Gå til innhold

25-30 år, ned 5-10 kg før sommeren?


Gjest 82silje

Anbefalte innlegg

Jeg er 26 år, og har de siste 2 årene lagt på meg 10 kg som nå skal AV! Vil gjerne starte ny tråd, med medlemmer på min alder..

 

Jeg er 174 cm høy, og målet mitt er 74 kr, veier nå 81 (har tatt av meg 3 siden starten). Går sent når jeg jobber alene, så har meldt meg på nettkurs nå, tror det vil hjelpe å ha noen å spørre om råd underveis, og som kan holde meg i ørene.

 

Andre som har lyst å være med å ha noen å dele "prosessen" med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar
Gjest fullfres

Heisann Silje

Jeg er ikke i "målgruppen", men ville bare stikke innom for å si: Lykke til med kurs og ny livsstil!

Du er godt i gang og virker veldig motivert. Dette kommer til å gå kjempefint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tyralinn

Hei 82Silje!

Jeg blir med! (Skrev tidligere i dag et innlegg om å få være med i "ned 5-7 kilo før sommeren", men det er jo mulig å være med i flere diskusjoner og!)

 

Jeg er 28 år, 166 cm og veier 74.5 kg pr i dag. Det endelige målet er 66 kilo, men første delmål er 69 kilo. Jeg satser på fornuftige spisevaner og regelmessig trening, dvs forventer sakte men sikker nedgang.

 

Vi kan jo legge opp til å rapportere en dag i uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har frem til nå hatt veiedag onsdagen, hvordan passer det for deg? Merker motivasjonen øker med en gang nå, veldig greit å kunne dele opp- og nedturer med andre som også jobber seg nedover i vekt :) -og jeg satser på at vi får mange oppturer når vi går på vekta fremover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ny her inne...og blir gjerne med på denne gruppa ;) Jeg er 26 år og skal ned ca 5 kg. Har fra før gått ned fra 76 til 63. Er fornøyd med det altså. Men jeg vil så gjerne gjøre meg ferdig denna gangen. Hehe. Er som regel på dette punktet jeg pleier å stoppe opp, å dette tilbake i gamle vaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tyralinn

Morsomt at det har kommet flere med! Dette skal vi klare sammen:)

 

Onsdag som veiedag er helt i orden for meg.. Og jeg er helt klar for alle oppturene som kommer når nedturene viser seg på vekta..;)

 

Må bare si at jeg er veldig godt fornøyd med dagen i dag, mtp mat etc. Hadde en periode midt på dagen hvor jeg var veeeldig godtesyk, og planla hva jeg skulle ned og kjøpe.. fikk heldigvis i meg noe ordentlig mat, og da jeg var på butikken i kveld ble det en hel masse frukt og grønt. Og det beste av alt var at det falt seg helt naturlig fordi det var det jeg hadde lyst på! Så min "utskeielse" i dag har vært totalt 3 never med NøttiFrutti (usaltede nøtter, rosiner, tørket frukt) mens godtesyken var som verst, samt oppkuttet stangselleri og gulrot dyppet i vaniljekesam til kvelds. Nam! Det beviser vel bare før ørtende gang hvor viktig faste rutiner på måltidene er, og viktigheten av hyppige, men mindre måltider..

 

De selger ferdige smoothie-blandinger i frysedisken på butikken, med blåbær, banan og mango. Jeg kjøpte inn ferske ingredienser isteden, og gleder meg til å prøve! Er det noen som har andre gode smoothieoppskrifter eller ideer på hva som kan brukes når godtesyken er som verst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har veldig god erfaring med eple kuttet i biter, og youghurt som dip når godtesyken er stor..

