Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest Isabel

Da er ungene i seng, og mannen min er på vei hjem etter en hel uke borte. Egentlig går det greit, men kjenner jeg blir sliten av å ha alt alene......

 

Jeg må si at jeg kjenner jeg har lyst på alt annet enn det jeg burdre spise da jeg er sulten.. så det å spise såpass ofte at man ikke bir så sulten, er nok veldig lurt for min del.....

 

Mamsen: det å gå i familieterapi kan være en smart og viktig beslutning. Jeg om min mann gjorde det for fire - fem år siden, og vi lærte masse om kommunikasjon og hverandre... det var utrolig fint.. og vi fikk hjemmelekser.. he he... Han sier selv at det er det beste vi har gjort :) Vi har det bedre nå enn noen gang. For oss var problemet at vi ikke så hverandre, og ikke kommuniserte, og når vi først kommuniserte ble det bare klaging og angrep ut av hele greia..... Men nå lytter vi bedre, tar selvkritikk og støtter hverandre i stedet for å motarbeide hverandre...

 

Gud.. jeg er såååå sulten.. må ta meg et knekkebrød nå.

 

Det kan se ut som at du mamsen, Rakri, mammao, serine og meg selv er de trofaste her inne, og det er jeg super glad for, at ikke alle faller av;) Syns dette er motiverende, og det er gøy å bli "kjent" med noen som man kan dele alt med, men likevel være anonym....:=:(

 

Vi snakkes... Ha en fortreffelig helg alle sammen. Jeg kommer helt sikkert innom både lørdag og søndag. Nå som mannen min er hjemme så kan jeg kanskje få trent litt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Ja, det er kjempekoselig å ha noen å "snakke" med her inne"!! Så vi får være flinke til å motivere hverandre!!

 

Som jeg sa i stad var det torden... Og før jeg rakk å få ut alle kontakter så blinka det borte ved routeren min... Og nå får jeg ikke kobla til internett :) Får se om jeg klarer å fikse det i mårra, men blir nok ingen ordnings før over helga... Men jeg har nattevakter i helga da, så jeg får jo surfa litt herfra :)

 

Jeg merker også at når jeg spiser ofte så får jeg ikke det søt-snoke-suget. Så det er nok lurt ja.. hehe

 

Når det gjelder min kjære så har han nok lagt på seg noen kg igjen, men ikke mer enn 7-8. Er kjempestolt av at han klarte å gå ned sååå mye på så kort tid. Vi la jo om kostholdet helt da, og så begynte han å trimme. Til og begynne med orka han ikke å gå mer enn 5 min hver vei, men så kunne han gå lenger og lenger. Og han er VELDIG sta da... Når han først har bestemt seg så går han virkelig inn for det også...

 

Isabel: Så bra at det ordna seg mellom deg og din mann da! Da ser man at det kan lønne seg å gå i terapi. Min er en sånn type som ikke kunne tenke seg å gå i terapi (egentlig er vel jeg den typen også..) men så har vi ikke hatt behov heller da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Bare innom en tur før jeg drar hjem fra jobb for å ønske dere alle en finfin dag!! Spis sunt og regelmessig og ta gjerne en tur ut for å forbrenne noen kcal :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamsen:

Jeg har tidligere rast ned i vekt pga samlivsbrudd /nedstemthet. Må innrømme at de første dagene manglet jeg totalt matlyst, og spiste vel ikke noe. Deretter "bestemte jeg meg for" å ikke ha matlyst. Resultatet var etter hvert ned 12 kg (fra 58 til 46) Men med et så stort vekttap på kort tid var det selvsagt masse muskler som forsvant, og jeg så neppe noe bra ut. Og da jeg begynte å spise normalt kom det meste på igjen :( Så om du greier: spis iallefall sunt og fornuftig. Men håper dere greier å løse opp i flokene. Er ikke alltid så lett å ta vare på seg selv, hverandre og forholdet i en hektisk hverdag. Og så er det lov å "klage" litt når man har det vanskelig. Frustrasjoner må ut - det blir bare verre å lagre dem inni seg!

