Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Ja, det er fort gjort å ville gi seg når det står stille eller til og med litt opp. Har svinget litt opp her også, men klarte heldigvis å beholde motivasjonen - så det fortsatte ned etter hvert. Nå er jeg på et litt stillestående nivå igjen - og får så lyst å gi opp jeg også. MEN: det skal vi ikke - det er jo derfor vi er her for å motivere hverandre. Merker det forplikter når man skal rapportere både for seg selv og for andre.. Og så motiverer det å se tallene på min side: ned 6.2 kg og inn 7 cm. Det er jo ganske bra det - synes jeg selv iallefall :(

Så er det bare å fortsett - har drøyt 3 kg og 3 cm igjen til jeg antar å være fornøyd! Så: keep going! Og tenk at du skal kjøpe deg selv en premie om et kg - feks et lekkert plagg, noe til trening eller et eller annet du har lyst på - som ikke er spiselig. Funker godt som motivasjon det og:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for ei "gammel" dame på 43?

trenger litt motivering og en tråd med godt humør...

Det virker det som det er her inne.

Jeg har to barn på 10 og 13 år, som ar aktive i korps og svømming/fotball, og i den forbindelse blir det gjerne mye kjøring... Vi bor på landsbygda, med 1,5 mil til svømmehallen foreksempel. Det positive med det er at jeg går en tur mens ungene trener i vannet.

 

jeg selv er 167 høy og 95,5 kg :-(

Har flere GR kurs "på samvittigheten" men har gått opp igjen dessverre.

Har holdt på nå siden i mars, men kommer ingen vei liksom.

det er ned èn kg og litt opp igjen, og det er så surt!!

Har ikke noe bestemt mål for vekttap, men det hadde nok trengs 20kg tenker jeg.

Akkurat nå skal jeg ut og sykle en runde med flyveblad til et korpsstevne vi skal arrangere til helga, det blir en runde på ca 2 timer, det blir det jo noen trimpoeng av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!!

 

I dag føler jeg att det har gått bra! Var i byen uten å kjøpe noe usunt når sulten gnaget som vers, bare ett tørrt, grovt rundstykke:-) I tillegg fikk jeg gått en god tur og sanket 2 trimmpoeng.

 

Isabel: du må ikke gi opp fordi om det går litt opp en uke. Det har en del å si hvor i syklusen du er og slike ting også, så det er ikke sikkert det er utskeielsene som gjør det:-) Selv har jeg veiedag i mårå. Er spennt, men tror det har gått opp:-(

 

Nanni: der er vel plass til alle som trenger motivsjon her! Velkommen!:-)

 

Til dere som har gått ned: GRATULERER!!

 

Nå skal jeg se om jeg får pulsklokken min til å virke, slik att jeg kan prøve den i morgen.

 

Ha en fortsatt fin kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært inne å registrert mine tall. :-( 400g opp var vel ikke helt slik jeg hadde tenkt det etter 3 uker................. !

 

Men jeg føler jeg er flink med maten nå, og har fått gått tur nesten hver dag, så det må vel gå ned før eller siden. Litt motiverende med gullepler som blinker:-)

 

Hvordan går det med dere andre? Ble stille her inne:-)

 

Nå skal jeg slikke litt sol før jeg skal på kveldsvakt:-)

 

Ha en fin dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie25

Sassa: Har du gått opp 400 gram denne uken eller totalt på 3 uker?

Dersom du har gått mye og sanket masse trimpoeng så kan det jo være at det bare er muskler, sånn at du totalt sett går ned i fettvekt selv om vekta går opp. Hvis ikke får du regne over en gang til og se om du ligger på det kcal-nivået du bør ligge på. Pass f eks på at du ikke registrerer trimpoengene "dobbelt". Jeg ser f eks at det er flere (ikke i denne tråden men generelt) som går en del til og fra jobb, hente barn i barnehage med sykkel, jibber litt i hagen etter jobb og slikt. Da registrerer de det som noe aktiv hverdag, og ganger med 1,4 i utregningen. Men så fører de det opp som trening i tillegg. Dermed blir det jo dobbelt. Slikt ting som man regner med for å få noe aktiv hverdag kan ikke regnes som trim også. Jeg sier ikke at du gjør det altså, det bare er det første jeg hadde øverst i hodet siden jeg nettopp har lest noen slike tilfeller.

