Gå til innhold

Fysj a meg!!!


Gjest Vimsa83
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er helt enig! Flott at ikke dere forsvinner fra siden! Er så spennende og motiverende å lese det dere skriver!

 

Mannekeng!!!! Fyttirakkern, så stilig!!! Ja, du er tøff! Flott at du har gått ned 1,6 kg, det er noe å rope hurra for!

 

Jeg synes det går bedre i dag, å telle kalorier altså. Det ble bare litt mye for meg med en gang. Var så sinnsykt nøye på å få det helt nøyaktig, ble rett og slett litt stressa! Jeg hang meg for mye opp i at ALT måtte måles perfekt, og da blir det slitsomt...

 

Heldigvis følte jeg ikke at jeg var noe tykkere enn de andre på kurset. Kanskje jeg veier mer, men jeg er jo ganske høy. Gleder meg faktisk til neste kursdag! Og i morges viste vekta hjemme 115,3, så det er i grunnen helt greit..

 

Jeg går på kurs i Drammen, men bor litt utenfor, ved Lier. Tar ca 20 minutter å kjøre. Tenkte å kanskje begynne på treningsstudio i Drammen, sånn at jeg kunne trene der rett før kurset, da er jeg jo kjempemotivert!

 

Har med meg knekkebrød som lunsj i dag på jobben, og spiste tre knekkebrød til frokost (ble faktisk mett!).

 

Må man bruke kosemerkene? Får jeg i meg for lite om jeg lar være? Jeg har jo problemer med å få i meg alt det jeg skal utenom de merkene...

 

Fikk ikke jogga i går, men skal finne meg en fin joggerunde som jeg kan ta i kveld.

 

Gleder meg til å høre videre hvordan det går med dere!

 

Maysa:

Jeg er ca 176 cm høy (vet ikke helt, men er et sted mellom 175 og 178), og jeg har meny 4 fordi meny 5 ble altfor mye for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei, kosemerkene er det eneste du kan spare opp. Jeg tenker at når en går på kurs så går en der for seg selv og ikke for kurslederen eller boka. Dessuten tror jeg de fleste ønsker å gå varig ned i vekt. Da er det viktig at ikke den perioden vi går på kurs blir en periode en lever et helt annet liv enn det en lever til vanlig. Har sett mange eksempler på de som lever et "kurs" liv og et annet når de er ferdig. Poenget må jo være å gjøre endringer som er varige. Men jeg tror vi har et sånnt forhold til sukker og sjokolade at når vi tar litt MÅ vi ha mer. GR har et poeng i at en skal trene på å spise litt og så stoppe. Jeg merker at jeg må ta litt om gangen. Nå fokuserer jeg ikke på kosemerker.... blir alltid for mye av de! MEN jeg regner kcal. og når jeg ligger der jeg skal med de så tenker jeg at det m litt det tar jeg litt etterhvert. Med mine kilo regner jeg jo å holde på et år til og litt til. Og etter det skal jeg gå hold vekten. Det ble mange ord, men poenget er at det kan være lurt å kutte helt ut godteri for at hjernen skal få litt fred. For meg er det en seier at sist vi var borte og det sto sjokolade på bordet så tok jeg en liten bit. Men foreløpig klarer ikke jeg det hele tiden.

 

Skjønner du ble stressa av det m maten. Har gått noen kurs før, og veid lite av maten. men nå når jeg ikke gikk ned mer enn 400gr osv forstod jeg at nå måtte jeg gjøre det. Og det er lærerikt!

 

Til om du får i deg alt: melkerasjon ,grønnsaker, frukt og faste måltider er viktig. men jeg mener at en skal spise seg mett og ikke venne magesekken til enda større måltider. For jeg også synes det er mye mat i de høye menyene. Gått på fire og tre før!

 

Hvor høy er du? Bra du følte deg ok. Jeg er en av de største. Litt ekkelt når lederen sier ja dere skal ha ... så ser hun på meg og sier men du skal ha... men jeg driter i det.. er penere enn mange av de! he he.

 

Har du trena så mye før du kjøpte den berømte vekta også? hvis ikke : bare et lite råd: vær forsiktig m knærna. Jeg overbelastet de en gang. jogga masse i bakker... og det betaler jeg for enda 15 år etter!