 

Mammamo:

Ja, det å bruke kyllingkjøttdeig i taco er jammen lurt. Skal gjøre det samme her i kveld!! Og to trimpoeng hver dag, er jo kjempebra!! :)

 

Isabel:

Kjenner igjen det med å bli "snål" (ha lyst på noe godis) når man er sulten. Prøver ofte å knaske gulrøtter når det blir som verst. Spesielt på senkveldene, når jeg vet at jeg egentlig ikke skal ha mer - da er gulrøtter en fin ting!! Et glass vann eller to kan også gjøre at det går over. Midt på dagen hender det jeg tyr til littegranne mandler og rosiner (5 og 10 gram, eller 10 og 20 alt ettersom)

 

Serine:

Det med klærne var superlurt!!Tror jeg må gjøre det samme. Nå er det meste som ligger der for stort :) Så kanskje jeg bare skulle skynde meg å fjerne det!!

 

Ha en fin dag alle sammen. Idag satser jeg på en sunn dag uten de store utskeielser. Som forventet sprakk jeg littegranne i går. Ble litt godis, litt kake og litt vin :) jaja... bra det er en ny dag med nye muligheter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyeMindre

Tenkte bare jeg skulle komme med ett innspill. Så at noen skrev noe om kyllingkjøttdeig. ja det er mindre kcal i det enn i vanlig kjøtt deig, men det er mye mindre Greit å vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie25

Hei alle sammen. Som dere skriver! Jeg blir jo helt sliten av å se på. hehe.

Jeg har ikke så innmari mye tid til å sitte med slike fritidssysler nå som dere sikkert skjønner av alt jeg har samtidig nå, men det betyr ikke at jeg blir borte av den grunn. Kommer nok til å bli mer aktiv etterhvert, når eksamener er over.

 

I morgen er det veiedag, noe jeg ser frem mot med spenning. Tror jeg har gått ned litt denne uken, selv om det er bare bittelitt. Veide meg i dag, og da var det ned 100 gran totalt siden forrige uke, og 200 gram opp fra i går. Jeg vet av erfaring at jeg veier mer dagen etter trening (gjerne en halvkilo, men treningen i går var ikke så hard så jeg tviler på at jeg har samlet noe serlig melkesyre og slikt denne gangen). Jeg håper og forventer at det er ned 2-300 gram denne uken. Det er i såfall storjubel for meg siden kiloene mine sitter usannsynlig godt fast. Forrige slankerunde gikk jeg ned ca 2 kilo på 9 mnd... Såh. Alt som er ned jubler jeg ekstra mye for, selv om det kanskej er bare 100 gram.

 

Jeg har foresten også fått mitt andre gulleple nå. Har registrert i 11 dager. Det er jo kjekt. Og mye mer blir det etter eksamensperioden.

Kjekt å høre at det går så bra med dere alle, og samtidig trist å høre at enkelte har ekteskapsproblemer. Jeg har ikke så mye annet å si enn at man får prøve å være sterk, og så sender jeg en stor klem i samme slengen.

 

Utskeielser ja. Hmm. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si om det. Regnes det som utskeielser dersom man knasker litt med uten å gå over kcal-grensa si?

I såfall har jeg utskeielser hver dag. Jeg spiser marsmallows (22 kcal per stk) og bamsemums (31 kcal per stk) hver dag. Ikke mange riktignok. Bare en eller tre iløpet av dagen. så jeg går ikke over kcal-grensa mi. Er sikkert ikke bra likevell, men jeg har ikke klart å la være. Er jo meningen at det skal være litt lørdagskos, men her blir det vist hverdagskos. *flau*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei, og tusen takk for klemmen Ellie! Vi fikk snakka litt inatt, og litt igår kveld, så akkurat nå er det 'litt over' igjen, men jeg kan tenke meg terapi, men det vil han ikke. Vi får se... Så bra at det fungerte så bra for dere isabel, det er jo det som er meninga, og jeg tror det kunne blitt sånn for oss også... men vi får se....

