Gå til innhold

Planlegging av graviditet


Gjest stinis

Anbefalte innlegg

Min kjære samboer og jeg skal prøve å bli gravide fra slutten av mai 2008. Jeg går nå mitt andre GR-kurs, og har gått ned 9 kilo totalt. Fra 109,2-100,2. Håper på et nytt tall neste veiing. Vil fortsette på GR-kurs under hele graviditeten.

 

Noen som er i samme båt, og planlegger en graviditet uten å rase oppover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 418
  • Created
  • Siste svar

Hei!

Ja, er litt i samme båt. Vurderer graviditet, men må ned en del kilo først. Gå på kurs nå, snart ferdig med to uker. Hadde gått ned fryktelig lite første uke, men vet at det er vinglasset om kvelden som har skylda for det.

Denne uka har jeg vært mye flinkere, maten er liksom ikke mitt problem når jeg er på kurs.

Skal fortsette på kurs gjennom graviditeten.

Er dette ditt første barn? Jeg er 39 år og har to gutter på 11 og 13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir mitt første barn ja. Under en måned igjen til vi skal begynne å prøve, skikkelig spennende!!!

 

Koselig at flere er i samme båt. Jeg er 171 og veier den dag i dag 99,4 kilo. har gått ned 11,8 kilo, og håper på fire-åtte til før jeg blir gravid, regner ikke med at det klaffer under den første eggløsningen, for da har jeg sikkert litt p-pillerester i kroppen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

jeg henger meg med her, planlegger å bli gravid, men må ned noen kg først, veier i dag 131,2 jeg er 168 høy og 22 år, går ikke på noe kurs men prøver hardt på egenhånd, men det er ikke bare enkelt. har dere noen gode tips tar jeg gjerne imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

sluttet på p-pillen på torsdag, fikk mensen i dag, og venter i spenning på eggløsningen om 10-14 dager, håper det går da, men er realistisk, klaffer ikke alltid med en gang.

 

er 20 år, veier i dag 96,6 kilo, ny veiedag på torsdag, ganske så spent:) koselig at du vil bli med å dele tanker og sånn liz.

 

synes du det er vanskelig på egenhånd, vil jeg absolutt anbefale et kurs, motivasjonen og alt er veldig mye enklere da, det er verdt pengene!!!

 

Hilsen meg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det går greit, men det hender at motivasjonen blir litt borte. nå for tiden går det veldig bra, har klart å gå ned 4 kg på 4 uker, uten å gjøre så veldig mye, skal starte å trene litt mer, det blir nok enklere nå som jeg ikke har så veldig mye å gjøre, jobber, går på skole og har hatt praksis, men nå er jeg ferdig med den. kanskje ikke så spennende for dere men jeg sliter litt med uregelmessig mens, kan være borte i opptil 2 mnd for så å komme tilbake for et par dager og så blir den borte igjen. Legen min vil ikke gjøre noe, vurderer å kontakte en gynekolog, begynner å bli redd for at noe er galt med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

kjedelig å ha en lege som ikke hører. ta kontakt med en gynekolog du, så ber du han eller henne å se på det, sikkert ikke no farlig, men veldig greit å være sikker.

 

har gått ned en hel del selv de sist ukene. 4,4 kilo på 3-4 uker, er kjempe fornøyd. har gått ned fra 111,1 til 95,1. ganske mye når jeg tenker etter. morsomt.

 

da blir det liksom litt lettere å være gravid. men den tid må jo komme først da:)

 

hva studerer du liz?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg driver med videreutdanning i spedbarn og barsel, blir det samme som en barnepleier. bra resultat du har fått, skulle ønske det var jeg som var under 100, men det tar nok litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

det hørtes utrolig spennende ut, skal bli lærer jeg da:) tenker jeg iallefall, hehe. du kommer nok under 100 etterhvert du også;) lykke til.

 

vil ha eggløsning snart jeg:S noen få dager igjen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe jeg håper da det, skjønner at du er spent nå siden du er så nærme, håper du får det til. ;) jeg jobber hardt for å komme meg under 100, det har jeg ikke vært på mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det tror jeg også, for nå har jeg bestemt meg, jobber for tiden som nattevakt på sykehjem, og blir skikkelig fysen etter noe godt midt på natten når jeg begynner å bli trøtt. men de siste gangene nå har jeg klart å holde meg til salat, noe jeg egentlig synes er kjempe godt, men nesten aldri spiser, er litt stolt av meg selv hehe. hjåper vekten har gått ned til neste veiedag. hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

det er jo kjempe bra liz! her rusler og går det. var på fisketur i går med samboeren og en liten gjeng, utrolig deilig vær, en vellykket tur.

 

skal ut og grille hos svigers i dag, får håpe de griller noe litt sunnere enn pølser, hehe:) ingen eggløsning her enda forresten, sjekker daglig, hehe. gleder meg så til å se om det klaffer allerede første måneden vi prver.

