Gå til innhold

Amathea og Pinnedyrs motivansjonstråd!


Gjest Pinnedyr

Anbefalte innlegg

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Koselig at du meldte. Hvordan går det hos deg? Har du kommet deg dit du skulle, eller går det sånn opp og ned?

 

Jeg har gått noen kilo opp, men har altså begynt å slanke meg med pinnedyret. Så nå er det bare å satse fram til sommeren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pinnnedyr!

Så bra at du har kommet på banen igjen! Og Amathea også, selvsagt!

 

Vi er mange fra "the good old days" her, så kjempekoselig at det dukker opp igjen noen gamle travere!

 

Lykke til!

 

Klem, queen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yip!

Jeg står på stedet hvil, men det kommer av at beinet mitt har svellet, og jeg har ikke fått trent. Jeg er VELDIG fornøyd med å stå stille under slike omstendigheter. Men nå tror jeg beinet begynner å bli litt bedre, og jeg kan ihvertfall gå en god del. Det hjelper lite når musklene svinner, så her skal det løftes jern.

 

:-) Virkelig hyggelig å se deg på banen igjen. Jeg har savnet deg - og sendt ut en etterlysning etter deg, men den så du sikkert ikke. Kult at du er her igjen uansett.

 

Gratulerer så mye med flott nedgang både pinnedyr og Amathea ;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pinnedyr

Du verden! Takker så mye for hyggelige tilbakemeldinger, gitt! Hyggelig at noen faktisk husker en fra "gamle dager" ;)

 

Føler meg litt slapp på trenings-tingen om dagen. Er faktisk hele ÅTTE dager siden jeg sist trente. Men da trente jeg derimot en satan-økt og svidde av 1044 kcal i følge min elskede pulsklokke :) Tommel opp for den (Y)

 

Amathea derimot... Hun var faktisk så rå at hun spratt avgårde på bosu trening etter veiingen! DET står det respekt av, det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut at den eneste måten å overkomme sånn treningsstølhet på, er å trene mer. Holde promillen flytende lizzom.. ;)

 

Ja, ser at det er mange av de gamle her inne. Veldig koselig det. Til sommeren er det faktisk to år siden jeg meldte meg inne her.

 

Ja, anto. Sånne ben-problemer er sikkelig nedtur når man skal ned i vekt. Jeg veide jo faktisk over 100 kilo da jeg brakk ankelen for to år siden. Det var bare helt forferdelig. Måtte sette inn en skrue og greier. Men både benet og kiloene (de verste ihvertfall), er heldigvis bak meg nå. Så du får bare stå på (ikke bokstavelig da;)), så ordner det seg tilslutt. kjempebra at du ikke går opp i hvertfall:)

 

Hvorfor har det svellet forresten? Hørtes utrivelig ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg skikkelig glad for å se at du var her!! Jeg har etterlyst deg, men ingen hadde hørt eller sett... Hvordan går det med deg????

 

Vet ikke om det er teflonhjernen min, men Amathea husker jeg ikke... Flaut, men like greit å innrømme det.... Gratulerer begge 2 med flott vekttap!!

 

Ha en fin uke!!

Klemmer fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja xxl, er skuffet nå. Meget skuffet. He he, neida. Tror ikke vi "prata" noen gang. Kjenner bare igjen nicket ditt.

 

Og anto: jeg har ikke sett etterlysningen. Har ikke vært her inne på ganske så lenge, og når jeg først har vært her, så har jeg bare streifa innom. Ikke kikka noe særlig.

Men hvis du skulle være intressert i å ta turen over fjorden, til en liten kafetur, så er jeg gjerne med på det. Det gjelder forsåvidt både ElisV og Frøken også. Selv om jeg regner med at det blir litt langt for frøken.

 

(Ja,og alle som har lyst til å møtes i oslo forsåvidt.)

 

Klem amath:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tur over fjorden er bra - forsåvidt drar jeg over fjorden hver dag, men ... hehe. Men en ekstra cafétur eller annen type tur er jeg alltid klar for så klart.

 

Nå har jeg en del avtaler framover til omkring 11. mai, men vi kunne kanskje avtale en ettermiddag etter jobben eller noe? Da har jeg i så fall tid før den datoen også, for da er det litt enklere. Da har jeg jo allerede tatt turen over fjorden ;)

 

Svellinga kommer av allergier og er en leng historie. Orker ikke dra den nå. :)

 

Men det er kljempefint å se deg på banen igjen.

Veldig hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pinnedyr
Nå ble jeg skikkelig glad for å se at du var her!! Jeg har etterlyst deg' date=' men ingen hadde hørt eller sett... Hvordan går det med deg????

