Gå til innhold

Planlegging av graviditet


Gjest stinis

Anbefalte innlegg

  • Svar 418
  • Created
  • Siste svar

Snurpa: nå ble jeg litt rørt, tusen takk:) har lest rapportene på tråden deres, og synes dere harvært kjempe flinke! motiverende å se at det går an å gå ned i vekt etter fødselen og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg dukket bare helt tilfeldig innom og har lest meg igjenom "kjente" problemer... Stå på dere alle! Selv har vi prøvd i over 4 år uten noe hell, men men. Fant vel ut at det måtte slanking til, har vært på omkring 100kg og 162 høy men uten "organisert" tilbud har jeg ikke kommet meg spesielt i gang før det startet GR her i vinter og har nå gått ned over 10 kg :-) Så gir ikke opp håpet i alle fall- er startklar til kurs 3 til uka.

 

Skjønner godt frustrasjonen med at "alle" blir gravide, en venninne av meg hadde til og med en abort denne uka- hun hadde selvflgelig ikke planlagt noen graviditet :-/ Blir litt småfrustrert når alle maser på om ikke vi skal få barn snart men men. Blir liksom forventet at alle har barn og da er det ekstra sårt når man prøver uten resultat.

 

Skal prøve å følge dere opp, men er ikke innom dataen altfor ofte. Og så skal jeg ikke "knuse" dere helt med mitt tidsforbruk på å bli gravid. Men jeg krysser fingrerne for dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurpa: nå ble jeg litt rørt' date=' tusen takk:) har lest rapportene på tråden deres, og synes dere harvært kjempe flinke! motiverende å se at det går an å gå ned i vekt etter fødselen og:)[/quote']

 

 

Gå ned og gå ned.. Ha ha.. PRøver iallefall.. Føler det blir mest med tanken. :) Men gir iallfall aldri opp håpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

ned 39: Når det gjelder alkohol så fikk en venninne av meg beskjed fra legen sin om at det ikke er noe problem om hun hadde tatt seg noen glass under starten av graviditeten. For da hadde ikke fosteret samme blodomløp som mor. Men at det ikke burde være "fylla". Så tror ikke det er noe problem om du ikke tester positivt og tar noen glass. Selv om avholdenhet er det beste..

 

Skal selv på fest den 2. Så kommer til å ta en test dagen før eller på morgenen. Hadde vært greit å være så sikker som mulig... Skulle ønske teste dagen var her nå....

 

Hadde i går symptomer på omgangssyken i stedet. Litt dum mage og kvalmebyger. Men ingen oppkast, og i dag er magen grei, men kvalmen henger igjen. Så får se om det gir seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvalme, hmmm, kanskje det ringer en liten bjelle for deg der;) ikke for å gi noen forhåpninger, men krysser fingrene veldig for deg! vet at du har veldig lyst til dette, og håper det ordner seg snart!!! det fortjener du!

 

takk for alkoholtipset:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann' date=' jeg dukket bare helt tilfeldig innom og har lest meg igjenom "kjente" problemer... Stå på dere alle! Selv har vi prøvd i over 4 år uten noe hell, men men. Fant vel ut at det måtte slanking til, har vært på omkring 100kg og 162 høy men uten "organisert" tilbud har jeg ikke kommet meg spesielt i gang før det startet GR her i vinter og har nå gått ned over 10 kg :-) Så gir ikke opp håpet i alle fall- er startklar til kurs 3 til uka.

 

Skjønner godt frustrasjonen med at "alle" blir gravide, en venninne av meg hadde til og med en abort denne uka- hun hadde selvflgelig ikke planlagt noen graviditet :-/ Blir litt småfrustrert når alle maser på om ikke vi skal få barn snart men men. Blir liksom forventet at alle har barn og da er det ekstra sårt når man prøver uten resultat.

 

Skal prøve å følge dere opp, men er ikke innom dataen altfor ofte. Og så skal jeg ikke "knuse" dere helt med mitt tidsforbruk på å bli gravid. Men jeg krysser fingrerne for dere :-)[/quote']

4 år er lenge å vetne! godt å høre at du holder koken oppe:) jeg var selv 111,2 kilo, er nå ca 90-89. er 171 høy. er heldigvis bare 20, så jeg har forhåpentligvis gode egg. hehe. men samboeren min er litt eldre, men håper det går fordet! han er, som andre menn, redd for tanken av at "tenk hvis han ikke har sæd som funker", men krysser fingrene for at han har sæd som fungerer!!!

 

Du har vært kjempe flink som har gått ned over 10 kilo! utrolig bra jobbet! selv begynner jeg på kurs 4 i august, blir spennende, siden de siste 10 kiloene jeg har gått ned bare har "rast" av, hehe.

 

så flink du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Ned 39 - håper det :) Men tror det ikke før testen lyser opp ansiktet mitt :) Er fremdeles kvalm, men overkommelig kvalm. Det er nesten sånn at det glemmes i løpet av dagen. Har flere symptomer, men ikke lett å vite om det er sykdom eller noe annet. Så venter og ser. Skal holde deg oppdatert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk lotta:)

 

victoria: er nok greit å vente med å ta overraskelsene til man faktisk er sikker på at det er sant. nå skal jeg avgårde og grille, blir koselig.

