Gå til innhold

Livet er en lek.... og en dans på roser


Gjest NinniR

Anbefalte innlegg

Godt å se at det er liv i deg :) Ikke det at jeg hadde trodd noe annet da, hehe.

 

Det ser ut som det fortsatt går like fint med deg, og det er flott. Jeg ser at du velger flotte og sunne alternativ, både for deg og dine omgivelser. Skulle virkelig ønske jeg var like flink å lage mat som du er.

 

Jeg er back on track, by the way :D

 

Håper du får en fortsatt sunn og flott forjulstid

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 565
  • Created
  • Siste svar

Så suverent! Godt å se spor etter deg igjen. Har hatt en stille periode selv nå, men skal prøve å være mer aktiv både med registrering og skriving.

Har et kraftig prosjekt foran meg, Stockholm maraton, så det kan nok hende jeg kommer til å trenge litt ekstra støtte utover vinter/vår.

Fordi jeg skal øke treningsmengden gradvis ganske mye, er jeg litt på eksperimentstadiet når det gjelder kaloriinntak. Ikke så lett å øke inntaket, uten å få hetta. Kommer til å konferere med støtteapparatet mitt her inne underveis så jeg klarer å holde psyken på rett kjøl.

Først skal jeg benytte av de ekstra fridagene til å trene mens det er dagslys! Vi får se hvor mye det blir, men det kan være greit med litt ekstra trening, for jeg har tenkt å kose meg skikkelig i julen. Det gjelder mat også!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært for sløv med treningen de siste ukene. Det er "farlig" når ekstra julekalorier og kosedager står for døren. Derfor tenkte jeg å starte en ny tråd, "Sprekere jenters logg". Der skal jeg prøve å notere ned treningen min, og kanskje det vil virke motiverende for å holde treningstrykket oppe?

 

Det hadde vært veldig hyggelig å få selskap av alle dere andre hardtarbeidende, stadig lettere og sprekere jenter!!

Det er rom for alle ulike mål og innsatser, alt er bra nok.

 

Bli med da vel!

Hilsen

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som har startet på GR-kurs nå i høst, og hun skal fortsette etter jul. Jeg viste henne vektklubbens fordeler i dag, og håper vi får en ny bruker. Selv har jeg hatt så utrolig mye glede av å bruke vektklubben! Her er det flotte registreringsmuligheter, gode artikler, tips & råd, tilbud &informasjon, sunne oppskrifter, og ikke minst et fantastisk nettverk, og mye mye mer...

Vi har vel plass til flere freske damer?

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare innom i full fart, og har ikke tid til å lese meg opp på siste dagers hendelser i vektklubben.

 

Går helt fint med meg. Som jeg sa i et tidligere innlegg: Verken jeg eller kaloriene har tid til å sette oss nå å i juleinnspurten ;-)

 

Nå vil jeg få ønske deg ei riktig god jul, Ninni.

Så snakkes/skrives vi mer etter hvert

 

Stor klem fra meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser meg med julestrømpens innhold og en god kopp te. Julefreden har senket seg, og jeg har en stille stund og reflekterer litt over hva som har skjedd i livet mitt siste året. Det er ganske mye, det.

 

Det er rart hva 12 måneder kan bety i et langt liv. Jed har gjort en livsstilsendring, og tenker å holde på den de neste 12 måneder også. Mannen min og jeg har klart dette sammen, og jeg er så takknemlig for at vi har støttet hverandre hele veien. Det er mange som sliter med vekten alene, og noen gir opp nettopp fordi det er for tøft å klare det alene. Det er derfor vektklubben er så viktig. Vi støtter og hjelper hverandre frem til suksess!

 

GOD OG GLAD JUL TIL ALLE!!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, 2 kg opp viste vekten i dag. Har hatt en jul full av julemat, kaker og konfekt, så det er prisen jeg må betale. Så nå er det strieskjorta og havrelefsa igjen, d.v.s. trening og riktig mat. Tar det egentlig helt rolig, jeg regner ikke med at det blir noe stort problem når jeg går tilbake til hverdagen igjen.

Vi får se, jeg skal gjøre mitt beste!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det nydelig og mager nyttårsmat:

Plommegløgg.

