Gå til innhold

Fysj a meg!!!


Gjest Vimsa83
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er et sted mellom 176 og 178 cm høy, får vel måle meg snart..

 

Jeg føler at jeg må trene såpass, for jeg er ikke en person som vil si at jeg aldri mer skal spise sjokolade... da hadde jeg aldri klart dette her! Jeg tror jeg bare må få lov til å ta meg den sjokoladen når suget kommer som værst, også heller jogge litt ekstra den dagen i uka det skjer... Nå er det ikke så mange dagene siden jeg spiste sjokolade, men jeg har ikke like lyst på som tidligere. Sjokolade EN gang i uka er veldig lite til å være meg!!!!!!!!!

 

Jeg synes det er kjempegøy at andre kan bli inspirert til å trene pga meg! Og jeg blir virkelig motivert av dere! Denne siden er rett og slett knall for meg!

 

Håper det blir en joggetur på meg i kveld! Og bare så dere vet det... ikke alle joggeturene mine er like lange. Noen er på 40 minutter mens andre er på 15. Så lenge jeg rører på meg, og blir sliten er jeg fornøyd. Og grunnen til at jeg er ganske god på sit-ups er nok at da jeg gikk på håndball tok vi 400 stykker på treninga, så jeg har vel litt igjen for det nå... (bare sånn at ingen blir demotivert av å ta feks 10 stk..)

 

Jeg kommer sikkert til å skrive inn her i kveld om jeg har vært flink og jogga...

 

STEG: Flott at du har erklært deg frisk igjen! Kjedelig å være syk nå som vår-været kommer ;) Hvor høy er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så moro! bare ha m mye penger for alt koster visst flesk der!

 

Du har en flott innstilling vimsa! Tror det er smart å få et forhold til sjokolade og annet som handler om litt og å kunne ta oss inn igjen. Akkurat nå har jeg helt panikk for å spise sjokalade for jeg er redd for å åpne en sluse!

 

Ang sit-ups:

Når jeg tar ti skrå høyre og venstre og ti rette og ti sykling så blir jo det 80! Men i dag økte jeg til 12 reps og toxto sykling.

MEN jeg har igjen jogga.

 

Jeg er 175 høy.

 

Tenkt at er jeg frisk nok til å ha matyst så kan jeg jo trene....

 

Ja denne tråden hjelper virkelig meg! Jogg i vei vimsa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kurs i går, og gjett hvem som hadde gått ned mest... (er jo litt stolt av det da!) Jeg har gått ned 2,9 kilo den første uka på kurs, og kursvekta viste i går kveld (med de samme klærne som sist) 115,0 ;) I morges viste vekta hjemme 113,6 :) Jeg er DØDSFORNØYD!!!!

 

Gikk til jobben i morges, og klarte å ikke kjøpe den ene sjokoladen jeg hadde så lyst på i går :)

 

Det er jo kjempebra med 80 Steg!!! Også syklet du i tillegg? Du bør også være stolt!!

 

Hva blir det til Maysa? Skal du på kurs neste tirsdag 19.30?

 

Gleder meg til å høre hvordan det går med dere!!

 

Hvor er det blitt av Friskus-Jenta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var skikkelig moro å høre. Får liksom litt skikkelig start når det går så bra. Men det har du fortjent, du har vært utrolig flink. Jeg Hadde gått ned 0.9. Ok det. sist1.2 så det er jo over 1 i snitt! Neste gang får jeg 5 kilos merke på kurset!

 

Når jeg skriver sykling i denne forbindelse så er det å ligge på gulvet og "sykle" beina ned mot bakken. Utrolig fint for de nedre magemusklene. I går tok jeg 10,10,10,sit-ups og 20 ,20 m sykling. Gikk en time og ti min rask tur.

 

Ha en fin dag Vimsa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg fortsetter nok der jeg er tror jeg da men er ikke sikker er så vanskelig..hmmm

 

men vekta i går morres viste 114,5 ned 1,6 og på kurs 116,2 arg asså men var ned 1,3 hu skrev min vekt inn på sin fra forrige uke..knall fornøyd hu sa at jeg var den som hadde imponert mest og at jeg var den første hun trodde komt il og hoppe av ..var jeg stolt av meg selv eller...

skal tenke på det til neste tirsdag hva jeg gjør gruppa er jo morrsom...vimsa hvordan er gruppa di??????????

