Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Isis, så flink du er!! Velge sunt når mannen spiser noe helt annet! Kjenner til det, og det er ikke alltid så lett, men deilig når man har god samvittighet etterpå

Bra at blodprøvene gikk bra, og med trening blir det nok bare bedre og bedre:D

 

Rakri, håper du kommer til å kose deg med de små selv om du blir alene... Det blir nok hektisk, men pass på så du også får slappet litt av når de først sover:)

 

Helga var grei... >men litt for mye god mat... og veldig masse halslinser som ikke er sunt, pga jeg ble syk, og hadde i tillegg veldig vondt i halsen.

Vi var jo på kommunikasjonskurs, og det var et veldig bra kurs. Jeg tror alikevel at terapi hadde vært noe annet, og mye mere nyttig for oss, men vi har jo lært endel, som vi kanskje kan klare å bruke litt, slik at vi kan komme oss litt forbi problemene som vi sliter med... Hadde en periode på lørdag hvor jeg mest hadde lyst til å dra hjem, hvor vi ikke klarte å snakke sammen som vi skulle mens vi trente på det.... Alt ble liksom helt feil... men det ble bedre på søndag, men da holdt vi oss unna det temaet, men det ligger jo der og ulmer det....

Jaja, får gi det litt tid og se.... Har bestilt en bok, og skal låne noen på biblioteket, så har vi litt å lese på om problemene, og løsninger;)

 

Får gjøre litt her igjen, men ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Hmmm, så stille det var her da. Ingen som har veid seg idag?

 

Jeg skal veie meg på onsdag, siden forrige resultat ble registert torsdag. Håper at jeg har gått ned litt, fordi den siste uka har jeg vært flink (syns jeg nå selv da)

Ingenting snop hele uka, et gjennomsnitt på 1650 og rundt 15 trimpoeng ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på vekta i dag, men det var ikke sælig hyggelig, så jeg tror jeg drøyer litt med å registrere vekt:(

 

Det er blitt stille her inne ja. For min del har det vært en travel helg, med uregelmessig og ikke helt rett mat, og noe alkohol. Der er forhåpentligvis grunnen til resultatet på vekta:p Det blir en travel uke også, så det blir dårlig med trim. Men jeg får prøve å være flink med maten.

 

Mamsen; håper du føler deg bedre nå og att du ikke ble skikkelig syk:p Komunikkasjonskurs er vel altid godt å ha, og jeg håper dere klarer å snakke ut om problemene!

 

Rakri; så flink du er som ikke har spist noe snop! Jeg måtte bare ha både sjokolade og chips i går kveld ( dagen derpå). Det blir vel en del aktivitet på deg med to små om det ikke blir direkte trim:)

 

Isis: så bra att du klarer å gå ned selv om du er travelt opptatt med studier osv. Stå på videre!

 

Ha en flott kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakri, så flink du er da!! Vekta må jo ha gått ned nå;)

 

sassa, det kan skyldes alkoholen, den gjør ihvertfall store utslag på min vekt, og så det på mandag, men jeg har veiedag torsdag, så jeg håper jeg ikke har gått opp, selv om jeg frykter det...

Formen min er desverre ikke noe bedre, og det har satt seg i begge ørene i tillegg, men er på jobb, så jeg håper det går over iløpet av uka... Men kjedelig er det..... Fryser og svetter om hverandre

 

Nå skal jeg ha meg et par knekkebrød med kaviar, men vi snakkes igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi får se ;) Den må nå gå ned etter hvert. Har ikke tenkt å gi meg iallefall. På torsdag skal jeg på kirurgisk for å vurdere brokket som jeg fikk under svangerskapet. Veldig spent på hva de sier, og om / når jeg får operasjon. Det plager meg mye (alltid oppblåst mage - noen ganger mye sånn at jeg ser gravid ut, treg fordøyelse og vondt) - så jeg håper jeg ikke må vente alt for lenge. Tror det blir lettere med systematisk magetrening når jeg ikke har vondt lengre.

