Gå til innhold

3 mnd => 10 kg


Gjest now85

Anbefalte innlegg

Påska er over, og dvs mindre tid til veiing av mat og telling av kalorier........ Mere stress og dermed dårligere planlegging. Men treninga skal jeg få tid til, uansett!!

Har vært på spinning både mandag og tirsdag, og i kveld skal jeg på ei skikkelig forbrenningsøkt på 90 min. Gleder meg........

 

Er spent på hva som har skjedd med kroppen min i den siste uka. Om jeg har har greidd å gå ned noe..... Eller om jeg bare bygger muskler og blir tyngre......... Har jo trent som "sju tusan", og greidd å passe på å ete nok og riktig........ Huff, vet nesten ikke om jeg tør å gå på vekta jeg....... Er så redd for å bli skuffa, og så gi opp.......

 

Søndagsmorgen skal jeg veies og måles, harf ikke tid til slike "store prosjekter" på mandagsmorgen......

 

Huff, dere må krysse det dere har for at all treninga har gjort noe for meg..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 153
  • Created
  • Siste svar
Gjest Astrid24

Hallo du flinke treneren!!

 

Hvis du er redd for at du ikke har gått ned ville jeg bare ha tatt målene jeg. Be kjæresten din om å gjemme vekta noen uker til.

Husk at det er fasongen folk ser, noe vi også burde fokusere på!!!

Er jo mye flotte damer som er topptrent som sikkert veier 85 kg. Tenkt på langrennsløperene og skøyteløperene våre!!!!

Ei venninne av meg sa hun veide 85 kg, og jeg tenkte hvor da??? Men hun er sterk som en bjørn og diver med alt mulig hele tiden.

 

SÅ, ikke la oss lure av vekten, men la oss inspirere av slakkere bukser og fastere kropp!!! Det gjør i alle fall jeg. 3 hull inn på beltet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en heller slapp start på uken er jeg nå mer motivert enn noen gang. 6 kg igjen til sommermålet er nådd, noe jeg syns er realistisk. Jeg drømmer om å kunne passe inn i mine gammle Lee-bukser, de er jo så kule!:-)

Men jeg må nok godt den på nedre del av 70-tallet før de passer.

 

Ser at mange av dere har delmål, så mitt delmål må bli 82 iløpet av april. Nå er det sakt, så slik blir det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid24

Jepp, har selv mange tøffe klær i skapet som ikke kan brukes pga for mange kg på baken :)

Men vi er snart i mål med 70 tallet. Om ikke alt for lenge :)

 

Bra du er motivert, det er jeg og! Vi er godt i gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cathrineand
Hei.

 

Kan jeg også slenge meg med her? Trenger noen som kan motivere meg litt' date=' har en tendens til å holde det godt i ei uke eller noe så faller jeg tilbake i gamle vaner igjen. Jeg slanket bort nesten 10 kg i fjor sommer/høst, men he dotte heilt av lasset og ser nåla går sakte men sikkert oppover igjen:( Har enda 10 kg til jeg vil bli kvitt, og hadde vært supert å klart det til sommeren.

Jeg veier nå 76 kg og vil helst ned til 65 før sommeren, er ca 173 høy.[/quote']

 

Hei. Slenger meg på jeg og. Jeg pleier også være flink en uke også dette tilbake igjen. Men nå føler jeg meg skikkelig motivert. Veier i dag 75 og kunne godt tenke meg å gå ned 10 kg. Jeg er 170 høy. Uff dette kommer til å bli hardt, men MÅ gå ned noen kg til sommeren. Noen av dere som har hørt om st2? Slanke piller i fra sverige. Har ei venninne som har gått ned masse av å gå på disse, men før jeg begynner å ta de vil jeg gjerne høre noen erfaringer om det er noen som har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid24

Her støtter vi alle!!

Tror du kan klare mange kg til sommeren ja, bare å være sta og sterk!

