Gå til innhold

Dagboken slank og stram!


Gjest Tistelen

Anbefalte innlegg

Gjest Tistelen

Bryllupet gikk kjempeflott! Hadde jeg hatt en hjemmeside skulle jeg ha lagt ut bilder, men har desverre ikke det.

Skriver mer om det i kveld, har ikke tid, begge ungene er hjemme nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar
Gjest Tistelen

14 juni giftet vi oss og jeg hadde funnet min drøm av en kjole, hjerteformet utrigning og tung gyllen silke! Kjempefornøyd med dagen og maten var veldig god og min helt spesielle valgte blomsterformede bryllupskake!! Utrolig fornøyd!

 

Det eneste jeg ikke var førnøyd med var at jeg ikke hadde nådd målet mitt vektmessig og jeg har ikke vært på vekten siden før bryllupet en gang..

Men har jo gått ned 10 cm i livet uten at vekten har leet seg og det syns jeg er kjempebra så HURRA for power-plate!

 

Men nå skal vekten til pers og har satt meg mål, rundt 500g i uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Tistelen

Kjøpte meg ny vekt i går, og det stemmer OVERHODE IKKE med den gamle vekta, så nå veier jeg faktisk 72,7 på den nye mot 70 på den gamle. Og jeg tror den nye har rett.... desverre... Den gamle vekta er 7-8 år... Så nå er det kjemping.. Igjen.... men jeg har mye mer muskler enn jeg har hatt, så fettprosenten er ikke så helt gal...

 

Da ble det helt nye mål (snufs)

 

Slankeuke 01: 21.07 : 72,2

Slankeuke 02: 28.07 : 71,7

Slankeuke 03: 04.08 : 71,2

Slankeuke 04: 11.08 : 70,7

Slankeuke 05: 18.08 : 70,2

Slankeuke 06: 25.08 : 69,7

Slankeuke 07: 01.09 : 69,2

Slankeuke 08: 08.09 : 68,7

Slankeuke 09: 15.09 : 68,2

Slankeuke 10: 22.09 : 67,7

Slankeuke 11: 28.09 : 67,2

Slankeuke 12: 06.10 : 66,7

Slankeuke 13: 13.10 : 66,2

Slankeuke 14: 20.10 : 65,7

Slankeuke 15: 28.10 : 65,2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Da var denne dagen snart over og jeg sier meg relativt fornøyd med dagen i dag!

Har greid å holde meg på kcal mengde, skal ligge mellom 1900-2000, alt ettersom hvor mye trim jeg legger opp til på forhånd.

I dag har jeg syklet og trent power-plate, kjenner det i beina! Apropos sykling, bruker sambo sin sykkel, en gammel Merida, den er knakende god å sykle på men er liksom på jakt etter en egen sykkel nå, skal kjøpe brukt og har funnet et sted de selger overhalte sykler. Må bare få tatt meg en tur dit, men jeg har giga lange bein så jeg må ha ganske stor ramme, holder ikke med 19 tommer her nei... sambo sin sykkel er 21 og den passer ganske bra:-) Nekter å føle meg som en kjempe på dvergsykkel...

 

Vel dagens tall ble:

 

Dagens vekt: 72,7 :mad:

 

Kcal: 1937

Trim: 3,6 poeng (724 kcal forbrent)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Hei og hopp! Føler at jeg endelig har kommet inn i en god stim:-) Trimmer bra og spiser det jeg skal ha og ikke mer eller mindre!

Ellers har jeg vært på jobben ikveld og har faktisk greid å holde meg på matta, ikke spist ting jeg ikke skal ha! Flink jente! "Klapper seg selv på skuldra"!

 

Nå er jeg trøtt og sliten og skal gå å lalle!!

 

Dagens tall

 

Dagens vekt: 72,6 :mad:

 

Kcal: 1920 :-)

Trim: 3,1 poeng (622 kcal forbrent!) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Bekjennelsens time..... Jeg har spist altfor mye i dag, men det var planlagt kosedag i dag! Men jeg har virkelig trimmet også, både laaang tur med barnevogn og en tur med min nye sykkel! Har kjøpt sykkel i dag! Kjempefornøyd! Kjøpte Merida Juliet Viper! Har syklet mye på merida sykler fra før så det var et naturlig valg!

Det blir ikke noe store utskjeielser i morra, kun mye trim og vanlige kcal mengde.

 

Dagens tall:

 

Vekt: 72,8 - forstoppelse... au

 

Trim: 5,2 poeng (1041 kcal forbrent!)

Kcal: 2384 - altfor mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Har ikke fått tellet kcal, har vært på jobb, men har trimmet en del..