 

lykke til alle sammen dere er rå dyktige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall får vel jeg gratulere deg også! Og deg, Maysa! Flott at vi går ned alle sammen!!!! Og jeg håper ikke du kommer til å hoppe av! Hvorfor trodde hun det? Hmm, synes jeg var litt snålt å si til en kursdeltaker.

 

Gruppa mi er veldig ålreit! Hyggelig gjeng, virker det som! Kurslederen sa at gruppa tidligere på kvelden var veeeeldig sosial, og at det var flere der som fortsatte på kurs av den grunn, og egentlig ikke trengte å gå ned mer. Sånn er det ikke på gruppa mi, der tror jeg de skal ned en del alle sammen, eller i alle fall de fleste.

 

Jeg har sanket 5,3 trimpoeng i dag: gikk til og fra jobb, ruslet en tur i sola etterpå og jogga i 25 minutter nå. Planen er å gå ned mest hver gang...-er så innmari konkurransemenneske! Tviler på at jeg klarer å være den som går ned mest hver eneste gang, men det motiverer meg i alle fall!!!

 

Målet neste tirsdag er at KURSVEKTA viser 113,0. Håper jeg klarer det!

 

Nei, nå får jeg få i meg kveldsmaten, knekkebrød med Norvegia og paprika, som vanlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det at du prøver uten gjær og det funker Vimsa?

 

Har spist napoleonskake i dag! Fy fillern 509kcal på et stykke. Det er da jeg skjønner hvorfor jeg er feit! Ikke for det jeg fysa så veldig, men jeg skulle ha besøk, og da syntes jeg plutselig at jeg hadde en god unnskyldning..... men jeg får så dårlig samvittighet. Har spist salat til middag så det er ikke ille ellers. Nå skal jeg i selskap både i morgen og lørdag m masse kaker. Jeg har bare ikke lyst til å være flink. Jeg har lyst til å være som alle andre og spise kaker og kose meg. Og så har jeg ikke lyst til at de rundt ser på meg og lurer på hvorfor ikke jeg skal ha noe. Hm- hvilken strategi bør jeg velge? Hva gjør dere borte a?

 

Så bra du har konkuranseinnstinkt. Det hjelper deg masse. Men pass på at du ikke "tar av" . mange som har "rusa" seg på slanking, men dette livet skal jo holde!

 

Hva i all verden? 5.3 trimp på en dag.... Noen høyerer? Synd for deg men jeg har ikke konkuranseinnstinkt. Er en individualist som konsekvent konkurer m meg selv. Men for all del jobb for å slå meg!

 

Valgt strategi: I morgen - ingen ting, hvis ikke det er frukt el.

Lørdag - litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen!

 

Jeg kommer til å ta ei lita flis av en av kakene når jeg er i selskaper, da er det ingen som sier noe, og jeg kan fortsette å være stolt!

 

Føler ikke at jeg konkurrerer med deg og de andre her inne, ikke på den samme måten i alle fall! Men om jeg bestemmer meg for at jeg vil være den som har gått ned mest på kurset den første uka, da blir jeg utrolig motivert! Jeg håper jo egentlig at de andre skal gjøre det like bra (eller nesten like bra...?) som meg selv.

 

Det var ikke så mye som skulle til for å få de trimpoengene synes jeg, kanskje jeg får dem lettere fordi jeg veier 115?

 

Gikk til jobben i dag. Deilig!!!!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

hei, kan jeg være med på tråden?

 

Har meldt meg på Internet GRkurs, og begynner om en drøy uke. Har begynt å føre hva jeg spiser og trimmer på nettsiden til GR. Veide 109,7 kg på mandag, og er 172 cm høy. Jeg er veldig bestemt på å klare dette, om jeg må ta det over tid. Går også og snakker med legen min for motivasjon og oppfølging. Han sier at 1 kg i måneden er målet. Da får kroppen følge med. Har også begynt på treningssenter, og har fått program. Skal trene minst 3 ganger i uka, og har denne uka trent mandag og tirsdag. Er litt sliten nå, og må ta meg inn, men skal prøve å få til en time til. Har hatt helt dilla på å trene, og trente 4-5 ganger i uka de første to ukene. Må holde litt igjen så det ikke blir for mye.

 

Så jeg er i hvert fall veldig motivert til å klare dette her, og håper at vi skal få det til sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan være med her, bare hyggelig det!