Viltpaté på olivenbrød, stekt pæreskive, grønn salat og cumberlandsaus.

Hjemmelaget kantarellsuppe med en hvitløk/timian-brushetta.

Kalkun, hjemmelaget rødkål og løkkompott, sukkererter og asparges, sjysaus og poteter, tranebær, svisker og epler.

Pannacotta av melk/mager kesam(smaksatt med mandarin, kanel, vanilje) og sviskepuré med anis og kanel, friske bær.

Kaffe/the, kaker(til den som tåler det), nøtter og frukt.

 

Jeg ønsker dere alle et fantastisk nytt år, og håper det blir et godt år for dere alle!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt år og nye muligheter. Middagen ble en suksess, og jeg har enda ikke lagt meg(kl.05.20). Har kjørt gjestene hjem, ryddet på kjøkkenet og pakket bort maten som ble igjen. Godt at kalkun både er sunt, lett og smakfult, for det ble en del til overs.

Sitter og funderer litt over året som gikk og hva det nye året kan ha i vente for meg og mine. Et nytt år er litt som en nyfødt baby; du håper på alt det beste, men aner ikke hva som ligger foran deg. Heldigvis, kanskje? Vi får gjøre vårt beste i å styre livets hendelser i ønsket retning, og håpe det går rette veien.I morgen, eller rettere sagt litt senere i dag, skal jeg se på nyttårskonserten og løpe meg en tur. Det er vel en bra start på nyåret skulle jeg tro!

God morgen, og godt nyttår!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gitt meg vann i munnen og masse innspirasjon i året som gikk. Jeg kommer alltid til å se på de slanke jentene osm løper forbi hytta og tenke: er DET NinniR :)

Nyttårsklem Steg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den høres jo bare nydelig ut den nyttårsmaten din. Heldige gjester, sier bare jeg!

 

Det er nok vektoppgang for meg også- i dag veide jeg meg ikke, men jeg var på vekten før helgen, og da var det 1/2 kilo opp i forhold til stabiliseringsvekten min....men det betyr jo en vektoppgang på 1 1/2 kilo fra før jul da siden jeg var under vekten min da. Men stabiliseringsvekten bør være innen rekkevidde i løpet av kort tid!! Bare jeg unngår å dra ut skuffene for mye ;-) der ligger det altfor mye snop (bergensk for godteri)!

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er fint å tenke på at det nye året inneholder masse muligheter Ninni, og jeg tror nok det kan bli det året hvor jeg kommer i mål og kan "flytte inn" her til dere (på slutten av året).

DET SKAL BLI GODT DET!!!!!!!!!:(:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne hospitere her til du er klar for innflytting. Bare hyggelig, det!

Var på veiing i kveld, og det var 400 gr opp. Ikke noe å grine for, syns jeg. Et par treningsøkter i helgen, fokus på vann og kontrollveie porsjonene neste uke, så er alt på plass igjen. Dessuten skal restene av julebakst og snop ut av huset i helgen. Snipp, snapp, snute så er juleflesket ute:)

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal julen ut.

Jeg fortsetter med "decluttering"-trenden som startet før jul.

Juletreet skal høstes og treet skal kastes. Litt vemodig, syns jeg, å pakke ned all pynten som har skapt stemning i heimen i flere uker. Så er det kontoret mitt, som for tiden ser mer ut som julenissens verksted enn et kontor... Der skal det sorteres, ryddes og pakkes bort julesaker. Til slutt er det kjøleskap, matskap, kakebokser og skuffer. Her skal det ryddes og kastes med hard hånd.

Det tar liltt tid å venne seg til vanlig mat igjen. Man går hele uken etter jul og har lyst på et eller annet. Jeg har spist kilovis med mandariner og drukket litervis med te denne uken, som et substitutt for kaker og konfekt. Det har fungert på et vis;).

Var innom "frukt og grønt-mannen" i dag, og kom ut med to fulle bæreposer med ren sunnhet. Nå er treningen på rett spor og maten på rett spor. Da er det bare å holde styr på stresset på jobben, så skulle alt være helt supert. Gleder meg til denne våren, sunn og sprek er målet.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lyst til å dele denne dessertoppskriften med dere. Den er mager, smakfull, elegant og kjempegod, og lett å variere etter smak.