 

Når det gjelder bammsemums og diverse kos, tror jeg at man skal kunne kose seg med det hvis man holder seg innafor kaloriene, og man klarer å stoppe etter noen få.... vi skal jo leve helt normalt:)

 

Når det gjelder problemer og spising, så vet jeg at det kommer opå igjen... har vært der selv en gang tidligere. Da gikk jeg fra 58 til 49 kg, og folk trodde jeg hadde fått kreft. Vil ikke bli sånn igjen, så jeg skal passe på så jeg får i meg det kroppen trenger....

 

mammamo, så trasig hvis uværet ødela routeren din da!! Håper ikke flere ting gikk dukken, og jeg håper været er bedre idag! Syns forresten mannen din har klart seg bra!! 7-8 kg, er jo fortsatt 45 kg ned!!! Supert at han klarer seg der!

 

Når det gjelder kyllingkjøttdeig er jeg enig, mye mindre kalorier og enda bedre:p

 

Her blir det fest idag også, ut med svigerinna mi, og jeg skal kose meg og danse av meg mye av alkoholen, hehe;)

 

Stor lørdagsklem fra meg!!

 

Tusen takk for at det er lov å klage litt også:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie: jeg har god tid til å skrive bare fordi jeg gjør det når jeg gir pupp. Og det kan jeg love dere: med tvillinger blir det VELDIG mye pupp som skal gis. Høres sikkert dumt ut, men det at amming tar så mye energi gir meg ekstra motivasjon å amme lenge :( (blir mer sulten også, men tror det tærer mer i sum).

 

Har lagt en bra plan for resten av dagen hva kalorier angår, så håper jeg å ikke sprenge kalorigrensa idag også. Jukser litt idag, og fant rom for to glass vin. Ikke etter boka da, men jeg tillater meg å bytte litt mat ut med sånne "nei - ting" innimellom, og passer på at totalsummen blir riktig.

 

Har iallefall sanket litt trimpoeng. Vi har vært ute en laaang tur idag. Nydelig vær i Trondheim idag, så det var kjempedeilig. Ha en flott lørdag, alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Hei alle sammen....

 

Dagen i dag har vært super bra, men da ikke på mat.- siden.... Jeg startet dagen med en spinning2, og i dag ble jeg alene med istruktøren :( Ble en skikkelig bra time, og min pulsklokke viste 663 forbrente kcal på den timen :)

 

Så har vi på dagen /ettermiddagen i dag vært på en danseforestilling... et show på tre timer. Det var super bra... alt fra break, klassisk, streat til balett... Dattera mi opptredde for første gang.. 5 år gammel...hun danset balett. I salen satt en mamma med tårer i øynene.... herlig!! De var så fantastisk flinke. Mange av mine elever danset også. Jeg ble så rørt over deres dyktighet.

 

Det ble sent, og showet var ikke ferdig før kl 18.15. Da dro vi på Dolly Dimple (eller Dilly Dompel, som dattera mi sier... he he) og bestilte med oss deilig pizza hjem. DEt var første utskeielsen... så kom det litt godis på bordet... andre utskeielsen:( Huff.. er det noen nedgang på mandag så skal jeg være meget glad.

 

Flott at du og mannen din fikk pratet ut litt mamsen. Når det gjelder det å gå i terapi... så må dere stille dere et spørsmål?? Hva har dere å tape? Svaret er for de fleste, ingenting, men faktisk muligheter til å vinne noe... (noe å tenke på). Det er vel litt gammeldags å tenke å det er nederlag å gå i terapi, eller si at man ikke er typen... er man ikke typen så vil man kanskje ikke godt nok? Jeg forstår at vi alle er forskjellige på det området... men likevel... noe må man forsake/ svelge hvis man virkelig vil.... for gevinsten er jo større ved å prøve enn å la være.. og et godt råd er å ikke la noe være uprøvd. Hva er alternativet ellers?? Fortsette å ikke ha det bra, eller å gå i fra hverandre....

