Gå til innhold

Biggirl -> Smallgirl -> Og nå skal vekten holdes

Gjest Smallgirl

Anbefalte innlegg

Kjekt å se at det går bra med deg!!

Må jo innom å sjekke hvordan det går med superslankeren!

Tråden min har visst forsvunnet helt ut, har derfor startet på en ny en. En frisk start hjelper jo alltid :) Den heter "Halveis til målet" Du er mer en venlkommen innom :)

Ha en fin dag! Godt med litt ekstra fri i hverdagen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 592
  • Created
  • Siste svar
Gjest fiskebolle

Da er dama på rett vei igjen!

Har siste uken ligget på 16-1900 kcal, endret treningsopplegget mitt tilbake til mer styrke og mindre kondisjon, samt begynt å spise hver 2 time.

Resultat: ca 1 kg ned og det til tross for at jeg i dag har fåt mensen, hvilket normalt betyr 1-2 kg opp. Ellers generelt strammere kropp og svulmende armmuskler;)

Nei, jeg slår et slag for hard styrketrening. Føles fantastisk å endelig komme i gang igjen! Utfordringen nå blir å holde igjen såpass at jeg ikke IGJEN slår opp igjen alle disse skadene mine.

Tror nok kcalbehovet mitt fremdeles er såpass høyt nettopp fordi jeg i mange år har drevet systematisk styrketrening, og musklene fortsatt ligger på lur. Så at jeg derfor har komet i sparebluss pga for lite inntak. En kg ekstra muskler betyr jo 90 kcal økt basalforbrenning om dagen! :)

Så en oppfordring til både smallgirl og kess, tren styrke! Og da mener jeg ikke stramopptimer i sal (dog dette kan være greit en mnd eller to for å komme i gang), men tren hardt med få repetisjoner (8-12 og 3 sett), få en veileder til å sette opp program dersom dere er medlem på et treningssenter, eller PT!

Nei, dette var stas!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en nettside som heter bukplastikk.com Smallgirl, men det visste du kanskje. Har sjekka ut litt allerede jeg da, det er lang ventetid rundt omkring, først på behandling av søknad og så på operasjon. Viktig å tenke seg godt om selvfølgelig. Det ser veldig vondt ut synes jeg, men det får man vel evt. tåle.

Enig ang. styrketrening fiskebolle. Trener apparat 3 til 5 ggr. pr. uke jeg, max vekter og presser meg ganske mye. Inspirerende når man kan øke vekt. Er ikke så glad i saltrening, jeg, liker å styre for meg selv, men burde trent mer kondis, for den er ikke så bra. Men det får komme siden.

Det viktigste er likevel å gjøre det man synes fungerer best for seg, tenker jeg. All trening er bedre enn ikkeno, særlig for oss som har vært overvektige og passive i flere år.

Men treningsglad blir jeg nok aldri dessverre,

jeg synes det er like slitsomt hver gang, jeg.................:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Ang trening så har jeg nok en fordel der. Jeg elsker å trene, og humøret mitt har gått rett til topp disse dagene etter at jeg igjen begynte med styrketrening.

Men kess, om du ikke liker saltimer, hva med å spille noe lagspill? Håndball, fotball eller badminton? Slike ting er jo langt mindre fokusert på forbrenning, og mer på selve opplevelsen?

Ellers, jeg har gått nok nok en kg i dag, så nå sitter frøkna og smiler over fredagsfrokosten med avis og ser på regnværet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hjælpe meg! Ikkeno ballspill på meg! Er så ballredd at!!!.............

Har prøvd det meste, diverse ballspill, innebandy, slåball mm, foruten div saltrening som spinning, aerobic, step, bosu, stor ball, pilates, yoga mm.

Her skal ikke noe være uprøvd, har jeg tenkt. (he, he)

Resultatet ble at jeg må innse at treningsglad blir jeg aldri, men mist værst er svømming og styrke, så da holder jeg meg til det inntil videre. Så likte jeg ganske godt yoga og pilates, så det kan hende jeg prøver meg litt mer på det etter hvert.

