Gå til innhold

Biggirl -> Smallgirl -> Og nå skal vekten holdes

Gjest Smallgirl

Anbefalte innlegg

noe som jeg har hatt planer om lenge. Jeg har gått til jobb!

Jeg må innrømme at jeg ikke er helt sikker på hvor langt det er' date=' siden jeg ikke gikk hovedveien (den er 13 km) hele veien. men det er fullt mulig å kjøre der jeg har gått, så jeg tenkte at jeg skulle måle i morgen. Det var litt tungt å stå opp klokken 4 i natt, men jeg hadde bestemt meg for å gå klokken 4.45, siden jeg ikke ante hvor lang tid jeg kom til å bruke. Jeg kom på jobb klokka 6.35 etter 1 time og 50 minutt i rask stavgang. Så i dag er jeg litt stolt av meg selv :)

Ha en flott dag alle sammen

Klem fra Smallgirl[/quote']

Jeg er imponert. Jeg har også gått til jobb, en gang med to gutter i tvillingvogn, skulle hente bilen. Men jeg har bare 9km. Har også jogget til jobb noen ganger, bruker knapt en time på turen. Men å stå opp så tidlig er imponerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 592
  • Created
  • Siste svar
Gjest Smallgirl
For en super innsats' date=' Smallgirl! For en forferdelig tid å stå opp på!?! Håper alle på jobben applauderte når du kom frem, det hadde du i hvertfall fortjent.

Stort smill fra meg,

NinniR:)[/quote']

Det var nok ingen som aplauderte når jeg kom på jobb, siden jeg var den første som møtte opp :P men jeg hadde blitt observert av andre, som jobber på andre avdelinger, og de lurte på om jeg virkelig hadde funnet på å gå på jobb? Joda, det stemmer det sa jeg, og noen begynte å le for de var overbevist om at det var bare tull. Helt til jeg fortalte når jeg gikk hjemmefra, da skjønte de at det var sant :)

Ha en flott dag Ninni :D

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Jeg er helt imponert! Så fantastisk- og så inspirerende! Jeg begynte med en gang å tenke på om jeg kan gjøre noe tilsvarende:-) så jeg får se. Uansett; flott innsats fra deg!

Her har vi sol igjen i dag- deilig! Og planen min er å gå fjelltur i ettermiddag-og godt inpirert av deg' date=' skal jeg ihvertfall gå den lange varianten!

Ha en fin dag alle sammen![/quote']

ja hvorfor ikke prøve å gå en gang du også?

Jeg får desverre ikke trimmet i dag, selv om det var planen. Fredagskvelden lovte jeg å bli med på fotballkamp i dag (lokaloppgjør i cupen). Noen skulle ta ferje over fjorden, for å plukke meg opp hjemme, men der var ett alternativ inne i bildet, og det var at jeg skulle plukke opp de på hurtigbåtkaia. Jeg tenkte egentlig at jeg kunne gå på kamp i stedet. og møte de der. Men nå viste det seg at det blir jeg som må plukke opp dem :)

Ha en flott dag svusj

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Jeg er imponert. Jeg har også gått til jobb' date=' en gang med to gutter i tvillingvogn, skulle hente bilen. Men jeg har bare 9km. Har også jogget til jobb noen ganger, bruker knapt en time på turen. Men å stå opp så tidlig er imponerende.[/quote']

Er litt usikker, men er du ny inne på tråden "min"? Jeg har iallfall lest mange innlegg som du har skrevet andre steder. Og jeg vet at du trimmer/trener mye. Jegg fikk målt opp distansen jeg gikk tidligere i dag, og det var ikke så langt som hovedveien ( noe som jeg visste), men det var ca 11 km. Og jeg hadde gladelig gjort det igjen hadde det ikke vært for at jeg må opp "midt på natta". Men vi får se, plutselig gjør jeg det igjen, for det ga egentlig mersmak :) Og hva gjør det vel om jeg er litt trett akkurat i det jeg tar ferie?

Håper du får en flott dag

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker' date=' men er du ny inne på tråden "min"? Jeg har iallfall lest mange innlegg som du har skrevet andre steder. Og jeg vet at du trimmer/trener mye. Jegg fikk målt opp distansen jeg gikk tidligere i dag, og det var ikke så langt som hovedveien ( noe som jeg visste), men det var ca 11 km. Og jeg hadde gladelig gjort det igjen hadde det ikke vært for at jeg må opp "midt på natta". Men vi får se, plutselig gjør jeg det igjen, for det ga egentlig mersmak :) Og hva gjør det vel om jeg er litt trett akkurat i det jeg tar ferie?

