Gå til innhold
Gjest linni87

24.03.2008 ny start

Anbefalte innlegg

Gjest linni87

Heisann

Håper alle har hatt en fin påske:)

Jeg har prøvd meg på dietter så lenge jeg kan huske og jeg er så lei så lei, men nå begynner det å haste litt, i sommer skal det skje mye, onklen min skal gifte seg, jeg selv skal ha en forlovelses fest, kjæresten min bor på den andre siden av kloden, så vi skal møtes igjen i sommer og jeg vil se og føle meg best mulig på alle mulige måter.

Jeg er så lei av de store XL t-skjortene, jogge buksene, Coca cola, sjokolade og kebab, desverre er jeg for glad i kebab, vet ikke hvorfor eller hvor det kommer fra;p men aller mest er jeg lei av alt som henger, noe det ikke gjorde før:-(

Jeg har aldri vært så stor som jeg er den dag idag og det verste jeg vet om er å blitt tatt bilder av eller se bilder av meg selv og i sommer kommer det til å bli tatt haugvis av bilder(som egentlig skal representere gode flotte minner), det er altid da jeg får den store klumpen i halsen, bikini tar jeg ikke på meg for jeg vet det ikke vil se pent ut, jeg savner selvtilitten jeg hadde og denne gangen skal jeg klare det, syns dere på forumet er kjempe flinke, håper jeg blir like flink som dere, jeg kommer til å skrive dagbok så ofte jeg kan, hyggelig om folk titter innom og enda hyggeligere er det om noen har gode råd som de vil dele.

Jeg startet igår, men fikk ikke logget meg inn, så startsdaton er 24.03.2008, veiedag skal jeg ha på mandager.

Er det noen som vil joine i tården blir jeg kjempe glad;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest linni87

Hei igjen:)

Før frokost idag veide jeg meg, vekta viste 76,5 kg og målebåndet viste en midje på 106,5 cm, er bare 1.60 høy så det ser litt verre ut enn det høres ut som.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hompetitten

Jeg vil gjerne være med å støtte deg. Jeg har akkuart vært i syden og brukte samme bikini som for 2 år siden og det var IKKE pent. Ble helt deppa av hele greia. Rett før jeg reiste sa min kjære far etter jeg var avbildet i avisen ifm jobben: Jøss, er den jenta mi, kjente deg ikke igjen, du er jo blitt så rund!!!!!!!! Han skulle bare fleipe med det, men da tenkte jeg: Nok er nok, nå melder jeg meg på Grete Roede. :)) Jeg har drevet på siden 17 mars og første uken gikk jeg ned hele 2,4 kilo så motivasjonen ble jo veldig bra. Mitt problem er at min forlovede jobber i Oslo i uka og da kokkelerer jeg alene og driver med mitt og syns det er supervanskelig å ikke ty til nammenam og tv. Men dette skal vi jammen meg klare.... vi skal finne igjen den selvtilliten hvor vi gikk på klesbutikker og prøvde klær og tenkte, dæven steike nå så jeg jammen meg litt elegant ut, foe DEN følelsen er det LENGE siden jeg har kjent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest linni87

Hei Hompetitten:-)

Så koselig at du vil være med å heie på meg, skal heie like mye tilbake på deg jeg. Jeg syns også det er vanskelig å lage mat bare til meg selv, det blir hele tiden noe enkelt og ikke noe sunt heller, men jeg skal skjerpe meg. Jeg lager hele tiden uskyldninger for meg selv på hvorfor jeg fortjener nammenam hver dag, og hver dag skal være den "siste" dagen med nammenam, men det har ikke funket helt. Men jeg ønsker meg en fin kjole som jeg skal ha på meg til min egen fest, jeg vil føle meg super lekker:-p

Dette klarer vi, hvorfor skal vi ikke det? ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest linni87

Syns det har gått bra idag jeg, men jeg er ikke så flink til å få i meg nok veske:-(

Jeg har spist sunt idag, det er ikke så ille som jeg trodde heller, det er bare det suget man får til tider som ødelegger.

Jeg jogget(rask gange) på mølla i ca 50 min (5,50 km), der skal ca 370 Kcal blitt forbrent om jeg husker riktig, hmmm:-/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gått fleire kurs tidlegare (2000-2001), men har dessverre fått på igjen det meste av det eg tok av då (bl.a. pga ein barnefødsel.......). Har mota meg opp i heile påsken til ein ny start, og den var i går. No skal eg prøva å klara dette på eiga hand, er veldig motivert, men treng nok andre å støtta meg på etterkvart som våren lakkar og lir mot sommar.