Også skogsturer da, det kan man jo ikke mislike.........

Du er heldig som er treningsglad Fiskebolle, og vi andre får bare presse oss til det, og så blir man jo selvfølgelig ganske fornøyd med seg selv etterpå da..........:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Kjekt å se at det går bra med deg!!

Må jo innom å sjekke hvordan det går med superslankeren!

Tråden min har visst forsvunnet helt ut' date=' har derfor startet på en ny en. En frisk start hjelper jo alltid :) Den heter "Halveis til målet" Du er mer en venlkommen innom :)

Ha en fin dag! Godt med litt ekstra fri i hverdagen!![/quote']

Da var jeg tilbake fra tur til campingvognen igjen :)

tenker det er greit med en frisk start når tråden din har ramla ut. Og klart jeg skal stikke innom å lese hos deg.

Fri og fri, var vel ikke helt fri, men fri fra opplæringen, hehe

Ha en flott uke

klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Da er dama på rett vei igjen!

Har siste uken ligget på 16-1900 kcal' date=' endret treningsopplegget mitt tilbake til mer styrke og mindre kondisjon, samt begynt å spise hver 2 time.

Resultat: ca 1 kg ned og det til tross for at jeg i dag har fåt mensen, hvilket normalt betyr 1-2 kg opp. Ellers generelt strammere kropp og svulmende armmuskler;)

Nei, jeg slår et slag for hard styrketrening. Føles fantastisk å endelig komme i gang igjen! Utfordringen nå blir å holde igjen såpass at jeg ikke IGJEN slår opp igjen alle disse skadene mine.

Tror nok kcalbehovet mitt fremdeles er såpass høyt nettopp fordi jeg i mange år har drevet systematisk styrketrening, og musklene fortsatt ligger på lur. Så at jeg derfor har komet i sparebluss pga for lite inntak. En kg ekstra muskler betyr jo 90 kcal økt basalforbrenning om dagen! :)

Så en oppfordring til både smallgirl og kess, tren styrke! Og da mener jeg ikke stramopptimer i sal (dog dette kan være greit en mnd eller to for å komme i gang), men tren hardt med få repetisjoner (8-12 og 3 sett), få en veileder til å sette opp program dersom dere er medlem på et treningssenter, eller PT!

Nei, dette var stas!! :)[/quote']

Så herlig at det løsnet for deg igjen *smilefjes*

Dette er sikkert ett kjempebra eksempel å ta med seg for mange her inne. det nytter rett og slett ikke å spise for lite heller. En må ha i seg nok. Men syns det er glimrende at du kom deg i gang igjen. Og jeg er sikker på at du har rett i at du har så høyt behov pga den systematiske treningen gjennom mange år.

Jeg må nok ærlig innrømme at styrketrening er noe jeg rett og slett sliter med mentalt. Orker rett og slett ikke tanken på det heller. Så får meg blir det mest turer ute i det fri. Men der trives jeg til gjengjeld veldig godt.

Lørdag testet jeg ut en ny vei i nærheten av campingen (sammen med ei som hadde gått den turen flere ganger), men det vi ikke visste var at de hadde sluppet løs oksene. Så vi endte i full fart oppover fjellsiden, med oksene skulende på oss. Det gikk veldig fint oppover, men det var jaggu bratt der vi måtte ned igjen, så jeg endte med gangsperre på fremsiden av lårene, hehe.

Og lagspill fikk jeg testet ut på søndagen. Da hadde vi fotballkamp på campingen. Barn og voksne i lag :) Men jeg må innrømme at jeg gjorde nok en bedre innsats som keeper denne gangen, selv om jeg er tidligere spiss og midtbane spiller, hehe. Men det var skikkelig morro da.

