Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest Isabel

Hei.. i dag har det gått bedre for meg... jeg har kun sprekt på en kroneis...og det er ikke ille... til meg å være.. he he

 

Kjøttdeig har vi ikke spist på sikker 10 år her i huset.... jeg er jo faglærer i mat og helse...(selv om man ikke skulle tro det.. *ler') og vet godt at det er nesten halvparten av fettinnholdet i karbonadedeigen sammenlignet med kjøttdeig. Det er virkelig verdt de kronene å bytte de to pruduktene :)

 

Jeg har også tidligere gått Grete Roede- kurs med stor suksess.. jeg gikk ned 20 kg på 5 mnd... utrolig. men sant.. så det går ann.. og da fulgte jeg det ikke helt slavisk heller... men jeg løpte ca 8 km hver eneste dag....

 

Flott med nedgang da mammamo.. selv med ny vekt... Klart den må prøves, og så stor forskjell er det nok ikke, så det er nok minst 1 kg ned. GRattis.

 

Ikke vær lei deg for sprekken serine.... du får kun gjort noe med fremtidens valg... og ikke fortidens... så gjort er gjort.... så glemmer du det. Min kursleder sa en gang at du skal tenke deg nøye om før du velger å skeie ut.. og hvis valget ditt er å gjøre nettopp det... så må du velge det med god samvittighet.. ellers velger du det motsatte.... gode råd egentlig.. jeg har virkelig prøvd ut dette noen ganger, og bestemt meg at nå er det greit å gjøre dette (skeie ut), og at jeg velger det selv, vel vitende om konsekvenser... og da er det mitt valg som jeg må stå for.... og ikke syte over i ettertid.. he he (noe jeg har lett for å gjøre da)

 

Velkommen til Isis... ;)

 

snakkes senere.. må ta ungene nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Mamsen 69

Hei!!

Her sitter jeg og gruer meg, og forbereder meg til rettsak imorra. Til dere som ikke vet det så er minsten hos meg på 8 (til søndag) fosterbarn. Imorra er det rettsak for å redusere samvær, og jeg er hovedvitne til barnevernet. Har skrevet i flere timer nå, så jeg er forberedt, men gruer meg VELDIG!! har aldri vært i en rett før... og ser for meg det verste....

 

Jaja, Velkommen til Isis, så koslig at du vil være med også!! Og vekt er nok lurt å kjøpe deg, hehe.... man blir litt fokusert på det, men klarer du deg uten er du heldig:)

 

Jeg får ikke kommentert alle innleggene her nå, siden hodet er ganske fullt og jeg er sliten, men til dere som har kost dere litt ekstra idag, dere har nok feiret sola og det flotte været;) Heeelt sikkert, hehe.... men nå er feiringen over og imorra blir det vanlig mat:p

 

Er man sulten på kvelden kan det være lurt å spise masse vannmelon. ingen kalorier, og man blir mett!! Jeg skal i kjøleskapet nå og skjære opp en, for nå er jeg sulten, og skal legge meg snart.... Sov ikke noe inatt, og er redd det blir sånn inatt også siden jeg skal i retten... skal bli godt å bli ferdig...

 

Ha en super kveld alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Isabel: En liten kroneis er da ikke noe å bry seg om. Bra at du har holdt deg unna andre fristelser da!! Og 20 kg på 5 mnd er jo helt fantastisk!!! Da vet du jo at det er mulig ;o) Bare man er bestemt nok...

 

Serine: Ja, ja, shit happens... Bare det ikke blir slik hver dag så... I morgen kommer en ny dag med nye muligheter. Bare se fremover. Åssen gikk det i dag da, Serine? Ble du og klesskapet enige??

 

Ble pannekaker til middag her i dag da... Men det er da ikke sååå usunt som jeg trodde. Kunne fint spise 3 stk i tillegg til tomatsuppa jeg hadde først og endte da på ca 550 kcal. Er igjen litt røre og gubben kommer ikke før seeeint, så jeg vurderer å steke en eller 2 nå... Må spise 300 kcal til i dag nemlig... Blir bare 4 måltider på meg i dag, men det får så være..

 

Velkommen til Isis ja! :) Lykke til på kurs! Det blir spennende!!

 

Lykke lykke til i mårra, mamsen!! Skal tenke på deg!! Håper det går bra!!

