Gå til innhold

8 kilo ned iløpet av sommeren. Ellies dagbok.


Gjest Ellie25

Anbefalte innlegg

Gjest Ellie25

Hei. Nå skal jeg jammen meg lage en dagboktråd også, så kan jeg følge med og se utviklingen i ettertid. Litt som et notatfelt til trenings og matsiden som jeg fyller ut hver dag. Jeg legger det også opp slik at andre skal kunne droppe innom og si hei hvis de ønsker det, så vil du er du hjertelig velkommen inn i dagbok-tråden min. :-)

 

I første innlegg kan jeg jo skrive litt om meg og hvem jeg er.

Jeg er 25 år fra Trondheim, og er gift med en herlig mann som jeg har en nydelig prinsesse på 16 mnd med. Jeg har alltid hatt problemer med noen kilo for mye, selv om jeg har klart å holde det til et maksimum på ca 7-8 kilo til overs, fra dær hvor jeg skulle ønske at jeg var men aldri har vært. Jeg har mange ganger forsøkt å fjerne kiloene, og har hele tiden vært bevisst på at det ikke skal bli flere. Det har riktignok aldri lyktes meg å bli kvitt dem, så nå etter at jeg fikk datteren min bestemte jeg meg for å sette meg skikkelig inn i dette og en gang for alle kjempe mot dem.

 

Det første jeg forsøkte var 4 mnd på ketolyse. Jeg gikk da ned 2 kilo (vannkiloene vil jeg tro), men de kom fort tilbake igjenn iløpet av kuren selv om jeg ikke hadde utskeielser og slikt. Så etter 4 strenge mnd hadde jeg mistet ca 200 gram. Ikke bra, så jeg gav da opp og gikk over på Lindberg. Dær mistet jeg 0,5 kilo på ytterligere 6 mnd, selv om jeg var streng med meg selv og gjorde "alt riktig". Jeg fikk også personlig veiledning og satte opp matplan hver dag, men ingen fant noen årsak til at kiloene mine ikke forsvant. Jeg var lei av å spise såpass strengt uten å se resultater, og jeg savnet frukt og slikt veldig mye. På lindberg kan man jo spise bittelitt frukt, men jeg valgte ofte feil type frukt, og hadde på slutten utskeielser i form av at jeg spiste kanskej tre frukter per dag, noe som lindberg ikke tillater.

 

Etter 9 mnd hadde jeg da altså mistet bare en drøy halvkilo. Det kan ta motivasjonen fra alle og en hver, men jeg er så VELDIG motivert for å klare dette nå så jeg velger å konkludere meg at lavkarbo ikke er riktig vei å gå for meg, og glemmer hele greia for å kunne sette i gang med grete roede med nytt friskt mot nå. :-)

 

Jeg har nå holdt på i 11 dager, og har valgt meg veiedag på søndager (det vil si at jeg i går hadde min første skikkelige veiedag). Jeg veier nesten hver dag, men har søndagen som tellende veiedag. Etter 11 dager hadde jeg gått ned 800 gram, og det må jeg si meg VELDIG fornøyd med. Jeg tørr riktignok ikke juble så veldig høyt, siden jeg må innrømme at jeg tror det bare er en oppstarts-blipp som kommer til å gå over. Jeg veide meg i dag, og riktignok er det opp igjenn 500 gram siden i går. JEg håper det er bare fordi musklene er fulle av melkesyre fra treningen sent i går kveld eller noe slikt, og nekter å miste motet. Jeg vet jo at vekte svinger veldig noen ganger, så det kan jo være bare en oppoversving akkurat i dag, og at jeg går ned igjen iløpet av uka. Det er litt derfor jeg velger å veie meg hver dag istedet for bare en veiedag i uka. Da ser jeg jo ikke om det bare er en uheldig oppoversving, en heldig nedoversving, eller om det er ca dær vekten ligger nå. Veiing nesten hver dag fungerer i hvertfall best for meg.

 

På kvelden i går var jeg på dansing, noe jeg bruker å telle som 2,5 trimpoeng i forhold til kalkulatoren her inne. I går hadde jeg riktignok pulsklokke på meg, og danset konstant i 2 timer og 20 minutter med bare 5 minutter pause. Det var varierende mellom høyt, middels og litt lavt tempo. Iløpet av hele treningsøkten hadde jeg en gjennomsnittspuls på 157, og dette inkluderte pausen. Makspuls på 200 akkurat, og minimum på 135. Dette ble jo en kjempetrening, og da jeg la inn treningen med pulsklokke her så ble det jammen 5 trimpoeng. Pulsklokka forteller meg at jeg forbrant ca 1000 kcal iløpat av den treningen. Dette er jeg kjempestolt av, og det er motiverende å se at dansingen gir så god treningseffekt. Pulsklokka har et medfølgende program for treningseffekt, og jeg lå på maksimal treningseffekt og tidvis litt over i store deler av treningen.

 

Derfor velger jeg å tro at det er derfor jeg veier mer i dag enn i går. Menyen skal også justeres opp litt nå som jeg har mer trimpoeng enn jeg hadde estimert med. Jeg sitter veldig mye stille og leser til eksamen nå, men det blir to treninger i uken og jeg ligger nok på 8-10 trimpoeng i uke mot 5 som jeg hadde kalkulert med. Etter eksamen ligger jeg nok på rundt 20. Hvorfor jeg ikke klarer å gå ned i vekt er og blir et mysterium for både meg og legen min, men jeg satser med friskt nok på at det skal endre seg nå.

 

Dette ble et langt startinnlegg, men det får så være. Ha en fin uke alle sammen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...