 

Jeg f eks sykler til jobb, jobber på sykehjem hvor det naturlig nok er en del aktivitet og gåing, sykler hjem fra jobb/hente prinsessa hos dagmamma osv osv. Det teller jeg ikke noen steder som trim, jeg bare registrerer det som noe aktiv hverdag. Så når det er rene trimting (gå en lengre tur, dansetreninger, step osv) så først da registrerer jeg trimpoeng. Det blir veldig feil for meg med de estimatene som ligger inne på siden her så jeg må bruke pulsklokke. F eks første jeg opp to timer dans og fikk opp 516 kcal på det, mens jeg egentlig hadde danset opp 996 kcal. Der er ca dobbelt så mye. Og sykling ble andre veien. På en halvtime sykling fikk jeg opp en god del mer kcal her inne enn jeg egentlig hadde forbrent. Bruk pulsklokka flittig dere som har det. I tillegg er den fin motivasjon. Føler i hvertfall jeg. Jeg pusher litt ekstra for å få litt høyere puls litt lenger.

 

Denne uka tror jeg det går bedre med meg enn sist (sist uke gikk jeg ikke ned noen ting). Jeg tror nok det er litt ned. Søndag som var veiedag var muligens en liten oppoversvai siden jeg i dag veier 500 gram mindre allerede. TJOHO!

Muligens blir da noe av forrige ukes nedgang på denne uken istedet, men det får bare være. Gjør jo ingen ting. Jeg bare håper det holder (eller går enda mer ned!?!) frem til søndag. :(:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Endelig på nett igjen... Rart hvor avhengig man blir av sånne ting som internett og mobil.... Når det ikke funker så er men jeg helt hjelpesløs... Har fått meg ny router i dag som jeg skal innstallere når jeg kommer hjem...

 

Sassa: De gulleplene er virkelig motiverende!! Gleder meg til å få fyllt opp hele treet ;o) Skjønner at det er kjedelig å ha gått opp, men siden du sier at du har gjort "alt" rett så må det jo gå nedover snart! Men som Rakri gjentar gang på gang: Drikk nok vann!!! Ha et mål på minst 2 liter om dagen, gjerne mer. Jeg har en olden-flaske jeg bruker, da må jeg drikke minst 3 slik om dagen. Går som regel veldig greit. Nå som varmen kommer må man jo drikke enda mer...

 

Nanni: Velkommen skal du være! ser jo ut som at du trimmer litt da, så da er det kanskje maten du må gjøre noe med?

 

Veldig motiverende å gå tur i dette været vi har på østlandet nå vertfall!!!

 

Isabel: Ikke gi opp, dette klarer du!! Du er jo så flink til å trene, så det er vel utskeielsene som kanskje blir litt for mange?? Eller? Drikk vann og kos deg med vannmelon, den er bare såååå god om dagen!!! Mye bedre enn sjokolade! (heelt sant altså!!) Og så er samvittigheten så mye bedre etterpå... hehe... Men det er ikke lett å holde seg unna alle godsakene. Man må bare ta et valg og spørre seg sjøl om det er verdt det...

 

Serine: Ikke sant det er bra med ny vekt ja!! Ble plutselig litt lettere jeg å ;o) 2 cm også er jo kjempebra!!! Gratulerer!!

 

Ellie: Så bra at vekta peker riktig vei nå da!!! Er motiverende det ja!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Og så må jeg bare si at jeg er litt stolt av meg selv. Har alltid kjøpt med meg noe snop når jeg har vakt på jobb, kveld/natt/helgevakt. Er alene på vakt. Etterat jeg nå begynte på et nytt og bedre liv så har jeg ikke kjøpt med noen ting. Bare masse god frukt ;o) I dag ble det vannmelom, elpe og kiwi. Skal kose meg nå etterpå :( Jeg har virkelig bestemt meg denne gangen, nå SKAL jeg ned!! Og jeg tror at det kanskje har noe å si, vertfall for meg har det det... Har prøvd flere ganger før, men når ikke viljen også er der så er det ikke så lett... Så denne gangen skal det gå!! Og jeg ser jo allerede resultater :) Så håper jeg bare at det fortsetter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veidde meg idag på kurs, og tror jeg må bytte diskusjonstråd. :-( Trodde jeg skulle ned 5-10 kilo.... men vekta viste at det er 13 kilo siden sist jeg veide meg, så... farsken også. Heldigvis er jeg veldig motivert!

