Gå til innhold

*pjuk*


Gjest BigFatWhale

Anbefalte innlegg

Gjest BigFatWhale

Bare sånn for å si det, så er dette rett og slett et BLÅSE UT ALL FRUSTRASJON- innlegg.. :) :)

 

Jaja, så var det på'n igjen da! Lurer på hvor lenge jeg holder ut denne gang før jeg eser ut i sofaen igjen! Atter en gang har jeg bestemt meg for at nå er det nok!! Lagt på meg 10 kg på et år, og det trengte jeg absolutt ikke!

 

Da jeg lenge sto stille på 92 kg begynte jeg så smått å innfinne meg med at sånn så jeg ut, og jeg fikk bare lære leve med det! Men så traff jeg kjærligheten da, og 10 kg har krøpet sakte meg sikkert på iløpet av et år. Kosekilo kalles det, men jeg koser meg ikke akkurat så mye. Tenker enda på det TRE-sifrede tallet som lyste mot meg idag tidlig. 101,6 kg sto det. Jeg ble rett og slett kvalm. Og da bestemte jeg meg (igjen), for at nå skal det bli andre boller.

Men det som er litt frustrerende er at jeg faktisk ikke spiser så usunt. Drikker ikke brus i det hele tatt, spiser ikke noe særlig feit mat. Men feilene jeg gjør er faktisk å spise for sjeldent og da for mye, og ikke minst sitter jeg hele dagen på jobb og når jeg kommer hjem! Og jeg har kommet til et punkt der jeg tenker at jeg aldri kommer til å komme meg ned i trivselsvekt uansett hva jeg gjør! Og der er enda en feil! Jeg mister ALLTID motet og er alt for utålmodig, og når ting blir stress gir jeg opp! Så jeg vet for å klare dette så gjelder det like mye psykisk arbeid og bearbeiding som vektreduksjon! Men jeg har det fryktelig dårlig med meg selv, og håper virkelig at jeg klarer det denne gang... Har også fått resept på Xenical av legen, og håper jeg med den hjelpen i tillegg til kosthold og bevegelse vil klare målet mitt; ned 27 kg..

 

*Phew* Der var jeg ferdig å spy ut litt frustrasjon, og det var godt! :)

Og grunnen til at dette kommer her er fordi jeg her kanskje kan få motivasjon til å klare det, for her er vi tydeligvis alle i samme situasjon, og alle her vet hvor vanskelig det er.. Og alle vet hvor lett det er å sprekke...

 

Ønsker alle en riktig fin dag... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er ok at jeg forkortet nicket ditt *s*

 

For det første er det GODT å få ut noe frustrasjon av og til, det er ikke bra å gå med det inni seg! At det hjelper å få det ned på papiret, er jeg helt enig med deg i!! Det hender, hvis jeg har noe "grums" som må ut, at jeg hyler og skriker i bilen! Da går det ihvertfall ikke utover noen, og godt gjør det!

 

Jeg kan jo skrive litt om meg selv, og hvor jeg er i kurssammenheng! Jeg er nettopp ferdig med kurs.nr.2. Begynte på første kurste i nov. i fjor, da veide jeg 115,8- og forrige mandag veide jeg 106,6kilo! Målet mitt er å komme ned i 80! Så det er langt frem, men det SKAL gå- koste hva det koste vil!

 

Hva slags trim liker du best å gjøre? Jeg har kjøpt meg gåstaver, og trives veldig godt med den formen for trim! Har og kjøpt meg aerobicdvd, så nå tenker jeg bilringene skal få kjørt seg :-)

 

 

Ønsker deg all mulig lykke til, så ser jeg nok innom tråden din igjen i morgen!

 

 

-niara!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg.

 

Frustrasjonen du føler, kan vi nok alle kjenne oss igjen i.

 

Jeg har selv kjent på mye av det samme. For seks år siden gikk jeg Grete Roede-kurs - og gikk totalt ned 22 kilo på ca ni måneder. En god stund holdt jeg meg ganske stabil, og var fornøyd. Men så fikk jeg også samboer, og «kosekiloene» krøp på - ikke så mange først, så det gjorde ikke så mye, syntes jeg. Men etter et par år, oppløsning av forholdet, ny, spennende, men likevel stressende jobb osv, begynte jeg å gjøre alt det jeg ikke skal gjøre for å holde vekten- dvs slutte med trening, spise ujevnt og usunt, osv. Resultatet er at jeg nå er i gang på kurs igjen for å ta av ca 15 kilo.

 

Poenget mitt er at den selvforakten du føler, ikke fører deg noe godt sted. Synes nicket du har valgt, beskriver hvordan du akkurat nå rakker ned på deg selv. Men det er da mye mer ved deg enn akkurat antall kilo, er det ikke?

