Gå til innhold

Biggirl -> Smallgirl -> Og nå skal vekten holdes

Gjest Smallgirl

Anbefalte innlegg

Supert, smallgirl- flott innsats!! Det er rart hvordan man får energi av å bruke energi- det har overrasket meg og.

Jeg har glemt hele rapporteringen :-( Denne uken har vært så travel på jobb at jeg har ikke fått tenkt på det- men jeg har gått noen turer, altså:-)

Ukens trim har bestått av tre raske turer på fjellet- en kort på 1/2 time på mandag, i går ble det 1 1/2 time og i dag 1 time. Tirsdag jobbet jeg lenge og var "vaskeklut" da jeg kom hjem- da orket jeg ikke noe annet enn å ligge på sofaen!

Ha en fin kveld videre! -jeg er visst litt "vaskeklut" i dag også....er rett og slett litt tom i hodet! Men jeg kommer sterkt igjen!

-klem-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 592
  • Created
  • Siste svar

Ja og gå ute i naturen er jo det beste som er, og jeg føler jeg får mer enegi av det enn treningssenter egentlig. Målet mitt framover er 4 ganger i uka på treningssenter og langtur de andre dagene. I tillegg skal jeg prøve å få gått noen kortere kveldsturer, var flink til det i fjør høst, håper jeg får det til nå også.

Men jeg mener det virkelig dere; at av og til er det bra å ligge på sofaen også!!

Ha en sunn og avslappende helg alle sammen!!!!!!!!;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at man får mer energi av å gå i terrenget enn å løpe inne, f.eks. på tredemølle. Det er frisk luft, naturopplevelse, lukter, lyder og ikke minst lyset som spiller en rolle.

Det høres ut som dere trener kjempemye! Forsto jeg deg rett, kess, at du trener hver dag og noen ganger flere ganger om dagen?

Jeg trener annenhver dag og syns det er passe. Jeg er helt imponert over innsatsen!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert' date=' smallgirl- flott innsats!! Det er rart hvordan man får energi av å bruke energi- det har overrasket meg og.

Jeg har glemt hele rapporteringen :-( Denne uken har vært så travel på jobb at jeg har ikke fått tenkt på det- men jeg har gått noen turer, altså:-)

Ukens trim har bestått av tre raske turer på fjellet- en kort på 1/2 time på mandag, i går ble det 1 1/2 time og i dag 1 time. Tirsdag jobbet jeg lenge og var "vaskeklut" da jeg kom hjem- da orket jeg ikke noe annet enn å ligge på sofaen!

Ha en fin kveld videre! -jeg er visst litt "vaskeklut" i dag også....er rett og slett litt tom i hodet! Men jeg kommer sterkt igjen!

-klem-[/quote']

At du klarer å få tid til trim selv om du har det travelt.

Det ble som sagt ingen trim i går, men fikk pusset litt på fugene på flisene på badet vårt. Vi er ikke ferdig, men måtte ta en del så vi får doet på plass igjen;) Denne uken har vi brukt portapottien fra campingvogna ;)

Så jeg håper jeg kan få til litt trim i dag etter at vi har komt inn i vognen, men er egentlig begynt å bli metta av campinglivet for i år. men nå er det max tre helger igjen, inkludert denne. Har egentlig lysst å prøve meg litt på fjellet der inne, men jeg vil ikke gå alene siden jeg ikke er kjent i det hele tatt.

Håper du får en flott helg

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....til deg også:-)

og god tur i campingvognen! Deilig å reise vekk i helgene- da blir helgen lengre, rett og slett!

-så får du se om du klarer å finne noen fine løyper på fjellet.

I går gikk jeg en ny løype på et "nytt fjell"- fant ut at jeg kunne gå på fjellet mens minstemann var på svømming- det var en kjekk opplevelse. Men enig med deg at det er kjekkest å gå der man er kjent- ellers må man vite at det er virkelig gode stier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og gå ute i naturen er jo det beste som er' date=' og jeg føler jeg får mer enegi av det enn treningssenter egentlig. Målet mitt framover er 4 ganger i uka på treningssenter og langtur de andre dagene. I tillegg skal jeg prøve å få gått noen kortere kveldsturer, var flink til det i fjør høst, håper jeg får det til nå også.

Men jeg mener det virkelig dere; at av og til er det bra å ligge på sofaen også!!