 

Sassa: jeg opplever også at alkohol kan sitte i opptil flere dager før vekta stabiliserer seg igjen. Bare pøs på med vann du. De gangene jeg har gjort det, går det raskere tilbake igjen iallefall.

 

Mamsen: burde ikke du holde senga? Pass på deg selv. De første årene jeg jobbet var jeg omtrent halvdød før jeg var hjemme. Men etter hvert har jeg lært meg at 1) Det er ikke verdt å slite seg fullstendig ut (som en venninne av meg sa: du får ikke noe gullpokal i himmelen likevel) 2) Det kan være det er bedre for kollegaene å ha en frisk vikar (Ja, jeg vet sånt er mangevare, og at de kanskje ikke får vikar, men likevel) Kanskje bedre du er hjemme en dag eller to, og så kan være tilbake i vanlig frisk giv? Jaja, det var dagens moralprek :) Ta vare på deg selv, iallefall :D

 

Nå skal jeg lese litt aviser. Har vært ute en lang tur, med lunsjstopp hos en venninne som også er hjemme med baby. Så trilla vi sammen etterpå. Koselig

Ha en fortsatt fin dag da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.. så ble det bare 100 gram ned - og det er jo ingenting, så litt skuffa nå. Tror det kan skyldes at jeg ikke har "gjort stort" på noen dager. Pleier jo å virke inn det også. Uansett så er jo ørlitt ned bedre enn ingen ting tross alt. Og så håper jeg på bedre tall neste gang!! Klem til alle. Skal løpe å skifte 2 stk bleier - nr 3 og 4 idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for moralprekenen Rakri:)

Vet jo at det stemmer, men har en 'unnskyldning' for å dra

Mandagen var det et ansvarsgruppemøte jeg skulle være med på, igår var det egentlig ikke noe spes, men idag hadde jeg lovet å levere noen ark og planet til noen jenter som jeg har på jentegruppe etter skolen annenhver uke. Og, for dem med diverse diagnoser, så hadde det ikke blitt så greit hvis jeg ikke kom idag, når de venta på papirene....

Jaja, bare nye unnskyldninger egentlig, hehe.... men er ikke så glad i å være borte, for det blir stort sett bare ekstra jobb på de som har klassene, da kommer de ekstra elevene ofte bare inn i tillegg....

 

Så ille med brokken din, men jeg tror jo at de kan operere så du blir helt frisk igjen, og da kommer du helt sikkert til å føle at du har fått 'et nytt liv' med tanke på smerter og helsa di. Godt at du skal få sjekka det:)

100 g ned, er ihvertfall ned, selv om du håpa på mer. Du holder deg ihvertfall under 50, så det er bra!! Plutselig løsner det og går mye ned:)

 

Nå har jeg spist 2 bananer, så får jeg gå til ny time

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord - det hjelper ;)

 

Ja, jeg vet at det ikke er så lett å være borte. Særlig når man vet at de barna som trenger deg så sårt ofte blir uten en ekstra voksen. (Og uansett er det ofte ikke så greit for dem med en annen voksen likevel) jaja.. poenget var vel egentlig at du må ikke ha dårlig samvittighet om du er hjemme. Du er jo syk!!

 

Idag har vi vært på barseltreff. Er så artig nå når barna også har sånn stor glede av det - og ikke bare vi mødrene..hehe..

 

Ikveld kommer mannen min hjem igjen. Har vært "alenemor" siden mandag ettermiddag. Det har gått veldig bra - de er veldig greie unger, både de store og de små. Fjortisen også i en stabil fase akkurat nå - men det kan svinger fra dag til dag - ja de av dere som har barn i den alderen vet vel det!!! Rar alder iallefall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare en kort tur innom... håper vi kan blåse liv i denne tråden igjen sammen nå etterhvert... Jeg skal neste uke starte opp med et kveldskurs også; sosialpedagogikk.. og det er såå artig!!