 

Vet ikke om det er teflonhjernen min, men Amathea husker jeg ikke... Flaut, men like greit å innrømme det.... Gratulerer begge 2 med flott vekttap!!

 

Ha en fin uke!!

Klemmer fra XXL[/quote']

 

 

Der er du jo min venn! :)

Hehe... Ble en goood stund med litt bortevekk inni den ikke så slanke kroppen min mer... :S

Men ærig talt: når man har gått opp ti kilo på et år hvor man har vært flink til å slanke seg før, ja da er det sørenmeg på tide!

For et år siden var jeg nedde på 70-tallet og forrige uke var jeg 87 komma noe! ;)

Så hvos man ser bortifra den peppes pizzaen jeg hadde i går, og den 30-års dagen jeg skal i på lørdag, tror jeg dette SKAL gå denne gangen...

Det MÅ gå...

 

Enn du da? Har du det bra? Vekten siger nedover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er du jo min venn! :)

Hehe... Ble en goood stund med litt bortevekk inni den ikke så slanke kroppen min mer... :S

Men ærig talt: når man har gått opp ti kilo på et år hvor man har vært flink til å slanke seg før' date=' ja da er det sørenmeg på tide!

For et år siden var jeg nedde på 70-tallet og forrige uke var jeg 87 komma noe! ;)

Så hvos man ser bortifra den peppes pizzaen jeg hadde i går, og den 30-års dagen jeg skal i på lørdag, tror jeg dette SKAL gå denne gangen...

Det MÅ gå...

 

Enn du da? Har du det bra? Vekten siger nedover?[/quote']

Jeg har savnet deg , Pinnedyr, og etterlyst deg flere ganger! Så bra du snur i tide. Jeg holder fremdeles på, har tråd under Motiver meg. Veier 88/89 for tiden, så vi er nesten like.... Gir meg ikke, om det tar tid så får je gbruke den tiden jeg trenger!! Veien blir til mens man går, og stadig er det sosiale begivenheter man må ha med seg. Sånn er livet, og det er da bedre å få med seg dette underveis og bruke litt lengre tid, synes du ikke?? Jeg prioriterer det. Vennskap må pleies. Og tenk deg så kjedelig å sitte der slank uten venner... Da er det heller ikke så viktig å være slank igjen, eller??

 

Håper du stikker innom tråden min!

 

Ha en flott søndag og ny fin uke!! Når er veiedagen din?? Min er tirsdag...

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pinnedyr

Her kommer mine oppdateringer:

 

Torsdag: peppes pizza.. uffda... men var sunn og tok farris til og null rømme...

lørdag: samboers bror's 30 årslag. oida...! 12-14 øl innabrods, og spisingen ble det vel så som så med... men gikk over 13 000 skritt da, i følge skritttelleren på mobilen...

søndag: mc feast meny.. trenger jeg si mer?

mandag: litt bedre dag, men fortsatt litt uggen. det ble kun potetbåter med ketchup til middag...

tirsdag: GRUUUUUER meg til veiing hos Amathea etterpå... :S

 

Altså, om det blir oppgang i da, så legger jeg med ikke ned og dør. det er helt og holdent min egen skyld, og nå begynner en ny uke. Heldigvis ;)

 

MEN jeg MÅ få igang treningen igjen! Det haster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pinnedyr
Jeg har savnet deg ' date=' Pinnedyr, og etterlyst deg flere ganger! Så bra du snur i tide. Jeg holder fremdeles på, har tråd under Motiver meg. Veier 88/89 for tiden, så vi er nesten like.... Gir meg ikke, om det tar tid så får je gbruke den tiden jeg trenger!! Veien blir til mens man går, og stadig er det sosiale begivenheter man må ha med seg. Sånn er livet, og det er da bedre å få med seg dette underveis og bruke litt lengre tid, synes du ikke?? Jeg prioriterer det. Vennskap må pleies. Og tenk deg så kjedelig å sitte der slank uten venner... Da er det heller ikke så viktig å være slank igjen, eller??

 

Håper du stikker innom tråden min!

 

Ha en flott søndag og ny fin uke!! Når er veiedagen din?? Min er tirsdag...

 

Klem fra XXL[/quote']

 

Tuddelidu! Min veiedag er også tirsdag, det var kun forrige uke vi tok det på onsdag fordi jeg ikke kunne tirsdag :)

 

Du kommer med mange viktige ting her i innlegget ditt. Synes det er fint du skrev det akkurat når du gjorde. Jeg har jo hatt en fet uke som du vet, men jeg har pleiet vennskap hele lørdag, så sånn sett går jeg vel i pluss (vekta også for den saks skyld!).

