Gå til innhold

Planlegging av graviditet


Gjest stinis

Anbefalte innlegg

hehe, tipper at de ikke merker noe så lenge du lager deg alkoholfrie drinker. Folk er jo gjerne mest opptatt av seg selv, og får jo mindre og mindre med seg utover kvelden. Det er når du demonstrativt setter cola-flaska på bordet når alle andre drikker vin, at folk begynner å lure.

Skal du teste fredag morgen?

 

Jeg er litt irritert på venninna mi akkurat nå. Hun som er gravid i uke 18. Jeg er glad på hennes veiene, helt oppriktig, men nå klager hun over at det er så slitsomt å være gravid, føler seg uggen osv osv. Det er sikkert sant det, men jeg synes hun burde forstå at jeg ikke er den rette personen å klage til akkurat nå.

Lurer på hva folk tenker noen ganger. Jeg er ikke så sår altså, men har en annen venninne som RETT etter at jeg hadde fortalt at vi slet litt, fortalte livlig om hvor utrolig lett det gikk å bli gravid for henne. - "Jeg som hadde trodd det skulle ta flere måneder!"- Hun er ikke slem, men litt kort i hue.

 

Har ikke noe tro på denne pp'n jeg heller, selv om den ikke har begynt. Jeg vet jeg må ha trua, hvordan skal vi få tak i den?? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 418
  • Created
  • Siste svar

Ja, det blir testing fredag morgen. Så fremt TR ikke har dukket opp. Vurderte et halvt øyeblikk å teste allerede i morgen, siden det er 28 dager etter siste mens, men vil jo bare være dumt siden forrige syklusen var på 30 dager.

 

Jeg har også venninner som "skryter" av at det gikk på første forsøk. Men de vet ikke at jeg prøver, så jeg må liksom bare bite det i meg... Teit av meg å bli irritert, men det er vel misunnelse...

 

Nei, den trua er ikke hos meg heller... Men like greit. Stresser mindre da!

 

Har du begynt med hostesaft og sånt? Spent på om det kommer til å virke!

 

Diskuterte nå litt med samboeren. Jeg sa at når vi hadde prøvd ett år kom jeg til å søke hjelp. Da mente han at skulle vi ha hjelp kunne vi like godt få tvillinger (akkurat som om vi kunne bestemme det selv, hehe!). For da hadde vi liksom fått de barna vi skulle ha :-)

 

Det er litt morsomt, for jeg har alltid ønsket mange barn, mens han ville stoppe med to. Realisten i meg synes det er greit å stoppe på tre. Så der har vi vært uenige. Men nå virker det som om han har åpnet seg litt for flere :-) Men da presiserte han "men det blir ikke flere enn tre!". Helt greit for meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det blir tre da? Hehe. Man kan jo nesten si at "da tar vi tvillinger", for ved prøverør er det jo ofte det blir tvillinger.

Jeg har også sagt til samboer at hvis ingenting har skjedd til etter sommerferien, skal vi søke hjelp, men jeg har jo sjekket meg med innvendig UL nå allerde, og alt var fint- sa da er det nok hormonkur ( Pergo, tror jeg det heter), og sjekk av hans svømmere + at vi setter oss på venteliste til prøverør. Og så går det sikkert mange måneder før noe mer skjer, eller vi får noen svar. Og imellomtiden prøver vi vel videre.

Greit å ha en plan. Og jeg synes også det hjelper å tenke at vi har det kjempefint vi tre også.

Sønnen min bli 3 år på lørdag da. Håper han blir storebror før han fyller 4.

 

Jeg har også lyst på tre. Men vil at sistemann ( hvis vi noen gang får til noen fler i det hele tatt, da), skal være en attpåklatt. En liten en rett før jeg fyller 40, eller noe. Det er jo ikke mer enn 8 år til. Men da er sønnen min 11, lillesøster ( håper jo på jente) 7 når attpåklatten kommer.

Da må vi takle trass og tenåring på likt, da men. Hehe, det er lov å drømme.

 

Hvor ser du for deg at du er om 5 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren ser også for seg at nr 3 blir attpåklatt, men jeg er ikke sikker... For hvis det blir så lenge til, blir jo den siste som et enebarn... Så da må vi i så fall få to til, hehe!