 

Flott at du er med Ellie. Skjønner godt at det kan bli litt mye om dagen. Vil nok komme dager for oss alle hvor det blir vanskelig å ta seg tid til å sette seg foran datan for å skrive inn her...Er uansett flott at du er med, og at du er fokusert. Lykke til med veiingen i morgen. Har nok helt sikkert gått bra.

 

Håper du får ordnet nettilgangen din mammamo... ellers vil jeg savne deg her inne. Så flink mannen din har vært!!! Moro når man får det til.

 

Du er jammen flink Rakri, ammer tvillinger (ikke bare ammer.. he he.. men har to små døgnet rundt)... og likevel klarer du å fokusere på kosthold og mosjon. Tar av meg hatten. Har glemt i farten hvor gamle de var igjen??

 

Ha en flott lørdagskveld alle sammen. STOOR KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derer er jammen ivrige her!!! Det tok jo lang tid å få lest gjennom alle innleggene siden jeg var inne sist:-) Dere er kjempeflinke.

 

Gratulerer med nedgang til dere som har hatt det! Selv prøver jeg å veie meg på tirsdager, men i likhet med flere av dere lurer jeg meg på vekten oftere:-) men det ser ikke så lovende ut foreløpig:-( men, men.......................

 

Jeg var veldig flin og samle trimpoeng i starten av uken, men det har stoppt litt opp. I dag har jeg vært i hagen og spadd, og det kan vel også regnes som trimm. Kjentes ut som att det gjorde godt på sprettrumpen min:-)

 

Nå sitter jeg å koser meg med lørdagsgodt og Grand Prix. Heia Norge!!

 

Jeg klarer nok ikke å være så ivrig som dere her inne, men jeg er med og kommer innom når jeg har muligheten.

 

Fortsatt god helg og lykke til med en ny sunn uke til alle!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! Isabel - 663 kalorier på en økt- det må jeg si :) Kjempebra!!

Blir ikke så mye annen trim enn gåturer og styrketrening på meg foreløpig. Men skal snart prøve meg i klatreveggen igjen. Mannen min og jeg klatrer sammen - eller vi gjorde det før tvillingene kom - kjempeartig. Håper jeg har fått trenet meg nok opp igjen snart til at bekkenet mitt tåler det! Tvillingene er 6 mnd gamle - så har vært på slanker`n siden de var 3 mnd. Har tatt det forsiktig, slik man skal være under amming.

 

Har fulgt planen min forhold til mat så langt idag, så da holder det vel ut dagen. Men har såååå lyst på litt snop.. men men.. For å "plage" meg selv har jeg veiedag mandag, og da blir utskeielser i helga veldig tydelig!!

 

Sitter her med pc`n og ser med et halvt øye på MGP. Maria er en bekjent (venninne av venninne) så da er det jo ekstra gøy å følge med henne da :) Fulgte nøye med da hun var med på Idol også..

 

Snakkes, dere. Spent til uka å se hvordan det har gått med oss, Og veldig artig at aktiviteten er så stor!! Motiverer ekstra!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Jeg har veiedag på søndag jeg da... For å oppsummere uka liksom, og så begynte jeg på en søndag... men da kan man ikke skeie ut mye nei.. hehe... Men nå gleder jeg meg til veinga i mårra!! (har nemlig juksa litt og det ser veldig lovende ut ;o) ) Har ikke fåt trent noe i dag da. Regna i hele dag, uten stans... Men det ser ut til at det blir veldig fint i mårra, så da får jeg ta igjen litt da. Har faktisk 10,7 trimpoeng hittil denne uka, så jeg er i grunn fornøyd med det, men om jeg går en lang tur i mårra så blir det enda bedre ;o) Dessuten skal jeg i bursdag i mårra, så det kan være lurt å ha noen kcal tilgode da trur jeg... hehe...