Fikk meny på kurs idag, skjønner ikke hvordan jeg skal greie å spise all maten som er på Grete-menyen hver dag. .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei hei, nå er jeg endelig innom igjen!

Koslig å se at det er så mye liv her

Har hatt nok et par tøffe dager på hjemmefronten, og nå har jeg bestilt time til terapi, men det kan ta lang tid pga pågang og ferie....

Tipset om å bruke kjærlighet istedetfor surhet og sinne, hjelper;) Har gjort det litt nå, etter å han bestemte seg for å bli med til terapi(selv om han tror terapien får frem så mye vondt at vi blir skilt). Til morran fikk jeh veldig koslig melding av ham, så han prøver også:(

Alkohol er en stor del av problemet, men vi håper på det beste....

 

Eller er det bursdagsfeiringer her om dagen, og noen motivasjon til å spise nok og riktig har vært fraværende pga andre problemer, men nå skal jeg være igang igjen...

 

Isabel, dette klarer du!!! Litt mindre utskeielser så går vekta ned, det skal jeg garantere!! Resten er jo på plass, og du trimmer som bare det:)

 

Sender en stor klem til dere alle:) Må jobbe litt videre her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie25

Jeg leser og leser så jeg har ikke tid å skrive noe serlig nå, men bare MÅ inn med en liten oppdatering. Jeg veide meg i morgest, og vekta viste 68,6 kg. Det vil si ned 500 gram siden søndag! Tror nok søndagen (som var veiedag) bare var en svai oppover. Dette kommer seg skal dere se. Er jo enda mange dager igjenn av denne uken før neste veiedag, så jeg håper det holder seg eller blir til et enda større vekttap. DET hadde vært kult det. Hehe. Nå er jeg glad for at jeg ikke veier bare en gang i uka. Hadde jeg gjordt det så hadde jeg vært skuffet og demotivert pga manglende nedgang enda. Nå er jeg heller glad siden det ser ut til at veiedagen bare havnet på en oppoversvai-dag. :(:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Jeg har nettopp kommet hjem fra sykehuset, og der har jeg vært med dattera mi siden mandag kveld. Hun ble bitt av en huggorm... og jeg kastet henne i bilen og ned på legevakta.... 5 min. etter at jeg kom frem ble hun akutt syk...kastet opp blod, fikk ikke puste, ble blå i ansiktet, og tungen hovnet opp... Jeg har aldri vært så redd i hele mitt liv. Det ble satt motgift, og rekvirert sykebil med blålys til Elverum sykehus, intensiven.... var veldig kritisk en stund..... hun ble borte for meg i mange timer....men så stabiliserte det seg raskt.... og vi er hjemme nå. Hånda (som hun ble bitt i) og armen er utrolig stor og hoven, for ikke å snakke om blå og svart. Fingeren er helt svart.... Var så ekkelt å se henne slik. Hun ble koblet til ledninger overalt... og fikk intravenøs væske. De måtte også sjekke hjertet og puls hele tiden på en monitor... også oksygenmetningen i blodet...

 

Ja, det var kort fortalt om hvorfor jeg ikke har vært her de siste to dagene.. og mat.. og kosthold... ja det er absolutt det siste jeg har tenkt på.

 

Mammamo; Du er en inspirasjon og motivator. Gratulerer med nedgang.

