Gå til innhold

25år ned 17 kg innen september


Gjest Victoria82

Anbefalte innlegg

Gjest Fanny82

Da var tur til Smøråsfjellet unnagjort, og jeg er 3,8 trimpoeng rikere :)

 

Det er deilig å komme seg ut på tur nå når våren er i gang. 8 grader, oppholdsvær og vindstille er perfekt turvær!

 

Jeg glemte å skrive at midjemålet mitt for denne uka er 88 cm. 1 cm ned og 1 kg opp. Forstå det den som kan...

 

Kcalorimessig gikk det veldig bra på mandag. Det gikk bra i går, helt til Frustrerte fruer begynte, da MÅTTE jeg jo ha noe godis! Men ikke verre enn at jeg endte på 150 kcal over grensa mi, og det får jeg tåle. Det kunne ha blitt mye verre om jeg ikke hadde porsjonert :)

 

Satser på tur i skogen i morra også!!

 

_____________________

Ned 0,8 kg - 19,2 kg igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar
Gjest Victoria82

Gratulerer med en bra tur med med masse trimpoeng. Samt selvfølgelig centimeteren :) Virker som om du kan ha lagt på deg litt muskelmasse :D Og det er jo positivt..

 

Gårsdagen ble bra, men i dag har jeg langet i meg en halv pose chips og drukket 1 liter pepsi max :) ikke helt riktig selv om kcal er under grensen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fanny82

Haha, økt muskelmasse i løpet av en uke!! :) Det hadde vært noe... (Drømme, drømme)

 

Det var så fint vær i kveld at det ble enda en tur på oss. Halvannen time i marka, kjempeherlig! Og knakk bare kcalorigrensa mi med 89 kcalorier, så dette går strålende :)

 

 

__________________

Ned 0,8 - 19,2 kg igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Buhuuu... Ingen endring til nå heller. Begynner å bli litt demotivert...:)

 

Kanskje jeg ligger for høyt på kcal nivået... Har jo ikke trent så mye i det siste.. Og det blir ikke så altfor mye fremover heller :)

 

Vurderer å begynne med 1300 kcal etter helgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da.. Også bare for å gni det inn, jeg har gått ned 1 kg siden mandag :) Men jukser ikke, veiedag er ikke før på tirsdag.. Det ligger en lang helg imellom der!

 

Ikke bli altfor demotivert, det løsner nok bare du er konsekvent. Drikker du nok vann, registrerer du virkelig alt du spiser? Spiser du OFTE nok?

 

Man møter naturlig nok noen motbakker når man forsøker å gjøre noe med vekta, men ikke gi opp. Nå går det mot lysere tider, og forhåpentligvis større mulighet til å være utendørs også på kveldstid, uten å gå på trynet, bokstavelig talt. Det bruker nemlig jeg å gjøre i mørket... :)

 

 

_____________________

Ned 0,8 kg - 19,2 kg igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Gratulerer så mye med kiloen.. Neida du gnir det ikke inn, det er godt å se at du får det til :) Jeg har ikke veiedag før i morgen, men lå over i dag så regner med at jeg ikke går ned.

 

Men ellers har jeg både i går og i dag lagt rundt 1300. Litt over, men lovlig over i mine øyne. Er sikker på at grunnen til at det står stille er at jeg er på et platå. Det har jeg gjort hver gang på samme vekt tidligere.. Så håper at det løsner snart. Ikke så veldig flink med vannet, men kommer i alle fall opp i 1 og 1/2 liter for dagen..

 

I dag har jeg i tillegg klart 5,2 trimpoeng.. Og skal dykke i morgen så kommer til å få litt i morgen og :) Ser litt lysere på dagene fremover etter treningen i dag.. Trenger sikkert bare å komme meg mer ut.. Mer trim = mer overskudd til positiv tankegang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Da var skaden sjekket. Opp 100 gram denne uken. Men skal ha tante rød på besøk så den kan spille inn.....:) Uansett. Tror jeg holder meg på 1300 kcal de neste to ukene... Kanskje det løsner da..

 

28.03.08 - 1 kg = 75kg

04.04.08 - 0 kg = 75kg

11.04.08 + 0,1 kg = 75,1kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, den var kjedelig.. Men, som du skriver, kanskje det skyldes tante rød.

