Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest Isabel

Hei.

 

Dame på 34 år som virkelig ønsker å gå ned 8 - 9 kg før vinteren trer i kraft igjen... Syns det er supert å ha noen her inne å gå ned sammen med... det er motiverende og støttende :D

 

Håper noen vil bli med meg. Det føles litt som "nå eller aldri"... for jeg drøyer og drøyer med å komme i gang... nå er det slutt med å starte hver mandag morning, og slutte til lunsj samme dag ;) KOM IGJEN... BLI MED MEG...:)

 

Litt om meg; jeg er gift, har to små barn (5 og 7 år)....og jobber som lærer på en ungdomsskole. Jeg har størrelse 38 til 44 i skapet..... he he... noe som sier en del om meg....huff....Jeg er 170 cm høy, og veier i dag fæle og tunge 78,6 kg....

 

Bli med... så jobber vi sammen mot målet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er godt i gang, men hiver meg gjerne sammen med deg. Tidligere har jeg vært veldig "flink" å utsette ting til mandager... Men nå har jeg vært her inne siden midten av februar, og gått ned 6.1 kg :) Fødte tvillinger i november, og har kommet meg litt under det jeg var i utgangspunktet. Målet er å gå ned ca 3 kg til, og så blir vel den store utfordringen å holde vekta etterpå..

 

Et par tips før du går i gang:

- drikk vann - MASSE vann. har opplevd uker der jeg har spist og trenet riktig, men slurvet med vannet, og gått OPP:

- sats på minst 10 trimpoeng - det gjør store utslag

-knask gulrøtter på kvelden om du blir sulten. er utrolig godt når man har skåret dem opp i staver

- og unn deg litt godis og vin (eller hva du er glad i) innimellom. Er nok ikke helt trofast mot antall kosemerker bestandig, men er redd for den store sprekken.

 

Jeg har veiedag på mandager, og kan gjerne "sammenligne" resultater med deg, om du vil..

 

Startvekten min her inne var 57.3. Vekt idag er 51.2 og målet er 48 (har bare 155 cm å fordele kiloene på)

 

LYKKE TIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei på deg Isabel, jeg hiver meg på her jeg også:)

Du og jeg kjenner jo hverandre, men til alle andre så kan jeg også fortelle litt om meg selv.

39 år, gift og 6 barn (3 egne, 2 stebarn og 1 fosterbarn) fra 8 til 18 år

Jobber som assistent på en ungdomsskole

Jeg er 167 cm og veide idag 61,3 kg:( Vil ned til et sted mellom 56 og 58 nå før ferien setter igang

 

Rakri, det skal bli koslig å bli kjent med deg også, og gratulerer med tvillinger, det må være koslig, men sikkert hektisk:)

Det du sier om vann stemmer, men det er jammen ikke lett å drikke så mye....

Når det gjelder trimpoeng, så er det min store utfordring, selv om jeg går en god del.... Har slutta å registrere, men skal heller prøve å gjøre så godt jeg kan, og også spise fornuftig og riktig. Mine kosemerker går til vin, og det blir en fest både nå og da... men prøver da å holde meg unna usunn mat og snop...

Har vært med her inne i 1,5 år, så jeg vet hvordan det skal gjøres, det verste er å holde seg der over tid....

 

Jaja, nå venter noen situps og senga, men vi snakkes imorra!!

 

Nattaklemmer fra meg til dere begge to:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Jeg er også ny her, eller dvs jeg meldte meg inn i fjor vår en gang, men ble aldri aktiv...

 

Litt om meg: Er 29 (blir visst 30 utpå høsten en gang, men det snakker vi ikke mer om;) ) og har 2 nydelige jenter på 20mnd og 4 år. Etter graviditet nr 1 forsvant kiloene med morsmelka, men etter nr 2 ble de visst sittende fast... Vekta stoppa på 75-76 og ville ikke ned til 67, som jeg ville... Fikk en skikkelig vekker da mamma fortalte meg midjemålet mitt da jeg gifta meg for 5 år siden... Er visst 20 cm siden det... huff og huff... Har som mål å gå ned til sydentur i september...

