Gå til innhold

Gifteplaner sommeren 2009


Gjest Ayla99

Anbefalte innlegg

Gjest Ayla99

Hei

 

Er det noen andre der ute som har tenkt å stå brud sommere 2009? Det har i alle fall jeg. Og i den anledning har jeg tenkt til å stramme opp kroppen... Vil jo se flott ut på brudebildet som skal få hedersplassen i stua resten av livet :)

 

Har ikke tenkt til å gå ned så mye, bare 5-6 kilo. Har allerede gått ned 10 kg, men vektpila begynner å peke oppover igjen og det må jeg få en stopp for. Hvis det er noen flere som har samme mål som meg; Legg inn et innlegg da vel ;)

 

Mvh. Ayla99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Titt tei :D

Jeg skal også si JA neste sommer, nærmere bestemt 18.07.09 ;)

Og vil også ta meg flott ut på den store dagen. Har gått ned 10,3 kg siden Januar, og har enda 12 kilo igjen før jeg er 100% fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere funnet dato for bryllupet?

Jeg er sånn alt for tidlig ute med alt når det gjelder slike ting. Så i dag har jeg vært å fått hjelp til forslag til bordpynt, og det ble såååå fint :( Jeg er et menneske som stresser og kaver veldig, og dermed syntes jeg det er veldig godt å gjøre ting i god tid...så slipper jeg iallefall å bli sur og gretten hehe

 

går du GR-kurs? Jeg har gått for 3 år siden, men nå jobber jeg alene med vekttapet, så henter jeg motivasjon her inne (har en egen tråd på "Ned 10-20 kilo")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Skikkelig sen respons fra meg gitt.. Har glemt litt bort nettsiden, men nå er datoen satt og det blei 13.juni. Er i full gang med planleggingen :) Greit å komme igang tidlig så man slipper stresset på slutten. Har begynt å planlegge og handle inn til bordet også :) Hvilke farger har dere tenkt dere på dekor?

 

Jeg har endelig begynt å trene på treningsstudio og det er jo positivt. Neste utfordring blir nå å sjerpe kosten min igjen. Det er så lett å falle for fristelser.

 

Jeg har ikke gått på GR-kurs før, men var medlem av vektklubben i vg for 2-3 år siden og det hjalp meg veldig til å gå ned 12 kilo. Desverre har jeg gått 2-3 kilo opp igjen så nå er det sjerping før sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det ikke er kjempeaktivitet her inne men kan jo kanskje blåse litt liv i tråden igjen?

 

Jeg gifter meg 18.7.09 og her er også planleggingen i full gang :) Fargene vi har landet på er elfenben og litt skarp blomstergrønn, veldig stilig sammen. Har kjøpt inn til innbydelser og dekor så må bare lage det men vi gjør det veldig enkelt og stilrent. Er ikke så mye tid til å sitte med sånt når vi har to små barn, hehe.

 

Her skal vekta ned 13 kg i første omgang så får vi se hvor det ender da, hvis jeg klarer det er jeg nede på 65 kg. Til bryllupet skal jeg nok ikke ned fullt så mye, får se hvordan kjolen passer, hehe. Kjolen er kjøpt så skal ned først så den passer perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du også ville være med Elletine. :)

 

Vi har også valgt farger til bryllupet, nesten de samme som dere nemlig grønn og hvitt, men i tillegg vil vi ha endel gull. Vi har vært på storshopping av gulltelysestaker og gull-dekketallerkner. Ellers skal vi også få samlet sammen mange messinglysestaker. Gir litt vintage stil på det hele :)

 

Den kjolen jeg har valgt ut passer faktisk nå, men jeg vil stramme opp litt over mage, armer og haka... :) Vil ikke ha dobbelhake på bryllupsbildet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

titt tei damer :)

 

Da blir du første kvinne ut Ayla99, så kommer jeg og Elletine etter den 18.Juli :) Gleder meg vilt!!!!

