Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Ja, da var min hittil mest usunne helg snart over. Vi har bare kosa oss, og jeg har ikke ofta slankingen en eneste tanke - heller tvert om. Ikke spist noe mye mat, men derimot mengder med smågodt, snacks og vin. Det var godt - både å spise det, og det å kople helt ut. Har jo slanket meg siden i februar, og utenom en og annen sprekk, har jeg vært rimelig slavisk. Så jeg har bare litt dårlig samvittighet - og mobiliserer alt for å starte på ny giv nå. Ny uke og ny måned. De oppmuntrende ordene fra dere hjelper også :P:D så tusen takk for dem!!

 

Isis: spennende med nytt studium da. Jeg elsker å studere, så gleder meg til det passer å gjøre siste år på master i spesialpedagogikk. Skulle egentlig gjøre det iår, men bestemte meg får å bare være tvillingmamma på heltid nå, så får studiet taes når de er litt større. Så flink du har vært med slankingen :-) bra jobba!! Har også merket at kroppen klager når den bare får usunt, så gleder meg til å ta fatt på de sunne vanene, etter flere dager med bare "jarv"

 

Mammamo: det er moro med en skikkelig fest i ny og ne!! Det trenger man! Så får det bare være at vinen som regel fører til at grensene sprenges så det suser!Så deilig da med så fine tall! Tenk at du er så nærme målet ditt!! Det ble iallefall 67tall :-)

 

Mamsen: har dere vært på kurs? (eller er det neste helg)

 

Sassa: høres jo lovende ut med den ringen!! Kanskje jeg også våger å kjøpe en..

 

Her er jeg iallefall snart klar for å ta fatt på en ny uke. Skal trene i morgen også!! Gleder meg - og håper jeg klarer å være så flink som jeg håper!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Oj her har det vært liv, og det er moro!!

 

Rakri, for en helg du har hatt! Det tror jeg bare du har hatt godt av, bare tenke på noe annet for en gangs skyld:)

Det er nå til helga vi skal avgårde, håper bare ikke han ombestemmer seg, han er nemlig litt sur om dagen....(jeg har mast på å få rydda bort litt fra tomta... står bare 6 biler der som er ute av drift:( )

 

Mammamo, til tross for dårlig form hos deg igår, var du som vanlig kjempeflink:)

 

Isis, er det ikke rat å se hvordan formen daler når man får i seg noe sånt? Samme skjer med meg... føler meg bare helt elendig... men så klarer man ikke bare å la være noen ganger da, hehe

Det høres skummelt ut med sprøyter når man ikke har gjort det før, det hadde nok ikke vært noe for meg... men det går nok bra:)

 

Må jobbe litt til her, og så er det fotballkamper for 3 av barna idag, så da får vi dele oss.... Jeg blir med eldste og skal stå i kiosken, mannen min med minsten, og eksen med datra vår. Alt løser seg stort sett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var en ny mandag over, med alt som følger med:) Veiingen gikk bra, ned 0.6, noe som ikke er så mye, men det er ned! Har også fått gått en tur i dag, så er riktig fornøyd med dagen! Har forandret målingen rundt midjen, da jeg synes det er vanskelig å finne samme sted hver gang, måler derfor på det tykkeste av mage/hofte nå. Blir spennende å se om det målet minker!:P

 

Mammamo og Rakri: en skikkelig utskeielse en sjelden gang gjør virkelig godt! Dere har jo vært så flinke så lenge nå!

 

Mamsen: Håper du både får ryddet tomta og gått på kurs! Rart hvor fort mange mannfolk blir sure så snart en foreslår å ta en storoppryddning uten att det passer dem:)

 

Isis: du har jo vært kjempeflink selv om du er begynt som student! Håper det gikk bra med blodprøvene!:)

 

Ha en fortsatt fin og slank kveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sassa: jeg synes 0.6 ned er mye :P gratulerer så masse!!