Håper du har hatt ei flott helg, og at du får ei kjempefin uke

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Det finnes en nettside som heter bukplastikk.com Smallgirl' date=' men det visste du kanskje. Har sjekka ut litt allerede jeg da, det er lang ventetid rundt omkring, først på behandling av søknad og så på operasjon. Viktig å tenke seg godt om selvfølgelig. Det ser veldig vondt ut synes jeg, men det får man vel evt. tåle.

Enig ang. styrketrening fiskebolle. Trener apparat 3 til 5 ggr. pr. uke jeg, max vekter og presser meg ganske mye. Inspirerende når man kan øke vekt. Er ikke så glad i saltrening, jeg, liker å styre for meg selv, men burde trent mer kondis, for den er ikke så bra. Men det får komme siden.

Det viktigste er likevel å gjøre det man synes fungerer best for seg, tenker jeg. All trening er bedre enn ikkeno, særlig for oss som har vært overvektige og passive i flere år.

Men treningsglad blir jeg nok aldri dessverre,

jeg synes det er like slitsomt hver gang, jeg.................:cool:[/quote']

Joda, jeg vet om den og har lest en del der inne. Og det er vel litt forskjellig hvor lang ventetid det er, så vidt jeg forsto det fikk vel NinniR, sin søknad innvilget veldig fort. og skulle vel egentlig ha vært under kniven allerede. men hun utsatte den, fordi ferien allerede var bestillt.

Jeg er enig i at det ser veldig vondt ut, men som du sier, det får en vel tåle. Det største problemet mitt i dag, er vel at jeg røyker :S Og at jeg må klare å slutte før en eventuell operasjon.

Så lenge jeg går turer så syns jeg det er herlig å trimme, men treningssenter? Nei, det blir nok aldri min greie desverre :) Da heller lagspill, ehhhh tror jeg :)

Ha en flott og sunn uke kess

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

ville bare si lykke til på sykehuset i morgen:)

og det med bukplastikk... tror ikke det er så vondt, jeg. man skrives ut ganske raskt etter operasjonen og jeg tror ikke smerter er noe stort problem. jeg har jo selv tatt brystreduksjon og det var ikke spesielt vondt, heller. det er jo liksom utenpå kroppen. jeg har vært operert flere ganger i magen og det var helt annerledes og mye vondere, ja...

håper selv jeg slipper bukplastikk. jeg har tatt keisersnitt noe som gjør at magen henger litt ekstra, men vi får se når jeg er i mål. det er ihvertfall skjemmende og upraktisk med for mye mage. de som har bred rumpe sliter bare med buksene, men når magen er stor sliter man jo både med topper og bukser...

ha en flott sommerkveld

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
ville bare si lykke til på sykehuset i morgen:)

og det med bukplastikk... tror ikke det er så vondt' date=' jeg. man skrives ut ganske raskt etter operasjonen og jeg tror ikke smerter er noe stort problem. jeg har jo selv tatt brystreduksjon og det var ikke spesielt vondt, heller. det er jo liksom utenpå kroppen. jeg har vært operert flere ganger i magen og det var helt annerledes og mye vondere, ja...

håper selv jeg slipper bukplastikk. jeg har tatt keisersnitt noe som gjør at magen henger litt ekstra, men vi får se når jeg er i mål. det er ihvertfall skjemmende og upraktisk med for mye mage. de som har bred rumpe sliter bare med buksene, men når magen er stor sliter man jo både med topper og bukser...

ha en flott sommerkveld

jubalong[/quote']

jeg slutter på jobb om en halv time for å dra på sykehuset, så da får jeg vel ett svar håper jeg.jeg er nok i tenkeboksen ang bukplastikk. Men det er jo greitt å høre at det muligens ikke gjør så vondt alikevel.

Jeg kommer tilbake senere i dag, eller i morgen med en tilbakemelding om hvordan det gikk på sykehuset.

Håper du får en fantastisk flott dag

Solskinnsklem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pandora

og ville bare ønske lykke til i dag:)

Det vil helst gå bra - som min kjære mormor pleide å si. Men vet av erfaring at den ventetida kan være et lite helvete.