 

Om fem år... Da er jeg vel ikke så mye lengre avgårde enn i dag... Er kanskje gift og har et barn til forhåpentligvis :-) Håper vi er godt i gang med husbygging et eller annet sted i nærheten, eller kanskje til og med flyttet inn! (Trenger større plass til alle barna vi skal ha, hehe!) Enn du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper også at jeg har et barn til, og da må jeg jo begynne å tenke på attpåklatten før jeg blir altfor gammel. Ellers er jeg gift ( skal gifte meg sommeren 2010) og så håper jeg at vi fortsatt bor i huset vårt. Vi kjøpte, pusset opp og flyttet inn i huset vårt i fjor.

Pga. finanskrisen sliter vi økonomisk nå, så jeg er bekymret for om vi får beholde huset. Jeg tror det, samboer sier at vi selvfølgelig gjør alt som skal til. Så nå skal vi leie ut kjelleren, og jeg skal be om lønnsøkning bla. Men det er ikke lett. Jeg tenker egentlig mer på finanskrisen som har rammet oss, enn på babylaging, og ihvertfall slanking ;-)

 

Men om 5 år håper jeg alle problemer er løst....

Eller allerde om ett år kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde også tenkt å gifte oss sommeren i 2010, men det ser ut som det blir utsatt. Har lyst å være ferdig med graviditet og amming når jeg skal gifte meg, er stress nok med et bryllup. Så kanskje i 2011...

 

Jeg tror vi er sikre på den økonomiske siden. Vi har i grunn ikke så høy gjeld, så tror vi skal klare oss greit. Tror også vi er sikret jobbmessig.

 

Håper det ordner seg for dere. Er kjempeslitsomt å ha økonomiske problemer. Det er jo bra dere har utleiemuligheter da, det hjelper jo helt klart på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sånn at vi sliter med å ha mat på bordet. Men vi har kjøpt et hus i Oslo, og det er ikke billig, så vi har ganske mange millioner i gjeld. Det har gått greit å betjene til nå, men min samboer er selvstendig næringsdrivende innefor eiendom, og der har markedet kollapset. Så hvis det ikke tar seg opp innen 6-9 mnd, sliter vi.

Men jeg tenker, det verste som kan skje er at vi må selge huset og flytte i leilighet. Fortsatt i Oslo det også. Jeg har blitt veldig glad i huset, og har sett for meg at vi skal bli gamle der, at barna skal gå på skole her. Men vi har hverandre og er friske og lider ingen nød, så noen krise i ordets retter forstand er det ikke uansett.

Samboern min er fra en mindre by på østlandet, og han "truer" med at vi må flytte dit, siden boligprisene i Oslo er så sykt høye. Men jeg må innrømme at jeg bor heller i en leilighet i Oslo på 50 m2, enn et hus der.. Uff, høres sikkert helt idiotisk ut, men sånn føler jeg det.

 

Hvis du blir gravid innen noen måneder, er du vel ferdig med amming til sommeren 2010? Hvor lenge ammet du jenta di?

Jeg sluttet ved ca 9 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammet til hun var 14 mnd. Tenker å amme neste i rundt 12 mnd. Skulle jeg blir gravid i neste pp, føder jeg i september, og slutter jeg og amme etter 12 mnd er det jo i september 2010...

 

Er egentlig fristet til å gifte meg nå i julen, men da blir det bare på et kontor... Vi har snakket litt om det, og jo mer jeg tenker på det, jo mer spennende høres det ut. Er litt redd for at et bryllup vil bli utsatt og utsatt til vi er så gamle at vi ikke orker det likevel... Men samtidig er det jo noe med den hvite kjolen og kirken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man skal vel egentlig amme så lenge som mulig.

Men gjør det så mye at du ammer litt selv om du gifter deg? Ungen kan jo få flaske akkuart den kvelden?

Jeg skjønner det med hvit kjole i kirken, og stor fest. Jeg vil ha det, så vi tar sikte på august 2010, og så får det heller bli utsatt skulle en graviditet kræsje med bryllup.