De fleste av oss har mål om å se 70-tallet innen syden i juni, så da får du ha ett mål på 60-tallet. Dit skal jeg til jul, håper jeg!

 

Så bare hiv deg med, jo fler jo bedre!

 

Ps, ikke hørt om de pillene jeg. Men så er jeg vel av den typen som ikke "tror" på det heller, men for all del, SUPERT at noen har resultater!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo du flinke treneren!!

 

Hvis du er redd for at du ikke har gått ned ville jeg bare ha tatt målene jeg. Be kjæresten din om å gjemme vekta noen uker til.

Husk at det er fasongen folk ser' date=' noe vi også burde fokusere på!!!

Er jo mye flotte damer som er topptrent som sikkert veier 85 kg. Tenkt på langrennsløperene og skøyteløperene våre!!!!

Ei venninne av meg sa hun veide 85 kg, og jeg tenkte hvor da??? Men hun er sterk som en bjørn og diver med alt mulig hele tiden.

 

SÅ, ikke la oss lure av vekten, men la oss inspirere av slakkere bukser og fastere kropp!!! Det gjør i alle fall jeg. 3 hull inn på beltet! :)[/quote']

 

 

 

Hi-hi................ ja, jeg har nok "gnåla! til mannen min om det samme, så han så i dag, at det var jo ikke sikkert jeg fikk se vekta på søndag engang.............

 

 

3 hull er jammen bra!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid24
Hi-hi................ ja' date=' jeg har nok "gnåla! til mannen min om det samme, så han så i dag, at det var jo ikke sikkert jeg fikk se vekta på søndag engang.............

 

 

3 hull er jammen bra!!!![/quote']

 

 

Hihi, bra sagt av mannen din!!!

Arti fyr tror jeg! Så bare la han ha den!

 

Ja, dæven altså, det var motivasjon. Så på beltet jeg har brukt i mange år, siden jeg var mange kg +++++, og fra jeg startet i februar har det gått inn tre hull. Snart nedre på det jeg var i fjor, dvs 1 til :)

Og det skal jeg klare!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillte noen spm i Trim-tråden, og der var det ei som ut ifra en formel har regnet ut at jeg har spist altfor lite med det aktivitetsnivået jeg er på...........

 

 

Se her:

 

Altså:

85 kg * 10 = 850

177 cm * 62,5 = 1106,25

35 år * 5 = - 175

kvinne = - 161

Dette blir: 850 + 1106,25 - 175 - 161 = 1620,25

 

Normal hverdagsaktivitet: 1620,25 * 1,3 = 2106,325

 

Trimpoeng pr. uke: 28 *28,58 = 800,24

 

Da får du: 2906,565 kalorier pr. dag. Da skal du spise 2200 kalorier hver dag (meny 4) - Du spiser altså ekstremt for lite kalorier, kroppen din er på kjempe sparebluss. Jeg vil anbefale deg å trappe gradvis oppover! Du skal aldri spise over 1000 kalorier mindre pr. dag enn det du trenger (altså i ditt tilfelle, aldri under 1900 kalorier pr. dag). Det er ikke noe underlig at du ikke går ned i vekt. Kroppen din tror den er rammet av en sultkatastrofe. Lykke til med gradvis opptrapping, og forhåpentligvis etterhvert en bedre vektreduksjon.

 

 

Kanskje verdt ett forsøk å spise meg gradvis "oppover". Jeg sliter jo med å fylle de 1600kcal jeg trodde jeg skulle ligge på............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid24

Nye muligheter.

Ja, det er det sannelig.

Jeg har slitt med meget sene måltider denne uken.

Har det noe å si??

Har hørt den der at man ikke bør spise etter 18.00. Gjelder det enda??

Jeg spiste i alle fall ikke før kl 21.00 i går med min kjære, var litt usunn da, med hamburger, men det var bare kjøtt, salat og brød på den da. Så jeg kom fram til at det ikke kunne være sååå ille. Erindres at jeg ble fortalt på GR en gang at det var pom.f. som var fetende samt dressingen på hamburgeren. Var sååååå sugen på en sjokolade også, men jeg sto imot.