 

Vært her inne og registrert nå en ukes tid, klarte å oppnå 12 trimpoeng forrige uke, noe jeg må si meg fornøyd med :D Er litt pes å registrere alt man spiser, men etter en uke nå så synes jeg det går greit.

 

I dag har jeg bestilt meg rockering også, så nå skal midjen bli bra... Bare håper at jeg ikke setter meg for høye mål nå.... hehe Og på onsdag skal jeg kjøpe meg baderomsvekt, for det har jeg enda ikke hatt her i huset... Litt kjedelig å bruke mamma og svigermor sin nå, vil jo veie meg fast en dag i uka... Dessuten er det vel best å veie seg på morgenen, eller? Før man spiser noe...

 

Apropo spise... Der har jeg mitt største problem foreløpig, jeg har spist frokost og middag jeg som regel, lunsj dersom jeg har vært på jobb den dagen og innimellom en skive til kvelds... Det er jo ALTFOR lite ser jeg nå... Nå føler jeg at jeg spiser som en hest og enda skal jeg gå ned.... Håper virkelig at det "virker..." hehe ;)

 

Det var da litt om meg, håper vi kan motivere hverandre :)

 

Så bra å ha gått ned 6,1 kilo siden februar da, Rakri!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte i går jeg! - Min først sukkerfri dag. Det er sukker og godis som er mitt store problem. Jeg spiser ikke så ille utenom det - men altså: jeg er sukkerjunkie.

 

Jeg er 33 år, har 2 barn. Yngstemann er bare 3 mnd, så jeg slanker meg ikke direkte i og med at jeg ammer - men ønsker å fokusere på et sunnere kosthold:)

 

Første mål er -5 kg - optimalt vil jeg ned 9 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest serine

Jeg våknet opp i dag og tenkte nå eller aldri her og!

Buksa passet ikke lenger, kondisen er det så som så med... og det nærmer seg bikini tid!!!!

 

Jeg ble medlem for lenge siden men det varte ikke så lenge på aktiviteten...eh.. Nå er kiloene som jeg starta på sist de samme!!!! Det betyr at jeg har gått opp igjen de siste årene. Det er ikke så mange kilo jeg vil ned for å trives, men mitt første mål er fire kilo. Jeg veier 70 kilo og trivselsvekta mi er ca 63 kg.

 

Jeg er ei dame på 34 år, gift, to barn.

 

Hovedmålet mitt er at jeg skal klare å endre livsstilen da jeg også er alt for glad i sukker... og forhåpentligvis få litt overskudd og bedre helse og figur på kjøpet ...he he

 

Ha en fin dag

-Serine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hatt problem med å være for glad i snop. Og ofte var tankerekka at når jeg har spist litt, kan jeg likegodt spise masse... men har etter hvert lært meg at det går bra å nøye seg med litt. Litt betyr her i huset feks tre ruter fra de store platene med fruktnøtt, ca 25 gram. Det er gjerne kosen på fredag det. (og noen ganger også på lørdag) Blir søtsuget for stort går det nå til og med an å nyte en rute til kaffen en helt vanlig ettermiddag :) Det gjorde jeg til og begynne med

 

Men merker at søtsuget ikke er så sterkt lengre, og at det går fint uten snop hele uka (hvem skulle tro det før?) Har mer lyst på frukt, gulrot eller mat ;) og jeg tror nok det primært er søtsaker som har vært hovedgrunnen til ekstra kilo.. (pluss noen svangerskap) Ellers er vi glad i et glass vin nå og da, men har lært meg å ta ett i stedet for to

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie25

Jeg slenger meg med her jeg også.

Jeg er 25 år, og gift med en herlig mann. Sammen har vi en nydelig prinsesse på 16 mnd, og vi stortrives som foreldre. Jeg er student (vernepleier) og er for tiden i praksis på sykehjem 4 dager i uka i tillegg til at jeg jobber en til to dager i uka på samme sted. Når man da legger på eksamenstid og familie så er det jammen ikke mye tid til trening. Jeg henger VELDIG etter i studiene pga problemer med å finne dagmamma/barnehage, så alt jeg har av tid går med til det.