 

Men dere kan jo gifte dere to ganger? På kontor nå i jula, og så på nytt om 2-3 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom jammen tanta! Da blir det full fres i helgen! Jeg ble faktisk mer skuffet enn jeg trodde jeg skulle bli. Jeg visste jo at jeg ikke var gravid, og at det ville være så mye lettere med fester og julebord om jeg ikke var det... Så ble overrasket over at jeg ble såpass skuffet. En liten klump i halsen, og en følelse av at jeg ikke kommer til å klare å bli gravid! Men det går over! Greit at tanta kom nå når hun først skulle komme! Neste ikm blir mellom 24-26 desember! Tenk for en julegave det hadde vært da!! Må nok ta en test på julaften da... Eller... kommer vel til å bli trist om den er negativ da... Kanskje best å vente...

 

Kommer ikke til å gifte meg to ganger. Da må jeg i så fall bytte mann i mellomtiden, og det håper jeg ikke skjer!

 

Joda, det er ikke det at jeg ikke kan drikke. Men jeg blir litt rar når jeg ammer. Så tror ikke jeg kommer til å være i noe romantisk stemning, og det er jo ikke en god forutsetning når man skal gifte seg... Men om vi gifter oss i 2010 eller 2011 spiller jo ikke så stor rolle da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så kjipt med tanta! Jeg skjønner så utrolig godt hvordan du har det. Reagerte på nøyaktig samme måte da jeg fikk tanta forrige fredag. Hadde sagt til meg selv at "nei, jeg tror ikke jeg er gravid", men likevel var håpet tent for fullt selv om jeg prøvde å fortrenge det. Da tanta kom ble jeg motløs og trist og frustrert.

Jeg merker at du prøver å være positiv, og det er kjempebra, men det er lov å ta en dag og være litt lei seg også. Men det er også litt trygt å kjenne reaksjonsmønsteret sitt. Om en dag eller to er optimismen tilbake for fullt!

Du blir gravid til slutt- ble ikke du spådd å bli gravid i 6 pp? Da blir det julegave!

Nå kan du drikke og kose deg på fest og julebord- og utenom julebordene kan du gå ned mer i vekt hvis du ønsker det.

Ellers har du blitt gravid to ganger før, så kroppen din kan. Noen kropper bruker bare litt lenger tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ihvertfall bli gravid. Men fertiliteten kan jo ha blitt dårligere, enten hos meg, hos han eller begge... Så kanskje jeg må være forberedt på at dette kan ta mer enn ett år...

 

Jeg ble spådd å bli gravid i 6 pp, så håper så inderlig det stemmer!

 

Jeg har tenkt litt på om vi skal lage oss en egen tråd her inne nå... Siden de som begynte på denne tråden ikke er med lenger... Hva tror du? En egen "skravletråd for prøvere"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kanskje en god idè. Jeg har tenkt litt på det med at det ikke går ann å sende private meldinger. Hva gjør jeg evt. for å endre det. Har tenkt litt på å opprette en ny bruker evt.

Det er jo endel privat vi skriver her- hvis f.eks en venninne hadde lest igjennom alt jeg har skrevet her hadde hun skjønt hvem jeg var. Ikke at det gjør noe egentlig... og jeg tror de færreste orker å lese igjennom alt her nå.

 

Du kan helt sikkert bli gravid, akkurat som før. Det har jo tatt tid de andre gangene også. Du er bare 26 år! Hvordan går det med røykingen til samboern din forresten? DET hadde jeg sagt, hvis jeg var deg. Jeg har gitt min samboer beskjed om å la være å røyke på fest til og med. Og jeg setter fram sink og selen til han hver dag. Nå er vi begge rimelig klare for å få det til. Etter sex på mandag sa han "sleng opp beina, nå!". Hehe. men jeg skjønner at det kan bli litt press.

 

Gi deg selv lov til å være lei deg i dag! Gå hjem og gråt en skvett, og utover kvelden er du like optimistisk som før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt tanken jeg også... at noen lett kan gjenkjenne meg her...

 

Samboeren er i gang med røykesluttforsøk nå. Han kuttet på mandag, og er innstilt på å klare det. Jeg skal forsøke å støtte ham, men er redd for at festen på lørdag kan ødelegge hele røykeslutten... Det er jo da det er lettest å sprekke. Men han sier at han er ferdig å røyke nå, og skal ikke festrøyke heller, så er veldig spent!!

 

Jeg kjenner det hadde vært godt å gråte litt, men får ta det i dusjen i kveld... Har fullt program i dag med middag hos mine foreldre og trening etterpå... Godt å ha deg å snakke med ihvertfall! Noen i samme situasjon som vet åssen det er.