 

Må faktisk si noe jeg kom på også, jeg la jo vekta inn til kursleder på 88,3, men tror den heller var 89,0 på mandagen. Kanksje pga sen middag og veiing uttpå dagen, sååå, kanskje jeg gikk opp i påsken??

Men jeg har jo pleid å veie meg på fredager for å sende inn til kursleder, så da stemmer det kanskje?

 

Jaja, alt ned er bra!! Men tror ikke det blir allverden denne gangen. Men håper sterkt på å se 87, noe :)

 

Ha en flott dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste jeg har hørt innen det området er at det ikke har noe å si om man spiser seint på kvelden. Jeg bryr meg vertfall ikke noe om det. Jeg spiser når det passer meg:-)

 

Ellers kan jeg rapportere at jeg har vert flink denne uken. Bare spist sunnt, og gått mye turer.

Men det er en ting jeg lurer på...

Er det fy-fy å spise ifa? Den uten sukker altså.. Den inneholder bare 43 kalorier pr. pakke. Syns de er sinsykt gode. Hjelper mye på godtesuget.

 

Åsso ser jeg svært mange her inne som skriver om grønn te, og om hvor bra det er. Jeg er ingen fan av grønn te, men jeg liker veldig godt nype & bringebær te.

Er det godt for noe? Synest selv at dobesøkene blir hyppigere når jeg drikker det daglig. Å er ikke brigebær godt for forbrenninga?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid24

Hallo :)

 

Så flink du er til å trimme!!

Jeg forsøker selv!

 

Ang ifa så spiser jeg det selv. 45 kcal er jo kosemerkene? Kan vi ikke si det da? Helt enig i det du sier, det hjelper på godtesuget!!!! Tror ikke det er fy-fy jeg altså!

 

Om te så har jeg hørt at all te er bra, men man skal jo ikke ha masse sukker og melk i da, slik jeg liker den :) Tihi.

Men var ei på gamlejobben som drakk grønn-te og mente det var slankende, men jeg drikker vanlig te og tror det er samme effekten!

 

Nå må vi være flinke over helgen da!!!

Stå på jenter!

Dette klarer vi!

 

=) Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dobbelice

Det lureste er å gå ned 0.5-1 kg i uka, og ikke mer enn det. Går du ned mer enn det er det meste væsketap og tæring på musklene, altså ikke spesielt gunstig!

Det skal da være mulig å gå ned 10 kg på 3 måneder viss du ikke er spesielt opphengt i muskler og div. Men så er det jo sånn at jo mer du har å ta av, jo lettere er det. (altså det er lettere for en på 90 kg å gå ned 10 kg enn en som er 70 kg å gå ned 10 kg, viss de har samme høyde)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helgen skal jeg være extra flink siden jeg skal spise kake neste helg. Har planer om å lage den sinsykt gode oreo-kaka. Stappfull av kalorier, så jeg må prøve å begrense meg.

 

Men skal jeg nå april-målet mitt, må jeg være streng.:-)

 

Så i dag blir det fredagskos med ifa. Skal også lage pizza, en herlighet jeg unner meg. Har liksom en tradisjon med den pizzaen. Klarer fint å gå ned selv om jeg spiser den.:-) (heldigvis)

 

Ellers skal jeg også i dag på tur med mann og hund, vaske kåken å muligens ta litt solarium. Bør få litt farge på denne bleik-feite kroppen før vi skal til egypt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid24

Hvor skal dere i Egypt?

Vi skal 14 dager og dykke i Hurghada. Reier den 30. juni.

Har bestilt meg bikini fra H&M allerede, men har ganske kraftig beinbygning, så kommer meg nok ikke ned i noen 36 str, så jeg tok 42 jeg. Så får vi se :(

 

Pizza føler jeg ikke er såååå ille selv, vi har også tradisjon med å lage det, men drikker mye vann før vi spiser, så orker jeg ikke 4 stykker, men to :D

Da er det lov!!