 

Fargene vi har valgt er hvit, sølv og grønn. Vi liker det også helt enkelt, og ikke med mye "knæsje" farger og greier, men det er jo smak og behag :)

Har forresten funnet mange fine brudebuketter, så er spent på hvordan min blir til slutt. Vil ha en litt lang, med hvite/offwhite roser, carla, grønt og sølvtråd og noen greier tenker jeg...men får se når tiden nærmer seg (selv om den allerede nærmer seg i stormfart!)

 

Har kjøpt hvite runde kubbelys, eller hva jeg skal kalle dem...så har jeg kjøpt sølvstreng/tråd og små hvite perler som jeg har tredd på, for til slutt lage som en dobbel ring rundt lyset - ble utrolig fint og enkelt!

 

Ellers så er jeg sååå usikker på bordkort og invitasjon.....noen tips?

Har tenkt litt på bordkort, og kanskje kjøpe hvitt silkeband, sy en perle på, og skrive navn, men vet ikke........ *river meg i håret*

 

Er litt morsomt at vi alle har fikset kjole, trodde nemlig jeg var alt for tidlig ute!!!!! Er ferdig med klærne både til meg, min kjære og begge barna våre. Men har ikke funnet diadem til meg....vil egentlig ha et veldig enkelt med perler og swarowsky (skrives nok ikke slik) stener...fant faktisk et på Glitter som jeg likte, men når jeg så nermere på det, så såg det for "billig" ut...ikke missforstå, men tråden perlene var festet med, var liksom surret rundt, og dette vistes godt, men selve designen på det - ja, det likte jeg. Kjolen min er veldig elegant med pynt opp, så tenkte det kunne være greiest med et litt rolig diadem da.....

 

Hmmm, blir mye når jeg første begynner å skrive. Jeg er helt oppi bryllupet, så er så morsomt å dele det med andre i samme situasjon...venninnene mine kan nemlig bli litt lei all bryllupspraten min *knis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kjenner meg igjen på at vennene blir litt lei bryllupsprat ja! Stakkars bestevenninna mi som også er forlover, ho ble dritt lei kjoler til slutt, haha!

 

Invitasjoner og bordkort har vi ordnet ferdig designet på, samme med forsiden til sanghefter. Har elfenben bakgrunn med et mindre grønt ark oppå og et elfenbenfarget silkebånd skrått over to av hjørnene, blir kjempestilig og enkelt. Gjenstår bare å lage det på nyåret en gang :) Vi har hvite roser og liljer som blomster sammen med noe grønt så dekorasjonene på bordet blir glassboller med vann, grønne stener i bunnen og en hvit lilje og et par tre roser flytende i vannet. Vi har kjøpt inn masse høyer grønne og elfenbenfargete lys og servietter i samme grønnfarge til kaffen da det blir 100 gjester. Tror det blir kjempelekkert! Gleder meg såååå til dagen endelig kommer! Antrekk til gubben og ungene har vi ikke kjøpt enda men har funnet dresser til guttene på nettet, kjempefine og billige fra danmark og gubben og forlover kjøper nok nye svarte dresser og vestsett i tillegg så er de klare.

 

Kjenner jeg ikke må skrive noe mer nå for begynner jo bare å glede meg så forferdelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...høres veldig fint ut. Hvor har du kjøpt papiret?

Jeg har vært litt inne å titta på panduro, men mitt problem er jo at jeg fins ikke særlig kreativ. Men det hørtes jo veldig enkelt og greit ut slik som du skal gjøre det.

Har også funne ferdigtrykte som jeg kan bestille på nettet - blir ikke så dyrt, og var også veldig fine. Men er jo litt kos med hjemmelaget......Vet ikke helt jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe' date=' kjenner meg igjen på at vennene blir litt lei bryllupsprat ja! Stakkars bestevenninna mi som også er forlover, ho ble dritt lei kjoler til slutt, haha!

