Gå til innhold

10 000 om dagen


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest froeken frue

Suverent sizzi og EliseV

 

Jeg er her, men veldig travelt. I går ble det 12540 skritt, i dag tipper jeg at jeg får til det samme. Men da skal det sies at jeg har vørt ute og syklet i tillegg da:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 258
  • Created
  • Siste svar
Gjest sizzi65

Ikke den store mengden i dag. Ble buden bort på kaffe, og fikk kaffegjester selv senere på dagen. Klarte likevel å karre meg opp på 15 312 skritt i løpet av dagen. Egentlig ganske fornøyd med det da :(

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjekk meg ein tur til fjells igår kveld og kom opp i ca 6500 skritt. Har testa den skritt tellaren litt no nokre dagar syns det var litt lite. Kva syns de andre ??

Ellers så var eg rimelig aktiv resten av dagen og, men hadde den berre på meg då eg gjekk tur. Idag festa eg den i BH`n og så får vi sjå korleis det går då. Blir ikkje tur ikveld.

 

Ha ein fin kveld.

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar bare på meg skrittelleren når jeg går tur eller løper. Idag ble det 17001 skritt i skogen, og da gikk vi i drøye 4 timer. Aner ikke hva det ville blitt om jeg hadde hatt den på hele dagen, men 3 skritt hit og 2 skritt dit i hagen eller på kjøkkenet kan da umulig være den helt store greia? Da trodde jeg det var andre ting som telte... som f eks antall kcal brent? Eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Torsdag ble det 11891 skritt og fredag ble det 11821.

 

I dag er det ennå ikke blitt mer enn 5383, og det betyr at jeg må ut en tur etter at Indiana Jones er ferdig. Den må jeg bare se....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og leste om skrittellere og skritt igår, hva er sunt og hva er likegyldig, så og si... jeg leste at de sunne skrittene er de aerobe skrittene. Det er skritt der du setter ned beina i en viss hastighet i et gitt intervall, og det må være over 3000 slike skritt hvis det skal være aerob trening. Minimum 50% av skrittene bør være aerob trening, og det er faktisk denne som teller, ikke alle 10 skritt over stuegulvet osv.

 

På min tur igår hadde jeg altså 17001 skritt. Hele 14779 av de skrittene var aerobe skritt. Alle skrittene ble målt på turen, jeg tok på meg skrittelleren da jeg gikk og tok den av da jeg kom hjem.

 

Det var helt rått. Jeg er støl som bare det idag. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

130443 skritt i går. Serverte i konfirmasjon og var på bena og løp rundt hele dagen.

 

Anto, handler ikke om hva som teller men om hvor mye du er i aktivitet. Antall skritt er ikke synonymt med hvor mye man trener om dagen, men hvor mye man beveger seg. Forskjell på feks å være husmor hele dage og hele tida være på bena og gjøre husarbeid ute og inne, og det å sitte stille foran en PC eller gjøre kontorarbeide. Mange er såpass aktive i de daglie gjøremål inkludert jobben at man ville kalle hverdagsaktivitetene deres aktiv, mens andre er inaktive. For oss som skal ned i vekt så kan dette være nok til å beregne en trimmengde i tillegg som er overkommelig, istedet for uoverkommelig med hensyn til barn, husarbeid osv.

 

Forbrente kcal slik skrittelleren viser de er ikke nøyaktige, men kan sikkert i en pekepinn på kaloriforbruket.

 

Det føles godt når man kommer hjem fra jobb og er sliten, å se på skrittelleren og være enig med sesg selv at det er greit å være sliten etter så mye aktivitet og dermed velge en kortere trimrunde enn vi kanskje ellers ville ha gjort, uten at aktivitetsnivået gjennomdagen blir dårlig for det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etthundreogtredvetusenfirehundreogførtitre skritt??????????

130443???

 

Det er jo helt vanvittig!

Hadde du vannblemmer under beina?

 

Jeg personlig ville vært død!

 

Forresten, den artikkelen jeg leste slår ikke beina under det du sier i det hele tatt, og jeg er helt enig med deg. All aktivitet er god aktivitet.

Artikkelen sier bare at de aerobe skrittene er sunnere enn de andre, fordi at de - i tillegg til å være hverdagsaktivitet - er trening. Rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Huff hehe, nei, et 4-tall for mye... 13043 skritt :D Jeez jeg vill vært steindød selv også...

 

Jeg er også enig i at aerobe skritt er sunnere, så da er vi enige da, som vanlig :(

 

Smask!