 

Trimpoeng blir det derfor lite av for tiden. Jeg prøver å sette av 2-3 timer til trening på kvelden etter at snuppa har lagt seg en til to ganger i uka, men det er absolutt maks av hva jeg rekker over. Jeg er aktiv konkurransedanser, så det blir litt ut av treningen da. På søndag hadde jeg pulsklokke på og forbrant ca 1000 kcal på en trening. Det er jeg fornøyd med da. :-)

 

Jeg begyndte på grete roede (ikke noe kurs, bare pusler for meg selv) for tolv dager siden, og har gått ned 800 gram. Har prøvd diverse annet før og har stoffskifteproblemer så jeg forventer ikke de største resultatene fremover, men jeg forsøker meg friskt mot. Håper jeg klarer å snirkle meg nedover.

 

Jeg veide 69,8 kilo (er 170 høy) da jeg begyndte og er altså 69,1 kilo nå.

Første mål er 66 kilo, si endelig mål ca 63. Jeg har alltid hatt noen små kilo til overs, så helt erlig aner jeg ikke hvordan jeg ser ut etter å ha mistet 7 kilo. Kanskje er det for mye, kanskje vil jeg litt lenger ned. Tiden vil vise.

 

Jeg har veiedag på søndager, men det er da fint forenelig med dere på mandager. Jeg vil ha veiiedag slik at det følger ukens slutt, og vil ikke bytte til mandager siden jeg har fast hard trening på søndag kveld og derfor veier litt ekstra på mandager. Vet ikke hvorfor, men sånn er det. Det gir seg til tirsdag ca, så det får bare være. :-)

 

Gleder meg til å rapportere fremgang med dere. Kanskje skal vi lage egen resultat-tråd vi også, og kalle den f eks: Nå eller aldri-Resultattråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Oj, så moro at vi har blitt så mange allerede:)

mammamo, kjøp deg en vekt, hehe.... lurt å ha en hjemme, og jeg veier meg alltid på morgenen, da blir det jo likt hver gang.

Jeg har forøvrig egentlig torsdag som veiedag, og nå ble det mandag fordi det var starten på en ny økt om å gå ned, etter 2 konfirmasjoner, 17 mai og diverse.... hang litt etter pga en ferietur for noen uker siden også

Hva slags rockering har du kjøpt deg? Jeg fikk tips om en igår fra min niese, den veide 1,5 eller 1,7 kg, og virka veldig bra, så vurderer å kjøpe meg en sånn en;)

 

Beda og serine, jeg er også litt som dere, og er glad i sukker, men jeg må enten la det helt være, ellers så spiser jeg fort veldig for mye...huff...

Men er flink til å overspise frukt istedet, og det inneholder jo også veldig mye sukker, så prøver å skjerpe meg litt der...

Skulle hatt det som deg Rakri, og kunne klart meg med litt, da går det jo an:p

 

Ellie, så tøft å være student samtidig som du har fått ei lita tulle. Skjønner at det er frustrerende å ikke få barnehageplass eller dagmamma, men jeg skal krysse fingrene for at det går iorden snart!

Syns forresten du er flink til å trene jeg, skulle ønske jeg hadde klart å sette av så mye tid, og vært strukturert nok til å klart det.

 

Jaja, nå får jeg se om jeg får gjort litt mere her før jeg går hjem fra jobb, men vi snakkes senere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie25

Mamsen: Det har ordnet seg nå, men det har medført store problemer med å ta igjenn det jeg mistet av studiet. Nå leser jeg som en tulling den tiden jeg ikke er på jobb. Klarer ca 7 trimpoeng i uka, men vanligvis bruker jeg å ligge på 15-20 vil jeg tro. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Nå kan vi pushe hverandre ned de kiloene vi trenger her :)

 

Jeg er nå på kveldsvakt på jobb og før jeg kom hit var jeg innom og kjøpte meg en vekt. Så nå blir det veiing...