 

Her hjemme er ting foreløpig stabilt... men vi er begge inneforstått med at jeg er usikker på om jeg er på rett sted... tror likevel det er verdt å kjempe for..

 

På fredag reiser jeg til Trysil - fjellrypa. Vi er en jentegjeng som skal kose oss.. og trene litt da.. men motivatoren er ikke treninga.. men maten og det sosiale ;) gleder meg til det. Ellers var vekta på mandag 74, 8 kg... så nå har det roet seg litt.. 200g ned. Jeg skal ikke gi meg.. for målet er å se 60- tallet før jul... og det kan jeg klare :)

 

Stå på jenter. Dere er flinke å holde liv i tråden... selv om det går sakte her inne nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakri, kan tenke meg at du gleder deg til mannen kommer hjem;) Skjønner det, men godt at ungene er så snille! Vet hvordan det er med fjortiser ja, hehe.... det kan være en prøvelse, men det er jo veldig forskjell da. Vær glad for hver dag som er bra;)

 

Isabel, du kommer til å klare målet ditt innen jul, det er jeg sikker på! Og den helga med venninnene trenger du, så kos deg MASSE!!! Håper dere klarer å finne ut av problemene hjemme, men det er ikke så lett bestandig. En helg for seg selv er kanskje lurt....

 

Når det gjelder meg, har jo vekta økt igjen:(

Lurer på om det er bare meg, eller om det er den ustabile følelsen jeg har inni meg hele tida som er med og påvirker.... Trodde da, at vekta gikk ned, det har jeg jo vært borti før, men nå syns jeg den går bare opp uansett hvor riktig jeg spiser.... Mister helt motet til å holde på, men liker ikke at klærne strammer så får bare fortsette... føler meg ikke akkurat veldig lekker om dagen....

 

Jaja, håper formen bedrer seg iløpet av helga, og det blir stille og rolig i heimen. Skal ha huset fullt av barn, så det blir nok koslig for ungene ihvertfall:)

Så får jeg håpe at vi voksne klarer å få en fin og koslig helg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamsen: kjedelig med oppgang da ;) :confused: Jeg holder en knapp på at det skyldes du har vært / er syk. Kroppen holder vel på det den kan da. Har ofte erfart selv at jeg går ned i vekt i "trasige" perioder. Men da fordi matlysten svikter. Da samboerskapet med han jeg har fortalt om som var alkis (og lystløgner) tok slutt raste jeg ned fra 58 til 46 kg. Men må understreke at her mistet jeg kontrollen, og spiste ingenting i lange perioder - først fordi jeg ikke hadde lyst på, siden fordi jeg bestemte meg for å ikke ha lyst på. Om man går opp eller ned i sånne faser i livet handler vel først og frems om hva man putter inn. Så i og med du er bevisst på det - er det vel kroppen som roper om litt ro! Så ikke mist motet iallefall!! Go for it girl

 

Isabel: klart du greier målet!! Men kos deg først på jentetur!! Blir sikkert herlig!! :)

 

Sassa: Har du fått registrert noen vekt? Spent på dine vegne.

 

Fortsatt snopfri her - og tro det eller ei: har faktisk ikke hatt noe særlig lyst på det heller. I og med at jeg har senket inntaktet litt, er jeg mer sulten. Da blir jeg litt "kjip" på kaloriene - vil ha mest mulig utbytte av dem, om dere skjønner. Så da blir det heller noe som metter mer! (Men vin skal jeg ha i morgen likevel) hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk Rakri! kan stemme som du sier... og jeg kan jo ikke gi opp heller, da er jeg jo like langt....

Så flink du er som holder deg helt unna snop!! Og, skjønner godt at du vil spise noe som metter i de kaloriene du skal ha... og når du først får kvitta deg med trangen etter sukker, minsker behovet også, heldigvis:p Syns du er kjempeflink!

 

Det var vel godt å få tilbake mannen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan alle sammen!

 

Har vært oppom vekta hver dag, men den er ikke der jeg vil ha den, så jeg venter til mandag med å registrere:p håper det ser bedre ut da, men da skal det registreres samme hva!