 

Og så lenge man går ned, så kan det vel ikke skade???

 

Skal trimme vovven min selv jeg. Heldigvis er hun glad i å gå tur!

Utenom det har jeg stolt i dag løpt (kun 10 min) i 8,7km/t på mølla. Og etter rask konkudering er noen kropper bygget for jogging, andre for svømming, og noen for snop mente venninna mi. Jeg er svømme/snop-kropp med synkende snopverdi, si 70/30 hihi :)

 

GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også til Hurghada, men bare en uke.:-) Gleder meg villt! Blir nok ingen dykking på meg, men litt snorkling må vel gå. Er litt redd for ting å tang i sjøen, men det får vel bare være.

Jeg får liksom hetta av litt tare:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått trent masse denne uka også, og med spinningøkta jeg skal ha på søndag er jeg kommet opp i litt over 23 trimpoeng. Og det er jo ikke værst, synest jeg.

 

Har ikke hatt til å telle kalorier, men har snakket med ei som holder GR-kurs, og hun har hjulpet meg å kikke på denne utregningssaken, og jeg burde i følge den ligge på 2200 kcal!! Synest dette hørest massevis ut, men når jeg ligger over 20 trimpoeng pr uke, så må jeg vel kanskje forsikre kroppen min om at det ikke er hungersnød, og spise litt mere......

 

Lurer litt på om jeg skal driste meg på vekta på søndagsmorgen................... vet ikke om jeg tør.................... blir vel bare skuffa.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid24

Tror ikke du blir skuffa jeg nei!!!

Jeg poppet meg litt popcorn i dag. Det er noe jeg ikke ser på som "godterier" så har holdt meg unna kaker, is og godter siden sist fredag. Hihi. Spist sukkerfrie ifa da.. Så kanskje jeg må begynne med totalt avhold på mandag?

 

 

Har dere forresten noen formening om hvor "fetende" cesarsalat er?

Spiste det til middag i dag, og det var jo salat, løk, tja, si 100g skinnfri kylling og 20 krutonger... Så var det en dressing på.

Jeg og kjæresten var ute med ett annet vennepar, og var litt stolt da jeg klarte å bestille det med vann til...

Følte kanskje at jeg kunne spise det uten dårlig samvittighet når jeg kun hadde fått i meg 300kcal + en banan i løpet av dagen. Stress på jobben... Så da føler jeg at jeg er i "mål" med litt popcorn til 1600kcal...

 

Jaja, ny dag i morgen, da er det Great garlic girls her på Svalbard. Og det skal vi på. Gleder oss. Fisk til middag, trene og jobbe.

 

Må vel innrømme at jeg angrer en smule på popcornet ja, kunne tatt ett eple i båter, men spist er spist, og det er kosemerkene mine denne uka :( hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du blir skuffa jeg nei!!!

Jeg poppet meg litt popcorn i dag. Det er noe jeg ikke ser på som "godterier" så har holdt meg unna kaker' date=' is og godter siden sist fredag. Hihi. Spist sukkerfrie ifa da.. Så kanskje jeg må begynne med totalt avhold på mandag?

 

 

Har dere forresten noen formening om hvor "fetende" cesarsalat er?

Spiste det til middag i dag, og det var jo salat, løk, tja, si 100g skinnfri kylling og 20 krutonger... Så var det en dressing på.

Jeg og kjæresten var ute med ett annet vennepar, og var litt stolt da jeg klarte å bestille det med vann til...

Følte kanskje at jeg kunne spise det uten dårlig samvittighet når jeg kun hadde fått i meg 300kcal + en banan i løpet av dagen. Stress på jobben... Så da føler jeg at jeg er i "mål" med litt popcorn til 1600kcal...