 

Jeg har ikke fått surfet så altfor mye rundt her enda, men jeg skal nok stikke innom din tråd, vær du sikker ;)

HVor ligger den forresten? :)

 

Jeg ønsker deg en fantastisk flott vårdag i solen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pinnedyr

Amathea: opp 700 gram. dvs samme vekt som ved oppstart for to uker siden.

 

Pinnedyr: hverken opp eller ned på en uke. dvs stått stille siden forrige uke. dvs fortsatt en kilo ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg back on track!

 

Nå har jeg vært ute og gått en times tid. Makter ikke å bevege meg ute på dagen, pga pollen, men på kvelden er det deilig.

 

Og imorgen skal jeg på en knallhard bosutime. Det blir deilig. Har seriøt behov for å bruke musklene.

 

Opp 700 gram igjen, men føler av en eller annen grunn at jeg ikke har gått opp. Har gått fra 10 til 90% på treningsdelen, så lurer på om det er mulig at musklene samler litt mer vann i begynnelsen?

 

Eller at jeg har spist litt tilfeldig og for sjeldent. Eller for lite vann. Føler meg ihvertfall 100 ganger bedre, etter at jeg kom skikkelig i gang med treninga igjen, så håper at jeg har gått vesentlig ned til neste uke.

 

Nå skal jeg kose meg med en aldri så liten bolle med lett-gele;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu Amathea, takk for sist! Det er jo snart et år siden vi var på kafè, så vi får gjøre det igjen om ikke lenge!

Godt å se at du er tilbake, jeg har også vært borte en lang stund, men har funnet igjen motivasjonen og som deg er jeg simplethen begeistret over trening om dagen :-)

 

Men hva ER bosutime?!?

 

Klem Ellie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Trodde nicket ditt var EliseV. Så lenge siden jeg har vært her...

 

Bosu er trening på en sånn halvball. Ganske hardt både kondisjonsmessig og styrke. Jeg elsker det, for jeg blir så sinnsykt mye bedre i ryggen og nakken og kjenner jeg får muskler av å hoppe sånn opp og ned. Tenk deg trampoline, bare litt mer intesivt og konkret.

 

Godt at du er tilbake da:) Tror det er vanlig å gå litt opp, når man har slanket seg lenge. I fjor sommer, hadde jeg gått ned 25 kilo på et år. Og jeg følte at hodet mitt holdt på å bli helt kokko av slankinga. Så trengte en lang pause. Har jo gått opp en del, men det er nå noe annet å veie noen og åtti, enn å veie over 100 (angst!).

 

Går det bra der oppe på kjelsås?

 

Hadde vært hyggelig å møtes igjen i løpet av sommeren ihvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pinnedyr

Huttemeitu!

 

HVOR BLIR DET AV MOTIVASJONEN?

 

Null motivasjon, selv om det er vår. Har en teori om at det er derfor motivasjonen blir borte. Den gruer seg til å kle av seg alle plaggene for å overleve.

Det er dårlig gjort at overvektige svetter mer enn tynne fjånge menesker. Det er jo slike som meg, som veier mer enn ti kilo for mye som skulle sluppet å bli svett, for da slipper man jo å ta av seg/føle seg ukomfortabel.

Dårlig gjort!

 

*sutre*

 

(hvor er sjokoladen?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tynne har alle fordelene!

 

Er helt imot...

 

Igår gikk jeg en times tur på kvelden, fordi jeg ikke rakk bosutime på dagen. Er litt usikker på om jeg skal legge det inn som 4 km i timen, eller3..

 

Føler jo selv at jeg ikke går så sakte da, men har vel alltid opplevd at alle andre går forbi meg hele tiden. Jeg klarte å også å forsere diverse butikker, uten å ta med meg noe.

 

Spiser lett-gele for livet. Men er jo godt også da. Ikke helt det samme uten vaniljesausen kanskje, men slett ikke verst.

 

Også prøver jeg å drikke mye vann. Prøver å være flink nå, siden jeg skal en tur til tønsberg og besøke venninne på lørdag. Blir nok både vin og det ene og det andre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg allerede rukket og konsumere to rusbrus. Og senere har jeg tenkt til å spise en new energi.

 

MEN på den lyse siden, så har jeg kjøpt det nye lettbrødet, som bare har 134 kcal pr 100 gram. Det smaker ikke kjempespennede, men er helt greit.

 

Har begynt å lage en større salat hver morgen, sånn at jeg bare kan ta av den hele dagen. Utrolig kjekt, siden jeg synes det er så kjedelig å lage salat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...