 

Det kan jo være at det hjelper å legge grensa til 1300 kcal de neste ukene, da er du jo heller ikke så avhengig av å måtte trene i tillegg. En gang må jo dette 75-tallet ditt gi slipp :)

 

Sympati-hilsen fra meg!!!

 

 

_____________________

Ned 0,8 kg - 19,2 kg igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Ser ut til at jeg har feilberegnet tanta og... :) Skal ikke ha den før neste uke... hehe

Men uansett.. Helgen ble en utfordring, med litt for mye kcal. Var på fest så det ble mer enn nok... Men det ble bare den ene dagen heldigvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mango111

jeg er en jente på 19 år (snart 20) som bor i oslo. jeg veier (eller veide på tirsdag 8. april) 80,1 kg. har begynt på kurs, og skal på mitt 2. kursmøte i morgen kveld. så det blir spennende å se om jeg har gått ned i vekt :) skal ned 20,1 kg i løpet av dette året, helst innen oktober er over. jeg er 166 cm høy og har en BMI i dag på 29 = overvektig. har som mål å komme under kategorien normalvektig innen sommerferien er over, og det vil se at jeg må veie 68,5 kg. kurslederen min ville at jeg skulle ligge på meny 3, men jeg syns det er litt mye så jeg holder meg til ca 1700 kcalorier pr dag.

 

helgen min har gått relativt bra :D så jeg ser ganske frem til veiing i morgen (kurset) og på tirsdag (min vekt). håper dere har en bra søndag :)

 

lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borte denne helga også, jeg.. ;)

 

Offisiell veiedag i morgen, men vekta i dag viste 73,4 kg. Så det går nedover!!

 

Jeg har hadd en ganske laid back-helg, og ikke tenkt så veldig mye på verken kcalorier eller trening. Men har ikke gått helt bananas heller. Jeg tror det er bare "sunt" med en kosedag i uka, og det passer lørdagen perfekt til.

 

Nå er det ny uke, og målet for denne uka er å få innen rutine på å drikke vann. Jeg har satt som mål å drikke 2,5 liter hver dag, men enn så lenge får jeg ikke dette til. Her må det planlegges.

 

Måle- og vektrapport kommer i morgen!

 

 

_____________________

Ned 1,6 kg - 18,4 kg igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Etter en litt ruskete helg har jeg nå klart å holde meg til 1300 kcal, så får vi se om det løsner til fredagen igjen. Har ikke troen på det, men en vet aldri..

 

Samt at det kommer til å bli litt mer trening fremover enn det har vært til nå. Selv om det ikke er nok.

 

Skal ut igjen på lørdag, så jeg regner mer altfor mye kcal til helgen igjen. men den tid den sorg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

ble dessverre 1546 kcal denne dagen. Røk til på melk med honning for halsen. Sliter litt med den. Men var ute og jobbet i 2 timer, så fikk 4,2 trimpoeng for det da. Skal redusere kcal i morgen i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare snakk om noen få hundre kcalorier som er oversteget. Og når man har vært ute og jobbet i flere timer, så burde da ikke det gjøre så mye skade. Men det er jo greit å gjøre seg selv bevisst på disse kcaloriresultatene, jeg får stadig nye aha-opplevelser, jeg :)

 

Vektrapportering fra meg denne uka:

Vekt 72,9 kg

Midje: 87 cm

 

Det betyr at jeg på to uker har gått ned 2,1 kg. Jippi!!!! Og, var det -6 cm???

 

 

 

Våknet til et fantastisk fint vær utenfor soveromsvinduet mitt, så nå stikker jeg og hunden på Gullfjellet!! ;)

 

 

 

_____________________

Ned 2,1 kg - 17,9 kg igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

wow kjempe resultat ;)

 

Joda, ikke så mange hundre over, men kjenner at halsen gjør seg vrang så det blir nok en del halspastiller fremover. Håper på at den lille boosten med honning i går skulle holde, men akk nei...

 

Så nå er det varm te og masse klær og trening så håper vi at vi klarer å lure den bort. Tenkte å ta meg en hvitløksdose dersom det ikke gir seg snart. Men får litt dårlig samvittighet for de på jobben og evt. trening som må holde ut med meg i så fall hehe..

 

Skal på trening i dag, og får da 5,2 trimpoeng. Jippi !!! Håper på at det skjer en postitiv endring på fredag. Men skal ut igjen på lørdag. Tre-retters middag og show... Så da klarer jeg nok ikke å la være.. :) Men må nyte livet litt og da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

fa********n

Nå er jeg blitt syk også. Oppå allt annet. Har vondt i halsen og knekkebrød og grovbrød frister ikke i det hele tatt. Har tyllet i meg en liter med juice og masse C-Vitaminer..