Varme tanker fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

Hei igjen Smallgirl! Har akkurat kommet inn døren etter ferieturen min, kofferten ligger åpen på gulvet, men jeg bare MÅTTE sjekke hvordan det hadde gått med deg. Håper du fikk positive tilbakemeldinger på sykehuset i dag. Krysser alle fingre og tær!!

Ang. bukplastikk, så finnes det flere grader av inngrep. Smertene er også varierende og kan være veldig individuelle. Uansett, man skal alltid vurdere på bakgrunn av saklig informasjon man får fra legen sin og i samråd med henne/han. Legen min mente jeg ikke skulle søke, fordi det var vanskelig å få innvilget inngrepet. Glad jeg insistrerte! Nå venter jeg bare på ny dato fra sykehuset...

PS:Sør-Frankrike er ikke så verst, nei...

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg håper du får et godt svar på sykehuset i dag Smallgirl!

Fint om vi kan få følge litt med på deg gjennom bukplastikken din NinniR, så får vi litt "inside-info".

Turer ute er jo kjempebra det Smallgirl, ikkeno bedre enn trening og frisk luft samtidig.

Nå skal jeg på ferie og har tenkt å være nøye med maten, men vil ha meg litt vin og sånn, så jeg satser på å holde vekta. Håper jeg også får til noen sykkelturer (hvis det ikke blir høljeregn da.......) Det skal bli spennende å se hvordan det funker, orker bare ikke å gå opp flere kg altså!!!!

Stå på alle sammen,

og så satser vi på masse sol!!!!!!!!!:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Og takk for hyggelige tilbakemeldinger :D

Beklager at jeg ikke kom meg innom i går, men min datter har fått halsbetennelse, så jeg ble litt opptatt av det i går.

Det gikk vel forsåvidt greitt på sykehuset. Det viste seg å være navlebrokk, og slik som det ser ut nå trenger jeg ikke å operere, men det kan forandre seg etterhvert. Jeg har ikke hatt vondt på ett par uker nå, men i går var det vondt igjen, sikkert pga all trykkingen på den på onsdag. Det kjennes bedre ut i dag (iallfall enn så lenge), men jeg skal passe meg vel for å være bort i det i det hele tatt. Det er tydelig at den blir irritert når jeg (eller andre for den saks skyld) trykker på den.

I kveld får jeg besøk av en venninne og en venninne av henne igjen. Vi skal grille, og etterpå skal vi på konsert/dans med vassendgutane. Jeg gleder meg villt :P Da er det egentlig bare å se hvordan formen til datteren min blir utover dagen. er den bra, tar pappaen henne med til campingvogna, visst ikke, blir nok festen litt roligere :)

Håper alle sammen får en fantastisk flott dag i det nydelige været.

Solskinnsklem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

Navlebrokk, du. Høres ikke noe godt ut, men det er sikkert deilig å vite hva det er.

Ønsker deg en fantastisk kveld med jentene, og god bedring til datteren din.

Ha en strålende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du har fått vite hva som har plaget deg og at det ikke var noe verre- selv om det høres plagsomt nok ut! God bedring fortsatt!

Bra at vi er noen her innom i sommer- jeg kjenner at jeg trenger det! Jeg har hatt to ukers ferie til nå- og skal ha mere siden og ferietid er en liten utfordring for meg! Jeg koser meg med vin- og kanskje chips(uvanen min!) Og turene mine blir ikke like raske og heller ikke like lange som vanlig når det er varmt! Men det gjelder bare å skjerpe seg- for jeg LIKER jo så godt å gå! Og sommervarme vil jeg uansett ha, selv om det skulle bety at jeg ikke orker å gå like fort :-)

Ha en fin dag! -så "snakkes" vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott uke og en flott dag. God sommer fra meg til deg nyt den og slapp av så langt det er mulig:):)

Så fint å høre at det går bra med deg.