 

[/quote']

 

Min forlover er så bekymret ettersom jeg bare har prøvd 1 kjole....blant mange hundre jeg har sett på, så falt jeg for èn, den prøvde jeg og syns den var perfekt, så da ville jeg ikke prøve flere :) Og det mener min forlover er helt galt av meg hehehehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hvis du fant den riktige kjolen kan det jo ikke bli feil. Da hadde ho fått hjerteinfarkt av meg, jeg fant den på nettet og kjøpte den usett. Ikke passer den helt perfekt enda så disse kg får bare værsågod renne av ;)

 

Papiret til innbydelsene har vi kjøpt på binders faktisk, er ganske tykt men er til skriver. Blir fine og passe stive innbydelser og det beste er at det koster ca. 100 kg pr. pakke med 250 ark ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at jeg har designet klar på både bordkort og inbydelse. Skal scrappe et i krem, grønt og gull. Vi snakker blant annet to stemplede hjerter i sort og grønn og en gullsløyfe- Tenkte å bruke et bilde på fremsiden av forloveden min og jeg som søsteren hans har tatt. Fikk mange tilsendt i dag så vi må bare se over dem og velge ett. Regner med at det tar litt tid å bli ferdige med alle inbydelsene så må nok starte snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo billig ja ;) Kanskje jeg må få igang litt kreativitet og lage kort selv ;)

 

Jeg fant min kjole også på nettet, men var ei bekjent av ei bekjent som skulle selge sin (akkurat den jeg hadde bestemt meg for) så jeg fikk prøve den før jeg kjøpte den!

 

Nei, nå skal jeg hoppe i senga...har vært på nattevakt så er sååååååååååå trøtt :)

 

Ha en fin dag damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpionen

Hei dere,

 

Har veldig lyst til å slenge meg på med dere. Jeg er 29 år, 1 barn på 2,5 år. Har slanket meg i ca 8 år nå, uten noen slående resultater. Veier idag 74,3 og skal ned til 64 kg til april hadde jeg håpet da:-)

 

Jeg ser at dere alle er godt i gang med planleggingen med bryllupet, og da kjenner jeg at jeg blir litt nervøs ja. Vi har kun lokale, kirke og fotograf klart vi. Prøvde brudekjole forrige helg for første gang, og skal prøve litt denne helgen også:-) Hadde egentelig håpet på å finne noe på nettet, men syns det er litt vanskelig jeg.

 

Eller har jeg veiedager på tirsdager og pleier å legge inn vekten min her da:-)

 

Vi snakkes dere. Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! Koselig at du også ville slenge deg på ;) Jeg beundrer dere som tørr å kjøpe kjole på nettet. Jeg blir litt usikker da jeg. Måtte liksom i butikken å ta, kjenne på og prøve de. ;)

 

I dag har jeg shoppet litt mer stasj til bryllupet, 11 messinglysestaker (100 kr for alt i sammen!) og stempler til invitasjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god kveld damer ;)

 

Jeg kjøpte ikke min brudekjole på nettet - men var der jeg fant den. Syntes det var helt perfekt å sitte i ro forran pc og bla på kjoler...så lagde jeg meg ei mappe hvor jeg lagra bildene av de kjolene jeg likte. Jeg må også prøve før jeg kjøper, men det er vell helst fordi jeg mange ganger har sett nydelig fine klær i butikker, og når jeg har fått de på meg, ja, da har de vært langt fra like nydelig *hehe*

 

Hvordan i alle dager har du fått messinglysestaker til en slik pris??????

Er det som er så kjekt med å være tidlig ute - man kan nemlig få ting mye billigere enn når man handler i panikk i siste liten :)

 

Jeg er virkelig begynt å tenke på innbydelse nå.....Vi hadde vell egentlig klart at vi skulle kjøpe ferdig på http://www.optimalprint.no

men når dere er så flink å lage selv, så blir jeg litt ivrig selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...har dere funnet diadem?

og evt hvor har dere kjøpt det?

 

Jeg leter etter et enkelt, nesten bare som en hårbøyle med perler og stener på, men vet ikke helt hvor jeg skal finne et slikt?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager siden jeg har vært innom her nå, var borte hele lørdagen pluss at guttungen helte et glass vann over laptopen så den stod å tørket natt til søndag mens jeg kryssa fingrer og tær for at den skulle fungere, noe den heldigvis gjorde! Hehe... Kan være dyrt med små barn gitt :S

 

Takk for tipset om tiaraer Ayla99, helt supert! Jeg fant en der som er helt lik broderiet på kjolen så får se om ikke den ender opp på mitt hode ;)

 

Så hyggelig at du har slengt deg på skorpionen, jo flere jo bedre ;)

 

Men dere, når skal dere sende ut invitasjoner? Her må mange av gjestene enten bestille hotell (fått ordnet billigere pris) eller kjøre nesten 2 timer hjem på natta... Vi fikk beskjed om å ringe hotellet i januar å få vite prisen som de kan få men de kan jo ikke komme en mnd før å bestille hotell liksom.

 

Nei nå må jeg få største i barnehagen her, vi snakkes jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpionen

Hei dere,

 

Nå har jeg endelig fått kjøpt meg kjole også:-) Var i København i helgen, og fant en der som satt perfekt!!!

Hvor har du kjøpt så mange messingstaker til den prisen??? Har vært inn på optimalprint å sett jeg også, det er mye fint der da. Står veldig mellom det å kjøpe eller lage. Vet liksom hvordan jeg vil at det skal se ut oppi hodet, men bare ikke lett å få det på papiret:-)

Har ellers ikke kjøpt noenting til bryllupet av pymt. Tror jeg skal leie duker der vi skal ha festen, også har de staker og slik tror jeg........

Har dere valgt sanger til kirken om dere skal ha det da?? Noen forslag til fine sanger man kan ha. Skal ha solo i kirken tenkte jeg...

 

Ha en fin dag dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

 

Gratulerer med kjole skorpionen!

 

Og så flott at dere her fått bruk for nettsidene da :D Jeg har ikke klart å bestemme meg for hodepynt ennå... syns det er vanskelig jeg...

 

Messinglysestakene kjøper jeg i ulike bruktbutikker. Kan få noen knallkjøp der :)

 

Jeg tror at jeg skal begynne på invitasjonene etter nyttår. Har endel folk som må reise et stykke vi også, men har ikek helt tenkt på overnatting til dem. Er det ikke opp til gjestene å ordne med det egentlig? Så kan de selv bestemme om de ønsker hotell, hytter eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titt tei

 

Jeg hadde egentlig tenkt å få ut innbydelsene i April....kanskje det er for seint???

 

Vi har også noen tilreisende, men som Ayla99 nevner, så har også vi tenkt at den enkelte som har behov for det, ordner selv med overnatting. De fleste tilreisende har nær familie de blir å bo hos vil jeg tro.

 

Var å kjøpte noe ark for å lage en prøve på innbydelse, men tror sannelig det blir å kjøpe ferdigtrykte hos Optimalprint...får jo selv velge hva som skal stå på, så tror nå egentlig det kan bli riktig så fint (og mye tidsparende hehe)

 

Hørtes spennende ut med København tur - og spesielt når du har funnet drømmekjolen :D Gratulerer!

 

Vi skal ikke ha lysestaker å pynte med. Har kjøpt hvite kubbelys (tror jeg det heter), slike runde, så er de ca 10 cm høy (var noen som tipset meg om at det var dumt med lange lys, ettersom det tar endel av "utsikten" på ander siden av bordet), og i tillegg skal vi ha ca 3 sandkakeformer (ja, det høres helt jævlig ut, men det ble utrolig pent. Var ei som jobber på interiørbutikken her som anbefalte meg det) med hvitt telys i, ved siden av kubbelyset. Kubbelyset har jeg pyntet med sølvtråd og hvite små perler - enkelt og elegant. Nå lurer jeg litt på hva kubbelyset skal stå på, om jeg skal ha glass/speilfat, eller bare rett og slett aluminiumsfolie brettet rundt litt papp....????

 

Har kjøpt servietter til kaffen, men ikke funnet noen til middag enda.

 

Har dere tenkt på hvilken middag og dessert dere skal servere?

Vi er inne på tanken med koltbord. Vi er begge veldig glad i det, samtidig som det gir en litt mer uformell tone rundt bordet tror jeg. Ingen av oss liker når det blir sånn stivt at man knapt tørr å kremte hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...