Har også brukt mye smoothie, jeg lager masse når jeg først har blenderen fremme, og så heller jeg det på flasker som jeg legger i fryseboksen. Når jeg tar opp fra frysen på morgenen er det akkrat passe konsistens på smoothiesen rundt lunsj tider på jobb ;)

 

Jeg har vært gjennom en tøff periode på jobb med 10-13 timers arb dager fom februar som nå går mot slutten, og føler jeg har masse ekstra tid og energi nå til å trene og gå turer i sola :) Deilig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting er hvertfall helt sikkert: når jeg legger inn maten jeg spiser her på vektklubben får jeg noen overraskelser med tanke på antall kalorier!! -tidligere har jeg skrevet dagbok på senga før jeg legger meg, og har regnet ut antall kcal jeg TROR er riktig, har tatt grundig feil på enkelte matvarer :/

 

jaja, gjør ingenting å ta feil når det gir slike aha opplevelser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg med her, selv om jeg er 31 år (eller faktisk snart 32), men føler meg myye yngre :) tiltross for at jeg har fire barn, de siste to tvillinger på litt over 5 mnd. Hormonkurer og svangerskapet med dem er hovedårsaken til at jeg plutselig hadde noen kilo mer på kroppen enn ønsket.. Men har faktisk akkurat gått ned igjen de 23 som kom på, de siste 5 kg etter at jeg begynte på vektklubben. Siden jeg er så godt i gang ønsker å gå ned 4 kg til fram til sommeren.

 

Utrolig fint å være med på vektklubben. En ting er å bli bevisst på hva man putter inn og hvor mye, noe annet er å få i seg nok vann (noe jeg har sett på vekta er veeeldig viktig) Videre å få trimmet masse. Har blitt skikkelig hekta på å jakte på nye trimpoeng og gullepler.. så har stortsett ligget på rundt 14 poeng i uka.. Går mye mer og lengre turer med de små for å få mer poeng..hihi... I tillegg trener jeg styrke to dager i uka. Og amming av to stjeler også masse energi / kalorier -krever faktisk omlag 900 kalorier i døgnet det !! Hjelper vel litt på nedgangen, samtidig som jeg blir veldig sulten, og skal ha inn ca 2000 kalorier hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt på meg ti kilo på halvannet år, og er nå så optimistisk at jeg vil ha av minst halvparten av dem før sommeren.

Skal gå i kjellerboden og leite fram vekta, så jeg er klar til å avlegge rapport på onsdag:). Dette går strålende damer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kult at vi er flere! Gjør da ingenting med noen år over 30, meninga mi var bare at mange av de andre linkene var "medlemmene" på mammas alder (50+), og de synes jeg det erlitt vanskelig å sammenligne med, lever et ganske forskjellig liv..

 

Jeg står foran ei ganske krevende helg når det gjelder regelmessige måltider :/ skal på jentetur med shopping, fjelltur og bytur. Ei helg med masse program av ymse slag.. Skal gjøre mitt, men i utgangspunktet pleier slike turer være noe kjapp mat på en kafe på dagen, og en gedigen middag sent på kvelden.. Får prøve å inspirere de andre også til å spise litt og titt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest matmumsen

Jer er like gammel som deg og var akkurat der du er i dag for to år siden. Startet å trene spinning tre ganger i uka (hver eneste uke!) og kuttet ut snop. Jeg prøvde også å redusere porsjonene mat jeg fikk i meg. 1 brødskive i stedet for to, mer grønnsaker og mindre av det andre til middag osv.

 

På under ett år gikk jeg ned 12 kg uten at jeg følte at jeg hadde vært på slank. Bare spist litt mindre og litt sunnere, og tatt bevisste valg på hva jeg putta i meg. I dag trener jeg fortsatt like mye, gjerne litt mer om jeg orker og har tid. Jeg spiser så og si vanlig mat, prøver å kutte ut usunt fett men spiser desto mer kalorier fra nøtter bla. Jeg har også erstattet ris, pasta og poteter med grønnsaker 5 dager i uka og holder meg unna brød i den grad det går an fordi jeg har merket at jeg legger fortere på meg av denne maten. Men unner meg det meste jeg får lyst på, dog i små mengder.

 

Nå har jeg hatt stabil vekt på 70 kg (178 høy og startet på 82 kg) i godt og vel ett år så det ser ut til å ha gått bra. Men jeg har insett at dette er en livvstilsendring, og jeg regner med at jeg vil legge på meg igjen om jeg kutter ned på treninga og spiser litt mer. Så prøv å finne en balanse mellom mat/trening du kan leve med de neste fem åra så skal du se at det går bra. Vær tålmodig og stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få være med her også?

