min kjære hadde ett supert sitat her om dagen:

"Nå må du slutte å vaske t-skjortene mine så hard"

Hihi, så trykket han ut magen og mente t-skjorta var mindre, ikke magen som var større :) Da lo vi godt ja!

 

Har vært på 101kg selv, huff huff, (har 3 grusomme "husk-hvordan-du-var" bilder fra den tiden!!! Sånn skal jeg IKKE bli igjen! Nå er det 70 som gjelder, og det klarer vi JENTER!!!

 

Ha en finfin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...500 gram, og det er jeg ganske fornøyd med i disse påske-marsipan-tider :)

Vekta viste 85,7 og jeg har som mål å gå ned 800 gram denne uka, påske eller ei :). Da ser jeg nemlig 84,9, som var mitt påskemål.

1,8 kg til Bergensturen (83,9) den 24.april

5,8 kg til Rhodos (79,9) den 15. juni

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært Solleia!!! 500g er en pakke margarin det.

 

I dag har jeg spist frokost, lunsj og ett lite mellommåltid før treninga, og nå middag. alikevel har jeg 5-600 kcal igjen........

 

Har trent til meg 3 trimpoeng i dag på spinning.

 

Mannen i huset har gjemt badevekta, og jeg må bare fortsette slik som dette... til jeg kommer opp på badevekta igjen om 14 dager....

 

Men i morgen kveld får vi besøk, og de blir til mandag. Så jeg har virkelig en utfordring. Blir vanskelig med veiing og telling av kalorier da............

 

Men jeg får kjøre på med trening og passe på............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

både til Astrid 24 og acinom! Det er veldig hyggelig med støtte....

 

Når skal du veie deg neste gang, Astrid? Masse lykke til :)

 

Og acinom- du er flink som ikke veier deg så ofte. Kjør løpet fremover og resultatene kommer om to uker, garantert!!

 

Klem fra soleia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier meg hver eneste dag, jeg. Klarer ikke la være. Ofte flere ganger om dagen også. Er vel egentlig ikke så lurt, men...

 

Ellers har jeg nok spist litt for mye middag i dag. Spiste sunn dessert, frukt med yoghurt, men føler ganske så stinn nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid24

Jeg veier meg mandager, på morgenen i nettoen.

Så passer jeg på å spise litt lett mat på søndagen. Da blir det alltid en litt positiv overraskelse på mandagen.

Vekta står dessverre framme hos meg og, så er av og til jeg veier meg besatt, hele tiden, hele dagen.

Huff. Man blir jo hekta på tall, ikke at olabuksa er blitt slakk i baken, det man faktisk skal og burde fokusere på!!

Har jo gått inn 11 cm og ned 3,1 kg på tre uker, så jeg er jo KNALL fornøyd jeg, selvom, jeg ville aller helst vært 70 kg nå :) Men det kommer, det kommer.

=)

 

Vi er BEST!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg mandager' date=' på morgenen i nettoen.

Så passer jeg på å spise litt lett mat på søndagen. Da blir det alltid en litt positiv overraskelse på mandagen.

Vekta står dessverre framme hos meg og, så er av og til jeg veier meg besatt, hele tiden, hele dagen.

Huff. Man blir jo hekta på tall, ikke at olabuksa er blitt slakk i baken, det man faktisk skal og burde fokusere på!!

Har jo gått inn 11 cm og ned 3,1 kg på tre uker, så jeg er jo KNALL fornøyd jeg, selvom, jeg ville aller helst vært 70 kg nå :) Men det kommer, det kommer.

=)

 

Vi er BEST!!!![/quote']

 

 

Det var mange cm! Trener du mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokosten er kommet i magen, og huset skal vaskes fra loft til kjeller. Så er det å handle inn til påske. Vi får besøk, så det er litt som skal handles. SKulle egentlig ha vært i min egen lille verden denne uka, så jeg har kommet godt igang før hverdagen med sin travelhet starter på igjen.......

 

Men i kveld kommer de, og blir til mandag. Skal kjøpe inn masse sundt, og bare godteri jeg ikke liker. Heller masse frukt.

 

Her snør det fortsatt som besatt, så noen må ut å måke snø. Tror det blir mannen i huset, han trenger trimmen han og.....

 

I dag tror jeg det bli noe så enkelt som "Trondhjems-sodd" til middag. Lettvindt og "lett". Og heller ikke så aller verst......

 

Hvordan det blir med trenig i dag, vet jeg ikke ennå........... må se hvordan dagen her utarter seg med rydding, vasking, handling og henting av gjester........

 

 

Ha en flotters dag, dere flinke damer!!! Ser på det dere har skrevet, at dere har kommet godt i gang og krympet masse! Kjempeflinke er dere!!! Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid24

Hallo.

Ja, blir helt sjokkert selv.

Trener en del styrke, men går masse, en time om dagen 6 km/h -> 6km. Da får beina disset litt vet dere :)

Så tar jeg situps.

 

Jeg går ikke mye inn i hals og på arm, målte legg i dag også. ÆSJ!!! Sier jeg bare, 43 cm. Alltid hatt kraftige legger, har ridd i alle år, så er sterk i beina, samme med lårene, 67 cm, så får jeg av litt polstring blir det saker :)

 

Må bare si at jeg har kommet meg under den magiske liv grensen i dag. 79 cm!! JEEEEEEEEEEEEE!!

 

Men nå skal jeg ut og gå med ei venninne.

 

STÅ PÅ JENTER!! VI BLIR HOTTE OG FLOTTE!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid24

HUFFFFFFF!!!

