Gå til innhold

20 kg til sommeren?


Dudu
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har akkuart født, dvs. for 17 dager siden. Har tidligere fulgt flere Grete Roede kurs, men under svangerskapet lot jeg kalorier og trim-poeng seile sin egen sjø, og la på meg nærmere 25 kg. Jeg veier nå 90 kg, og vil ned til 69, innen 1.juli 2006. Det burde vel være mulig?

Er det for tidlig for meg å følge opplegget siden det er så kort tid siden jeg fødte? Hadde et ukomplisert svangerskap og fødsel, og føler meg i god form på alle måter nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, jeg er ikke noe jordmor eller lege!!! men det er aldri får tidlig eller får sent og legge omm livsstilen, får det er jo det vi gjør!!! kos deg masse med den nye verdens borgeren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

20kg til sommeren burde være godt mulig, men jeg vil rådført meg med lege eller spurt ekspertene her inne om råd før jeg gikk i gang med slanking. De vet kanskje hva som er forsvarlig eller ikke.

 

Uansett lykke til og jeg tror at du kan klare det!!!

 

klem cice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye med baby. For en fantastisk følelse det er å få den etterlengtede babyen ut og kjenne lukten av den fantastiske skapningen...

 

Jeg har selv en datter på 1 og et halv år og jeg begynte å følge GR opplegget to uker etter fødselen. jeg talte ikke kalorier men begynte å spise regelmessig og mer frukt og grønt. resultatet kom raskt og det ble derfor enklere å følge opplegget helt etter ett par måneder. Jeg var veldig forsiktig med treningen etter fødselen, hvertfall de tre første månedene. Men jeg gikk tur med babyen ca 1 time hver dag de første månedene. Etterhvert begynte jeg å trene på romaskin to til tre ganger pr. uke. Resultatet er 17 kg minus på 7 mnd. Nå har jeg holdt det resultatet i ett ar og skal nå begynne på neste runde. Håper på 15-20 kg før sommeren..

 

Lykke til

 

Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dudu!

 

Gratulerer med knøttet! 20 kilo på ett halvt år burde gå greit til vanlig, men jeg synes det høres mye ut hvis du ammer.

 

-For det første, ved for stor vektnedgang blir meleproduskjonen redusert, og du risikerer å miste melken.

 

-For det andre, tungmetaller og giftstoffer som du har lagret i løpet av ett langt liv skilles ut i melken når kroppen din mister fettet. Dermed risikerer du å overføre skadelige stoffer til knøttet.

 

Mener GR anbefaler max 0,5 kg i uken når man full-ammer (dermed burde du holde på i 40 uker, og burde ikke gjøre dette så fort som du ønsker!), men det kjøres altså kurs for ammende også! Hvis jeg var deg ville jeg meldt meg på ett kurs og snakket med lege/jordmor om dette! Jeg for min del valgte å vente med den største vektnedgangen til jeg mitt knøtt spiste endel fast føde ved siden av brystmelk..

 

Pass på deg selv og knøttet!

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Man mister ikke melken ved å slanke seg og en trenger heller ikke være redd for å overføre giftstoffer til barnet via melken. Det er stress som reduserer melken. Om den ammende ønsker å gå ned i vekt like etter fødselen så er det ingenting i veien for det, det er tvert i mot en svært gunstig tid å gå ned i vekt så sant man slanker seg ved å tenke sunt og følger feks GR sine råd. Amming i seg selv er svært ennergikrevende og det er svært viktig er at man drikker godt, noe som også er i tråd med GR's råd.

Jeg ville ikke være betenkt med å gå i gang så sant du er frisk og at slankekuren innebærer et sunt fornuftig kosthold i tilleg til mosjon etter egen form.

 

Tillegg

Er enig i at 20 kg er vel mye før sommeren.

Alt vi spiser går jo over i melken enten kosholdet er bra eller dårlig, derfor tenker jeg det uansett er fordel med et sunt kosthold både for barnet og morens helse.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamCam

GR har ganske moderate anbefalinger i forhold til ammende, og det er blant annet fordi overdreven slanking (GR er ikke overdriven slanking) kan føre til at man mister melken! -Vi lagrer fett under svangerskapet for å ha noe å tære på under ammingen, så fra naturens side er det meningen at vi skal gå ned i amme-perioden, men alt med måte! 20 kilo på 20 uker er ganske raskt nedgang, og GR anbefaler 0,5-1 kg i uken for ikke-ammende. -Med andre ord: Bruk gjerne ammetiden til å få det gode kostholdet og trimmen på plass, men ikke overdriv! -Spis nok, drikk nok og pass på barnet, deg selv, og melka!

 

Cibb; Hvor har du det fra at det ikke overføres giftstoffer i melken? Dette ble jeg advart mot av jordmor og lege da jeg var gravid. Har søkt endel på nettet også, og de fleste mener det er en risiko, selv om den kanskje ikke er så overhengende nå som vi har kvittet oss med de mest skadelige stoffene pga miljø-satsning og mer oppmerksomhet på dette.

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GR har ganske moderate anbefalinger i forhold til ammende' date=' og det er blant annet fordi overdreven slanking (GR er ikke overdriven slanking) kan føre til at man mister melken! -Vi lagrer fett under svangerskapet for å ha noe å tære på under ammingen, så fra naturens side er det meningen at vi skal gå ned i amme-perioden, men alt med måte! 20 kilo på 20 uker er ganske raskt nedgang, og GR anbefaler 0,5-1 kg i uken for ikke-ammende. -Med andre ord: Bruk gjerne ammetiden til å få det gode kostholdet og trimmen på plass, men ikke overdriv! -Spis nok, drikk nok og pass på barnet, deg selv, og melka!

CamCam[/quote']

 

Enig i at GR ikke er overdreven slanking, men sundt kosthold. Jeg er en av de som har gått "Mor&Barn"kurset til GR - anbefales. Som jeg har sagt før, så spiste jeg ikke så sundt da jeg ammet de to eldste!!! 5 melkerasjoner, 4 fruktrasjoner, ikke godter/sjokolade/kaker. Mye grønnsaker og vann! Begynte da Lillegutt var 2mnd - snakket med kurslederen først og hørte hva hun syntes. Har gått ned 0,6kg i snitt i uken over et halvt år. Når vi er på barseltreff og noen av jentene i gruppa ikke har spist frokost før vi treffes og "kaster seg over" kakefatet så tenker jeg at det hadde jeg også gjort, hadde jeg ikke begynt på GR! Jeg har spist frokost før vi treffes, står over kakene, men spiser brød og pålegg som vi alltid har på treffene. Når da enkelte helsesøstre eller andre snakker om at man ikke skal slanke seg når man ammer, så bør man kanskje ta en titt på den ernæringen som ammende får i seg!! Ja, jeg slanker meg jo, men spiser mye sunnere enn noen gang! Konklusjon - mer fokus på rett ernæring/kosthold på helsestasjonen/lege etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...