 

Du jeg har en ide`. Skal vi møtes når vi har gått ned 30. Fin motivasjon det vel? Men helt greit om du vil være en ukjent vimsa... kanskje fler blir med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg var en strålende idè! Det vil si at vi møtes når jeg er på 87 kg det. Eller, det kan jo hende at du går ned raskere enn meg, eller omvendt...-og det er litt kjipt å møtes om bare den ene har gått ned kanskje...hehe. Vi får finne ut av det senere, vi har jo litt tid på oss, mener jeg...

 

Det er bra du driter i det! Men jeg skjønner at det er ekkelt når hun ser på deg og sier det! Skal du på maxikurs? Jeg husker ikke hvor mange kilo du bærer på, men tror det var færre enn meg. Rart at ikke jeg fikk samme beskjeden som deg da.

 

Jeg er enig med deg når det gjelder sjokoladen, jeg kan ikke ha det i huset jeg, for om det ligger noe i skapet ligger det ikke der så lenge. Nå har det jo gått noen dager siden jeg spiste noe sånn, og jeg har ikke like lyst på som før.

 

Har jeg forstått deg rett? Du mener at jeg bør veie absolutt alt og være kjempenøyaktig? Isj... hadde håpet på et "bare ta det sånn cirka, det holder i massevis!" hehe :) Men, det skal vel ikke være så enkelt. Hendigvis har samboeren min tatt på seg jobben å være kokk. Han veier, måler og leser GR-oppskrifter. Jeg hadde ikke klart det uten!

 

Ja, jeg jogget en del før også. Var kjempeflink før jul. Da jogga jeg 3-4 ganger i uka over lang tid, men spiste også en del sjokolade :) Så holdt jeg opp leeeeeeenge etter jul, og startet igjen litt før jeg kjøpte vekta. Har ikke merket noe til vonde knær, men jeg merker masse til at jeg har et strålende humør etter trening :D

 

Foreslår at vi sier 20, jeg. At vi møtes etter minus 20 kilo altså. Enig? Greit om du vil vente til 30 også!

 

Glad jeg slipper å bruke kosemerkene!

Jeg skriver i kveld hvordan det gikk med jogginga i dag..

 

Hvor gamle er dere andre her? Ikke at det har noe særlig å si, men artig å vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vi sier tredve. Om noen andre vil være m så er det virkelig noe å strekke seg etter.

 

Når det gjelder veiinga så mener jeg at du kommer sansynligvis til et punkt der du ikke går ned...DA beg å veie. Drit i det hvis du går ned allikevel. Men jeg stoppa opp, og DA var det bare en ting å gjøre. Jo har vel litt mindre og gått ned litt, men tror du er høyere. jeg er 175. Det jeg liker så godt m deg er at du er så aktiv. I dag har jeg sykla og gått. Det var vondt. Har ikke kropp til å sykle. Du de lårmusklene skreik! Så jeg skal sykle litt mer. Liksom greit å holde følge m guttungen på sju!!!!

 

Nå må du ikke høre mer på meg enn dama på kurset da! Poenget er at du går ned og ikke synes dette er for mye pes og gir opp!

 

Spiser litt mer fisk om dagen. Mye mer mat for kalloriene. Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å mase om det med kaloritellinga og sånn, men... Når samboeren min har laget svinefilet med grønnsaker og mager saus (alt i en gryte) til middag, hvordan i alle dager skal jeg vite akurat hvor mange gram f.eks vårløk jeg får i meg? Det var forskjellige grønnsaker i gryta sammen med kjøttet, og jeg kan jo ikke pelle alt ut for å veie det, eller??? Og det samme med kjøttet, jeg veide hele posjonen samlet, men vet ikke helt nøyaktig hvor mye de forskjellige ingridiensene på min tallerken veide. Hvordan får dere til dette?

 

Nei, nå får jeg gå å rydde bort etter mddagen... Håper noen kan svare meg, for jeg ønsker virkelig å gjøre dette ordentlig.

 

Vimsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

Jeg er nest størst på kurset jeg går på, de fleste er 70 kiloser som du skriver om steg.. men jeg driter i det. Har lært meg å drite i det.. Nå jobber jeg for meg selv, ville heller sagt at det er jo sånne som oss som har den beste grunnen til å gå der :)

 

DETTE KLARER VI!! :) Og så kan vi gå inn og skrive litt her inne og få litt trøst når vi trenger det, og DET er jo det beste med alt..