 

Vet forresten ikke hvordan man får åpnet for å skrive private meldinger, men du kan jo skrive til support og spørre, så ordner de det sikkert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er gode sjanser for at samboern din klarer å slutte å røyke! Kjenner igjen holdningene fra boka. At han "er ferdig med å røyke". Bra!!

Det er kjempeviktig at du støtter han nå, og at du for eksempel ikke festrøyker på lørdag du heller. Jeg tror dere klarer det!

 

Du får bite tenna sammen og holde maska ut dagen, og åpne kranene ( i dobbel forstand) i dusjen i kveld. Kan du få samboern din til å trøste deg, eller vil du ikke vise han at du er så lei deg?

Samboern min trøstet meg jo litt, men ba meg skjerpe meg. Synes det var litt dumt sagt, ihvertfall akkurat da. Vi må ha lov til å reagere. Det er jo noe vi har håpet på hele måneden, som ikke ble noe av. Men da er det godt å vite at det kommer mange sjanser til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende han vil merke at jeg er litt nedfor, men jeg holder maska ovenfor ham. Han synes ikke vi skal stresse og hvis jeg nevner noe om prøving eller noe, så mener han at grunnen til at jeg ikke blir gravid er fordi jeg stresser med det... Og han synes bare jeg er sutrete om jeg gråter og ville nok sagt noe av det samme som din samboer, at jeg må skjerpe meg. og det trenger jeg jo ikke akkurat å høre nå...

 

Jeg burde sikkert la være å festrøyke for min egen del, men jeg tror i grunn ikke det spiller noen rolle for ham om jeg gjør det eller ikke... Men han har en kompis som kommer på festen som også nettopp har sluttet å røyke, så da håper jeg litt på at de motiverer hverandre. Kanskje de tenker at "klarer han å la være i kveld, så skal jammen meg jeg og greie det"...

 

Denne pp'en orker jeg ikke noe annen hver dag stress, får ta det som det kommer. Vi er nå inne i en skikkelig tørke-periode... Så får håpe vi lader opp til den fruktbare perioden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen !

 

Hvordan går det med deg i dag? Er du fortsatt litt deppa, eller er optimismen tilbake? Håper det går bedre. Ny måned snart, og nye muligheter!

Det er jo sant at man ikke skal stresse med dette her, men du stresser jo ikke mer ved å enkelte ganger få lov å dele tankene og frustrasjonene med samboern din? Han vet jo at dere prøver, så det må vel være lov å snakke litt om det?

Her er vi i gang med EL uka ( tror jeg, da- har jo null kontroll på EL), så i går var det på'n igjen. Samboer er så klar for å få det til nå, at det er ikke jeg som trenger å ta initiativ.

Han hadde hatt en lang dag på jobb, og så var han på trening. Så da sa han bare at nå fikk jeg bli med opp..

Etterpå måtte vi le av det, men det er jo positivt at han får det til, da. Vi får jobbe med de romantiske sidene av sexlivet senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, ferdig med den verste deppingen nå :-) Hadde lite tid å deppe i går ettermiddag, så det gikk nå egentlig fort over. Fortalte samboeren at jeg fikk mensen i går, og da spøkte han litt med at det ikke ble noe sex denne pp'en for han ville ikke ha barn midt i jaktstarten. Men så sa han etterpå at vi fikk nå bare kjøre på med sex denne pp'en. Vet jo at han også vil jeg skal bli gravid, men han tenker ikke så mye på det, så det er litt godt når han sier sånt :-)

 

Nei, det er lite snakk om prøving hos oss. Han vil ikke ha noe press, og hvis jeg begynner å gnåle og vise frustrasjon tror jeg bare det vil lage dårlig stemning. Og det orker jeg ikke. Han tar dette helt med ro, og det er ikke så lett når jeg selv gjør alt jeg kan for å få det til...

 

Han klarer seg fortsatt uten røyk :-) Han er veldig optimistisk selv, så nå håper jeg bare det blir varig!

 

Ikke så veldig romantisk å ha sex på kommando nei, hehe. Men klart må man, så må man. Har EL rundt den 10-12. og er bortreist den 9. og 10. Ikke helt bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...