Gå til innhold

Tirsdagslink(20.12)for Ned 20-30kg


Gjest trinny
 Share

Anbefalte innlegg

JA!! Veide meg i dag og jeg har gått ned 0,6 kg siden sist uke!! Det er 1,5 kg ned siden 5. desember.. :P

Jeg er så fornøyd!! Nå har jeg skrevet matplan for hele uken, og hva jeg skal trimme med og når. Det forplikter meg på en helt annen måte, og denne avtalen med meg selv skal jeg ikke bryte:p

Julaften blir litt friere, men jeg passer på å få i meg en del sunn mat på dagen, men litt godteri den dagen blir det;)

Ellers bruker jeg skittelleren om dagen, leste artikkel der det sto at vi skulle minimum gå 6000 skritt om dagen og det forsøker jeg å holde. Ett kjempekjekt hjelpemiddel for å få opp aktiviteten i hverdagen! Man får en øyeåpner av denne.

 

Hvordan er det med dere "kjente" som stresser mot jul? Nyskjerrig på hvordan dere har det!

Ha en fin tirsdag!

 

Trinny;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kommet godt inn i julemodus, og etter bursdagsselskap og jule-lunsjer og raiding av pepperkake boksen har jeg egentlig gitt litt opp.. Ikke for godt, og heller ikke sånn at jeg tillater vektoppgang, men jeg har ikke møtivasjon til å fortsette det stramme løpet jeg har hatt det siste halve året igjennom jula. Skal på min siste veiing i dette kurset til onsdag, og jeg gruer meg. Jeg har bestemt meg for å ikke gå opp i jula, og det skal jeg klare, men jeg tror ikke jeg klarer å gå ned så mye... Burde vel veie meg i morgen uansett, så får vi se hvordan det går!

 

Ellers fikk jeg veldig dårlig samvittighet da jeg leste meldingene jeg har gått glipp at.. Har helt glemt å regne ut kaloriforbruket for kathinka! -Unnskyld! -I tillegg fant jeg ikke den opprinnelige linken med infoen i! Kan du legge det inn på nytt?

 

-Vi burde endre tittlen på linken vår!

Har dere sett nederst på siden, der man kan finne liknene linker? Hvis vi starter alle linkene med "Ned 20-30 kg Onsdagslink 21/12", så vil de siste linkene på vår klubb listes, isteden for sånn som det er nå, at alle mandagslinkene og tirsdagslinkene til alle klubbene listes opp..

 

Synes dere andre er veldig flinke, og håper jeg ikke er demotiverende nå som det står ganske stille. Jeg har tross alt tatt av over 18 kg de siste 4 månedene, og etter jul skal de neste 18 kiloene av! -Og ingenting ekstra skal på i mellomtiden!!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det veldig som CamCam.

 

Jeg har juleferiemodus, jeg har kost meg med shopping og kafeer, og nå pakker jeg kofferten for å dra på ferie i morgen. Jeg skal veie meg som vanlig i morgen tidlig, og veier meg når jeg kommer tilbake 8. januar. Skal prøve å få trent litt, skal kose meg på julaften, og ellers prøve å huske at jula også består av hverdager! :-)

 

Jeg er så utrolig glad i jula, så jeg lar meg få lov til å kose meg med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kommet godt inn i julemodus' date=' og etter bursdagsselskap og jule-lunsjer og raiding av pepperkake boksen har jeg egentlig gitt litt opp.. Ikke for godt, og heller ikke sånn at jeg tillater vektoppgang, men jeg har ikke møtivasjon til å fortsette det stramme løpet jeg har hatt det siste halve året igjennom jula. Skal på min siste veiing i dette kurset til onsdag, og jeg gruer meg. Jeg har bestemt meg for å ikke gå opp i jula, og det skal jeg klare, men jeg tror ikke jeg klarer å gå ned så mye... Burde vel veie meg i morgen uansett, så får vi se hvordan det går!

 

Ellers fikk jeg veldig dårlig samvittighet da jeg leste meldingene jeg har gått glipp at.. Har helt glemt å regne ut kaloriforbruket for kathinka! -Unnskyld! -I tillegg fant jeg ikke den opprinnelige linken med infoen i! Kan du legge det inn på nytt?

 

-Vi burde endre tittlen på linken vår!

Har dere sett nederst på siden, der man kan finne liknene linker? Hvis vi starter alle linkene med "Ned 20-30 kg Onsdagslink 21/12", så vil de siste linkene på vår klubb listes, isteden for sånn som det er nå, at alle mandagslinkene og tirsdagslinkene til alle klubbene listes opp..

 

Synes dere andre er veldig flinke, og håper jeg ikke er demotiverende nå som det står ganske stille. Jeg har tross alt tatt av over 18 kg de siste 4 månedene, og etter jul skal de neste 18 kiloene av! -Og ingenting ekstra skal på i mellomtiden!!

 

CamCam[/quote']

 

Regn ut anbefalt kaloriinntak etter denne formelen:

 

(vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet.

 

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke).

 

Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

 

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØNSKER GOD JUL TIL DERE SOM TAR FERIE FOR JULEN NÅ!!

 

- ellers kan vi gjøre som camcam sitt forslag og endre på overskriften. Blir jo veldig mye lettere å følge med hverandre da.

 

Jeg for min del har kjøpt meg pulsklokke nå som kommer forhåpentlig i romjulen og det skal bli spennende! Her skal det også koses i julen, men på en litt annen måte en før;)

 

Trinny;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...