 

Har vært, og kommer fortsatt til å være, en travel uke med jobb hver dag i tillegg til barnas aktiviteter på ettermiddagene. Har derfor ikke fått trimmet, men i dag kjøpte jeg meg en stepp & twist "maskin" så kanskje jeg får prøvd den en dag. Blir ikke i kveld for nå er jeg sliten:(

 

Kjenner til det med fjortiser ja.;) Kan være en skikkelig prøvelse det til tider!

 

Og til deg Mamsen, kjenner fortvilelsen ved att vekten øker selv om du er flink! Slik føler jeg det stor sett også, og kjenner att jeg mangler motivasjon nå.

 

Isabel; kos deg MASSE på jente tur, det fortjener du!:)

 

Ellers er dere kjempeflinke alle sammen, skulle ønske jeg hadde deres motivasjon!

 

Det var dagens klaging. Skal se det snur for meg også snart........................

 

Ha en stålende kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sassa, gratulerer med kjøpet!!! Du får prøve den i helga, så får du rapportere inn:) Bli ferdig med vekta på mandag, uansett så er det like greit å bare bite i det sure eplet og komme seg igang... bare se på meg:)

 

Her har det vært drikking og krangling ikveld,.... han sover heldigvis nå, og jeg håper jeg også får sove... godt at det endelig er helga.

 

Vi snakkes imorra:)

 

Nattaklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så leit, Mamsen. Håper det blir en rolig helg likevel. Det er fryktelig kjedelig når helger ødelegges av krangel og elendighet - man trenger jo disse dagene sårt for å hente seg inn igjen.

 

Sassa: Vi får krysse fingrene for mandagen.

 

Idag har det vært en bra dag, med 1585 i inntak og hele 4.1 trimpoeng. Håper virkelig jeg får bedre tall til uka!! Operasjon av brokket får jeg også ;) Kan bli så seint som i mai (det er garantidatoen) - men det spiller ingen rolle. Glad det blir fikset etter hvert iallefall - og fornøyd om jeg er frisk og rask til jeg begynner å jobbe igjen i august neste år.

 

Skal hoppe i dusjen, og så i seng. Er alt for fæl til å sitte opp seint.. Ikke akkurat beste sort når man fortsatt vekkes endel om nettene..

 

God natt, alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakri, så bra at du får operasjonen!!! Om det er lenge til så vet du ihvertfall at det skjer, og at du blir bra innen sommeren:)

Typisk det å sitte oppe selv om man ikke får sove som man bør, men kjenner meg igjen...

Nå skal vi ha en engelskprøve her, så gå til butikken for å handle, og så skal jeg stort sett være på kjøkkenet resten av dagen:)

 

Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så trist Mamsen! Du er virkelig god synes jeg som virker ganske så positiv selv om livet ikke altid er lett. Håper det snart ordner seg for deg:)

 

Jada, jeg skal på vekta på mandag, ingen bønn! Hadde en liten snikveiing i dag og det så ikke så verst ut:p Har fått gått en tur i dag og det føles godt! Skal på kveldsvakt i kveld og skal jobbe hele helga, så det blir nok ikke mer trim, men det ble da litt:p

 

Så bra Rakri, med så mange trimpoeng på en dag! Det føles godt vil jeg tro:) Det blir nok bra å få fikse brokken ja. Har en mann som opererte brokk for en del år siden, og det gikk veldig bra.

 

Ellers håper jeg dere får en flott helg alle sammen! Ser iallefall ut til att det skal bli fint vær for de fleste av oss, så får det bare våge seg om jeg må jobbe!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk sassa:) Det hjelper jo å være positiv, men det er jammen ikke så lett alltid. Nå får jeg meldinger på jobb, så han vil tydeligvis bare glemme hele gårsdagen.... og det er jo det enkleste, men jeg vet jo at det ikke løser noe i lengda... men kanskje like lurt siden det er helg og huset fullt av unger, både våres og flere....