Ha en sunn og avslappende helg alle sammen!!!!!!!!:):)[/quote']

Om en får energi av treningssenter vet jeg ingenting om, for jeg har fortsatt til gode å gå dit. Det er mange år siden sist faktisk, vi var en del på treningsstudio den tiden jeg spillte fotball., men jeg trivdes aldri der, og det hadde ingenting med størrelsen min å gjøre ;)

Men ute liker jeg meg godt, så det er stort sett turer trimmen min består av ja :D

Håper du også får en sunn og avslappende helg

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at man får mer energi av å gå i terrenget enn å løpe inne' date=' f.eks. på tredemølle. Det er frisk luft, naturopplevelse, lukter, lyder og ikke minst lyset som spiller en rolle.

Det høres ut som dere trener kjempemye! Forsto jeg deg rett, kess, at du trener hver dag og noen ganger flere ganger om dagen?

Jeg trener annenhver dag og syns det er passe. Jeg er helt imponert over innsatsen!

NinniR:)[/quote']

Jeg trener ikke kjempemye, hehe. Jeg prøver også å trene/trimme annenhver dag, men tidligere var det nok mer.

Jeg koser meg mest ute i det fri, men har begynt å bli litt lei av de samme turene om og om igjen. Bare synd at jeg fikk smaken på fjellturer så sent på sesongen:(

Håper du får ei flott helg Ninni

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....til deg også:-)

og god tur i campingvognen! Deilig å reise vekk i helgene- da blir helgen lengre' date=' rett og slett!

-så får du se om du klarer å finne noen fine løyper på fjellet.

I går gikk jeg en ny løype på et "nytt fjell"- fant ut at jeg kunne gå på fjellet mens minstemann var på svømming- det var en kjekk opplevelse. Men enig med deg at det er kjekkest å gå der man er kjent- ellers må man vite at det er virkelig gode stier![/quote']

Å finne meg noen løyper der inne. der er mange flotte plasser å gå sies det. Visst jeg ikke får med meg noen, så vet jeg om ett eldre ektepar som har kart over fine plasser å gå, men da spørs det om de er der inne denne helgen.

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med ønse om en flott helg ' date=' kos deg og nyt den sammen med fammelien ;):)

Ser du står på som bare det du.. kjempe flink, lang fjelltur og greier.

Vi skrives

Klem[/quote']

Det er som alltid hyggelig med en hilsen fra deg :D

Må jo stå på her visst jeg skal klare å vedlikeholde jobben jeg har gjort så langt, hehe.

Er desverre litt stressa nå ( slutt på arbeidsdagen, hjem for å pakke), men jeg skal prøve å stikke innom bloggen din over helga.

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min og jeg fant et fint kart over turveier på biblioteket. Det fantes både gå-kart og sykkel-kart. Kanskje det finnes over området du bor også, så får du noen tips til nye veier å gå?

Enig i at det er godt med litt variasjon på turene for å holde motivasjonen oppe.

Klem NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og alle dere andre :D

Her i området er det nok ikke så mange bra plasser å gå desverre. Men der vi har campingvognen er det mange plasser. Men i helgen valgte vi å plukke ned teltet, for vi kunne se at det ikke blir så mange flere anledninger til å dra innover der ;)

Men på lørdag fikk jeg meg en fin tur. Da fikk jeg med meg ett tantebarn for å gå på fjellet, vi var først på en liten topp. men jeg klarte å få henne med videre. da gikk vi opp på en topp som heter mefjellet, og den ligger 1100 moh, så det ble en flott tur. Jeg gikk ikke like fort som jeg bruker, men jeg forbrente alikevell 1184 kcalorier. Så da har jeg hatt 2 turer med 1000 + brente kcalorier foregående uke. Denne uken blir det nok værre, siden jeg vet allerede nå at den blir travel.

Håper dere alle sammen får ei fkott uke

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To turer på over 1000 kcal er jammen bra!! Jeg er grønn av misunnelse...

Ringte hjelpemiddelsentralen i dag og gjorde avtale om å få låne en rullestol til jeg kan gå tur selv. Litt pussig, men jeg bare MÅ få frisk luft:). Har en voksen datter som bor hjemme, så nå blir det datteren som går trilletur med moderen, og ikke motsatt som det var for 21 år siden. He, he...

Det slo meg plutselig hvor heldig jeg er som kan levere rullestolen tilbake om noen uker. Dype tanker på en mandagsformiddag. Enda en ting i livet å være takknemlig for.

I dag blir det min magre, smaksrike pizza til middag trur eg.