 

Dagen idag endte bra - med 1489 i inntak og 3.1 trimpoeng. Forkjølelsen henger enda litt i, men bra nok for å trene. Tungt, men deilig å endelig komme seg avgårde :-) Håper uka fortsetter bra. Satser på å kjøre litt lavere inntak denne uka, så jeg kommer meg fort ned igjen.

 

Ikke så lenge siden jeg kom fra trening, så skal hoppe i dusjen og så i seng. Den ene tvillingen gråt nesten hele natta, så jeg er trøtt. Men har ikke hatt skikkelig våkenatt, så skal ikke klage

 

Forøvrig mener jeg at jeg har lest at midjen måles der man er smalest, altså på en måte mellom nederste ribbein og hoftekula. Hvor måler dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk Rakri!:P

 

Når det gjelder måling av midjen, så har jeg prøvd å måle ca 2 cm over navlen, for det var det noen som sa, men det føler jeg blir veldig unøyaktig. Dessuten er det "tutmagen" jeg ønsker bort i første omgang:) Men det er vel egentlig samme hvor en måler, bare det er samme plass hver gang.

 

Hva mener dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sassa, det er masse ned det, så det skal du være fornøyd med:)

Jeg måler som rakri sier, ca 2 cm over navlen.... men det viktigste er sikkert å måle samme sted hver gang

 

Rakri, hvordan har natta gått inatt? Slitsomt med våkenetter, men noen timer med gråt er ille det også... Håper formen din er enda bedre idag! Du var kjempeflink igår, så mye trim!!:P

 

Får jobbe litt igjen, naturfag, så vi snakkes senere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente var at det ikke har vært noen våkenetter tidligere. I min verden er en natt med bare to timer på øyet en våkenatt :P Men i natt sov begge helt til mårran - UTEN pupp en eneste gang. Ny rekord. Antar det igår var vondt pga tenner eller noe sånt. Heldigvis unntaksvis da at de ikke sover om natta.

 

Helt enig med dere, at det som gjelder er å måle på samme sted. Tror de som går kurs måler "overalt" - både midjen der den er smales, tutmager, rumpe, lår, armer osv osv. Da får man virkelig tapt mange cm! Jeg måler kun midjen, men som hos deg Sassa er det tutmagen som er det største problemet.

 

Legger opp til en dag med 1540 i inntak. Skal ut og trille en liten tur med Ellie -Blir ikke så lange turer som før, de blir leie nå! Men skal støvsuge og vaske hus ikveld, så det får bli dagens trim :)

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, mamsen, jeg er vel egentlig fornøyd:) Skulle bare ønske jeg var under 70 kg nå med en gang. Har planer om å slutte å røyke igjen i dag, og da er jeg redd det ikke går mer ned:(

 

Men, men, har vært ute å gått en tur i dag. Har fri, og er super trett og dorsk, så det blir vel med den trimmen i dag. Kanskje jeg må prøve med rokkeringen igjen i dag.................................!

 

Her er været grått og surt, skikkelig høst! Perfekt for sofakos!!!

 

Hvordan går det med dere andre?

 

Ha en strålende, motivert, aktiv og sunn dag alle sammen!! :)

 

ps! Rakri, du hadde lagt inn på likt med meg. Jeg gikk på GR kurs for mange år siden, og der målte vi forskjellige plasser, og det resulterte i 1/2 meter mindre for min del. Så jeg måler over alt nå også, men ikke så ofte.:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg målte midjen først der den er størst. Så sa mamma at det ble feil, for midjen er lenger opp... Så nå måler jeg rett ovenfor der hoftebenet stopper... Dvs ca 1-2 cm over navlen.

 

Var på vekta i dag.... gått opp... Æsj... Og ikke rekker jeg å trimme noe denne uka før vi drar på fredags morgen... Går i jobb og pakking og møter og diverse annet... Men er fornøyd med nedgangen før ferien, så nå tar jeg en pause til etter ferien...

 

Sassa: nedgang på 0,6 kilo er jo kjempebra!!!!!!! :) Kan jo ikke sutre for slike tall :P Er jo det GR anbefaler også, ca 0,5 kilo pr uke.