 

Håper du får en fin helg selv om du må jobbe, og så har du jo ihvertfall fått trimma litt idag:)

Jeg skal prøve å få vært ute litt i det minste. Kanskje det blir en tur til Seljord på Dyrskun også, og da blir det noen timer med gåing....

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PHU! Der var de små i seng. I dag saborterte de lur nr 2, så da har de nesten ikke sovet idag :confused: merkes godt!! I tillegg har jeg bakt til fjortisen.. jaja.. det var iallefall godt å sette seg nå!

 

Blir litt bok ikveld, og litt TV - gleder meg til Senkveld! :-) Skal begynne å lese "Beatles". Har lest den før, men husker så lite at jeg vil lese den før jeg leser den nye (Bisettelsen) Og så fant jeg ut i går at det er en i mellom der også, så da må jeg vel innom den også. Prøver å få lest litt, men det blir ofte bare litt nett + aviser på kveldene.

 

Ikveld skal vi ha "tortilla -pizza". Bruker da en lefse som bunn. I dag skal jeg ha på tomatsaus, skinke, mais, sopp, ost og oliven. Kjempegodt :) Greit med litt variasjon fra den vanlige fredagspizza`n. Jeg lager meg en og supplerer med salat - Har planlagt godtefri denne helga også, får se om det holder! ;)

 

Dere får ha en fin og sunn kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen.

 

Status i går ble 1594 i inntak og 1.6 trimpoeng. Det sier jeg meg fornøyd med. :-)Null godteri og ett glass vin. Håper å fortsette sånn. I kveld blir det forøvrig ingen vin. Hun som blir 14 i morgen skal ha 8 venninner på overnattingsbursdag. Da er det jo greit å være kjørbar om det skulle oppstå noe.

 

Skal i bassenget i ettermiddag med de tre minste. Og så skal vi spise på McDonalds etterpå. Har "satt av" 800 kalorier til besøket. Antar en helt vanlig burger iallefall har 600 kalorier selv om man velger den minste. Og så har jeg lyst på bittelitt chips. Mulig de har noe som frister mer enn burger. Er egenlig ikke så glad i junk, og særlig ikke nå som man teller kalorier. Så det er mest fordi det er stas for hun på 9, og for å la fjortisene være lengst mulig i fred. Skal iallefall styre unna kake idag :confused: Ikke så lett å være flink bestandig. Men snek meg på vekta i morges, og da stoppet den på 49.2 ;) så det var jo oppmuntring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!! Da er jeg hjemme etter 1 uke med sol og sommer!! Herlig!!! Spist masse god mat og godis og is... Ny start på mandag... Vet ikke om jeg tør å gå på vekta på mandag, men det er vel bare å hoppe i det.... Bare den ikke er over 70 så er jeg fornøyd ;)

 

Skal kommentere litt senere, dere har jo skrevet så masse at jeg bruker litt tid på å oppdatere meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake mammamo!! Koslig å få deg 'hjem' igjen, men så flott å høre at du har kost deg og nytt ferien ordentlig:) Tenker nok vekta er passe snill med deg jeg

 

Rakri, så flink du er!! Og du får betalt for det også, for nå går jo vekta bare ned:D

Grattis med bursdagsbarnet!!! De har vel kost seg og hatt det supert tenker jeg

 

Hatt en stille og rolig helg, men jeg og 3 barn dro til Seljord på Dyrskun igår, og ungene koste seg! Hesten fra stallen der min datter er kom på 2 plass, så hun var fornøyd:)

 

Ha en fin søndag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammamo: blir spennende å se i morgen da. Tøff som du er, går du nok på vekta ;) Så satser vi alle på at det fortsatt er et 6tall først!! Det tror jeg nok. Du vet jo du går ned når du er flink, så ta oppgangen ved godt mot. Det må være lov å kose seg skikkelig innimellom. Poenget er jo å finne tilbake gode vaner etterpå :-)

 

Mamsen: høres ut som om dere hadde det fint. Artig med hest!