Målet mitt er i første omgang -10kg innan utgangen av juni, det skulle vera overkommelig, og alt meir enn det blir bonus!

Mine harde fakta pr 25/3:

Høgde: 175 cm

Vekt: 87,0 kg

Midjemål: 92 cm.

Mykje å ta tak i her, men er godt i gang!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest linni87

Så koselig at du vil være med:-) jeg har slanket meg ofte jeg også, går opp og ned hele tiden, denne gangen tenkte jeg at jeg skulle bruke lengre tid på det hele og gjøre det på den ikke så alvorlige "sulte" seg måten, tenker det samme som deg 10 kg innen juni er over, det skal vi nok klare;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest linni87

Heiaa

Idag gikk det helt greit, jobbet hele dagen så jeg fikk ikke trent, de på jobben hadde lagt frem kaker, boller, snop og kyllingbaguetter til lunsj, noe jeg syns var irriterende, men jeg kan ikke be dem la være heller siden jeg er på slankern:-p Vanligvis ville jeg ha smakt på alt, men jeg tok bare 5 stk frukt vingummi, så jeg var jo egentlig litt flink, men baguetten måtte jeg spise, men den tror jeg egentlig ikke var så ille, for baguetten så grov ut med masse salat og grønnsaker. Men resten av dagen har gått bra.

Imorgen skal det skje mye, men jeg har fri på kvelden så da skal jeg innom ELIXIA å trene, gleder meg. Jeg er ganske motivert på å klare dette, men jeg håper de dropper å legge frem kaker og alt annet usunt nammenam en stund fremover nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første prøvelse på jobb i dag - feira 40-årsdagen til ein kollega, klarte å stå imot is, peanøtter og non-stop. Godt fornøgd med meg sjølv!

Går greit denne første veka, men kanskje eg får for lite mat, får sjå på tirsdags morgon kva vekta seier første veka.

Drikk mykje vatn, har nettopp starta på i 5. (!!!) 0,7 l flaske i dag!

Ha ein god dag, og ei sunn og god helg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest barbrov
Hei igjen:)

Før frokost idag veide jeg meg' date=' vekta viste 76,5 kg og målebåndet viste en midje på 106,5 cm, er bare 1.60 høy så det ser litt verre ut enn det høres ut som.[/quote']

Veit akkurat hvordan d føles ja. Da jeg starta på kurs i fjor høst var jeg 90,8 kg og hadde ett magemål på 110 cm...og jeg er bare 165 cm:(

Gikk ned 9,9 kilo under kurset og har ikke gått opp igjen etterpå.

Stå på, dette klarer vi:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest linni87
Første prøvelse på jobb i dag - feira 40-årsdagen til ein kollega' date=' klarte å stå imot is, peanøtter og non-stop. Godt fornøgd med meg sjølv!

Går greit denne første veka, men kanskje eg får for lite mat, får sjå på tirsdags morgon kva vekta seier første veka.

Drikk mykje vatn, har nettopp starta på i 5. (!!!) 0,7 l flaske i dag!

Ha ein god dag, og ei sunn og god helg![/quote']

Hei hei, så bra du klarte å stå imot;)

Det med å få i seg nok veske er jeg ikke så flink til, må skjerpe meg:-/

Håper det blir en sunn og god helg hos meg, ønsker deg det samme og alle de andre=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest linni87

Det har vært en grei dag, har trent litt på studio og hjemme, ellers har jeg gått en del idag. Håper jeg får tid til å trene litt før jobb, vet det blir litt vanskelig, er B-menneske, jeg er klarer aldri å stå opp før jeg må(av og til ikke det engang)!

Imorra er jeg invitert ut på middag med jobben, det blir koselig, men er litt redd for maten der, men jeg skal klare å kontrolere meg selv, hvor vanskelig kan det være?;p

Ønsker dere alle en fin kveld:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest linni87
Veit akkurat hvordan d føles ja. Da jeg starta på kurs i fjor høst var jeg 90' date='8 kg og hadde ett magemål på 110 cm...og jeg er bare 165 cm:(

Gikk ned 9,9 kilo under kurset og har ikke gått opp igjen etterpå.