 

Manekeng ja.. det skal jeg bare si dere.. at for et halvt år siden hadde jeg ikke turt det.. men jeg har begynt å drite i hva andre syns, "presser" meg selv til å drite i dette, for jeg bare må bli litt tøffere og mer synlig.. så det er mange prosesser jeg jobber med paralelt her..

 

vimsa: skulle gjerne gitt deg et svar, men er litt vanskelig når det blir blandet sammen.. jeg for min del veier ikke og teller ikke med grønnsaker for det er så lite kcal i det.. da har jeg litt til gode på totalen om du skjønner.. slik at jeg ikke går over det jeg skal ha. Du kunne jo f eks veid svinefileten for seg selv ? håper du finner ut av det. :D

 

Jeg er 1.64 m høy, og er nå 107,5 (startvekt 5/3: 114,2 )

Meny 4 pga at jeg trener en god del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heller veier ikke grønnsaker. når du har veid fileen på forhånd så tar du bare sånn ca. MEN det viktigste å veie er faktisk olje eller smøret som en bruker til steking. Det er der de fleste kcal ligger! Men bruk hue. MEN JEG MÅ BARE SI DU GÅR PÅ OG ER SÅ FLINK. HELT IMPONERT JEG!

 

FRISKUSJENTA: SÅ spennede at du jobber med sånne indre prosesser. Jeg trenger også å bli tøffere. Jeg sliter med å si nei og å være annerledes.

 

Har du sett ideen vår om å møtes når vi har gått ned 30? forståelig om folk vil være anonyme, men jeg bare synes det hadde vært så gøy. blir gjerne en hel flokk for min del! Blir du med?

 

Har noen gode råd til hva jeg skal gjøre m den fæle uvanen min m å spise is om kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen!

 

Takk for tips, da måler jeg sikkert nøyaktig nok, og skal ikke bekymre meg mer over det.

 

Jeg har kastet ut alle søtsaker, inkludert is, for jeg kan ikke ha det i hus uten å spise av det... Ellers kan du jo se nøye på isen og så gå å se i speilet. og spørre deg selv "er den isen verdt det?". Nei, dette var kanskje ikke så gode råd, men alt jeg kommer på akkurat nå.

 

HURRA! I går kveld jogga jeg en ny runde, og da jeg kom hjem fant jeg ut at jeg skulle ta den samme runden en gang til, og det var en slitsom runde. Jeg er kjempefornøyd!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, ja det er det lureste! Må jo ha noe vi bor fem stk i huset. Men jeg rører ikke de andres. Denne yoghurt isen er liksom min, og når jeg kjøper inn til helgen eller kos, så er det jo endel igjen... men skal se om de finnes i posjonsutgaver. Takk for tipset!

 

Imponert over den jogginga di. Skal se om jeg får til en tur i dag jeg også! Teller du trimpoen? Du må jo få endel.

 

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har begynt å telle trimpoeng for to dager siden, skal prøve å taste inn hver gang jeg trener. Dumt at det ikke går an å legge inn sit-ups her! Er veldig fornøyd med jogginga mi for tiden! Håper jeg fortsetter å like å jogge...

 

Jeg har skeia litt ut i dag, spist en melkerull og drukket en cola zero, syntes jeg fortjente det etter å ha drevet å flytta i hele ettermiddag og kveld... Men så skal jeg ikke ha noe mer sånt før neste helg igjen da.

 

I morgen har jeg tenkt til å jogge samme lengde som i går igjen, syntes det var en fin runde! Søndag har vi planer om en lang tur i skogen eller langs vannet. Skal også ta noen sit-ups.

 

Har noen den magetreneren som ligger ute som apriltilbudet? Jeg har litt lyst på den, og lurer på om den er noe særlig, ser ålreit ut. Det er litt morsomt med nye ting...

 

Ha en strålende helg, alle sammen!

 

Klem fra Vimsa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så deilig og se at dere har skrevet..jeg var i begravelse i går og den dagen gikk ganske skeis med maten...spiste 3 1/2 snitter og en hel skive med karbonade og alt var jo loff ...uff og en kanelbolle....så var jeg på liertoppen og handla sammen med tanten min og da ble det en kylling burger på mc uff asså ...kvelsds ble det wraps med kyllinkjøtteig grønnsaker og ost ..rømmekolle ogsalsa nam nam ....nå er det bare og trene litt til ... jeg trene r 3-4 ganger i uka svømming og på senter og innimellom en gå tur..mmmmmmmmmeeeeeeeennnnnn

nåååååååå snør det joooo ufffff asså...vi skal på bade i dag hele familien for første gang det blir jo litt spennende.