 

Høres ut som du har satt deg klare mål for treningen din, og det tror jeg er kjempelurt! Hvordan trener du? Jeg er ikke så flink til å trene styrke...-må bli bedre!

 

Jeg må ta meg en fridag fra treninga i dag, må jobbe leeeenge også skal jeg bort i kveld. Kanskje jeg får gått hjem fra jobben, i det minste...

 

Gleder meg til å høre hvordan det går med deg! Og: 1 kg i mnd er sikkert bra det, men for meg blir det for lite, har ikke tålmodighet til å vente i 3-4 år før jeg har nådd målet... Men det er meg, og jeg tviler ikke på at det aller beste for kroppen er å gå ned sakte.

 

Lykke til!

 

Vimsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei superslanker!Enig m deg vimsa at å gå ned 1/2 kg i mnd er for sakte for meg også. men hvis du trener så mye som du gjør og går på kurs så går du ned mer. Tror en halv kilo i uka er best for kroppen, men en kilo i uka er best for tolmodigheten.

 

Det har vært mye fokus i det siste på hvorfor så mange går opp igjen, og det er vel grunnen til at legen gir deg det rådet. Så bra at du har en lege å snakke fint med. De vet jo stort sett hva de prater om! OG LYKKE TIL! Vi andre skal møtes når vi har gått ned tredve så du kan gjerne være med!

 

Du vimsa nå må jeg spørre deg om noe! Jeg kan jo ikke dette her, er jo født i steinaldern før datan vettu! Så har jeg lest endel på de andre trådene, og så har jeg forstått at her eksisterer endel uskrevne regler...... Hjelp... de kan ikke jeg. Jeg har jo vært rimelig mye her på din tråd, har jeg gjort noe feil? Hvis det så må du bare synge ut. Jeg tåler det.

 

Vet du hva , om du bruker de her inne til å "slå" m hensyn til konkuranse så mener jeg det er knallbra. Alt som får deg til å gå ned er bra. Og DET at du går ned hjelper meg, for da tror jeg at det nytter. Den sliter nemlig jeg med!

 

Hm.... vanskelig for akademikere å skrive kort....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, uskrevne regler... De har ikke jeg fått med meg heller! Kan du noen av dem? Vi dr*ter i de uskrevne reglene her på denne tråden, tenker jeg...

 

Jeg sitter og forbereder konferansetimer, så jeg får vel fortsette med det. Trengte bare en pause. Har så lyst til å komme meg ut i det fine været!

 

Er det INGEN som har hørt noe positivt om den magetrener`n?

 

Vimsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

hei,

fint om vi ser bort fra de uskrevne reglene, jeg tråkker alltid i klaveret.

 

I dag er det nudle suppe med kjøttboller og grønnsaker til middag. Og mye persille.

 

Hvis jeg går ned mer enn ett kilo i måneden er det fint. Jeg har faktisk lagt på meg litt etter at jeg begynte å trene, men har bare trent i 2 uker, så det går vel litt oppover i begynnelsen, muskler, vet du, veier mer enn fett.

 

Når jeg kombinerer trening med sunt kosthold, m å det jo virke. Jeg er så sta også. Jeg gir ikke opp så lett hvis jeg har satt hodet mitt på noe.

 

Jeg trener lett aerobick med styrke og smidighetsøvelser en dag i uka. Så trener jeg treningsprogram to dager i uka, begynner med ti min. spinning for å varme opp, så noen styrkeøvelser i aparater, og så 20 min i synkronisereren (kondisjon) på slutten. Så trener jeg gjerne en time spinning en av dagene hvis jeg klarer det, på egen hånd eller gruppetrening. Da siler svetten.

 

Jeg har funnet ut at hvis jeg går til og fra treningsenteret, så er det 1/3 av trimmen.

 

Vi tar en tur til syden sammen når vi har tatt av 30 kg. Så blir vi brune og fine!

 

klem fra en motivert

SuperSlanker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp er ned på syden tur...håper noen vil spandere på meg ..leeeer

 

jeg har ikke hørt noe spes om magerteneren men jeg har prøvd en lignende på treningsenteret og kjenner det bra i magen..

 

jeg har ikke vært så flink denne uka trente jo på tirsdag og må ut og trene eller noe nååååååå..uff er slapp i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

Supert med 5-kilos merket, vimsa! Det inspirerer når andre får resultater. Ennå en ti dager til jeg starter på Internet GR kurs, så jeg følger opplegget og håper på resultater.