 

Sitter på jobb og ser på Grand Prix jeg å, HEIA Norge!!! Syns Maria sin sang er kjempefin jeg!! Men jammen er det mye rart der å da.... hehe Men noen kjekkaser også da :( (han russeren f.eks)

 

Ellers har jeg også blitt inspirert av Serine og rydda klesskapet mitt i dag! Brukte 3-4 timer trur jeg... Var jo så mye jeg måtte prøve... Og du og du hvor mye klær jeg fant bakerst i skapet, som jeg ikke har sett på leenge... hehe... Ble en full svartsekk med klær til UFF eller frelsesarmeen... Og masse klær som ikke helt passer.. enda (håper jeg)

 

Sassa og Ellie: Bare kom innom når dere har tid, bare koselig det da!!!

 

Får nok nett igjen på tirsdag. Men jobber i natt og i mårra natt, så dere slipper nok ikke helt unna meg så lenge.. hehe..

 

Isabel: 663 kcal er jo helt fantastisk ja!!!! Gratulerer!! DA har du fortjent litt godis og pizza i dag.. hehe Jeg har ei på 4 som danser, så jeg kjenner følelsen som mamma i salen ja... Min var med på oppvisning for en drøy mnd siden, sååå skjønne da!!!

 

Vi hadde svin indrefilèt til middag i dag. Med fløtegratinerte poteter (sånn pose fra Toro), jeg veide og spiste det jeg hadde lyst på med masse salat til og så ble det bare 350 kcal.... Sunt og godt ja ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie25

Det må jeg si damer. Dere er flinke. Jeg får alt for lite trimpoeng nå som jeg har lagt bort nesten all trening til fordel for eksamenslesning. Blir to ganger i uka, pluss at jeg sykler til og fra jobb (det er riktignok bare 1 min tilsammen da. Nedoverbakke den ene veien og oppover hjem).

Ellers så går jeg jo småturer og slikt innimellom (hente snuppa osv) pluss at jeg jobber på sykehjem hvor jeg naturlig nok går mye, men det regner jeg ikke som trening. Noe må jo utgjøre litt aktiv hverdag (har brukt 1,4 når jeg regnet ut hvor mye kcal jeg skulle ha).

Totalt over en uke blir det ca 10-12 trimpoeng. Hver dansetrening er ca 1000 kcal (mellom 900 og 1100, bruker pulsklokke). Er fornøyd med det da. Blir med når jeg bare blir ferdig med eksamener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Så ble det 5.plass på oss ;o) Bra det da!! Og kjekkasen vant... hihi

 

Ha en fin natt, jenter!! Feir med måte... hehehe

 

Og Ellie: 10-12 trimpoeng i uka når du samtidig leser til eksamen i medisin (om jeg husker rett) og samtidig som du har et barn under året... Det er bare imponerende at du klarer så mye på en gang!! Må ikke ha dårlig samvittighet for det!! Stå på!! Lykke til på eksamen (som er når?? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Oj, her går det unna! :( Så moro at det er så mye liv her, det motiverer og hjelper masse.

Isabel, jeg syns jeg kjenner følelsen du hadde i salen når du så på datradi og elevene dine.... det er stort, og man blir så stolt at man nesten sprekker:D

Og, for en treningsøkt!! Du har all grunn til å være stolt, og det er ikke sikkert pizzaen og snopet har noen negativ innvirkning siden du hadde trent sånn;)

Satser på det!

 

Kose dere alle sammen og ha en fin søndag, jeg kommer nok innom senere idag

 

Klemzer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie25

Mammamo: Takk. Leser til eksamen i medisin ja, som er 06 juni. Grøss. Det nærmer seg FORT nå.

