Gå til innhold

Fysj a meg!!!


Gjest Vimsa83
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Vimsa83

Jeg gikk til innkjøp av baderomsvekt på lørdag. Sånn som måler både vekt og fettprosent. Jeg har ikke veid meg på flere år, men tenkte at nå måtte jeg bare. Vil jo se hvor mange kilo jeg klarer å gå ned!!! Jeg lukket øynene og gikk på vekta. Åpnet øynene, kikket ned: ERROR stod det. HERREGUD, tenkte jeg. Jeg prøvde en gang til. Heldigvis stod det ikke lenger ERROR, men tallet som stod der var ikke mye bedre. FYSJ, tenkte jeg. Dette blir vanskelig.

 

Men jeg er motivert, og var ute og jogga i regnet i går kveld. Jeg skal gå ned masse, og da må jeg vel bare...

 

Er nå på 117,7 kg, skriver inn her om det går nedover på vekta. Håper på noen motiverende ord også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei og gratulerer med både badevekt og besluttningen. ved å redusere vekta kan du få mange flere år å leve... og ikke minst bedre kvalitet på alle åra. Men jeg vet hvor vanskelig det er! Har sliti med vekta i mange år. Nå har jeg beg på kurs, det var en lettelse. Nå må jeg bare se de andre i øynene hver gang! Håper virkelig du får det til så kan vi følge hverandre! Lykke til ! mvh Steg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa83

Jeg skal få det til! Var et sjokk å se tallet på vekta, jeg MÅ! Har i første omgang tenkt til å få vekk de 17 kiloene, så kan jeg ta resten etterpå. Var ute og jogga i går kveld også, er veldig motivert for tiden :(

 

Neste tirsdag starter jeg på et lokalt kurs i Drammen, gru-gleder meg...

 

Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du begynner på kurs. Det er mye lettere da. Jo jeg veide 106.6 da jeg beg på kurs, sist veide jeg 104,6. jeg skal på kurs i dag. Nå synes jeg at jeg har vært så flink, men klarte ikke å la være å gå på min egen vekt i dag og da hadde jeg gått opp 900 gr siden i går! så nå er jeg bare så spent. Jeg ble imponert over at du jogger, det gjør jeg også. Når jeg sa det til legen min mente han at det var bra for det var mange i vår vektklasse som ikke klarte det. ...og jeg beg å merke det på knærna. Så nå har jeg bare gått. Tenkte jeg skulle få av litt mer først, men jeg beg nok snart, er jo så deilig å jogge da! Fint hvis du også kommer godt igang nå før sommeren, jeg gruer meg SÅ til den. Så jeg trenger noen å stå sammen m da! Nå kommer minstemann opp... Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa83

Hmm, ikke noe særlig å gå opp, men det var jo bare 900 gram, og vekta svinger jo litt både opp og ned når man slanker seg... Det viktigste er jo at du føler at du har vært flink!

 

Jeg synes det er gøy å jogge, men det var morsommere før, da jeg var i god form og kunne jogge langt av gangen. Nå jogger jeg i ca 20 min, så er jeg utslitt :)

 

Flott at du har gått ned 2 kg da!! Jeg veier meg hver dag jeg, kanskje ikke så lurt men klarer ikke la være tror jeg. Er så morsomt å skrive opp hver dag. I morges viste vekta 116,2, men man veier jo litt mindre på morgenen enn på kvelden.