Ha en deilig dag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Ninni- imponerende innsats! Du er virkelig igang, du! Jeg har gått turer i helgen jeg også- men de var ikke så lange:-) Begge dagene ble det to turer- det var sånn det måtte bli ift helgens andre gjøremål! :-) sånn er det i en travel familie noen ganger! Jeg fikk 3,5 trimpoeng hver av dagene, og det er jeg bra fornøyd med!

Ja, Ninni- en tankevekker det du trekker frem...!

Ha en fin ettermiddag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rimelig fornøyd med de turene på 1000 + ja, men jaggu var det fine turer også :D

Det er sant det Ninni, du er heldig som bare kan låne en rullestol, og deretter levere den tilbake. Slik er desverre ikke realiteten for de fleste som må sette seg i en rullestol ;)

Jeg fikk meg en fjelltur i går også, siden det ikke ble overtid på mannen min. Jeg har gått den turen en gang før, for mange år siden, og det var slutten på mine fjellturer flere år fremover. Men nå var formen noe bedre ja, hehe. Det var en topp som jeg titter på fra stuevinduet mitt, og den rager 668 moh. Det er tidvis ganske bratt oppover, men ingen klatring. Jeg endte opp med å forbrenne 880 kcalorier på en to timers tur.

I dag regner jeg med det blir overtid, og i morgen blir det min første kurskveld på mange måneder. Så hvor mye mer jeg kan rekke før torsdag, vites ikke for øyeblikket.

Har forresten fått meg nok ett nytt trimtre.

Ha en flott dag alle sammen

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjekt å se nye epletrær, ja! I perioder jeg ikke har registrert daglig på siden min, feks hvis jeg har vært på ferie uten pc, har jeg alltid lagt inn trim i ettertid- jeg skal ikke gå glipp av et eneste eple, hehe!

Jeg liker veldig godt å gå turer i bratt terreng, og jeg er overbevist om at det er den beste trening som finnes :-) Både fordi jeg da sliter såpass at jeg får trent kondisen- og det må jo være endel stryrketrening for beina også? Men dessuten fordi at jeg ved å gå turer i bratt terreng vil få betalt i form av flott utsikt på toppen(stort sett da...)- trening og naturopplevelse i kombinasjon er godt for psyken!

I går ble det bare den lille minituren min som tar en halv time- det var ikke tid til mere, så da fikk det være greit. Og så så jeg at jeg skrev feil mht trimpoeng for søndagen- jeg fikk 6 poeng den dagen...rett skal være rett :-)

Ha en fin dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjekt å se nye epletrær' date=' ja! I perioder jeg ikke har registrert daglig på siden min, feks hvis jeg har vært på ferie uten pc, har jeg alltid lagt inn trim i ettertid- jeg skal ikke gå glipp av et eneste eple, hehe!

Jeg liker veldig godt å gå turer i bratt terreng, og jeg er overbevist om at det er den beste trening som finnes :-) Både fordi jeg da sliter såpass at jeg får trent kondisen- og det må jo være endel stryrketrening for beina også? Men dessuten fordi at jeg ved å gå turer i bratt terreng vil få betalt i form av flott utsikt på toppen(stort sett da...)- trening og naturopplevelse i kombinasjon er godt for psyken!

I går ble det bare den lille minituren min som tar en halv time- det var ikke tid til mere, så da fikk det være greit. Og så så jeg at jeg skrev feil mht trimpoeng for søndagen- jeg fikk 6 poeng den dagen...rett skal være rett :-)

Ha en fin dag videre![/quote']

Hehe, det neste er vel at vi begynner å gå på epleslang hos andre ;)

Jeg også tror at det å gå turer i bratt terreng er veldig bra trening, bare så synd at jeg ikke oppdaget det tidligere. Og utsikten er kjempeflott ja. Selv om jeg til nå stort sett har tatt bilder med mobilen min. Kanskje jeg skal begynne å ta med ett kamera i stedet, hmmm det må jeg tenke litt på.

I går ble det ingen trim på meg, det ble heller ikke overtid, men jeg bestemte meg for å kose meg hjemme i sofaen. I dag satser jeg på å rekke en liten tur, men vet det ikke blir tid til så mye, siden jeg skal på kurs.

Håper du får en flott dag, her på sunnmøre skinner solen fra skyfri himmel

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du bor i et fantastisk terreng' date=' og har en skjønn utsikt fra stuevinduet, Smallgirl! Det virker sikkert motiverende og øker turlysten.