Stå på, dette klarer vi:)[/quote']

hehe, det syns ja, høres kansje ikke såå mye ut, men det syns:-(

Du har vært kjempe flink:-)

Ja dette klarer vi uten tvil:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest barbrov

Var på vekta i dag og jeg har gått ned 2,5 kg og 2 cm i midja denne uka!! Jippi!! Nå er jeg tilbake igjen, og det føles kjempedeilig! Hvordan går d med deg?

I dag er d strålende sol her, så d blir vel å labbe seg en tur når knøttet våkner. Har en sønn på 10 mnd. og han er vel en av hovedgrunnene til at vekta var som den var, men i dag var den 74,5.

Ha ei kjempefiin helg:)

Klem...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med flott resultat denne veka, kjempebra!

Eg har vegedag på tirsdag, skal prøva å ikkje snikvega....

Kjøpte nye batteri til den digitale vekta i går (utan å sei det til 11-åringen i huset, ho blir veldig hekta på kilo), så no er eg heilt klar til å kvitta meg meg både hekto og kilo.

11-åringen i huset trenar mykje fotball, og då ho for eit lite år sidan klaga over at ho var så tung i forhold til dei andre jentene i klassen, sa eg til henne at det var pga mykje musklar. Det trudde ho ingenting på, heilt til eg ba henne om å stramma magemusklane sine og kjenna etter....... etterpå kjente ho på mine (og latterknappen var ikkje til å få av igjen), etter det har det ikkje vore snakk om tyngde.. hehe, ikkje så gale at det ikkje er godt for noko.

Ha ei strålande helg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest barbrov
Gratulerer med flott resultat denne veka' date=' kjempebra!

Eg har vegedag på tirsdag, skal prøva å ikkje snikvega....

Kjøpte nye batteri til den digitale vekta i går (utan å sei det til 11-åringen i huset, ho blir veldig hekta på kilo), så no er eg heilt klar til å kvitta meg meg både hekto og kilo.

11-åringen i huset trenar mykje fotball, og då ho for eit lite år sidan klaga over at ho var så tung i forhold til dei andre jentene i klassen, sa eg til henne at det var pga mykje musklar. Det trudde ho ingenting på, heilt til eg ba henne om å stramma magemusklane sine og kjenna etter....... etterpå kjente ho på mine (og latterknappen var ikkje til å få av igjen), etter det har det ikkje vore snakk om tyngde.. hehe, ikkje så gale at det ikkje er godt for noko.

Ha ei strålande helg![/quote']

Jeg har også ei datter, hun blir 9 år i mai, men hun lider nesten av at hun er så tynn. De er ikke så gamle før de begynner å sammenligne seg med andre, og d blir nok ikke noe bedre jo gamlere de blir. Er jo ikke så rart heller da når man tenker på all kroppsfikseringen i media og gjerne på skolen også. Jeg tenker bare på meg selv, hvordan jeg var i den alderen...vi er jo ikke helt fjern fra d som voksen heller( ihverfall ikke jeg). Ellers så har jeg ingen fast veiedag, så jeg er nok litt ofte på vekta...men men, så lenge d går nedover så...

Ha ei flott helg:)

Klem...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest linni87
Var på vekta i dag og jeg har gått ned 2' date='5 kg og 2 cm i midja denne uka!! Jippi!! Nå er jeg tilbake igjen, og det føles kjempedeilig! Hvordan går d med deg?

I dag er d strålende sol her, så d blir vel å labbe seg en tur når knøttet våkner. Har en sønn på 10 mnd. og han er vel en av hovedgrunnene til at vekta var som den var, men i dag var den 74,5.

Ha ei kjempefiin helg:)

Klem...[/quote']

Heiaa barbrov, heiaa til deg også oppned

Barbrov du har klart deg kjempe bra, super fantastisk, du har en grunn til å være stolt og glad.

Det går bra med meg, har vært ute på stand up og middag med jobben, spiste mest av det sunne, men nå håper jeg jobben gir seg med all den spisinga, skjønner de ikke at jeg er på slankern hehe:D Så koselig at du/dere har en å gå tur med, jeg har desverre ingen barn og kjæresten min bor på den andre siden av kloden, så jeg er ganske ensom og det er en av mine hovedgrunner til at vekta er som den er, din grunn er mye mer forstålig og logisk enn min:p

Hvordan går det med deg oppned? Når har du veiedag?