Jeg gjør så godt jeg kan, men jeg har usannsynlig vanskelig for å ta av meg så jeg MÅ nesten. Denne uken har det blitt 6,6 trimpoeng så langt, men skal på dansing i kveld og det bruker å ligge på rundt 1000 kcal og 5,noe i trimpoeng så da havner jeg på samme linje denne gangen også.

 

MEN, så har jeg veiedag i dag da. Hvor mye har jeg godt ned sa dere? INGENTING!

Grr. Har tilogmed gått opp 200 gram de siste 4-5 dagene, men regner det som null opp/ned iløpet av uken siden søndag er veiedag for meg. Ikke har jeg trent så hardt at det skal være noe muskler inne i bildet heller.

Hmm. Jeg hadde håpet at nedgangen skulle vare litt lenger, før det begyndte å stå stille eller gå oppover igjen. GRRRR!!!!

Trenger motivasjon nå kjenner jeg, så det er godt å ha dere jenter. Det er veldig umotiverende å bare gå opp igjenn allerede når jeg har vært så flink. Har vært på det annbefalte nivået i kcal hver dag, har fler trimpoeng enn GR setter som et "bør-minimum", og 99% av kcaloriene kommer fra riktig type mat.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Legge med bittelitt lavere i en uke nå og håpe på at dette var bare et engangstilfelle.

 

Jeg kjenner det er veldig let tå miste motivasjonen når vekta går oppover. Jeg har jo en fortid på lavkarbo, og da gikk jeg ned 2 kilo totalt iløpet av de første ukene, og så stod jeg stille litt før jeg gikk opp litt igjenn. Uten å endre noe som helst. Håpet det bare var et slags platå som så mange snakker om, men etter 8 mnd veide jeg fremdeles bare en kilo mindre enn da jeg startet, klærne var ikke blitt videre og kroppen hadde ikke blitt fastere. Derfor er jeg livredd for at det samme skal være tilfelle her. Bærer kanskje litt ekstra over meg over 200 g opp de siste dagene nå (selv om det ble 0 totalt iløpet av uken, gikk ned 200 gram på starten av uken).

 

Jaja. Jeg får bare Holde ut og håpe at det bedrer seg. 200 gram er jo ingenting, kverner jeg om og om igjenn i hodet mitt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Fårstår godt din frustrasjon Ellie25, føler det samme selv når vekta bare går opp selv om jeg føler jeg er flink med maten. Men tror det er viktig og ikke henge seg opp i att en er på slank, men bare ha ett fornuftig kosthold i hverdagen:-)

Det med å drikke mye vann er også viktig, men det føler jeg att jeg gjør. Når jeg gikk på libra kurs spiste vi fibertabletter, og det har jeg fortsatt med nå, og da drikker jeg en halv liter vann før hvert måltid. Det blir fort en vane:-) Ellers har jeg også veldig tro på å spise govt( jeg baker Ingers rugbrød) og å spise regelmessig hver 3-4 time.

 

Ellers ser eg att dere er veldig flinke å samle trimpoeng. Jeg klarer ikke å få så mange på en uke, men har en pulsklokke som jeg aldri har brukt. Kanskje jeg skal prøve det:-)

 

Nå er jeg på jobb, så jeg må nok begynne å gjøre noe, men å skrive her nå fikk meg iallefall fra å spise sviskegrøten som er igjen etter middagen her! :-)

 

Stå på jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Hei alle mine venner

 

I dag har jeg igjen vært flink med treninga. Har vært ute å småjogga/gått raskt i over en time... pulsklokka viste igjen 630 kcal... HURRA.

 

Jeg skjønner godt du blir demotivert Ellie... for slik er jeg også... men det er nok der vi må jobbe med oss selv... og som igjen vil føre til en ønsket nedgang.... nemlig å tenke positivt, være fornøyd med innsats og fortsette like bra videre... da vil resultatene komme :)...