 

19 juli:

trimpoeng: 2,8

 

20 juli:

Vekt: 72,0

trimpoeng: 2,3

 

Håper jeg er under 72kg i morra. mandag er min veiedag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Her har det ikke blitt noe trim i dag, er stiv og støl i alle ledd... Men i morra skal jeg ut på tur, sykkeltur og powerplate!! Har ikke spist alt jeg skal ha i dag heller, men det går seg til i morra;)

Lagde pizza i dag til middag, grov deig og lettprodukter som fyll, den ble kjempegod, små og store koste seg;) og alt er vekk (gubben spiste resten til kveldsmat:D)

 

Trim: 0

Kcal: 1802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Jeg har syklet masse disse 2 dagene og er kjempefornøyd med den nye sykkelen!! Nå er vi så heldig med været på østlandet og det må utnyttes, lengter hver dag til at jeg skal få kommet meg ut på tur, men det er for varmt å sykle på dagtid, må ta det på kvelden. Og kan ikke før på kvelden heller for jentungen har fri fra barnehagen og da har jeg 2 barn hjemme hele dagen. Besteforeldre er på ferie så jeg har ingen barnevakt før gubben kommer hjem og tar sin del. Så etter middag er det "mors trimstund"! Til året skal vi til Danmark etter all sannsynlighet og da må syklene med!!! Der er det veldig bra sykkelveier, så det kan bli gøy!! Men nå er sommeren her og den skal nytes!

 

22 juli:

Trim: 4,9 poeng

Kcal: aner ikke

 

23 juli:

Trim: 3,9 poeng

Kcal: 2235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Nå er jeg sliten nå... Har syklet i 2t og 20 min. Har ikke tellet kcal idag, føler ikke at det har vært nødvendig, har ikke orket å spise så mye uansett pga varmen. Og så i tillegg, en lang sykkeltur! Nå vil jeg i dusjen en tur og etterpå er det natten!

 

Trim: 7,4 poeng:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

I dag har det blitt nesten 4 mil på sykkel, godt fornøyd med meg selv!

Har også vært på jobb i kveld og har fått vondt i ryggen, har en forskjell på 2-3 cm på bena og på den korteste siden ligger det en nerve i klem som det klikker litt for innimellom. Skal få nye såler som bygger det opp i skoa slik at beina blir like lange!

 

Trim: 6,4 poeng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten sommerhilsen fra meg te deg med ønske om en fin dag og en strålende uke.. nyt sommere og det flotte været som er nå:):)

 

Ser du står på og går nedover. Du er kjempe flink :D

 

Ha ei flott uke

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

21.07 : 72,2 - klarte mål!

28.07 : 71,7 - herregud 74 kg- premenstruell: vann i kroppen, trimpoeng 22,6

04.08 : 71,2 - 72,5 æsj - mensen: vann i kroppen, trimpoeng 23,6

11.08 : 70,7

18.08 : 70,2

25.08 : 69,7

01.09 : 69,2

08.09 : 68,7

15.09 : 68,2

22.09 : 67,7

28.09 : 67,2

06.10 : 66,7

13.10 : 66,2

20.10 : 65,7

28.10 : 65,2

 

 

Hei! Nå var det mandag igjen og jeg har veiedag, men det gikk ikke så bra... Ikke så rart ettersom jeg fikk mensen for 2 dager siden. Jeg samler så mye vann i kroppen før mensen at jeg går opp 1-3 kg og dette er slitsomt å ja det er bare vann og det forsvinner igjen, men det er innmari kjedelig å ha det sånn....

Føler at jeg har vært veldig flink med både mat og trim, har syklet veldig mye og trenet styrke. Usikker hvor mye trim jeg får denne uka for det er meldt kraftig regn på østlandet ett par dager denne uka... og jeg skal jobbe 4 kvelder og 1 dagvakt....

Skal vaske huset i dag før jeg drar på jobb og jeg HATER rydde, vaske, det er så kjedelig, men når man har 2 barn i huset (3- om jeg regner med gubben:-) )

så blir det en del rot.... og jeg må rydde opp....

Allerførst skal frokosten inntas så nå må jeg løpe, har et par små sultne ulver her og en sulten ulvemamma og ulvepappa:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Tistelen

Veiedagen var om mandag, men jeg har ikke hatt tid til å føre inn før i dag... Har jobbet ganske mye forrige uke og det har blitt lite trim... men det får jeg ta igjen denne uka!! Hadde besøk av 2 skolevenninner i går, og det var veldig gøy, vi har ikke sett hverandre på 2 år så hadde en del å snakke om:D I forkant vasket jeg hele huset og har hatt en veldig sur liten guttetass her, min lille snupp får tenner og er grinete hele dagen.. dakkars liten.... Men han var en liten solstråle under mesteparten av besøket!

Har akkurat komme fra jobb og er på vei til dusjen og så til sengen....zzzzzzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Denne uka har vært hektisk og ikke tid til trim, har jobbet en del kvelder.... Men vekta har gått nedover da! 500g ned.

Så nå veier jeg 70,7. Skulle egentlig ha veid det forrige uke, men det har knotet seg til med mye stress og lite trim og det er klart det syns på vekta! Men jeg er glad for å ha gått ned litt ihvertfall, kanskje jeg tar ett røsk nedover til neste uke, er ihvertfall ikke sulten for tida, men prøver å spise jevnt likevel....