 

Ha en fin fin kveld og natt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette ser ut til å være en trivelig tråd, er det mulig å få være med her?? Trenger virkelig en plass å rapportere slik att jeg klarer å komme på rett spor.

 

Litt om meg selv: jeg er 35 år, gift og har 3 barn fra 6-14 år. Jobber turnus på sykehjem og det er litt av problemet mitt med mye tilgang til dessert og kaffemat på jobb:-) Har ellers goått på Grete Rode kurs for ca 15 år siden og tok da av 10 kg på 8 uker. I løpet av årene og barndfødsler kom alle kiloene, og litt til, på igjen. Gikk på libra kurs for ett par år siden, la da om kostholdet for hele familien, og tok da av 8 kg på 8 uker. Nå har jeg sluttet å røyke, så nå går vekta bare opp..............:-( Nå må det stoppes!!!!!

Startet på 78.8 kg nå og er 169cm. Målet mitt i første omgang er å komme ned på 70 kg.

 

Jeg teller ikke så mye kalorier, men prøver å spise mye fiber, og å spise hver 3. time ca. Trimmingen har jeg litt problemer med, det er en times kjøring til nærmeste treningssenter, men prøver å få gått tur.

 

Dere virker veldig motiverte, og det kan jeg trenge! Håper jeg kan være med å "pushe" litt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JUHU:D 3.6 trimpoeng idag ;) Prøver å komme meg ned på 3T to dager i uka etter at jeg har lagt tvillingene - men synes det er tungt å trene så seint. Men idag fikk jeg trenet, og sammen med å gå til og fra (20 min hver vei) blir det en bra økt!

 

Dere skal ikke være så lei for en liten sprekk eller to - hadde flere dager på rad i forbindelse med bryllup, bursdag og 17.mai. Det viktige er jo å hanke seg inn igjen!

 

Takk for gode tips ang mat - kanskje vi kunne dele litt smarte oppskrifter med hverandre også? Noen som vet hvordan man beregner kaloriinnhold i feks hjemmelagd fiskegrateng? eller må man bare anslå?

 

Ellers så snek jeg meg på vekta idag, selv om min veiedag egentlig er mandag. Og da så jeg 50.8, så om det holder er det ned 6.5 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

velkommen til deg sassa :D ser ut til at vi veier det samme, og har det samme målet... det er jo artig.... Du har jo også prøvd tidligere da, og vet det går...

 

Med meg er det jo litt sånn... eller veeeeldig sånn: jeg vet godt hva som må til for å få dette til, og hva som ikke bør spises eller gjøres for å ødelegge det, eller gjøre det værre... Er ikke der det sitter... er ikke mangel på kunnskap, men mangel på viljestyrke og motivasjon... og det sitter i huet...jeg kan nesten putte i meg all slags dritt uten å ha lyst på det.. men fordi det er godteri, så må jeg liksom.. høres jo sykt ut da...:)

 

ja ja.. nå får jeg prøve å finne senga... lufte bikkja litt først... mens jeg pusser tenner... må legge meg fort, for jeg er så sulten... spiser vel opp tannkremen i kveld da.. he he... neida.. får prøve å la være...

 

Er veldig glad for dere som har blitt med i denne gjengen (les tråden)... er virkelig motiverende og artig.

 

Rakri; bare flott om du starter en resultattråd for oss ;) og så flott at du går nedover... du er virkelig godt i gang....

 

snakkes i morgen ....Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Velkommen skal du være, Sassa! Jeg har 1/2 times kjøring til treningsenter, så det er uaktuelt for meg også. Med små barn kan man ikke prioritere seg sjøl så mye syns jeg. Og før/etter jobb passer dårlig med bhg... Så jeg trener ved å gå tur... Men har da bestilt meg rockering og venter også på en treningsdvd i posten...

 

Gratulerer med å ha stompa røyken da!!! Det er jo kjempebra!!! *klapper* Så nå skal vi hjelpe deg til å bli kvitt de overflødige kiloene. Ut å gå!! Du bor kanskje sånn til at du har skog og mark i nærheten? Det er ingenting som er bedre enn å gå i skogen og høre fuglene kvitre nå på våren :) Om det ikke blir mer enn 15 min hver vei du går så hjelper det. Kanskje du øker etterhvert!! Alle monner drar vettu ;)

 

Rakri: Gratulerer!! 6,5 kg er jo kjempebra!!! Hva er målet ditt?? Du må jo være langt på vei dit? Men det er vel som regel de siste kiloene som sitter best fast?? hehe

 

Natta!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest serine

Det ble sent dette!