 

jeg er med på det og møtes med minus 30 kilo absolutt..jeg er også sånn person som er pratsom og livlig og liker og ha det gøy og treffe nye mennesker...men har hatt peride som jeg var deppa pga mange ting og da var jeg ikke det ...men nå er jeg kommet meeeg langt opp igjen..

 

angående isen visst du er flink og ikke spiser andre ting så kan isen brukes som melkerasjon en sånn yougurth is på 7 elleven det sier kurslederen men det er visst man er flink spise sundt riktig og trene.....hvor mange kcal er det i youguth isen???? og hva med sans isen med rødebær den var ganske god

 

 

 

stå på og ha en flott helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere.

Er litt småsjuk så jeg får ikke trent. Heldigvis hadde jeg masse trening i førsten av uka, så det går nok bra.

 

Ja i dag var det nesten magisk å gå på vekta. 100.0 Det vil si at jeg hjemme har gått ned 7.8! Jeg gleder meg SÅ til jeg har stabilisert meg på to siffer!

 

Flott du blir med å møtes Majsa.

 

Perioder m depping er visst 50% som har, så da kan man vel kalle det vanlig! Bra du har kommet deg opp igjen. Å ta av noen kilo hjelper jo det også. Har en kollega som har vært mye sykem. pga depr. men de siste åra har han ikke vært sykem. Så fortalte han at han hadde ikke beg på medisiner, men trener helt fast to til tre ganger i uka. Så det har noe for seg å trene!

 

Spennede å høre hvordan det har gått i svømmehallen. Jeg synes det er et kinderegg: alle får fysisk aktivitet, alle kommer hjem nydusjet og vi gjør noe sammen som familie!

 

Når det gjelder isen har jeg kommet til at jeg skal ha den en stund til. Mann min satt m potetgull og en svær helnøtt i går. Da er det godt å ha isen som smaker sjokolade! Men jeg har kjøpt posjonsp. med lettis. Så de kan jeg ta i uka. .... men de frister ikke så mye!

 

Ser dere har skeia ut litt begge to. Når en har gjort det tror jeg at det er viktig å ikke straffe seg seg selv og dømme seg selv så hardt. Alle mine slanke venninner går innimellom amok m sjokolade. Forskjellen mellom de og meg er at de ikke dømmer seg selv, men glemmer det og starter på nytt dagen etter. Jeg derimot blir sint på meg selv, og da tenker jeg dette nytter ikke , der ser du, du klarer ikke detta, så jeg kan likegodt fortsette i dag... og så går det skeis. MEN det er vanskelig å snu den. Men det ER MULIG!

 

Snart ny veiing på kurset... vi får stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vimsa. Tror det går under styrketrening moderat, men det kan du jo spørre om på kurset. Men magen din merker de jo..... selv om du kanskje ikke får poeng for de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maysa: Det går jo helt fint å spise litt sånt når du er i begravelse! (Håper det ikke var en av dine aller nærmeste sin), og at du ikke har dårlig samvittighet for det! Flott at du blir med når vi har gått ned 30 kilo! Jo fler, jo bedre.

 

I morges var jeg ute og jogga (ble bare en runde, men er fornøyd likevel!) før frokost, det var deilig! Jeg vil at vekta skal vise 114 i morgen... -Vekta hjemme altså, den på kurset viser litt mer, for der har man på klær og sånn. Har gått en tur i dag også. Den ble ikke så lang, men 1 time og 20 minutter. Når jeg har skrevet ferdig dette, skal jeg ta sit-ups. Jeg klarer ikke armhevninger, eller, jeg klarer en halv, og det er å dette ned på gulvet...hehe. Armhevninger klarte jeg ikke da jeg var slank heller, sikkert noe med teknikken...

 

Har hatt overtakelse av huset mitt i dag, litt trist men vi har jo kjøpt et større og enda finere sted, så det går nok over...