VI skrives

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Navlebrokk' date=' du. Høres ikke noe godt ut, men det er sikkert deilig å vite hva det er.

Ønsker deg en fantastisk kveld med jentene, og god bedring til datteren din.

Ha en strålende helg!

NinniR:)[/quote']

Det var veldig greitt å få vite hva det var. Og selv om det er fryktelig vondt når det står på, så er det jo ikke så farlig:)

Min datter er nå helt frisk igjen, det var hun fra lørdagen (iallfall søndagen) av. Og vi jentene hadde det supergøy. selv om det ble en del usunne kcalorier som ble satt til livs :) Og dessuten var hørselen heller dårlig siden vi sto så nær høytalerene. men den er tilbake nå.

Jeg får desverre ikke tid å stikke innom andre tråder i dag heller, siden jeg skal ha med meg "lærlingen" min i dag.

Ha en flott dag

klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Så bra! Godt å høre at det var noe så "uskyldig" . Lykke til!

Mvh Steg!

Det var veldig godt for meg å høre iallfall :)

Håper du får ei flott uke

klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Godt at du har fått vite hva som har plaget deg og at det ikke var noe verre- selv om det høres plagsomt nok ut! God bedring fortsatt!

Bra at vi er noen her innom i sommer- jeg kjenner at jeg trenger det! Jeg har hatt to ukers ferie til nå- og skal ha mere siden og ferietid er en liten utfordring for meg! Jeg koser meg med vin- og kanskje chips(uvanen min!) Og turene mine blir ikke like raske og heller ikke like lange som vanlig når det er varmt! Men det gjelder bare å skjerpe seg- for jeg LIKER jo så godt å gå! Og sommervarme vil jeg uansett ha' date=' selv om det skulle bety at jeg ikke orker å gå like fort :-)

Ha en fin dag! -så "snakkes" vi![/quote']

Jeg tror nok sommeren blir en utfordring for meg også. det er så mange ting en har vært vant til tidligere som frister. Men men, en for prøve å ha mest mulig hverdager og heller kose seg litt innimellom. Chips er desverre min verste uvane også, kanskje i tillegg til grillmat som ikke er av den sunneste sorten :)

Jeg satser også på mye trim i ferien, men det har vært litt labert enkelte dager nå, på grunn av varmen og overtid på både meg og mannen min

Håper du får en flott uke

klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
flott uke og en flott dag. God sommer fra meg til deg nyt den og slapp av så langt det er mulig:):)

Så fint å høre at det går bra med deg.

VI skrives

Klem fra Evelyn

her går det stort sett bare strålende om dagen :P

Håper du også får en strålende sommer med mye godt vær;)

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

noe som jeg har hatt planer om lenge. Jeg har gått til jobb!

Jeg må innrømme at jeg ikke er helt sikker på hvor langt det er, siden jeg ikke gikk hovedveien (den er 13 km) hele veien. men det er fullt mulig å kjøre der jeg har gått, så jeg tenkte at jeg skulle måle i morgen. Det var litt tungt å stå opp klokken 4 i natt, men jeg hadde bestemt meg for å gå klokken 4.45, siden jeg ikke ante hvor lang tid jeg kom til å bruke. Jeg kom på jobb klokka 6.35 etter 1 time og 50 minutt i rask stavgang. Så i dag er jeg litt stolt av meg selv :)

Ha en flott dag alle sammen

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

For en super innsats, Smallgirl! For en forferdelig tid å stå opp på!?! Håper alle på jobben applauderte når du kom frem, det hadde du i hvertfall fortjent.

Stort smill fra meg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt imponert! Så fantastisk- og så inspirerende! Jeg begynte med en gang å tenke på om jeg kan gjøre noe tilsvarende:-) så jeg får se. Uansett; flott innsats fra deg!

Her har vi sol igjen i dag- deilig! Og planen min er å gå fjelltur i ettermiddag-og godt inpirert av deg, skal jeg ihvertfall gå den lange varianten!

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...