 

Panna cotta med bær/frukt-følge

2 1/2 dl melk

3 ss sukker (eller erstatning)

3 gelatinplater

3 dl mager kesam

vaniljekorn etter smak

1/2 ts kanel eller kardemomme

finrevet skall av en vasket mandarin

 

Legg gelatinplatene i bløt i kaldt vann til de er myke. Kok opp melk, mandarinskall, sukker og vanilje. Ta kjelen av varmen, sil melkeblandingen, klem vannet ut av gelatinplatene og løs gelatinen i den varme melken. Rør inn kesam. Hell panna cottaen i en skål eller i porsjonsglass og sett det i kjøleskap til det er stivt.

 

Som bær/frukt-følge kan du variere uendelig. Jeg forslår å koke svisker eller svisker/aprikoser med litt mandarinjuice(evt. litt portvin eller marsala), og servere lunken til den kalde panna cottaen. En annen mulighet er friske bringebær, multer eller andre bær du måtte like.

Nam, nam!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg veide meg etter morgenens svømmetur i dag hadde de to små julekiloene mine forduftet. Hurra, og klapp på skulderen til meg!

Det jeg er mest fornøyd med er at jeg ikke fikk panikk, men bare gikk tilbake til den vanlige rutinen med mat og trening, så ordnet kroppen resten selv. Tre uker så, hey presto, var vekten på plass. Føler at jeg har kontroll, og at jeg styrer vekten og ikke motsatt. For en gangs skyld!

Som dere skjønner, en happy vekt-dag:)

Nå skal jeg bruke energien min på å rydde og kaste litt.

Ha en strålende lørdag!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres
Når jeg veide meg etter morgenens svømmetur i dag hadde de to små julekiloene mine forduftet. Hurra' date=' og klapp på skulderen til meg!

Det jeg er mest fornøyd med er at jeg ikke fikk panikk, men bare gikk tilbake til den vanlige rutinen med mat og trening, så ordnet kroppen resten selv. Tre uker så, hey presto, var vekten på plass. Føler at jeg har kontroll, og at jeg styrer vekten og ikke motsatt. For en gangs skyld!

Som dere skjønner, en happy vekt-dag:)

Nå skal jeg bruke energien min på å rydde og kaste litt.

Ha en strålende lørdag!

NinniR:)[/quote']

 

Å, så herlig å høre. Du får klapp på skulderen fra meg også, flinke Ninni!

 

Ønsker deg ei super uke! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snø er ikke helt min greie!!

Jeg har frydet meg over bar asfalt og løpemuligheter nærmest i hele vinter. Kolleger har klaget sin nød over mangel på snø og skimuligheter, mens jeg har vært storfornøyd. Nå er det jamt slutt. Snøen har lavet ned og dekket til hele landskapet med tung, våt snø. Når julen er slutt skal våren komme, syns jeg:).

Ikke bare det, kollegene klager nå også, fordi det er så vanskelig å smøre skiene riktig!?! Jeg må bare for ordens skyld gjøre oppmerksom på at jeg er oppvokst under himmelstrøk der ski er eksotisk, nesten litt bisarre, så jeg må vel unnskyldes...

For å være ærlig koser jeg meg med å gå på ski på hytta i påsken. Større behov har ikke jeg. Resten av året elsker jeg BAR asfalt. Nå ser jeg bare frem til krokus, lengre dager, sol og.....vår:).

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! Jeg skjønner deg godt! Dvs jeg liker godt å gå på ski, men i Bergen er ikke vinter og snø ensbetydende med skigåing uansett- her pleier det jo å være sånn at snøen bare blir liggende veeeeeeldig kort tid- den blir veldig fort til is eller slaps....og det har vi ikke særlig glede av! ...så derfor er jeg enig med deg- det er helt fint med bar asfalt(eller skogbunn....!)

 

Prosjekt notere det jeg spiser går fint....og jeg holder ut med trimmingen min! :-) Jeg tror jeg er tilbake på sporet!

 

Ha en fin kveld videre- eller egentlig for min del; god natt....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...