 

Mamsen; Hva mente du med at alkohol var en del av problemet?? Drikker mannen din?? Ellers er det flott å høre at dere prøver begge to :)

 

Må gå nå... men flott innsats til alle sammen ;) Vi fortsetter mot våre mål, uavhengig av motgang og medgang. Vi står sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Huffamei da, Isabel!!! Så grusomt å oppleve noe sånt!!! Så bra at alt gikk bra da!!! Ekkelt ja!! Skal visst holde jentene unna hoggorm skjønner jeg... Slanger er forøvrig det verste jeg veit... Og skjønner veeeldig godt at du ikke akkurat telte kalorier og tenkte på det da ja... Huff... For et sjokk å få kasta over seg en vanlig mandags kveld... Veldig glad for at alt gikk bra med snuppa di!!

 

Isis: Hvor skal du begynne på skole da? Jeg gikk i Fredrikstad/Tønsberg. Trivdes kjempegodt der!!! Bra at noen flere vil bli bioingeniører. Det er mangel på oss.... De neste 10 årene er det såååååå mange som vil bli pensjonert, så det trengs flere ja.. Ikke akkurat ingeniør-lønn da, men penger er jo ikke alt ;)

Og du: Du trenger ikke skifte tråd fordi om du skal ned 13 kilo. Så sant du ikke føler deg utafor her hos oss da :) Et par kilo fra eller til spiller da ingen rolle!! Du må spise mye ja... Det må jeg å... REgna på hva jeg har spist i dag, og i forhold til mine 3,4 trimpoeng i dag så må jeg nok spise litt mer ja... Da ender jeg på 1850 kcal, skal ligge mellom 1700 og 2000, men er ALDRI oppe i 2000... Jeg har kanskje vært vant med å spise 1000 liksom... Så det er overgang nok å få i meg 17-1800...

 

I dag har vi vært ute hele dagen. Jeg og jentene og min lillesøster med sine 2 små barn gikk tur på 3 timer!!! Inkludert en lunsj ute i skogen da. Kjempekoselig!! Deilig å bo på landet med skogen rett utenfor døra! Gikk forbi en masse sauer også..

 

Har også skeia ut med en kroneis i dag. Men det var nok ikke meningen at jeg skulle ha den, for da den var halvspist så mista jeg den og bikkja spiste den opp.... hehehehehe... Usunne kalorier spart :)

 

Mamsen: Så bra at dere har bestemt dere for å prøve litt til. Terapi høres fornuftig ut. Og så er det jo viktig å fokusere på det positive og prøve å ikke kritisere hele tiden, må bite i seg noen kommentarer innimellom... Det føler jeg vertfall.. Innimellom er begeret fullt og man bare mååå få det ut, men det er egentlig bedre å ta alt på en gang enn litt hver dag...

 

Ellie: Ja, det er bra du veier deg hver dag!! Jeg synes også det er greit å ta en tur oppom den på morningen. Blir jo veldig motivert når den er på "din" side da.. hehe.. Og du; det var nok sjokoladekaka som gjorde susen tenker jeg... hihi... (Neida, skal ikke mobbe jeg, "FY, mammamo".... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Ellie25: Takk for gode råd. Jeg har gått opp 400 i løpet av 3 uker, det vil si att det har vel gått opp og så litt ned igjen, så forhåpentligvis fortsetter nedgangen. Det er nok røykeslutten som har påført meg de siste 5 kiloene, og det er det jeg må stoppe nå:-) Å drikke masse vann er jeg flink til, drikker stort sett 1/2 liter til hvert måltid. Har halvliter glass som jeg bruker.

Har ikke regnet ut hvor mange kalorier jeg skal ha i løpet av dagen, men spiser slik jeg gjorde sist jeg klarte å gå ned. Jeg jobber også på sykehjem, men fører ikke opp den "trakkingen" som trim.

Ellers gratulerer med nedgangen din! Det blir nok min tur også.

 

 

Mamsen 69: Håper det ordner seg på hjemmefronten! Problemer med alkohol er ingen spøk, det vet jeg godt. Har hatt litt av det i familien opp gjennom årene. Lykke til med terapien. Synes du er kjempeflink som klarer å tenke på kostholdet midt oppi allt det andre!

 

Isabel: så bra att alt gikk bra! Det er skremmende hvor fort livet kan snu! Håper du klarer å slappe av og komme tilbake i vante rutiner igjen.