 

Mamsen: Kjøpte en sånn rockering du beskriver, de koster 499,- gjennom norsk nettbutikk, men jeg kjøpte fra USA (akurat samme type) til 60 USD (320 NOK). Rockeringen kosta 30 USD, så det blir ingen toll heller. http://www.sports-hoop.com/ Får den vel i posten om et par uker tenker jeg.

 

Og etterat jeg la inn turen jeg gikk før i dag så har jeg fått 2 gullepler! Juhuu!! Men vet ikke helt hvordan jeg skal registrere da... Når jeg går på dagtid så har jeg nemlig med meg begge jentene, en i vogn og en på ståbrett... Så jeg skyver 35 kg og mye av runden min er oppoverbakke... Så da kjenner jeg kaloriene renner nedover ryggen ja... hehe Forbrenner sikkert flere kcal enn de jeg registrerer på rask gange da, men... Noen som har noen gode forslag til hvordan jeg skal registrere det?

 

Jeg har også veie/måledag på søndag, Ellie. Er vel samme hvilken dag vi har? Bare vi har en som passer oss selv :D

 

Sjokolade er min store uvane da... Det er ikke nok med en rute eller 2... Men de siste ukene nå så har jeg vært flink og klart å styre unna sjokoladehylla i butikken. Og så har jeg bestemt meg for at om jeg skal klare å gå ned så MÅ sjokoladeforbruket ned til et minimum... Og nå, etter et par uker så har jeg ikke det samme suget lenger ;) Så koser jeg meg med en sjokolade en dag i uka. (ikke alltid det blir helg, men det blir stort sett bare 1 dag). Så jeg er foreløpig fornøyd. Så da får vi se om den nye vekta mi gir meg resultater... Kanskje mamma sin vekt har vært heeelt feil, så jeg egentlig veier 70??? He he :D Er jo lov å håpe... hihi (men jeg kjenner jo at bukene strammer da, så vekta er nok riktig...)

 

Ellie: 800 gram er bra da!!! Og jeg tror nok det er slitsomt å være student, kikke etter dagmamma/bhg og samtidig kose seg med sin lille tulle. Og så prøve å trene litt og gå ned noen kilo samtidig. Så spennende og sikkert kjempegøy å være konkurransedanser da!! Er du ofte på konkurranser eller? Mange eksamener i vente nå eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Ja, her var det liv:D

 

Ellie, så bra at det ordnet seg, og jeg skjønner at du har mista mye, men du får stå på, så går det sikkert fint:)

 

mammamo, gratulerer med ny vekt, det skal bli spennende å se om den stemmer.

Jeg skal jammen sjekke ut den siden om rockeringen, kan jeg spare noen penger, er det bare et pluss, hehe

Grattis med gullepler også, og jeg vet ikke hvordan du skal registrere den trimmen du får, men kanskje noen har tips?

 

Vi kan gjerne ha hver våre veiedager, det spiller jo egentlig ingen rolle, vi har jo kontrollen selv...

 

Ikveld skal jeg på klubb, så jeg håper det blir servert salat;) hehhe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

mammamo...

 

Mamsen: Kjøpte en sånn rockering du beskriver, de koster 499,- gjennom norsk nettbutikk, men jeg kjøpte fra USA (akurat samme type) til 60 USD (320 NOK). Rockeringen kosta 30 USD, så det blir ingen toll heller. http://www.sports-hoop.com/ Får den vel i posten om et par uker tenker jeg.

 

Hm... hvordan vet jeg hvilken str jeg skal velge av disse da? De bruker jo en annen vekt enn oss?

Betalte du 30 eller 60 usd?

Hva blir frakta?

 

Takker:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Jeg valgte den letteste jeg (siden jeg ikke hra noe særlig trening på rockeringer så tenkte jeg at den var best...) Betalte 30 USD for den. (tror det bare er 1 der til den prisen...) Sto at den var "for beginners" og jeg syntes det passet best for meg... Frakta er 34 USD. Så summen blir 64 USD, ikke 60 som jeg skrev i sted...

 

Kos deg på klubb da, Mamsen. Ikke for mye søtt nå... hehe.