Nå skal jeg straks til frisøren og så farge vipper og bryn og voksing av bryna (au!). Vi skal i bryllup til helga så jeg må få stusset håret mitt litt og pyntet litt på fasaden. Skal ut og prøve kjole i kveld, har egentlig en veldig flott selskapskjole, men den har jeg lånt bort til svigermor, vi bruker samme strl. Jeg hadde veldig lyst på en ny kjole også, så jeg håper jeg finner en!

Jeg vet faktisk ikke om jeg får trimmet noe denne uka heller, kanskje jeg skal gå hjem fra byen etterpå, får se om det regner eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

21.07 : 72,2 - klarte mål!

28.07 : 71,7 - herregud 74 kg- premenstruell: vann i kroppen, trimpoeng 22,6

04.08 : 71,2 - 72,5 æsj - mensen: vann i kroppen, trimpoeng 23,6

11.08 : 70,7 - 71,2, : 0 trimpoeng, men mye husarbeid... rundvask....

18.08 : 70,2 - 70,7 : ikke helt i mål denne uka heller

25.08 : 69,7

01.09 : 69,2

08.09 : 68,7

15.09 : 68,2

22.09 : 67,7

28.09 : 67,2

06.10 : 66,7

13.10 : 66,2

20.10 : 65,7

28.10 : 65,2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei! Etter langt om lenge er jeg tilbake, ingen bevisst pause, men har hatt grenseløst mye å gjøre! Vekta er ikke på min side, den fyker opp og ned som en jojo, har sterke mistanker om at p-staven samler vann i kroppen, og jeg får vannansamlinge opptil 2 uker før mensen kommer. Søndag for snart 2 uker siden veide jeg 70 kg, 12 timer senere på mandag morgen veide jeg 73.5. Og mensen har ikke kommet ennå, men jeg kjenner at den kommer snart.... Dette er kjedelig!

føler at vekta ikke rikker seg, går kun opp opp og opp uansett hvor sunt jeg spiser. Nå kan det hende at noe er muskler også for jeg sykler 8-10 mil i uka og startet med det for ca 3 uker siden. Hvem vet? Kroppen min er RAR! Men har ikke målet meg, har tenkt å gjøre det til mandag...

 

Lille tassen min på 18 mnd startet i barnhage 18 aug. Han har ikke vært overbegeistret for å si det mildt, hyl og grin. Først nå begynner det å gå seg til.

Hyler fortsatt når mamma går, men ikke lenge:-) så det hjelper!

 

Gry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært relativt flink med maten, ligger rett over 2000 kcal i dag og skal fra i morgen av ligge på 1900-2000 kcal pr dag, jeg har vært ganske flink til å trimme, sykler som sagt 8-10 mil i uka og det blir en del trimpoeng av det og så prøver jeg å gå en tur hver dag. Har ikke blitt noe i dag ettersom gubben jobba overtid.... og jeg har rydda i heimen og har fortsatt en del å ta tak i...

 

Det blir spennende til helga for da skal vi til søstera til gubben og mann hennes og være der fra lørdag til søndag. Kan bli en utfordring kostmessig. De pleier å servere god mat. Men jeg gleder meg til turen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå er jeg endelig tilbake på sporet igjen, det tok tid..... Jeg veier altfor mye og har trent altfor lite de siste ukene. Jeg veier meg ikke på mandag lenger heller men på fredag, dette fordi at jeg jobber nesten hver helg og stresser og maser på jobben og da samler jeg VANN!

Men ble uggen om fredagen hvor vekta stanset på 73,5, dette betyr at jeg nok en gang har mange kilo som jeg skal ned, nå må jeg bare ta meg selv i nakken, og få vekk de 8,5 kiloene! Har ikke så veldig lyst på søtt så det retter seg nok, har spist mindre den siste uka også for da har jeg trent mer. Jeg er merkelig sånn, jo mer jeg trener jo mindre sulten er jeg.... Rare greier... Bortsett fra om jeg veier maten, det går ikke med meg, da går jeg kun og tenker på neste måltid og ender opp med å spise mye mer enn jeg skulle ha gjort. Må bare trene masse og spise fornuftig.

 

Vekt fredag 26 sept: 73,5kg :eek:

Trimpoeng denne uka: 15,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: trene powerplate og sykle 24,0 km

Tirsdag: trene pilates og sykle 17,6 km

Onsdag: Kari Jackeson dvd

Torsdag: Sykle 10,6 km og powerplate

Fredag: FRI

Lørdag: Sykle 17,6 km og trene powerplate

Søndag: Sykle 10,6 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Jeg har gått ned 1,4 kg på 1 uke:D!! Har ikke trimmet alt det jeg skulle, men prøvd å vise måtehold på det jeg putter i munnen! Noen utskeielser har det blitt likevel, men men jeg klager ikke denne uka!!!!! Håper det fortsetter! I dag skal jeg ut og sykle om det ikke regner altfor mye, og så skal jeg på jobb i kveld!!

Men nå er det frokost tid, ungene har vært våkne siden 6 og jeg er T-R-Ø-T-T, tror jeg sniker meg til en lur litt senere! Unger vet desverre ikke forskjell på helg og hverdag når de er 19 mnd og 3 1/2år...... Opp kl 6 året rundt:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...