 

Jaja, gleder meg til å høre hvordan det gikk på kurs, og om du har vært ute og gått eller jogga. Vi kan jo pushe hverandre litt. Jeg har tenkt til å jogge hver tirsdag, torsdag og søndag, og noen flere dager innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

Lurte bare på om jeg kunne hive meg på her sammen med dere.. Jeg skriver i to andre tråder også, men den ene er det så lite aktivitet på, og den andre har jeg laget selv, min egen treningstråd :)

 

Jeg startet på kurs 5 mars, og har til nå gått ned til sammen 5,1 kg.. har kursdag og veiedag onsdager. Forrige uke hadde jeg gått opp 0,5 kg pga storøkning i treningsmengden, men gikk inn på målene.. Denne uken sto jeg stille på tross av at jeg hadde spist nok. Fikk beskjed om å gå opp til meny 4 ift mengden trening. var ganske demotivert, men kursleder trøstet meg med at jeg bare måtte holde ut så ville resultatene komme. Jeg trener mye, og får i meg nesten alt jeg skal, skeier veldig lite ut, kun LITT på lørdag. Så jeg vet jo med meg selv at det ikke er pga kosten. Kursleder sier det er pga økt trenigsmengde og økt muskelmasse .. så jeg får stole på det..

Men håper på resultater neste uke, ellers blir jeg GAAAAL!!!!! :)

 

Håper vi kan backe hverandre litt opp og gi hverandre et spark bak om det trengs, men selvfølgelig skryte av hverandre også når det er fortjent :)

 

JEG ER KLAR! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa83

Hei, hei Friskus-jenta!

 

Du høres jo veldig flink ut!!!!! Jeg er helt sikker på at du kommer til å rase ned i vekt om du fortsetter på samme måte! Hvordan trener du? Kanskje du har noen tips til en som nesten bare jogger hver gang hun trener?

 

Blir spennende å se neste uke, hva som skjer med vekta! Jeg starter på kurs neste tirsdag, og gru-gleder meg litt...

 

Vekta mi viste 116,0 i morges, forresten. Noen ganger angrer jeg på at jeg slutta å røyke, det var da jeg ble så fysen på noe godt om kveldene... Men, men, nå skal kiloene bort i alle fall!!!

 

Vimsete Vimsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta
Hei' date=' hei Friskus-jenta!

 

Du høres jo veldig flink ut!!!!! Jeg er helt sikker på at du kommer til å rase ned i vekt om du fortsetter på samme måte! Hvordan trener du? Kanskje du har noen tips til en som nesten bare jogger hver gang hun trener?

 

Blir spennende å se neste uke, hva som skjer med vekta! Jeg starter på kurs neste tirsdag, og gru-gleder meg litt...

 

Vekta mi viste 116,0 i morges, forresten. Noen ganger angrer jeg på at jeg slutta å røyke, det var da jeg ble så fysen på noe godt om kveldene... Men, men, nå skal kiloene bort i alle fall!!!

 

Vimsete Vimsa.[/quote']

 

Ehh, flink og flink. Vet ikke om jeg kan kalles det akkurat. Mitt mål er å endre livsstilen både ift kosthold og aktivitetsnivå. Mitt problem er at jeg alltid går for hardt ut i starten og blir super aktiv med masse trening og et sundt kosthold. Men holder sjelden ut så lenge.. Dett er jeg bevisst på nå, og skal prøve å gjøre det realistisk. Forskjellen denne gang er at jeg har begynt på Grete Roede, som jeg ikke har prøvd før. Ser jo at dette kostholdet er mulig å leve fordi det er helt vanlig mat. Jeg tror jeg hadde blitt GAL dersom jeg skulle levd UTEN å spise pasta, poteter og brød!

 

Hva jeg trener.. ja, jeg prøver å trene variert hvis jeg kan, men det går mye i gåing. Går minst mulig på asfalt, men helst i skogen og på grusvei. Spiller volleyball en dag i uken, og går til denne treningen som oppvarming, som er fra 0,5 - 1 time, alt etter hvor jeg parkerer bilen

En dag i uken går jeg på svømming, har hatte en pause, men er klar for å starte opp igjen med dette igjen. Bra trim.

Ellers har jeg vasket og smurt sykkelen min nå, så den er klar til bruk :)

Har også tenkt om jeg skal melde meg inn igjen i treningstudio igjen, kursleder understrekte viktigheten med styrketrening. Elsker spinning da, men har en viss evne til å bli LITT FOR hekta he he :)

Jeg har jogget litt før, men føler jeg er for tung i kroppen til det nå. Men kommer til å prøve meg litt mer med dette igjen om noen kilo.