Håper du får en flott dag

Ja jeg er ny på tråden din, håper ikke det gjør noe:)

Har fulgt deg i det skjulte og er imponert over hvor flink du har vært til å gå ned i vekt.

Jeg skulle gjerne gått til jobb om ikke det tok så lang tid, men tid er ikke det småbarnsmødre har mest av;)

Ønsker deg lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Skjønner godt du er betenkt' date=' siden du må så tidlig opp, men du kan jo gå hjem hvis du får sitte på med noen til jobb?

NinniR:)[/quote']

ingen å sitte på med til jobben. Kunne forsåvidt tatt bussen, men da kommer jeg så sent :) Liker å være tidlig ute så jeg kan sette meg ned å kose meg med en kopp kaffe først skjønner du, hehe

Ha en flott dag

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Ja jeg er ny på tråden din' date=' håper ikke det gjør noe:)

Har fulgt deg i det skjulte og er imponert over hvor flink du har vært til å gå ned i vekt.

Jeg skulle gjerne gått til jobb om ikke det tok så lang tid, men tid er ikke det småbarnsmødre har mest av;)

Ønsker deg lykke til videre.[/quote']

Du er selvfølgelig som alle andre hjertelig velkommen på tråden min. Jeg elsker å "skravle" med folk, og det gjør at jeg holder motivasjonen oppe også :)

Jeg har en datter hjemme jeg også, hun blir skulejente til høsten. Heldigvis har jeg en mann hjemme som er like flink til å ta seg av henne som meg. Han ordner ut hele tiden.

Takk for det og lykke til videre du også.

P.S. Er det noen spesiell tråd du holder til i?

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

ville det vært kurskveld på meg, om ikke kurset hadde ferie. Så jeg tråkket på hjemmevekten for å sjekke hvordan det har gått. Jeg var ikke på vekten forrige onsdag, siden jeg glemte det pga sykehusbesøket :)

Vekten viste 100 gram opp ifh til hva den viste for 14 dager siden, og da føles det veldig stabilt. Jeg er i dag 1,5 kilo letter enn jeg var da jeg startet på kurs. Og 300 gram tyngre en på kurskvelden ( kun veiing) for en måned siden. Og den kurskvelden hadde jeg gått ned en del pga dårlig matlyst, fordi jeg slet med fryktelig von mage da ( les navlebrokk). Jeg har nå hatt en måned der jeg har tatt det meste på sparket, jeg har ikke ført opp maten min en eneste dag denne måneden. Det har vært ett bevisst valg, siden jeg ikke ønsker å være avhengig av å føre inn maten her resten av livet. jeg har sikkert spist for lite enkelte dager, og for mye evt feil andre dager, men det viktigeste er jo at vekten holder seg noenlunde stabil :D

Jeg vet ikke når jeg får anledning til å veie meg neste gang, siden jeg tar ferie i mårgen. Vi kommer nok til å være mye i campingvognen, og senest neste torsdag reiser vi avgårde mot Ørebro, og vi reiser nok direkte fra campingplassen, siden det blir kortere. Vi har hotellrom i Ørebro fra fredagen til onsdagen, så jeg misser nok minst to veiinger i forhold til veiedagen.

Jeg tar meg nok en tur innom her i morgen også, men etter det spørs det når jeg får tid neste gang :P

Ha en super dag alle sammen

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Virkelig gledelig å følge deg på veien i livsomleggingsprosjektet ditt! Du er en stor inspirator - takk for at du fortsatt er innom og deler med oss. Jeg er sikker på at du klarer deg fint gjennom sommeren. Kos deg veldig! :)

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Virkelig gledelig å følge deg på veien i livsomleggingsprosjektet ditt! Du er en stor inspirator - takk for at du fortsatt er innom og deler med oss. Jeg er sikker på at du klarer deg fint gjennom sommeren. Kos deg veldig! :P

- skrulle

Så koselig at du kan se på meg som en inspirator :D Jeg har hatt mange av de selv her inne. Og det er like mye for min egen del jeg er her inne. Det gir meg større grunn til å fortsette å holde fokus. Jeg har alltid hatt ett vinnerinstinkt, og jeg har ikke lyst å komme hit inn å si at jeg har tapt kampen :) For denne kampen skal vinnes, koste hva det koste vil!!

Jeg skal kose meg nå i sommer, men fortsette å ha flest hverdager. Det tror jeg kommer til å være nøkkelen fremover.

Håper du koser deg i sommer du også, og at vi får masse fint vær :)

Klem fra Smallgoirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at du kommer til å klare deg fint gjennom sommeren, ja! Jeg vil gjøre det på samme måten som deg; ha flest hverdager og tillate meg kos innimellom. Og det handler jo mest om å være bevisst- og litt bestemt!