 

Isis: trenger vel ikke å skifte tråd! Har vel strengt tatt mer enn 10 kg som skal vekk jeg også:-(

 

 

Mammamo: Så flink du er som klarer å styre unna fristelsene når du er på jobb! Jeg har vært flink å styre unna kaffe maten på jobb den siste uka og er kjempefornøyd med det!!

 

Stå på videre jenter!!!:-)

 

Nå må jeg finne sengen..............................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie25

Mammamo: Ja vet du, jeg tror du har rett. Det er en super-slankekake!!! Spis 100 gram kake og gå ned 500 gram...! Kanskje jeg må begynne å selge.... :)

Høres kjempeherlig ut med en slik familietur. Vi bor litt mer sentralt, så vi har ikke noe skog rett utenfor her nei. Må litt med bil for å komme til skog. ;)

Det med hunden tror jeg var skjebnen. Kjekt å nyte livet litt i blandt, men man MÅ jo ikke spise hele den SVÆÆÆÆÆRE (haha) kroneisen selv. hihi. :)

 

Isabel: Herregud så skummelt da. Helt grusomt å høre at sånt kan skje her i lille norge (for dere var i norge ja?). Kjekt det gikk bra til slutt da, men det er jo nesten en selvfølge at man sprekker kostholdsmessig i en slik situasjon så ikke bry deg om veiing og slikt tull de neste dagene. Ikke noe å bli nedstemt for å i hvertfall. Ny start fremover nå, så er gamle synder i den retning glemt. Det viktigste er at du fikk være dær for jenta di, og selvsagt skulle du holde tankene på henne og ikke på hverken fru roede eller kalorier!

 

Mamsen: Godt å høre at det ser ut til å gå litt bedre med dere. At han sender søte meldinger og gjør etr forsøk sier nok mye. Han er nok glad i deg og vil gjøre mye for å få det til å fungere. Jeg og mannen er veldig lykkelige i ekteskapet, men jeg kan likevell ikke engang huske sist jeg fikk en søt melding fra han. Nærmeste må vel være for en drøy måned siden da han var bortreist over natten og skrev til meg før han la seg: God natt kjære. Suss prinsessa fra meg....

Hmm. Han elsker meg virkelig, og det gir han godt uttrykk for, men han er nok ikke den mest romantiske typen. F eks til valentines day som vi faktisk feirer litt, så satte han seg ved min side og kysset meg i pannen, før han sa at han hadde tenkt mye på hva han skulle kjøpe til meg i år, og at han hadde kommet frem til noe han trodde jeg kom til å gli glad for. Papiret var rødt med hjerter, og jeg ble stor av forventning idet jeg pakker opp en USB-brikke til dataen.... Hmm. Romantisk ja...

 

Når jeg er inne på utskeielser på et par punkter her. Jeg har en synd og berette om, så ber jeg dere om å snakke meg fra det eller eventuelt hjelper meg å nyte til det fulle dersom dere mener det er riktig. Jeg leser veldig mye til eksamen for tiden, og når man kombinerer det med 120% jobbing så blir familiekos og sosialt liv veldig nedprioritert. Jeg er sulteforet på venner og kosestunder meg familien for tiden. I går tok jeg med en times tid pause og koste litt med snuppa, og det er flaut å si det men hun har utviklet seg utrolig masse i det siste som jeg ikke har fått med meg. Hun forstår mye mer enn før, og kan i mye større grad gi uttrykk for hva hun har lyst til selv. Jeg får helt vondt i meg for at jeg ikke kan bruke mer tid på henne. De siste ukene har det bare blitt litt kos et par ganger om dagen på kanskje 15 minutter hver gang. Så noen timer i helgene. Ikke bra.

 

Saken gjelder altså en planlagt utskeielse. Jeg er snart ferdig med eksamener, og det tenkte vi feire med å ta en skikkelig pizza på den italienske lekkerbisken av en restaurant. Jeg vurderer å spise så mye pizza jeg har lyst på, og det MED bernaise til. For å feire at jeg har vært flittig så lenge. Min gamle bestemor er på besøk, og min bror er ferdig med eksamenene litt før meg så det blir i såfall nå på søndag. Jeg er jo ikke riktig ferdig enda da, men om det er litt på forskudd gjør da ikke noe. Hva syns dere? Bør jeg bare spise den pizzaen og nyte det uten dårlig samvittighet? Jeg har jo vært så flink både kostmessig og studeringsmessig. Kanskje ødelegger jeg nedgangen en ukes tid, men det bedrer seg vel uken etter?