 

Jeg også sluttet å røyke for vel 1,5 år siden. I forkant av røykeslutt gikk jeg ned 10 kilo, men etterhvert har det sneket seg på 14 kilo!!!!!!

MEN jeg skal ALDRI begynne å røyke igjen, det har jeg i allefall bestemt meg for. Men nå er jeg klar til kampen mot svoret.. ha ha :)

 

Jeg var 114,2 da jeg startet kurs 5 mars, nå er jeg 109,1. Så startskuddet har gått..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa83

Nå synes jeg at jeg kan skryte litt av meg selv her... Har jogga tre dager på rad, og i går var jeg på treningsstudio og gikk/jogga/løp på tredemølle i litt over 40 minutter. Da jeg kom hjem fikk jeg med meg samboeren på en tur på ca 40 min, i raskt tempo. Har bare spist sunt, men tror jeg spiser altfor lite.

 

I morges viste vekta 115,8, og det er jo ned noen hundre gram til :) Jeg er i strålende humør, og skal trene i kveld også!

 

Jeg gleder meg syyyykt til vekta viser et tosifret tall!!!! Jeg og samboeren pleier å gå teltur på Hardangervidda hvert år, og i år kommer det til å bli supert, om jeg klarer å fortsette med treninga og spise sunt... det spørs jo, men er veldig motivert!

 

Kun 4 dager til jeg starter på kurs... Litt synd egentlig, at det jeg går ned nå ikke blir med på målingene der. Hmmm, jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel savna meg... jeg er skikkelig frustrert! Har jobba masse så jeg har ikke fått trent, men har vært så flink med maten. Men på kurset sist hadde jeg ikke gått ned mer enn 400gr og nå føler jeg at jeg har gått opp. Før når jeg slanka meg kunne jeg bare spise sundt, trene litt mer og ikke spise godteri så gikk jeg ned. Men sånn er det bare ikke lenger. På jobben er det mye digg mat, men jeg spiser ikke dressinger og sauser, mest salat og vanlig mat. Ikke rørt godteri. Da blir jeg så motløs. Kurslederen min sier at jeg må skrive ned alt, jeg må prøve å få til det. Men jeg veier jo ikke maten på jobb. Flott å ha dere, jeg skal finne ut hva dette kommer av og holde ut.

Vimsa: flink du er , og så bra at dere har så sunn ferie. Når en veier så mye som oss er det så viktig at en allikevel er aktiv. Og SÅ motiverende å tenke på å bære på endel mindre på ferien til sommeren!

Friskus: Selvfølgelig kan du være med, bare bra vi blir fler. Vi drar hverandre! Skriver nok ikke mer før neste uke for jeg skal jobbe i helga også. Trur jeg skal ha en gul lapp i lomma og skrive, får ihvertfall litt mer ca. kcal da.

.....Men jeg har gått ned fem kilo til sammen og må holde fast på at det er veldig bra selv om det går fryktelig tregt nå og det nærmer seg sommeren litt vel fort...

Lykke til dere og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa83

Synes du høres veldig flink ut, som ikke spiser dressinger og sauser, og heller ikke rører noe godteri!!

 

At du har gått ned 400 gram siden sist, er jo bra. Det er jo nesten en halv kilo, og det er nesten en hel kilo mer enn om du hadde gått opp 400 gram... hmmm? :)

 

Jeg har jogga både fredag og lørdag, pluss tatt sit-ups, men i kveld orker jeg ikke. Driver og flytter, og det er nesten trim i seg selv. I morges viste vekta 115,8 og jeg er relativt fornøyd.

 

Jeg er godtesjuk. Veldig godtesjuk.

 

Ja, jeg synes det er viktig med sunne interresser, og egentlig er jeg et friluftsmenneske og har alltid vært det. Jeg merker at det er tyngre å gå langt nå enn før, men håper at til sommeren skal alt bli bedre... Pleier å gå i ca 7-8 dager, og det hjelper i alle fall på formen!