 

Isis: hvordan gikk det med blodprøvetakingen?? Mange som svimte av?? hehe... (blir overrasket om ingen svimte av.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann... nå er det lenge siden sist... og det er en grunn... må nå være ærlig med dere... så dere skjønner... Først må jeg starte med å si at dere er super flinke.. :P

 

Så, jeg kommer nok også i fremtiden til å gå litt til og fra her inne... for mye skjer i livet mitt nå... jeg er midt i en samlivskrise, hvor jeg og min mann lurer på om vi skal gå hvert til vårt... og det er nok antagelig det som skjer.. før eller siden...

 

Det positive er at jeg fortsetter å gå ned.. veier nå 75 kg, og det er 1, 6kg ned siden sist....

 

Stå på alle sammen.. jeg har ikke så mye mer å si... er litt "tom"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre om samlivskrise, Isabel. Noen ganger kan det være det beste å gå hver til sitt, men det er alltid trist, nesten uansett hvordan man har hatt det . Det er iallefall min erfaring. Skjønner iallefall godt det er vanskelig å holde fokus på slanking. Positivt at du går ned likevel :P tenker på deg - hyggelig du stakk innom oss

 

Her ble dagen nesten som planlagt, dvs jeg bytta ut en banan med en skive brød - ingen ting er jo som nybakt brød. Men endte på 1538 i inntak, fikk gått tur 40 minutter og støvsugd / vaska hele leiligheten pluss bakt brød. Og vært med tvillingene alene hele dagen minus to timer. Så det har vært en aktiv dag...hehe.. Det var dagens selvskryt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, huff, stakkars deg Isabel! Dette unner jeg deg jammen ikke, men pass på deg selv nå, og ikke vær redd for å be om hjelp!! Barna og deg selv er viktigst, så får jobben komme etter det:) Gratulerer med nedgangen, noe er ihvertfall positivt!!

 

Rakri, hvordan gikk denne natta? Deilig å kunne sove HELE natta da;) Og, det er lov til å skryte av seg selv, hehe... særlig når du har vært SÅ flink:D

 

Sassa, hvordan går det med røykeslutten? Prøv å ha noe annet i fingrene den første tida, har hørt at det hjelper.... Flink som slutter ihvertfall!! Og hvis du ikke spiser mer som følge av det, så skal jo vekta alikevel gå ned:)

 

Mammamo, god tur på ferie, kos deg masse!!!!!!!!!!!!!!!

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist Isabel!:P Håper det ordner seg for deg samme hvordan dette ender, og det er som Mamsen sier, det viktigste er att du tar vare på deg selv og barna. Gratulerer med flott nedgang!

 

Selv har jeg fått 20 min på ergometersykkelen i dag, og det er noe av det kjedeligeste jeg vet! :) Med røykeslutten går det ikke så bra i dag, må nok jobbe litt med motivasjonen og det som sitter i topplokket både når det gjelder det og slanking! Har ikke tenkt å gi meg enda:p

 

Nå har jeg hatt en tidlig middag, omelett, før jeg skal på jobb.

 

Stå på alle sammen!!!:)

 

Ha en strålende flott dag, nå må jeg på jobb.

 

"snakkes"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig sassa, det sitter i topplokket. Så lett, og så vanskelig!! Da jeg sluttet å røyke kutta jeg på dagen, og har ikke noensinne tatt et eneste trekk, ikke på fest heller. (og tror litt av "kluet" for å ikke begynne igjen ligger her) Men hadde verdens beste motivasjon: han jeg nå er gift og har tvillinger med kan ikke fordra røyk. Hadde akkurat møtt han, og selv om han ikke la inn noe "krav" om at jeg skulle slutte, skjønte jeg at romansen nok ville bli kort om jeg skulle fortsette. Så da var det bare å slutte - rett og slett. Skulle vært like enkelt med snop :) :confused:

 

Fikk sove hele denne natta også, håper de fortsetter sånn. Vi har akkurat hatt barseltreff her. Stas med flere besøkende på samme alder, også for dem som er vant med å være to :P

 

Riktig god ferie til deg mammamo. Håper du greier å skeie ut litt med verdens beste samvittighet!! (Samtidig ikke ta helt av hver dag) Du har jammen vært bra flink!!