Eller bør jeg bare glemme det og bestille noe mer GR-vennlig og holde meg i god modus? Snakk meg i såfall fra det her. Jeg er ikke redd det skal føre til videre utskeielser siden jeg sånnsett har god kontroll på meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg det du kan denne dagen - det har du da så ærlig fortjent. Blir som jeg selv sa det den dagen vi hadde bryllup: idag skal jeg ikke telle en eneste kalori. Og det klarte jeg faktisk ;) altså å nyte det uten å vi GR en eneste tanke.. Det synes jeg du og skal gjøre;) og snart er det sommerferie - så da får du kose deg masse med snuppa di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Kom igjen folkens... nå må vi inn her å rapportere....;) Vi må ikke miste hverandre nå... selv om noen, og da inkludert meg, har gått litt opp... eller står stille. DA er det mer viktig enn noen gang å komme inn her å rapportere :) Og en ting til; vi faller faretruende langt ned på lista her inne...:)

 

Dattera mi er heldigvis bedre.. men sliter voldsomt med smerter og hoven hånd / arm.

Jeg for min del er svært emosjonell, og klarer ikke helt ennå å tenke så strukturert på kosten. men jeg skal over denne kneika, bare det er synket inn og bearbeidet... så er jeg "back on track".... ehh.. tror jeg.. he he.. ^Å nei... har jo aldri vært helt på TRACK ennå... he he:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har da så visst ikke gitt oss :) Som du sier er det i motgang vi trenger dette mest. Merker jeg blir motivert av å se andre gå ned, og finner litt trøst i at det innimellom står i ro for flere av oss. Prøver å angripe det fornuftig, og tenker det må være normalt at kroppen må stabilisere innimellom. Det viktige er jo å fortsette med de gode vanene - så kommer det etter hvert ;) Keep up the good work :) Godt å høre at jenta er bedre, men gud så skummelt det hørtes ut.. Fælt når det skjer noe med det kjæreste man har!!

 

Har du bestemt deg angående pizza`n Ellie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie25

Jeg er her jeg, men har veldig lite tid frem til etter ensamen som er på fredag om en uke. Etter det er det enda en eksamen 12 juni, men den bekymrer meg ikke like mye. Det er "bare" medikamentregningen. hehe :)

 

Men mens jeg er her. Jeg bare MÅ si det. Veide meg i dag, og veide 68,1!!!! ;)

Det vil si ned en kilo siden søndag, og ca to kilo på under tre uker. Jeg fatter bare ikke at dette skjer. Jeg raser jo nesten ned i vekt. Må snart passe på så det ikke blir for mye for fort! HERRLIG! :) Spesielt siden forrige uke stod helt stille. Men det var nok mest sansynlig bare en oppoversvai. Gleder meg til offesiell veiedag på søndag.

 

Men jeg ønsker meg gjerne flere synspunkter på mine planer på søndag. Kom med dem nå. Jeg har IKKE bestemt meg. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare innom for å se hvordan det går. Skal ut å reise i helgen så da kommer jeg ikke innom.

 

Til deg Ellie; Spis pizza med det tilbehøret du liker og nyt det!!! Du har virkelig fortjent det. Det er ikke den ene dagen som gjør utslaget, bare en klarer å ta seg inn igjen etterpå og det er jeg sikker på att du klarer. Selv har jeg ikke tenkt å telle kalorier i helgen. Skal jeg først reise på tur så skal jeg kose meg med god samvittighet!:-) Det er hverdagen som teller.

 

Ha en flott helg alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Heisann.

 

Litt liten data-tid på meg om dagen... Er jo sååå fint vær, så da blir det ikke mye tid til data nei...