 

Jeg er da på jobb og hamstrer som regel alltid før jeg drar på vakt på jobb... Men i dag var jeg flink og kjøpte meg en vannmelon i stedet. Og en eske med sukkerfrie ekstradrops... Bare synd at den vannmelonen ikke smakte noen ting... Men nå er Narvesen stengt, så jeg må nok klare meg med det jeg har... Skal innom og handle etterat jeg er ferdig på jobb (litt glad for at butikkene har åpent til 23) så jeg får prøve å være sterk da også... Må jo teste ut den nye vekta mi når jeg kommer hjem, blir ikke samme følelsen om jeg har en sjokolade innabords da... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Heisann... jeg må si meg vanvittig fornøyd med den responsen jeg fikk på denne tråden her inne!!! Nå ble jeg glad. Nå må jeg jo bare klare det... he he.. Velkommen til alle som vil ta følge. NÅ er vi jo en skikkelig gjeng som kan heie på hverandre i motgang og medgang... og det er alltid deilig å ha en gjeng å kunne støtte seg til, om det er vekta eller noe annet som butter...

 

Er helt greit av vi alle har ulike mål og tall syns jeg... for vi er forskjellige, både i kropp og sinn... og det viktigste er at vi kommer dit vi trives best selv. Vi har jo alle et felles mål likevel: endre livsstil og kosthold til en forhåpentligvis varig vektnedgang..og bedre humør og helse.... :)

 

Hvis jeg teller riktig, så er vi følgende "medlemmer" her inne nå: beda, rakri, mamsen, mammamo, ellie25, serine og meg selv. Altså 7 stk i alt. HURRA

 

Enig ellie, vi kan godt opprette en egen resultattråd... en god ide egentlig....

Gratulerer med 800 gram ned !! flott.. du er i gang!!

 

Serine: Å være sukkernarkoman kjenner jeg alt til.. huffameg... eller..... ikke bare sukker heller, men fett også....som i potetgull...;)

 

mamsen: Jeg regnet med og håpet på deg her inne. Du er min mentor, og vi to går langt tilbake i tid nå. Er jo blitt glad i deg :-)

 

rakri: 6,1 kg siden februar må jeg ta av meg hatten for. Gratulerer. Det er super bra. Du er virkelig i gang... skjønner jo at jeg har litt å ta igjen... he he

 

mammamo; håper du klarer å stå i mot presset på butikken i kveld. Det er en seier å klare det!!! SAmmen skal vi klare dette nå, for denne tråden heter nettopp NÅ eller aldri... he he

 

Beda: første sukkerfrie dag er over... og det værste er snart gjort... alt tyder på at etter ca fire dager så vil kroppen starte å produsere det sukkeret kroppen trenger selv igjen... og lysten og behovet på sukker avtar.....

 

JO... en ting ... dagen min har i dag gått stort sett greit.. helt til middagen kom... da spiste jeg pommes frites med bernaise... huff.. men ellers har dagen gått fint altså... (sa hun trøstende til seg selv)

 

Snakkes i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig ja, at vi er så mange. Håper det blir bra liv i denne tråden fremover da - er ganske motiverende å høre hvordan det går med resten av gjengen. Og så kan det være trøstende å se at vi av og til går på / unner oss selv å gå på en liten utskeielse nå og da.. Selv har jeg akkurat kommet godt i gang igjen denne uka etter flere dager med masse kos (her har det vært feiret alt fra navnedag for tvillingene våre, kombinert med bryllup :), et par dager med skalkefest, 9årsdag og 17.mai) Bryllupet vårt 10,mai har vært den store motivasjonen - kjolen var nemlig for liten dag jeg kjøpte den. Men på dagen, etter 6 kg ned, satt den som et skudd. Håper å fortsette ned til målet mitt selv om jeg ikke har sånn press på meg nå lengre.

 

Jeg oppretter en nå eller aldri resultat - tråd - så kan alle skrive inn startvekt / startdato, høyde og hva som er målet? Og så kan vi melde inn etter hvert som vi veier oss. Gjør vel ingen ting om vi ikke har samme veiedag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie25

Isabel: Ikke tenk så mye på det. Soist er spist, og det er ikke lett å bråslutte med en gang. Men forsøk å ikke gjennta det i morgen, så skal du se det blir bra.

