Gå til innhold

Kutte ut ALL godis??


Gjest tattoogl

Anbefalte innlegg

Gjest tattoogl

Hei..

 

Jeg har alltid vært veldig glad i godis og kaker... Egentlig helt manisk kanskje...

Bare MÅ ha noe hver dag...

Men etter at jeg begynte på GR for snart 3 uker siden har jeg ikke smakt sjokolade eller annet gotteri. Kun spist 3 muffins som jeg fant oppskrift på i GR sin oppskriftsdatabase.

Og de hadde jeg spart alle kosemerkene mine på i en uke.

 

Men hva gjør dere andre, spiser dere godis i moderate mengder eller har dere sluttet???

Har faktisk ikke lyst og sug på godis en gang, og er redd for at hvis jeg tar en bit, så er jeg hekta igjen.

 

Få høre deres erfaringer....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper meg en pose smågodt til lørdagen og koooooser meg med den og er det mere igjen til søndag så gir jeg det til gubben så kan han få spise det opp for meg(han legger jo ikke på seg med mindre han spiser en sjokoladeelefant!!!!).

 

Jeg har tilsammen gått ned 25-30 kilo,og har gjort det på denne måten hele veien men har jo likevel gått ned. Så for min del har det iallefall fungert og jeg kjenner ikke at søthungeren blir noe større...

 

-makrell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Har ikke sluttet å spise godteri. Spiser bare litt mindre enn før, og kun i helga. Det første året jeg slanket meg var jeg veldig nøye med å veie godisen også, slik at jeg var helt sikker på hvor mye jeg fikk i meg. Nå blir det litt mer på slump. Etter hvert vet du hvor mye ting inneholder, så du slipper å veie alt. Har gått ned 26 kilo, så det har fungert brillefint for meg:)

En annan ting, når jeg er i selskap fornekter jeg meg aldri. Maten er det stort sett aldri noe problem med, det er alltid noe kalorifattig du kan spise mye av. Så er det kaker og dessert. Spis det, men spis bare litt. Da slipper du masse dumme kommentarer eller spørsmål, og du får kost deg litt du også med noe søtt og godt. De ekstra kaloriene tar du bare inn i forkant og etterkant av selskapet. Spis alle måltidene dine, men lag de supermagre.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I november i fjor ble min søster og jeg enige om å slutte med sjokolade og annet snop.

Kaker er lov i selskaper og i en liten mengde.

Dette går bra :)

Søtsuget forsvinner og alt blir lettere når du holder deg unna,

jo lengere tid det går, jo enklere blir det.

Hadde et par utskeielser for en måned siden..........

Fatter ikke hvorfor jeg gjore det, men..........................:)

 

Så nå er det slutt på godteri, bedre å holde seg unna,

heller unne seg et kakestykke av og til.

 

Og når jeg spiser sjolkolade, spiser jeg så enormt mye,

har jo ikke magamål der.

Bedre å leve uten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charka

Også for meg fungererdet best når jeg holder meg helt unna godis.Har spist litt men synes da at suget henger i i flere dager.Har aldri vert noen voldsom godismons så da er det kaskje enklere å kutte det.Passser på å ha noe søt frukt hjemme,spsielt div meloner,det er bare kjempe godt.Sparer 100 kr i uka som jeg før har bukt på snoop,kaker og potetgull osv.det skal jeg shoppe klær for når målene mine ernådd.Tror vi er velig forskjellig når det gjelder dette,og tror det er viktig at alle finner sin vei.Kanskje du skal leve slik i mange år så da må det være gjennomførbart for hver enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

hei!

jeg spiste til vanlig veldig lite godteri, har aldri kjøpt meg godteri selv, men har tatt litt av kjæresten når han har kjøpt seg... men nå har jeg satt meg et mål om å ikke røre noe søtt (godis, sjokolade, potetgull..) men når jeg er på besøk så kan jeg ta en bolle eller kakestykke for å ikke være vanskelig, men ikke kjøpe meg det selv.

 

jeg kjenner ikke noe søtbehov, men som sagt så har jeg aldri hatt det problemet... men opp i vekt har jeg fått til allikevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FatNoMore

Jeg har tidligere forsøkt å spise bare litt sjokolade og annet godteri i helgen, men problemet mitt er at jeg blir hekta og vil ha mer. Det har resultert i at jeg har spist litt hver dag og heller kuttet ut måltider for å spare kalorier.

