Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Det må være hyggelig å få kompliment, Rakri, samtidig som vekta går den rette veien! :)

 

Siste uka mi har gått bra. I dag viste vekta 58,5kg. :D Er veldig fornøyd. Buksene er blitt så romslige at jeg må bruke belte. Nå gjelder det å holde videre fokus. Ønsker å gå ned en kilo til.

 

I går bestemte jeg meg for ikke å gå Birken. Jeg er for dårlig trent og får hjertebank så fort jeg presser meg i oppoverbakke. Da tar jeg ingen sjanser.

 

Håper du holder deg frisk, Isabel. Tvi tvi til veiing i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Så flinke dere er som holder tråden igang! :P

 

Fallt litt ut av det her jeg, men nå skal jeg prøve å skjerpe meg!

 

Har nå hatt en flott ferie i Thailand, og om ikke bikinifasongen var på plass så var det ingen som brydde seg særlig om det :rolleyes: Gikk jo som sagt på Librakurs før vi reiste, og klarte noen få kilo ned da. Skal nå starte på ett nytt kurs, og håper att fokus og motivasjon kan være på topp igjen! Skal også prøve å registrere matinntaket her en periode, bare for å se hvor jeg ligger.

 

Beundrer deres treningsinnsats, og håper jeg også kan få til det <_<

 

Ha en flott uke alle sammen, nå håper jeg jeg er på vei til en sunn og sterk kropp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre sent enn aldri.... hehe

 

nå ja... jeg er vel snart under kategorien "aldri" hva gjelder å få til å gå ned i vekt...

 

Jeg står stille denne uka... men er kommet i gang med treningen. Nå jogger jeg lett ca tre ganger i uka... så får vi se om det gir noen resultater. Jeg har tenkt å starte med veiing av maten fra mandagen av... for da har jeg bedre kontroll og det går raskere... nå går det jo ikke...

 

Rakri;_ hvor høy er du?? syns jo 49kg høres helt utrolig lite ut??

 

Birkebeiner; flott fremgang og nedgang. Høres ut som en god beslutning vedr. birken... Viktig å kjenne på det.

 

Sassa ; du kommer igang igjen nå vettu... vi har klart det før vi ;)

 

God ettermiddag folkens... :) Godt å ha denne tråden :) Burde nesten fått til et møte en gang vi .... selv om jeg vet vi er spredt for alle vinder... hehe.. :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Føler det også som "aldri"!! Er jo de samme kiloene jeg bakser med hele tida!!

 

Jeg er bare 155 cm, så da er ikke målet på 48 så lite likevel..Idag stoppet vekten på det samme som sist, dvs 49.7, så fremdeles 1.7 igjen. Har gått ned bare 800 gram på de seks ukene siden jeg innførte fast veiedag igjen (selv om jeg stortsett veier meg alle dager, lei uvane)

 

Så lenge jeg ikke går opp er jeg fornøyd, særlig med tanke på at jeg har økt treningsmengden (doblet sånn ca). Får jevnt over til tre økter i uka nå, en styrkeøkt hjemme, en på trening og en lang gåtur er min trim. Tar innimellom flere små økter hjemme i tillegg. Satser på å nå målet mitt til sommeren.

 

Uvanene mine heter rødvin, sjokolade og potetgull, og disse tre inntaes i helgene, og er nok årsaken til at vekta ikke går raskere ned. Men men.. jeg har lyst til å kunne spise det jeg liker, men kan lære meg å redusere mengden. Eller evt kutte sjokolade og snacks en stund.... men synes det mest fornuftige er "alt med måte" - får strebe etter den

 

Snart klart for ukas treningsøkt "borte" - gleder meg. Fireåringene er allerede i seng, de er stuptrøtte etter heldagstur i barnehagen med hundekjøring! Super dag, som jeg også var med på. Jammen var vi heldige med været - er vel eneste dagen på lenge med opphold :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: få ting er bedre enn å være på trening, og kjenne man får til mer enn før :rolleyes: Har skiftet nivå fra middels/ hard til hard/idrett - og klarte idag mer vekt på armene.. Jippi!! Nå satser jeg på å finne fram joggeskoene når det nesten er VÅR ute..