 

vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spennende med det testegreiene:) og litt skummelt. skummelt fordi man så gjerne vil se en positiv test, og den dagen man ser en positiv test, vil nok det være skummelt og. er ikke bare bare å få en baby, men jeg vil vel si at vi er klare for det du og jeg. så det er en spennende tid vi er i:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Nå er jeg sikker. Jeg er gravid. (i alle fall i hodet mitt :D:)) Har ikke testet, men bare vet det på en eller annen måte. Men skal ikke si noe til sambo før testen er positiv og jeg kan backe opp meningen min med den :)

 

Er kjempe klar for å teste, men tror ikke det er mulig å få positiv enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå, så spennende! jeg krysser virkelig fingrene for deg. herlighet så spennende! hppper i stolen her jeg, hehe. håper på svar snart, er så nervepirrende å vente sånn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Gleder meg nesten til å teste. Tok det ikke så tungt at jeg denne uken har gått opp et kilo. Selv om det er kun helgen som har gått over på kcal og at jeg har 21 trimpoeng bare på tilsammen to av dagene i helgen som var. Jobbet som bare fy for å bli klar til helgen nå..

 

Skal forhåpentligvis flytte inn på fredag :D

Holdere dere oppdatert på alle endringer underveis.

Mine symptomer til nå:

- mensmurringer i mage, mer som stikk rundt skambenet og hoftebeina

- murring i ryggen og hoftene

- skiftende mage

- trøtt

- konstant småkvalm. Ikke kastet opp, men er glad i knaskerøtter for de holder kvalmen litt i sjakk. (trodde først det kunne være omgangssyken, men ikke i en uke uten å kaste opp... )

- dårlig smak i munnen

Alle disse startet tirsdag - onsdag forrige uke..

 

Ellers ingen symtomer som jeg ikke har før mens alikevel. Ømme pupper har jeg til vanlig liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres lovende ut! men ikke bli for skuffet hvis det ikke er noe, alltid greitå være litt skeptisk, har lært det selv, etter et par negative tester selv, men som sagt, det høres jo lovende ut da:) skikkelig morsomt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Neida, skal ikke bli skuffet :) Har vært der selv tidligere, men av en eller annen grunn er jeg ikke bekymret i det hele tatt. Bare gleder meg til å teste.

 

Så da er det testing etter første natt i nytt hus :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så morsomt med nytt hus, høres deilig ut. bor i firemannsbolig selv, men grusomme naboer under oss, venter med å flytte til jeg er ferdig på skolen, 4 år igjen, blæ. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Huff høres ikke særlig morsomt ut. ..

Vi hadde en nabo som gjorde at vi flyttet ut fra forrige hus vi eide. Endte med at vi kjøpte tomten som vi har bygget på nå. Og i mellomtiden så har vi leid en liten 2 roms på ca 50kvm.

Men alt er verdt det. Spesielt å slippe å se "gamle" naboen :)

 

4 År går fort, hva er det du studerer da? Jeg har falt ut at utdanningen min, og må søke på nytt. Kom ikke inn i vår, så håper på å komme inn neste år igjen. SLik at jeg kan fortsette å studere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynner på lærerhøyskolen. er så vanskelig å bestemme seg. begynte på historie i fjor, men lillebroren min døde 1 måned før skolestart, og jeg klarte ikke fullføre. sluttet etter tre uker. prøvdre meg etter det på førskolelærer, men det var også for tidlig da. så nå er jeg klar, trro jeg. må jo gå på skolen, liker det godt, og savner nettverket man får da. hvis lærerutdanningen ikke passer bytter jeg til historie tenker jeg, er veldig usikker om dagen.

 

så et nytt tall på vekten i dag, er fremdeles overvektig, men i dag lyst 89,8 kilo til meg, var deilig. skal prøve å dra med meg samboeren min på gaustatoppen på lørdag, så får vi svettet skikkelig. hehe, har veiedag hos gr-kurslederen min neste mandag, og håper på et godt tall. den vekten jeg veide meg på i dag veier litt mer enn hva som er reelt, men det er jo egentlig bare en fordel. hehe:)

 

merker det er tøft å trene nå som det er så varmt ute. men skal trene i dag (en time), tirsdag (halvannen time), torsdag (to timer) og lørdag på gaustatoppen, så det må da være bra! får se det positive i det, man svetter mer i varmen, forhåpentligvis litt mer fett som renner av;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Trist med din bror...

Håper at lærerutdannelsen er det riktige for deg. Har selv tatt historie på universitetet, men mangler fremdeles 1 fag for å ha fullført grunnkurs. Spennende, men også litt tungt stoff. Har ikke de beste resultatene på eksamene som jeg har bestått for å si det sånn. Har tenkt meg inn igjen på universitetet. Men må søke meg inn på nytt pga at jeg har for lenge borte... *Snufs* Trodde at det skulle være enkelt...

 

Savner nettverket jeg og. Det er så avslappende og koselig å treffe nye mennesker. Og spesielt når en deler en interesse.

 

Gratulerer med nytt tall :) Håper at det fortsetter og fortsetter til du har nådd målet ditt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...