Men må bare ønske deg lykke til i morgen, mamsen! Skal tenke på deg og det høres ut som du har forberedt deg. Og du kommer til å klare dette helt fint.

 

Til alle dere andre- jeg må kommentere mer i morgen for nå må jeg få lagt meg (så jeg ikke spiser mer..he he) så jeg er opplagt i morgen.

 

Stor diger natta klem fra Serine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

En snartur innom, men kommer tilbake ikveld med god tid!

Først vil jeg lnske sassa velkommen!!! :)

 

Og en liten rapport fra idag er at rettsaken gikk bra, jeg fikk sagt det jeg ville, og klarte å svare bra for meg, føler jeg.... men gruet meg så jeg var helt gåen der jeg satt og venta.....

Håper bare at resultatet blir som jeg håper på;)

 

En annen positiv ting er at siden jeg har veiedag på torsdager så huska jeg å veie meg til morran og da viste vekta 60,3 eller 60,7, så det er ned fra mandag som den var 61,3....jippi!! Regner med at den var 60,7, men uansett så er jeg fornøyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Hei.. jeg er bare en kort tur innom... skal på barneballet nå kl seks...

 

Jeg føler nok også som deg mammamo, at jeg ikke kan prioritere meg selv den lille tiden jeg ser barna etter jobb... men når de er i seng... eller det er en halvtime til de skal legge seg.. så bruker jeg å stikke av noen ganger...;) da kan mannen min ordne kvelden, og det er deilig å slippe det noen ganger også... For at jeg skal klare å fungere som en god mor, så meg jeg ta litt vare på meg selv også midt opp i denne tidsklemma....:)

 

Nå må jeg løpe... snakkes etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Gratulerer Mamsen!! Ned 0,6 kg er kjempebra!! Nå går det riktig vei!! JEg har veiedag på søndag jeg da, så jeg får ta den "offisielle" vekta da... Men nå som jeg har fått meg vekt er det gøy å veie seg hver morgen... hehe... Vertfall så lenge man ikke går opp..... Men det svinger jo litt fra dag til dag da, så jeg har søndag som ordentlig veie/måle dag... Og så bra at det gikk "bra" i retten i dag også.

 

Her har det gått i ett på jobb i hele dag og jeg har til nå bare spist 1000 kcal... Så jeg får spise litt nå før jeg tar med meg minstejenta på tur og så får jeg spise litt senere også... Vet man helst bør spise mest på dagtid, men men... Trur jeg må ligge mellom 1700 og 2000 kcal, til nå så har jeg holdt meg på 1700, men tror nok jeg egentlig burde øke litt til... Får se..

 

Snakkes senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Heisann!

Nå føler jeg at jeg har kommet meg litt igjen, og tusen takk for alle lykkeønskningene jeg fikk før rettsaken:)

 

mammamo, jeg prøvde å prute litt på den rokkeringen fra det norske selskapet, men tror ikke jeg får noe rabatt, hehe... men fikk en mail ganske fort, og jeg har sendt en til;) moro...hehe

Når det gjelder mannen din, har han klart å holde vekta si siden 2001? Superbra å klare å bli årets slanker!! Vi traff en på Gran Canaria for 2 eller 3 år siden som også hadde klart det, og sånt imponerer!

Prøv å øke kaloriene hvis du tror du spiser litt lite, du har jo mye trim, og da er det lurt å få i seg nok mat.

 

sassa, som deg så registrerer ikke jeg noe, og tror jeg skal la det være... har gjort det mye, og vet stort sett hva jeg spiser, og hvor mye jeg KAN spise. Bare det jeg putter i meg er riktig mat orker jeg ikke alt styret.... for det tar litt tid, og må inn på pc'en hele dagen, hehe.... Jeg spiser jo ca 5 ganger om dagen + frukt til kvelds

 

Rakri, når du lager fiskegrateng kan du veie det du har oppi (alt sammen, hver for seg og beregne kaloriene), og så legger du summene sammen. Vei gratengen ferdig stekt og da vet du jo hvor mye kalorier det er i hele. Så veier du det du skal ha å spise, og regner ut hvor mange kalorier det blir:p Sånn pleide ihvertfall jeg å gjøre... Grattis med ned i vekt forresten!!