 

En ting jeg lurer på om noen kan svare på: Når du går på maxi-kurs, altså skal ta av mer enn 20 kg, 30-40 som her på tråden, bruker du da samme måte å beregne kaloriforbruket pr dag (altså meny), som når du går på vanlig kurs? Jeg har den første kursboka, og der står det et regnestykke for kalori-inntak, er det det samme vi bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt artig å se hva du jobber med Vimsa.... har ant at vi er litt like!

 

Hadde jo en plan om å ikke spise noe kaker i kveld... den funka den... helt til mannen hadde fått m reste hjem til ungene og jeg var dødshol for jeg hadde bare spist salat til middag og ikke mellommåltid. Men jeg tok en liten eller mellomstor vaniljebolle. Ikke sjokoladekake eller melisglasur el. Synes det er vanskelig 1.)spare kalorier og å være litt sulten og ta litt, 2. spise skikkelig før en drar og ha lettere for å si nei?????????????????????

 

Sit ups- takk og takk. Vet du hva, nå får jeg abstinenser når jeg ikke har tatt de, jeg liker faktisk den lille stølheten i magen. i går glemte jeg de og i dag kjente jeg, hm noe mangler... ja. så tok jeg de da. ... Litt fler og ganske støl.

 

Vi kan jo få sponsorer pr mil vi har gått/ jogget og innen vi har tredve kilo har vi nok nok mil til en sydentur.

 

Flott uten uskrevne regler. her er målet å heie hverandre frem!

Lykke til medsøstre og god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei superslankeren

 

ja det er samme måte og regne ut på...bruk regnestykke du.

 

jeg trimma i går kveld 4,5 trimpoeng...og vært ute å gått ..så fikk 2,1 poeng..

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å henge seg på tråden deres?

 

Jeg er ei jente på 20 som har gått fra 109,2 til 100,2 på halvannet GR-kurs. Føler at det er greit å snakke med andre i samme situasjon for å få litt motivasjon. Jeg er 171 cm høy, iallefall sist jeg sjekket:) Vil ned til 70-75 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

koste meg med en sjokolade i kveld, synes at jeg hadde fortjent det. Har ellers vært sliten, så det har ikke blitt noe trening på treningssenter. Fikk vokset beina i dag, så det så. Så blir det å finne fram selvbruningskremen........

 

Trenger ennå noen dager på å ta meg inn, før jeg kan trene igjen. Det blir vel uti neste uke for å være realistisk. Opp som en løve, og ned som en skinnfell. Jeg har vært så gira på å trene, har ikke klart å holde igjen så mye som jeg burde.

 

Har nok gått opp litt i vekt, men det vil vise seg på mandag.

 

SuperSlankeren er blitt en klut, men jeg kommer sterkt tilbake. Dette skal vi klare. Uansett, sunt kosthold og trening kan ikke bli feil, og kiloene må gi seg til slutt.

 

Så flink du er å trene, Maysa. Jeg kommer sterkere igjen neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Så hyggelig at det er mange som vil være med her! Jeg tenkte egentlig at det for det meste kom til å bli sånn at jeg skrev inn hvordan det gikk med meg, og at noen kanskje slengte inn en kommentar her og der. Dette er mye bedre!!!

 

Visste ikke at det var så mange lærere her jeg..-vet ikke om noen faktisk, bortsett fra deg nå da...

 

Jeg har sanket 5,1 trimpoeng til nå i dag, og skal vel jogge i kveld. Skeia ut litt i går, så jeg får bare stå på skikkelig de neste dagene!

 

Hadde så lyst til å finne på noe gøy i dag, ta danskebåten eller noe, men det fører bare til at jeg går amok i godtehylla og under buffeen, så vi droppa det...

 

Jeg er syyyyyyykt godtesjuk nå! Vann: funka ikke, knekkebrød: funka ikke, mer vann: funka ikke. Prøver med en frukt nå...

 

Jeg gruer meg til tirsdag. Håper inderlig ikke at jeg har gått opp siden sist...

 

Hvor kommer dere nye fra?

 

FIRE TIMER SENERE: Phu! Har tatt frem ergometersykkelen min igjen, og syklet i 30 minutter, 1,3 mil i ca 26 km/t. Deilig! Satte den ut på verandaen i sola, herlig!!! HVORDAN FÅR JEG REGISTRERT DETTE? Kanskje som spinning? Man kan jo bare velge mellom sykling 9 km/t og 15 km/t, og det blir vel feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville nok satt det på spinning, er jo nesten dobbelt så fort som det høyeste sykling altervativet.