 

Jeg har vært flink med faste måltider som innenfor kcal- grensa... Men, i dag har jeg vært i Sverige en tur... og da trenger jeg vel ikke si mer... :phe he... I morgen tidlig vil nok tallene røpe mine utskeielser :(

En god dag,slik den skal være, ser omtrent slik ut i kcal for meg:

Frokost; ca 230 kcal

Lunsj; ca 230 kcal

Mellommåltid; youghurt - ca 100 kcal

Middag: ca 400 kcal

Kvelds; 100 - 150 kcal

Frukt tar jeg i mellom, eller som dessert etter et måltid; ca 200 kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statusrapport herfra:-) :

Har "holdt på" siden torsdag nå, og det går veldig bra. Har ikke målt, veid etc, jeg har ikke vekt. Men synes allerede jeg kjenner dongribuksa som jeg nesten ikke kunne puste i før, sitter litt(bittelitt) greiere. :-) Kanskje er det innbilning...

 

Har hatt besøk hele helgen, og vi har vært hit og dit, i byen, på fest, konsert etc. Så måltidene har ikke blitt så regelmessige, og middagene kanskje ikke så veldig sunne. Alle andre måltider har vært "etter planen". Jeg "skeia ut" på søndagsfrokosten med et ryvita-knekkebrød ekstra, og en deilig hjemmelaget smoothie(laget av fruktmix, litt youghurt og juice).

Når det gjelder middagene så var det taco på fredagen, men jeg spiser ikke kjøtt og bruker heller røde bønner most sammen med tacokrydder og løk. Sunt alternativ! Så fylte jeg på med masse masse salat, og bittebittebittelitt ost og rømme. I går var det en deilig thai-gryte med scampi og kokosmelk som sto på menyen, men jeg greidde meg med en liten porsjon og sto over baguettene. Så alt i alt så har det gått veldig bra.

I dag var det ovnsbakt laks, ovnsbakte poteter + grønnsaker. Og en relativt smørfylt saus, men jeg greidde meg med en liten spiseskje av den og masse grønnsaker.

Det ble en liten skje med fløteis i ettermiddag også, men det var ETTER en times knallhard terrengsykkeltur i marka(som ga meg over 3 trimpoeng totalt, jeg registrerte den som racersykling da, over 1 mil og opp i 30 km/t fart, ikke vanlig søndagstur akkurat!).

Gleder meg nå til en "vanlig" uke, med regelmessige måltider, sykkelturer og sol! :-) Lykke til til alle sammen uken som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Jukser litt idag' date=' og fant rom for to glass vin. Ikke etter boka da, men jeg tillater meg å bytte litt mat ut med sånne "nei - ting" innimellom, og passer på at totalsummen blir riktig.

[/quote']

Det synes jeg er helt greitt også å gjøre, sånn innimellom. En kan jo ikke bli helt fanatisk, en skal jo leve også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Jeg hadde god grunn til å glede meg til veiinga i dag, stoppa på 73,1, dvs ned 800 gram siden tirsdag (da jeg kjøpte vekta mi) og ned 2,2 kg totalt siden 11.mai!! Gjett om jeg er fornøyd!!!! :( Litt redd for at vekta daler for fort da... Er jo ikke bra det heller... Men neste uke blir nok ikke så bra, for neste helg skal vi på vennetur på hotell i Tønsberg med festing og masse god mat... Hvor mange kcal er det i en flaske vin da?? Må vel droppe maten den dagen... hehehe... Kommer nok til å velge sunn mat, men blir dårlig med telling vertfall. Skal da kose meg!!