 

Bursdagsfeiringen gikk over all forventning. Skulle ikke tro det var 12 barn i hus :) De overnattende holdt det nok gående hele natta, men de bråket ikke. Fnising er vel stikkordet :) De hadde det iallefall veldig morsomt. Nå skal bursdagsbarnet og de to siste gjestene på kino.

De små koste seg i bassenget også. Og var riktig stolte på McDonalds da de fikk smake chips for første gang. Jeg bestilte liten meny, men nøyde meg med ca halvparten av chipsen - og bestilte en "burger" av ren kyllingfilet. Så det ble ikke ille i det hele tatt.

 

Ha en fin søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på vekta... 69,1 stoppet den på. Vertfall godt under 70... Men likevel opp 1,6 kg. Etter 2 brylluper og en ukes sydenferie så var det vel som forventet. Men nå er det ny uke og nye muligheter, så jeg skal nok bli kvitt de igjen ;)

 

Rakri: Så flink du var på McD da!!! Bør være stolt av deg selv der!! Alltid deilig når man kommer bedre ut av planlagte utskeielser enn forventet :) Men si meg, hadde du med deg begge småtrolla alene i bassenget? Eller hun på 9 kunne vel hjelpe deg med en kanskje? :confused: Jentene mine storkoste seg i bassenget på Kreta vertfall!! Og det gjorde mamma også. ;o)

 

Og så flink du har vært med godis da, Rakri!! Jeg har virkelig en utfordring der nå... Var jo innom tax-free'n på Gardermoen..... Men så lenge pakningene ikke er åpne så går det bra. Verst dersom en pose er åpen, for da er det lettvint å bare ta en.......

 

skal forøvrig på kurs tirs-fre neste uke og så lengweekend til Tallinn helga deretter... Så jeg må være flink om jeg skal klare å gå ned igjen nå... Godt jeg har dere til å sparke meg litt bak da og være strenge :)

 

Så bra at du får operasjon, Rakri!! Krysser fingrene for at det blir så snart som mulig!!

 

Sassa: Veid deg i dag da? Fått prøvd maskinen din? Jeg har store planer om å lage meg et lite trimrom i kjelleren. Har trimsykkel og litt til. Har også et par treningsdvd'er, og hadde i grunn vært greit å samlet det på et rom... Er jo bare mur i kjelleren da, ikke innredet, men det er jo ikke akkurat minusgrader der på vinteren, så litt trening bør gå an å få til der nede.

 

Mamsen: Åssen gikk resten av helga da? Hva sier han sjøl etter en sånn fyllekule da?

 

Nå må jeg få meg litt frokost her... Litt treg i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakri så flink du var på McD!! Ikke verst at du klarte å stå over halve chipsen;) Fort gjort å bli revet med når man først sitter der... men du har jammen bestemt deg nå, og klarer det veldig bra!!

 

Mammamo, for et strålende resultat!! ;) Det var bra etter ferie og brylluper! Du har all grunn til å være stolt, og jeg tenker kurs og ferie ikke gjør noe:)

 

Etter ei sånn kule er han veldig 'spak' dagen etter, og gjorde mye for å rette opp igjen. Har ikke tatt så mye som en øl i helga, og det er bra. Jeg ser jo at han prøver, og at han vil, så jeg må nok regne med at han 'sprekker' litt innimellom og ting ikke er som jeg vil, men det er ikke så ofte lengre, og han prøver å hjelpe meg mye mere med andre ting.... Men for min del er jeg nok skeptisk, og merker at jeg sliter litt med følelsene, det er nok en måte å beskytte meg selv på, hvis ting går galt. Samtidig merker han det, og er redd for at jeg har funnet en annen, noe jeg ikke har, eller har tenkt til. Det er vel mest når han har tatt seg noe at de tankene kommer, det er ihvertfall da han sier det....

 

sassa, er også spent på vekta di;)

 

Ha en fin dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...