 

Er du lærer eller spesialepedagog, mamsen? Har oppfattet det slik at du jobber litt med enkeltbarn/elever? eller tar jeg feil?

 

Skal på spinning i ettermiddag/ tidlig kveld. Deilig å stikke litt vekk fra kveldsstellet. Da er det bare puppen igjen når jeg kommer tilbake, så da kan jeg nyte kvelden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sassa, så flink du har vært og syklet da! Ønsker deg lykke til med røyken, skjønner at det er vanskelig! Bra at du ikke gir deg:)

 

Rakri, nå håper jeg at ungene sover om natta, det er jo så deilig når de har blitt så store at de ikke trenger pupp lengre da.... og så heller kose seg med puppen på dagtid;) Flink er du også som får trent! Jeg skal se om jeg ihvertfall får gått meg en tur:p

Jeg er 'bare' assistent, utdanna barnepleier, men jobber stort sett som lærer og stort sett kun med spes.ped.... Har enkeltelever (men også vikar for hele klasser ved behov), men tar stort sett med meg meg noen ekstra elever på kjøpet. Mange som trenger hjelp! Kunne jo tatt utdannelsen også siden jeg først gjør nesten samme jobben, men klarer meg på den lønna jeg får, og har egentlig mer enn nok med 6 barn og hus, og til tider at det er litt ustabilt i heimen, så jeg orker rett og slett ikke.... Men stortrives, selv om det er mange skjebner og diagnoser til tider... men så er da ingen dager like heller, og det er bra!!

 

Nå har vi spist middag her, og idag ble det fullkornsris, salat og kylling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamsen: assistentene er viktig - hadde ikke klart oss uten dere :P Jeg er utdannet spesialpedagog (førskolelærer i bunnen, og 60 studiepoeng videreutd) skulle egentlig gjøre ferdig siste del av master iår, men valgte å bare kose meg med de små nå, og heller gjøre det siden. Har fast jobb som ped.leder, men har lagt inn ønske om å få en spes.ped stilling når jeg kommer tilbake om ett år. Håper å få en 80%stilling, slik at jeg kan jobbe litt kortere hver dag. Tror det blir tungt å gå i full jobb med to 2åringer... Uansett så er det som du sier mange skjebner man møter på. Men en enormt givende og spennende jobb - synes det er mer spennende enn det "vanlige" - selv om man også selvfølgelig jobber tett på og med de andre barna samtidig. Ja, du vet jo det :-)

 

Var på spinning som planlagt. Utrolig deilig å stikke litt fra hjemmet og la mannen styre på egenhånd. Er alt for "flink" til å gjøre det meste av mine gjøremål når de sover, så han trenger å få kjenne litt på hvor travelt det ofte er. Men han er veldig flink da, så det er bare min egen feil at jeg ikke kommer meg mer ut. Får være et mål for meg det - å være litt mer borte...hihihi. Deilig på spinning iallefall, føler virkelig man har trenet!!

 

Nå skal jeg dusje og så se på opptak av Grease -audition sammen med eldstejenta som blir fjortis om en uke. Sjelden det blir alenetid med henne!! Tastes :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Ja, jeg skal tenke på meg selv og barna... det lover jeg... og det er jo nettopp pga barna man holder ut, og tenker at jeg kan i det minste gjøre det beste ut av situasjonen for deres skyld... jeg er jo den voksne. Samtidig så vet jeg jo at jeg må tenke på meg selv og mitt liv også... og spørsmål som "hva vil jeg?", "hvor vil jeg være?", "har jeg det bra her jeg er?", "kan jeg bli lykkelig bare ungene er det?" osv.... mange spørsmål.... og jeg er nok sånn at jeg ikke setter mine egne behov først... Mange av mine venninner sier til meg; "for at ungene skal ha det bra, så må du ha det bra". Jeg er motsatt... jeg tenker sånn; "så lenge ungene har det bra og er glade, så er jeg det"..... mulig det er å lure seg selv...... men sånn tenker jeg i hvertfall... en venn av meg sa at det sier mye om meg... og at jeg er et godt menneske..så da tviholder jeg på det :P Jeg må selvsagt vurdere situasjonen likevel, slik at den ikke "spiser meg opp" fra innsiden.... for den sjansen er jo der når man ikke setter seg selv i høysetet noen gang....