 

Takk til alle sammen for lykkeønskninger om eksamen og slikt. Jeg leser så det spruter, men kommer på langt nær helt dit jeg skulle ønske. Det er bare noen dager igjenn nå. Er eksamen i medisin som er 06 juni. Vanskelig stoff, og mye som skal huskes. Men jeg gjør så godt jeg kan, og håper det holder til en B da.

 

Jeg sliter litt med at jeg ikke blir helt mett gjennom dagen. Da kommer suget, og jeg sliter da hardt med å holde meg unna skapene. Det er litt kjipt. Jeg skal ligge mellom 1400 og 1700 kcal per dag, men jeg forsøker å ikke alltid ligge på toppen, og heller komme meg litt ned mot nedre grense av det jeg skal ha.

De dagene jeg er helt uaktiv riktignok. Det forbruket er jo regnet ut med 7 trimpoeng. Så de dagene jeg trener så legger jeg med i øvre del, og det er de dagene jeg får problmemer med sult. Når jeg trener slik at jeg forbrenner 500 til 1000 kcal på en treningsøkt, så holder det ikke med 1700 kcal i inntak.

Jaja. Det blir vel bedre etterhvert. Man venner seg jo til litt mindre matmengde, så det stabiliserer seg nok etterhvert. Så lenge jeg klarer å holde meg unna skapene så går det nok bra. Hvis vekta i tillegg fortsetter å gå ned så skal jeg gladelig tåle å være litt sulten. :-)

 

Hvordan er det med dere? er dere mette og gode, eller litt småsulte avogtil?

Syns jeg leser om så mange som faktisk sliter med å få i seg den maten de skal ha på en dag. Har litt vondt for å tro det liksom. Mangler du 150 kcal en dag så er det jo bare å ta seg at par skiver ost eller noe. Skal da være nada problemer den veien. Hmm...

 

Og hva med middag. Hva bruker dere å spise til middag?

Hvordan fordeler dere kcal utover måltidene?

Jeg har f eks 300 kcal til frokost, 300 til lunch, 250 til mellommål, 450 til middag og 150 til kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også å bli veldig sulten de dagene jeg har trent - særlig om jeg har vært på styrketrening. Så da hender det jeg må spise mer / i øvre del jeg også. Eller jeg knasker gulrøtter så det spruter :) Jeg ammer tvillinger også, så jeg er "vant" med å bli ulvesulten innimellom. Og da må jeg bare spise noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest serine

Dette var gøy - at vi er så mange som heier på hverandre! Jeg føler meg enda mer motivert.

 

Jeg skulle gå på trening i dag og måtte skikkelig ta meg i nakken...har mange ganger bare lyst til å skippe...eh.. Men jeg karet meg avgårde på aerobic og jeg har i tillegg gått tur så jeg har 6 trimpoeng i dag!!!!!! Skikkelig stolt!

 

Når det gjelder matinntaket så melder jeg meg inn i klubben for de som liker chips også, Isabel.

Jeg putter litt for mye i munnen av det usunne slaget...det er vel et problem. Men i dag har jeg vært veldig bevisst! Jeg har spist sånn omtrent når jeg skal og ser at de gangene jeg er litt sent ute med måltidet- det er da søthungeren inntrer med full styrke.

 

Jeg har i dag spist en mørk sjokolade til kaffen. Og det ble en bit, en liten rute.

 

Jeg må si meg godt fornøyd med dagen og at dere er her alle sammen. Det gjør meg glad og super motivert!

Så sammen skal vi klare målene våre. Det som har vært har vært. En ny dag i morgen og nye muligheter!

 

Sov godt

- Serine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Så moro at vi er så mange!!

 

Jeg har nå kommet meg hjem fra jobb og kom meg gjennom butikken uten å kjøpe noe godis i det hele tatt!!! Og vel hjemme måtte jeg jo innvie min nye vekt :) Den viste faktisk 74,1 uten klær!!!!! Det er 1,9 kg ned det!!! Eller riktignok så har jegveid meg MED klær ellers da, så må vel legge på en kilo der, men likevel så går det vertfall rett vei ;) Blir jo feil å sammenligne med en annen vekt da, men men... hehe...