 

synes det er så mye lettere å holde meg til den maten jeg trenger når jeg er på jobb eller hjemme. så fort jeg er borte hos noen eller skal avgårde blir det så vanskelig å beregne mat og sånn. skal på festival på lørdag, og på tur med ei venninne og datteren på tirsdag, gruer meg litt, men det blir jo koselig med en tur da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som en bra start på sommeren, jeg skal kanskje ut å bade i morgen når jeg er ferdig på nattevakt. er enig med deg i at det er lettere å beregne hjemme en borte, men vi får gjøre vårt beste. så får vi se hva resultatet blir. lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TooFatToBeGood

Jeg har et barn og ønsker meg inderlig et til. Jeg er 172 høy og veier ca. 120 kg. Jeg er 36 år og den biologiske klokken har begynt å tikke mot slutten. Må ned til 80 kg før jeg kan prøve å bli gravid igjen. Hvorfor jeg har satt meg det som mål? Sist jeg var gravid måtte jeg ta blodfortynnende sprøyter i magen to ganger om dagen fordi jeg var i risiko gruppe når jeg veide over 100 kg... I tillegg måtte jeg ta diabetes test... Sett på og dømt!!! Barnet mitt vokser til og andre barn kommenterer at jeg har stor rompe, stor mage - har jeg baby i magen? Det er sårt og jeg vil at barnet mitt skal vokse opp uten å være flau over mammas store kropp. Det holder at jeg er det! Jeg har akkurat begynt på GR kurs 3. Tok to for ett år tilbake. Falt tilbake til gamle synder. Nå er det påen igjen. Håper jeg klarer det. Jeg føler at partneren min forventer at jeg klarer det - han vil jo og ha barn. Hvordan opplever dere andre støtte fra partner? Håper på hjelp og støtte fra dere andre likesinnede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

min samboer tar det hele veldig bra. jeg gikk opp i vekt i forbindelse med at broren min døde, før det lå jeg mellom 85-95 (litt for mye det og) men fra sommer til jul i fjor gikk jeg opp til 111,2 kilo. og nå er 16,1 kilo borte. er veldig fornøyd med deg:D

 

Trist å høre at ungene til barnet ditt sier slike ting, er en lang og tung vei å gå fra 120 til 80, men jeg er helt sikker på at du klarer det hvis du er motivert, noe det virker som du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TooFatToBeGood

Så koselig å høre at du har gått ned 16,1 og er godt under den magiske 100 grensa! Jeg håper jeg klarer å bli like flink:-) Det hjelper å se at andre klarer det. Jeg gikk ned 1,5 første uken og er kjempefornøyd med det. Selv om jeg vil ned i vekt er jeg redd for ikke å ha det som skal til... Jeg vet ikke om jeg tåler å mislykkes mer - og håper det ikke blir til en selvoppfyllende profeti. GR kurs 3 har heldigvis mye fokus på mentel trening. Tror det er det jeg trenger nå;-) Takk for svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

jeg merket at jeg noen dager begynner å bli lei, i går lagde jeg kake til ungene jeg har i barnehagen, sto og småspiste glasur, og den er ikke gr vennelig. men det ble ikke mye.

har veiedag i morgen, er ganske spent. går kurs 3, og de siste 3-4 ukene har jeg gått ned 1,8 1,1 og 1,5, tviler på at det går like bra i morgen, skjønner ikke helt at det har gått så bra de siste gangene heller, men sier ja takk:)

 

jeg er helt sikker på at du kommer til å klare dette!!! absolutt. som vi alle vet så kreves det trening og motivasjon, derfor synes jeg det er greit å ha et kurs å gå på, og jeg vil ikke "skuffe" kurslederen ved at det har gått dårlig en uke. veldig motiverende og skrive her inne og, og treffe andre i samme situasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt å få "skikkelig" mage snart :) Burde nok vente til jeg hadde gått ned en ti kg eller så, men siden vi må ha prøverør uansett så får jeg slanke meg til vi forhåpentligvis blir så heldige at jeg slipper å slanke meg lenger :D Men jeg skal være flinkere neste gang jeg blir gravid. Har to ganger gått opp 20 kg, og det var en lang og kjip vei ned til matchvekt igjen.

 

Vi skal ha første forsøk i juni, og jeg er ganske spent. Litt surt at jeg ikke klarte å gå ned noe særlig før dette forøket, menmen... Flere som er på prøverørskarusellen her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

er ikke på prøverørkarusellen, men har eggløsning om et par dager, gruer meg og gleder meg noe helt sinnsykt samtidig!!! virkelig spennende. men nå må jeg ha meg litt frokost:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinis

huff, synes det tar fryktelig lang tid før den eggløsningen kommer altså, selvom jeg vet at den egentlig kommer mellom i morgen og mandag, synes jeg godt den kunne kommet nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen av dere som har prøvd eggløsningstester før? har nå prøvd sammenhengende i et par uker, men har ikke funnet ut når jeg har eggløsning, skulle jo hatt det nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dytter denn opp. fremdeles ingen eggløsning, holder på å få fnatt!!! skal egentlig ha mensen på mandag, sluttet på pillen for en måned siden, og vet at det kan bli forskjøvet litt oga det, men fy så kjedelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da vi prøvde å bli gravide med minste snupp. Da leste jeg endel på forskjellige forum rundt omkring. Det kan visstnok være vanlig at det tar litt tid før syklusen blir stabil etter at man har gått på p-piller, så om du ikke finner eggløsning nå kan det kanskje være en ide og vente til du har hatt en mens så slipper du å bruke uendelig med tester, og i tillegg vil du kanskje spare deg selv for litt frustrasjon?;)

 

Mener også å huske at det beste tidspunktet for å teste er på ettermiddagen. Legger ved en adresse til en nettside med masse info som jeg fant veldig nyttig da vi var i prøvefasen:) http://pernille.info/

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Jeg og sambo er nå i vår 2.pp ;) Jeg prøver så godt jeg kan å passe på hva jeg spiser, har gått ned 4 kg siden januar og har 8 kg igjen til jeg har nådd målet mitt. Har hørt i mange år at det er lettere å bli gravid mens man slanker seg, så håper virkelig at det er sant :)

Når jeg blir gravid håper jeg å fortsatt klare å spise sunt og trene regelmessig slik at jeg ikke fyker opp i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...