 

Ja ja.. må jobbe litt nå.... vi snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen god situasjon å være i kan jeg tenke meg Isabel, men stå på og prøv å tenke litt på deg selv også:) Det er ikke bare ungene som skal ha det bra.

 

Det høres spennende ut med spinning Rakri, det har jeg aldri prøvd. Har jo egentlig satt mine ben på ett treniningsstudio:D Det er vel prisen en må betale for å bo på "landet".

 

Nå har jeg gått min halvtimes tur, ryddet og støvsugd, så nå skal jeg slappe av litt før jeg wokker meg litt kylling og grønsaker.:P Så er det en ny kveldsvakt på jobb:)

 

Ha en fortsatt strålende dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabel: det er vel gjerne sånn at vi er mødre ofte er flinkest til å sette barna foran oss selv. Men mulig du lurer deg selv litt likevel...? Barn er utrolige på å fange opp dårlige stemninger mellom foreldrene, og det kan også være vondt å gå å lure / ikke forstå hele bildet. Ikke godt å vite hva som er best uansett! Håper nå det ordner seg på et eller annet vis :P

 

Idag tror jeg at jeg fikk en reell veiing. Plages litt med at puppene ofte er smellfulle på mårran, og at jeg ikke rekker å få dem tømt før jeg må spise selv. Og da blir jo vekta feil i forhold til at jeg veier meg med tomme pupper og tom mage. Litt fanattisk kanskje, men har før sjekket at forskjellen på før og etter amming er rundt 400 gram - så i min verden blir det viktig :-) Uansett: idag ble den nok reell, og litt av skadene etter siste langhelg med utskeielse henger fortsatt i. Vekta stoppet på 49.7 så det er da opp rundt 400 gram fra uka før. Veldig fortjent, og glad den ikke viser et 5 tall først lengre, slik den gjorde for to dager siden :confused: Har holdt 100 % fokus til nå denne uka, både med mat og trim. Håper å fortsette slik :)

 

Sassa: spinning er artig, men tungt. Greit å bli pisket litt av andre! Klarer å gi på mer enn når man trener selv. Hørtes godt ut med wok. Her blir det litt usunt, nemlig pannekaker, men pleier å steike en blanding av pølse, mais og paprika (alt i små biter) til å ha på istedet for sukker. Da holder det med to pannekaker, og totalen blir ca 500. Så da er det ikke for ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabel, jeg tror jeg skjønner hvordan du tenker, og har ei venninne som gjør det samme nå. Hun tenker 10 år frem, så kan hun flytte... Og, for noen er det riktig....

 

Da jeg skilte meg for over 8 år siden fra ham jeg ha3 mine 3 barn med, var det veldig tungt, og det vare trist og leit for alle. da jeg traff ham jeg er gift med nå, sier min eldste som da var 12-13 *Når jeg blir voksen, skal jeg ha det sånn som dere har det!!* Da skjønte jeg at de ikke hadde tatt skade av det, men at de også lærte at man faktisk lærer ungene noe viktig ved å vise at mamma og pappa skal være to som koser sammen, holder rundt hverandre, og viser hverandre og andre at man elsker dem. Jeg tenker, at for ungene våre er det viktig å se og lære, slik at de kan velge seg en partner senere som de kan få disse tingene med....

Men, de siste par årene har vi jo hatt våre problemer, som dere vet, men ungene ser også enda at vi har det bra, og har det moro sammen og elsker hverandre.