 

Stå på videre, noen uker går man ned mindre enn andre uker. Og om du bare holder ut, vil du kanskje gå ned mer til neste gang. Alt vises heller ikke på vekta, muskler veier jo en del det også...

 

Jeg er fortsatt godtesjuk. Snakkes :) (nei, jeg skal ikke dra å kjøpe godteri..hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa83

jeg fikk samboeren min til å dra å kjøpe sjokolade i går :) Fillern... Angrer nå.

 

Skal jogge ekstra langt i kveld for å gjøre det godt igjen...

 

Vimsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann dere

 

så flinke dere er!!!!!

 

jeg flyr litt tundt på trådene her inne..

jeg er 28 år er gift og har 3 barn. veier nå, altså i dag på morningen(ikke kurs vekt men min egen vekt dag som jeg har hatt siden jg begynte her inne) 116,1 var 119,7 når jeg startet..har vært flink den uka som var hadde 10 trimpoeng da og spiste regelmessig og nok mat til at jeg var mett og i kcal var det mellom 1000 1500 kcal og skal jo egntlig ha rundt 2000.. hmm skjønner ikke helt dette..men, men

 

vimsa:jeg bor også i drammen og.jeg går på kurs..har du lyst på en og trene sammen med?

jeg trener på akropolis og svømmer..første ganen i dag da men var kjempe deilig.. men skjønner om du vil være annonym.

hilsen maysa

 

jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa83

Så flott at du har begynt å trene på Akropolis, og svømming er jo supert!!! Jeg må innrømme at jeg ikke har så lyst til å vise meg i bikini for tiden (gjør det bare når vi tar med 6-åringen på badeland...), men noen å trene sammen med (som er i ca samme situasjon som meg) hadde jo vært knall!

 

Jeg har, som jeg skrev, jogga litt ekstra i dag pga den sjokoladespisinga i går... Jogga først i 15 min i bare oppoverbakke, så 20 minutter bortover og nedover. Da jeg kom hjem, tok jeg samme runden en gang til (2 sjokolader=2runder..). Spiste laks med grønnsaker til middag, og ellers spiser jeg (nesten) bare sunt.

 

Så på slankekrigen på tvnorge nå, syntes det var litt motiverende jeg. Skal ta noen sit-ups før jeg legger meg.

 

I morgen starter jeg på kurs (skummelt!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida er ikke skumelt ..jeg skal også på kurs i morgen egentlig men kan ikke fordi mannen ikke er hjemme og har da ikke barnevakt..jeg går på 6 kurset og du skal sikkert på 1930 kurset som jeg kansje skal bytte til for på det kl 6 er det stort sett bare vidergående og når jeg er helt ny så er det litt vanskelig syns jeg..trener du noen spes steder ...jeg kan ikke jogge noe serlig, er gåing her eller trening på akropolis..og nå jeg var og svømte ¨på sentral bade i dag så var det nesten ingen der vi var 10 stk eller noe..og en del av dem var kraftige ...bare som info....

men hadde vært morsomt og ha noen og trene sammen med..vi snakkes nok ved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt at dere bor så næreme og kan trene sammen. Jeg bor i vestfold, men har venninner jeg går sammen m. men skal bli artig å følge dere!

 

Har veiedag i dag... og endelig -1.3. Helt fantastisk! Men så har jeg gjort som jeg lovte og gått m penn i lomma og notert både på jobb og hjemme. Tror noe er fra forrige uke også, men nå har jeg jo gått ned 5.7. Det er herlig!

 

Takk for "sparket" vimsa. Tenkte på deg og jogga om søndag! Eh.. var tungt men deilig også. Før har jeg hatt en fast joggedag, nå er ukene så forskjellig, men jeg skal prøve å finne en fast joggedag. Har fast gå tur dag søndag kveld m venninner. Litt greit for da drar vi hverandre og jeg vet at om ikke annet så blir det til søndag.