Hvis du skal beskrive deg selv som person - er det ikke veldig mye annet bra som trer fram? Det er nå en gang slik at folk liker oss fordi vi er de vi er, enten vi er slanke eller ikke - og det er ikke slik at hele livet blir magisk annerledes fordi om vi går ned i vekt. MEN det gjør selvfølgelig noe med helsa og kroppsbildet.

Ja, jeg kunne også foraktet meg selv, og synes at jeg var verdens dummeste fordi jeg ikke klarte å holde vekten, osv. Men hva godt vil det føre med seg? Jeg velger heller å se det som positivt at jeg nå tar tak for å finne trivselsvekten min igjen - og denne gangen skal jeg bli der!

 

Du kommer også til å klare det - nå har du tatt det første steget, nemlig å melde deg på kurs- og da har du allerede valgt å gjøre noe med det. Du kommer til å ha perioder da alt går på skinner, og du kommer sikkert også til å møte motgang. Men det handler om en livsstil- ikke en «slankekur» der man kan sprekke. Hvis vi feiler - og det kommer vi sannsynligvis til å gjøre av og til - er ikke alt tapt. Derimot er det noe å lære av. Og av og til kan man spise den usunne maten - men det handler om å begrense hvor ofte og mye.

Gi deg selv litt slack- ja, du har gått opp i vekt, men du har jo også funnet en del av grunnene til dette. Og nå er du altså i ferd med å ta grep.

Du har helt rett i at det handler mye om å jobbe med seg selv psykisk, i tillegg til å legge om kosthold.

Du sier at du alltid mister motet - men denne gangen gjør du det kanskje ikke? Kanskje prosessen i seg selv kan motivere deg, et skritt av gangen. Som sagt, tro på at det nytter! Et enkelt grep kan være å rett og slett begynne å gå litt mer - det blir det fort trimpoeng av. Eller finne en annen aktivitet du liker.

Ønsker deg også en fin dag, og lykke til med ditt prosjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett i at vi stort sett er i samme situasjon alle som er her inne, men vi har også noe annet felles, vi gjør noe med situasjonen, ellers hadde vi ikke vært her. Jeg tror som forrige person at det viktigste du må innse er at dette er snakk om å legge om livsstilen. Sprekker kommer, men i hovedsak spiser vi sunt og trener fornuftig. Ser på meg selv at det viktigste faktisk er treninga. Du går ned dersom du spiser sunt, ofte og i fornuftige porsjoner, men virkelig fart på seg får cm når du kombinerer det med litt trening. Jeg er absolutt ikke av de her inne som trener mest. Klarer som regel mellom 7-10 poeng per uke, men det er viktige poeng. Har ikke gått ned så mye i vekt de siste ukene, men utrolig mange cm i samme periode pga trening.

 

Nå skal jeg innrømme at jeg har kommet til et annet sted i prosessen en deg. Har holdt på meg dette siden slutten av september og har mistet 20 kg på veien, men motivasjonen er fortsatt den samme, finne en livsstil jeg kan leve godt med uten å legge på meg igjen. Tror det er viktig å jobbe med nettopp dette. Trener du for mye blir du ofte lei, spiser du for lite og kjedelig sprekker du oftere. Bruk GR sine oppskrifter, finn dem du liker, lag dem og kos deg med maten. Ok du må ofre noen ting som sjokolade, potetgull og annen snacks, men du kan spise godt, mye og ofte og fortsatt gå ned i vekt.

 

Lykke til med ditt nye liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BigFatWhale

Hei hei

Tusen takk folkens for svar.. :) Hjelper på motivasjonen og vite at andre har klart det så bra... :)

Men trening er dessverre en vanskelig ting å få til så mye som jeg vil da jeg er alen med 3 barn... Så jeg har investert i en Ellipse maskin, så nå kan jeg trene når har sovnet for kvelden... :)

 

Og jeg ser frem til den dagen jeg er "normal" i mine øyne!

 

Ha en fin dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Har du kjøpt den Ellipsemaskinen her på G.R? Vil gjerne høre hvordan du er fornøyd med den, det kunne jeg og nemlig tenkt meg å investere i!!

 

 

Ha en fortsatt fin dag!

 

-niara!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellipsemaskin er supert! :) Har brukt det en del, og det er både morsom og effektiv trening. Når du har en hjemme, kan du jo gjøre det når det passer deg, også mens du ser på tv, hører på musikk osv. Med en episode av favorittserien e.l på skjermen kommer det til å gå som et blunk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...