Jeg skal dessuten benytte enhver anledning til å gå- det er jo en enkel og veldig fin måte å holde vekten på...!

Riktig god ferie til deg og dine! Så treffes vi nok når ferietiden er over!

-svusj-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Endelig er det ferie, dette har jeg sett frem til lenge nå :)

Det var rett før ferien i fjor jeg bestemte meg for å legge om kostholdet å begynne å trimme. Tenk at jeg skulle gå denne sommeren i møte over 35 kilo lettere. Og allerede holdt vekten stabil ( noenlunde ihvertfall) i tre måneder allerede. Det hadde jeg aldri drømt om.

Jeg vet ikke når jeg kommer meg innom her igjen. Vi har bestemt oss for å dra i dag, og visst værte holder seg sånn noenlunde, kommer vi ikke hjem igjen før vi drar til Sverige onsdag eller torsdag. Så det er ikke godt å si, kanskje det blir to uker til neste gang :)

Men jeg håper dere alle ( og jeg også) får en fantastisk flott ferie. Kos dere masse, men med måte :P

P.S. blir det for ille å være uten dere, så finner jeg meg vel en mulighet til å komme innpå her :D

Sommerklem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Jeg tror nok at du kommer til å klare deg fint gjennom sommeren' date=' ja! Jeg vil gjøre det på samme måten som deg; ha flest hverdager og tillate meg kos innimellom. Og det handler jo mest om å være bevisst- og litt bestemt!

Jeg skal dessuten benytte enhver anledning til å gå- det er jo en enkel og veldig fin måte å holde vekten på...!

Riktig god ferie til deg og dine! Så treffes vi nok når ferietiden er over!

-svusj-[/quote']

Nøkkelen ligger nok i bevegelse og sunn tankegang med flest hverdager ja :)

Håper du og dine også får en flott ferie :P

Sommerferieklem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er det ferie' date=' dette har jeg sett frem til lenge nå :)

Det var rett før ferien i fjor jeg bestemte meg for å legge om kostholdet å begynne å trimme. Tenk at jeg skulle gå denne sommeren i møte over 35 kilo lettere. Og allerede holdt vekten stabil ( noenlunde ihvertfall) i tre måneder allerede. Det hadde jeg aldri drømt om.

Jeg vet ikke når jeg kommer meg innom her igjen. Vi har bestemt oss for å dra i dag, og visst værte holder seg sånn noenlunde, kommer vi ikke hjem igjen før vi drar til Sverige onsdag eller torsdag. Så det er ikke godt å si, kanskje det blir to uker til neste gang :)

Men jeg håper dere alle ( og jeg også) får en fantastisk flott ferie. Kos dere masse, men med måte :)

P.S. blir det for ille å være uten dere, så finner jeg meg vel en mulighet til å komme innpå her :)

Sommerklem fra Smallgirl[/quote']Er ikke det litt rart og være så mye lettere?Det må jo forandre litt på livet når 35 kilo er vekk, hva har du gjort i sommer som du ikke klarte i fjor, spennende å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ferie Smallgirl, og kos deg masse. Gikk ikke helt etter planen med meg i ferien da men.......... Skulle holde vekta, men har nok gått opp litt, ja. Men, har kost meg masse og nå er det fullt fokus med mat og trening igjen.

HURRA!!!!!!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Er ikke det litt rart og være så mye lettere?Det må jo forandre litt på livet når 35 kilo er vekk' date=' hva har du gjort i sommer som du ikke klarte i fjor, spennende å høre.[/quote']

Det er ganske rart åmøte sommeren såmye lettere. Men må si at jeg har kost meg litt ekstra sålangt i sommer, så det blir nok spennende å se hva vekten viser når jeg kommer hjem. Så lenge vi var på campingplassen holdt jeg meg i tøylene, men jeg har nok kost meg noe ekstra her i ørebro. Litt feil middager og lunsjer, men det har jeg bestemt for at det er ok. Jeg har hatt litt å gå på når det gjelder vekten, så jeg satser på at det ikke blir al for ille når jeg kommer hjem. Det blir ganske mye bevegelse, men ikke så mye trening.

Så nånå skaljeg kose meg noen dager til,men onsdag setter vi oss i bilen og reiser hjemover :)

Ha en fortsatt flott sommer nikkoline

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
God ferie Smallgirl' date=' og kos deg masse. Gikk ikke helt etter planen med meg i ferien da men.......... Skulle holde vekta, men har nok gått opp litt, ja. Men, har kost meg masse og nå er det fullt fokus med mat og trening igjen.