 

Jaja, bare litt om mine tanker, men vi er forskjellige, og man må gjøre det man føler er riktig. Tenker masse på deg Isabel, og håper dette blir bra for både deg og ungene:) Du får bruke oss til å få ut litt frustrasjon, det hjelper!

 

sassa, du har vært flink idag!!!

Jeg har ikke fått gjort noe enda, men skal se om jeg får gjort litt:) men, har gått en lang tur!

 

Rakri, så lenge du holder deg under 50 så er det bra!! Du visste jo at vekta kunne gå litt opp, men den er nok på rett vei igjen:)

 

Ha en fin kveld alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å ønske dere alle en riktig god og slank uke ;) Det kommer nok ikke jeg til å ha... hehe... Blir sikkert nok trim, for vi pleier å gå mye turer når vi er på sydenferie, men jeg har ingen planer om å telle en eneste kalori... Skal bare kooooose meg!! :):D Så får jeg begynne på slankingen igjen når jeg er vel hjemme.

 

Tastes ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammamo, det er klart du skal koooose deg!! med god samvittighet:D

Ha en superflott ferie!

 

Ha en riktig fin helg alle dere andre også!!

Vi drar på kurs etter jobb, så det blir hotellmat hele helga, og lite eller ingen gåturer.... Kurs fra morran til kvelden..... Men håper bare at det blir bra, og at vi har noe igjen for det, så er det verdt det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her er den travle studenten!

Det går greit å få i seg mat, trass i travle dager på skolen. Noen dager blir det kanskje litt lite, men må passe på - må spise vanlig youghurt og ikke 0,1 % yoplait, for å "rekke" å få i meg nok melkekvote f.x . Vi har ikke ordentlig lunchpause en gang,undervisningstimer hele tiden og så rett på gruppearbeid for oppgaveskriving.... og så lesesalen etterpå og deretter hjem.

Jeg prioriterer å få til 3 treninger i uka og det har jeg greidd hittil. :-)

 

Ned 0,3 ved forrige kurskveld, så det går sakte men sikkert nedover..

Blodprøven gikk veldig greitt. Litt nervøst selvfølgelig, verst å bli stukket selv ja, av en du ikke helt kjenner. Hvordan "vet" du at du treffer en blodåre du ikke ser, men bare kjenner så vidt? Det kommer nok med trening, men jeg aner ikke når vi skal ta blodprøve neste gang...

 

Nå er det fotball og hamburger på mannen i huset og jeg skal ha vegetarburger med grovt hamburger brød og ovnsbakte poteter. Sånn CA innenfor GreteRoede-menyen (når jeg slår sammen middag og kvelds idag....). :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isis: høres skummelt ut, ja - både å stikke eller å bli stukket. Vet ikke hva jeg tror ville vært verst! Skjønner du har det travelt, ja. Så da er det vel alfa og omega å få planlagt skikkelig tenker jeg. Selv bruker jeg ofte å planlegge på kvelden hvordan neste dag skal legges opp. Ikke alltid jeg følger det helt i innhold da :confused: men som regel da. (kan hende jeg bytter ut en frukt med en youghurt - eller som i kveld, bytta ut havregrøten med litt nøtter og rosiner).

 

Mamsen: er kjempespent på hvordan kurset var! Håper både du og mannen din fikk litt utbytte av det iallefall.

 

Isabel - håper det går greit hos dere!

 

Sassa: hvordan har det gått med deg i helga da?

 

Her har det gått over all forventning. INGEN - ikke en eneste bit med snop her :D synes jeg har vært flink. Ellers stortsett en jevn og fin uke med 1650 som gjennomsnitt. Og 14.1 trimpoeng. Håper jeg får se resultater rette veien snart!! Satser på en til sånn uke. Blir nok litt mindre trim, for mannen min skal på jobbetur fra mandag til seint onsdag kveld. Får prøve litt styrkeøvelser her hjemme tenker jeg. Spent på å være alene så lenge med de små, men regner med det skal gå veldig bra

 

Ha en god og sunn uke da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...