Det stemmer at her er masse fint turterreng rundt meg. Problemet er bare det at jeg ikke har benyttet meg noe særlig av det tidligere. Jeg er så himla redd for orm, og derfor har jeg stort sett holdt meg til landeveien. Men nå tenker jeg at jeg har med meg stavene, så da kan jeg jo spidde de visst de blir for nærgående. Kjenner jeg har lysst på fjellet i dag igjen, men jeg får rett og slett ikke tid...

Håper du får en flott dag

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noen lang tur på meg i dag heller- men jeg fikk gått i en time, og det får være greit! Noen ettgermiddager blir litt travle- selv om barna er store 10-13-16, så er det endel som må følges opp, og da går det gjerne utover lengden på turen!

Sikkert lurt å bestemme seg for å ta noen dager innimellom der du koser deg og slapper av- turen dine virker såpass harde at da trenger nok kroppen få ta seg litt inn igjen!

Jeg lurer sånn på hvor det har blitt av fullfres....hun forsvant helt etter sommeren- kjenner at jeg savner henne!

-ha en fin kveld:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noen lang tur på meg i dag heller- men jeg fikk gått i en time' date=' og det får være greit! Noen ettgermiddager blir litt travle- selv om barna er store 10-13-16, så er det endel som må følges opp, og da går det gjerne utover lengden på turen!

Sikkert lurt å bestemme seg for å ta noen dager innimellom der du koser deg og slapper av- turen dine virker såpass harde at da trenger nok kroppen få ta seg litt inn igjen!

Jeg lurer sånn på hvor det har blitt av fullfres....hun forsvant helt etter sommeren- kjenner at jeg savner henne!

-ha en fin kveld:-)[/quote']

Jeg savner også fullfres, hun hadde mange flott innspill og gode råd. Håper hun finner veien tilbake hit inn.

I går fant jeg en ny plass å gå, fatter ikke at jeg ikke har undersøkt nærområdet før, men det er vel for at jeg er ett vanemenneske. Dette var en veldig bratt bakke, som sikkert går fint an å bruke gjennom hele høsten, visst jeg ikke finner tid til å gå i fjellet. Pulsklokken viste at jeg forbrente 525 kcalorier på ca 1 t og 15 min.

Ellers var jeg på kurs i går og der viste vekten 100 gram opp siden sist jeg var på kurs i mai :) Så det er jeg veldig fornøyd med. Jeg har hatt en veiing utenom med datteren til kurslederen og da var jeg 1,2 kilo lettere enn i går, men det var da jeg hadde det tullet med brokken og ikke hadde klart å spise noe særlig de siste tre dagene.

Ellers hadde kurslederen min kurset seg i ferien. Og etter det kunne en fortelle at en forbrenner mer i fettprosent på 1 rolig tur på en time, enn en rask på 30 minutt. Dette har jeg egentlig sett på pulsklokken min. Her kommer ett eksempel på det: En dag jeg følte at jeg egentlig ikke hadde tid til trim valgte jeg å jogge å gå raskt om en annen ( en rute som jeg har gått ofte) På den turen forbrente jeg 350 kcal med 35% fettforbrenning på 52 minutt Gjennomsnittspuls 141), dagen etter gikk jeg den samme turen ( bittelitt lenger) med staver i forholdsvis raskt tempo, da forbrente jeg 390 kcalorier med 55% fettforbrenning på 1 t og 11 minutt (gjennomsnittspuls 125). Så kan jeg ta med turen i går, der jeg gikk i bakker, med staver, da forbrente jeg 525 kcal, med 40% fettforbrenning på 1 t og 14 min (gjennomsnittspuls 144). Ut i fra dette ser jo jeg at jeg forbrenner mer i fettprosent med å gå med staver, kontra å jogge/gå raskt. Men jeg ser også at selv om jeg hadde høyere gjennomsnittspuls når jeg gikk i bakker forbrente jeg mer da, enn med jogging. Så i og med at jeg ikke liker å jogge, så trur jeg at jeg holder meg til stavgang enten på flat mark, i fjellet eller i bakker. Jeg har også testet pulsklokka når jeg har gjort husarbeid, da brukte jeg 44 minutt på 100 kcalorier, med en gjennomsnittspuls på 89 ( ser veldig lav ut, men men), men til gjenngjeld hadde jeg 60 % fettforbrenning.