 

isabel, er det barnehagen som har ball? Håper ihvertfall at du har kost deg!! Lurt å ta vare på deg selv, og la mannen ta kvelds-stellet:D Det trenger du jammen også!

 

Ha en super kveld alle sammen, jeg kommer nok innom igjen ikveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Da har jeg også lagt inn mine tall og mål på resultattråden :D, og det viser seg jo at jeg er tungvekteren i denne tråden...;)

 

He he.. mamsen (liker å kalle deg Merwell jeg da.. ).. jeg må smile... jeg mente selvfølgelig barnebalett... Jammen godt jeg ikke er Norsk- lærer.. he he :) Supert at det gikk bra i retten i dag. Du er flink!!

 

mammamo: hvordan gikk det med å få i seg resten av kcal? Skjønner forøvrig godt at det er gøy å veie seg hver dag med ny vekt... Jeg har alltid vært litt "småsyk" når det gjelder å veie seg.... mister nesten vettet jeg hvis det går for mange dager og jeg ikke får gjort det... Dette henger i etter at jeg som ungdom hadde spiseproblemer... blir liksom ikke kvitt den tvangstanken om å måtte veie seg nesten hver dag... men så har jeg på ingen måte noen andre varige men etter det... bortsett fra at jeg kanskje har litt for slapp holdning til kosthold nå da.. he he...andre veien... huff...

 

Hvordan har dagen vært for dere, Rakri, serine og sassa?

 

Ha en fortreffelig kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang det å veie seg. Jeg har også tidligere slitt litt med spiseforstyrrelser, og veide meg på det verste flere ganger om dagen. Nå prøver jeg å max veie meg tre ganger i uka, men har veiedag mandag som den gjeldende vekta. Det er motiverende når vekta har gjort et hopp ned på to dager (og demotivernde når den hopper opp da). Tvillingene har lagt på seg litt ujevnt, så jeg bruker å veie meg sammen med dem for å se om de har gått opp - så da bruker jeg dem som en unnskyldning for å se min egen vekt :) Siden jeg ammer blir nok vekta også litt ujevn pga det - iallefall det jeg trøster meg med når tallene ikke er på min side. Veldig lett å henge seg for mye oppi tallene, og at humører daler om tallene har gått feil vei..

 

De andre gangene jeg har gått ned i vekt har jeg sultet meg ned, så jeg er veldig glad for å ha spist og trenet meg ned nå. Det jeg egentlig er spent på er når vekta skal stabiliseres og man skal øke inntaket igjen. (men den tid, den sorg- fortsatt ca 3 kg igjen)

 

Veier dere all maten, eller tar dere det på slump? Mannen min har ikke fått med seg at jeg veier /beregner alt pinlig nøyaktig, og så hoderystende på at jeg veide brødskivene igår. Siden jeg er hjemme i permisjon er det enkelt å få planlagt alle måltider ordentlig - og vekta er tilgjengelig hele tida. Antar det er verre for dere andre? Og tidsklemma har jeg en herlig pause fra nå.. De andre barna er så store og vi bor så nært alt at de kan gå på egen hånd til skole og fritidsaktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Rakri: da er det supert at du denne gangen har klart å gå ned ved å spise og trene riktig :D Du har all grunn til å være stolt da ja!!! Jeg er også stolt av deg, for jeg vet hvor vanskelig det kan være for nåtiden å ha en gammel spiseforstyrrelse liggende i fortiden.... Du er flink!!

 

Jeg veier alt jeg spiser sånn i starten på en kostholdsommlegging (ja... så kall det slanking da.. he he), men etterhvert når jeg kommer inn i det så går det uten. Da tar jeg det på øyemål... jeg ligger i snitt på 1500 til 1600 kcal pr dag... Det vil si at jeg spiser meg opp en del i helgen..:) Jeg har alltid hatt det sånn at jeg må kunne kose meg på lørdager, uten å fråtse, men dog uten å telle kosemerker. Dette fungerte for meg forrige gang, og ikke minst, det er en måte jeg kan klare å leve på videre i fremtiden... (hmm.. har jeg sagt det før mon tro? he he.. jepp... har visst det ja...Funka det?? joda.. i en lengre periode.. men har jeg lagt på meg igjen??... ups... javisst... he he).