 

Serine: Sååå bra at du gikk på trening da! 6 poeng er jo kjempebra!! Og en liten sjokoladebit til kaffen må være lov!!

 

Jeg har jo spist altfor lite, så jeg har ikke noe problem med sult-følelsen. Men kjenner jo at når man blir sulten så kommer også søt-behovet... Så det er nok lurt å spise mange små måltider... Jeg har begynt å komme inn i måltidene nå. Vertfall nesten. Har ca 2 trimpoeng pr dag og prøver å ligge på 1600-1700 kcal.

 

Rakri: gratulerer som nygift!!! Tipper det var en supermotivasjon å komme inn i brudekjolen!! Tror aldri jeg hadde turt å kjøpe en som ikke passet... hehe... Og på en sånn dag vil man jo at alt skal være perfekt!! Dere hadde vel sikkert drømmevær da? Vertfall om du bor sør for Trondheim... Lurer på om jeg noen gang kommer inn i min igjen jeg... Uff... Skal ikke prøve den nei, det blir vertfall deprimerende... hehe

 

Isabel: Som Ellie sier, spist er spist. Roma ble jo ikke bygd på en dag, så man klarer ikke kutte ut ALT på en dag da! Gi det litt tid og prøv å ikke spise sånn hver dag. Vertfall kutt ned på mengden av det usunne og propp innpå med grønt i stedet.

 

Nå må jeg finne senga... Vi "snakkes" da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest serine

Mammamo: Gratulerer! Det er jo superbra at du har gått ned så mye!!!

 

Rakri: Gratulerer med bryllupet! Håper dere fikk en flott dag!

Og takk for at du minnet meg på det med vann. Nå drikker jeg oftere! Tusen takk.

 

Jeg burde kjøpt meg en ny vekt jeg og, men jeg utsetter det hele tiden i redsel for at nåla skal gå oppover istedet... Men nå kjenner jeg på meg at sannhetens øyeblikk må frem. Klesskapet mitt...det er et kapittel for seg selv.

Så i dag skal jeg gå gjennom litt av det som er der og gi bort.

På tide å kjøpe klær som passer og å være fornøyd med meg selv.

Men så kommer denne følelsen av at hvis jeg venter litt og slanker meg så kan det jo hende noe av det passer... Noen andre som kjenner seg igjen i den følelsen?

 

Når det gjelder middagsmat, Ellie. Jeg er ikke så hysterisk(kanskje derfor jeg ikke går ned..eh..) men jeg tenker at dette skal være en endring for meg livsstilsmessig da jeg er jo ALT FOR GLAD I DET SØTE LIV!

Så jeg prøver å velge produkter uten sukker, gått fra pasta til fullkornspasta, velger grovere produkter og kutte ned på porsjonene(ikke alltid like enkelt det heller he he). Masse grønnsaker og frukt.

 

Jeg har prøvd noen av oppskriftene på sidene her eller i kokebøkene og det er mye som er kjempegodt.

Jeg har og spurt om hvilke ønsker familien har. Så kan de velge seg en middag hver i uken eller fler(etter hvor gode ønsker de har) og så passer jeg på å flette inn det vi har lite av de andre dagene. Det har fungert de ukene vi prøver det, men så sklir vi tilbake i vante gjøremål da....og det er dette jeg prøver å endre på!!!!!

 

Men nå er det en ny herlig dag og jeg har begynt bra frokostveien!

 

Ha en fin dag alle sammen!

-Serine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

For meg er det vertfall en god morgen ;o) Måtte jo prøve vekten på morgenen i dag også: 73,9 :D Jippi!! Selv om det blir vanskelig å sammenligne med tidligere veiing pga at jeg har veid meg på annen vekt MED klær så må jeg jo ha gått ned vertfall!! Minst 1 kg! Så jeg er superfornøyd!!