 

Tok ukens veiing i dag jeg da, skal reise bort i helga og vil ikke ha en deprimerende veiing på søndag... hehe... Dessuten har jeg ingen vekt på hotellet... Så da måtte veiinga blitt mandag... Men var motiverende i dag da! Enda 0,5 kilo ned!!! ;):D

 

Ellie: Spis pizza og kos deg med GOD samvittighet!!! Vi skal jo leve oppi dette her da, endrer livstil, ja, men utskeielser ER lov! T.o.m. Grete og Jeanette Roede skeier ut iblant, med hamburger og pommes frites. Det er bare om å gjøre at man ikke skal skeie ut hver dag.... Eksamen kommer til å gå kjempebra!! Virker som du leser masse, noe av det må jo sitte!! Bare 2 uker igjen til sommerferien nå!! DA kan du og snuppa di kose dere masse!!! Gratulerer med 1 kilo ned!!! Moro å se at det går ned etterat det har stått stille en uke!!!

 

Isabel: Neida, vi har slettes ikke gitt oss!!! Godt å høre at snuppa di er bedre, skjønner godt at du ikke tenker mat og kcal i en sånn tid ja... Håper du snart kommer over sjokket da.

 

God helg alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Oj, her har det skjedd masse siden jeg var innom...

Isabel, for et sjokk, og for en opplevelse du har hatt!!! Såååå bra at det gikk bra!! Ta vare på henne, kaloriene kan du telle når du får tid, for konsentrer¨deg om snuppa, og prøv å ikke skeie helt ut:)

 

Ellie, spis pizza, kos deg og nyt hver bit, med bernaise;) Klart du skal det etter dette slitet her, og du er raskt tilbake:)

 

Kommer tilbake etterpå, nå skal jeg på skolekjøkkenet og ha mat og helse

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifter ikke tråd. :-) Jeg innbilte meg at jeg skulle ned 7-8 kilo, men ALLE møkka-kiloene jeg tok av meg for 5 år siden har kommet tilbake igjen(bortsett fra 2 stk, som var på god vei, hadde jeg ikke tatt tak i meg selv nå). Så 13 kilo skal bort!!! I løpet av sommeren + september.

 

Mammamo: Jeg skal gå i Oslo, skjønner det er ganske greitt å få jobb. Kjenner ei som jobber som bioing på et stort sykehus, og de som er der i praksis, får jobb der om de vil, så sant de er godt likt og ikke "helt på jordet". De får "mye rart" av praktikanter også sier hun. Valgmulighetene med bioing-utdanning er jo ganske stor, selv om de fleste forbinder bioingeniører med "de som tar blodprøve". :-)

 

 

Isabel: Bra ting ordnet seg med datteren din!

 

Jeg har en utfordrende helg i møte, vi reiser bort i helgen(lø/søn), i 60 års lag og familiebesøk. Vi skal bo privat, så store hotellbuffeer slipper jeg. Utfordringen blir å få i meg nok og riktig mat til frokost, lunch og kvelds, regelmessig.

Jeg må vel fylle vesken med frukt, youghurt etc. Og jeg har laget en enkel liste i filofaksen min der jeg skal "krysse av " for hva som går i brødsaksa når, slik at jeg ha litt orden på det.

 

Middagen skal jeg vel greie, vi skal spise ute, så jeg kan bestille fisk, med sausen ved siden av. Desserten hopper jeg galant over (er planen), koser meg heller med en kaffe.

 

Rapport kommer over helgen. På tirsdag er det veiedag, så jeg er utrolig spent på det også.

 

Matmengde: Fryktelig mye å spise. Jeg følger meny 2. Frokost, lunch, middag, mellommåltid og kvelds. I tillegg 3 frukt og 3 melke-enheter(3 youghurt f.x). I går lå jeg på sofaen og gulpa frukt og knekkebrød. Klokka var nesten 20, og jeg hadde hundrevis av kalorier som ikke var spist. Jeg må ærlig innrømme at jeg droppa siste melkerasjonen jeg skulle ha. Det var ikke plass. Tror jeg må lære meg å fordele bedre utover dagen, sjekke "status" oftere... det blir vel bedre etter hvert. :-)

 

God helg til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...