 

Hvis jeg ikke har de "gulrøttene" på lørdager er jeg redd det blir en skikkelig sprekk og smell... nærmere bestemt en atomkrig på mitt kjøkken... ;)

 

Nå skal jeg se på tv... og så legge meg... Natta alle sammen.... stor koz fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Isabel, nå satt jeg her og lo godt:D Jeg burde jo tenkt meg også da...hehe... Norsk er vel det beste faget mitt, men sunn fornuft og tankegang er det verre med, hehe....

Imorra skal jeg ha en elev opp i muntlig eksamen i mat og helse, fikk beskjed/spørsmål istad på tlf, men det går nok greit. det er en IOP-elev, og hun har hatt endel gjærbakst ved siden av i timene, så da håper jeg hun husker og kan noe om det ihvertfall....

 

Når det gjelder veiing prøver jeg å veie meg kun hver torsdag, men ikke alltid jeg følger det og også veier meg litt innimellom:p

 

Når det gjelder veiing av mat, har jeg slutta med det også, siden jeg ikke registrerer. vet ca hvor mye jeg skal ha av hver, og hva det forskjellige veier etter å ha gjort det i lang tid, men husker at ingenting ble spist uten å ha blitt veid føst:) Mannen min syns det var ille, og ungene lurte veldig på hvorfor jeg veide alt. satt jo med vekta på middagsbordet jeg, og det var jo en plage hvis det var noen hos oss og jeg ikke kunne gjøre det... Ble som en mani.....

 

Rakri, jeg tror nok at det er helt naturlig at vekta varierer når du ammer, noen ganger er det jo mere melk også....

Den måten du går ned i vekt på nå er helt klart den sunneste og den mest varige, og jeg er sikker på at dette går bra!!!

 

Nattaklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Isabel: Ja, det må være lov å kose seg på lørdager, men det går jo an å begrense seg litt da... Ikke ta helt av liksom... hehe.. Så ikke kroppen din får sjokk etter en hel uke med bare sunt og så DEN atombomba på lørdag liksom.. hehe

 

Har fått i meg mine kcal. Avocado er kjempegodt, sunt og gir masse kcal... Så om man mangler noen kcal en dag så er det bare å momse i seg en halv avocado :) Får jo hjerte ved registreringa her også ;) Skeiet ut med en kopp kakao i stad, etterat jeg og jentene ble overrasket av styrtregn på turen vår... Ble litt våte ja...

 

Jeg registrerer det meste jeg spiser, middagen går litt på slump. Gidder ikke alltid finregne på alt jeg lager, f.eks sauser... Vet selv at de er sunne og bare legger på noen ekstra kcal. Men jeg kommer nok bare til å registrere nå de første ukene, kanskje første mnd. Til jeg lærer meg hvor mye jeg kan spise. Nå prøver jeg å være litt i forkant, så jeg planlegger kvelden før hva jeg skal spise dagen etter og registrerer da. Så ser jeg da hvor jeg kan legge til litt eller hvor jeg kanskje må trekke fra. Og vet da hvor mye frukt jeg kan spise.

 

Nå må jeg rydde litt her, og så legge meg. I mårra skal jeg besøke en venninne, så da går dagen fort... Skal prøve å spise regelmessig da... Får ta med meg niste.. hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

For meg er det nesten verre å ha en dag i uka jeg 'kan spise' usunt. Da klarer jeg liksom ikke å la det være dagen etter heller. Virker som om kroppen da skriker etter mere sukker:p Bruker heller opp den usunne kvota mi på vin jeg;) Og det kan fort bli litt for mye noen helger....:)

 

Når det gjelder frukt, så sliter jeg litt mer.... er helt fruktoman, og spiser gjerne 5-600 kalorier i frukt HVER DAG..... Litt for mye, men ikke av det verste, men altfor alikevel.... Prøver å begrense meg, men da må jeg nesten ikke ha for mye i huset... hehe... og det er ikke lett

 

mammao, ta med deg noen bixit med blåbær! knallgode og mye fiber:) De er kjekke å ha som et mellom-måltid hvis man ikke får spist som man pleier.

 

Jaja, sove godt alle sammen!!