 

Vi er i svømmehallen en dag i uka m ungene. Forstår det m bikinien... men en er jo mest nede i vannet. Og du har helt rett i at der er det mye forskjellig! Og for meg så handler det om å gå over en terskel. Nå har vi det som en fast vane og da tenker jeg ikke på det. Men jeg drar ikke sammen m venner- der går grensa for meg!

 

Flott at du tenker sånn om sjokoladen. Husker engang på jobben ble det servert kake. En mannlig kollega mottok fatet og sa, søren og det så så godt ut, men jeg har jo ikke tid til å løpe 50min i kveld! Du har skjønt det tenkte jeg der jeg satt m stort kakestykke og førti kilo for mye!

 

Skal jobbe mindre denne uka så nå skal jeg trimme mer. Lykke til dere og. Hvilken dag har dere veiedag?

 

Småfornøyd steg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innmari kiipt råd, men det hjelper meg noe helt enormt: Prøv å ikke spise gjær. For meg funker det hver gang. Jeg føler at jeg får stoppa en trailer som kjører mot meg. Kan være helt vanvittig godtesjuk. Denne gangen spiser jeg noe gjær. Spiser f.eks knekkebrød m gjær. Noen dager spiser jeg mye gjær og da er det som å skru på brytern.. om søndag tenkte jeg fy søren lyst på alt! Men så kom jeg på at jeg hadde spist vanlig brød og rundstykker osv hele dagen. Da forstod jeg at det ble for mye gjær. Snakket m legen om det en gang og han sa at det kunne stemme. Han mente faktisk at det var et senter i Oslo som brukte det som metode v slanking. har ikke lett noe etter det. Men det er jo lett å prøve. Hvis du ikke spiser godteri, kaker og gjær på fire dager så vil du kjenne det om det har noen virkning på deg. De som har greie på det sier at det har noe m candida å gjøre. Jeg er ingen fanatiker og har ikke lest noe om det, men jeg oppdaget det ved en tilfeldighet og altså for meg funker det. Helt gratis- verd et forsøk. For bare de som har denne traileren vet hva vi snakker om! Lykke til! Slenger m en klem også jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa83

Gratulerer så mye med vekttapet! Du har virkelig stått på, du! Så lurt å gå med notatbok i lomma, tror jeg skal begynne med det jeg også.

 

Jeg er helt enig i at det var et litt kjipt råd.. hehe, men verdt et forsøk. Hva spiser du i stedenfor brød? Hmm, jeg vet ikke om jeg klarer det, har jo med meg matpakke på jobb hver eneste dag...

 

Jeg har egentlig veiedag hver dag jeg... sikkert ikke så lurt, men er så nysgjerrig atte! I morges viste vekta 115,5. Tror jeg skal begynne å veie meg en dag i uka, og da blir det vel tirsdager, siden det er da jeg er på kurs.

 

Jeg har hatt en fast joggerunde en stund nå, men flytta vekk fra den her om dagen :) Den runden jeg jogga i går var litt tyngre, med masse oppoverbakker, og ikke like morsom som den gamle runden. Får prøve å finne meg en annen ny runde...

 

Så flott at du kom deg ut på joggetur! Sikkert kjempefint å gå tur sammen med venninner, jeg går mest sammen med samboeren min. Det funker det også, men han er i ganske mye bedre form enn meg.

 

Håper jeg rekker en joggetur før kurset i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei kunne ikke gå på kurs i dag så var hos kursleder før i dag og veide meg da veide jeg 116,5..men tror kansje ikke de stemmer vet at hu sa en gang at vekta var litt ustabil fra begynnelsen av..for jeg gikk på vekta hjemme 1 time senere ikke spist noe og da veide jeg 117,8 og min veiedag er for meg selv mandag morgen uten klær da veide jeg 116,1 he he og det er ned 1,2 kilo og er fornøyd med det.

vimsa: vilket treningssenter går du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo bra klønete, gikk m notatblokk og penn i lomma hele helgen og mobilen iden andre... først i kveld tenkte jeg på at jeg kan jo bare notere det der! Mulig teknikken til og med har kommet så langt at jeg kan skrive det inn på mob og overføre det til sidene på nettet... men der stopper min evne!