HURRA!!!!!!!!:)[/quote']

ja da klarte jeg ikke å holde meg borte fra vektklubben lenger :) jeg måtte en tur innom å lufte meg litt. Jeg koser meg nok noe ekstra i ferien jeg også,men det var planen også. Det er faktisk nesten ett år siden jeg koste meg så mye. Og noe godteri ble det også kjøpt på grensehandelen.

I morgen skal vi på badet på Gustavsvik og på mandag, skal jeg innkassere premien min. Da skal jeg på spaavdelingen påhotellet her, jeg gleder meg villt :)

Håper du får en fortsatt fin sommer og at fokuset er påplass igjen :)

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Så nå skal premien innkasseres? Det er vel fortjent. Håper at du får et riktig så fin spa-opphold. Det er fint at du ikke holder deg unna vektforumet i sommer - i alle fall for oss! Da kan vi følge med deg og se at du har det bra. I tillegg synes jeg det er fint når du forteller om hvordan du lever i det nye slanke livet ditt. Høres kanskje litt naivt ut, men det gir håp for framtida å se at det går an å gå ned så mye, og at det går an å holde seg der!

Jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å kjennes ut når jeg er der og om jeg vil oppleve det som litt skummelt å slippe taket i det å skulle gå ned og bare prøve å leve i det nye livet. Jeg er spent på om jeg kommer til å tørre å spise mer - det er jo så fælt å tenke på at jeg kanskje mister kontrollen og havner tilbake på matkjøret. Jeg vil jo så gjerne fortsette å leve sunt - deilig å kjenne at jeg er lettere, føle meg flottere og ikke minst vite at jeg har gitt kroppen min en sjanse til å være frisk mye lenger i livet! Jeg tror jeg er i mål drøyt ett år etter at jeg starta, og foråpentligvis har den nye livsstilen da begynt å sette seg i ryggmargen. Selv om jeg innser at jeg nok alltid må ha med meg hodet i forhold til mat. Matjunkie :).

Vel, det ble mye om mine tanker. Jeg synes det er fint å se at du slapper litt av i forhold til mat i ferien. Når ferien er over tenker jeg at du tar deg inn igjen hvis det skulle være nødvendig. Men det er nok utvilsomt viktig å begynne å leve litt mer vanlig, selv om det fortsatt er noe mer kontrollert.

Gleder til å følge deg videre utover høsten! Ha en fortsatt god sommer! :)

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God spa, Smallgirl, det fortjener du, og det er jo så herlig!:)

Jeg tenker også mye av det samme som deg, Skrulle. Kommer nok alltid til å måtte ha fokus på mat og trening, og regner med å bli her inne i flere år framover, også lenge etter at målet er nådd, selvfølgelig. Hvor mye skal du ned og når regner du med å være i mål?

Vi står på videre, dere!!

Ja til sunnhet og optimisme!!!!!!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Blir visst okkupasjon av tråden din nå Smallgirl - beklager det!

kess: Ja, vi får nok holde stand inne her på forumet noen år så skal du se at vi klarer å leve skikkelig i omlegginga etter hvert! Jeg skal ned i alle fall 10 kg til (har nesten 17 kg nå), men mulig at jeg skal enda 2-4 kg til. Er usikker på hvordan jeg egentlig ser ut inni der :). Håper i alle fall på å ha de 10 kiloene til nyttår.

Ha en riktig god uke Smallgirl, kess og alle andre som er innom her.

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er selvfølgelig som alle andre hjertelig velkommen på tråden min. Jeg elsker å "skravle" med folk' date=' og det gjør at jeg holder motivasjonen oppe også :)

Jeg har en datter hjemme jeg også, hun blir skulejente til høsten. Heldigvis har jeg en mann hjemme som er like flink til å ta seg av henne som meg. Han ordner ut hele tiden.

Takk for det og lykke til videre du også.

P.S. Er det noen spesiell tråd du holder til i?

Hei, jeg holder ikke til i noen spesiell tråd men rapporterer ofte i "EPLEHAGEN" under motiver meg. Jeg er i grunnen ferdig med vektnedgang etter å ha gått ned ca 15 kilo på egen hånd. Men har ikke noe imot å miste et par kilo til.

Det viktigste for meg nå er uansett å ikke gå opp igjen. Ha en fortsatt fin sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg måtte innom en tur for å se hvordan det står til med deg. Du har virkelig vært kjempeflink!

Hva er den største utfordringen i HV? Går det meste av seg selv, eller driver du fremdeles mye planlegging?

Jeg er jo litt nygsjerring vet du. Håper jo at jeg etterhvert skal komme meg over denne tråden.

Det går bra med meg, men jeg har enda ca 5-10kg igjen før jeg er ferdig. Jeg husker ikke lenger hvordan kroppen ser ut inni, så må se det litt an.

Lykke til med fortsettelsen.

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...