 

etthundreogtredvetusenfirehundreogførtitre skritt??????????

130443???

 

Det er jo helt vanvittig!

Hadde du vannblemmer under beina?

 

Jeg personlig ville vært død!

 

Forresten' date=' den artikkelen jeg leste slår ikke beina under det du sier i det hele tatt, og jeg er helt enig med deg. All aktivitet er god aktivitet.

Artikkelen sier bare at de aerobe skrittene er sunnere enn de andre, fordi at de - i tillegg til å være hverdagsaktivitet - er trening. Rett og slett.[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, herlighet. Ble helt svett jeg av over 100 000 skritt. HAHA! Tenkte at det kanskje var trykkfeil, men var ikke sikker.

 

Smask tilbake :(

 

Nå er jeg helt forvirra... bryllupet har ikke vært???!?!?!

Nei?? Er det neste helg? igår?

HJELP - jeg har mista minst en uke eller det som verre er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

før jeg fant ut at froeken hadde skrevet feil. Over 100 000 skritt på en dag kan vel ikke gå an..... Kanskje hvis man gikk hele døgnet, jeg klarer ikke helt å forestille meg hvor lang tid et tar å få så mange skritt.

Kanskje noen prøver en gang:-)

 

Jeg går og går jeg, men har fremdeles 17 000 skritt som bestenotering. Gårsdagens skritt ble ikke så mange. 11782 skritt ble det og av det så er 8295 aerobe skritt. Måtte jobbe skikkelig for å klare det i går. Hadde noen skritt før Indiana Jones, og fortet meg ut i pausen med nyhetene og været for å samle skritt. Men det holdt ikke til å klare minstekravet mitt på 11 000 skritt, så for å klare målet måtte jeg bevege meg samtidig som jeg så slutten på filmen.

 

Datteren min lurte på om ikke det ble juks, at jeg sto på stedet hvil og nesten småjogget. Men det synes jeg ikke det er. Jeg ble skikkelig sliten av det og glemte helt å sjekke hvor langt jeg var kommet på telleren.

 

I dag har jeg vært i aktivitet ute i hagen i tillegg til tur med bikkja, så resultatet foreløpig ser bra ut. Men det altfor tidlig å rapportere de skrittene. Har god tid til en tur til i det fantastisk nydelige, varme været vi har her på østlandet. Det føles faktisk som sommer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey :D

 

Da fikk jeg endelig tatt i bruk skrittelleren min. Brukte den bare på turen jeg gikk, som tok tilsammen 2 timer og 20 min, og skrittelleren telte 11 940 skritt.

En god start :) Bare håpe på at jeg klarer å være like flink andre ganger også :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Åh' date=' herlighet. Ble helt svett jeg av over 100 000 skritt. HAHA! Tenkte at det kanskje var trykkfeil, men var ikke sikker.

 

Smask tilbake :D

 

Nå er jeg helt forvirra... bryllupet har ikke vært???!?!?!

Nei?? Er det neste helg? igår?

HJELP - jeg har mista minst en uke eller det som verre er.[/quote']

 

Hehe, nei bryllupet er pom nøyaktig 55 dager :) Ingen har gått glipp av noe enda :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe' date=' nei bryllupet er pom nøyaktig 55 dager :D Ingen har gått glipp av noe enda :([/quote']

 

Det er bra. Jeg er verdens største ekspert på å gå glipp av viktige ting. Jeg er så usedvanlig distré... vi skulle hatt en offisiell nedtellingsklokke på forsiden av GR eller noe sånt. Det hadde vært fint.

 

Bra du holder oss orientert om antall dager frøken. Kanskje jeg klarer å følge med også...

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

På etterskudd som vanlig, men bruker også skrittelleren - som vanlig :(

Skulle sette meg og registrere i gårkveld, og hva skjedde? Krise, vektklubben fungerte ikke.

Ble kjempeglad når jeg oppdaget at den var oppe og gikk igjen nå.

 

3. mai ble en dårlig dag - kun 7235 skritt (æsj)

4.mai måtte jeg ta igjen litt - 18 010 skritt

5. mai ble enda bedre - 28 239 skritt :D

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattan

Heisann, er det for sent å være med her? Jeg går åg går, og håper å gå ned i vekt;)

I går hadde jeg en kjempe fin tur på 2 timer, og fikk 19068 skritt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Velkommen skal du være Kattan.

Du øker stadig vekk skrittmengden du også ser jeg Fjellgeita.

Jeg endte på 26 531 skritt i går.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...