 

Jo, jeg spiser knekkebrød. det sesam tror jeg det er, er helt uten gjær, men som sagt nå spiser jeg alle typer knekkebr. Og det også hjelper. Det er jo en del gjær i frukt, nå henger vel de Grete roede damene meg, men prøv uten frukt de dagene du skal prøve. Har det noen virkning så kan du jo legge til litt etterhvert og se hva som slår ut. Og så har jeg spist mye scones. Og det er en god erstattning m ferske scones når mannen min spiser ferske baguetter!

 

Heldig som kan gå tur m sambo a. Vi har tre små, så en må være hjemme m de. Men for all del , venninner er toppers.

 

En kan jo diskuterer til en blir blå det m veiing hver dag. Jeg har faktisk bestmt meg for at det skal jeg fordi da må jeg se det i de periodene jeg bare går opp. Men det viktigste er at en ikke blir deppa når en har gått opp, for det kan være mange faktorer. Så de har endel rett disse damene som mener en bør bare veie seg en gang i uka!

 

Dette ble tørt... Spent på hvordan det har gått på kurset ditt i kveld Vimsa, og deg Maysa: Du er flink. jeg også driver på sånn m min vekt og kursvekt. Det viktigste er jo at det går nedover.

 

I dag har jeg få kallorier, jeg må jo være syk.. for da tenker jeg: oj - da kan jeg jo ta litt is i kveld....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa83

Jada, kurset gikk kjempebra! Jeg har heldigvis ganske lett for å komme i prat med folk, så det ble ikke så ensomt der selv om jeg dro alene. Tror kurset er veldig bra, men jeg merker at jeg synes det er FRYKTELIG SLITSOMT å finne ut av denne maten!!!! I morges ble jeg utrolig frustrert, og fikk ikke til å regne helt nøyaktig på de kaloriene.

 

Jaja, det var frustrasjonen over maten...så kommer frustrasjonen over vekta! 117,9 viste kursvekta!! GULP, tenkte jeg da jeg så det! Men så hadde jeg jo på meg masse klær. Vekta hjemme viste heldigvis fortsatt 115 i morges!

 

Jeg skal følge meny 4, eller, jeg skal prøve å følge meny 4. Synes det er veldig vanskelig å veie alt jeg spiser, særlig middag og pålegg. Håper det funker med sånn ca.

 

Skal prøve å jogge i kveld også, men har vondt i magen (er den tiden i mnd.), så jeg er ikke helt sikker. Skal i alle fall gå hjem fra jobb i dag (ca 30 minutters rask gange).

 

Jeg tror jammen jeg skal prøve meg på knekkebrød, men kan ikke skjønne at man blir like mett (eller får i seg like mye) av tre knekkebrød som av tre brødskiver? Men, men...

 

Jeg skal prøve å veie maten, telle kalorier og slå opp i boka hver gang jeg skal ha noe å spise. Jeg skal virkelig prøve, for jeg SKAL klare å gå ned de kiloene jeg har til overs!!! Da får jeg vel si at jeg SKAL ut å jogge i kveld også da...

 

Skal forresten bestille sydentur til sommeren snart. DET er en stor motivasjonsfaktor! Jeg vil jo ikke gå rundt der nede med alt dette flesket på meg!

 

Hehe, ja du sier noe: både mobil og notatblokk! Det hadde jeg ikke tenkt på! Det er jo kjempelurt å bare bruke mobilen, men om du kan sende det direkte over, det aner jeg ikke. Jeg skriver bare opp det jeg har spist når det passer jeg.