 

Men foreløpig ingen bedring. Ser ut til at uken ikke blir bra. Får ikke trent noe mer heller denne uken slik det ser ut nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man syk så skal man hverken spise knekkebrød eller trene - da skal man ligge under dyna og synes synd på seg selv!! Så ikke ha dårlig samvittighet for at du ikke får trent, slapp heller av, så blir du fortere frisk ;)

 

 

_____________________

Ned 2,1 kg - 17,9 kg igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

ja, føler meg litt sånn... Skulle gjerne lagt under dynen hele dagen. Litt dumt når det endelig er nydelig vær ute.. Men har måttet være på jobb to av dagene dessverre. Og jeg må en liten tur i morgen. Har nå lagt med superundertøy og pøst på med c-vitaminer hvitløk og juice...

 

Men ettersom jeg ikke har mulighet til å få så mye ned, så blir det helt feil mat. Og selvfølgelig for mange kcal. I tillegg til at jeg kan gå flere timer uten å spise. For så å fråtse i en "god" periode. Så ser negativt på morgendagens veiing. Men har fått tante rød og nå da, så den tynger nok litt i tillegg. Samt at den ikke hjelper på søtsuget heller.

 

Men så snart jeg føler at jeg kan spise normalt er det på an igjen:) Skal ikke falle av selv om det blir en tung uke, med noen kg/gram (alt ettersom ;)) ekstra..

 

Håper at jeg er frisk til lørdag, så kan jeg nyte utelivet litt i tillegg. Kommer sterk tilbake, uten tvil!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanlig har jeg vært på farten i helga, igjen.. Begynner å se et mønster her ;)

 

Når man er tufs så blir jo spisinga og aktiviteten deretter. Og det er ikke noe å gjøre med det, er man syk så er man syk.. Det er jo trasig at det skal gi uheldige utslag på vektnedgangen, men det er bare å se fremover og ikke gi opp. Sender en trøstende skulder fra meg..

 

Jeg har hatt en sløv helg, men har spist sunt, så jeg er spent på hva vekta kommer til å vise i morgen. Den kan gå begge veier!

 

Håper du er på bedringens vei, og at dette blir en positiv uke for deg :)

 

 

_____________________

Ned 2,1 kg - 17,9 kg igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var veiing og måling gjennomført. Det gikk litt skeis i uka som gikk, så jeg endte opp med opp 0,1 kg.. Men hva er vel hundre gram, egentlig? Nå er det full jobbings fremover. Målet om minus 17 kg til september står fortsatt sterkt! ;)

 

Vekt: 73,0 kg

Midje: -1 cm, nå 87 cm

 

 

 

 

 

Redigere, redigere... Jeg må jo ha fått solstikk!! Jeg veier i dag 72,6 kg, altså ned 300 gram. Håpløst trøtt på morgenen, eller noe sånt :)

 

 

_____________________

Ned 2,4 kg - 17,6 kg igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Gratulerer med nedgangen ;) Nå er jeg nesten frisk og med godt mot. Litt snufsen enda, men ikke verre enn det.

 

Må gi meg selv et spark bak og komme meg ut mer. Kjenner at det har vært litt for deilig å sitte på ropma og gro i det siste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du begynner å bli frisk, da blir ting å mye lettere! ;)

 

Jeg føler meg ganske flink denne uka, så langt. Spiste marsipankake i går, og klarte likevel å holde kcalorigrensa :) Nå er kjøleskapet fullt av grønnsaker og frukt, så jeg har utfordret meg selv til ikke å gå på butikken igjen, før kjøleskapet er tømt. Vi får se hvor lenge den utfordringen varer.. Hehe.

 

 

_____________________

Ned 2,4 kg - 17,6 kg igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

He he høres ut som en plan. Jeg må snart ut på handletur igjen. Det ser ut som om sultne ulver har raidet kjøleskapet mitt ;)

 

Ellers gikk gårsdagen bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

torsdagen ble grei. 1345 kcal og 2,8 trimpoeng :)

 

Ellers er jeg tilbake på standby på 75 kg. Håper at den endrer seg snart. Men holder koken oppe med ca 1300 kcal pr dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...