 

Litt om meg:

Jeg er 27 år, og har to barn, så jeg sitter ikke mye rolig. Problemet er bare at jeg har lett for å spise når jeg kjeder meg litt, også elsker jeg sjokolade..... I fjor sommer veide jeg 61 kilo, og det syntes jeg var helt passe til mine 170 cm. Men i løpet av høsten og vinteren snek det seg på 5 kilo ekstra, og nå føler jeg meg ikke vel i det hele tatt... Og bunaden som satt som støpt i fjor har jeg ikke turt å prøve nå...

Så målet mitt er vel 3 kilo før 17 mai, og de 2 siste i løpet av juni. Jeg vet at det kanskje er litt vel ambisiøst, men jeg må i allefall prøve. Håper det hjelper at vi er flere!

 

Let's do it, girls!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt sikkert fint:-) fikk selv en kikkstart her med 2.5 kg de tre første ukene, nå mer enn 5 kg på ca to mnd.

 

Tips ang sjokoladen, jernhardt, men har jeg klart det, klarer du og det;-)

de første ukene tok jeg en rute av en stor fruktnøtt som er favorittsjokoladen min hver dag til kaffen, ca 9 gram og drøyt 41 kalorier. Fredager unnet jeg meg tre ruter.. fryktelig til å begynnne med, men nå klarer jeg meg kum med de tre på fredagene :) om jeg må ha noe søtt tyr jeg til litt mandler og rosiner eller frukt. gulrøtter funker også utmerket som noe å knaske på..merker at søtsuget avtar mer og mer :)

 

jeg ammer tvillinger, derfor har jeg tatt nedgangen forsiktig, kan godt henne du klarer å gå raskere ned. nøkkelord her har vært trim og vann (og riktig inntak da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tyralinn

Og vips, var vi tilbake til hverdagen.. Veldig koselig at det har kommet med enda flere her i tråden, forresten! Velkommen!

 

Denne helga er jeg veldig godt fornøyd med. Matinntaket vært ganske greit, litt lite til tider, men ok. Jeg klarte å kun spise smågodt på kino på lørdagen, verken før eller etter (og det på tross av at det er litt igjen i skapet). I tillegg fikk jeg en kickstart på motivasjonen for å jogge på lørdagen, så lørdag kveld var jeg ute og jogget i mørket. I går kveld like så. Og det beste av alt er jo det at når jeg jogger med musikk så blir det hele mer lystbetont, og jeg "glemmer" å bekymre meg for at noen hører at jeg puster som en breiflabb, eller å synes synd på meg selv:)

 

Planen videre er å jogge en liten runde hver kveld (10 min gå, 15 min miks, 5 min gå). Jeg har for mange ganger gått på smellen å sette et for høyt mål, og så bare gi opp hele greiene når jeg misser en gang. Det er derfor ingen krise om jeg må droppe noen økter, men jeg blir desto mer fornøyd hvis jeg klarer å komme meg ut 5 ganger i uka iallfall.

 

Hvordan har helga gått for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Helga gikk fint her. Spiste mine tre ruter fruktnøtt fredag, og unnet meg en rute i går også. Ingen ting potetgull eller annet snop :) Jeg jukser nok littegrann ang kosemerker og vin, for jeg tok meg et glass fredag og et glass på lørdag.. Men sørger for at det totale kalori -inntaket er der det skal være uansett..12.8 trimpoeng siste uke. Litt lavere enn planlagt, men fikk vondt i bekkenet etter en liten overdrivelse onsdag, så måtte ta det med ro nesten hele helga.

 

Jeg har veiedag mandager, og idag stoppet den på 52.0. Det er ned 500 gram siste uke, og 5.3 kg totalt siden oppstart i midten av februar. Er veldig fornøyd med det - er visstnok akkurat passe å gå ned en halv kg i uka når man ammer.. Nå er det knappe to uker til bryllupet - og kjolen sitter som et skudd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tyralinn
Jeg har veiedag mandager' date=' og idag stoppet den på 52.0. Det er ned 500 gram siste uke, og 5.3 kg totalt siden oppstart i midten av februar. Er veldig fornøyd med det - er visstnok akkurat passe å gå ned en halv kg i uka når man ammer.. Nå er det knappe to uker til bryllupet - og kjolen sitter som et skudd :)[/quote']

Så utrolig bra!! Gratulerer så masse - både som kommende brud, og som nåværende slank og lekker:D Imponerende å klare å fokusere på vekten med smårollinger å ta vare på i tillegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!! Helga mi har vært som forventa, altfor mye godis og mat og for lite rutiner.. eneste trøst er at jeg ikke tok like mye av som jeg ellers ville gjort når det gjelder godtespising mm..