 

Gleder meg til å høre videre hvordan det går!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

Ned 1,6 i dag etter to uker med stillstand.. totalt 6,7 kilo til nå dette kurset. Neste uke skal vi ha fest middag med kursleder og manekeng oppvisning :) Blir knall!! ( jeg skal være manekeng, gleder meg)

 

Har ikke tid til å skrive mer, må hjelpe mannen å rydde hus :)

 

*Klapp på skulderen til alle* og lykke til med neste uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanasol

Er bare innom og myser på tråder, spennende å se at andre går ned i vekt! Har selv veiedag først på fredag (men måtte trå opp på vekta idag for å sniksjekke at det virkelig går rette veien - og selvfølgelig gjorde det det!).

 

Ser noen hadde problemer med å veie holde helt orden på kcal, og dette med veiing av maten, vil bare gi dere et lite tips! Jeg har lastet ned et program fra matportalen, er mattilsynets program, som heter Mat På Data. Programmet har innlagt den enorme matvaretabellen, og jeg legger inn måltidene mine der - samt "komponerer" middager. Programmet regner ut kcal automatisk - utrolig lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et annet tips er kjøp deg gram vekt visst du ikke har..og i kursboka så er det matvare tabell se der så lærer du deg de du bruker mest. står også hvor mange skiver det er i så og så mange kcal i de forskjellige varene til de forskjellige menyene..og husk at med de tynne knekkebødene(som er de gode syns jeg) så skal du ha 2 pr brødrasjon.og jeg legger inn alt her på mat programmet her og når du har startet kurs så er det greit og ha arbeidsbok på nett her inne..koden til kurslederen for du henne (visst du har cecilie så kan jeg koden)

 

kan ikke skjønne at du har meny4 jeg trodde jeg hadde 5 må ha regnet ur eller annet feil..men har meny 3

 

hvor høy er du og hvor mange trim poeng har du i uka vimsa??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt her på morran og tenkte - håper de andre er her fortsatt... og i kveld altså- her er det aktion!

 

Ja, vimsa kiipt m sånne kursvekter.

1. Din kan veie litt lite.

2. Mer klær

3. Full mage og kveld, i motsetning til morgen og tom mage.

4. OG hvis vekta hjemme er på det samme og du fikk mensen i dag da tror jeg du har en liten overraskelse i vente, for de fleste går opp i forb m den!

 

Ikke heng deg så opp i vekta. DU HAR TATT ET ENORMT STEG OG BEG PÅ KURS. Husk at det er mange på vår dim som både ikke gjør noe m vekta, og ikke tør å gå på kurs fordi der er det bare 70kiloser! Ros deg selv for det!

 

Når det gjelder maten så er min erfaring at de fleste av oss vet noenlunde endel hva vi gjør feil. Hvis en bruker hue og trener mer så holder det første uka. Så kan du bruke den uka og ukene som kommer til å sett deg inn i systemet. Smart som maysa skriver å bruke arbeidsbok på nettet her hos Grete Roede. Den regner ut selv. Lett å forstå, men den henger seg litt opp noen ganger og er etter min mening litt vanskelig m startdato. Men jeg har glede av den.

 

Dette m knekkebrød er rart. For det er nettopp det som er min erfaring at uten gjær blir jeg mett og sulten. Men m gjær blir jeg tung i magen men hue sier : MER MER MER. Jeg synes det går an å leve m å bli sulten , men ikke det suget! Men for all del, sørg for å spise så du er mett! Jeg spiser mye havre Wasa. Godt og mettende. m fersken og appelsin fra Lærum og litt smør. MMM nydelig og ja jeg blir mett. De grovere sortene er mer mettende, prøv noen forskjellige.

 

Sanasol: Takk for flott tips om matportalen, skal se på det . Har nemlig savnet funksjonen hos GR m å regne ut oppskrifter. Supert. Når beg du? har du gått ned noe?

 

Friskusjenta: Fy søren så tøff du er : manekeng! hørtes moro ut. Hva hadde du gjort for å gå ned 1.6. Høyde vekt og kcal?

 

Ja ja jenter. Gøy å følge dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...