Kanskje dette kan hjelpe på motivasjonen til å gjøre mer husarbeid? Det ser ikke ut til at en forbrenner så mange kcalorier på det, men fettforbrenningen er bra ;)

Dette ble etter hvert veldig langt, hehe

Håper du svusj og alle andre som er innom får en flott dag

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg som liker å gå mer enn å jogge, var dette gode nyheter! Får ikke orden på den pulsklokken jeg har. Den fulgte med abonnementet på bladet iForm. Kanskje jeg skulle prøve en annen? Har dere noe å anbefale? Den må være enkel og lettfattelig å bruke. Hater masse teknisk dill...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du jo praktisk talt holdt vekta over sommeren Smallgirl. Det er utrolig flott synes jeg! Tror ikke jeg kan ha noe håp om å klare det noen gang. Det blir nok opp litt om sommeren og så en liten høstsjau for å komme meg ned igjen i matchvekt på meg. Men først må jeg jo ned alt jeg skal da, og det tar visst tid, men klare det SKAL JEG!!!!!

Nei, jeg kan jeg nok ikke si at jeg trener flere ganger om dagen, Ninni, men jeg får stort sett til enten treningssenter eller tur. Målet framover derimot, er å få til en tur hver dag, i tillegg til senter 4 ggr i uka. Det gjorde jeg i vinter og var veldig fornøyd med det. Det varierer også litt hvor lenge jeg trener på senteret avhengig av dagsform (som forresten variere noe veldig). Absolutt minimum er 3 kvarter, men denne uka har jeg vært fin i kroppen og trent halvannen times økter uten problemer i tillegg til turer.

En god uke, JA TAKK til mange fler av dem!!!!!!!!!!;):D

(og så satser jeg på at dette forbaska

vektplatået slipper taket NÅÅÅ!!!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg som liker å gå mer enn å jogge' date=' var dette gode nyheter! Får ikke orden på den pulsklokken jeg har. Den fulgte med abonnementet på bladet iForm. Kanskje jeg skulle prøve en annen? Har dere noe å anbefale? Den må være enkel og lettfattelig å bruke. Hater masse teknisk dill...

I at dette er gode nyheter :)

Når det gjelder pulsklokke, så har jeg en polar F6 og jeg synes den er enkel i bruk. Det eneste jeg gjorde var å legge inn vitale mål. og max og minimumspulsen. Etter det var det bare å sette på seg beltet med pulsmåleren og sette i gang. Den viser daglig brukt tid på trim, antall forbrukte kcalorier, fettprosenten av det, maxpulsen og gjennomsnittspulsen. Jeg synes den er enkel i bruk. Det går an å legge inn andre ting også, men det har ikke jeg bryyd meg om ;)

Håper du får en flott dag Ninni:)

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du jo praktisk talt holdt vekta over sommeren Smallgirl. Det er utrolig flott synes jeg! Tror ikke jeg kan ha noe håp om å klare det noen gang. Det blir nok opp litt om sommeren og så en liten høstsjau for å komme meg ned igjen i matchvekt på meg. Men først må jeg jo ned alt jeg skal da' date=' og det tar visst tid, men klare det SKAL JEG!!!!!

Nei, jeg kan jeg nok ikke si at jeg trener flere ganger om dagen, Ninni, men jeg får stort sett til enten treningssenter eller tur. Målet framover derimot, er å få til en tur hver dag, i tillegg til senter 4 ggr i uka. Det gjorde jeg i vinter og var veldig fornøyd med det. Det varierer også litt hvor lenge jeg trener på senteret avhengig av dagsform (som forresten variere noe veldig). Absolutt minimum er 3 kvarter, men denne uka har jeg vært fin i kroppen og trent halvannen times økter uten problemer i tillegg til turer.

En god uke, JA TAKK til mange fler av dem!!!!!!!!!!:):D

(og så satser jeg på at dette forbaska

vektplatået slipper taket NÅÅÅ!!!!!)[/quote']

Jo jeg har jo egentlig holdt vekten fra mai og til nå, men den har vekslet med ett par kilo underveis. Men det kan jeg leve med :)

Klart du klarer å komme ned i matchvekt, med den innstillingen du har. Selv om du nå er på ett vektplatå, så biter du tennene sammen og står på videre. Jeg var nok skikkelig heldig for jeg slapp unna de, og etter som det høres ut på dere andre som har hatt de, er det en hard kneik å komme over ;)

Jeg syns du er utrolig flink som orker det med treningsstudio, det er noe som aldri har vært noe for meg.

Stå på kess, så løsner det nok snart igjen

Håper du får ei flott og sunn helg

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...