 

Vi skal bli den sprekeste gjengen her inne - eller hva??

 

Treff, ja - det hadde vært litt kult!! hvor bor dere? Jeg bor i Trondheim

 

Nå er det dusjen og senga.. Hard dag venter på jobb... mye fravær for tida - det er krevende for de som er igjen. Tror jeg er den eneste som ikke har vært syk - Faktisk

 

Riktig god helg. I morgen skal jeg prøve å unngå det totale "frisleppet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og hoppsann... og god mandag... not!!

 

som du sier Rakri... de samme forbannade kiloene om og om igjen.... Jeg står helt stille fortsatt, enda jeg jogget 5 ganger forrige uke!! er det mulig????

 

Nå skal jeg begynne å veie mer av maten jeg spiser... men det er noe jeg syns er ganske slitsomt og "pes" å gjøre.... Likevel er det visst det som må til for at jeg skal ha full kontroll.

 

jaja... en god mandag er det lell... er for glad i livet til å sture ;)

 

Ha en god uke alle sammen. Jeg heier fortsatt på oss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du

 

Jeg veier ikke maten, det gjorde jeg bare da jeg var hjemme med guttene..

 

Vet jeg hadde klart det raskere uten dypdykk i sjokolade og snacksskåla, men er likevel kommet noen skritt nærmere en OMLEGGING av kosten. Får jeg inn den rutinen jeg har på trimmen over tid, vil resten gå vekk. Kan jo dykke i en litt mindre skål i tillegg, men orker ikke å kutte noe helt ut.

 

Tipper vekta står stille fordi det ble veldig mye mer trim enn ellers for din del... kjør på et par uker til, så vil vekta hoppe ned.

 

Langt igjen til målet da?

 

drøyt halvannet kilo for min del - og en del slappe muskler som skal strammes :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Flinke dere er til å holde liv i tråden! Blir ikke til att jeg skriver så mye her, har liksom ikke så mye å berette :rolleyes:

 

Her går det fint med maten for tiden, men har det vel litt som det Rakri att jeg koser meg med både litt cider for min del og andre godsaker :P Men dere er jo superflinke til å trene da! Jeg er enig med Rakri Isabel, kroppen har vel muligens fått ett aldri så lite sjokk dersom du er begynnt rett 5 joggeturer i uken :)

 

Trimmen her består i å gå tur. Har funnet ut at jeg skal prøve å komme inn i gode vaner med det før jeg starter med styrketrening nå. Gåturer er liksom noe jeg har størst mulig tjangs til å lykkes med, så får vi se om det blir resultater av det :) Går jo nå på Librakurs, og veier meg der. Blir derfor ikke til att jeg har en fast veiedag hjemme. Kjenner jeg er "kommt litt av" det å gå på vekten i tide og utide :D

 

Da håper dere alle har en fin kveld, og en fin uke! Måtte motivasjonen strømme ut til alle :)

 

PS: Jeg bor forresten utenfor Haugesund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: har ikke vært så flink med maten, eller dvs ikke så slurvete heller, men nok til at det ble en liten oppsving. 49.9 denne gangen, opp 200 gram da med andre ord. Fikk ikke trenet hjemme denne uka, for det har vært noe å gjøre hver kveld, blant annet møte på jobb og har holdt tvillingkurs en annen kveld... Har en begynnende betennelse i ene underarmen, så har ganske vondt - men fikk trenet likevel. "Genialt" å trene hos fysio, for da fikk jeg veiledning på hvor jeg skulle være forsiktig.

 

Håper å få til en god økt i morgen istedet!! :D

 

Oppsving er kjedelig, men må bare kjøre på videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan! :)

 

Her går det sånn passe bra med maten, og har fått gått tur 5 ganger siste uken, så er fornøyd så langt! Vekten var snill med meg på torsdag når jeg var på kurset, ned 1.2 kg, men har jo en del å ta av også nå :angry: Har ett mål om å ta av minst 10 kg, så her får en bare ta tiden til hjelp! :P

 

Kjedelig med oppgang og ikke minst betennelse i armen Rakri. Håper det går fort over! Vekten er jeg sikker på att vil krype nedover, tilslutt :D

 

Det er frustrerende Isabel, å måtte ta av de samme kiloene flere ganger. Vi har det vel muligens likt der, men før eller siden så klarer vi det for godt!!! :lol:

 

Hvor er det blitt av de andre?? Jeg trenger all den motivasjon jeg kan få!