Nå er jeg dittlei slanking og har spist som en gris! Igjen. Angrer angrer!!

Nå MÅ jeg skjerpe meg!

Gikk på vekta i dag, opp 200g fra mandag. IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIK!

Må holde igjen til mandag nå. Får bare såååå masse besøk framover. Æsj. Jeg er på bunn av motivasjonsstigen nå. Eneste som motiverer er at buksa er slakk....

 

Okei, ny dag i morgen, og IKKE godterier før 30. juni!!!!!! Og det skal jeg jaggu være såååå sta at jeg får til!!!

 

Lykke til i påsken!

 

Ps, håper fler mld inn på mandag og sier hvordan det har gått..

Eller skal vi bli enige om en dag vi alle veier oss til etter påske?

Med kg, mål osv???

Det kunne jeg tenkt meg. Også hvor høye vi er... Mange som skriver vekt og er liksom 58 kg, og da blir jeg deppa... Men kanskje man er "feit" om man bare er 155 høy liksom... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var i dag...........i morgen er en ny dag. Gjort er gjort, og spist er spist.

 

Tror det hadde vært lurt om du hadde fått noen til å gjemme vekten din også. Så slipper du å lure seg selv.

 

For det gjorde jeg, Jeg kunne gå på vekta, og finne ut at jeg hadde gått ned masse, og derfor tillot jeg meg ditt og datt. Men så fikk jeg slike dager som du har i dag, at det jeg hadde gått opp, og det er så demoraliserende......... Trenger ingen av disse veiedagene...... det gjør oss ikke godt..

 

Så få noen til å gjøre beslag på vekten din, og så står vi på og trimmer og passer på maten, kjenner på buksa som blir slakk, og så veier og måler vi oss 31.mars.

Det vil si 14 dager å gjøre det på. Ett stort jafs nedover på vekta??

 

Så satser vi på at vi har holdt ett jevnt tempo både med trim og mat, fordi vi ikke kan justere dagene fori vi har smugkikka på vekta.....

 

Det er det jevne som gjelder....................

 

 

Vet ikke om jeg nevnte det lengre oppe: jeg er 177cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått fint i dag, som i går, med maten 4 måltider og ca 1500 kcal begge dagene.

Trimmen i dag har vært husvasking ca 2,5 time.......... så det ble en del forbrenning der og.........

 

I kveld kommer det gjester, og jeg har handlet inn masse mat..... Mesteparten er sunn mat, men også noe usunt.... Men jeg får heller prøve å spise litt mindre da.

 

Kommer ikke til å veie mat og telle kalorier nå, for jeg vil ikke ha noe oppstuss på dette. Kjenner ikke dama til svogeren heller, så jeg får heller være flink å trene og være sunn i smug......

 

Kommer nok innom i tråden her for å hlde motet oppe og kikk einnom hvordan påska utarter seg for dere andre også.

 

I mogen er en ny dag, en dag nærmere målet vårt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid24

Ja, jeg er MED!

Ikke noe før slutten av mars!

 

Jeg lurer faktisk på om jeg skal unne meg ett par nye ridestøvler. Skal til Portugal med ei venninne på ridekurs i august, og har ikke støvler lenger (hadde innbrudd i bilen).

Så har mitt mål her:

Klarer jeg totalt -10 kg i utgangen av mai, bestiller jeg nye støvler!!!

Så vidden på støvlene var 40 cm, så da må jeg ned ca 3-5 cm på leggene. Da har jeg 7 kg igjen, men det er vel liiiiiitt overgilt på 2 mnd?? Men nå er jeg SUR og da blir det fart i ting!

Ikke brus og ikke godis fram til 30. juni.

Etter påske skal jeg og turvenninna mi begynne å jogge 3 min, så 6, så 9 og så 12 min. 3 nye min pr. uke.

 

Men nok om det.

Ja, så du var 177, jeg er 175, så litt mindre.

Målet er noe mellom 65-70, drømmen er å se 70 blank før jul. Har vært der og VET det går an!!

 

Takk for en ny dose motivasjon!!!!

Klar for en ny dag!!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' jeg er MED!

Ikke noe før slutten av mars!

 

Jeg lurer faktisk på om jeg skal unne meg ett par nye ridestøvler. Skal til Portugal med ei venninne på ridekurs i august, og har ikke støvler lenger (hadde innbrudd i bilen).

Så har mitt mål her:

Klarer jeg totalt -10 kg i utgangen av mai, bestiller jeg nye støvler!!!

Så vidden på støvlene var 40 cm, så da må jeg ned ca 3-5 cm på leggene. Da har jeg 7 kg igjen, men det er vel liiiiiitt overgilt på 2 mnd?? Men nå er jeg SUR og da blir det fart i ting!

Ikke brus og ikke godis fram til 30. juni.

Etter påske skal jeg og turvenninna mi begynne å jogge 3 min, så 6, så 9 og så 12 min. 3 nye min pr. uke.

 

Men nok om det.

Ja, så du var 177, jeg er 175, så litt mindre.

Målet er noe mellom 65-70, drømmen er å se 70 blank før jul. Har vært der og VET det går an!!

 

Takk for en ny dose motivasjon!!!!

Klar for en ny dag!!

 

:)[/quote']

 

 

Så flott. Mitt langsiktige mål er vel også mellom 65 og 70, så vi er i samme båt. Flott at du er sta, da skal du se det blir resultater den 31.mars!!!

Nå skal vi "piskandausen" få fart på forbrenninga!!!

 

Så; BORT MED BADEVEKTA!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...