 

Jaja, ny dag i morgen, da er det Great garlic girls her på Svalbard. Og det skal vi på. Gleder oss. Fisk til middag, trene og jobbe.

 

Må vel innrømme at jeg angrer en smule på popcornet ja, kunne tatt ett eple i båter, men spist er spist, og det er kosemerkene mine denne uka :( hihi...[/quote']

 

Ikke angre på popkornet............. Jeg har spist litt smågodt i kveld, og jeg gidder ikke angre......... I morgen er en ny dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid24

Mmm, litt anger, men spist er spist som Ole Brumm sa!

Men ny dag i morgen!

 

Tror du har gått inn mye på mål jeg når du trener så mye. Bøyer meg i støvet for det!!!!

Blir helt svett av tanken, men spinning gir mye poeng! Begynner på tirsdag jeg. God trening!!!

 

Takk for feedback! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ska på treningsstudioet og løfte vekter.

 

Håper dere har ei flott helg!!

 

ps: lurer på hva jeg skal spise til middag... Masse proteiner tenker jeg, mat for musklene mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid24

Jøss, vi er flinke altså!

Trener å holder på!!!

 

Jeg har kommet meg i mål med 1600 kcal i dag, og jeg er sååååååå mett!!!

Hmm. Tror jeg legger meg litt lavere jeg, føler at jeg går mer ned da. Sikkert fordi jeg har slanket meg hele livet.. Men jeg har virkelig problemer med å komme opp i rett antall. Får prøve til uka.

 

Har begynt å jogge jeg da. SÅ stolt ja. Men tror man får mer muskler enn det man går ned.

Tok vekt og mål i går, -1kg!! Stolt av det, men ikke inn på mål, bare fastere i fisken!

 

Så kanskje jeg klarer mitt første mål til 14. april ja :(

 

Ha en fin fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss' date=' vi er flinke altså!

Trener å holder på!!!

 

Jeg har kommet meg i mål med 1600 kcal i dag, og jeg er sååååååå mett!!!

Hmm. Tror jeg legger meg litt lavere jeg, føler at jeg går mer ned da. Sikkert fordi jeg har slanket meg hele livet.. Men jeg har virkelig problemer med å komme opp i rett antall. Får prøve til uka.

 

Har begynt å jogge jeg da. SÅ stolt ja. Men tror man får mer muskler enn det man går ned.

Tok vekt og mål i går, -1kg!! Stolt av det, men ikke inn på mål, bare fastere i fisken!

 

Så kanskje jeg klarer mitt første mål til 14. april ja :(

 

Ha en fin fin dag![/quote']

 

 

Så flink du er! Og superflotte rfesultater........

 

Jeg skal vel kanskej opp på vekta jeg og en av dagene. Men er redd det bare blir for å bekrefte null nedgang, muligens oppgang...

 

Jeg kjenner det har blitt masse muskler her.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid24
Så flink du er! Og superflotte rfesultater........

 

Jeg skal vel kanskej opp på vekta jeg og en av dagene. Men er redd det bare blir for å bekrefte null nedgang' date=' muligens oppgang...

 

Jeg kjenner det har blitt masse muskler her.......[/quote']

 

Jeg tror du har gått inn MANGE cm jeg!!!!! Blitt skikkelig fast i fisken!!!

Og det er som sagt det folk ser!

Tror det er ned på deg jeg!

 

God kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mine resultater..........

Tallene i parantes er forrige gangs måling.

 

Hals: (34.5) - 34

Bryst : (99.0) - 98

Midje: (94.0) - 91 (nedgang på 9 cm siden 14.januar)

Hofte: : (100,5) - 98.5

Rumpe: 110.0 - 110 (nedgang på 6 cm sidem 14.januar)

Lår: (66.0) - 65

Legg: (37,5) - 37

 

Altså jeg har krympet 8 cm til.

Og da går det jo riktige veien..... Venter litt med vekta jeg. Fokuserer på cm i stedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...