 

Klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Takk for tipset, Mamsen. Skal innom butikken i mårra, så da må jeg prøve den :) Og gå fort forbi sjokoladen... Skal på Coop OBS, og der er det så stort at man fint kan gå til en kasse så man slipper å se sjokoladen ;) Og det er 10'er-marked, selvfølgelig med tilbud på sjokolade.... Men DET skal vi jo ikke ha. ikke sant?? hehe...

 

Mamsen: Det hjelper ikke å prøve å bytte ut noe frukt med grønnsaker heller? Blomkål og gulrøtter er jo godt å knaske på da!

 

God natt!! Vi snakkes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ser det er litt ulik praksis rundt omkring - og det er jo fint vi kan dele med hverandre, snappe opp gode tips. Ang veiing av mat så ser jeg jo at jeg er blitt god til å anslå omtrent - så håper det funker gjennom ferien iallefall. Har også vært redd for å påvirke jentene på 9 og 14, så derfor vet ikke de at jeg slanker meg - men de ser jo at jeg spiser sunt da :)

 

Ang kosemerker må jeg innrømme at jeg totalt på en uke bruker flere enn de vi egentlig har. Ofte er det en liten bit sjokolade et par dager i uka, tre biter på fredag, vin både fredag og lørdag og kanskje litt potetgull, dvs 30 gram. Enkelte uker har jeg unnet meg litt mer, men har da kuttet vekk noe annet. Er vel ikke helt etter boka, men må ha noe som jeg kan leve med på sikt. Hva gjør dere?

 

Og hvor mye trim legger dere opp til? Her varier det litt, men snittet er ca 12. Mest trim i form av å dytte rundt på en stor og tung (og veldig bred) vogn, men prøver også å få til 2 økter på treningsstudio.

 

I morgen kommer den dagen som er den største utfordringen for meg - fredag er kosedag her i huset, og i morgen er det også barneselskap for hun på ni. Masse godis, kaker og pizza i hus...krysser fingrene for at jeg klarer å styre meg.

 

God natt alle sammen - håper vi klarer å holde tråden levende fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest serine

Så flinke dere er! Jeg er helt imponert!!!!!!

Og til deg, mamsen, som var i retten. Godt jobba. Du er flink!

 

Jeg tror øyemålet mitt ikke funker så bra...så jeg må nok bytte batterier i vekta og begynne å veie. Men jeg har prøvd å unngå at barna mine skal finne ut at jeg jeg driver å teller kalorier så jeg har ikke tatt frem vekta... Men ser at jeg må finne ut nøyaktig hva ting veier for at øyemålet skal stemme.

 

Men jeg prøver å holde fokus for familien på sunn mat og at vi da kan skeie ut i helgene med kos.

Har iallefall oppnådd at vi over tid spiser grovere produkter, mer frukt og grønt. Og at vi ser på hvor mye sukker ting inneholder og velger de med minst eller ingen.

Jeg prøver også å velge produkter med minst mulig tilsetningsstoffer og nå er det kommet flere produkter som har mindre sukker og ingen kunsig søtning.

 

For hovedmålet mitt er jo at jeg har lyst å ha et sunnere kosthold. Men det skal vel sies at jeg fortsatt er glad i det søte liv og at jeg ikke er hysterisk. og at vi av og til skeier ut i hverdagen, men skjeldnere enn før.

 

Takk for tipset med vannmelon- kjøpte en på 3,8 kilo og jeg og ungene har fråtset he he he he

 

Ja, jeg skulle jo gå gjennom klesskapet mitt. Jeg begynte og så etter en stund så kommer denne dumme tvilen. Nei skal jeg kvitte meg med denne? Det kan jo hende jeg kommer opp i den hvis jeg slanker meg noen kilo(Plagget har hengt der i tre år uten å vært brukt!!!!) Jeg blir helt oppgitt over meg selv.

Ny taktikk: Nå skal jeg sortere og putte i sekker i kjelleren. De tingene jeg savner om et halvt år skal jeg ta opp i skapet, eller kanskje det vil se helt perfekt ut på en vennine og hvis ikke går de til Fretex.

Jeg har iallefall bestemt meg at jeg må være i et kastehumør ellers går ingenting ut av skapet dessverre he he. .. Så nå driver jeg å moter meg opp til å være i rett humør så jeg klare å utføre det ordentig.

 

Men trim... der har jeg mye å hente!!!! Trenger motivasjon der altså!!!