 

Til nå har jeg 12,6 trimpoeng (tror jeg, får vel ikke sjekket mens jeg skriver her...), og målet er å ha 20 trimpoeng i uka. Får se hvor mange det blir neste uke, da jeg får skrevet inn fra hele uka.

 

Steg: GRATULERER!!!! Du har klart å gå ned masse! Tenk, i morgen tidlig viser vekta kanskje 99 komma et eller annet! IMPONERT!!! Detter er virkelig bra jobba, og det inspirerer meg veldig!

 

Nei, nå får jeg gå å ta de sit-upsene... -Ta noen du også da vel!

 

Vimsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenkte tanken på de sit-ups a.... men ok. noen hver dag. Må beg litt forsiktig.

 

Grattis m nytt hus! Åh jeg blir nesten misunnelig. Elsker hus og oppusing. Men det jo litt trist å flytte også. Kjører daglig forbi huset der vi bodde da jeg fikk første ungen min... litt rart!

 

Du tar helt av m den treninga! Utrolig flik. Har du ikke barn? Litt lettere da. Men for all del, jeg kunne klart mer altså. Det meste handler om prioritering! Nei veier meg ikke i morgen. På kurset til uka.

 

Så bra du blir innspirert. det er vel hele poenget m dette her! Jeg blir jo så innsp. av deg også. Har selvpålagt uteforbud tom i dag. Så i morgen håper jeg å få til en joggetur. Nå skal jeg ta sit-ups!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var 100 sit-ups tatt, og en liten joggetur til før kveldsmaten er også gjennomført. Har bare fått i meg 1600 kalorier, men sånn måtte det visst bare bli i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

jeg har skeiet MASSE ut i helgen dere... :)

Har spist biff med bakt potet og hvitløks/ kryddersmør, småsjokolader og chips.. og skylt det ned med rødvin...

 

Sånn, nå er skriftemålet sagt: UNNSKYLD :D:)

 

Lover forebedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friskusjenta har du sett ideen vår? vi skal møtes når vi har gått ned tredve?

Foreløpig er det

vimsa

majsa

steg

?friskusjenta?

Vi blir så mange vi kan. Vi gjør Norge bedre dere.

Og- så bra at du har skeia ut, da får du fin trening på å komme deg inn igjen. Og vi er her for deg vet du! Hvis du er arkitekt er det veldig spennede, ja uansett. Jeg kan nesten ikke vente jeg.

 

Vimsa, ja har erklært meg selv frisk!...penicilinfrisk....

Hundre truru er gæærn jeg. Tar du det hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en treåring i huset, som snapper opp alt som sies. Men jeg trodde det hadde gått ubemerket hen at mamma spiser sunnere - trodde jeg ja.

 

Jeg ga ungene en pakke cartoonies, eller hva det nå heter, småkjeks iallfall, på deling. Etter 2 minutter med fred til å gjøre husarbeid, kommer det fra stua: "mamma, kor mange kaloria e det i dæm hær?" Hakeslipp på mamman selvfølgelig. "oi, vet du ka en kalori e da?" "-Ja, det e jo kjeks d!" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg håpet viste vekta 114,5 i dag!!! HURRA! Jeg er stolt av meg selv! Lurer på hva kursvekta sier at jeg har gått ned på ei uke...-Blir spennende å se i morgen!

 

Nei, tar ikke 100 sit-ups hver dag, det hadde jeg ikke klart! Jeg tar kanskje 100 sit-ups to eller tre ganger i uka.

 

Litt synd, men jeg må innrømme noe jeg også... Jeg har ikke fått i meg melkerasjonen min en eneste dag. Da er det sikkert bedre å skeie ut en helg, sånn som du har gjort, enn å vite at jeg ikke har gjort det riktig en eneste dag... Jeg bare "rekker ikke" få i meg tre glass melk hver dag. Skal prøve å skjerpe meg!

 

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott a gitt!

Sånn som du står på må det bli resultater!

hvor høy er du?

men det er jo mye som går som melk- ost feks. ikke vanskelig å gå amok i ostedisken. youghrt...

 

Sanasol: Utolig hva de får med seg. De er herlige da! Gjør ikke så mye om de får med seg litt så lenge vi slanker oss på en sunn måte. Litt værre når mamma går på eggekur eller annanas! Det viser i alle fall at du har fått fokus på et bedre liv.... og DET er jo bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...