 

Men når jeg kom hjem lå kursboka til Grete Roede i posten, så igår kveld leste jeg der. -fant masse inspirasjon!! -har innsett at når det gjelder kosthold har jeg vært altfor uvitende! Gleder meg masse til å komme ordentlig igang med kurs og hverdagen!!

 

Ikveld skal jeg skrive handleliste og legge middagsplan for resten av uka, det gleder jeg meg også til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Minner alle om veiedagen imorgen, gøy om flest mulig av dere blir med.

 

Da sees vi her, sannsynligvis i godt humør alle sammen, klare til å skryte av hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mottis30

Hei.

 

Jeg er ei jente/dame på 31 år.. Er 1,68 høy og veier nå 80,6. Har totalt sett siden siste jenta vår ble født 31.07.2006 gått ned fra 107 kilo..Så er fornøyd med innsats og på en måte bra at det har tatt tid.

Jeg vil gjerne ned til 75 kilo, kanskje mer enn det men må være realistisk.Kroppen forandrer seg etter 2 tette svangerskap og også med alder:)

 

For tiden går jeg mest turer for all trening på studio ble bare stress..

Jeg veier meg på mandager,men har vurdert å fåden til fredag.

 

Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta i dag viste 66 blank, og det vil si ned 500 gram siden fredag. Hadde vel egentlig håpet å se 65-tallet, men er alikevel fornøyd. Føler at det har gått veldig greit, men jeg har blitt helt avhengig av å registrere alt jeg putter i munnen, slik at jeg holder meg på ca. 1600 per dag. Men for meg har det begynt å gå sport i det å spise sunt og bevege meg mer, og det er jo virkelig gøy!!!

Siden jeg har pleid å veie meg på fredager, fikk jeg ikke full uke nå, så kanskje det blir enda litt bedre neste uke, hvem vet....?

 

Hvordan er det med dere andre da, jenter? Blir spennende å lese her utover dagen:)

 

Stå på! Ny uke, nye muligheter;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tyralinn

Klart du kan være med Mottis30:) Velkommen!

Og gratulerer til Nubi - 0,5 kilo på så få dager er jo kjempebra!!

 

Så til mine resultater.. En kvasi-startvekt i forrige uke for meg var 74,5. Vekt nå er 73.2 (det skal sies at det nok er absolutt minste vekt, siden jeg ble litt opptatt og ikke har fått spist frokost enda, men uansett). Veide meg to ganger for å være sikker på at det var riktig resultat, og den viste det samme. Isåfall er det det meste jeg har gått ned noen gang på en (kort) uke.. Jippi!:) Er desto mer fornøyd med at jeg de siste fire dagene har vært ute og jogget litt hver dag. Det regner jeg med å fortsette med så ofte som mulig, og det er jo helt klart det som har gitt utslag på vekta og, og ikke minst føler jeg at jeg har bedre holdning, har mer energi og mye mindre fokus på usunn mat.

 

Mål for denne uka: Fortsette med gå/joggingen hver dag, spise sunt, øke væskeinntaket og har ingenting imot å se 72-tallet på vekta neste onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo vært knallflink du også, Tyralinn! Dette ser jo riktig lovende ut fram til neste uke. Synes vi har gjort en kjempejobb, jeg...!

Så nå er det bare å fortsette i det samme sporet denne uka også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mottis30

Hei.

 

takk for at jeg fikk være med her...Da jeg la meg i går så sa jeg til meg selv at det nå er litt skjerpings igjen..har sklidd litt ut med is osv, og heller ikke vært flink nok til å drikke nok. Går turer hver dag, minimum 40 min og så i tillegg til de så går jeg og ei venninne fra 1 til 1,5 times tur 3 dager i uka..

 

tenkte også at jeg skulle ha ei skrive uke nå for å sjekke at jeg er i 1600 kcal..

Syns dere fleste er lettvektere da det kommer til vekt jeg, men dere føler vel selv at noe må bort??

 

Lykke til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...