 

I tillegg gikk jeg en tur i rask gange med barnevogn på skogsbilveier i dag og tok igjen de trimpoengene som regna bort i går ;o)

 

Ellie: Stå på, ikke gi deg, du gjør jo alt "riktig" som du sier, så da ser du kanskje resultatet neste uke. Man går ikke ned like mye hver uke. Selv om det jo er mye bedre å gå ned 400 gr 2 uker på rad enn å stå stille 1 uke og gå ned 800 gr neste så er desverre kroppen et mysterium og gjør ikke alltid det vi vil... Du får lese deg opp på biokjemi... og finne en formel... hehehe... Siden du ikke har hatt store utskeielser så synes jeg ikke at du skal bekymre deg. Skal se vekta er på din side neste uke!!

 

Isabel: Har de noe godt i Sverige da??? hmm... hehehe... VAnskelig å IKKE skeie ut når man tar en tur dit da... Er jo så billig at man taper penger på å ikke kjøpe, ikke sant?? hehe Du trimmer jo masse da!! Kjempebra!!!

 

Var i bursdag i dag jeg da, ble et stykke ostekake, og så spiste jeg 2 biter pizza, som ikke var av det sunneste slaget... Men litt kos må man jo ha når man er i bursdag!! Må jo leve også da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Huff... en rapportering fra meg.. før jeg drar på jobb (har lagt inn på resultater,+ 200 g). Tydelig at mine utskeielser har satt spor... og særlig fordi det var i går også...:( Men, ny dag, ny uke og nye muligheter. Jeg vet jo godt hva som må til.

 

Ha en flott dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest serine

Plutselig ble jeg bare borte et par dager og jammen har det vært aktivitet her i helga. Kjempe bra!

 

Vi dro på båttur i helga. Nydelig fint vær. Har riktignok sittet i ro på den båten da..... så det ble jo ikke akkurat så mange trimpoeng å spore.. Men har lekt oss i fjæra og fanget krabber og reker med ungene, fisket(noe som resulterte i en god fiskemiddag), spist snop, heiet på Maria og kost meg.

Så helga har vært fin!

 

Så flott at flere er blitt inspirert til å gå gjennom klesskapet og at noen faktisk har for store klær er jo fantastisk!!!!!( Superbra Rakri)

 

Til deg mamsen:

Trist å høre at dere har det trått på hjemmefronten, men bra at dere har fått snakka litt sammen. Parterapi - det er flott når det fungerer. Men det kan kansje være vanskelig å få han med på....

Vet det er vanskelig når det står på og jeg vet jo ikke helt hvor det knirker og hva som er årsaken. Men skal gi deg et tips som har fungert for oss: overrask han! Strø om av din kjærlighet (hvis du klarer det). Jeg ble nemlig bare mer forbannet når vi kranglet og lei meg. Så tenkte jeg at han ikke fikk se mine gode sider når jeg var sånn.... Og jeg har jo lyst til at han skal være glad i meg og vise det og..

Jeg gikk på bilioteket å lånte bøker. Ikke alle var like gode så les de du synes gir deg noe både når det gjelder parforholdet og andre deler av forholdet... Overrask han!

 

Men nå spørs det hvordan du egentlig har det med han, så du får jo vurdere tipset og tenke om det er noe du har lyst til.

Det gav iallefall gode ringvirkninger for oss.

 

Til vekta mi:

Dette er en jubeldag! Jeg har kjøpt meg ny digital vekt og har nok fått noen kilo ned på kjøpet i forhold til den gamle vekta. Men jeg ble da overlykkelig for det. Den viste 66 kilo!!!! Hurra!!!!!!

Så jeg må rett og slett lage meg nye mål som står i forhold til hverandre. Jeg har gått ned 2 cm på midjemålet men der har jeg langt igjen for å komme under risikogrensen, men dog er dette en milepæl!

 

 

Ha en fin dag alle sammen

-Serine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

skal på fotballkamp med ungene nå... så kommer innom senere. Vært stille her i dag.

 

Jeg kjenner jeg får lyst å gi f.... HVA er galt med meg?? Jeg får det jo ikke til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...