 

Ha en fortsatt fin kveld og uke........... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49.8 denne gangen, så usle 100 gram ned. Men har vært slapp og syk, så har ikke trenet noe i det hele tatt. I grunnen fornøyd så lenge 4tallet er først. Håper på formstiging, så jeg orker noe fysisk!!

 

Vi trenger litt "liv" på tråden ja :=)

 

 

bra jobba forresten, Sassa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hjemme igjen etter et par dager ved sjøen. Vi er på ingen måte skifolk, så da er det flott å gjøre det slik. I fjor var det omtrent sommer, å år full vinter, men vi fikk det max bra likevel.. Været var heldigvis ingen brems :rolleyes: Har hatt det moro med konkurranse mellom to lag (fordeltjevnt voksne og barn) med oppgaver som appelsinkasting, hoppe lengst av dissa, miming, hvem får flest fisk osv osv... Artig. Videre mye spill og sånt som hører påska til.

 

Og så til mitt "kjerneproblem" : "Bare en dag til med "frotsing" SÅ skal jeg begynne å være flink igjen...." NOEN SOM KJENNER DEN??? At det går an!! Står og putter inn sjokolade omtrent parallelt med tannpussen... akk ja.. Hva skal man gjøre med denne uvanen?? Utstrakt "bruk" av snacks, sjokolade og rødvin oppsummerer kveldene.. (og noen med god mat/ ost /kjeks)... Og vips var vekta over 51 nå i morges... :angry: :angry:

 

VEL; det kunne jo vært verre det da ( vekta altså) den går nok fort av igjen.

 

Men vet altså ikke hva jeg skal gjøre med dette godtesuget. Kanskje totalavhold??

 

Bare å brette opp armene (igjen) :rolleyes: Trimmen frister nok mer om det våres snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg såå mye igjen i det du skriver. Måtehold finnes ikke her i gården. Trimmer for harde livet for å veie opp for snopespisinga.

 

Skal bare på jobb noen dager nå etter påske, så er det 2 uker ferie. Er redd for at uvanen fortsetter da.

 

Vet jo at jeg før eller siden klarer å ta meg selv kraftig i nakken, men aldri før en del kilo har festa seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg VELDIG igjen Rakri! Har også spist masse snop og andre godsaker den siste halvannen uken :( Har heller ikke trimmet særlig, så er litt bekymret for hva vekten på kurset sier på torsdag. Er også veldig flink å finne unskyldninger for å spise snop :angry:

 

Men som du sier, det er bare å brette opp ermene igjen, og fortsette der vi slapp :D

 

Lykke til med å komme tilbake til gode rutiner, og med å hente frem den gode motivasjonen igjen! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere

 

Får ta et motiverende innlegg denne gangen. Trimmet 2 / 2 dager til nå denne uka :rolleyes: I går en drøyt times gåtur med min gode søster. Jeg har på meg enkilosvekt på hvert bein, så blir det ganske mye mer ut av det. Idag ekstratrening der jeg trener til vanlig. Videre er det vanlig trening torsdag, og forhåpentligvis jogging i helga. Kanskje litt styrke!! JIPPI :rolleyes:

 

Vekta i morges var 50.7, så satser på at resten av feriekiloet går av snart!!

 

Har bestemt meg for snopfri en stund, tar en uke i slengen jeg. Så får vi se om det påvirker tempoet. Det burde ikke være så vanskelig å få av i underkant av tre kilo.

 

Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

I dag må vekta være en "solid" nedsving, for den stoppet på 49.7... Pent tall, men antar altså en nedsving. Føler meg fryktelig dvask og oppblåst, og magen har gått i stå. Så selv med et flott tall, føler jeg meg ikke bra... Derfor godt med tredje trening, andre harde, denne uka. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...