God helg til dere:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest barbrov

Da var trimrunden unnagjort. Fint vær, men huff for en motvind. D ble 50 min rask gange og 2 trimpoeng. Nå skal vi hele familien i svømmehallen å kose oss:)

D blir en ny opplevelse for lillemann, så d kan jo bli spennende :(

Ellers får dere ha en super helg damer;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest linni87

Det har gått kjempe bra idag, deilig fisk til middag med masse grønnsaker:)

Hadde en del ting å gjøre idag så jeg rakk ikke å dra på treningsstudio, men jeg gikk en tur på kvelden i ca 1 time, ganske deilig egentlig.

Var innom foreldrene mine idag, moren min er veldig flink til å bemerke vekta mi, har en lillebror hjemme og han hadde vært ute å kjøpt en del snop, spurte om jeg ville ha, men før jeg fikk svart nei takk, sa moren min, det er farlig for deg vettu da blir jo du enda feitere, jeg ble helt knust, så jeg snakket med min kjære i ca to timer på tlf for å komme over det, kjæresten min er egentlig ganske slank og han har en ganske veltrent kropp, men det som er så bra med han er at han ikke bryr seg om vekta mi, kjærester skal heller ikke det, men han er så søt, jaja nok klisje prat fra meg, jeg savner han jo(får skylde på det).

Gruer meg litt til mandag da jeg skal veie meg! tror det har blitt litt "rot" denne uka, pga. jeg ikke har vært så mye hjemme, håper på en roligere uke fremover.

Håper dere har hatt en fin lørdag og har en nydelig søndag i vente:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest barbrov
Det har gått kjempe bra idag' date=' deilig fisk til middag med masse grønnsaker:)

Hadde en del ting å gjøre idag så jeg rakk ikke å dra på treningsstudio, men jeg gikk en tur på kvelden i ca 1 time, ganske deilig egentlig.

Var innom foreldrene mine idag, moren min er veldig flink til å bemerke vekta mi, har en lillebror hjemme og han hadde vært ute å kjøpt en del snop, spurte om jeg ville ha, men før jeg fikk svart nei takk, sa moren min, det er farlig for deg vettu da blir jo du enda feitere, jeg ble helt knust, så jeg snakket med min kjære i ca to timer på tlf for å komme over det, kjæresten min er egentlig ganske slank og han har en ganske veltrent kropp, men det som er så bra med han er at han ikke bryr seg om vekta mi, kjærester skal heller ikke det, men han er så søt, jaja nok klisje prat fra meg, jeg savner han jo(får skylde på det).

Gruer meg litt til mandag da jeg skal veie meg! tror det har blitt litt "rot" denne uka, pga. jeg ikke har vært så mye hjemme, håper på en roligere uke fremover.

Håper dere har hatt en fin lørdag og har en nydelig søndag i vente:)[/quote']

Si meg, hva tenker mora di på når hun sier slikt? Hun har tydeligvis ingen forståelse for hva d vil si å slite med vekta? Hun burde jo tenke seg om før hun sier noe slikt, og heller rose deg for at du prøver å gjøre noe med den. Ikke tråkke på folk på den måten! Hadde blitt så sint og lei meg at jeg hadde satt meg ned å tuta tror jeg!

Jeg synes ihvertfall du er kjempeflink:)

Stå på, dette klarer vi!!

Ha en kjempefin søndag, og ikke tenk mer på d!!

Klem

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest linni87
Si meg' date=' hva tenker mora di på når hun sier slikt? Hun har tydeligvis ingen forståelse for hva d vil si å slite med vekta? Hun burde jo tenke seg om før hun sier noe slikt, og heller rose deg for at du prøver å gjøre noe med den. Ikke tråkke på folk på den måten! Hadde blitt så sint og lei meg at jeg hadde satt meg ned å tuta tror jeg!

Jeg synes ihvertfall du er kjempeflink:)

Stå på, dette klarer vi!!

Ha en kjempefin søndag, og ikke tenk mer på d!!

Klem[/quote']

Hei barbrov

Moren min har ikke altid vært sånn, min far var verre, når jeg var yngre, sa han hvis han skulle betale for at jeg skulle trene måtte jeg bli tynnere, når jeg spiste en brødskive med nugatti skrek han til meg, det var ikke til meg men broren min (jeg var bare 12), han kalte meg altid stygge ting, han gjør det nå også, men siden jeg har blitt eldre og mer sikker på meg selv tørr jeg å svare tilbake og det liker han ikke, så nå sier han ingenting, men nå har desverre mamma tatt over og blitt mobbern. Jeg har opplevd dette siden jeg var liten og har altid vært overvektig, men ikke så mye som nå.