 

Tiden flyr og jeg må på jobb.

Ha en god dag alle sammen

-Serine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hvordan gikk det mammamo? Ble det bixit eller sjokolade, hehe?

Jeg har alltid grønnsaker i huset, og noen ganger tar jeg gulrot eller annet, men det er frukt jeg vil ha, og som jeg oftest ender opp med.... Jaja, skal prøve å holde meg mest til vannmelon, eller annen melon og se om det hjelper:p

 

Rakri, når det gjelder kosemerker så er det vel ingen lik regel for alle, og i tillegg ammer du og trenger da litt mere enn oss andre, og så lenge du spiser sunt og greit ellers og ikke får i deg for mye, så tror jeg ikke at det gjør noe. Går vekta ned så er det bare flott!!

Når det gjelder trim, så er jeg ute og går stort sett hver dag, men hjemme blir det dårlig med noe annet, selv om jeg lover meg selv det gang på gang. Noen situps får jeg til da;)

Ellers så skjer det så mye hjemme her at jeg klarer ikke så mye mere enn jobb og familie + huset.... og i tillegg sliter jeg endel i forholdet til min mann og er inne i en dårlig periode igjen nå...

 

Serine, du er kjempeflink som er så bevisst på å handle og spise sunne produkter, og du har jammen kommet langt! Det viktigste å fokusere på er jo nettopp det du gjør, å endre matvaner, helst for hele familien.

 

Lur idè å sortere klærne i sekker, hvis de da ikke blir liggende i kjelleren, hehe... det hadde de gjort hos meg... da var de jo rydda bort:p

 

Hyggelig å høre at flere enn meg fråtser i melon:D

 

Ha en fin helg alle sammen, jeg skal på fest til min bror, og plutselig skal jeg alene dit, men jeg skal prøve å kose meg, og blir det ikke bedre så drar jeg ut en tur imorra også sammen med svigerinna mi. Trenger å koble av litt og få noe annet å tenke på enn grubling....

Huff, nå ble det mye klaging her.......

 

Klemzer fra meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Hei... vondt å høre mamsen... at du og mannen din igjen er inne i en dårlig periode... :( Kanskje dere rett og slett har vokst i hver deres retning???

 

Ja, det er helt klart at det viktigste er at vi alle finner den livsstilen som passer for oss, men likevel et sunt et.. og helst med litt nedgang... Jeg for min del drikker jo ikke alkohol.... i så fall sjelden..

 

må gå ... kommer etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hmmm.... vi har nok forandra oss litt begge to, og fått veldig mye mere jobb da vi tok til oss minsten og de problemer som følger....

Vet ikke hvordan det går med oss, men er litt bekymra for økonomien og maase styr som følger med hvis vi går hver til vårt... Skulle virkelig ønske at vi fikk det til, og er inne på tanken om å prøve å få hjelp, hvis han vil 'utleveres der da'.... det er vel tvilsomt. Jeg har jo mine feil også, men er villig til å prøve....

 

Kanskje vetkta går nedover av seg selv snart, for mister ihvertfall matlysta av dette her....

 

Isabel, kos deg og ha en fin helg, nyt mann og barn!!!:(

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Mamsen: Så trist å høre at det er problemer mellom deg og din mann da! Har ikke noe særlig erfaring med slike problemer, så jeg har ingen gode råd... Men om han også er interessert i å prøve å få det til å fungere så burde han jo bli med til en terapeut. Det er jo verdt et forsøk. Og du, man må spise likevel... Om du går ned nå så kommer kiloene i superfart når du begynner å spise igjen.......

 

Det ble forøvrig ingen sjokolade på meg da :) Bixit med blåbær, var god den ja!!

 

Æææ... tordenvær her akkurat nå... Blir ingen tur på meg i detta været nei... Lite troimpoeng i dag da... men har hatt 2 hver dag ellers denne uka, så jeg er fornøyd!

 

Fredag er taco-dag her i huset. Så jeg og jentene kosa oss i stad. Brukte kylling-kjøttdeig i dag. Og bytta ut tortilla-lefsene med potetlefser. Så kunne jeg spise så mye mer :( Gubben er på senvakt i dag, så han fikk ikkenoe... hehe..

 

Nei, nå trur jeg at jeg må skru av pc'n... Gjett om det tordner her... Skal på nattevakt, så skriver mer fra jobb jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...