 

Denne gangen har jeg kuttet helt ut alt godteri og det fungerer fint for meg. Det var tøft de 3-4 første dagene, men nå går det helt greit.

 

Som erstatning spiser jeg ananas og melon. Skjærer det opp til en fruktsalat og spiser når jeg får lyst på noe søtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest tattoogl

Jeg kuttet ut godisen nå i 5 uker, men i går bare MÅTTE jeg ha.....

Jeg spiste sjokolade og litt potetgull, jeg ble ihvertfall kvalm da jeg la meg..

Håper det går 5 uker til neste gang.....*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosmar

Det er det jeg mener, ingen klarer å kutte ut godis helt. Det kommer en dag du bare må...Og da tar det kankje helt av. Poenget med å starte en livsstilsendring for å gå ned i vekt, er jo at man skal få inn gode vaner, for så å klare å holde på disse så man ikke går opp i vekt etter endt slanking. Derfor kan det være lurt å lage seg spisevaner som er så likt som mulig slik man har lyst til å leve i fremtiden. Så hvis man kutter helt ut godisen i en slankeprosess tror jeg det kan være vanskelig å vite hvor mye godis man kan tillate seg etter ferdig slanking. Da er det nok lett at man går sakte men sikkert opp i vekt igjen. For la oss være ærlige, ingen klarer å holde seg borte fra godis for alltid, hvis det har vært en del av hverdagen din tidligere:)

Jeg begynte å veie pottis og sjokolade høsten -06, og vet alltid hvor mange kalorier jeg får i meg. Jeg tar en tilmålt mengde i helga (veier ikke nå lenger) , og har ikke lyst på mer. Det er blitt et innarbeidet mønster.

Lykke til alle slankere.....med eller uten godis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kris1000

Det er selvfølgelig helt individuelt hvor "avhengig" man i utgangspunktet er av snop ol., men jeg tror at ved å si til seg selv at "alt er lov å spise", men i kontrollerte mengder, så gir det en psykisk følelse av å ta kontroll over livet og valgene sine.

 

Dette innebærer at man kan si til seg selv: "ja, jeg har lyst på noe søtt, og jeg kan ta en bit sjokolade hvis jeg ønsker, men jeg VELGER å la være." Andre ganger vil man kanskje velge å ta den biten med snop, og da gjøre det med god samvittighet, og som et bevisst valg. Uansett er det viktigste at man er ansvarlig for egne valg, og ikke plasserer det utenfor seg selv, som for eksempel ved "godte-avtaler", "slankekur regler" el. Dette vil bare føre til at man etter som behovet for snop blir for stort, vil lete etter en eller annen unnskyldning for å rettferdiggjøre å "bryte avtalen".

 

Det er mye vanskeligere å bryte en avtale som ikke er der. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hva du mener... Liker så altfor godt sjokolade selv. For noen år tilbake leste jeg et innlegg i et blad. Der sto bl.a. dette: Hver gang du står med sjokoladen eller annet snop i hånden eller er på vei inn i skapet skal du stille deg selv dette spørsmålet? Trenger jeg dette? Det funker ganske bra faktisk. Når jeg er "desperat" koker jeg meg en kopp te, tar en pose med ChocoMocca fra Confecta eller et glass PepsiMax:-)

Ellers så spiser jeg sjokolade av og til, men prøver å begrense meg. Før kakebordet skal inntas i selskap hiver jeg innpå et eller to glass vann eller så tar jeg meg en ekstra trimtur i etterkant.

Hei..

 

Jeg har alltid vært veldig glad i godis og kaker... Egentlig helt manisk kanskje...

Bare MÅ ha noe hver dag...

Men etter at jeg begynte på GR for snart 3 uker siden har jeg ikke smakt sjokolade eller annet gotteri. Kun spist 3 muffins som jeg fant oppskrift på i GR sin oppskriftsdatabase.

Og de hadde jeg spart alle kosemerkene mine på i en uke.

 

Men hva gjør dere andre' date=' spiser dere godis i moderate mengder eller har dere sluttet???

Har faktisk ikke lyst og sug på godis en gang, og er redd for at hvis jeg tar en bit, så er jeg hekta igjen.

 

Få høre deres erfaringer....:-)[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathped

Et nutrilettsjokolade i vekene og vanlig sjokolade el snop på lørdag. Sidan NL er med mange næringstoff og proteiner, og det halve i energimengd/kaloriar, så syns eg ikkje det er usunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...