 

Serine: He he, gjett om jeg kjenner meg igjen da!! Har bare sååå mye klær i skapet som venter på å bli passe igjen... Må ha en skikkelig opprydding der en dag jeg å, er mye der som jeg ikke kommer til å bruke om det blir passe igjen heller.... Brudekjolen min henger jo der... hehe... Men den skal få henge der da... Selv om den aldri blir passe igjen...

 

Angående middag: Jeg bruker også fullkornspasta. Eller nå har jeg gått over til en del spelt-pasta også, fullkorns-spelt. Men det er jo noe dyrere enn annen pasta da. Og så bruker vi KUN karbonadedeig, aldri kjøttdeig. Vi så et program på TV3 for noen år siden som heter "du er hva du spiser" (eller noe sånt), der fortalte de at kjøttdeig inneholder nesten like mye fett som medisterfarse.... Siden den gang har vi kun brukt karbonadedeig der vi ellers brukte kjøttdeig. KArb.deigen er litt dyrere, men jeg passer på å kjøpe inn mye når det er på tilbud, så da blir det ikke såå stor forskjell. Og det er jo en investering i vår egen helse :) Ellers bruker vi mye kylling og rent kjøtt ellers. Og så fisk da. Jentene mine elsker fisk!!

 

Kan vel kanskje legge til at jeg gikk ned 10 kg indirekte pga Grete Roede i 2000-2001. Min kjære ble årets mannlige slanker i 2001, gikk ned 52 kg på 8 mnd!!!!! Vi la da om kostholdet helt og det alene gjorde at jeg gikk ned 10 kg.... Det sier litt om hvor viktig det er å spise sunt... Vi har nok blitt litt sløvere siden den gang og spiser nok litt mer usunt, men vet vel vertfall litt om hvordan det kan gjøres...

 

Ha en fin dag, jenter. Jeg får vel snart ut og gå tur med jentene mine... "pust, pes" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er også med!

 

Jente, 33 år gammel, 175 høy, x antall kilo, har ikke badevekt men regner med mellom 70 og 80 et sted, kanskje nærmere 80? Tallet er ikke så viktig for meg, men vil ned noen kilo, og bli litt fastere i fisken igjen, og få et spark bak! Samt at det hadde vært hyggelig å kunne puste normalt, samtidig som du har på deg kule jeans.

Om jeg fortsetter slik som nå, så blir det bare verre og verre og vanskeligere å snu til det sunne liv!

 

Skal begynne på vanlig kurs over helgen, men litt støtte fra forumet her kommer også godt med!!!

 

Jeg har gått på GR-kurs før og gikk da ned fra 85 til 70 kilo på 4 mnd, det gikk underlig lett faktisk, og det gikk underlig lett å få de kiloene på igjen også... ikke alle, men en god del av de.

 

Har vært travel student siste året, og da blir det ikke særlig med trening. Mest stillesittende lesing.... OG blitt samboer. Så det er vel min unnskyldning...hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest serine

Så sprakk jeg så det sang!!!!

Pizza på restaurant og så spiste jeg is!! Det er ikke det at det er så galt i seg selv, men det er mengden is... Jeg klarer jo ikke å stoppe!!!!!! Og etterpå er det værst i "ondten"(Les;samvittigheten)

Ikke hadde jeg noe spesielt å feire heller så jeg kan ikke skylde på det heller...huff og huff!

 

Ja ja, blir ikke mer mat på meg i dag- har sprengt kaloriene for lengst!!!!!

Det er nå jeg skal kjøpe vekt!

 

Men til deg, Mammamo! Dere har jo virkelig gjort endringer dere kan være stolte av! Fantastisk! Og så årets slanker- for en bragd! Gratulerer til dere begge!

 

Vi bruker også bare karbonadedeig. Den er dyrere ja, men har funnet ut at Rema har ganske rimelig karbonadedeig i forhold til andre. Så sant det ikke er tilbud i andre butikker.

Jeg sniker inn litt rugmel eller sammalt hvete i pizzadeigen og jeg. Sammen med spelt. Den blir kjempegod og ungene har ikke klaget...

 

Og velkommen til deg også Isis!

 

"Sad face" hilsen fra Serine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...