 

har jobbet i 13 timer i dag, og er helt utslitt. allikevel sa jeg at samboeren min skulle kjøre bilen hjem, for jeg ville gå i det fine været. det ble det også et trimpoeng, ikke så mye, men mye bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heltfersk
Hei alle sammen!

 

Så hyggelig at det er mange som vil være med her! Jeg tenkte egentlig at det for det meste kom til å bli sånn at jeg skrev inn hvordan det gikk med meg' date=' og at noen kanskje slengte inn en kommentar her og der. Dette er mye bedre!!!

 

Visste ikke at det var så mange lærere her jeg..-vet ikke om noen faktisk, bortsett fra deg nå da...

 

Jeg har sanket 5,1 trimpoeng til nå i dag, og skal vel jogge i kveld. Skeia ut litt i går, så jeg får bare stå på skikkelig de neste dagene!

 

Hadde så lyst til å finne på noe gøy i dag, ta danskebåten eller noe, men det fører bare til at jeg går amok i godtehylla og under buffeen, så vi droppa det...

 

Jeg er syyyyyyykt godtesjuk nå! Vann: funka ikke, knekkebrød: funka ikke, mer vann: funka ikke. Prøver med en frukt nå...

 

Jeg gruer meg til tirsdag. Håper inderlig ikke at jeg har gått opp siden sist...

 

Hvor kommer dere nye fra?

 

FIRE TIMER SENERE: Phu! Har tatt frem ergometersykkelen min igjen, og syklet i 30 minutter, 1,3 mil i ca 26 km/t. Deilig! Satte den ut på verandaen i sola, herlig!!! HVORDAN FÅR JEG REGISTRERT DETTE? Kanskje som spinning? Man kan jo bare velge mellom sykling 9 km/t og 15 km/t, og det blir vel feil?[/quote']

 

 

Hjelp! Du er rå på trimming! Jeg kan ikke gå amok i trimpoeng for jeg er plaget med svimmelhet og også høy puls (går på medisiner for det og legen sa at jeg muligens kom til å gå opp i vekt medpillene men NEI DU! Det GR kurset kom i grevens tid for å si det sånn! )

 

Tips hvis syklinga blir kjedelig innendørs: hør på lydbok mens du sykler- kjempegøy, jeg glemmer nesten hva jeg driver med , he he!

 

Fikk egentlig tips av ei venninne om å bruke disse sidene aktivt for støtte og tips; og det var et godt råd skjønner jeg! (Tro om jeg kan få trimpoeng for å ha rensa 2 akvarier?) Har dårlig samvittighet fordi jeg ikke har trimmet idag men igår var jeg både på svømming pluss at jeg syklet 20 min. i 15 km/t. Har spist 1 stk bløtkake (bursdagsfeiring) men en mager fiskemiddag veide opp så jeg landa på under 1500 kcal heldigvis...(var redd det var blitt 2000...)

 

 

En liten anmerkning: Trimma likevel , kl 23.15 gikk jeg opp i 2. etg og veiva rundt på ergometersykkelen i 20 min=1,2 trimpoeng Samvittighet=mye bedre! Nå (søndag formiddag) skal jeg koke meg havregrøt til lunsj. Det er snadder med havregrøt m kruskakli (s. 22 i GR kursbok 1) med rosiner, splenda og hjemmelaget eplemos (har mindre sukker enn vanlig syltetøy)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

I dag gikk jeg en tur ned til Hafrsfjord og nøt solnedgangen. Jeg gikk i rolig tempo og 40 minutter totalt. Så ble det 1 trimpoeng i dag også! Jeg tar meg en tur ut i morgen, så skal jeg klare 1 trimpoeng til, og da har jeg 7 poeng denne uka.

 

Laget pannekake pizza i dag etter oppskrift fra Ingrid Espelid. Har kjøpt en bok i bokklubbene 365 sunne middager på 30 minutter. Denne er det en del kalorier i, ca 2000 på en langpanne pizza. Jeg spiste litt mer enn jeg skulle for det frista. Så gikk jeg 500 kalorier over i dag. Men jeg kan ikke gjøre alt riktig, det blir feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...