Jeg tuta jeg også, blir jo veldig lei meg, men heldigvis er kjæresten min verdens beste og en samtale med han kurerer det meste.

Ja dette skal vi klare, har hatt en dårlig dag idag. Men jeg har bestemt meg jeg skal ned i vekt, men bare fordi jeg vil ned, jeg gjør dette for meg og unner meg selv og dere selvtilitten vi burde ha.

Vi klarer dette, hvorfor skulle vi ikke det? Uansett om det går dårlig en dag,betyr ikke det at vi skal gi opp!!!

Jeg har hatt en hektisk uke denne uken, men den er heldigvis over, og fra og med imorgen skal jeg skjerpe meg, tror ikke det blir noen store forandringer på vekta imorra, men det er lov å håpe.

Håper dere alle har en fin uke i vente:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Linni87: synd at du må høyra slikt, det er slett ikkje nødvendig. Har du sagt til mor di at du er i ferd med å gjera om livsstilen din?

Her har det vore ei hektisk helg med dugnadsjobbing, tivolivakt. Lite trim, men i går kveld fekk eg meg ein times tur i rask gange/jogging. Men det har likevel vore altfor lite trim denne veka.......

Maten har det gått greit med, så det blir spennande å sjå om vektpila viser rett veg den første veka. Har vegedag i morgon, tirsdag (trur det var du Linni87 som lurte på det?

Onsdag og torsdag er det kurs for meg - på hotell. Hotellet har eit fantastisk frukost- og lunsjbord (med masse dessert og kaker.......... ) Heldigvis er det mykje fisk og salat, så eg har mykje "lette" saker å velja mellom! I tillegg eit flott sauna-anlegg, så badedrakta må med. PC-en er også med, så eg skal halda dåke oppdatert!

Håpar dåke får ei bra veke, både Linni87 og Barbrov (og sjølvsagt andre som er innom her). No er vi godt i gong, og dette SKAL vi klara!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest barbrov

Ja, her er d ikke mye nytt å rapportere. Ble ikke noe trim i går, d blåste så ille at lysta til å gå ut var ikke akkurat for sterk :/ Men men, i dag blir d nok en tur, gradestokken viser 13,5 grader, så da er d vel ingen vei utenom:)

Ellers så håper jeg d går bedre for deg denne uka linni87...synes d er veldig trasig å høre hvordan du har hatt d...jeg er "heldig" som kommer fra en familie hvor alle er relativt store, så d hadde blitt som å kaste stein i glasshus om vi skulle kommentert vekta til hverandre:/.

Til deg oppned: håper du får d fint på kurs:)

Klem til dere begge

Vi snakkes:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest linni87

Heisann

Takk for gode ord fra dere begge:)

Jeg har jo blitt lei meg og de har jo fått en reaksjon, men jeg har ikke satt meg ned med dem for å snakke om det, tror ikke det hadde hjulpet heller, desverre.

Jeg skulle egentlig veie meg idag, men fikk ikke tid på morningen, kunne ha veid meg nå, men jeg vil vente til imorgen tidelig (vet jeg kunne ha vært flinkere):-/

Har vært flink med mat idag, har også vært på studio, men det ble ikke så lenge (40 min, 265 Kcal).

:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dagen etter at eg starta (altså forrige onsdag), kjøpte eg nye batteri til den digitale vekta. Målinga då eg starta blei tatt på den gamle "manuelle" vekta, og startvekta dagen etter på den digitale viste LITT meir....

Så, startvekta mi var nok heller 88,2 i staden for 87, grøss.... Men kva gjer vel det når vekta i dag viste 86,7?!?!?!? Altså ned 1,5 kg første veka, og 1cm i midja.

Eg har ikkje oppnådd meir enn knappe 7 trimpoeng, så eg må prøva å få auka dette i veka som kjem.

Elles går det bra, blir mett og god og drikk mykje vatn.

Korleis gjekk det med deg i dag, linni87? Og korleis går det med deg, Barbrov?

Ha ei flott vårveke, alle saman!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider